Dit dus.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:55 schreef Troeta het volgende:
Waarom te jong voor een peuterbed?
Een ledikant zonder zijkant is toch hetzelfde principe?
Je kan bij Ikea van die uitvalhekjes kopen of een grote handdoek of laken oprollen en aan de zijkant onder het hoeslaken neerleggen, dat deed ik tenminste.
Naast het bed heb ik een dik tuinkussen gelegd voor als hij er uit zou vallen, maar dat is maar 1x voorgekomen.
Ik durf het bijna niet te zeggen.quote:
Ook als het niet de bedoeling is, lijkt me dat je met een stevige plank een heel eind komt. Zeker als je de matras op de grond legt en het gewicht er dus af is.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:05 schreef Sandous het volgende:
Ruimtegebrek, zijn bed zit in een hoek, waar ik nog 20 cm rek heb niet meer, slaapt bij zn zussie. Een extra kamer heb ik niet.
We willen nog zeker een hakljaar wachten, om de meubels te veranderen (een smallere langere kast) zodat hij een peuterbed krijgt.
Ik zie bijv. Dat je bij de ikeabedjes gewoon de zijkant weg kunt halen, en zo een uitvalhekje kunt plaatsen (die heb ik hier ook liggen) maar vroeg me gewoon af of dat bij alle babybedjes kan
Ah op die manier.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:05 schreef Sandous het volgende:
Ruimtegebrek, zijn bed zit in een hoek, waar ik nog 20 cm rek heb niet meer, slaapt bij zn zussie. Een extra kamer heb ik niet.
We willen nog zeker een hakljaar wachten, om de meubels te veranderen (een smallere langere kast) zodat hij een peuterbed krijgt.
Ik zie bijv. Dat je bij de ikeabedjes gewoon de zijkant weg kunt halen, en zo een uitvalhekje kunt plaatsen (die heb ik hier ook liggen) maar vroeg me gewoon af of dat bij alle babybedjes kan
Dit!quote:Op maandag 19 augustus 2013 06:39 schreef Vanyel het volgende:
Waarom vind je het erg als ie in zijn eentje steeds iets anders pakt?
Dot speelt graag alleen. Wij laten haar haar gang gaan, vaak is dat eerst een hoop zooi maken en dan vindt ze iets waar ze lang mee zoet is.
Samen koekjes bakken doet het hier goed! Of we gaan naar de zorgboerderij, grote speeltuin waar altijd wel andere kinderen rondlopen. Maar ik heb gewoon ook geen tijd om altijd met Nathan te spelen. En met een bbaby van een half haar heb ik ogen in MN rug nodig om te zorgen dat de peuter haar heel houd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:59 schreef Zana het volgende:
Heeft iemand nog leuke tips om een peuter te vermaken? Wat doen jullie op een hele normale dag als jullie thuis zijn?
Mijn zoontje kan nu wel af en toe een beetje alleen spelen of zich bezig houden, maar het liefst vraagt hij om aandacht of wil dat iemand met hem meespeelt.
Als je meer kinderen hebt vermaken ze zich zeker ook veel meer met elkaar, maar in ons geval zijn geen andere kinderen of buurtkinderen die over de vloer komen.
Ik betrek hem zo veel mogelijk in het huishouden en laat hem helpen, wij gaan samen boodschappen doen of naar de speeltuin. Maar thuis ben ik een beetje inspiratielos aan het worden. Ik vind het namelijk eerlijk gezegd helemaal niet leuk om voor de zoveelste keer een toren te bouwen of al weer een boek te bekijken. Alleen spelen houdt nu voornamelijk nog in dat hij zijn speelgoed eruit gaat halen, enkele minuten ermee bezig is en dan het volgende eruit gaat trekken.
Soms zijn het heel simple dingen die hem boeien, batterijen vervangen of in de keuken helpen iets af te wegen, maar soms kan ik gewoon niets mee bedenken om hem bezig te houden en stoort het mij eerlik gezegd een beetje dat hij dan constant om aandacht vraagt. Dus wat vinden jullie peuters leuk om (alleen of samen met een ouder) te doen.
ik heb meer de indruk dat zana het gevoel heeft dat ze haar kind 24/7 bezig moet houden. en dat trekken maar weinig volwassen mensen denk ik. hoeft toch ook niet? zelf leren spelen is ook belangrijk, zowel voor de zorgouder als het thuisblijvende kind.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Door dat ik drie dagen werk hou ik me juist graag bezig met O. als ik thuis ben.
Ik snap niet zo goed waarom je alle dagen thuis zit met je kind als je met hem bezig zijn eigenlijk niet zo leuk vindt?![]()
Het spreekt eigenlijk altijd uit al je posts Zana. Wellicht verwoordt je het soms wat rottig maar het klinkt alsof je meer geduld zou hebben met de typische kinder dingen als je ook soms wat anders zou doen.
Niet dat je nou van mij aan het werk moet maar thuis zitten bij je kind terwijl je er nul lol aan beleeft is ook zo wat toch?
Opruimen werd bij ons na 2.5 jaar ook pas beter. Hij begon het toen ook pas leuk te vinden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:56 schreef Vanyel het volgende:
Opruimen krijgen wij er echt nog niet in.
Net als kleien trouwens. Zij wil wel, maar gebruikt t meer als kauwgum en dat vinden wij dan weer niet zo handig.
Kan, ik zeg enkel wat ik denk als ik alle posts uit de baby en dreumes topics de afgelopen jaren bij elkaar optel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:17 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb meer de indruk dat zana het gevoel heeft dat ze haar kind 24/7 bezig moet houden. en dat trekken maar weinig volwassen mensen denk ik. hoeft toch ook niet? zelf leren spelen is ook belangrijk, zowel voor de zorgouder als het thuisblijvende kind.
en natuurlijk zit daar een beetje "Aard van het beestje" in. ravi kan (en wil graag) prima zelf spelen. selene heeft daar echt moeite mee. die zou het liefst elke dag de hele dag alles samen doen. nja, dat zit dan weer niet in mijn aard, dus nu en dan verplicht zelf iets doen. tis toch een beetje zoeken naar wat past bij jullie als gezin, en elk gezin is anders
dat kan best. toch speelt er wel wat meer denk ik. tijdje terug in het vakantietopic kreeg ik iets soortgelijks over me heen toen ik aangaf niet van plan te zijn elke dag koekjes te bakken, naar het zwembad te gaan en algeheel 24/7 kinderentertainer uit te hangen. blablabla, waarom 'neem' je kinderen dan? en dan ondertussen kompleet eraan voorbijgaand dat ik al dik 4 jaar lang elke dag knuffel, zorg, poets, speel en de hele rataplan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Kan, ik zeg enkel wat ik denk als ik alle posts uit de baby en dreumes topics de afgelopen jaren bij elkaar optel.
Ik kan er ook compleet naast zitten want zoals gezegd is zana altijd behoorlijk negatief dus de toon van de muziek kan er ook mee van doen hebben.
Mis ik iets? Jij krijgt hier nu toch geen op/aanmerkingen? Maar Zana? Waarom betrek je alles zo ontzettend op jezelf?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:29 schreef simmu het volgende:
[..]
dat kan best. toch speelt er wel wat meer denk ik. tijdje terug in het vakantietopic kreeg ik iets soortgelijks over me heen toen ik aangaf niet van plan te zijn elke dag koekjes te bakken, naar het zwembad te gaan en algeheel 24/7 kinderentertainer uit te hangen. blablabla, waarom 'neem' je kinderen dan? en dan ondertussen kompleet eraan voorbijgaand dat ik al dik 4 jaar lang elke dag knuffel, zorg, poets, speel en de hele rataplan.
en dan komt zo'n opmerking best rot binnen ervaarde ik.
ik betrek het niet zozeer op mezelf als wel dat het me ergerde dat er een post kwam over de toon en de muziek in dezelfde toon en muziekquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:24 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Mis ik iets? Jij krijgt hier nu toch geen op/aanmerkingen? Maar Zana? Waarom betrek je alles zo ontzettend op jezelf?
Ja! Help! En stop de tijdquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:25 schreef kaatjejannie het volgende:
Saffier, je meisje wordt zo groot!!!
och, het idee van al die topics is toch juist dat je je ei kwijtkan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:05 schreef Vanyel het volgende:
Misschien komt ze hier alleen hulp vragen als ze t lastig heeft en huppelt ze tussendoor vrolijk door het moederschap.
Weten wij veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ja benoemen deed ik al lang, en in het begin werkte het ook prima, maar na een maand ofzo totaal niet meer. Ik blijf dat ook doen, al is het maar voor haar zelf om emoties te herkennen/leren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:28 schreef Vanyel het volgende:
Dat was ongeveer wat ik ook bedoelde Tankgirl.
Probeert ze niet te ontdekken wat het verschil is tussen bank slaan en jou slaan?
Ik heb heel andere ervaringen, dus weet niet of het relevant is, maar benoemen jullie haar emoties? Dat scheelt bij ons wel in boosheid etc.
Kleedde jij je dan niet meer aan als je de deur niet uit hoefde? Wij gaan sowieso bijna elke dag wel de deur uit.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:42 schreef Troeta het volgende:
Het is ook zwaar fulltime met je kinderen thuis zijn, zowiezo fulltime thuis zijn, je hebt gewoon minder ritme enzo.
Ik was blij dat Mex naar de psz ging, moest ik me weer aankleden in de ochtend en op pad. Plus je kind leert anders spelen. Hij ziet dingen van andere kinderen en van de activiteiten op de psz.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:27 schreef As1981 het volgende:
Nee potje werkt niet. Meneer wil daar niet op.
En soms is het idd best pittig. En aan mezelf denken doe ik wel weer als ze straks op bed liggen. Hopelijk niet zo laat als gisteren.
Lief. Maar kyan ligt nu al weer op bed en yaro zit op de bank met een tablet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:28 schreef simmu het volgende:
[..]
als ik dichterbij woonde was ik je ff komen aflossen!
Vind ik ook. Ben blij dat zijn gewicht en lengte nog steeds ongeveer in evenwicht zijn. Ik ken genoeg moeders die zich zorgen moeten maken om (ernstig) ondergewicht, ben blij dat, ondanks dat Nathan echt buien van slecht eten heeft, die zorg er niet bij hoeft.quote:
met tut bedoel ik dus ook en knuffelquote:Op zondag 25 augustus 2013 18:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij het KDV laten ze Ollie sinds ze op de peutergroep zit als het goed is in haar tas. Hij mag alleen mee naar bed. Op zich valt dat dus mee, maar ik weet niet of het beleid echt zo strikt is als ze doen voorkomen, daar heb ik nooit naar gevraagd eigenlijk.![]()
BJ de tut is ook een lastige ja. Die hebben wij er met bijna 2 uitgedaan en dat ging probleemloos. Maar die had ze toen alleen nog voor 's nachts in bed en ze was er niet echt verslaafd aan.
Ik ga voor Ollie denk ik maar voor de optie dat er in het geheim nog een Ollie op het kdv is en als dat een maand goed gaat dan gaat die ook mee naar huis en is het project geslaagd. Ik ben benieuwd of ze het zomaar gaat accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |