Wat schattig van Soneal. Ik vind het altijd grappig hoe die kindjes je gewoon voor de gek houden en daar dan zelf de grootste lol om hebben.
Onze dochter heeft een knuffelverslaving. Nouja, het is 1 knuffeltje "Ollie". Ollie moet overal mee naartoe, als ze gevallen is wil ze Ollie, als ze gaat slapen wil ze Ollie, kortom ze wil Ollie heel vaak. Op vakantie had ik slechts een van de drie exemplaren die we hebben meegenomen. Een beetje dom, maar we vertrokken wat overhaast, dus ik was het gewoon vergeten. Anyway, het onvermijdelijke gebeurde... 's avonds moest ze naar bed en Ollie was nergens te bekennen. Overal drie keer gekeken, maar Ollie was er echt niet. We waren die dag in Toverland geweest, dus grote kans dat hij daar was. Verbazingwekkend genoeg ging onze L. na uitleg dat Ollie echt kwijt was gewoon slapen zonder het beest.

We hebben haar de hele nacht niet gehoord en we moesten van haar maar gewoon een nieuwe gaan kopen thuis. Ollie bleek inderdaad in Toverland te zijn en mevrouw was apetrots dat hij in Toverland geslapen had. Hij moest thuis wel op de gang, want weglopen was niet lief.
Het hele gebeuren op vakantie heeft ons wel aan het denken gezet, want over een maand of 7 moet ze naar de basisschool en dan kan Ollie ook niet de hele dag mee. Kortom, we zijn begonnen aan project "afkicken van Ollie". Thuis moet Ollie nu na het douchen gewoon de hele dag in bed blijven, 's morgens mag ze op de bank nog even met hem knuffelen. Op zich gaat dat prima.
Het probleem zit hem meer in de 3 dagen KDV die ze doet. Ik weet niet of ze het daar een hele dag trekt zonder Ollie. Ik zit me dus een beetje af te vragen wat handig is. Ollie ging altijd in haar schooltas mee, maar dat wil ik niet meer doen. Misschien dat ik 1 van de 3 exemplaren op het KDV achterlaat voor nood en tegen de juffen zeg dat het echt voor nood is en niet voor als ze simpelweg en keer niet wil slapen. Hebben jullie ervaring met het afleren van knuffels? Zo ja, hebben jullie tips?