Dan hoop ik dat je haar snel vind.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:01 schreef El_Matador het volgende:
Sinds mijn meer dan geweldige Nederlandse knuffelmeisje (mama van 2 superkinderen) weet ik nog zekerder dat ik kinderen wil.
De beste mama loopt ergens rond.
Echt grappig dat zoveel mensen dit blijven herhalen - terwijl het welvaartsniveau beter dan ooit is. Dat de wereld een uitdagende plek is, oke, maar statistisch gezien is de kans dat je kindje iets overkomt voorgaande miljoenen jaren nog nooit zo klein geweest. Omdat we ons laten leiden door de ellende in het achtuur journaal, denken we dat we in een klotewereld leven. Perceptie is alles.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik vind het een klotewereld voor kinderen
Kom op ik val niemand aan, dus ga mij nou niet aanvallen voor mijn mening en overwegingenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Echt grappig dat zoveel mensen dit blijven herhalen - terwijl het welvaartsniveau beter dan ooit is. Dat de wereld een uitdagende plek is, oke, maar statistisch gezien is de kans dat je kindje iets overkomt voorgaande miljoenen jaren nog nooit zo klein geweest. Omdat we ons laten leiden door de ellende in het achtuur journaal, denken we dat we in een klotewereld leven. Perceptie is alles.
Met die redenatie had de mensheid het stenen tijdperk, de middeleeuwen en noem ze maar op - niet overleefd, simpelweg uit zelfmedelijden.
Waarom voel je je aangevallen? Ik vind het alleen grappig dat mensen een argument gebruiken wat emotioneel gezien waar kan zijn, maar rationeel pertinent onwaar is. Dat maakt jouw gevoel niet in ene onwaar - maar geeft mij wel beeld van hoe jij in het leven staat, that's allquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kom op ik val niemand aan, dus ga mij nou niet aanvallen voor mijn mening en overwegingen
om geen kinderen te nemen, doe ik ook niet andersom
En hoe sta ik in het leven dan volgens jou?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangevallen? Ik vind het alleen grappig dat mensen een argument gebruiken wat emotioneel gezien waar kan zijn, maar rationeel pertinent onwaar is. Dat maakt jouw gevoel niet in ene onwaar - maar geeft mij wel beeld van hoe jij in het leven staat, that's all
Als iemand die de wereld klote vindt, voor kinderen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En hoe sta ik in het leven dan volgens jou?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als iemand die de wereld klote vindt, voor kinderen.
Precies!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kinderen in NL zijn zelfs de gelukkigste kinderen ter wereld, daar zijn meerdere onderzoeken naar geweest. Je hebt het in Afrika toch slechter als kind bv....
En juist in ontwikkelingslanden is een enorme toename van de bevolking, hier niet, Europa zal alleen maar minder inwoners hebben de komende jaren.
Maar als je onafhankelijkheid en vrijheid je lief is moet je niet aan kinderen beginnen nee.
Het is toch mooi dat je tegenwoordig die keuze hebt. Kinderen of niet.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Goh, da's wel slim bedacht van je dan
Maak je geen zorgen ik ben 40+ en ik heb al een jaartje of 25 een vent dus ik wordt geenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:34 schreef hpeopjes het volgende:
Ik zie het wel veel in m'n omgeving, single dames van 35+, "carriere" gemaakt, willen nu heel graag kinderen, maar inmiddels ziet geen fatsoenlijke vent ze meer staan.
Tsja, eigen schuld dikke bult.
Dat lijk in elk geval meer op de preek die ik had verwacht.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:36 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]had ook een heel verhaal kunnen afsteken over je wereldbeeld, waarbij je gevoel haaks staat op de 'statistiek van de realiteit' - maar uiteindelijk zou het dan een discussie worden waarin ik zou kunnen stellen dat je een pessimistisch wereldbeeld hebt (en je adviseren geen nieuws meer tot je te nemen, maar alleen maar positieve dingen te plukken) en jij.. laten we zeggen, redenen hebt om te vinden dat ik er zo op het eerste gezicht te naief in staat. Bijvoorbeeld even speculerend.
Het is een groot goed dat we in onze samenleving de meeste zorgen hebben om de minst elementaire zaken van ons bestaan - de basisbehoeftes (voedsel, veiligheid, onderdak) van een mensenleven worden in principe in voorzien. Alleen dat al maakt onze samenleving een ideale wereld voor kinderen. Kinderen hebben geen weet van het leed elders in de straat, laat staan elders in de wereld.
Daarbij merk ik dat we zo langzamerhand emotioneel gehandicapt raken door het vele nagedenk. De bevolkingsgroei in Afrika komt niet voort uit een diepgaande mentale puzzeltocht op zoek naar de ware ik - maar meer uit het feit dat de dingen daar zijn zoals ze zijn en er weinig getwijfeld wordt aan het nut of doel van bijvoorbeeld kinderen krijgen. Dat doe je gewoon, dat is je lot.
Zo beter?
Toch apart dat je het je aantrektquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat lijk in elk geval meer op de preek die ik had verwacht.
Maar het zal allemaal wel
Jij wordt helemaal geen moeder?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen ik ben 40+ en ik heb al een jaartje of 25 een vent dus ik wordt geen
''op de valreep moeder''
Voor sommige kinderen is de wereld nog wel rooskleurig, dat hoort ook zo, vind ik. Voor mijn leeftijd is de wereld gewoon rot soms, want dan begin je steeds meer dingen in te zien enzo. Vind ik.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Jeetje bij mij ligt het veel eenvoudiger![]()
Mijn moeder had 9 kinderen en op mijn 6e jaar wist ik al dat ik nooit kinderen wilde hebben,
omdat ik het maar een rotleven vond.
Ik wilde mijn vrijheid, ik wilde die verantwoordelijkheid niet en ik vind het een klotewereld voor kinderen en ik heb géén universitaire studie gedaan.![]()
Ik heb geen hekel aan kinderen trouwens.
Beter zorg je er zelf voor dat je de 60 niet haalt. Oud worden is sowieso verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de jaren 50-60' zijn we alleen nog maar bezig met de bovenste twee punten uit de piramide - hoe meer je daar mee bezig bent, ben je bezig met nadenken over het 'waarom ben ik hier'. Sommige mensen vinden het fijn om de vrijheid te houden en later gewoon alleen in het bejaardenhuis te sterven na een 'fullfilling life'. Anderen vinden dat vooruitzicht doodeng en ambiëren alleen al daarom een gezinsleven.
[..]
Toch apart dat je het je aantrektDat verbaast me een beetje. Overigens geef ik daarom geen 'preek', er is geen waarheid.
Wat een ontzettend duf voorbeeld is dit zegquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds de jaren 50-60' zijn we alleen nog maar bezig met de bovenste twee punten uit de piramide - hoe meer je daar mee bezig bent, ben je bezig met nadenken over het 'waarom ben ik hier'. Sommige mensen vinden het fijn om de vrijheid te houden en later gewoon alleen in het bejaardenhuis te sterven na een 'fullfilling life'. Anderen vinden dat vooruitzicht doodeng en ambiëren alleen al daarom een gezinsleven.
Neen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij wordt helemaal geen moeder?
Dat zegt 'ie helemaal nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat een ontzettend duf voorbeeld is dit zeg![]()
Alsof vrouwen zonder kinderen geen behoefte hebben aan de rest wat daar staat.
Dat impliceer ik ook nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat een ontzettend duf voorbeeld is dit zeg![]()
Alsof vrouwen zonder kinderen geen behoefte hebben aan de rest wat daar staat.
Het is van oudsher de ultieme reden om kinderen te krijgen - bij mensen dan. Zorgen voor je eigen zorg als je oud bent - naast gewoon, nageslacht enzo.quote:Als je alleen kinderen neemt omdat je wil dat er op je 80ste een bemoeizuchtig zoon of
dochter op de koffie komt dan is dat wel een héle slechte reden trouwens.
^^quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie helemaal niet
Hij zegt dat sinds de jaren '50/'60 de onderste twee gegarandeerd zijn (en we ons daar dus geen zorgen over hoeven te maken, omdat dat geregeld is). De middelste eigenlijk ook goed voorzien is en we ons daarom focussen op de bovenste twee. Waar we ons verschrikkelijk druk over maken en denken dat het allemaal zo slecht gaat, terwijl het feit dat dat de dingen zijn waar we ons druk over maken, juist aangeeft dat het ons (historisch gezien) juist hartstikke goed gaat. Oftewel: onze problemen zijn luxeproblemen.
okequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Prima toch? Dan was mijn eerdere post helemaal niet op jou van toepassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |