Sitetipsquote:Budget:
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body
Doel:
Fotograaf:
Huidige camera:
Welke camera’s twijfel je over:
Bijzonderheden:
De #1 is toch wel Shiz! Heeft mij heel erg geholpen met de basis en wat verdere middelen in de fotografie!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik wil even zeggen dat veel vaste users hier, die users helpen met het kiezen van nieuwe camera's enorm awesome zijn
Jullie maken een succes van dit soort topics
Camera's in het amateur segment verouderen zo snel dat je beter nieuw kan kopen dan tweedehands.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:49 schreef J03llV het volgende:
Shiz, ik heb je hulp weer nodig
Omdat ik begin met fotografie wil k eerst een tweedehandse camera kopen. Maar wel gewoon van recente tijd. Wat raad je aan? Ik ben op zoek naar een dSLR
Dankuu
JV
Haha indd. Net zelf ook gekeken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:58 schreef shiznuts het volgende:
Denk dat veel pre-owners overgestapt zijn op een 600D/650D/700D of serieuzer, dus de 550D zou in principe erg voordelig 2e hands verkrijgbaar moeten zijn. Minus voornamelijk het draaischermpje (later touchscreen) en continuous autofocus ga je verder niet zo heel veel verschil tegenkomen.
Lol, ff op Marktplaats gekeken.Gekken durven er nog meer voor te vragen dan een nieuwe ( http://www.dixons.nl/foto(...)-550d-black-kit.html ). Mja, dan misschien beter doorsparen voor een D3200/D5200?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.
"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Ja, maar ook de beeldkwaliteit en bouwkwaliteit maken lenzen duur. De 70-300vr is vrij groot, redelijk goed gebouwd en scherp en staat derhalve vrij hoog aangeschreven, de versie zonder vr niet, dan kun je beter de 55-200 kopen, die heeft ook beeldstabilisatie en presteert niet slecht voor wat die kost. De 55-300vr biedt een groter bereik maar is ook behoorlijk duurder.quote:Op zondag 8 september 2013 16:31 schreef Fatibaa het volgende:
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoord!![]()
Ik ben naar een aantal fotozaken geweest en heb gemerkt dat ik een lichte voorkeur heb voor Nikon. Sowieso lijkt de Nikon D5200 me een heerlijke camera, en scoort hij op beeldkwaliteit (wat ik toch het belangrijkste vind) heel hoog. Vandaar dat ik heb besloten voor de D5200 te gaan.
Wat betreft de lenzen; ik ben van plan om er sowieso een kitlens bij te nemen en dan nog een telezoom en een prime lens. Dit niet allemaal in één keer, ik begin met alleen kitlens/kitlens + telezoom/kitlens + prime en dan kijk ik hoe het bevalt.
Degene die mij hielp in één van de camerawinkels raadde mij één van de volgende telezooms aan:
Nikon 55-200
Nikon 70-300
Nikon 55-300
Advies hierover is altijd welkom... Maar ik merkte op dat als ik op bv. Amazon naar "70-300mm Nikon" zoek, ik lenzen tegen kom mèt en zonder beeldstabilisatie met een heel groot prijsverschil. Heb ik dit goed opgemerkt en ligt het prijsverschil inderdaad aan de beeldstabilisatie? Is dit zo belangrijk?
Volle 24MP schieten is om verschillende redenen handig. De meest vooraanstaande is dat je meer pixels hebt en dus kunt croppen. Dus stel je je een FullHD-beeldscherm voor en stel je dan een 8MP foto voor en een 24MP foto voor. Met de 24MP foto op origineel formaat kun je voor je gevoel dan eindeloos naar links, rechts, boven en onder scrollen. Dat betekent dat je hoge kwaliteit crops kunt nemen, zelfs beeldvullende crops. Wat zowel betekent dat je niet zoveel zoom nodig hebt, als ook dat de crops veel detail bevat. Verder kun je net als zo'n Nokia Pureview cameraphone min of meer aan pixelsampling doen. Je hebt meer pixels en dat zou doorgaans moeten resulteren in betere foto's wanneer je deze verkleint. In RAW schieten is natuurlijk handig als je in een high contrast situatie zit en je dynamic range tekort komt, of in low light in post zelf de noise reduction wilt bepalen en dergelijke.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:31 schreef Fatibaa het volgende:
Nou ja, laat ik het zo zeggen: ik zal nog geen volle 24MP gaan schieten tot ik merk dat dat nodig is. Misschien is dat meteen het geval, zoals jullie zeggen. Zolang dat niet het geval is doe ik dit niet vanwege de hoeveelheid ruimte die er nog over is op de harde schijf van mijn computer. Ik heb ook een backup, maar vind het toch wel errug handig om alles ook op mn computer te hebben staan... Het is misschien een beetje een stom excuus, maar ja.
[..]
Ja. Als je dat toepast op verschillende sensors over het algemeen wel (hoewel bijvoorbeeld D5100 VS D5200 de laatste, met meer pixels, het beter doet in low light/qua ruis).quote:Op donderdag 12 september 2013 21:48 schreef J03llV het volgende:
Hogere pixels betekent toch ook mindere prestaties op het gebied van ruis?
Ik zeg doen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:04 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb nu ook de canon ixus 135 op het oog..
Die is in de aanbieding voor 185 euro
Daar heb je wel gelijk in denk ik.quote:Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef problematiQue het volgende:
Volgens mij is Max-Westerman niet geïnteresseerd in een camera gericht op enthousiastelingen. Zo'n Ixus 135 is goedkoop en meer dan goed genoeg.
Dat is geen schande. M'n vriendin heeft trouwens zo'n coolpix, prima cameraatje en dat zeg ik zelfs als Canon-fanboyquote:Op maandag 11 november 2013 17:34 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in denk ik.
Soms zit ik gewoon te twijfelen om toch iets meer uit te geven en zo een duurdere camera te kopen met betere specs enzo maar na een tijdje zal ik hem toch niet gebruiken
Ik zou het wel jammer vinden hoor, dat geld kan ik beter uitgeven tijdens mijn vakantiequote:Op maandag 11 november 2013 17:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is geen schande. M'n vriendin heeft trouwens zo'n coolpix, prima cameraatje en dat zeg ik zelfs als Canon-fanboy
Compacts: Misschien een Panasonic lumix DMC-SZ3 als 720p voldoende is (ħ ¤100) of de grotere broer de DMC-SZ9 (ħ ¤150)? Zo te zien hebben die een betere accu. Ik ken deze modellen zelf niet, maar heb een oudere Panasonic TZ7.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Budget: max 180 euro
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body: compact
Doel: Momenteel als hoofddoel vakantie
Fotograaf: Zelf van alles uitproberen en als ik iets moet weten pak ik de handleiding er wel bij
Huidige camera: Mijn laatste "serieuze" camera was een Canon powershot A520 (die ik destijds ook voor een vakantie had gekocht)
Welke camera’s twijfel je over: Coolpix S6500
Bijzonderheden:
Hmm, ik zoek een camera die mooie scherpe foto's maakt maar hij moet niet te duur zijn
Ik kan niet goed fotograferen.. dus een camera duurder dan 200 euro is niet nodig, extra dingen zoals Wi-Fi zijn leuk maar geen must.
Filmen zal ik niet zo snel doen maar af een toe een filmpje maken in (full) HD is ook wel leuk..
De Nikon coolpix S6500 heeft mijn aandacht weten te trekken, maar ik lees dat de batterij redelijk snel leeg is, dus eigenlijk zoek ik zoiets als de Coolpix S6500 alleen met een beter accu.. heeft iemand misschien tips voor mij?
Maakt toch niet uit dat 'ie goed is?quote:Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef problematiQue het volgende:
Volgens mij is Max-Westerman niet geïnteresseerd in een camera gericht op enthousiastelingen. Zo'n Ixus 135 is goedkoop en meer dan goed genoeg.
Lijkt me een perfect dingetje en ook nog waterproof.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:55 schreef DownBusiness het volgende:
Beste,
Ik ben op korte termijn op zoek naar een camera welke klein is, goed kan zoomen en makkelijk in gebruik is (point n shoot dus eigenlijk).
Ik had zelf de WX300 van Sony in gedachten (18,2 mp, 20 x optische zoom, 500 fotos maken op 1 batterij, kleiner dan een iphone)
Zelf heb ik er geen verstand van. Maar zo op het eerste oog ziet die er echt goed uit.
Ik ga met kerst en oud en nieuw naar Tokio en wil graag daarvoor al een camera hebben.
In februari ga ik voor werk 4 maanden op een cruiseschip. (route is nog niet officieel bekend maar het zou kunnen zijn dat ik naar Zuid Amerika ga (Amazone gebied en met carnaval in Rio de Janeiro)
Lijkt me dus leuk een camera mee te nemen XD
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Misschien kijk ik te oppervlakkig naar de camera's en zijn er dingen die echt belangrijker zijn als zoom, mp etc
Budget: 200 a 300 euro
Bedankt voor je reactie! Heb nog even wat proefjes gedaan, maar vind de Iphone er toch beter uitkomen.. Wat denk je (jullie) over mijn tweede vraag: als ik de Kodak dus wegstreep en de Iphone beter vind, maakt een camera van rond de 100-120 euro (bv een Canon Ixus of Sony Cybershot) betere foto's dan een Iphone?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:12 schreef DonJames het volgende:
De Kodak zou beter moeten zijn dan de iPhone, maar als je de foto's van de iPhone mooier vindt zou ik lekker die gebruiken. Kan alleen niet inzoomen. Als je wel in wil zoomen zou ik een nieuwe kopen, anders de 4s gebruiken.
Ja lijkt mij leuk ding om plaatjes te schieten. Bewerken doe ik niet aan. Want handmatige instellen kan op deze camera niet. Is echt ontworpen voor de simpele gebruiker.quote:Op zondag 17 november 2013 03:12 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Lijkt me een perfect dingetje en ook nog waterproof.Als hij goed in de hand ligt, belangrijke knopjes op logische plekken... Wel het polsbandje gebruiken.
Hiermee begint zo ongeveer elke materiaalgerelateerde post in FOTquote:Op maandag 18 november 2013 21:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb mijn budget toch maar iets omhoog gegooid en...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |