Ik zeg doen.quote:Op maandag 11 november 2013 16:04 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb nu ook de canon ixus 135 op het oog..
Die is in de aanbieding voor 185 euro
Daar heb je wel gelijk in denk ik.quote:Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef problematiQue het volgende:
Volgens mij is Max-Westerman niet geïnteresseerd in een camera gericht op enthousiastelingen. Zo'n Ixus 135 is goedkoop en meer dan goed genoeg.
Dat is geen schande. M'n vriendin heeft trouwens zo'n coolpix, prima cameraatje en dat zeg ik zelfs als Canon-fanboyquote:Op maandag 11 november 2013 17:34 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in denk ik.
Soms zit ik gewoon te twijfelen om toch iets meer uit te geven en zo een duurdere camera te kopen met betere specs enzo maar na een tijdje zal ik hem toch niet gebruiken
Ik zou het wel jammer vinden hoor, dat geld kan ik beter uitgeven tijdens mijn vakantiequote:Op maandag 11 november 2013 17:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is geen schande. M'n vriendin heeft trouwens zo'n coolpix, prima cameraatje en dat zeg ik zelfs als Canon-fanboy
Compacts: Misschien een Panasonic lumix DMC-SZ3 als 720p voldoende is (± ¤100) of de grotere broer de DMC-SZ9 (± ¤150)? Zo te zien hebben die een betere accu. Ik ken deze modellen zelf niet, maar heb een oudere Panasonic TZ7.quote:Op zondag 10 november 2013 12:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Budget: max 180 euro
Formaat: Micro / compact / SLR-like / D-SLR Body: compact
Doel: Momenteel als hoofddoel vakantie
Fotograaf: Zelf van alles uitproberen en als ik iets moet weten pak ik de handleiding er wel bij
Huidige camera: Mijn laatste "serieuze" camera was een Canon powershot A520 (die ik destijds ook voor een vakantie had gekocht)
Welke camera’s twijfel je over: Coolpix S6500
Bijzonderheden:
Hmm, ik zoek een camera die mooie scherpe foto's maakt maar hij moet niet te duur zijn
Ik kan niet goed fotograferen.. dus een camera duurder dan 200 euro is niet nodig, extra dingen zoals Wi-Fi zijn leuk maar geen must.
Filmen zal ik niet zo snel doen maar af een toe een filmpje maken in (full) HD is ook wel leuk..
De Nikon coolpix S6500 heeft mijn aandacht weten te trekken, maar ik lees dat de batterij redelijk snel leeg is, dus eigenlijk zoek ik zoiets als de Coolpix S6500 alleen met een beter accu.. heeft iemand misschien tips voor mij?
Maakt toch niet uit dat 'ie goed is?quote:Op maandag 11 november 2013 17:16 schreef problematiQue het volgende:
Volgens mij is Max-Westerman niet geïnteresseerd in een camera gericht op enthousiastelingen. Zo'n Ixus 135 is goedkoop en meer dan goed genoeg.
Lijkt me een perfect dingetje en ook nog waterproof.quote:Op zaterdag 16 november 2013 09:55 schreef DownBusiness het volgende:
Beste,
Ik ben op korte termijn op zoek naar een camera welke klein is, goed kan zoomen en makkelijk in gebruik is (point n shoot dus eigenlijk).
Ik had zelf de WX300 van Sony in gedachten (18,2 mp, 20 x optische zoom, 500 fotos maken op 1 batterij, kleiner dan een iphone)
Zelf heb ik er geen verstand van. Maar zo op het eerste oog ziet die er echt goed uit.
Ik ga met kerst en oud en nieuw naar Tokio en wil graag daarvoor al een camera hebben.
In februari ga ik voor werk 4 maanden op een cruiseschip. (route is nog niet officieel bekend maar het zou kunnen zijn dat ik naar Zuid Amerika ga (Amazone gebied en met carnaval in Rio de Janeiro)
Lijkt me dus leuk een camera mee te nemen XD
Zouden jullie mij kunnen helpen?
Misschien kijk ik te oppervlakkig naar de camera's en zijn er dingen die echt belangrijker zijn als zoom, mp etc
Budget: 200 a 300 euro
Bedankt voor je reactie! Heb nog even wat proefjes gedaan, maar vind de Iphone er toch beter uitkomen.. Wat denk je (jullie) over mijn tweede vraag: als ik de Kodak dus wegstreep en de Iphone beter vind, maakt een camera van rond de 100-120 euro (bv een Canon Ixus of Sony Cybershot) betere foto's dan een Iphone?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:12 schreef DonJames het volgende:
De Kodak zou beter moeten zijn dan de iPhone, maar als je de foto's van de iPhone mooier vindt zou ik lekker die gebruiken. Kan alleen niet inzoomen. Als je wel in wil zoomen zou ik een nieuwe kopen, anders de 4s gebruiken.
Ja lijkt mij leuk ding om plaatjes te schieten. Bewerken doe ik niet aan. Want handmatige instellen kan op deze camera niet. Is echt ontworpen voor de simpele gebruiker.quote:Op zondag 17 november 2013 03:12 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Lijkt me een perfect dingetje en ook nog waterproof.Als hij goed in de hand ligt, belangrijke knopjes op logische plekken... Wel het polsbandje gebruiken.
Hiermee begint zo ongeveer elke materiaalgerelateerde post in FOTquote:Op maandag 18 november 2013 21:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb mijn budget toch maar iets omhoog gegooid en...
Sony W730.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:23 schreef HerrFl1ck het volgende:
Okee, misschien lukt het met een wat meer afgebakende vergelijking
De Iphone 4S of een Sony DSC-W730?
Bvd!
Dus wat is je vraag?quote:Op woensdag 11 december 2013 21:57 schreef emil23 het volgende:
Heb vandaag ook maar een DSLR aangeschaft. Ik heb met wat spaarpunten e.d. een Canon 1100d aan weten te schaffen voor ¤ 95,-. Geen gekke prijs dacht ik.
Privéomstandigheden vragen er om om de komende tijd veel plaatjes te schieten, dus tijd voor iets anders als mijn 8 jaar oude olympus compactcamera.
Je hebt nog geen lens neem ik aan?quote:Op donderdag 12 december 2013 17:15 schreef xuryah het volgende:
Ik wilde de Nikon D3200 gaan aanschaffen, maar door omstandigheden is me dat nu te duur.
Nu ben ik op zoek naar een goede dslr voor max 200 euro, tweedehands, die beetje dicht bij genoemde Nikon in de buurt komt.
Het zal mn eerste dslr worden en ik wil er graag een omdat ik me graag meer wil verdiepen in fotografie. Het lijkt me namelijk leuk om er later professioneel mee bezig te zijn en er eventueel wat mee bijverdienen
Nu zoek ik dus een spiegelreflexcamera met goede fotokwaliteit. Filmkwaliteit vind ik niet erg belangrijk.
Rond de 200 euro. Tweedehands.
Kan iemand me helpen?
Nee. Wel geheugenkaartje en een cameratas.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt nog geen lens neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |