Nouja, dit ook wel jaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie!
Dat is wat F en ik dus ook tegen elkaar zeiden dit weekend 'we moeten ze soms ook gewoon laten gaan, het blijven natuurlijk gewoon twee kleine jongetjes die gek zijn op stoeien etc'.
Ik heb alleen soms moeite me af te sluiten voor de herrie, maar nu ik me dit voorgenomen heb stoort het me al weer minder.
Vanavond moest ik zelfs lachen om hun gespring door de kamer om maar niet in de lava te vallen. Zelfs toen ze bij me kwam met 'mama, je lijstjes zijn gevallen maar we hebben ze weer rechtop gezet werd ik niet (zoals eerder) boos maar zei alleen maar 'maar heren, jullie weten toch dat je niet op de bankleuning mag staan of zitten, straks gaat er iets kapot, niet meer doen dus'.
Het antwoord was: Ja, maar ik wilde weten of ik van daar ook over de lava heen kon springen.
Maar ik heb me voorgenomen om niet meer loeipissig te worden, want dat heeft net zo veel effect dan zachtjes zeggen 'niet meer doen voortaan' en het laatste klinkt veel gezelliger. *let go*
Heb ik wel gedaan hoor als mijn zenuwen het echt niet meer trekken. Koken met keiharde ska in mijn oren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, dit ook wel jaEn met een koptelefoon op gaan zitten doe je ook niet snel, want je wilt het wel kunnen horen als het echt mis is.
Zeker, maar het helpt me wel ontnuchteren, past mooi bij wat we hier in gang gezet hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:15 schreef trui het volgende:
ik vind 't ook een goed stuk, van Steven Pont. maar ai ai ai, wat is 't in de praktijk soms toch lastig!
Wanneer dan onze stemquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie!
Dat is wat F en ik dus ook tegen elkaar zeiden dit weekend 'we moeten ze soms ook gewoon laten gaan, het blijven natuurlijk gewoon twee kleine jongetjes die gek zijn op stoeien etc'.
Ik heb alleen soms moeite me af te sluiten voor de herrie, maar nu ik me dit voorgenomen heb stoort het me al weer minder.
Vanavond moest ik zelfs lachen om hun gespring door de kamer om maar niet in de lava te vallen. Zelfs toen ze bij me kwam met 'mama, je lijstjes zijn gevallen maar we hebben ze weer rechtop gezet werd ik niet (zoals eerder) boos maar zei alleen maar 'maar heren, jullie weten toch dat je niet op de bankleuning mag staan of zitten, straks gaat er iets kapot, niet meer doen dus'.
Het antwoord was: Ja, maar ik wilde weten of ik van daar ook over de lava heen kon springen.
Maar ik heb me voorgenomen om niet meer loeipissig te worden, want dat heeft net zo veel effect dan zachtjes zeggen 'niet meer doen voortaan' en het laatste klinkt veel gezelliger. *let go*
Ik heb het boek. Mag je wel lenen. Wil het wel graag terug.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Heb jij dat boek? Ik zou hem heel graag willen lenen..
Zeker is hoe ik me voel van invloed op het gedrag van S. Ik merk dat sinds ik drie keer in de week ga sporten, ik veel meer kan hebben en langer geduldig kan blijven. Of het een kwestie is van dat mijn energie wat meer gekanaliseerd wordt of dat het ook komt door wat meer loslaten en even weg zijn, weet ik niet, maar ik merk daar echt verschil in. Het met moeite te bedwingen (en soms ook even niet) ontplof-gevoel heb ik al een tijdje niet gehad.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ben van nature ook niet zo perfectionistisch eigenlijk, maar voel me gewoon heel verantwoordelijk voor hoe ze zijn. Tè, denk ik wel eens. En ik merk ook vaak dat hun gedrag een reflectie is van mijn 'staat van zijn'.
Dus als het dan niet loopt, dan voel ik me daar verantwoordelijk voor.
Ik word ook al echt knetter van de jongens, R. maakt contiunue dwangmatig geluiden of schreeuwtquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb het boek. Mag je wel lenen. Wil het wel graag terug.
Ik herken ook veel in de verhalen van buuv en BE. Hoewel de mijne nog een stuk kleiner zijn. Maar hier hoor je bijna de hele dag: Harry laat Huubke met rust. Huubke niet aan de haren van Harry trekken. 'mama, Huubke doet ...' en /of een hoop gegil van Huubke :S
En gisteren heeft Harry Huubke op de kop gespuugd
Net als BE word ik soms gestoord van het gestuiter en gespring en geklim (en wij hebben dan ook nog eens een houten ondervloer). En inderdaad als je het loslaat, heb je er minder last van. Maar soms lukt het loslaten zo moeilijk
Maar ik hoor inderdaad net als buuv terug van anderen, dat ze mijn kinderen zo netjes vinden en dat de kinderen zich netjes hebben gedragen en heel lief zijn, ook voor elkaar.
Ik ervaar het hebben van twee kinderen juist als heel erg ontspannen over het algemeen. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, spelen veel samen (ook als er andere kinderen zijn dan spelen ze daar samen mee). Ik heb veel vrije tijd nu, juist doordat ik er twee hebquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:17 schreef Vanyel het volgende:
Met mijn ene kind herken ik (nog) niet wat jullie schrijven. Maakt me wel extra benieuwd wat er gebeurt als nummer 2 er is.
Dot is nu al wel heel duidelijk in wat ze vindt van andere kindjes die aandacht van ons krijgen. Maar dreigen met de ander (daar ging het eigenlijk over) vind ik echt min.
Daarom heb ik alles 2x... 2 roze bekers, 2 paarse bekers...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:48 schreef octopussy het volgende:
Ik lees hier even mee. Heb het momenteel ook moeilijk met 2 temperamentvolle meiden die elkaar vaak het licht in de ogen niet gunnen. Wat resulteert in gillen, krabben, bijten, slaan, schreeuwen. Mijn kleine is nog maar anderhalf maar kan haar grote zus (3,5) aardig op de kast jagen.
Ze begonnen vanochtend om 7 uur direct tegen elkaar in te gillen om een drinkbeker.
Ze zijn vaak ook superlief samen hoor, maar ik kan echt tegen de dag opzien omdat het mijn energie draint om politie-agent te moeten spelen.
En ja, ik schaam me dus ook voor het gillen en schreeuwen (en zelf ben ik af en toe ook aan het schreeuwen). Zou zo graag eens tips willen hoe ik ze leer om lief voor elkaar te zijn.
Ik ging afgelopen maandag alleen met S zwemmen bij een natuurbad. Ik kon maar heel even met haar in het water, want ik moest onze spullen wel in de gaten houden, natuurlijk: portemonnee, autosleutels, etc. Dus moest ze alleen spelen, dat vond ik zo sneu. En dan snap ik best dat broertjes en zusjes lang niet altijd gezellig met elkaar spelen, maar in zo'n geval is gezelschap van iemand die je goed kent wel fijn, denk ik.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ervaar het hebben van twee kinderen juist als heel erg ontspannen over het algemeen. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, spelen veel samen (ook als er andere kinderen zijn dan spelen ze daar samen mee). Ik heb veel vrije tijd nu, juist doordat ik er twee heb.
Maar dat haalt niet weg dat ik dingen die hier genoemd worden ook herken.
Ja, maar dit ene bord komt precies bij de AH xl vandaan, en volgens mij hadden ze het niet meer...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:00 schreef Troel het volgende:
Ik heb dus met opzet meerdere sets bij de IKEA gehaald. Ik ga daar echt niet eens de strijd om aan. Ze pakken zelf hun eigen bord en hun eigen bekers en kunnen dus zelf de kleur kiezen. Als er geen roze in de kast staat, maken zelf een andere keuze.
Ik vond het ook wel een goed idee van haar .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is toch geweldig, eigenlijk?! Ze wilde je helpen.
Dit vind ik nou een uitstekend voorbeeld van 'eerst even met elkaar praten over het wat en waarom, daarna pas evt maatregelen nemen'.
Dat herken ik wel van vroeger thuis en bij mijn neefjes/nichtjes, kan verschillende kanten op. Geloof dat ik wel geloof in het how2talk2kids verhaal. Geen straf, wel consequenties en zoveel mogelijk samen oplossen. Vooralsnog werkt het als een tiet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ervaar het hebben van twee kinderen juist als heel erg ontspannen over het algemeen. Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden, spelen veel samen (ook als er andere kinderen zijn dan spelen ze daar samen mee). Ik heb veel vrije tijd nu, juist doordat ik er twee heb.
Maar dat haalt niet weg dat ik dingen die hier genoemd worden ook herken.
Oh dat gezeur om spullen!!!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daarom heb ik alles 2x... 2 roze bekers, 2 paarse bekers...
Alleen 1 roze bord... Je mag raden waar de eerste ruzie elke ochtend weer over gaat...
Ik pak met regelmaat iets af wat een bron van dikke ruzie is. Gillen en slaan om een woezel en pip computer, prima, dan gaat het ding dus boven op de koelkast. Als jullie niet samen kunnen spelen ermee, dan maar helemaal niet.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh dat gezeur om spullen!!!!
Tijdje geleden paste ik op mijn neefje en nichtje, gekrijs om een bord, ben het zo zat geworden dat ik dat bord heb gepakt en heb gezegd dat dat nu mijn bord was en heb ze beide een gewoon wit bordje gegeven. Heb heerlijk gelunched met dat kinderbordje. Neefje en nichtje verbouwereerd, maar het was wel stil
Nu zijn ze over het algemeen verdacht lief als ik op ze pas, maar dat ken ik wel, ook van mijn zoon. Had hij echt zo'n achter het behang plak dag, ik me zorgen maken omdat hij naar opa en oma of oom en tante zou gaan, was hij daar zo mak als een lammetje, kreeg je te horen dat hij oh zo zoet was geweest, zo lief geholpen had e.d.
Ook ik lees mee.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:48 schreef octopussy het volgende:
Ik lees hier even mee. Heb het momenteel ook moeilijk met 2 temperamentvolle meiden die elkaar vaak het licht in de ogen niet gunnen. Wat resulteert in gillen, krabben, bijten, slaan, schreeuwen. Mijn kleine is nog maar anderhalf maar kan haar grote zus (3,5) aardig op de kast jagen.
Ze begonnen vanochtend om 7 uur direct tegen elkaar in te gillen om een drinkbeker.
Ze zijn vaak ook superlief samen hoor, maar ik kan echt tegen de dag opzien omdat het mijn energie draint om politie-agent te moeten spelen.
En ja, ik schaam me dus ook voor het gillen en schreeuwen (en zelf ben ik af en toe ook aan het schreeuwen). Zou zo graag eens tips willen hoe ik ze leer om lief voor elkaar te zijn.
Dat boek heb ik ook. Indrukwekkend inderdaad!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 06:45 schreef -Spring het volgende:
Wanneer dan onze stem
Hetzij vroeg of laat
In de wind verloren gaat
Waarom blijven wij hem
Verheffen, altijd weer?
Och, misschien dat ooit een keer
Een flard van onze schreeuw
In de onverschillige wind
Toch nog een gehoor vindt,
In deze of een andere eeuw.
En gedicht van Ida Kalmijn waar ik aan moest denken bij het lezen van je post. Ik kwam het tegen in 'De onschuldige Gevangene, over opvoeden en overleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |