oh ja dat gejank..zo irritant.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah. Meer zussen hebben dat dus.
Echt een hele dag thuis met 3 kinderen in je eentje is amper te doen. Ik moet de meiden vaak echt uit elkaar halen, plukken haar lospeuteren enz. Soms voel ik me echt een politieagent die de hele dag alleen maar nee kan zeggen. En dan is het echt niet dat ze niets mogen, maar ze verzinnen de raarste dingen samen en het gaat altijd fout. Altijd is er wel 1 die gaat janken.
Ach..een beetje zelfredzaamheid is ook nodig. Los het zelf maar op (mijn oudste heeft er een handje van om voor alles bij mij te komen). Dat werkt voor hele jonge kinderen wel wat minder denk ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ben van nature ook niet zo perfectionistisch eigenlijk, maar voel me gewoon heel verantwoordelijk voor hoe ze zijn. Tè, denk ik wel eens. En ik merk ook vaak dat hun gedrag een reflectie is van mijn 'staat van zijn'.
Dus als het dan niet loopt, dan voel ik me daar verantwoordelijk voor.
Ja. Dat dus. Helemaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ik ben van nature ook niet zo perfectionistisch eigenlijk, maar voel me gewoon heel verantwoordelijk voor hoe ze zijn. Tè, denk ik wel eens. En ik merk ook vaak dat hun gedrag een reflectie is van mijn 'staat van zijn'.
Mits verantwoord negeer ik ze ook wel. Dan staan ze met z'n 2 te gillen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:55 schreef lily het volgende:
Ach..een beetje zelfredzaamheid is ook nodig. Los het zelf maar op (mijn oudste heeft er een handje van om voor alles bij mij te komen). Dat werkt voor hele jonge kinderen wel wat minder denk ik.
En ja, als ik erg moe ben ben ik minder geduldig en dan ben ik misschien verantwoordelijk voor de iets mindere sfeer, maar soit.
Morgen is er weer een dag.
waarom werkt die quote bij jou wel?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ja. Dat dus. Helemaal.
Ik ben alleen behoorlijk perfectionistisch.
Humor werkt goed ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat komt omdat ik zelf losser en humorvoller ben geworden
Dit herken ik heel erg. Eigenlijk woordelijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Hij staat er twee keer. 1 keer gewist en 1 keer wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
waarom werkt die quote bij jou wel?ik was het er ook zo mee eens. Maar quote weigerde.
dit en dat wat Groofs zegtquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit herken ik heel erg. Eigenlijk woordelijk.
Ze zijn zo mooi puur als ze geboren zijn en ik voel me heel erg verantwoordelijk voor bepaalde dingen. En toch weet ik het tij niet altijd te keren, omdat ik nou eenmaal ook ben wie ik ben en dat niet 1-2-3 te veranderen is.
Fijn om zo te kunnen denken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:55 schreef lily het volgende:
[..]
En ja, als ik erg moe ben ben ik minder geduldig en dan ben ik misschien verantwoordelijk voor de iets mindere sfeer, maar soit.
Morgen is er weer een dag.
Omdat ik niet blauw ben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
waarom werkt die quote bij jou wel?ik was het er ook zo mee eens. Maar quote weigerde.
Oh, dat heb ik precies andersom.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:09 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben wel steeds vaker blij met onze keuze dat het bij één kind blijft, vooral als ik een dag in het gezelschap van gezinnen met meer kinderen geweest ben.
dan hebben we allebei de juiste keuze gemaaktquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik precies andersom.
Dat is toch geweldig, eigenlijk?! Ze wilde je helpen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:03 schreef Nijna het volgende:
(stiekem was het best wel geordend, ik had plaatjes met schoenen op de bakken gemaakt, voor ieder van hen 2 bakken en zij had bedacht dat de ene voor lente en zomerschoenen en de ander voor herfst en winterschoenen was, dus ook nog best goed doordacht zeg maar, maar om het er dan gelijk op te schrijven...)
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:56 schreef debuurvrouw het volgende:
de jongste gaat alleen nog even door zijn 9 jaar crisisda's bij vlagen behoorlijk intensief maar het eind is in zicht.
Ja! Die had ik ook gelezen en onthouden!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:33 schreef lily het volgende:
is het wat hij doet niet gevaarlijk? hebben anderen er geen last van? laat maar gaan. Goed voor zijn ontwikkeling.
quote:
Goeie!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:33 schreef lily het volgende:
Ik vind het ook juist super, Nijna. Eigen initiatief is toch prachtig? Zeker in dit geval.
Ik lees altijd graag stukjes van Steven Pont. Laatst ergens in een artikel; is het wat hij doet niet gevaarlijk? hebben anderen er geen last van? laat maar gaan. Goed voor zijn ontwikkeling.
Ouders zitten er vaak bovenop.
of deze
http://www.simplifylife.nl/overview.php?cid=348
Maar goed; de praktijk is altijd anders, maar dit soort stukjes zetten me toch altijd weer aan het denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |