abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129752960

Server status | Officiële Simcity updates

SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland kwam SimCity uit op 7 maart 2013.

Uitleg over SimCity
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trailers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reviews
SPOILER
Plaatjes

Tutorials, tips, tricks & strategy
SPOILER
Fok! Regio's
SPOILER
SPOILER: Teamspeak server
OP door TigerXtrm, Regio overzicht door Mschol.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:24:36 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_129753173
29 Augustus is ie er voor de Mac (volgens Tweakers)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_129753413
Mensen die Mac hebben en hem kopen weten dan denk niet wat ze met hun geld moeten :P
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 14:38:34 #4
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_129753656
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:31 schreef dennis3d het volgende:
Mensen die Mac hebben en hem kopen weten dan denk niet wat ze met hun geld moeten :P
Echte diehards spelen hem allang via Bootcamp op OSX ;-) Enige voordeel is straks dat ik hem niet meer hoef op te starten via Windows maar zolang er geen grotere maps zijn start ik hem niet meer op.
pi_129755863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:38 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Echte diehards spelen hem allang niet meer.
Fixed.
pi_129755936
vanochtend even opgestart, ik kon zowaar weer steden laden die het eerst niet meer deden, maar vrijwel alles draaide dik verlies en gezien ik geen zin had om nu alles opnieuw te gaan opbouwen heb ik em maar weer afgesloten :D
pi_129756958
Nou misschien vanavond nog maar een kans geven met die MOD. Wie weet wordt het zowaar nog wat dankzij de community.
pi_129792135
quote:
16s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:31 schreef dennis3d het volgende:
Ik heb een mac en had hem alvast gekocht omdat ik dacht dat die in juni uitkwam :(
pi_129792378
Is hij nog steeds ruk?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_129792417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is hij nog steeds ruk?
Zal hij ook wel blijven denk ik :P
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:17:36 #11
230788 n8n
Pragmatisch
pi_129824451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:38 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Echte diehards spelen hem allang via Bootcamp op OSX ;-) Enige voordeel is straks dat ik hem niet meer hoef op te starten via Windows maar zolang er geen grotere maps zijn start ik hem niet meer op.
eindelijk 40gb partitie verwijderen die ik alleen voor dit spel gebruik :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:21:59 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_129824589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:47 schreef mschol het volgende:
vanochtend even opgestart, ik kon zowaar weer steden laden die het eerst niet meer deden, maar vrijwel alles draaide dik verlies en gezien ik geen zin had om nu alles opnieuw te gaan opbouwen heb ik em maar weer afgesloten :D
Het is die 60 euro wel waard, hoor ik :')
pi_129824623
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is die 60 euro wel waard, hoor ik :')
ach, ik heb er 130 uur in geklokt... das meer als menig ander spel met dezelfde prijs ;)
ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk vanaf scratch moet beginnen omdat er toch een flinke zooi patches is geweest die dingen hebben veranderd waar die oude steden nog op gebouwd zijn :)
pi_129826324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, ik heb er 130 uur in geklokt... das meer als menig ander spel met dezelfde prijs ;)
ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk vanaf scratch moet beginnen omdat er toch een flinke zooi patches is geweest die dingen hebben veranderd waar die oude steden nog op gebouwd zijn :)
130 uur ergeren, respect _O_
pi_129826405
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:19 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

130 uur ergeren, respect _O_
ik heb mij niet de hele tijd geergerd hoor, dat komt meestal pas na meerdere uren spelen als je alles redelijk strak vol gebouwd heb en je dus tegen de map limiet aanloopt (en ja dat duurde meerdere uren voordat ik daar echt aanzat, simpel volplempen doe ik niet aan..
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:13:27 #16
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_129988507
De nieuwe bruggen en tunnel mode in actie die met de volgende update komt met een zeer fraai Frans accent uitgelegd.

Toch best wel tof alleen lijkt het niet of je nog bovenop de tunnels kan bouwen. Dat zou wel briljant zijn in sommige gevallen.
pi_129988668
Ik zie liever grotere mappen met de update en tot die tijd raak ik het spel niet meer aan
pi_129988801
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:13 schreef Black-Hole het volgende:
De nieuwe bruggen en tunnel mode in actie die met de volgende update komt met een zeer fraai Frans accent uitgelegd.

Toch best wel tof alleen lijkt het niet of je nog bovenop de tunnels kan bouwen. Dat zou wel briljant zijn in sommige gevallen.
Zoiets moet er toch vanaf het begin in zitten lijkt me. :') Ik keek heel erg uit naar dit spel, heb hem tot op de dag van vandaag nog niet gespeeld omdat ik een Mac heb. Ik twijfel ook heel erg of ik hem dan op 29 augustus ga aanschaffen of niet.

Ik heb tot 17 september (GTA V) een game nodig om me mee te vermaken, daarna komen GTA V dus en FIFA14 _O_
Op dinsdag 26 augustus 2014 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Iedere kerel heeft wel eens gekeken tot hoever hij kwam bij zichzelf.
pi_129988851
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:22 schreef Ozz-03 het volgende:

[..]

Zoiets moet er toch vanaf het begin in zitten lijkt me. :') Ik keek heel erg uit naar dit spel, heb hem tot op de dag van vandaag nog niet gespeeld omdat ik een Mac heb. Ik twijfel ook heel erg of ik hem dan op 29 augustus ga aanschaffen of niet.

Ik heb tot 17 september (GTA V) een game nodig om me mee te vermaken, daarna komen GTA V dus en FIFA14 _O_
Laat die twijfel maar weg. Gewoon nog niet doen en dit topic in de gaten blijven houden. Zodra de city limits weg zijn heb je er wel een hele leuke game aan denk ik.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:30:41 #20
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_129989116
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:23 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Laat die twijfel maar weg. Gewoon nog niet doen en dit topic in de gaten blijven houden. Zodra de city limits weg zijn heb je er wel een hele leuke game aan denk ik.
Yep, tenzij je van kleine maps houdt. Nu heb je alles zo volgebouwd en is de lol er wel redelijk snel vanaf. Uitdaging zit hem wat mij betreft toch echt in een succesvolle grote stad neerzetten en ik heb geen zin om 90% van de tijd alleen maar micromanagement te doen.
pi_129989385
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:30 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Yep, tenzij je van kleine maps houdt. Nu heb je alles zo volgebouwd en is de lol er wel redelijk snel vanaf. Uitdaging zit hem wat mij betreft toch echt in een succesvolle grote stad neerzetten en ik heb geen zin om 90% van de tijd alleen maar micromanagement te doen.
Wat ik behoorlijk nadelig vind is dat de olie/kolen voorraden zo enorm snel op raken...
ik ben voor mijn gevoel maar 2 uurtjes aan het spelen voor dat de voorraden op zijn en je dus alweer wat anders qua inkomsten moet hebben...
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:53:07 #22
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_129990065
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:37 schreef mschol het volgende:

[..]

Wat ik behoorlijk nadelig vind is dat de olie/kolen voorraden zo enorm snel op raken...
ik ben voor mijn gevoel maar 2 uurtjes aan het spelen voor dat de voorraden op zijn en je dus alweer wat anders qua inkomsten moet hebben...
Dat ook ja, enige wat langer mee kan gaan is electronics icm recycling maar ik had altijd ellende met de recycletrucs die een constante aanvoer van grondstoffen tegenhielden. Maar misschien is dat nu al wel opgelost met een update. Maar als het werkte leverde het wel aardig wat geld op.

Zo'n tradeport lukte mij ook nooit, ik was altijd al door de voorraden heen voordat ik de benodigde resources/inkomsten had gegenereerd om die tradeport beschikbaar te maken.
pi_130017205
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie liever grotere mappen met de update en tot die tijd raak ik het spel niet meer aan
Dat ja.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:28:16 #24
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_130026851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:15 schreef iXVI het volgende:

[..]

Dat ja.
Volgens EA kan het niet met de glassbox engine, maar user-mods hebben al 'out of the box' mogelijk gemaakt, dus die engine kan wel meer aan dan ze denken of willen proberen
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_130034607
Die TS in de OP werkt niet meer.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_130035873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:33 schreef iXVI het volgende:
Die TS in de OP werkt niet meer.
als we het daar toch over hebben: over 1 maand vervallen de links naar de fok regio's

Indien gewenst kan ik ze elders online zetten voor die tijd? (dan gooi ik ze op mijn raspberry pi, weliswaar traag, maar wel beschikbaar)
pi_130037875

En ja, ik speel in sandbox met cheats. Dit is echter maar een klein deel van de stad en ik heb net flink geïnvesteerd, waardoor ik tijdelijk even verlies maak. Dit wordt wel weer winst als het goed is :)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 18:30:33 #28
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130103473
Binnenkort maar weer eens checken...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_130268871
Goed nieuws mocht je toch even dit spel willen proberen voor de experience, maar geen ¤60 willen uitgeven:
Niet goed, geld terug op Origin

EA heeft wel veel vertrouwen in zichzelf :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:26:31 #30
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130269576
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik dacht dat die er onderhand wel waren...maar nee dus :') Zal wel DLC nummer 3 of 4 worden. Grotere maps voor maar ¤19,95!
pi_130269921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:06 schreef destrovel het volgende:
Goed nieuws mocht je toch even dit spel willen proberen voor de experience, maar geen ¤60 willen uitgeven:
Niet goed, geld terug op Origin

EA heeft wel veel vertrouwen in zichzelf :')
niet goed geld terug is de normaalste zaak van de wereld, maar als ea het doet is het idioot :')
pi_130273494
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:34 schreef mschol het volgende:

[..]

niet goed geld terug is de normaalste zaak van de wereld, maar als ea het doet is het idioot :')
Kan me toch sterk herinneren dat de duizenden mensen die hun geld terug wouden toen SimCity net uit was dat mooi konden vergeten.
pi_130273746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:12 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Kan me toch sterk herinneren dat de duizenden mensen die hun geld terug wouden toen SimCity net uit was dat mooi konden vergeten.
omdat ze NA 14 dagen begonnen te zeuren ja en/of al hadden gespeeld (spel opstarten = spelen)
niet opstarten, en geld terug binnen 14 dagen: normaalste zaak van de wereld, echter opgestart (m.a.w. serial gebruikt, om even een link naar normale winkelverkopen te leggen) => coulance van de winkelier.

dat EA nu coulant is om binnen 24u alsnog een spel terug te nemen is mooi, maar dat zijn ze nergens verplicht, dus ik snap dat gehaat op EA niet zo.. ze leveren momenteel betere service naar klanten toe dan de meeste winkels, als het op games aankomt..
pi_130274120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:20 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat ze NA 14 dagen begonnen te zeuren ja en/of al hadden gespeeld (spel opstarten = spelen)
niet opstarten, en geld terug binnen 14 dagen: normaalste zaak van de wereld, echter opgestart (m.a.w. serial gebruikt, om even een link naar normale winkelverkopen te leggen) => coulance van de winkelier.

dat EA nu coulant is om binnen 24u alsnog een spel terug te nemen is mooi, maar dat zijn ze nergens verplicht, dus ik snap dat gehaat op EA niet zo.. ze leveren momenteel betere service naar klanten toe dan de meeste winkels, als het op games aankomt..
Je kan redelijkerwijs toch niet weten of een game aan de verwachtingen voldoet zonder hem op te starten? Er waren zat mensen die uren zaten te wachten om in te loggen en toen al begonnen te klagen. Dat heeft echt geen 14 dagen geduurd.
pi_130274705
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je kan redelijkerwijs toch niet weten of een game aan de verwachtingen voldoet zonder hem op te starten? Er waren zat mensen die uren zaten te wachten om in te loggen en toen al begonnen te klagen. Dat heeft echt geen 14 dagen geduurd.
Piraat meesterras.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_130274751
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:49 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Piraat meesterras.
Succes met het piraten van een online game. En als je een game illegaal download om hem te testen en je vind hem niet leuk. Ga je dan het spel alsnog kopen en dan je geld terug vragen ofzo? :')
pi_130274808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Succes met het piraten van een online game. En als je een game illegaal download om hem te testen en je vind hem niet leuk. Ga je dan het spel alsnog kopen en dan je geld terug vragen ofzo? :')
Nou ja dan koop ik ook geen spellen als er niet eens een manier is om het spel te testen. Dat is toch logisch? Reviewers zijn toch bijna allemaal betaald door publishers dus die kan ik ook niet vertrouwen.
pi_130274847
EA heeft het slim gespeeld met die open Beta trouwens. Niet langer dan een uurtje spelen en geen hoogbouw. Daardoor kwamen de verkeersproblemen niet eens aan het licht tot het spel uit was.
pi_130275420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:32 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je kan redelijkerwijs toch niet weten of een game aan de verwachtingen voldoet zonder hem op te starten?
dat risico bestaat ja, en heeft altijd al bestaan, er nu om zeuren vind ik wat zwak.., je kan ook gewoon reviews afwachten.. (hetzij van reviewer, hetzij let's play's en wtf is en andere soort gelijke filmpjes.)
quote:
Er waren zat mensen die uren zaten te wachten om in te loggen en toen al begonnen te klagen. Dat heeft echt geen 14 dagen geduurd.
en die hadden het spel dus opgestart..
stel ik koop Call of duty in de winkel, installeer hem en hij blijkt niet te werken.. dan kan ik ook fluiten naar mijn centen.. de verpakking is geopend...
Dat vangt EA nu op met de 24uurs regel, als bedrijf neem je dan relatief een groot risico, voor relatief maar een heel klein stukje extra service..
pi_130275582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef TigerXtrm het volgende:
EA heeft het slim gespeeld met die open Beta trouwens. Niet langer dan een uurtje spelen en geen hoogbouw. Daardoor kwamen de verkeersproblemen niet eens aan het licht tot het spel uit was.
Eigenlijk kan je dat misleiding noemen.
pi_130275619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:11 schreef mschol het volgende:

[..]

dat risico bestaat ja, en heeft altijd al bestaan, er nu om zeuren vind ik wat zwak.., je kan ook gewoon reviews afwachten.. (hetzij van reviewer, hetzij let's play's en wtf is en andere soort gelijke filmpjes.)

[..]

en die hadden het spel dus opgestart..
stel ik koop Call of duty in de winkel, installeer hem en hij blijkt niet te werken.. dan kan ik ook fluiten naar mijn centen.. de verpakking is geopend...
Dat vangt EA nu op met de 24uurs regel, als bedrijf neem je dan relatief een groot risico, voor relatief maar een heel klein stukje extra service..
Maar mensen konden de eerste 24 uur niet eens inloggen, hoe kan je dan je geld terugvragen als je niet eens op de site kan komen ?
pi_130280349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar mensen konden de eerste 24 uur niet eens inloggen, hoe kan je dan je geld terugvragen als je niet eens op de site kan komen ?
bellen..
of nee wacht, we zitten op fok, daar kan men dat niet...
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:07:58 #43
177876 Maruna
pi_130494152
Ik moet deze fking fail toch ff kwijt... Ik bouw weer ff een forenzen stadje want m'n toeristenstad komt 4000 werknemers te kort. Dus ik bouw en bouw huizen... Allemaal werkeloos en 200 man gaat forenzen...

Dan maar wat werk voor ze creeeren en er een 'gewone' stad van maken. Ze willen winkel? Ze krijgen 3 winkels! (lees nogmaals, 3 winkels). Dan moet er industrie om de winkels te vullen (sinds de vorige update is dat extra bijgewerkt)

Heb ik 8x zoveel industrie als winkels, nog steeds RCI gezeur

Check het verschil in winkels (Links bovenin) en industrie (onderin) en toch nog dat bericht :'(
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
pi_130544878
Morgen eindelijk simcity voor de mac.... Het had al een paar maanden geleden moeten zijn :'(
pi_130545834
quote:
9s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:14 schreef Jaspro het volgende:
Morgen eindelijk simcity voor de mac.... Het had al een paar maanden geleden moeten zijn :'(
ben benieuwd of hij daar een beetje soepeltjes op loopt.
In de ban van de mods.
pi_130546528
Die 20 euro korting voor origin die je toen kreeg, waar kun je die vinden? (heb hem al gehad maar kan niet vinden waar die code is)
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_130550545
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 11:13 schreef Curlbrah het volgende:
Die 20 euro korting voor origin die je toen kreeg, waar kun je die vinden? (heb hem al gehad maar kan niet vinden waar die code is)
vast ergens in een mailtje, het zou mij niets verbazen als hij al verlopen is
pi_130550766
Sorry als deze vraag al teveel gesteld is: Hoe bevalt het spel nu, sinds Update 7?
pi_130553361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:23 schreef STING het volgende:
Sorry als deze vraag al teveel gesteld is: Hoe bevalt het spel nu, sinds Update 7?
Ben nu even aan het spelen.. en het speelt wel leuk. :P

Wel jammer dat er geen actieve regio's meer zijn.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_130556543
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:23 schreef STING het volgende:
Ik vind het leuk spelen :Y Nu heb ik nog wel zware verkeersproblemen maar dat zal vast mijn eigen schuld zijn in een toeristenstad 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:29:14 #51
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130560699
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:07 schreef Maruna het volgende:
Ik moet deze fking fail toch ff kwijt... Ik bouw weer ff een forenzen stadje want m'n toeristenstad komt 4000 werknemers te kort. Dus ik bouw en bouw huizen... Allemaal werkeloos en 200 man gaat forenzen...

Dan maar wat werk voor ze creeeren en er een 'gewone' stad van maken. Ze willen winkel? Ze krijgen 3 winkels! (lees nogmaals, 3 winkels). Dan moet er industrie om de winkels te vullen (sinds de vorige update is dat extra bijgewerkt)

Heb ik 8x zoveel industrie als winkels, nog steeds RCI gezeur

Check het verschil in winkels (Links bovenin) en industrie (onderin) en toch nog dat bericht :'(
[ link | afbeelding ]
heb je een trade center?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 08:53:30 #52
177876 Maruna
pi_130585600
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:29 schreef n8n het volgende:

[..]

heb je een trade center?
yup
pi_130596026
is de mac versie al uit?
In de ban van de mods.
pi_130596099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:58 schreef rihago het volgende:
is de mac versie al uit?
Ja, vandaag
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130596190
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:00 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, vandaag
En draait het een beetje op de mac?
In de ban van de mods.
pi_130596242
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:02 schreef rihago het volgende:

[..]

En draait het een beetje op de mac?
Geen idee, ik ga het niet kopen.
pi_130596364
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Geen idee, ik ga het niet kopen.
Lol.. dacht dat je het op de mac al speelde.
Dan zal ik tot vanavond wachten tot hij op de mac uit is.

Als je PC versie gekocht hebt, heb je automatisch de mac versie ook.
In de ban van de mods.
pi_130596426
Ook die heb ik niet gekocht, maar zou kunnen kijken of ik met het origin-account van FOK! de mac zou kunnen downloaden. Reviewexemplaar en zo. maar goed, ik heb de zure nasmaak van die matige launch nog in mijn mond, dus ik sta niet te springen :P
  donderdag 29 augustus 2013 @ 15:44:01 #59
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130597884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:58 schreef rihago het volgende:
is de mac versie al uit?
17:00 pas dacht ik

edit: 19:01

[ Bericht 2% gewijzigd door n8n op 29-08-2013 16:02:35 ]
pi_130601248
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:44 schreef n8n het volgende:

[..]

17:00 pas dacht ik

edit: 19:01
Idd, 19:01, waarom kunnen ze nooit een game releasen om 10:00 ofzo
pi_130602488
quote:
9s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:14 schreef Jaspro het volgende:

[..]

Idd, 19:01, waarom kunnen ze nooit een game releasen om 10:00 ofzo
12:00 uur US-tijd? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 29 augustus 2013 @ 17:56:30 #62
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130602589
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 17:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

12:00 uur US-tijd? :P
eikels
pi_130604923
Zit daar ook de 7.0 traffic fix in?
pi_130626313
In de ban van de mods.
pi_130626379
Ik heb de MAC versie gespeeld met goede resolutie (hij staat standaard op laag maar dat kan je instellen...). Hij werkt snel en mijn macbook word ook niet snel warm van het spel. Ik heb nog geen bugs gezien.. Hij werkt dus prima bij mij.
pi_130626382
quote:
De mensen die het spel kopen gelijk ook niet, je wacht toch eerst af of het nu wel goed werkt na alle problemen met de Windoiws versie ?
pi_130626478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:12 schreef Jaspro het volgende:
Ik heb de MAC versie gespeeld met goede resolutie (hij staat standaard op laag maar dat kan je instellen...). Hij werkt snel en mijn macbook word ook niet snel warm van het spel. Ik heb nog geen bugs gezien.. Hij werkt dus prima bij mij.
mag ik vragen op watvoor mac jij het gespeeld hebt?
In de ban van de mods.
pi_130627315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:12 schreef Jaspro het volgende:
Enkel in dit topic gepost. Marketer gespot.
pi_130627356
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:42 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

:') wat een basisschool redenatie..
pi_130627456
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:43 schreef mschol het volgende:

[..]

:') wat een basisschool redenatie..
En hij praat positief over het spel. Wat voor bewijs heb je nog meer nodig?
pi_130627537
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:46 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En hij praat positief over het spel. Wat voor bewijs heb je nog meer nodig?
echt bewijs, niet die hersenspinsel van een basisschool leerling...

ik ben ook overwegend positief, ben ik nu ook een moglijke marketer omdat ik in alle topics post? :')
pi_130627621
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:48 schreef mschol het volgende:

[..]

echt bewijs, niet die hersenspinsel van een basisschool leerling...

ik ben ook overwegend positief, ben ik nu ook een moglijke marketer omdat ik in alle topics post? :')
Neem niet alles zo serieus man :')
pi_130629027
Ik :')

Want ik volg dit topic nog steeds zelfs voordat het spel gelanceerd was en de kans dat ik dit ooit ga spelen is nagenoeg nihil :')

opgebaarde :r
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:53:11 #74
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130629875
GVD kan heel dat klote-origin niet eens openen op mn mac. kkEA :')
pi_130630121
Wat een faal _O-
pi_130638785
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:15 schreef rihago het volgende:

[..]

mag ik vragen op watvoor mac jij het gespeeld hebt?
Ja, op de macbook pro 13 inch (2013)
pi_130638882
quote:

[..]

Ik meen het serieus, welke bugs kom jij dan nog tegen? Ik kan het spel gewoon opstarten en goed spelen hoor..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:06:09 #78
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130639057
quote:

[..]

Hier draait het ook super op de mac. Beter zelfs dan op de pc waar origin toch vaak zeurde dat het niet geopend was
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_130639823
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef Jaspro het volgende:

[..]

Ja, op de macbook pro 13 inch (2013)
op welke resolutie en instellingen?

ik heb zelf een macbook pro 13 inch retina.

ben benieuwd hoeveel ik eruit kan halen met dit spel.
In de ban van de mods.
pi_130689168
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:30 schreef rihago het volgende:

[..]

op welke resolutie en instellingen?

ik heb zelf een macbook pro 13 inch retina.

ben benieuwd hoeveel ik eruit kan halen met dit spel.
1280 x 800 volgensmij
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:33:46 #81
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130689264
Zelfs het updaten van Origin loopt vast, mijn hemel
pi_131122386
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:30 schreef Jaspro het volgende:

[..]

1280 x 800 volgensmij
Ik speel op mijn air, alles op low, 1440x900.

Wat zijn die wegen overigens irritant zeg! Je kunt ze niet verder upgraden dus je bent genoodzaakt om alles helemaal opnieuw te bouwen. Ben je eindelijk klaar, loopt het alsnog helemaal vast! Afritten en opritten maken kan niet?
pi_131122430
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:33 schreef n8n het volgende:
Zelfs het updaten van Origin loopt vast, mijn hemel
Ik heb gisteren het spel gekocht om samen met mijn huisgenoot te spelen. Het is voorlopig weer het laatste spel dat ik koop want ik vind het veel te buggy voor 60 euro.
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:59:17 #84
230788 n8n
Pragmatisch
pi_131125030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:11 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Ik heb gisteren het spel gekocht om samen met mijn huisgenoot te spelen. Het is voorlopig weer het laatste spel dat ik koop want ik vind het veel te buggy voor 60 euro.
Yay Origin werkt…

pi_131284906
EA (Simcity) kan Rockstar (GTA5) als voorbeeld nemen voor een release... Hoewel pas 2 weken later de multiplayer modus activeren werkt alles prima zonder bugs.
pi_131285546
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:29 schreef Jaspro het volgende:
EA (Simcity) kan Rockstar (GTA5) als voorbeeld nemen voor een release... Hoewel pas 2 weken later de multiplayer modus activeren werkt alles prima zonder bugs.
Niet te hard roepen, straks kopen ze de boel op en moet je voortaan alle auto's kopen als DLC :')
pi_131319907
Hoe kun je zorgen dat overtollig plastic en legeringen verkocht worden nadat je genoeg hebt om je fabrieken runnende te houden?
pi_131322450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:55 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hoe kun je zorgen dat overtollig plastic en legeringen verkocht worden nadat je genoeg hebt om je fabrieken runnende te houden?
volgens mij heb je dan 2 trade depots nodig, 1 die lokaal alles afhandelt en 1 die het verkoopt..
pi_131323217
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Niet te hard roepen, straks kopen ze de boel op en moet je voortaan alle auto's kopen als DLC :')
Ja, maar dan wel om ze te kunnen jacken he? Anders krijg je gewoon een foutmelding "Help! You do not know how to hotwire this type of car! Buy a manual in the Premium Store now!" :')

Mag je tenminste nog wel kijken hoe ze verleidelijk langs de weg staan, en hoe je altijd alleen dié auto's tegenkomt die je niet hebt terwijl je zo hard op zoek bent naar een setje wielen :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  woensdag 18 september 2013 @ 19:52:40 #90
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_131323774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:39 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel om ze te kunnen jacken he? Anders krijg je gewoon een foutmelding "Help! You do not know how to hotwire this type of car! Buy a manual in the Premium Store now!" :')

Mag je tenminste nog wel kijken hoe ze verleidelijk langs de weg staan, en hoe je altijd alleen dié auto's tegenkomt die je niet hebt terwijl je zo hard op zoek bent naar een setje wielen :')
lol
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_131325050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 19:18 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij heb je dan 2 trade depots nodig, 1 die lokaal alles afhandelt en 1 die het verkoopt..
Ik vind het spel wel erg veel "bugs" of gebreken hebben.

Bij andere spellen van 10 jaar terug waren vergelijkbare zaken al gemakkelijk in te stellen...

Verder heb ik zojuist een Arcologie gebouwd in onze regio (met een paar vrienden) en alles loopt ongelijk, zij zien hem nog niet eens. Het grootste verschil dat ik merk is dat ik nu verlies draai omdat de Arcologie voor meer verkeer zorgt waar mijn handel onder lijdt.
pi_131370613
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_131370753
quote:
Geen grotere maps. Zware faal. Heb je van die enorm futuristische steden op een stuk land van 2 x 2 km :')

Moet het spel misschien toch weer eens oppakken. Inmiddels al sinds begin juni niet meer aangeraakt. Maar er komt in ieder geval absoluut geen SimCity DLC bij mij in tenzij er grotere maps in zitten. Punt. :(
pi_131386604
Wouw... simcity expension pack... Als ze nou grotere maps maken ofzo, je kan nu echt niks..
pi_131388502
Ze luisteren iig wel slecht, dat is duidelijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_131398030
Is het al wat :')
Because you know i'm all about that ass
pi_131402596
quote:
Met future bugs.
pi_131492823
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_131497575
Ben weer een beetje aan het spelen om de nieuwe fixes te testen enzo. Binnenkort nog eens een video aan wijden.
pi_131497783
Zelfs die Oekraïense vrouw van 89 met vergroeide bochel en kunstgebit die regelmatig slijm ophoest was die 70 euro meer waard dan SimCity 5 mij ooit heeft bekoren ;(
pi_131502753
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:29 schreef Jaspro het volgende:
Ook al vindt ik dat EA helemaal mis heeft geslagen met deze SimCity vraag ik me toch af hoe jij nu al kan zeggen dat Rockstar het allemaal goed geregeld hebben.
Het is op verschillende platforms, het 1ne heeft Online DRM en het andere niet. Dat zijn al 2 verschillende dingen.

En dan is het online gedeelte ook nog niet eens online. Wie weet wat of de servers van rockstar gaan doen wanneer multi online komt op de eerste oktober.
Every war is different, every war is the same.
pi_131506809
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef TigerXtrm het volgende:
je bedoelt smerig, niet slim.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_131518283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 03:41 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ook al vindt ik dat EA helemaal mis heeft geslagen met deze SimCity vraag ik me toch af hoe jij nu al kan zeggen dat Rockstar het allemaal goed geregeld hebben.
Het is op verschillende platforms, het 1ne heeft Online DRM en het andere niet. Dat zijn al 2 verschillende dingen.

En dan is het online gedeelte ook nog niet eens online. Wie weet wat of de servers van rockstar gaan doen wanneer multi online komt op de eerste oktober.
Het feit dat je het spel kan spelen ook al is het niet online is al beter.
pi_131523116
GTA met simcity vergelijken :')
Er zit nog geeneens DRM en multiplayer in :P

Zo is elk spel wel beter te noemen :7
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:33:55 #105
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_131523734
Ja spelen jullie het nog steeds.
Met alle DLC die ze ervoor uitbrengen mag simcity afsterven.

Heb nog steeds spijt van mijn pre-order digital deluxe xxl mega editie.
pi_131524836
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:33 schreef lipjes het volgende:
Ja spelen jullie het nog steeds.
Met alle DLC die ze ervoor uitbrengen mag simcity afsterven.

Heb nog steeds spijt van mijn pre-order digital deluxe xxl mega editie.
Ach, zo verkeerd is het ook weer niet.
pi_131539615
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef Pheno het volgende:

Ja wie weet wat er 1 oktober gebeurt. Vliegen alle server ruimtes van rockstar in de hens omdat ze het niet op orde hebben. Wil ik m dan nog wel is spreken :P
Every war is different, every war is the same.
pi_131726025
Zeker de verkeersupdates lijken goed nieuws (ook de mogelijkheid bruggen en tunnels te bouwen). Dat maakt 't, na enkele maanden SC niet te hebben gevolgd, wel weer twijfelachtig om het spel te kopen. Als ik dan echter de mapsize zie t.o.v. SC 4.. oef. Ik twijfel of ik daarop wel een mooie stad kan maken die niet plotsklaps bij de mapgrens ophoudt.
  maandag 30 september 2013 @ 22:41:29 #109
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_131726359
Laatst met vriend weer regio begonnen, was beetje blij verrast met de mogelijkheid wegen te verhogen en te verlagen...toch is de grootte van de building regio nog steeds de klein om er echt speelplezier aan te beleven.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 09:15:56 #110
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_131733423
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 22:41 schreef _NZT_ het volgende:
Laatst met vriend weer regio begonnen, was beetje blij verrast met de mogelijkheid wegen te verhogen en te verlagen...toch is de grootte van de building regio nog steeds de klein om er echt speelplezier aan te beleven.
Kan je nu ook tunnels onder bestaande gebouwen leggen? Dat zou een reden kunnen zijn om hem weer eens na maanden te spelen.
pi_131733984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:15 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Kan je nu ook tunnels onder bestaande gebouwen leggen? Dat zou een reden kunnen zijn om hem weer eens na maanden te spelen.
Volgens mij wel :Y
pi_131734449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Volgens mij wel :Y
net even getest:

pi_131773136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 19:18 schreef Pheno het volgende:

http://tweakers.net/nieuw(...)speelbaar-maken.html
_O-
pi_131780128
quote:
Hoorde het al van collega's :') Onspeelbaar, want server onbereikbaar :')
pi_131787746
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hoorde het al van collega's :') Onspeelbaar, want server onbereikbaar :')
Verschil is natuurlijk wel dat je GTA 5 gewoon lekker in je eentje kan spelen. Dat was bij SimCity niet zo ;)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 21:33:15 #116
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_131856427
quote:
"Right now we have a team specifically focused on exploring the possibility of an offline mode. I can't make any promises on when we will have more information, but we know this is something that many of our players have been asking for."
Maar grotere maps zullen er nooit komen... http://www.eurogamer.net/(...)ting-an-offline-mode
pi_131857336
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:33 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Maar grotere maps zullen er nooit komen... http://www.eurogamer.net/(...)ting-an-offline-mode
Nou, dat was dat dan :')
pi_132001791
Enorm jammer dat er dus geen grotere steden komen.. maar laten we wel hopen dat door dit bericht het eeuwige gezeur om grotere steden wel stopt, met name op de facebookberichten van SC5.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:44:18 #119
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_132001899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 21:51 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Nou, dat was dat dan :')
Dit...die game gaat de prullenbak in
pi_132002590
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:39 schreef PowerWave het volgende:
Enorm jammer dat er dus geen grotere steden komen.. maar laten we wel hopen dat door dit bericht het eeuwige gezeur om grotere steden wel stopt, met name op de facebookberichten van SC5.
Over enkele maanden komen de modders met een manier om wel grotere steden te krijgen en blijkt het allemaal prima te draaien om de gemiddelde PC. Mark my words.
pi_132002743
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Over enkele maanden komen de modders met een manier om wel grotere steden te krijgen en blijkt het allemaal prima te draaien om de gemiddelde PC. Mark my words.
volgens mij was er allang een mod om grotere steden te krijgen toch?

edit, ja dus:
http://simcitydaily.com/2(...)increases-city-size/
pi_132002749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:11 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Daar is het wachten op inderdaad. Zodra er een modus komt waarmee SC offline kan draaien, ben ik benieuwd naar wat de modcommunity ons kan brengen. Zie SC4. Door vele de hemel ingeprijst, maar de beste toevoegingen kwamen ook 'van buitenaf'.
pi_132002794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:16 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens mij was er allang een mod om grotere steden te krijgen toch?

edit, ja dus:
http://simcitydaily.com/2(...)increases-city-size/
Ja maar das niet helemaal het zelfde. Je kan geen RCI zonen dus dan heb je er vrij weinig aan.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:21:02 #124
177876 Maruna
pi_132073557
Voor wie er net als ik ff helemaal klaar mee is. Probeer Cities XL Platinum.

Die had ik net een paar dagen (van internet geplukt) en zit nu in de Humble Bundle
https://www.humblebundle.(...)m=Humble+Weekly+Sale

Kost ie met 5 andere STEAM games maar 1 DOLLAR!

Mega grote landschappen om helemaal vol te bouwen, supergame, snap niet dat ik die nooit eerder heb gezien....
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:24:57 #125
230788 n8n
Pragmatisch
pi_132073647
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:21 schreef Maruna het volgende:
Voor wie er net als ik ff helemaal klaar mee is. Probeer Cities XL Platinum.

Die had ik net een paar dagen (van internet geplukt) en zit nu in de Humble Bundle
https://www.humblebundle.(...)m=Humble+Weekly+Sale

Kost ie met 5 andere STEAM games maar 1 DOLLAR!

Mega grote landschappen om helemaal vol te bouwen, supergame, snap niet dat ik die nooit eerder heb gezien....
Als je een stad met een beetje proporties hebt klapt alles in elkaar door de memory leaks en single thread processing. zonde
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:46:54 #126
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_132102150
Yo, iemand die nog een n00b kan gebruiken ergens? o.ó
Sinds vandaag de game, dus verwacht niet te veel. Ook al ben ik het.
B.v.d
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_132102360
Zo snel als deze reeks liep voor de release zo langzaam gaat ie nu
Het enige wat ik wil is grotere maps, desnoods enkel in offline mode binnenkort zonder mods en gewoon bespeelbaar
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:56:16 #128
177876 Maruna
pi_132104740
Inderdaad, Admiraal... we missen ruimte om te bouwen dat is echt de grootste faal. Hopenlijk dat de community dit spel nog kan redden...
  maandag 28 oktober 2013 @ 15:16:27 #129
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_132656950
Ik was er ook wel helemaal klaar mee totdat ik deze enorm leuke serie tegenkwam op YouTube: http://www.youtube.com/user/strictoaster?feature=watch

Wat maakt die gast mooie steden met veel oog voor detail. Erg leuk om te kijken ook al duren sommige video's wel ruim 45 minuten. Moet bekennen dat ik er en flink aantal achter elkaar bekeken heb en Simcity toch nog maar een kans heb gegeven en heb er nu toch wel weer veel plezier uit haal.
pi_132689521
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 16:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zo snel als deze reeks liep voor de release zo langzaam gaat ie nu
Het enige wat ik wil is grotere maps, desnoods enkel in offline mode binnenkort zonder mods en gewoon bespeelbaar
Wacht ik ook op. Eerder koop ik het spel niet.
History became legend, legend became myth.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:12:36 #131
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_132689606
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:09 schreef valek het volgende:

[..]

Wacht ik ook op. Eerder koop ik het spel niet.
Die komen niet, heeft Maxis aantal weken geleden bekend gemaakt. Dus wachten op goede mods...ik speel het in ieder geval niet meer
pi_132714641
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:12 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Die komen niet, heeft Maxis aantal weken geleden bekend gemaakt. Dus wachten op goede mods...ik speel het in ieder geval niet meer
Dan was dit waarschijnlijk mijn laatste simcity! Wat raar dat ze niet naar hun kopers luisteren.
  zondag 10 november 2013 @ 10:12:10 #133
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_133102429
Ik heb Simcity sinds de release gekocht en had inmiddels 138 uur gespeeld .
Nu heb ik maanden lang Simcity niet gespeeld en ben nu wel eens benieuwd na de velen update's hoe het ne speelt .
Ik heb Simcity gespeeld met update 3.0 en daarna het spel niet meer opgepakt .
Ik heb nu toch weer eens zin om eens de Simsity te spelen en ben ook benieuwd naar de verbeteringen .
Maar ik was al in het begin van de relaese dik tevreden met deze hele goede stads simulatie .
Dus al vernieuwingen maken de game alleen maar leuker om te spelen en zal de komende tijd zeker de nodige uren Simcity spelen .
TOP GAME voor de mensen die van deze game genre houden .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_133102598
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:12 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb Simcity sinds de release gekocht en had inmiddels 138 uur gespeeld .
Nu heb ik maanden lang Simcity niet gespeeld en ben nu wel eens benieuwd na de velen update's hoe het ne speelt .
Ik heb Simcity gespeeld met update 3.0 en daarna het spel niet meer opgepakt .
Ik heb nu toch weer eens zin om eens de Simsity te spelen en ben ook benieuwd naar de verbeteringen .
Maar ik was al in het begin van de relaese dik tevreden met deze hele goede stads simulatie .
Dus al vernieuwingen maken de game alleen maar leuker om te spelen en zal de komende tijd zeker de nodige uren Simcity spelen .
TOP GAME voor de mensen die van deze game genre houden .
Vind je ? Ik speel een uurtje en dan staat alles vol.
En dan is de vuilnisplaats weer vol, dan is er weer geen water, dan is er weer teveel misdaad.

Alsof een stad van 300.000 mensen 10 politiebureaus nodig heeft.
  zondag 10 november 2013 @ 12:58:47 #135
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_133106071
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 10:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

En dan is de vuilnisplaats weer vol, dan is er weer geen water, dan is er weer teveel misdaad.

Maar iedereen speelt Simcity op zijn eigen manier en je kan alles snel volbouwen .
Maar ik geniet meer van de langzaam opbouwen van een leuke stad en heb in het verleden ook alles volgebouwd maar dat doe ik niet meer en maak gebruik van de naast liggende regio's .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_133106296
quote:

[..]

maar met snel volbouwen heb je idd geen voldoening.. in SC4 kan ik ook in een uurtje een grote stad volleggen, maar dat betekent niet dat die goed is of lekker werkt
pi_133106342
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:58 schreef abruzzese het volgende:

[..]

Maar iedereen speelt Simcity op zijn eigen manier en je kan alles snel volbouwen .
Maar ik geniet meer van de langzaam opbouwen van een leuke stad en heb in het verleden ook alles volgebouwd maar dat doe ik niet meer en maak gebruik van de naast liggende regio's .
Mijn max is nu 450k mensen. Maar dan loopt alles vast door het verkeer en water, energie en dergelijken. Groter gebied zou het voor mij veel leuker maken :p
  maandag 11 november 2013 @ 10:18:05 #138
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_133140611
quote:
Mijn wegen/spoornetwerk plannen alleen al zit minimaal op een uurtje of 3 als ik met een nieuwe stad begin (sandbox mode). Ik ben echt uren bezig met plannen, simulatie starten en dan finetunen waar nodig.
pi_133178003
wie gaat hier trouwens de expansion kopen? (of heeft deze al gepreorderd?)

gezien de eerdere ervaringen snap ik dat het een gewaagde vraag is :+

[ Bericht 55% gewijzigd door mschol op 12-11-2013 12:15:45 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:19:11 #140
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_133179567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:19 schreef mschol het volgende:
wie gaat hier trouwens de expansion kopen? (of heeft deze al gepreorderd?)

gezien de eerdere ervaringen snap ik dat het een gewaagde vraag is :+
Ik hoop serieus dat niemand dat doet.
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 november 2013 @ 12:44:38 #141
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133180170
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

:D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:47:31 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133180243
quote:

[..]

Ik ook, eigenlijk. Mijn uiteindelijke hoop is dat EA inziet dat Simcity niet voor de AAA markt is maar voor een niche.

Ze kunnen het zo makkelijk maken door gewoon SC4 te remaken met nieuwe graphics en een engine update die modden makkelijker maakt. Ik ben bereid daar flink voor te betalen en met mij de gehele mod-community.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133181292
quote:

[..]

die vlieger zal niet opgaan ben ik bang :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ook, eigenlijk. Mijn uiteindelijke hoop is dat EA inziet dat Simcity niet voor de AAA markt is maar voor een niche.

Ze kunnen het zo makkelijk maken door gewoon SC4 te remaken met nieuwe graphics en een engine update die modden makkelijker maakt. Ik ben bereid daar flink voor te betalen en met mij de gehele mod-community.
simcity hoeft helemaal niet voor een niche markt te zijn, SC4 sprak ook een heel breed scala aan gamers aan: het was redelijk simpel om in te komen en uitdagend genoeg, zeker met mods, voor de gevorderde speler..
dat ze het met deze SC verkeerd hebben aangepakt moge duidelijk zijn :P
ideeen opzich zijn prima, maar de uitvoering was/is een beetje jammerlijk, op z'n minst :+
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:01:44 #144
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133182574
Is deze sc dan een flop te noemen?

Dus deze skippen en wachten op een volgende?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133182993
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:01 schreef SosuaCafe het volgende:
Is deze sc dan een flop te noemen?

Dus deze skippen en wachten op een volgende?
qua verwachtingen vs wat we hebben gekregen hebben is het een flop te noemen, qua verkopen denk ik niet..

neemt niet weg dat er vast genoeg mensen genoeg plezier aan hebben of aan hebben gehad :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:15:53 #146
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133183042
Wel knap dat 'ie nog niet gepiraat is.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:42:44 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133183764
Waar heb je een nieuwe SC voor nodig als je in SC4 dit soort dingen helemaal zelf kunt maken:

pi_133183903
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Fir3fly het volgende:
Waar heb je een nieuwe SC voor nodig als je in SC4 dit soort dingen helemaal zelf kunt maken:

[ afbeelding ]
wat alleen kan met mods ;)
  dinsdag 12 november 2013 @ 15:34:00 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133185327
Ja maar de potentie zit wel in de game. Zoiets kan EA ook maken.
pi_133205024
zo, ik start SC sinds lange tijd weer op, zie ik dit:

die content was al ontdekt bij launch _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')