Heb het aangepast voor je.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:18 schreef Catch22- het volgende:
Mijn oude auto staat er nog E34 520i '95 nu
thanks!quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:19 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Heb het aangepast voor je.
Hey nu je toch bezig bent.... bij mij kan er een hoop weg. heb nog maar 1 E30 325i.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:19 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Heb het aangepast voor je.
Mooi tochquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:37 schreef jitzzzze het volgende:
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik heb eigenlijk alles gefixed aan mijn wagen wat nodig was. De lijst is eindeloos, maar eindelijk is de wagen zoals ik hem hebben wil
Ja, na een hoop technische meuk me de afgelopen tijd bezig gehouden met het cosmetische. Technische zaken zal je altijd houden, maar heb al een heleboel slijtage onderdelen vervangen het afgelopen jaar. En dat waren vaak ook nog de af fabriek onderdelen (die er dus al 18 jaar op zitten).quote:
Ik heb geen nokkenassensorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:08 schreef maart78 het volgende:
mijn nokkeassensor was ook maar 80 euro los
Nee, een dieselquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:12 schreef maart78 het volgende:
[..]
nee jij heb nog een slinger aan de voorkant
quote:BMW roept wereldwijd 220.000 auto's terug naar de garage voor een mogelijk defect aan de passagiersairbag. Dit heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.
Het betreft 3-series die zijn gemaakt tussen december 2001 tot maart 2003, generatie E46 dus. BMW denkt dat zeker 180.000 van deze auto's nog steeds in gebruik zijn. In Nederland gaat het om ruim 3.500 auto's. "De betreffende airbags worden gratis vervangen"', zei een woordvoerder van BMW Nederland.
De airbags zijn van de Japanse leverancier Takata. Hetzelfde probleem leidde in april al tot een massale terugroepactie bij Toyota, Honda en Nissan.
Met of zonder montage? Bij wat voor garage?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:05 schreef MrSweets het volgende:
is ¤211 ex btw een nette prijs voor het vervangen van een wiellager rechtsvoor, voor n e46 ?
Of houden ze me dan voor de gek ?
Incl, bij n bmw dealer/garagequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met of zonder montage? Bij wat voor garage?
Zolang de dealer iets van 80 excl BTW het uur rekent valt 211 wel mee. Want de dealer neemt dan ook het risico voor als het wat langer duurt neem ik aan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Net is een ander verhaal.. Lager is 4-5 tientjes.. En monteren als je de juiste spullen hebt uurtje..
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 07:30 schreef daNpy het volgende:
Ik sta er niet (meer?) tussen.
2006 E91 325i Touring
Heb het gelijk even aangepast en mezelf er ook tussen gezet!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:36 schreef rival het volgende:
[..]
Hey nu je toch bezig bent.... bij mij kan er een hoop weg. heb nog maar 1 E30 325i.
Fotoboek = http://danpy.autofans.nl/images/BMW325/quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
[..]
Heb het gelijk even aangepast en mezelf er ook tussen gezet!
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Fotoboek = http://danpy.autofans.nl/images/BMW325/
Wat een mooi exemplaar Ik mis alleen de stoelverwarmingquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Fotoboek = http://danpy.autofans.nl/images/BMW325/
En bekerhouders en half leerquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:51 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Wat een mooi exemplaar Ik mis alleen de stoelverwarming
Ga je nu klagen dat een 6 cilinder meer gaat verbruiken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:00 schreef Patrickovik het volgende:
Eindelijk mag ik me melden in dit topic; ben sinds afgelopen zondag eigenaar van een BMW Z4 E85 3.0 rijdt echt geweldig.
Vrijdag a.s. laat ik er een custommade uitlaat onderzetten bij EPS uitlaten. Qua uiterlijk ongeveer hetzelfde als de originele maar dan met een beter geluid.
Wat is overigens een acceptabel olieverbruik bij sporttief rijden? Ik lees op meerdere forums dat vooral dit zes cilinder blok een slokje lust.
ohjaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
olieverbruik staat er he, niet benzineverbruik
Hehe, benzineverbruik is niet z'n probleem hoor Daarnaast als je 130/140 rijdt haalt ie met gemak 1 op 12/13. Olieverbruik is hier 0, maar hoor vaak dat deze motoren ook olie lusten.quote:
Wut?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef Andyy het volgende:
Ik verbruik ook minder met 100 dan met 220
Ja onvoorstelbaar he?quote:
Juist, sew themquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:55 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja onvoorstelbaar he?
Ik ga BMW maar eens aanklagen dat die niet doet wat ze opgeven als ik 220 ga
M54?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:14 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Hehe, benzineverbruik is niet z'n probleem hoor Daarnaast als je 130/140 rijdt haalt ie met gemak 1 op 12/13. Olieverbruik is hier 0, maar hoor vaak dat deze motoren ook olie lusten.
sow wat een mooie wagen johquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Fotoboek = http://danpy.autofans.nl/images/BMW325/
Gewoon putdeksels toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Is er iemand die mij kan vertellen wat de benaming van deze velgen is?
[ afbeelding ]
Ben namelijk naar zo'n setje opzoek, 15 inch.
Nee, het is wel een 'echt' setje velgen. En ze heten "styling 46".quote:
quote:
Ja duh maar ik vond het verschil eigenlijk wel erg groot voor zo'n relatief klein snelheidsverschilquote:
Is het ook, ik ervaar hetzelfde tussen 120 en 130.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja duh maar ik vond het verschil eigenlijk wel erg groot voor zo'n relatief klein snelheidsverschil
Thanksquote:
Ja M54 blok Hehe een liter bij heel stevig rijden is dus niet ongewoon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
M54?
Mijn record is 1 liter op 1 dag.
Wel kort daarna de olieafscheider (of hoe heet zo'n ding, cartervetilatie?) laten vervangen.
Stevig doorrijden in de bergen kom ik denk ik op 1 op 1000
In NL de eerste 10000 km na nwe. olie is verbruik ongeveer 0
Daarna moet er wel eens een halve liter bij.
http://oil-center.de/
Marktplaats is je vriendjequote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:39 schreef daNpy het volgende:
Ben ook nog op zoek naar een setje 16"ers voor de E91 (andere ET waarde als E46/E36) voor de winter en een setje 18" voor de zomer
Ziet er zeker niet verkeerd uit!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:20 schreef Patrickovik het volgende:
Mijn Z4 E85
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mjah niet echt iets in de buurt kunnen vindenquote:
Geduld is een schone zaak, zo ben ik meerdere keren tegen mooie koopjes aan gelopen op marktplaats.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah niet echt iets in de buurt kunnen vinden
En voor de 18" ers wil ik geen beschadigde joekels.
Ik ook, met een beetje geluk koop je ze nu voor een spotprijsje. De styling 46 zijn best lastig te vinden in 15 inch, helaas.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:56 schreef daNpy het volgende:
Daarom ben ik nu al aan het kijken voor de winterwielen
Ja, maar dat schiet niet echt op. Het liefst een beetje in de buurt, natuurlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:59 schreef Hyperdude het volgende:
ebay.de
Ken je tegelijk ff lekker kms. maken als je ze gaat halen.
Ik heb pas sinds kort mijn eerste BMW, die voorlopig blijft. Ik heb nu alvast een beetje aan het kijken naar winter velgen. Heb namelijk vorige week van mijn buurman een zo goed als nieuwe set winterbanden gekregen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:02 schreef Hyperdude het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk meer voor Dapny
Jij wilt toch alleen maar goeiekope velgen om je auto goed te verkopen?
Dan moet je idd. niet 3 keer gaan tanken als je je velgen gaat halen
Zijn 1 seizoen oud, DOT code kan ik niet bij, ze liggen opgeslagen bij een autobandenboer. Banden waren van een ouder echtpaar, die sowieso al niet veel reden, en dan vooral niet in de winter.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
O, sorry.
Ik dacht dat je die groene BMW wilde verkopen met die19 duims velgen.
Maar dat was het vorige topic zie ik nu.
Hoe oud zijn die gratis winterbanden (DOT code)?
Goeie actie van je buurman trouwens.
Ik zit al een jaar of 3 met die zooi en kom er niet vanafquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Precies. Betrouwbare particulier zoeken die snel van z'n spul af wil. Zo heeft m'n zwager ooit een complete knipperlichten en koplampenset voor een paar tientjes verkocht. Hij had per koplamp alleen al 50 euro kunnen krijgen
Wat heb je liggen dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit al een jaar of 3 met die zooi en kom er niet vanaf
Ik ben eventueel nog opzoek naar de zij knipperlichten, in het wit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:34 schreef daNpy het volgende:
Complete knipperlichten set rondom (incl alle 4 achterlichtunits) voor de E46 PFL.
Speakers + tweeters voordeuren E46.
En achterlicht units voor de E91.
Exactemundo.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar je hebt zeker de oranje versie? Die had hij niet geloof ik, hij had wit, dat is nog wel gewild.
Doe je goed Ik moet er misschien ook maar eens aan beginnen komende winter. Eens kijken of ik een setje voor een paar tientjes op de kop kan tikken.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:56 schreef daNpy het volgende:
Daarom ben ik nu al aan het kijken voor de winterwielen
Als daar banden van nieuw 200 euro per stuk op zitten s het alsnog erg goedkoopquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef jitzzzze het volgende:
Wat sommige mensen durven te vragen voor een set 400 tot 500 is geen uitzondering voor een setje 15"
Precies, maar dat zit er dus mooi niet op. Gewoon een setje kroonkurken met Vredestijntjes.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:20 schreef rival het volgende:
[..]
Als daar banden van nieuw 200 euro per stuk op zitten s het alsnog erg goedkoop
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
Dat geldt alleen voor de 6-pitter-coureurs.
4-cilinder sjappies rijden maar 1 stapje beter dan de gemiddelde PriusPrutser.
Ik vroeg 600,- voor een setje 17" origineel BMW lichtmetaal met zeer weinig stoeprandschade (2cm op 2 wielen, 1 krasje op een ander wiel en 1 wiel krasvrij) met daar op ContiSportcontact met 6.5mm (13dkm gebruikt) en dat vonden mensen nog teveelquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:02 schreef jitzzzze het volgende:
Wat sommige mensen durven te vragen voor een set 400 tot 500 is geen uitzondering voor een setje 15"
Maar zo denk ik er ook over. Betalen is niet erg maar het moet wel in verhouding staat tot wat je ervoor terug krijgt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vroeg 600,- voor een setje 17" origineel BMW lichtmetaal met zeer weinig stoeprandschade (2cm op 2 wielen, 1 krasje op een ander wiel en 1 wiel krasvrij) met daar op ContiSportcontact met 6.5mm (13dkm gebruikt) en dat vonden mensen nog teveel
Dan ga ik nu dus echt geen hoofdprijs neerleggen voor knalharde winterbanden van 5 jaar oud en een setje gare velgen
d hey mongielquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:47 schreef Hyperdude het volgende:
Dat geldt alleen voor de 6-pitter-coureurs.
4-cilinder sjappies rijden maar 1 stapje beter dan de gemiddelde PriusPrutser.
Kusje d'r op?quote:
!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kusje d'r op?
Je weet toch?
Hoe meer cilinders, hoe slimmer de bestuurder.
Tellerbak is ook gekocht. Maar hoe/waar kan ik de km stand laten wijzigen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, na een hoop technische meuk me de afgelopen tijd bezig gehouden met het cosmetische. Technische zaken zal je altijd houden, maar heb al een heleboel slijtage onderdelen vervangen het afgelopen jaar. En dat waren vaak ook nog de af fabriek onderdelen (die er dus al 18 jaar op zitten).
Ik zoek alleen nog een tellerbak, maar die zijn schaars. En al helemaal voor een mooie prijs.
"Kilometer correctie" levert al aardig wat hits op.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tellerbak is ook gekocht. Maar hoe/waar kan ik de km stand laten wijzigen?
Nul, want dat is die wagen niet meer waard; een goede NAP. Is een E36 zo modern dat dat via de ODB kan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Kilometer correctie" levert al aardig wat hits op.
Hoeveel hecht je aan een correcte NAP?
Je kan ook een foto maken van de twee teller bakken maken en klaar.
Uiteindelijk vind je die km. correctie toch ook wel terug via dashboardcodes/OBD?
Die foto's kan wel, maar je ziet de KM stand alleen als ie is aangesloten + contact maakt. Ik maak wel een stickertje en binnenkort breng ik de auto toch weg om de CC aan te laten sluiten, dan vraag ik wel of ie dit ook mee wil pakken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:29 schreef Hyperdude het volgende:
Zou ik lekker wat van die stickertjes maken en een paar foto's maken met de twee tellerbakken in 1 beeld.
NB. weet niet of je de boel via OBD kan aanpassen. Wel weet ik dat dat je bij de E6 met het "geheime"menu kan zien of er een andere/nwe. tellerbak is geplaatst.
Zie hier trouwens niets staan over tellerbak bij E36/
http://www.bimmerinfo.com/E36_OBC_tricks.htm
Ik heb geen boekje En er zit nu een tellerunit van een compact in, dat is op zich niet erg, maar een compact heeft geen verbruiksmeter.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
Oja. Ik heb dat toen gedaan bij de E30
Die E36 is noch vlees, noch vis.
Wel ff af laten tekenen in je boekje...
[ afbeelding ]
Dingen gaan zeker vaak kapot ofzo?
Zit er nog meuk in het gaatje? Of heb je geen OEM gekocht?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:03 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Schiet niet op dit.. Gisteren twee nieuwe zij knipperlichten gehaald, één ervan klikt er mooi in en werkt perfect, maar bij de tweede zit het klemmetje niet diep genoeg in het gaatje.
Nu rijd ik dus rond met één mooi wit zij knipperlicht, en met één doffe verkleurde..
De rechter moet er dieper in, die heb ik toen dieper erin proberen te drukken, maar dat lukte niet.quote:
Met een telefoontang het bochtje krapper maken, dus niet er verder in, maar de hoek van het bochtje kleiner maken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:34 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
De rechter moet er dieper in, die heb ik toen dieper erin proberen te drukken, maar dat lukte niet.
Toen heb ik geprobeerd de linker los te halen, maar dit lukte dus ook niet.
Gewoon een punttang dus?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met een telefoontang het bochtje krapper maken, dus niet er verder in, maar de hoek van het bochtje kleiner maken.
Jup, mag ook. Als het maar een smal uiteinde heeftquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:37 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Gewoon een punttang dus?
Huh? Heb je het al geprobeerd dan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik denk dat ik hem maar morgen terugbreng, want ik vermoed dat dit niks wordt.
Ik denk gewoon dat het niet lukt, ik kan het natuurlijk wel proberen, maar zou het zonde vinden als ik hem verpruts.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Huh? Heb je het al geprobeerd dan?
Het is wel een OEM lampje?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:48 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat het niet lukt, ik kan het natuurlijk wel proberen, maar zou het zonde vinden als ik hem verpruts.
En dat was wel een OEM lampje?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik denk het niet, er staat op TYC. Het rechter knipperlicht paste wel direct.
Nee, gewoon hetzelfde merk. Ik heb het knipperlicht zojuist vervangen, maar toen ik dus met de linkerkant wilde beginnen zag ik dat het klemmetje niet diep genoeg was, en dus niet blijft klemmen.quote:
Nou, voor die paar euro kan je best met een tangetje aan de slag denk ik. Maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Nee, gewoon hetzelfde merk. Ik heb het knipperlicht zojuist vervangen, maar toen ik dus met de linkerkant wilde beginnen zag ik dat het klemmetje niet diep genoeg was, en dus niet blijft klemmen.
Eigenlijk heb je gelijk, ik ga gewoon even wat proberen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, voor die paar euro kan je best met een tangetje aan de slag denk ik. Maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt.
Dat laatste bericht kwam niet helemaal goed over, wil je dat herhalen?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:53 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gelijk, ik ga gewoon even wat proberen.
Hij zit erop, alleen ben ik bang dat die er nooit meer af gaat .quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat laatste bericht kwam niet helemaal goed over, wil je dat herhalen?
Vast wel, of heb je hem toch gekit?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:58 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hij zit erop, alleen ben ik bang dat die er nooit meer af gaat .
Nee, ik heb inderdaad de hoek aangepast, hij klemt nu dus mooi. Ik kreeg hem er alleen niet zo snel meer af.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vast wel, of heb je hem toch gekit?
Dat doen ze inderdaad, na een jaar moet je ze meestal al vervangen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:59 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad de hoek aangepast, hij klemt nu dus mooi. Ik kreeg hem er alleen niet zo snel meer af.
De verf op de lampjes brokkelt nu ook af, dus ik ga morgen nog even nieuwe lampjes halen en dan is alles weer mooi.
Is het slim om nu voor led te gaan, of gewoon weer een bolletje?quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat doen ze inderdaad, na een jaar moet je ze meestal al vervangen.
Wat je zelf mooier vind, bij een wat oudere auto zou ik het lekker bij gloeilampjes houden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:01 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Is het slim om nu voor led te gaan, of gewoon weer een bolletje?
Mijn auto is van 2000, dus ik zal even kijken wat 'suitable' is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat je zelf mooier vind, bij een wat oudere auto zou ik het lekker bij gloeilampjes houden.
LED's zijn wel onderhoudsvrij, maar denk wel even aan een ander relais voor in je zekeringkast.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:03 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mijn auto is van 2000, dus ik zal even kijken wat 'suitable' is.
Ik ga denk ik voor Silver Vision lampjes, deze zijn chroom van kleur, maar lichten oranje op.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
LED's zijn wel onderhoudsvrij, maar denk wel even aan een ander relais voor in je zekeringkast.
Ik vind ze wel erg aan de prijs, met bijna een tientje het stukquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:43 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik ga denk ik voor Silver Vision lampjes, deze zijn chroom van kleur, maar lichten oranje op.
Waar kan ik ze halen, kan het op Google niet zo snel vinden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 16:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik vind ze wel erg aan de prijs, met bijna een tientje het stuk
Halfords, conrad, echt bij elke autoonderdelenwinkelquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:53 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Waar kan ik ze halen, kan het op Google niet zo snel vinden.
http://www.winparts.nl/10(...)bau15s-set-a-2-stuksquote:Op zondag 11 augustus 2013 16:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Halfords, conrad, echt bij elke autoonderdelenwinkel
Daarom blijf ik ook gloeilampjes kopen. Uiteindelijk echt goedkoper en eenvoudiger dan LED's.quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
SV's zijn inderdaad idioot duur. Ik heb ze erin zitten maar om nu te zeggen dat ik het een grandioze meerwaarde vind hebben... nee. Eentje is er kapot en daar zit alweer een gewone oranje in, en dat is ook wat er terug in gaat als de rest het begeeft.
Heb je een auto gekocht waar deze onder zitten?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:48 schreef nelisb het volgende:
Ik haal ze morgen op.
Zal dan merk en schade bekijken. Ik heb echt geen idee namelijk.
Als ik er 250¤-300¤ voor krijg vind ik het prima.
Haha. Sorry! Meer kofferbak ruimte dan een touring in m'n A4 avant. Handig met een baby van 9 weken en al zijn zooiquote:
Pfff, beetje man kan het inpakken. Heb het prima zien gaan in een 3 seriequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:45 schreef nelisb het volgende:
[..]
Haha. Sorry! Meer kofferbak ruimte dan een touring in m'n A4 avant. Handig met een baby van 9 weken en al zijn zooi
Sinds wanneer ben jij blauw?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Pfff, beetje man kan het inpakken. Heb het prima zien gaan in een 3 serie
Een klein maandje nuquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:27 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij blauw?
En in de 3 touring gaat evenveel als de A4 Avant.
Wat voor motor zit erin?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:45 schreef nelisb het volgende:
[..]
Haha. Sorry! Meer kofferbak ruimte dan een touring in m'n A4 avant. Handig met een baby van 9 weken en al zijn zooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
12mm...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:48 schreef jitzzzze het volgende:
Van ET35 naar ET47, is dat een grote verandering?
Wat is het basisvermogen? Die motor is best aardig te chippen namelijkquote:
Mag niet. Ik kan het wel, maar de policy schrijft voor dat gastmodden tot het absoluut strikt noodzakelijke beperkt moet blijven.quote:
Dat is gek want met ET35 staan de wielen breder/verder uit elkaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:24 schreef jitzzzze het volgende:
Het rijd trouwens wel een stuk beter, je voelt gewoon dat die wagen meer in balans is. Minder overhellen in de bochten, minder stuiteren, minder zoeken. Echt een bizar verschil.
Ja, maar toch merk ik aan alles dat de wagen gemaakt is voor ET42/47 (de OEM maten).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is gek want met ET35 staan de wielen breder/verder uit elkaar.
Precies, en 24mm smaller vind ie toch fijner. Dat zo'n kleine afstand zo'n verschil kan makenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:33 schreef daNpy het volgende:
Ja, het wordt allemaal wel anders belast als de draaipunten 12mm verschuiven.
http://autos.yahoo.com/ne(...)-find-214456020.htmlquote:BMW drivers really are jerks, studies find
Drivers of BMWs frequently come in for anecdotal criticism for habits on the road that are perceived as aggressive.
Now, a couple of studies, one in the U.S. and another from the U.K., appear to provide statistical evidence that BMW drivers are, to be polite about it, complete jerks.
In the older study, by researchers at the University of California, BMW drivers were far less likely to stop for a pedestrian who had just entered a crosswalk, the New York Times notes.
“In our crosswalk study, none of the cars in the beater-car category drove through the crosswalk. They always stopped for pedestrians," researcher Paul K. Piff told the paper. He added that not only were "fancy cars were less likely to stop," but also that "BMW drivers were the worst."
Drivers of BMWs and other high-status cars (including Prius hybrids) were also more likely to cheat at four-way-stop intersections, according to the research.
In the second study, in the U.K., motorists were asked to identify the make and color of the car from which they have most frequently suffered road-rage incidents, the Daily Mail reports.
The study of 2,837 motorists found men between the ages of 25 and 50 driving blue BMWs were most likely to be reported as having engaged in road-rage behaviors such as aggressive driving and swearing.
1 type Ford rijdt beter dan het hele merk BMW?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ford S-Max rijdt beter dan een BMW
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:42 schreef Moody het volgende:
[..]
1 type Ford rijdt beter dan het hele merk BMW?
Dat is nogal een uitspraak
Ot: Alweer sinds april zeer content met mijn f30. De E92 335i is vergeten. De F30 voelt veel lichtvoetiger aan, het chassis is ook stijver heb ik t idee.
Al kijk ik soms nog om als ik een 335i zie....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hersenloosquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Ford S-Max rijdt beter dan een BMW
Gelukkig is die van mij blauw.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
http://autos.yahoo.com/ne(...)-find-214456020.html
[ afbeelding ]
Vandaar mijn camouflage.
http://www.rdw.nl/SiteCol(...)sen%2001-01-2013.pdfquote:De banden op één as moeten dezelfde maataanduiding hebben, behalve wanneer een
nood- of reservewiel wordt gebruikt.
Jazeker, zat een lek links voor waar de vloeistof kon ontsnappen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:16 schreef Hyperdude het volgende:
Hey Mr.,
Remmen al gefixt?
Ik zou tenminste twee banden op 1 as nemen met een een redelijk gelijke profieldiepte.
Links en rechts dezelfde maat band van het zelfde type/merk vind ik zelf ook wel logisch
Ja dat viel wel mee gelukkig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:24 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee met die remmen, lijkt mij.
Twee nieuwe banden lijkt mij de beste keuze idd.
Beste oude band gooi ik wel eens op de vliering; voor als ik weer eens in de dezeflde situatie zit.
Maar dat gaat natuurlijk nooit meer gebeuren als je er rekening mee houdt
Volgens mij horen en bij runflat banden ook speciale runflat velgen. Of niet?
Ik zou lekker gewone banen houden. Goeiekoper en rijden lekkerder/beter
Gewoon allebei vervangen..........quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:10 schreef MrSweets het volgende:
Hey mensen, mn linker achterband is aan vervanging toe.
De rechter achterband zit nog redelijk wat profiel op.
Als ik alleen de linker vervang boeit dat iets, of ga je dat echt sterk merken in het rijgedrag ? of is het slecht voor de auto ?
Zo nee, boeit het iets als rechts dunlop is, en ik links een ander merk doe ?
255/35/18 , 94Yquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon allebei vervangen..........
Runflats zijn wel handig, wel oncomfortabeler door de merkbaar hardere wang. Ook trillen ze bij koude banden, maar dit is redelijk snel weg.
Je moet dan wel een bandenspanningscontrole systeem in de auto hebben
Welke bandenmaat zoek je?
Daar hoor ik slechte verhalen overquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wanli!
Mooie u turn gemaakt vandaag op t natte wegdek.. Super banden daarvoor
Van die Ultrac Sessanta's is in elk geval bekend dat ze slijten als een idioot. Heb vaker gehoord dat mensen hooguit 15 à 20k met zo'n setje doen, dan zijn ze toch best duur.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:30 schreef MrSweets het volgende:
Denk dat ik voor deze vredestein banden ga http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vredestein/Ultrac-Sessanta.htm
al krijgen deze goodyears ook goede reviews http://www.tyrereviews.co(...)-F1-Asymmetric-2.htm
Vredestein wel stukkie goedkoper , 157 vs 181
Iemand nog advies
+2quote:
Toch een Leon Cupra ingehaald en bijgebleven met een golf gti en een 6 cilinder 1 seriequote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat moet je in godsnaam op een circuit doen met zo'n ding
Touristen Fahrten != circuit rijdenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wat moet je in godsnaam op een circuit doen met zo'n ding
Nooit!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
... Ja .. Ok ..
Was je niet bang dattie omviel ?
Maar echt poetsen? Of even snel met de rotary erover heen jagen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:58 schreef maart78 het volgende:
vanmiddag even een prijsje opgevraagd voor een poetsbeurt voor de 1. binnen en buiten, deukjes en krassen eruit voor 365ex btw staat er straks weer bij als nieuw
informeer daar wel goed naar, want er zijn toko's die er snel een rotary overheen jagen + polijstmiddel & wax vol fillers. Zodat je na twee weken met een wagen vol lelijke holgrammen zit.quote:
Dat kun je gewoon nieuw kopenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ook zijn veel dopjes van mijn sierlijsten kapot, waardoor deze er niet helemaal soepel in klikt.
vervelend. na 28,8 jaar. wat was de reden?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:56 schreef Fer het volgende:
[ afbeelding ]
Hier mochten ze na 30 jaar ook weer nieuw ijzer van maken. Vaarwel.
Dat ziet er natuurlijk best leuk uit, maar hoe is het na twee weken? Als alle oliën verdampt zijn? En hoe is de afwerking van de hologrammen die je onvermijdelijk maakt met een rotary?quote:
Ja, maar die hologrammen moet je wel goed afwerken. Dan krijg je een swirl-vrije finish. En dat bepaald het eindresultaat.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:30 schreef maart78 het volgende:
ja, maar dat is toch alleen voor de krassen zoals te zien op het filmpje. De auto wordt ook gewoon met de hand in de was gezet
Dus voor alleen een nieuwe remklauw doe je hem weg?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:55 schreef Fer het volgende:
Remklauw... Niemand hier die er nog in wilde rijden en we hebben ook geen autocross ofzo...en ook geen opslag voor de nieuwe MRB regels straks... en wilde er geen cent meer in steken.
Nope, originele zijn gewild en duur. Maar dit zijn geen originele.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:55 schreef KawaZ het volgende:
[..]
Thanks! Staat niet heel verkeerd vind ik...
Hij was verder ook niet zo mooi/goed meer hoor. En ik had geen ivm vakantie geen tijd om het anders te regelen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus voor alleen een nieuwe remklauw doe je hem weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kapitein Høken was een monster kearl
quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:12 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Wel een schande dat hier nog niets over de M4 staat, bij deze dan maar:Er zijn nog geen foto's van de M4, dit is de M4 concept. En het productiemodel gaat altijd tegenvallen in vergelijking met de concept, zie ook de normale 4 series concept en wat ze er uiteindelijk van gebrouwen hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo!
Dat viel ook wel mee. Er gaat echt niet meer veel gebeuren aan dit model, echt niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:17 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Er zijn nog geen foto's van de M4, dit is de M4 concept. En het productiemodel gaat altijd tegenvallen in vergelijking met de concept, zie ook de normale 4 series concept en wat ze er uiteindelijk van gebrouwen hebben.
Viel helemaal niet mee, de concept was veel strakker en breder. De verhoudingen bij de 4 zijn gewoon hetzelfde geworden als bij de F30. Onderste is van de 435i, wat dus ook nog de dikste versie moet zijn onder de M.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:18 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat viel ook wel mee. Er gaat echt niet meer veel gebeuren aan dit model, echt niet.
Dat is jouw mening.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:24 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Viel helemaal niet mee, de concept was veel strakker en breder. De verhoudingen bij de 4 zijn gewoon hetzelfde geworden als bij de F30.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is gewoon een feit, dat jij het verschil niet ziet is wat anders.quote:
Vet! Was daar een paar weken geleden nog.. 5 min. te laat voor een touristenfahrtquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:15 schreef Impry het volgende:
Afgelopen zaterdag voor het eerst 2 rondjes Nordschleife gedaan.
Van lijnen rijden kwam het eigenlijk niet, meer gewoon in een vlot tempo rond.
Heb er enorm van genoten, echt gaaf om te doen, maar je merkt gewoon dat je heel veel ervaring nodig hebt om hier stevig door te kunnen rijden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog paar kleine shots achter elkaar gezet, hele ronde kijkt toch niemand.
Dat zal wel aardig doorrijden ja! Zat je voorin of op de achterbank?quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:47 schreef Flycoo het volgende:
Ha,daar was ik ook!
Niet met m'n eigen auto rondgereden. Wel nog een rondje gedaan in de taxi... holy shit wat gaat dat hard.
Ah vandaarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:08 schreef Impry het volgende:
Het is ook geen complete detailbehandeling, dat kan niet voor dat geld.
Het is poetsen en polijsten met daarna een lakverzegeling.
dan zou er een BMW inslag aan de binnenkant moeten zitten...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:56 schreef nelisb het volgende:
Vraagje.
Hoe weet ik of ik zeker originele bmw velgen heb?
[ afbeelding ]
lekker dan......... dat weet ik ook niet zeker.....quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef nelisb het volgende:
Via google vind ik een forum waar ze zeggen dat dit bij M velgen niet zo is.. Lastig.
De draagarmen zitten er nu zo'n 75k ofzo onder. De vorige (origineel BMW) waren na 140k gaar. Nu zit er Meyle HD onder, daarvan verwacht ik dat ze 140k ook wel minimaal moeten halen. Ik ben morgen toch bij de garage voor wat klein spul, laat dan de bandjes voor wel even balanceren.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:48 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel kms. hebben je draagarmen achter de rug?
Gok ook op balans. Ook makkelijk/goedkoop te checken.
vind het wel mooie velgen. Onder welk model komen ze vandaan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:48 schreef nelisb het volgende:
Thanks!
Die waarden staan aan de binnenkant?
Goede keus, deze staan goed onder een E92. Had je het complete M-pakket?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:22 schreef boegschroef het volgende:
Ik had deze ook onder mijn e92. Ze zien er aardig orgineel uit en de orginele M velgen hebben inderdaad geen BMW logo in de velg.
Dus laat je niet wijs maken dat ze nep zijn op basis van het ontbreken van het logo.
Als deze waardes kloppen:
voor: 8JX18 ET:34
achter: 81/2JX18 ET:37
Dan zijn het orginele
Ik heb ze onder een E90 zitten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:33 schreef Flycoo het volgende:
[..]
vind het wel mooie velgen. Onder welk model komen ze vandaan?
Yep:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:34 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Goede keus, deze staan goed onder een E92. Had je het complete M-pakket?
Boh, ook nog in Le Mans blauw! Perfecte combi, wat een heldenbak blijft hetquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:48 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Yep:
[ afbeelding ]
Toen haalde ik hem net bij de dealer op, alweer bijna 6 jaar geleden....
Fijne auto, maar voor mij nooit meer een beige interieur!
Waarom, alweer een paar jaar in bezit, tijd voor iets nieuws, beige bekleding meer dan zat! Ik wilde een cabrio en de 6 was nog net te duur. Dus dan maar een Z4 3.5i:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:29 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Boh, ook nog in Le Mans blauw! Perfecte combi, wat een heldenbak blijft het
Enige wat nog ontbreekt is een 6 cilinder. Waarom heb je juist deze weggedaan en niet één van je andere wagens? E92 blijft de komende tijd nog steeds een strakke wagen om te zien en rijdt fijn.
Rogerquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:27 schreef maart78 het volgende:
microschakelaar zit niet in de beugel maar in het slot zelf
Zo heej Jitzzzze, die eerste zin snap ik niet, hoor. Ga ik googlen, kom ik op Fok uit. Maar als ik het goed begrijp moet ik mijn deur openhalen om daar bij te kunnen. Hoopte op een makkelijke oplossing. Whoops.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:40 schreef jitzzzze het volgende:
Deur is zeer waarschijnlijk de microschakelaar. Die woont in de beugel waar je doorslot omheen grijpt, aan de B-stijl.
ABS relais weet ik niet, maar ik ben ook in de markt voor dezelfde twee relais
Edit: ze kosten nieuw 11 en een halve knoet.
Jup, als de microschakelaar in je deurslot zit dan moet je daarvoor de bekleding weghalen. En een heleboel geduld hebben, want het zit op een lastig bereikbaar plekje. Waar nog eens bij komt dat je het niet kan zien wat je doet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:49 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Zo heej Jitzzzze, die eerste zin snap ik niet, hoor. Ga ik googlen, kom ik op Fok uit. Maar als ik het goed begrijp moet ik mijn deur openhalen om daar bij te kunnen. Hoopte op een makkelijke oplossing. Whoops.
Nieuwe relais, geen idee waar je dat kan kopen? 2ehands gevonden op ebay.de enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |