abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129710952
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik denk dat velen dat écht niet weten of die relatie leggen.
Dat is willens en wetend je oren en ogen sluiten. Heeft een beetje te maken met dat "heilige recht" op vlees. Daar wil men niet over nadenken.

quote:
De komende tien jaar zullen steeds meer Aziaten het beter krijgen en meer vlees gaan eten. Als er 1 miljard extra vleesconsumenten bijkomen zal de prijs vanzelf stijgen en men hier minder kopen.
Ik denk dat je onderschat hoe groot de vleesindustrie in azie al is. Maar dit gaat niet alleen over andere landen, dit gaat vooral over het westen, dat die anderen er ook nog eens bij gaan komen is een gruwelsenario, dat gaat gewoon niet werken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129710967
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar bij vleesconsumptie ben je er kennelijk voorstander van om dat van bovenaf op te leggen, en bij autogebruik niet. Wees dan consequent.
Als je had gelezen dan had je gezien dat ik keer op keer zeg geen voorstander te zijn van verplichting.
Ik begrijp alleen wel waar dat idee vandaan komt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129710986
Iedereen die hier jankt om het zogenaamde "verplichten". :')

Ze willen gewoon een vega dag invoeren, of jij je daar aan gaat houden moet je helemaal zelf weten.

Of denk je soms dat je opgepakt gaat worden als ze er achter komen dat je toch vlees eet?
pi_129711218
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Bewust van het probleem zijn we allang, je moet echt in een hol hebben geleefd als je nog niet wist hoe zwaar de vleesindustrie op de wereld drukt en dat de groei van de vleesindustrie niet zo door kan gaan.

Ik zeg al elke keer dat ik geen voorstander ben van verplichten, maar ik vraag me we af, hoe komen we dan wel tot het minderen van onze vleesconsumptie?
Waarom moet dat een doel zijn? Omdat de 'groenen' hebben bepaald dat het een stuk milieuvriendelijker is om geen vlees te eten?
Vraag me af hoeveel kinderen die die 'groenen' dan hebben.

Verplichten heeft alleen maar een averechts effect en is per definitie iets wat je niet wil hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_129711257
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom moet dat een doel zijn? Omdat de 'groenen' hebben bepaald dat het een stuk milieuvriendelijker is om geen vlees te eten?

Verplichten heeft alleen maar een averechts effect en is per definitie iets wat je niet wil hebben.
Waar is er sprake van verplichting?
pi_129711290
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar is er sprake van verplichting?
In de eerste post van dit topic. Of post je hier zonder eerst het onderwerp te lezen?

quote:
De Duitse groenen willen een vegadag invoeren, een dag waarop het verplicht wordt voor kantines slechts vegetarische kost te leveren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_129711328
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb je kinderen?
Waarom is dat relevant?
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_129711435
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hebben bepaald? Dat is gewoon een keihard feit. Daarbij zeggen ze niet dat je geen vlees mag eten, ze willen alleen een(1!!!) vleesvrije dag op de bedrijven.

Even een hele korte beknopte uitleg, voor nuance, verdiep je in de materie.
Voor de vleesindustrie wordt grofweg 70% van de landbouwgronden op aarde gebruikt, die vleesindustrie is er grofweg voor 1/3 van de wereldbevolking. De vleesindustrie is rond de 2de wereldoorlog ontstaan(afhankelijk van welk land net ervoor of net erna) en is enorm gegroeit. De verwachtingen zijn dat in de aankomende 5 tot 10 jaar de vleesindustrie zich nog een keer zal verdubbelen.

Zie je het probleem al?

Verder is het geen -of- probleem, het is een -en- probleem. Ja, we moeten wat doen aan de groei van de wereldbevolking, op de een of andere manier moeten we die een halt toeroepen. Maar dat neemt niet weg dat we ook wat aan onze vleesconsumptie moeten doen, want ook al zouden we vanaf nu de wereldbevolking stabiel kunnen houden(wat dus niet gaat gebeuren) dan nog kost de vleesindustrie deze wereld veelste veel. Die vleesindustrie is al te groot en dat gaat alleen maar erger worden.
Wat minder vlees eten is een stuk realistischer als denken dat we de de groei van de wereldbevolking binnn afzienbare tijd een halt toe kunnen roepen.
pi_129711436
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de eerste post van dit topic. Of post je hier zonder eerst het onderwerp te lezen?

[..]

Voor "kantines".

Dan haal je je vlees toch lekker ergens anders?
pi_129711476
Kunnen we het dan ook nog even hebben over de soya industrie?

http://archief.snm.nl/pag(...)D=3534&editieID=3511
pi_129711519
quote:
9s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:47 schreef Luigi het volgende:
Kunnen we het dan ook nog even hebben over de soya industrie?

http://archief.snm.nl/pag(...)D=3534&editieID=3511
Ja hoor, graag zelfs aangezien zo'n 80% van de soja productie er is voor de vleesindustrie, voor veevoer.
Ah, gaat dit stukje dan ook over. Alleen zijn ze wat laag in hoeveel er naar de vleesindustrie gaat.
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:50:28 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129711565
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:07 schreef erodome het volgende:
1 heel dagje in de week geen vlees op het werk, echt de wereldramp zeg!

Nu ben ik niet ervoor om het te verplichten, maar zou stiekem wel graag zien dat bedrijven daar zelf voor kiezen, mensen daar zelf voor kiezen.
Als iedereen maar 1 dag in de week geen vlees eet scheelt dat echt heel erg veel en dan blijft het misschien ook nog te doen allemaal, men beseft zich niet goed genoeg dat de vlees-industrie echt ziek hard groeit vanaf zijn geboorte zo net voor/rond de 2de wereldoorlog en dat dat niet door kan blijven gaan.
Waarom wil jij dat mensen jouw keuzes volgen? Heb jij huisdieren? Kinderen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129711613
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom op een genuanceerd verhaaltje toch proberen het zo persoonlijk te maken?
pi_129711626
1 dagje in de week?
Doe maar op zondag dan.
pi_129711628
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat het een hele simpele manier is om dingen beter te maken die niemand veel kost, want 1 a 2 daagjes geen vlees is echt geen gigantisch offer.

Het gaat niet eens om willen dat mensen mijn keuzes volgen, dit gaat al heel snel absolute noodzaak worden. Is het eigenlijk al, mensen gaan kapot op deze wereld omdat wij elke dag vlees willen eten, hele regenwouden worden vernietigd omdat wij elke da vlees willen eten.
pi_129711644
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring, beter dan veel restaurants in NL
Hier ook een perfecte kantine, 10 soorten brood, veel soorten kaas en vlees, altijd iets warms (soep of snack) en ook 3 soorten salades, geen reden tot klagen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129711670
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat het een hele simpele manier is om dingen beter te maken die niemand veel kost, want 1 a 2 daagjes geen vlees is echt geen gigantisch offer.

Het gaat niet eens om willen dat mensen mijn keuzes volgen, dit gaat al heel snel absolute noodzaak worden. Is het eigenlijk al, mensen gaan kapot op deze wereld omdat wij elke dag vlees willen eten, hele regenwouden worden vernietigd omdat wij elke da vlees willen eten.
Leuk dat offer :') Alles wat je in Nederland in 1 jaar bespaart vult China of Amerika in 10 minuten aan :z
pi_129711723
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Leuk dat offer :') Alles wat je in Nederland in 1 jaar bespaart vult China of Amerika in 10 minuten aan :z
We hebben het hier over duitsland, als wij dan ook meedoen en anderen ook gaat dat wel degelijk verschil maken. Een stevig verschil zelfs, dat gaat al sneller dan je denkt.

Natuurlijk hoort dit een wereldwijd gebeuren te zijn, maar he, je moet ergens beginnen, altijd dat gezeur van ik doe niets, want al die anderen...

Duitsland 81.305.856 inwoners
Nederland 16.730.632 inwoners

Ja hoor, alleen dat al begint a wat zoden aan de dijk te zetten en waar 1 gaat volgen er meer.
pi_129711759
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:55 schreef erodome het volgende:

[..]

We hebben het hier over duitsland, als wij dan ook meedoen en anderen ook gaat dat wel degelijk verschil maken. Een stevig verschil zelfs, dat gaat al sneller dan je denkt.

Natuurlijk hoort dit een wereldwijd gebeuren te zijn, maar he, je moet ergens beginnen, altijd dat gezeur van ik doe niets, want al die anderen...
Ja dan maken we 50 minuten verschil

Zulke kleine besparingen maken geen reet uit als landen als China en de VS doorgaan zoals ze nu doen.
pi_129711808
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja dan maken we 50 minuten verschil

Zulke kleine besparingen maken geen reet uit als landen als China en de VS doorgaan zoals ze nu doen.
Die maken wel degelijk uit, maar goed, zo kan je lekker je kop in het zand blijven steken en niets doen. Lekker de boel afwentelen, lekker naar anderen blijven wijzen, dat lost echt veel op.
pi_129711831
Ach, wat maakt dit anders dan alle andere bemoeizuchtige onzinverboden?
pi_129711844
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Die maken wel degelijk uit, maar goed, zo kan je lekker je kop in het zand blijven steken en niets doen. Lekker de boel afwentelen, lekker naar anderen blijven wijzen, dat lost echt veel op.
Als je denkt dat met 1 dag geen vlees eten in Nederland/Duitsland we de wereld gaan redden kan je beter gewoon je computer dicht doen en lekker wat anders gaan doen
pi_129711868
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je denkt dat met 1 dag geen vlees eten in Nederland/Duitsland we de wereld gaan redden kan je beter gewoon je computer dicht doen en lekker wat anders gaan doen
Heb ik gezegd dat we daarmee de wereld redden dan? Het is een stapje in de goede richting.
pi_129711909
Niks mis met een vegadagje, maar waarom nou weer verplichten?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129711918
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zoals ik zei, doe je computer lekker dicht, dat is ook een stap in de goede richting ^O^
Jij wilt alles heel globaal oplossen. "kleine beetjes helpen" staat niet in je woordenboek.

Die mentaliteit heb ik ook. Maar je moet niet doen alsof dat de universele waarheid is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')