Dat is willens en wetend je oren en ogen sluiten. Heeft een beetje te maken met dat "heilige recht" op vlees. Daar wil men niet over nadenken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik denk dat velen dat écht niet weten of die relatie leggen.
Ik denk dat je onderschat hoe groot de vleesindustrie in azie al is. Maar dit gaat niet alleen over andere landen, dit gaat vooral over het westen, dat die anderen er ook nog eens bij gaan komen is een gruwelsenario, dat gaat gewoon niet werken.quote:De komende tien jaar zullen steeds meer Aziaten het beter krijgen en meer vlees gaan eten. Als er 1 miljard extra vleesconsumenten bijkomen zal de prijs vanzelf stijgen en men hier minder kopen.
Als je had gelezen dan had je gezien dat ik keer op keer zeg geen voorstander te zijn van verplichting.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar bij vleesconsumptie ben je er kennelijk voorstander van om dat van bovenaf op te leggen, en bij autogebruik niet. Wees dan consequent.
Waarom moet dat een doel zijn? Omdat de 'groenen' hebben bepaald dat het een stuk milieuvriendelijker is om geen vlees te eten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Bewust van het probleem zijn we allang, je moet echt in een hol hebben geleefd als je nog niet wist hoe zwaar de vleesindustrie op de wereld drukt en dat de groei van de vleesindustrie niet zo door kan gaan.
Ik zeg al elke keer dat ik geen voorstander ben van verplichten, maar ik vraag me we af, hoe komen we dan wel tot het minderen van onze vleesconsumptie?
Waar is er sprake van verplichting?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom moet dat een doel zijn? Omdat de 'groenen' hebben bepaald dat het een stuk milieuvriendelijker is om geen vlees te eten?
Vraag me af hoeveel kinderen die die 'groenen' dan hebben.
Verplichten heeft alleen maar een averechts effect en is per definitie iets wat je niet wil hebben.
In de eerste post van dit topic. Of post je hier zonder eerst het onderwerp te lezen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar is er sprake van verplichting?
quote:De Duitse groenen willen een vegadag invoeren, een dag waarop het verplicht wordt voor kantines slechts vegetarische kost te leveren.
Hebben bepaald? Dat is gewoon een keihard feit. Daarbij zeggen ze niet dat je geen vlees mag eten, ze willen alleen een(1!!!) vleesvrije dag op de bedrijven.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom moet dat een doel zijn? Omdat de 'groenen' hebben bepaald dat het een stuk milieuvriendelijker is om geen vlees te eten?
Vraag me af hoeveel kinderen die die 'groenen' dan hebben.
Verplichten heeft alleen maar een averechts effect en is per definitie iets wat je niet wil hebben.
Voor "kantines".quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de eerste post van dit topic. Of post je hier zonder eerst het onderwerp te lezen?
[..]
Ja hoor, graag zelfs aangezien zo'n 80% van de soja productie er is voor de vleesindustrie, voor veevoer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:47 schreef Luigi het volgende:
Kunnen we het dan ook nog even hebben over de soya industrie?
http://archief.snm.nl/pag(...)D=3534&editieID=3511
Waarom wil jij dat mensen jouw keuzes volgen? Heb jij huisdieren? Kinderen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:07 schreef erodome het volgende:
1 heel dagje in de week geen vlees op het werk, echt de wereldramp zeg!
Nu ben ik niet ervoor om het te verplichten, maar zou stiekem wel graag zien dat bedrijven daar zelf voor kiezen, mensen daar zelf voor kiezen.
Als iedereen maar 1 dag in de week geen vlees eet scheelt dat echt heel erg veel en dan blijft het misschien ook nog te doen allemaal, men beseft zich niet goed genoeg dat de vlees-industrie echt ziek hard groeit vanaf zijn geboorte zo net voor/rond de 2de wereldoorlog en dat dat niet door kan blijven gaan.
Waarom op een genuanceerd verhaaltje toch proberen het zo persoonlijk te maken?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat mensen jouw keuzes volgen? Heb jij huisdieren? Kinderen?
Omdat het een hele simpele manier is om dingen beter te maken die niemand veel kost, want 1 a 2 daagjes geen vlees is echt geen gigantisch offer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat mensen jouw keuzes volgen? Heb jij huisdieren? Kinderen?
Hier ook een perfecte kantine, 10 soorten brood, veel soorten kaas en vlees, altijd iets warms (soep of snack) en ook 3 soorten salades, geen reden tot klagenquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring, beter dan veel restaurants in NL
Leuk dat offerquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het een hele simpele manier is om dingen beter te maken die niemand veel kost, want 1 a 2 daagjes geen vlees is echt geen gigantisch offer.
Het gaat niet eens om willen dat mensen mijn keuzes volgen, dit gaat al heel snel absolute noodzaak worden. Is het eigenlijk al, mensen gaan kapot op deze wereld omdat wij elke dag vlees willen eten, hele regenwouden worden vernietigd omdat wij elke da vlees willen eten.
We hebben het hier over duitsland, als wij dan ook meedoen en anderen ook gaat dat wel degelijk verschil maken. Een stevig verschil zelfs, dat gaat al sneller dan je denkt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk dat offerAlles wat je in Nederland in 1 jaar bespaart vult China of Amerika in 10 minuten aan
Ja dan maken we 50 minuten verschilquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier over duitsland, als wij dan ook meedoen en anderen ook gaat dat wel degelijk verschil maken. Een stevig verschil zelfs, dat gaat al sneller dan je denkt.
Natuurlijk hoort dit een wereldwijd gebeuren te zijn, maar he, je moet ergens beginnen, altijd dat gezeur van ik doe niets, want al die anderen...
Die maken wel degelijk uit, maar goed, zo kan je lekker je kop in het zand blijven steken en niets doen. Lekker de boel afwentelen, lekker naar anderen blijven wijzen, dat lost echt veel op.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja dan maken we 50 minuten verschil
Zulke kleine besparingen maken geen reet uit als landen als China en de VS doorgaan zoals ze nu doen.
Als je denkt dat met 1 dag geen vlees eten in Nederland/Duitsland we de wereld gaan redden kan je beter gewoon je computer dicht doen en lekker wat anders gaan doenquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Die maken wel degelijk uit, maar goed, zo kan je lekker je kop in het zand blijven steken en niets doen. Lekker de boel afwentelen, lekker naar anderen blijven wijzen, dat lost echt veel op.
Heb ik gezegd dat we daarmee de wereld redden dan? Het is een stapje in de goede richting.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je denkt dat met 1 dag geen vlees eten in Nederland/Duitsland we de wereld gaan redden kan je beter gewoon je computer dicht doen en lekker wat anders gaan doen
Jij wilt alles heel globaal oplossen. "kleine beetjes helpen" staat niet in je woordenboek.quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zoals ik zei, doe je computer lekker dicht, dat is ook een stap in de goede richting
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |