quote:Op maandag 12 augustus 2013 07:02 schreef Juicyhil het volgende:
Yeahhhh zit nu in de trijn naar damscooo
Het is ook echt als ik in een Londen of Parijs ben geweest, dan is Amsterdam echt net een dorp. Niet alleen op het gebied van OV. Alhoewel Amsterdam dan natuurlijk ook stukken minders inwoners heeft.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:14 schreef Fides het volgende:
Duurt allemaal ook vrij lang allemaal. Kost me opeens een stuk meer moeite om met 't OV richting CS of West te komen.
Ach, gelukkig rijden die lijnen 59 om de 3 seconden zodat alle andere lijnen 2 bussen per uur minder hebben .quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:59 schreef Juicyhil het volgende:
Die nieuwe metro's die hadden ze daar in Budapest al overal rijden Op zich best aardige metro's. En dan kom ik hier weer terug en dan mag je weer in de bus stappen omdat die metro's niet rijden tussen Amstel en CS
Ik heb een motor en rij lekker al die brommertjes van de wegquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:27 schreef OudeBok het volgende:
Gelukkig heb ik een scooter en kom ik overal sneller dan met het OV . Met dit weer, echter
- FML, ik moet in dit weer vanavond een wedstrijd fluiten. WAAROM HEB IK TOEGEZEGD VERDOMME. -
Ja, ik fiets meestal (de laatste weken dan ) maar vanochtend stortregende het idd. Meteen weer 1,5 zo lang onderweg naar mijn werk .quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:27 schreef OudeBok het volgende:
Gelukkig heb ik een scooter en kom ik overal sneller dan met het OV . Met dit weer, echter
- FML, ik moet in dit weer vanavond een wedstrijd fluiten. WAAROM HEB IK TOEGEZEGD VERDOMME. -
Inderdaad, niet echt overal consistent met de dienstregeling Op het Leidseplein staan de trams in de rij en op het Rembrandtplein kun je rustig een kwartier wachten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach, gelukkig rijden die lijnen 59 om de 3 seconden zodat alle andere lijnen 2 bussen per uur minder hebben .
Da's balen! Maar echt, wat een kútweer tot nu toe. Hopen, hopen en nog eens hopen dat dit gaat minderen..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik fiets meestal (de laatste weken dan ) maar vanochtend stortregende het idd. Meteen weer 1,5 zo lang onderweg naar mijn werk .
Nee, sorry, ik pas ervoor om totaal doorweekt 8 uur op mijn werk te zitten. .quote:
het is net 1 dag een beetje regenachtigquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:32 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Da's balen! Maar echt, wat een kútweer tot nu toe. Hopen, hopen en nog eens hopen dat dit gaat minderen..
Oh nee, ik had het over vervoersmiddel. Met stortregen fiets ik ook niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik pas ervoor om totaal doorweekt 8 uur op mijn werk te zitten. .
Ik heb de zandzakken al klaarliggen hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is net 1 dag een beetje regenachtig
Mwah, het verschil is dat in London en Parijs de metro al ver buiten de gemeenten/stadsgrenzen reikt, en dat het in principe 1 netwerk is waar je bijna overal kan komen, in tegenstelling tot hier waar je toch nog wel vaak in de stad metro+tramnetwerk nodig hebt en waar de metro alleen in Amsterdam, Amstelveen, Diemen en Duivendrecht stopt (dus niet verder is getrokken naar voorsteden als Hoofddorp, Zaandam, etc.). In Parijs worden volgens mij tientallen gemeentes (communes) bestreken door de metro (alleen Lijn 1 doet al 6 communes aan...).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:24 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is ook echt als ik in een Londen of Parijs ben geweest, dan is Amsterdam echt net een dorp. Niet alleen op het gebied van OV. Alhoewel Amsterdam dan natuurlijk ook stukken minders inwoners heeft.
Ik sta vanavond buiten op het veld zonder jasje of wat dan ook. Met dat in het achterhoofd zit ik vooral. Anders zou het mij een zorg zijn, heb toch niks te doen deze week behalve werken. En als speler is dat niet zo erg voor je gevoel, maar als scheidsrechter vind ik het toch wat minder .quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is net 1 dag een beetje regenachtig
Punt is dat er wel een hoop plannen voor lagen. Maar op een of andere manier zet de gemeente niet door. Een metrolijn tussen Almere en Amsterdam stond ook in de planning, maar wordt ook verder niet meer naar omgekeken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:35 schreef Fides het volgende:
[..]
Mwah, het verschil is dat in London en Parijs de metro al ver buiten de gemeenten/stadsgrenzen reikt, en dat het in principe 1 netwerk is waar je bijna overal kan komen, in tegenstelling tot hier waar je toch nog wel vaak in de stad metro+tramnetwerk nodig hebt en waar de metro alleen in Amsterdam, Amstelveen, Diemen en Duivendrecht stopt (dus niet verder is getrokken naar voorsteden als Hoofddorp, Zaandam, etc.). In Parijs worden volgens mij tientallen gemeentes (communes) bestreken door de metro (alleen Lijn 1 doet al 6 communes aan...).
Ik zou een metro-verbinding tussen Almere en Amsterdam ook niks vinden. Trein gaat/ging prima. Van Centraal naar Stad is amper 20 minuten. Dat doe je niet met de auto.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:41 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Punt is dat er wel een hoop plannen voor lagen. Maar op een of andere manier zet de gemeente niet door. Een metrolijn tussen Almere en Amsterdam stond ook in de planning, maar wordt ook verder niet meer naar omgekeken.
Maar ik denk dat we hier in Nederland geen cultuur hebben dat alles met het OV doet. Het is veel makkelijker om lekker iedere ochtend achteraan in de file aan te sluiten en richting het werk te gaan.
Omdat de trein net zo snel, zo niet sneller is en goedkoper.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:41 schreef Juicyhil het volgende:
Punt is dat er wel een hoop plannen voor lagen. Maar op een of andere manier zet de gemeente niet door. Een metrolijn tussen Almere en Amsterdam stond ook in de planning, maar wordt ook verder niet meer naar omgekeken
Ze hadden die hele N/Z-lijn sowieso niet moeten aanleggen . Gaan we veel narigheid van ondervinden in Noord ben ik bang.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:46 schreef HeatWave het volgende:
Ze hadden sowieso eerst het Noord-->CS gedeelte van de Noord/Zuidlijn moeten aanleggen natuurlijk. Zoveel winst van CS-->Zuid is er niet met de nieuwe lijn.
Hoezo dat dan? Ik zie het wel als een voordeel, kost iets van 5 min van Buikslotermeerplein naar CS ofzo.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:48 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ze hadden die hele N/Z-lijn sowieso niet moeten aanleggen . Gaan we veel narigheid van ondervinden in Noord ben ik bang.
Twee stops in Noord vind ik ook een beetje karig, of valt dit mee? Ik ken Noord niet, maar als ik op de kaart kijk ontsluit je grote delen niet met slechts twee stops.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:46 schreef HeatWave het volgende:
Ze hadden sowieso eerst het Noord-->CS gedeelte van de Noord/Zuidlijn moeten aanleggen natuurlijk. Zoveel winst van CS-->Zuid is er niet met de nieuwe lijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |