Bleef, niet blijft. Zoals blomke in twee decennia eerder is blijven steken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Doet er niet toe.
Het gaat er om dat een uurloon van iemand in loondienst geen 200NLG kostte, of ¤90,-
Mijn uren werden door mijn vorige werkgever ook voor 80-90 euro 'verkocht' aan opdrachtgevers. De werkelijke kostprijs inclusief allerlei premies en verzekeringen was ongeveer een kwart van het externe uurtarief. Zelfs als je rekening houdt met niet declarabele uren en overheadkosten blijft er dan van alleen de uurtarieven al een flinke winst over op elke opdracht.
Je beantwoord zelf al waarom er zo veel aannemer failliet gaan: Het werk is op. Dus niet omdat ze volop aan het werk zijn onder de 'normale' prijs. Maar puur omdat ze niet aan het werk zijn en de salarissen wel elke maand betaald moeten worden. Een kleine aannemer met 3 metselaars, 3 timmerlieden, 2 elektriciens en 2 loodgieters in dienst is maandelijks zo'n 25.000 euro kwijt aan alleen al de salarissen. Als er dan geen werk is en het bedrijf geen inkomsten heeft, is de reservepot snel leeg natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:55 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Bleef, niet blijft. Zoals blomke in twee decennia eerder is blijven steken.
Als er zulke schofterige winsten gemaakt worden, moeten die gemakkelijk in de jaarstukken van bouwers aangetoond kunnen worden. Er gaan ook helemaal geen aannemers failliet of zo, dat komt vast omdat ze zo lekker verdienen
Ze hebben nog een tijdje werk gehad aan die platen beton voor de ogen van sommigen, maar dat werk is nu ook op, geloof ik.
En geen aannemer komt op het idee om zijn 'flinke onbeschofte marge' te verminderen, maar ze gaan liever failliet? Allemaal blijven ze stug 4x over de kop vragen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Je beantwoord zelf al waarom er zo veel aannemer failliet gaan: Het werk is op. Dus niet omdat ze volop aan het werk zijn onder de 'normale' prijs. Maar puur omdat ze niet aan het werk zijn en de salarissen wel elke maand betaald moeten worden. Een kleine aannemer met 3 metselaars, 3 timmerlieden, 2 elektriciens en 2 loodgieters in dienst is maandelijks zo'n 25.000 euro kwijt aan alleen al de salarissen. Als er dan geen werk is en het bedrijf geen inkomsten heeft, is de reservepot snel leeg natuurlijk.
Die 'winst' op het uurloon bestaat inderdaad deels uit overhead zoals ik zelf ook al aan gaf. Maar vaak is het toch echt 'overhead + flinke marge'.
Ik dacht het wel. That's how they roll.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:59 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En geen aannemer komt op het idee om zijn 'flinke onbeschofte marge' te verminderen, maar ze gaan liever failliet? Allemaal blijven ze stug 4x over de kop vragen?
Ik dacht het niet, water loopt naar het laagste punt. En daar zijn we inmiddels voorbij.
Ja, dat zou ik ook doen, liever een dik verlies draaien en naar de klote gaan ipv met wat minder van die flinke onbeschofte winst nemenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik dacht het wel. That's how they roll.
Wat weet jij er nou van? Jij snapt duidelijk niet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook doen, liever een dik verlies draaien en naar de klote gaan ipv met wat minder van die flinke onbeschofte winst nemenKlinkt heel logisch
Het is maar net hoe je de kostprijs berekend en toepast?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. En zo wordt de kostprijs van een woning berekend; door belachelijk hoge uurtarieven voor de medewrekers te verrekenen en dan te zeggen "we moeten onder de kostprijs werken om onze mensen aan het werk te kunnen houden". Terwijl op de uurtarieven schofterige winsten gemaakt worden.
Als het logische zo simpel niet klopt zoals jij stelt, gebruik dan die vier woorden extra als uitleg in plaats van die misselijke toonquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:15 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wat weet jij er nou van? Jij snapt duidelijk niet hoe het werkt.
Vaak blijkt "over de kop gaan" en opnieuw opstarten onder een andere naam, een zeer lucratieve manier om de winst veilig te stellen en de schuldeisers (fiscus in de eerste plaats) het nakijken te geven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:59 schreef crashbangboom het volgende:
En geen aannemer komt op het idee om zijn 'flinke onbeschofte marge' te verminderen, maar ze gaan liever failliet? Allemaal blijven ze stug 4x over de kop vragen?
Klopt. Failliet gaan is immers een pretje, en achteraf onder huwelijkse voorwaarden trouwen met je vrouw is ook een makkie...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:36 schreef blomke het volgende:
Ja, ze gaan failliet en zijn daar helemaal niet rouwig om. De winst is al veilig gesteld en uit het bedrijf gelootst naar het privé vermogen van de vrouw bijv., en dan net onder huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn. Gek hé?
De bodem was toch bereikt volgens de NVM?quote:'Woningmarkt zakt verder in door dumpen corporatiehuizen'
Het verkopen van corporatiewoningen met korting is slecht voor de woningmarkt. Daarvoor waarschuwen de Vereniging Eigen Huis (VEH) en makelaarsvereniging NVM woensdag in het AD.
De NVM spreekt van 'marktverstoring' en 'valse concurrentie' door de woningcorporaties. Aanleiding zijn nieuwe conceptregels die het makkelijker kunnen maken voor corporaties om tot 25 procent korting te bieden als ze oude huurhuizen te koop zetten. Corporaties die financieel krap bij kas zitten zouden zo meer geld binnen kunnen halen.
De woningmarkt dreigt nu echter verder in te zakken, stellen de verenigingen. "Veel van onze leden worden nu al moedeloos van de verkoop met korting door corporaties", stelt een woordvoerder van de VEH in de krant. "Zij proberen hun huis te verkopen. Maar soms zit de corporatie 20.000 euro onder hun prijs met een vergelijkbaar huis."
Het ministerie van Wonen beslist in september over de invoering van de regels. Momenteel loopt er nog een consultatieronde, waarbij belangenorganisaties gelegenheid krijgen tot inspraak.
De consesus hier was toch de de WBV's alleen maar tochtige afgeleefde woningen op de markt dumpt dus daar zal dan wel die 25% korting vanaf komen.quote:'Woningmarkt zakt verder in door dumpen corporatiehuizen'
Het verkopen van corporatiewoningen met korting is slecht voor de woningmarkt. Daarvoor waarschuwen de Vereniging Eigen Huis (VEH) en makelaarsvereniging NVM woensdag in het AD.
Foto: ANP
De NVM spreekt van 'marktverstoring' en 'valse concurrentie' door de woningcorporaties. Aanleiding zijn nieuwe conceptregels die het makkelijker kunnen maken voor corporaties om tot 25 procent korting te bieden als ze oude huurhuizen te koop zetten. Corporaties die financieel krap bij kas zitten zouden zo meer geld binnen kunnen halen.
De woningmarkt dreigt nu echter verder in te zakken, stellen de verenigingen. "Veel van onze leden worden nu al moedeloos van de verkoop met korting door corporaties", stelt een woordvoerder van de VEH in de krant. "Zij proberen hun huis te verkopen. Maar soms zit de corporatie 20.000 euro onder hun prijs met een vergelijkbaar huis."
Het ministerie van Wonen beslist in september over de invoering van de regels. Momenteel loopt er nog een consultatieronde, waarbij belangenorganisaties gelegenheid krijgen tot inspraak.
Omdat de overheid geen vergunnmingen afgeeft , zodat Woningbouwverenigingen door kunnen gaan met dumpenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:30 schreef Basp1 het volgende:
Maar als het blijkt dat ze toch gewoon normale huizen in de markt zetten waarom grijpen de afwachtende partijen in dit topic hun kans niet.
Gelul ook al zou jij een vergunning krijgen dan zet je alsnog niets neer net zoals de andere roeptoeters in dit topic dat bouwen veel goedkoper zou moeten kunnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:44 schreef HD9 het volgende:
[..]
Omdat de overheid geen vergunnmingen afgeeft , zodat Woningbouwverenigingen door kunnen gaan met dumpen
Geef mij maar vergunning om 100 rijtjeswoningen te bouwen voor de verhuur
quote:wo 14 aug 2013, 08:06 | 1 reactie '
Corporatiehuizen verkopen met korting slecht voor huizenmarkt'
AMSTERDAM - De woningmarkt dreigt binnenkort nog verder in te zakken, als gevolg van dumping van goedkope corporatiewoningen.
Daarvoor waarschuwen Vereniging Eigen Huis en makelaarsvereniging NVM.
Aanleiding zijn nieuwe regels, die het voor corporaties makkelijker maken om tot 25 procent korting te bieden als ze oude huurhuizen te koop zetten.
De regels moeten corporaties die financieel krap zitten, helpen meer geld binnen te halen.
Maar volgens Eigen Huis en NVM verergeren ze een bestaand probleem op de huizenmarkt, schrijft het AD. „Veel van onze leden worden nu al moedeloos van de verkoop met korting door corporaties”, zegt Bob van Maas van VEH.
Zij proberen hun huis te verkopen.
Maar soms zit de corporatie 20.000 euro onder hun prijs met een vergelijkbaar huis.” Volgens de NVM is dit 'marktverstoring' en 'valse concurrentie.
verkoop aan de bewoners dus.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De consesus hier was toch de de WBV's alleen maar tochtige afgeleefde woningen op de markt dumpt dus daar zal dan wel die 25% korting vanaf komen.![]()
Maar als het blijkt dat ze toch gewoon normale huizen in de markt zetten waarom grijpen de afwachtende partijen in dit topic hun kans niet.
Dat is weer een prachtig proefballonnetje van onze makkers in Den Haag, maar de mensen die al een substantieel bedrag in dergelijke potjes hebben zitten zijn over het algemeen genomen nou net de mensen die nog steeds ruime overwaarde hebben. Zelfs na de daling van de afgelopen jaren. En ik denk nou niet dat deze groep ineens volle bak gaan spenderen als dergelijke bedragen vrij komen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:23 schreef arjan1212 het volgende:
'Los hypotheek af met levensverzekering'
Dat is het voordeel als je invloed in Den Haag hebtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:36 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
En ik denk nou niet dat deze groep ineens volle bak gaan spenderen als dergelijke bedragen vrij komen.
Ik opteer voor een netto pensioenopbouwverlof van 3 jaar , dat is ook 20.000 euro voor Jan modaalquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:40 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik opteer voor een regeling waarbij je een jaar lang je bruto-salaris belastingvrij in je hypotheek mag storten.
Ik ben geen econoom, maar volgens mij wordt dat heel lastig, aangezien de inleg van nu voor een flink deel nodig is om de uitkeringen van nu te kunnen garanderen/uitbetalen. De dekkingsgraad en het totale vermogen en daarmee ook een behoorlijk deel rendement zal daarmee verloren gaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik opteer voor een netto pensioenopbouwverlof van 3 jaar , dat is ook 20.000 euro voor Jan modaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |