abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129705314
Zwangerschap & geboorte

31 juli Suusz (jongetje)

16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman (papa)
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)
***20 december: ProjSkippy & KixAss456***

2014

03 januari: ikke_84
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
21 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81
Eind januari: Linda2205 (tweeling)
Eind januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo
07 februari: WupWup
09 februari: RunForrestRun
16 februari: zandsculptuur
23 februari: nummer_zoveel

06 maart: klaprooss
15 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Theeleuter

01 april: Butterflower

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door laiveneertiekje op 05-08-2013 17:12:55 ]
pi_129705320
Als ik nog dingen moet wijzigen, wil je dan deze post even quoten? Dan zie ik het wat makkelijker!
  maandag 5 augustus 2013 @ 07:58:49 #3
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129705337
Ja zeg, wie sloot dat topic? Daar ging m'n post! o|O ;)

Eerst maar even douchen dan, typ ik op m'n werk straks wel weer opnieuw.
pi_129705412
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 07:58 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja zeg, wie sloot dat topic? Daar ging m'n post! o|O ;)

Eerst maar even douchen dan, typ ik op m'n werk straks wel weer opnieuw.
Dat was ik tot mijn grote schrik... :P
pi_129705437
je hebt een mooi nieuw topic geopend laiv... Misschien wel een met verse babies ipv poesjes :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:10:21 #6
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129705447
Meld.....
En rood verbrand. -O-
  maandag 5 augustus 2013 @ 08:13:00 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129705482
Mornin!

Zo eerste afspraak bij VK. Ben benieuwd :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129705767
Vroege meld, met hopelijk vandaag een nieuwe wasmachine! Ben heel benieuwd...
Home is where the O+ is...
pi_129705948
Hilz gefeliciteerd met je poesjes :P

Hier ook vast een meld maar nog niets te melden hoor (alleen dat kind vandaag een keer uit slaapt als we er op tijd uit moeten.. Tss kan ik nog nie uitslapen, zul je zien dat ie morgen weer om 7 uur wakker is..) ;)
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:01:14 #10
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129706046
Welke boeken lezen jullie dan? Het lijkt me wel handig om iets te lezen namelijk.
pi_129706108
Strand geweest Nobono? Ik denk dat ik vandaag mag van mezelf :D

Zou het vandaag gaan gebeuren Cwen? Hopen dat het goed gaat!

Zojuist mijn sticker opgehaald. En na alle hysterie om het formaat van Olli, vandaag de 'nieuwe' vk gehad en die vond op basis van voelen dat het wel meeviel met het formaat. *zucht* Make up your mind already!
pi_129706169
Morning!

Hilz gefeliciteerd met je poesjes :')

Kim succes bij de vk.

Ik mag straks bloed gaan prikken. 2 keer zelfs }:|
pi_129706189
Gemist!! Kim Succes bij de VK! Spannend! *O*

Waarom bloedprikken Mabawa?
pi_129706193
goedemorgen allemaal!
hier de welbekende suiker test :X
dat drankje is vies :'(
om kwart voor 11 moet ik me weer melden..
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:18:58 #15
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129706258
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:06 schreef Hilzillah het volgende:
Strand geweest Nobono? Ik denk dat ik vandaag mag van mezelf :D
Ja even een dagje Callantsoog, de dag begon niet heeeel zonnig dat was insmeren niet nodig.
Althans dat denk je dan he...stond behoorlijk briesje dus je merkt er ook niks van. Enfin...u weet hoe zoiets gaat.

goed insmeren dus, ook vandaag!
pi_129706268
Succes met binnenhouden angelatje!

:D die droom Hilz! Dat is dan wel weer een leuke!
pi_129706401
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:13 schreef Hilzillah het volgende:
Gemist!! Kim Succes bij de VK! Spannend! *O*

Waarom bloedprikken Mabawa?
Suiker en Hb. Suiker dus voor en na lunch. Nog niet met het vieze drankje, dat is pas als het verstoord is.
Succes angelatje!
pi_129706517
Succes Angela!

Veel plezier Hilz! En bijzonder dat zij Olli weer mee vond vallen... Wat was haar redenering?

Hopelijk is alles goed Mabawa!
pi_129706642
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:32 schreef Cwen het volgende:
Succes Angela!

Veel plezier Hilz! En bijzonder dat zij Olli weer mee vond vallen... Wat was haar redenering?

Hopelijk is alles goed Mabawa!
Succes Mawaba & Angela!

Ze zei dat ze het met voelen wel mee vond vallen, of dat hij zich wel heel goed verstopt moest hebben. Op momenten zo als dit zou ik wel eeb luikje in mn buik willen hebben!
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:41:24 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129706688
Succes Mabawa en angelatje :)

Hillz veel plezier vandaag Enne, nog gefeliciteerd met de jonge poesjes :+

Bubs ik lees geen voorbereidende boeken, wel al 1 gekregen :+

Ik word net pas wakker :z Zo toch maar ff wat opruimen en dan misschien naar de bieb. Oh en, ik voel me ook echt nog niet klaar voor het moeder worden..komt vanzelf, hoop ik? :@
pi_129706693
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar zo lang tussen 2 voedingen laten is voor hele kleine baby's echt nog niet goed. De bloedsuikerspiegel kan dan te laag worden en dat is gevaarlijk! Maximaal 4 uur tussen de voedingen wordt aangeraden. Daarnaast is het voor het goed op gang brengen van de borstvoeding ook niet verstandig.
Oh ja nu weet ik waarom ik hier niet te vaak kwam. 10001 meningen en iedereen weet het beter. De kraamzorg en verloskundige zitten er bovenop. Hebben alles gecontroleerd en vinden het gewoon goed. Ze is al bijna weer bij haar geboorte gewicht en komt bijna nooit uit zichzelf dat ze wil eten. Dat lijkt me dus wel goed te gaan allemaal. En ik ga ook iets meer af op de kennis van de kraamzorg en verloskundige.

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

volgens mij mag het s'nachts langer. D sliep hier toen ze klein was nl ook direct hele nachten door en ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen waar ze dit gewoon oke leken te vinden
Precies.
pi_129706936
Stanfield als zij er boven op zitten zal het goed zijn. Moest mijn zoon de eerste paar nachten wakker maken. Maar daarna zei de kraam het hoeft niet meer. En toen kwam hij zelf s nachts. heel veel geluk samen!

Hillz ik schrok ook even na het lezen van de eerste regels van je post. :)

Cwen veel plezier met wassen vandaag!

Gotc het moeder gevoel komt vanzelf.

Kreeg net een berichtje van schoonzus dat haar vliezen vannacht gebroken zijn. Dus het duurt niet lang meer voor dat mn kleine nichtje geboren wordt!
pi_129707099
Spannend Martine!

Gotc, voel je je al weer beter?
pi_129707113
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:41 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Oh ja nu weet ik waarom ik hier niet te vaak kwam. 10001 meningen en iedereen weet het beter. De kraamzorg en verloskundige zitten er bovenop. Hebben alles gecontroleerd en vinden het gewoon goed. Ze is al bijna weer bij haar geboorte gewicht en komt bijna nooit uit zichzelf dat ze wil eten. Dat lijkt me dus wel goed te gaan allemaal. En ik ga ook iets meer af op de kennis van de kraamzorg en verloskundige.

[..]

Precies.
Uhhhh prima dat jij deze keus maakt toch maar dat anderen je waarschuwen is niet voor niets.
Zeker wat borstvoeding betreft is doorslapen niet slim ivm suikerspiegel.
De meeste verloskundigen en kraamhulpen zijn van borstvoeding slecht op de hoogte.

Het meest gevaarlijke vind ik nog dat je zegt dat ze niet uit zichzelf komt dat kan wijzen op stille ondervoeding. Prima dat jij je eigen mening hebt en het is je eigen kind natuurlijk maar je kan op een forum andere meningen verwachten.

Gefeliciteerd met jullie dochter!
pi_129707254
We hebben eerst borstvoeding geprobeerd. Dat ging niet zo goed. Daarna kolven dat ging prima. Dus dan weet je ook exact wat ze binnen krijgt. Dus dat is allemaal prima in de gaten gehouden en ze zit na 6 dagen al bijna op haar geboorte gewicht. Ik twijfel totaal niet aan de kennis van borstvoeding van onze kraamhulp en verloskundige. Die zitten daar juist bovenop. Bovendien acht ik hun kennis iets groter dan van iemand op een forum. Maar dat is idd mijn mening.

Bedankt.

Tot ziens allemaal!
pi_129707273
Pff ja hoor..eerst roep je al dat ze in het ziekenhuis geen verstand hebben van borstvoeding en nu de kraamhulpen ook al niet. Joh ik denk dat het allemaal best wel goed zit hoor, mischien moeten mensen elkaar niet zo opfokken. Je hebt niet voor niks kraamhulp he..die weten best wel iets.

En als je daar niet iemand mee op kunt fokken is het het feit dat ze niet uit zichzelf komt? Laat dat een zeg.
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:14:19 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_129707344
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef Stansfield het volgende:
We hebben eerst borstvoeding geprobeerd. Dat ging niet zo goed. Daarna kolven dat ging prima. Dus dan weet je ook exact wat ze binnen krijgt. Dus dat is allemaal prima in de gaten gehouden en ze zit na 6 dagen al bijna op haar geboorte gewicht. Ik twijfel totaal niet aan de kennis van borstvoeding van onze kraamhulp en verloskundige. Die zitten daar juist bovenop. Bovendien acht ik hun kennis iets groter dan van iemand op een forum. Maar dat is idd mijn mening.

Bedankt.

Tot ziens allemaal!
Je weet dat er hier ook gewoon verloskundigen mee posten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129707371
En voor de rest van de dames, goedemorgen!

Kim succes vandaag :)
Nobono, ik weet wat je voelt..auw!
Martine spannend!
Wel fijn toch dat ze het formaat vsn ollie wel mee vondt vallen..maar inderdaad..make up u're mind :)
Angelaatje ook al zo'n suikertest. Is dat niet wat vroeg? Dacht at ze dit alleen verder in de zwangerschap deden als er vermoedens waren.

Cwen, ik duim voorje wasmachine
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:15:53 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_129707373
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pff ja hoor..eerst roep je al dat ze in het ziekenhuis geen verstand hebben van borstvoeding en nu de kraamhulpen ook al niet. Joh ik denk dat het allemaal best wel goed zit hoor, mischien moeten mensen elkaar niet zo opfokken. Je hebt niet voor niks kraamhulp he..die weten best wel iets.

En als je daar niet iemand mee op kunt fokken is het het feit dat ze niet uit zichzelf komt? Laat dat een zeg.
Mwah, de kennis van de mensen die er verstand van zouden moeten hebben is wel echt bedroevend hoor.

Men komt hier toch om op allerlei vlakken ervaringen/meningen te delen. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat er tegengeluid komt.
De toon van de muziek kan soms wat anders maar voorzichtigheid is zeker geboden bij zo'n mini en zorgen dat je productie ook straks nog op gang blijft ook.
Het is heus allemaal juist extra goed bedoeld.
De vooringenomen houding, ik weet weer waarom ik hier nooit kom is wat jammer. Ja er is best wat betweterij hier en daar in OUD maar het borstvoedingstopic is echt heel heel waardevol om de borstvoeding te laten slagen in mijn ogen. Die kennis die daar zit heb ik echt nog niet aangetroffen bij ziekenhuizen etc helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_129707461
Weet je, het zal vast allemaal goed bedoeld zijn..maar de toon vande muziek inderdaad. En sommige komen hier alleen om commentaar te geven.sterker nog, het zijn altijd dezelfde die bepaalde meningen komen verkondigen met een hoop geroep.

En ik geef stansfield groot gelijk dat als er een vk en verloskundige bovenop zitten hij niet zomaar de mening van een willekeurige fokker voor waar aanneemt. En ik hoop alleen maar dat dit soort kreten nieuwe moeders niet in de stress laten schieten om niks
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 10:20:42 #31
5428 crew  miss_sly
pi_129707478
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Mwah, de kennis van de mensen die er verstand van zouden moeten hebben is wel echt bedroevend hoor.

Men komt hier toch om op allerlei vlakken ervaringen/meningen te delen. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat er tegengeluid komt.
De toon van de muziek kan soms wat anders maar voorzichtigheid is zeker geboden bij zo'n mini en zorgen dat je productie ook straks nog op gang blijft ook.
Het is heus allemaal juist extra goed bedoeld.
De vooringenomen houding, ik weet weer waarom ik hier nooit kom is wat jammer. Ja er is best wat betweterij hier en daar in OUD maar het borstvoedingstopic is echt heel heel waardevol om de borstvoeding te laten slagen in mijn ogen. Die kennis die daar zit heb ik echt nog niet aangetroffen bij ziekenhuizen etc helaas.
Nou dat! Je zou hopen en verwachten dat kraamzorgenden, verloskundigen of gyneacologen er verstand van hebben, maar niet voor niets is er een speciale opleiding voor lactatiekundigen! Borstvoeding is hartstikke natuurlijk, 'we' doen het al duizenden jaren, maar soms is het niet zo simpel als het lijkt. Ik zou het advies dat hier en eventueel in het borstvoedingstopic naar boven komt, niet zomaar aan de kant schuiven. Zeker het borstvoedingstopic is een schat aan informatie!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129707491
Veel succes straks met het bloedprikken, Mabawa! Dat je suiker maar fijn laag is na de lunch! *duim*

Angela van het heerlijke drankje mogen genieten ;) Is hier gewoon al weer 5 weken geleden, die weken zijn echt voorbij gevlogen.

Musique welkom terug *O* Ook hier wordt geduimd voor een plakker!

Hier fijn opgeschoten met de kamer voor dochter, volgens de planning zou ze over 2.5 week over kunnen. Dan kan ik eindelijk de kamer voor Piño behangen en aankleden *O*
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:39:37 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129707908
Mabawa, lief :* Voel me wel iets beter. Was denk ik een slechte dag :)

Fijn dat de kamer al flink is opgeschoten Spewey! Hoe gaat t met Pino, en met je suikers?
pi_129708182
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Mabawa, lief :* Voel me wel iets beter. Was denk ik een slechte dag :)

Fijn dat de kamer al flink is opgeschoten Spewey! Hoe gaat t met Pino, en met je suikers?
Ik ben er zo blij mee, ik dacht echt dat die kamer nooit af zou komen en ik heb zo'n behoefte aan babywasjes
(ik wil zelfs strijken :o ) en commode inrichten :D

Suiker is flut, ik ben blijkbaar heel moeilijk in te regelen, morgen weer naar de internist, jeuj :')
Mannetje doet het goed, is een kleine wildebras en ik kan niet wachten om hem over 5 weken echt te ontmoeten O+

Fijn dat jij je weer beter voelt :*
  maandag 5 augustus 2013 @ 10:53:24 #35
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129708296
Ik ga thuis even bijlezen, maar bij VK alles in orde. Ennn een boekje voor stickers en stempels haha. Eerste indruk is erg positief.

19 augustus al voor nieuwe echo en dan datum bepalen voor nekplooimeting. Wel fijn dat ik al zo snel even mag loeren. :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129708356
KP das snel een nieuwe echo! *O* fijn is dat hè!
pi_129708404
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

Helaas is dat gewoon vaak het geval :)
Er zijn veel fijne verloskundigen en kraamhulpen en verpleegsters enzo maar het is gewoon zo dat borstvoeding heel anders is dan kunstvoeding. Borstvoeding is niet standaard maar dezelfde samenstelling waarmee je weet wat je geeft in de flesjes en voeden op verzoek (of na max 3 uur in de eerste periode) is niet gek maar noodzaak voor zowel productie als suikerspiegel.

Lees eens mee in het borstvoedingstopic over hoe slecht de adviezen helaas heel vaak zijn.
pi_129708471
Meld! Met nog steeds baby in de buik..
Ben benieuwd en hoop dat het dan nu toch dit topic gaat gebeuren?

Hilz, ik las jouw post en de eerste dacht ik echt dat je was bevallen!! Heb je niet je schoonmoeder voor de gek gehouden, doe je het hier wel :D

Kim, mooi dat de eerste indruk bij de verloskundige goed was. En al snel datum voor nieuwe echo heel fijn!

Cwen, zal het niet snel zeggen, maar ik wens je veel wasjes toe ;)

Mabawa, succes met bloed prikken en Angelatje met de suiker test!

Martine, spannend van je schoonzus!

Spewey, fijn dat de kamer af is *O*
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:01:59 #39
390026 Aisly
A flower a day..
pi_129708509
Hallo :W
Alvast een voorzichtige (aan)meld in dit topic.
Vorige week maandag positief getest en afgelopen woensdag weer O+
Vanmorgen al bloed geprikt en volgende week maandag de eerste afspraak bij de VK.
Volgens eigen berekening/internet ben ik 22 maart uitgerekend, volgens de VK (die ik telefonisch sprak) is het 20 maart. We zullen het horen volgende week ;) O+
pi_129708535
Alvast gefeliciteerd Aisly!
pi_129708616
Gefeliciteerd en welkom Aisly!

Ja Suusz, ga eens bevallen, hoewel het morgen misschien een fijnere temperatuur is :D
pi_129709017
Hilz mijn ervaring is dat het vaak toch moeilijk inschatten is hoe groot een kind wordt. Mij eerste werd wekelijks kleiner geschat (ze begonnen dat het een 10/11ponder zou worden) en tijdens de bevalling werd ie een kleine 7 pond geschat daarbij zeggende dat hij er zelf niet vaak naast zat.. Het werd een kleine 9 ponder (maar dat zat vooral in lengte niet in dikte dus misschien ook moeilijker schatten op gevoel??)

Een vriendin van mij zou een flinke baby krijgen van zeker 9 pond, en die beviel van een heel klein jongetje van net 6 pond..

Nu werd er bij mij een paar weken geleden gezegd dat het een kleintje wordt van nog geen 7 pond, en anderhalve week later zegt m'n andere vk dat ik zeker wel een 8 ponder kan verwachten..
Heb dus ook al verschillende keren aangegeven dat ik er totaal niets mee kan met hun schattingen en dat ik het bij geboorte wel zie :P

De verloskundige gaf ook aan dat echo en voelen beiden niet een heel betrouwbare schatting geven, een combinatie van die twee geven wel een redelijke schatting zei ze.

Gotc ik voelde me bij de eerste ook nog helemaal niet klaar voor het moederschap, hij mocht van mij dan ook wel blijven zitten tot 42 weken (al was ik ook wel nieuwsgierig hoor) maar meteen op het moment van geboorte was ik mama O+ zo'n aparte gewaarwording.
Dus komt bij jou ook goed met de moedergevoelens :Y

Standhield, ik denk dat je er goed aan doet om te vertrouwen op de kraamhulp/vk/je eigen gevoel/ en het geen wat de baby aan geeft
Zoals ieder mens is ook iedere baby anders. Maar weet ook wel dat de adviezen van hier goed bedoeld zijn, en dat het ook adviezen zijn geen geboden. Dus bijt je er niet te veel in vast dat ze niet passen bij hoe je het nu doet.

hier gisteren iets gedaan waardoor ik last heb van net boven m'n enkel, auw.. Nou waggel ik nog meer en is wandelen helemaal pijnlijk (en in en uit de auto stappen ook trouwens dus voel me een beetje gehandicapt vandaag, hoop dat het snel over is..

Owja, vanmiddag rondleiding in de verloskamers van het ziekenhuis.. Zijn helemaal vernieuwd (en verplaatst) na mijn vorige bevalling.. Schijnen wel sjiek te zijn, en lijkt me ook wel gewoon handig te weten waar ik me moet melden als het zover is.. :P ben benieuwd!
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:35:54 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_129709531
Ik kom ook nog even posten :) Lees stiekem nog mee om te kijken hoe het met jullie gaat en of Suus ingehaald zal worden door de augustus dames ;)

quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef Stansfield het volgende:

Bedankt.

Tot ziens allemaal!
Ze doet het goed zo te horen! ^O^

Mijn kleine meid is vandaag 14 dagen oud en zit nu min of meer op haar geboortegewicht. Vanuit kraamzorg advies gekregen om iig elke 4 uur te voeden en 's nachts mag er 6 uur tussen zitten. Op dag 9 was ze ineens 70 gram afgevallen en zat ze lager in gewicht dan ze ooit was geweest. Doorverwezen naar het ziekenhuis, gelukkig niks ernstigs gevonden, maar ze was dus zo'n stille hongeraar :{
Weer terug gegaan naar elke 3 uur voeden, hetgeen 's nachts echt een drama was omdat ze liever sliep dan dronk, maar gelukkig zien we nu resultaat :)

Ik snap dat je misschien wat kribbig raakt van al die verschillende meningen, maar de waarschuwing lijkt me echt goed bedoeld. Je geeft aan dat ze gewoon goed groeit, dus geen reden (meer) voor zorgen lijkt mij :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 5 augustus 2013 @ 11:58:07 #44
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_129710057
Vandaag is het 5 Augustus, dat was mijn uitgerekende datum....blijdschap en weemoed alom dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129710083
Hillie vervelend van je enkel. Succes met het strompel rondje over de verloskunde afdeling.

Rondom mn schoonzus blijft het nog rustig. Vk heeft geen vruchtwater kunnen ontdekken. Tot op heden geen weeën. Dus als er verder niks gebeurd moet ze vanmiddag voor een check naar het ziekenhuis. Spannend!
pi_129710106
Wat een leukerd Juud!
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:05:40 #47
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129710327
Fijne uitgerekendedatumdag Juud! Eet er maar er lekker gebakje op. :*
Wat een knapperd heb je. O+
A grand adventure has begun.
pi_129710346
Aisly, welkom! *O*

Hillie, auw! Succes met je enkel!

Martine, heb ik gemist wat er met je schoonzus is? Niets ergs hopelijk?

Sylver, wel fijn dat ze het nu weer helemaal goed doet!

Juud :*. Zo dubbel, maar wat een heerlijk mannetje!
pi_129711101
Nee niks ergs hoor cwen. Ze is nu 38 weken zwanger dus mag gewoon gaan bevallen :)
pi_129711176
Sylver, leuk om hier nog weer even van je te horen! En mooi dat alles nu goed gaat met de kleine meid! Ben ook benieuwd of de augustus dames me gaan inhalen, kan zomaar ja :)
En Juud. 5 augustus, kan me voorstellen dat je hier extra bij stil staat. Mooi ventje!
pi_129711388
thanks Hillie... Ik ga er gewoon van uit dat hij gelukt is... Hij wiebelt nog steeds goed en het formaat... We zien het wel! Succes met je enkel.. Waggelen en dan nog wat extra waggelen :*

Gelukkig doet je beer hwt goed spewey! En eeb klaar kamertje O+ inrichten die hap!

wat een knappert Juud! O+

Ik vind morgen wel een mooie dag Suusz! niet te warm enzo :D

Ik wil wel de 13e. Gewoon omdat er dan al 4 jarig zijn die dag en omdat ooit vrijdag de 13e ;)

En nu strand... Want dat moet van mijn hormonen!
  maandag 5 augustus 2013 @ 12:46:13 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129711434
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 08:06 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat was ik tot mijn grote schrik... :P
Al een beetje bijgekomen van de schrik? ;)
pi_129714729
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 10:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En voor de rest van de dames, goedemorgen!

Kim succes vandaag :)
Nobono, ik weet wat je voelt..auw!
Martine spannend!
Wel fijn toch dat ze het formaat vsn ollie wel mee vondt vallen..maar inderdaad..make up u're mind :)
Angelaatje ook al zo'n suikertest. Is dat niet wat vroeg? Dacht at ze dit alleen verder in de zwangerschap deden als er vermoedens waren.

Cwen, ik duim voorje wasmachine
Ik heb geen idee of het vroeg is...ben nu 22.3...suiker zit wel in de familie. Maar voornaamste reden was overgewicht.
In ieder geval heb ik het weer gehad en heb ik alles binnen gehouden ^O^
Liep ook nog een knappe prikdokter rond, dus ik had wat leuks om naar te kijken O-)
pi_129715427
hillie veel plezier met spieken bij de verloskamers
aisly welkom
juud je due day apart of niet? maar je jochie ziet er goed uit.
cwen heb je al een nieuwe wasmachine?
angela krijg je ook vandaag de uitslag?

Hier niks bijzonder te melden. Ean is naar de opvang dus ik heb wat rust. Gisterenavond was bagger was nog wat aan het na piepen kreeg ik de vraag of ik weeën had. Nou nee of ze moeten in mijn keel zitten.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:09:32 #55
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129716358
Maandag met mijn man naar het ziekenhuis. Langer wachten is niet heel handig. Hij krijgt dan eerst een ct en dan foto's om te kijken wat er aan de hand is.
pi_129716524
sterkte bubs.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129716692
Bubs, ik hoop zo dat het meevalt! Sterkte! :*
pi_129716965
Sterkte bubs! :*
pi_129717058
14 januari.. :X :X
pi_129717160
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:32 schreef Oksel het volgende:
Wil je in het lijstje? :)
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:35:17 #61
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129717164
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:32 schreef Oksel het volgende:
Gefeliciteerd en welkom!
pi_129717177
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Maandag met mijn man naar het ziekenhuis. Langer wachten is niet heel handig. Hij krijgt dan eerst een ct en dan foto's om te kijken wat er aan de hand is.
Het is me echt helemaal ontgaan wat er precies met je man aan de hand is, maar sterkte :*
pi_129717446
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:35 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Wil je in het lijstje? :)
Dolgraag.. :P :')
pi_129717454
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:35 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en welkom!
Thanks.

Weinig mannen hier volgens mij.
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:49:22 #65
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129717555
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Thanks.

Weinig mannen hier volgens mij.
Dat was mijn conclusie ook een poos terug. En dan ook nog veelal mannen uit het noorden van het land.
pi_129717558
Friezen!
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:54:56 #67
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129717750
Inderdaad! Zelf ook 1? :P
pi_129717781
Nieeeeeet!
heel me post weg!

later een nieuwe, nu geen zin meer :')

[ Bericht 100% gewijzigd door klaprooss op 05-08-2013 15:59:59 (stom) ]
♥ J & S
pi_129717861
Welkom Aisly & Oksel!! *O*

Hormonen zijn STOM! Omdat ik het zielig vond dat de poezen binnen moesten blijven als ik naar het strand zou gaan, ben ik thuis gebleven. Kom er NU pas achter dat het vanaf morgen slecht weer wordt :'(

Ik ben verdrietig
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:05:38 #70
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129718149
Ga alsnog!
pi_129718260
vriendje komt zo thuis.. Heb beloofd om hem te voederen :')
pi_129718316
Ah oke angelaatje :)
Knappe prikdokter is wel mooi meegenomen ;)

Bubs sterkte!

Verder niet bijgelezen want kapot omdat ik vondt dat het tuinhuisje NU opgeruimd moest worden. Niet handig in 31 graden :')
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:11:31 #73
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129718371
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:35 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Het is me echt helemaal ontgaan wat er precies met je man aan de hand is, maar sterkte :*
Mijn man is geboren met een waterhoofd. En hij is nu al zeker 1,5 maand ontregeld. Zijn drain is 2x aangepast maar weinig effect.
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:16:54 #74
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129718596
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:08 schreef Hilzillah het volgende:
vriendje komt zo thuis.. Heb beloofd om hem te voederen :')
Hij bestelt maar een pizza!!
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:18:43 #75
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129718685
quote:
17s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:16 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Hij bestelt maar een pizza!!
Beter nog, bestel samen een pizza en eet hem op op het strand!
pi_129718879
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:18 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Romantisch O+ zal het zo eens voorleggen!
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:29:31 #77
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_129719094
Doe vast even wat drinken koud leggen in de koelkast, vriezer....en klaar!

Alhoewel die kun je ook bestellen natuurlijk.
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:32:56 #78
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129719197
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:18 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Zo, jij bent een romantische Fries!
pi_129719299
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:29 schreef NoBoNo het volgende:
Doe vast even wat drinken koud leggen in de koelkast, vriezer....en klaar!

Alhoewel die kun je ook bestellen natuurlijk.
Hema kinderchampagne erbij, voila! O+
pi_129719560
pizza :Y) :9
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:46:26 #81
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:50:50 #82
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129719897
Dus ehhh, mensen.. OT.. ochtendmisselijkheid hè.. kan dat ook overgaan naar tussen-de-middag-misselijkheid?

Iedereen nog bedankt voor alle reacties gisteren op het 'hoe doe je dit in hemelsnaam zonder boeken?'! O+ Verder had ik vanmorgen nog een hele reactie getypt, maar dat ging dus niet helemaal goed en nou weet ik niet meer precies wat ik allemaal wilde zeggen. In ieder geval stond er iets in over Hillz met poesjes, heel hard duimen voor plakkers en een jompel voor de wisseldag van Momo.
pi_129719911
Gedverdemme...pak dan een leuk terasje om een hapje te eten :)
pi_129720327
Oh, vriendin is dus 17 weken zwanger, heeft lichamelijk vrijwel nergens last van, en doet redelijk normaal qua eten of gedrag. Sport veel, tennist nog toernooien (en wint ze), en is nu.. 3-4kg zwaarder geworden geloof ik. Mooi rond klein buikje. Geloof niet dat ik te klagen heb, over het algemeen ;)
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:07:57 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129720627
Zo, intake kraamzorg gehad. Snel-pratende, leuke vrouw :) Hebben, net zoals iedereen, recht op 49 uur, maar voorlopig gekozen voor 40 uur. De uren van het kraamhotel gaan toch eerst van die 49 af :+
Maargoed, geen bijzonderheden verder en waarschijnlijk geen stagiaires. Wel aangegeven dat die van harte welkom zijn :)
pi_129720649
Wolken en druppels ;(

Leuk GotC! wilde ze het kamertje nog zien? O+
pi_129720969
Oksel, je staat erin.

Aisly, welkom.

Bubseltje, balen dat het nog niet beter gaat met je man, sterkte.
Juud, ik vind het nog steeds apart, je was weer dicht bij mij uitgerekend, en jij hebt je jochie al bijna 2 maanden.

Net op controle geweest, pukkie is ingedaald en ligt vast! Bloeddruk was lager dan ooit, en het is te zien dat ik vocht aan het vasthouden ben... Mijn enkels beginnen ook langzaam te verdwijnen. Vrijdag alweer op controle, zodat ik de andere verloskundige ook nog weer eens zie.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:18:35 #88
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129721069
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:08 schreef Hilzillah het volgende:
Wolken en druppels ;(

Leuk GotC! wilde ze het kamertje nog zien? O+
Geen pizza op het strand dus ;(!

Ja! Ze vond 'm erg leuk en was vooral onder de indruk vd meubels O+ De rest vh huis had ik ook opgeruimd, voor jan met de korte achternaam :+
pi_129721076
Ik word trouwens plaatsvervangens nerveus als ik het lijstje 16-18 augustus zie in de op!
pi_129722044
Gefeliciteerd en welkom Aisly en Oksel! *O*

Wat akelig van je man, Bubs -O- veel sterkte.

Ooooh Hilz. Ik moest heel stiekem toch een beetje lachen omdat je niet naar het strand bent gegaan vanwege de poezels :@ :* En het ook om Bla en het tuinhuis. :D :*
pi_129722282
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:18 schreef GotC het volgende:

[..]

Geen pizza op het strand dus ;(!

Ja! Ze vond 'm erg leuk en was vooral onder de indruk vd meubels O+ De rest vh huis had ik ook opgeruimd, voor jan met de korte achternaam :+
Daar kijken ze idd niet eens naar :D
pi_129722314
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:43 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Aisly en Oksel! *O*

Wat akelig van je man, Bubs -O- veel sterkte.

Ooooh Hilz. Ik moest heel stiekem toch een beetje lachen omdat je niet naar het strand bent gegaan vanwege de poezels :@ :* En het ook om Bla en het tuinhuis. :D :*
Hormonen hè... Stomme griet ben ik ook!
pi_129722362
Ja wel een beetje, maar mijn hormonen vinden het zo schattig dat ze er tranen van in hun ogen krijgen :*
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:54:05 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129722454
Even tussendoor een hart onder de riem voor de hoogzwangeren. Zonder baby aan boord is het al peentjes zweten!
pi_129722484
quote:
16s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:51 schreef Limone het volgende:
Ja wel een beetje, maar mijn hormonen vinden het zo schattig dat ze er tranen van in hun ogen krijgen :*
Aaaaahw! O+ :* O+ :*
pi_129722877
Spewey wat fijn dat er schot in de kamer zit!
Suiker was na lunch 4.5, prima dus! Die voor lunch weet ik niet want die is naar t lab omdat ze ook hb enzo geprikt hebben. Eindelijk iets dat normaal is :P

Oksel, welkom hier!

Bubs, wat naar. Sterkte voor je man. :*
pi_129723237
Ten eerste Bubs sterkte!
Mabawa fijn een goede waarde.
Juud wat een leuke foto van je ventje O+

Sorry voor alle meiden die ik even niet meld.

Hier vanochtend bij een kdv wezen kijken.
Raar, dat je daar straks je pas geboren babietje dumpt, maar ja we moeten echt werken en hebben al opvang hulp van de moeders, straks omaas.
Waren wel lieve meiden daar hoor, maar het ideeeeee....pffff
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:16:11 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_129723244
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 17:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oksel, je staat erin.

Aisly, welkom.

Bubseltje, balen dat het nog niet beter gaat met je man, sterkte.
Juud, ik vind het nog steeds apart, je was weer dicht bij mij uitgerekend, en jij hebt je jochie al bijna 2 maanden.

Net op controle geweest, pukkie is ingedaald en ligt vast! Bloeddruk was lager dan ooit, en het is te zien dat ik vocht aan het vasthouden ben... Mijn enkels beginnen ook langzaam te verdwijnen. Vrijdag alweer op controle, zodat ik de andere verloskundige ook nog weer eens zie.
Het blijft ook raar, onwerkelijk soms. Ik hoop dat ik het gevoel nu zal kwijtraken dat ik de afgelopen weken heb gehad. Ik voelde me nog zwanger, met een baby in mijn handen, zo raar.....
Het is een flinke mindfuck, je kind bijna twee maanden te vroeg krijgen, het voelt als flink falen.

Tegelijkertijd kunnen we al bijna twee maanden van hem genieten en hoort ie al zo bij ons, en niet meer zwanger met het warme weer de afgelopen weken was stiekum wel fijn. ;)

Ik hoop dat je een prettige bevalling zal hebben, dat gun ik je van harte. Tot snel in het babytopic! ;)
pi_129723278
Na een enerverende dag zijn wij gezegend met een prachtige verse... Wasmachine! O+ Alles gaat goed en hij doet het beter dan verwacht! Bezoekuren op aanvraag ;).

Oksel, gefeliciteerd!

Zand, ben zelf helemaal niet zenuwachtig. Ik maak me gewoon geen enkele zorgen om de geboorte, hoewel mijn hele omgeving daar anders over lijkt te denken...

Hier trouwens ook een record lage bloeddruk, vermoed dat het het weer is. Vocht vasthouden gelukkig geen last van :).
pi_129723352
Cwen fijn *O* weer een zorg minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')