Dat was ik tot mijn grote schrik...quote:Op maandag 5 augustus 2013 07:58 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja zeg, wie sloot dat topic? Daar ging m'n post!![]()
Eerst maar even douchen dan, typ ik op m'n werk straks wel weer opnieuw.
Ja even een dagje Callantsoog, de dag begon niet heeeel zonnig dat was insmeren niet nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:06 schreef Hilzillah het volgende:
Strand geweest Nobono? Ik denk dat ik vandaag mag van mezelf![]()
Suiker en Hb. Suiker dus voor en na lunch. Nog niet met het vieze drankje, dat is pas als het verstoord is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:13 schreef Hilzillah het volgende:
Gemist!! Kim Succes bij de VK! Spannend!
Waarom bloedprikken Mabawa?
Succes Mawaba & Angela!quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:32 schreef Cwen het volgende:
Succes Angela!
Veel plezier Hilz! En bijzonder dat zij Olli weer mee vond vallen... Wat was haar redenering?
Hopelijk is alles goed Mabawa!
Oh ja nu weet ik waarom ik hier niet te vaak kwam. 10001 meningen en iedereen weet het beter. De kraamzorg en verloskundige zitten er bovenop. Hebben alles gecontroleerd en vinden het gewoon goed. Ze is al bijna weer bij haar geboorte gewicht en komt bijna nooit uit zichzelf dat ze wil eten. Dat lijkt me dus wel goed te gaan allemaal. En ik ga ook iets meer af op de kennis van de kraamzorg en verloskundige.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil de feestvreugde niet bederven, maar zo lang tussen 2 voedingen laten is voor hele kleine baby's echt nog niet goed. De bloedsuikerspiegel kan dan te laag worden en dat is gevaarlijk! Maximaal 4 uur tussen de voedingen wordt aangeraden. Daarnaast is het voor het goed op gang brengen van de borstvoeding ook niet verstandig.
Precies.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:37 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
volgens mij mag het s'nachts langer. D sliep hier toen ze klein was nl ook direct hele nachten door en ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen waar ze dit gewoon oke leken te vinden
Uhhhh prima dat jij deze keus maakt toch maar dat anderen je waarschuwen is niet voor niets.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:41 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Oh ja nu weet ik waarom ik hier niet te vaak kwam. 10001 meningen en iedereen weet het beter. De kraamzorg en verloskundige zitten er bovenop. Hebben alles gecontroleerd en vinden het gewoon goed. Ze is al bijna weer bij haar geboorte gewicht en komt bijna nooit uit zichzelf dat ze wil eten. Dat lijkt me dus wel goed te gaan allemaal. En ik ga ook iets meer af op de kennis van de kraamzorg en verloskundige.
[..]
Precies.
Je weet dat er hier ook gewoon verloskundigen mee posten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef Stansfield het volgende:
We hebben eerst borstvoeding geprobeerd. Dat ging niet zo goed. Daarna kolven dat ging prima. Dus dan weet je ook exact wat ze binnen krijgt. Dus dat is allemaal prima in de gaten gehouden en ze zit na 6 dagen al bijna op haar geboorte gewicht. Ik twijfel totaal niet aan de kennis van borstvoeding van onze kraamhulp en verloskundige. Die zitten daar juist bovenop. Bovendien acht ik hun kennis iets groter dan van iemand op een forum. Maar dat is idd mijn mening.
Bedankt.
Tot ziens allemaal!
Mwah, de kennis van de mensen die er verstand van zouden moeten hebben is wel echt bedroevend hoor.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pff ja hoor..eerst roep je al dat ze in het ziekenhuis geen verstand hebben van borstvoeding en nu de kraamhulpen ook al niet. Joh ik denk dat het allemaal best wel goed zit hoor, mischien moeten mensen elkaar niet zo opfokken. Je hebt niet voor niks kraamhulp he..die weten best wel iets.
En als je daar niet iemand mee op kunt fokken is het het feit dat ze niet uit zichzelf komt? Laat dat een zeg.
Nou dat! Je zou hopen en verwachten dat kraamzorgenden, verloskundigen of gyneacologen er verstand van hebben, maar niet voor niets is er een speciale opleiding voor lactatiekundigen! Borstvoeding is hartstikke natuurlijk, 'we' doen het al duizenden jaren, maar soms is het niet zo simpel als het lijkt. Ik zou het advies dat hier en eventueel in het borstvoedingstopic naar boven komt, niet zomaar aan de kant schuiven. Zeker het borstvoedingstopic is een schat aan informatie!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Mwah, de kennis van de mensen die er verstand van zouden moeten hebben is wel echt bedroevend hoor.
Men komt hier toch om op allerlei vlakken ervaringen/meningen te delen. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat er tegengeluid komt.
De toon van de muziek kan soms wat anders maar voorzichtigheid is zeker geboden bij zo'n mini en zorgen dat je productie ook straks nog op gang blijft ook.
Het is heus allemaal juist extra goed bedoeld.
De vooringenomen houding, ik weet weer waarom ik hier nooit kom is wat jammer. Ja er is best wat betweterij hier en daar in OUD maar het borstvoedingstopic is echt heel heel waardevol om de borstvoeding te laten slagen in mijn ogen. Die kennis die daar zit heb ik echt nog niet aangetroffen bij ziekenhuizen etc helaas.
Ik ben er zo blij mee, ik dacht echt dat die kamer nooit af zou komen en ik heb zo'n behoefte aan babywasjesquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Mabawa, liefVoel me wel iets beter. Was denk ik een slechte dag
Fijn dat de kamer al flink is opgeschoten Spewey! Hoe gaat t met Pino, en met je suikers?
Helaas is dat gewoon vaak het gevalquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Pff ja hoor..eerst roep je al dat ze in het ziekenhuis geen verstand hebben van borstvoeding en nu de kraamhulpen ook al niet. Joh ik denk dat het allemaal best wel goed zit hoor, mischien moeten mensen elkaar niet zo opfokken. Je hebt niet voor niks kraamhulp he..die weten best wel iets.
En als je daar niet iemand mee op kunt fokken is het het feit dat ze niet uit zichzelf komt? Laat dat een zeg.
Ze doet het goed zo te horen!quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:10 schreef Stansfield het volgende:
We hebben eerst borstvoeding geprobeerd. Dat ging niet zo goed. Daarna kolven dat ging prima. Dus dan weet je ook exact wat ze binnen krijgt. Dus dat is allemaal prima in de gaten gehouden en ze zit na 6 dagen al bijna op haar geboorte gewicht. Ik twijfel totaal niet aan de kennis van borstvoeding van onze kraamhulp en verloskundige. Die zitten daar juist bovenop. Bovendien acht ik hun kennis iets groter dan van iemand op een forum. Maar dat is idd mijn mening.
Bedankt.
Tot ziens allemaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een beetje bijgekomen van de schrik?quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat was ik tot mijn grote schrik...
Ik heb geen idee of het vroeg is...ben nu 22.3...suiker zit wel in de familie. Maar voornaamste reden was overgewicht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 10:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En voor de rest van de dames, goedemorgen!
Kim succes vandaag
Nobono, ik weet wat je voelt..auw!
Martine spannend!
Wel fijn toch dat ze het formaat vsn ollie wel mee vondt vallen..maar inderdaad..make up u're mind
Angelaatje ook al zo'n suikertest. Is dat niet wat vroeg? Dacht at ze dit alleen verder in de zwangerschap deden als er vermoedens waren.
Cwen, ik duim voorje wasmachine
Het is me echt helemaal ontgaan wat er precies met je man aan de hand is, maar sterktequote:Op maandag 5 augustus 2013 15:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Maandag met mijn man naar het ziekenhuis. Langer wachten is niet heel handig. Hij krijgt dan eerst een ct en dan foto's om te kijken wat er aan de hand is.
Dat was mijn conclusie ook een poos terug. En dan ook nog veelal mannen uit het noorden van het land.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:45 schreef Oksel het volgende:
[..]
Thanks.
Weinig mannen hier volgens mij.
Mijn man is geboren met een waterhoofd. En hij is nu al zeker 1,5 maand ontregeld. Zijn drain is 2x aangepast maar weinig effect.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:35 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Het is me echt helemaal ontgaan wat er precies met je man aan de hand is, maar sterkte
Hij bestelt maar een pizza!!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:08 schreef Hilzillah het volgende:
vriendje komt zo thuis.. Heb beloofd om hem te voederen
Romantischquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:18 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Beter nog, bestel samen een pizza en eet hem op op het strand!
Zo, jij bent een romantische Fries!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:18 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Beter nog, bestel samen een pizza en eet hem op op het strand!
Hema kinderchampagne erbij, voila!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:29 schreef NoBoNo het volgende:
Doe vast even wat drinken koud leggen in de koelkast, vriezer....en klaar!
Alhoewel die kun je ook bestellen natuurlijk.
Geen pizza op het strand dusquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:08 schreef Hilzillah het volgende:
Wolken en druppels
Leuk GotC! wilde ze het kamertje nog zien?
Daar kijken ze idd niet eens naarquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:18 schreef GotC het volgende:
[..]
Geen pizza op het strand dus!
Ja! Ze vond 'm erg leuk en was vooral onder de indruk vd meubelsDe rest vh huis had ik ook opgeruimd, voor jan met de korte achternaam
Hormonen hè... Stomme griet ben ik ook!quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:43 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd en welkom Aisly en Oksel!![]()
Wat akelig van je man, Bubsveel sterkte.
Ooooh Hilz. Ik moest heel stiekem toch een beetje lachen omdat je niet naar het strand bent gegaan vanwege de poezels![]()
En het ook om Bla en het tuinhuis.
![]()
Aaaaahw!quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:51 schreef Limone het volgende:
Ja wel een beetje, maar mijn hormonen vinden het zo schattig dat ze er tranen van in hun ogen krijgen
Het blijft ook raar, onwerkelijk soms. Ik hoop dat ik het gevoel nu zal kwijtraken dat ik de afgelopen weken heb gehad. Ik voelde me nog zwanger, met een baby in mijn handen, zo raar.....quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Oksel, je staat erin.
Aisly, welkom.
Bubseltje, balen dat het nog niet beter gaat met je man, sterkte.
Juud, ik vind het nog steeds apart, je was weer dicht bij mij uitgerekend, en jij hebt je jochie al bijna 2 maanden.
Net op controle geweest, pukkie is ingedaald en ligt vast! Bloeddruk was lager dan ooit, en het is te zien dat ik vocht aan het vasthouden ben... Mijn enkels beginnen ook langzaam te verdwijnen. Vrijdag alweer op controle, zodat ik de andere verloskundige ook nog weer eens zie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |