Post van Borisz van maandagquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:55 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ik zie niets staan er over
Je vergelijkt verkeerd, je moet vergelijken met 1,8%. En ik heb nog niet eens 10% van een tonquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:03 schreef SeLang het volgende:
Als je een ton bij een niet sociaal bewuste bank met 1,95% rente hebt in plaats van bij een sociaal bewuste bank met 1,6%, dan kun je vanwege het renteverschil dus jaarlijks ¤350 meer doneren aan een goed doel. Wat is hier dan de sociaal bewuste keuze?
Oke gezien,quote:
Ik bedoelde het niet om jou af te zeiken ofzo. Gewoon in het algemeen een open vraag. Iets om in overweging te nemen. Dat "sociaal bewuste" is ook een beetje een marketing verhaaltje voor een bank om zich gunstig te laten afsteken tov de concurrent, voor eigen voordeel.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je vergelijkt verkeerd, je moet vergelijken met 1,8%. En ik heb nog niet eens 10% van een tonDus reken is uit wat 0,15% is van 10k..... Gaat om 15 euro verschil.
En je moet 1,8 pakken omdat dat de rente tot en met vandaag is. Vanaf morgen is het verschil dus groter.
Centraal Beheer is anders onlangs nog omhoog gegaan. Ik heb LPB geplunderd en (bijna) alles staat nu bij CB.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Oke gezien,
Zal met de rest ook nog wel gebeuren!
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet om jou af te zeiken ofzo. Gewoon in het algemeen een open vraag. Iets om in overweging te nemen. Dat "sociaal bewuste" is ook een beetje een marketing verhaaltje voor een bank om zich gunstig te laten afsteken tov de concurrent, voor eigen voordeel.
Had je beter een deposito kunnen openen bij LPB als je geld daar toch al stond.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:45 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Centraal Beheer is anders onlangs nog omhoog gegaan. Ik heb LPB geplunderd en (bijna) alles staat nu bij CB.
Er zijn wel rekeningen waar je per maand x euro moet inleggen en dat je dan een hogere rente krijgt, maar vaak hebben die rekeningen ook opnamekosten of andere beperkingen. Ook bieden die vrijwel geen extra rente ten opzichte van de banken met het hoogste rente (SNS Maxisparen biedt bijvoorbeeld 1,95%, als je een automatische incasso van ¤50-¤500 geeft).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:16 schreef xzaz het volgende:
Ben een beetje aan het inlezen, zit nog bij de Rabo met 1.3 en wil eigenlijk weg want dit is niks meer.
Ben echt een null in financiën weet alleen goed wat er in en uit gaat.
Nou gaat het bij over tientjes per maand als ik ga overstappen of een deposito neem van 3 maanden. Is het dan nog aan te raden om over te stappen?
Is er ook een soort deposito waar je wel een maandelijkse inleg kan doen en dat het bedrag wordt aangevuld?
Het makkelijkste is natuurlijk om gewoon een rekening te openen bij Centraal Beheer of Nationale Nederlanden met je Rabo als tegenrekening. Geld kun je in 1-2 dagen (afhankelijk van het tijdstip) heen en weer boeken zonder renteverlies en dan heb je dus opeens 1,95% in plaats van 1,3%, oftewel 0,65% winst terwijl je nog steeds alle flexibiliteit hebt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:16 schreef xzaz het volgende:
Ben een beetje aan het inlezen, zit nog bij de Rabo met 1.3 en wil eigenlijk weg want dit is niks meer.
Nou gaat het bij over tientjes per maand als ik ga overstappen of een deposito neem van 3 maanden. Is het dan nog aan te raden om over te stappen?
Is er ook een soort deposito waar je wel een maandelijkse inleg kan doen en dat het bedrag wordt aangevuld?
Ik stond net op het punt om een een post te openen in dit topic, maar ik wil jou als mede-Rabo-rekeninghouder graag even quoten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:16 schreef xzaz het volgende:
Nog steeds hetzelfde heb ik onlangs gedaan. IBAN http://www.westlandutrechtbank.nl/over-ons/over-op-iban.htmquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:33 schreef ThaBrain het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die WUB hadden en nu dus bij NN zitten. Hebben jullie ooit bericht gehad over een gewijzigd rekeningnummer waar je naartoe moet overmaken ovv je eigen rekeningnr?
Met andere woorden: kan ik naar hetzelfde rekeningnr overmaken als eerder bij WUB?
Daarom loopt deze topicreeks ook al jarenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:26 schreef Ton76 het volgende:
Met andere woorden: ik had veel eerder moeten kijken waar ik een hogere spaarrente (spaar of deposito) kan krijgen.
Ik heb sinds kort op m'n geld bij Rabo weggehaald vanwege lage rente. Maar echt veel schelen zal het voor de meesten niet doen. Je moet al flink wat spaargeld hebben om ¤100 extra per jaar op te halen. De meesten zullen het niet hebben.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarom loopt deze topicreeks ook al jaren
Telt echt aan hoor, als je jaar in jaar uit zorgt dat je spaargeld de maximale rente oplevert.
Zelfs al is het ¤50 per jaar... voor je het weet ben je 5 jaar verder....en dan is je voordeel alweer ¤250.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:17 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik heb sinds kort op m'n geld bij Rabo weggehaald vanwege lage rente. Maar echt veel schelen zal het voor de meesten niet doen. Je moet al flink wat spaargeld hebben om ¤100 extra per jaar op te halen. De meesten zullen het niet hebben.
Ik doe het voornamelijk uit principe nu. De Rabo rente is echt schandalig laag.
LPB doet niet aan rente-op-rente, is gewoon op jaarbasis.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 19:28 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
En vergeet vooral ook het rente-op-rente-effect niet! Dan kan het toch aardig oplopen! Zeke als je ook meedoet aan 'rare' acties zoals die ING soms heeft of leuke zoals nu dus LPbank. Heb vandaag weer flink bedrag voor 3 maanden vastgezet daar.
euh 1 eurp ter goedkeuring is ook voldoende.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef Cheja het volgende:
Ik heb net een rekening geopend bij NN. Bij de eerste storting ter verificatie staat geen min. bedrag.
Is het verstandig eerst bijv. 100,-- euro over te maken en na goedkeuring de rest?
Je mag me wel bedankenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 01:47 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Had je beter een deposito kunnen openen bij LPB als je geld daar toch al stond.
Niet dat ik er gebruik van maak hoor, haal m'n neus op voor die 0,5% extra rente op jaarbasis.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Je mag me wel bedankenIk haal m'n geld weg en nog geen week later lanceren ze in blinde paniek een deposito actie...
Inderdaad. Hier had ik jaaaaaaren eerder mee moeten beginnen!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 17:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daarom loopt deze topicreeks ook al jaren
Telt echt aan hoor, als je jaar in jaar uit zorgt dat je spaargeld de maximale rente oplevert.
Gewoon ¤1 overmaken ter verificatie.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:44 schreef Cheja het volgende:
Ik heb net een rekening geopend bij NN. Bij de eerste storting ter verificatie staat geen min. bedrag.
Is het verstandig eerst bijv. 100,-- euro over te maken en na goedkeuring de rest?
Gewoon rekening openen, dan naar LPB storten en als het op die rekening staat kun je het in een deposito zetten. Wijst zich vanzelf, is erg rechttoe rechtaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:11 schreef rene90 het volgende:
Zit nu bij Moneyou voor 1.8% dus misschien wel over naar LPB voor 2.2% voor die 3 maanden. Drie maanden is zo voorbij en bij moneyou krijg je ook per kwartaal uitgekeerd de rente. Zitten er verder nog haken of ogen aan of simpelweg een rekening openen bij LPB en al het geld daarheen storten.
Alright donequote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gewoon rekening openen, dan naar LPB storten en als het op die rekening staat kun je het in een deposito zetten. Wijst zich vanzelf, is erg rechttoe rechtaan.
Dat verschilt per bank.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:42 schreef leolinedance het volgende:
Ook nog maar een depootje vastgezet bij LPB tegen de actierente van 2,4% voor 1 jaar.
Weet iemand of het bij bepaalde banken mogelijk is zonder boete voor het einde van de looptijd je geld op te nemen als je een huis gekocht hebt/gaat kopen?
Ask the Magic 8-Ballquote:Op zondag 25 augustus 2013 20:22 schreef MCH het volgende:
Dag helderzienden![]()
Ik wil geld vastzetten bij de LPB maar ik weet niet voor hoelang, 3/6/9 maanden of toch voor een jaar. Ik wil namelijk niet teveel vastzetten terwijl de andere banken misschien weer gaan stijgen. Kunnen we binnen een jaar al iets van 2,5% verwachten of zal het zo'n vaart niet lopen? Ik ben bekend met het spreiden van de portefeuille
Ik heb het afgelopen jaar bij de ASN Bank gedaan. Vastgezet voor 10 jaar en een jaar later een huis gekocht. En dat zonder boeterente o.i.d.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:42 schreef leolinedance het volgende:
Weet iemand of het bij bepaalde banken mogelijk is zonder boete voor het einde van de looptijd je geld op te nemen als je een huis gekocht hebt/gaat kopen?
Volgens mij had iemand een paar topics terug daar een heel schema van gepost, per bank.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:42 schreef leolinedance het volgende:
Ook nog maar een depootje vastgezet bij LPB tegen de actierente van 2,4% voor 1 jaar.
Geen problemen mee gehad (IE en Chrome), enige omslachtige vond ik dat je Mijn Verzekeringsmap afzonderlijk van een rekening moest aanvragen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'Mijn Verzekeringsmap' van Centraal Beheer een grote ellende? Heb nu sinds een paar dagen een rekening en kreeg op mijn iPad met Atomic Webbrowser mijn geldzaken niet te zien, gebeld en toen werd er gezegd dat dit kwam door Safari op de iPad (?). Vervolgens Safari geprobeerd en daar zag ik mijn geldzaken. Vandaag op een 'gewone Windows PC' zowel in Firefox als in IE10 en bij beiden ook geen geldzaken te zien.....
Je kan zeker niet op dit moment checken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Geen problemen mee gehad (IE en Chrome), enige omslachtige vond ik dat je Mijn Verzekeringsmap afzonderlijk van een rekening moest aanvragen.
Doet het nu hier ook gewoon (IE10).quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je kan zeker niet op dit moment checken?
Ik heb 5 minuten geleden nog een overboeking gedaan (met Chrome) en dat werkte prima...quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je kan zeker niet op dit moment checken?
nu heb ik zoiets van: Oke blijkbaar is het mogelijk dat er fouten zich voordoen, dit terwijl ik nooit precies de exacte rentebijschrijving maandelijke nareken. Ten tweede: Hoezo een termijn van 13 maanden.. beetje sneuquote:Ontdekt u fouten op uw RentePlús Rekening dan moet u dit binnen 13 maanden aan ons melden.
Ik heb ook geen idee of m'n rente wel echt klopt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:52 schreef SOG het volgende:
Centraal beheer achmea: 1 van de wijzigingen in de voorwaarden van de renteplus rekening
[..]
nu heb ik zoiets van: Oke blijkbaar is het mogelijk dat er fouten zich voordoen, dit terwijl ik nooit precies de exacte rentebijschrijving maandelijke nareken. Ten tweede: Hoezo een termijn van 13 maanden.. beetje sneu
Goeie tip, ook even afhandelen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:06 schreef rene90 het volgende:
En de termijndeposito staat bij leaseplanbank voor 3 maanden, ging erg feilloos. Vrijdag geopend en geld overgemaakt, diezelfde dag de bevestiging dat het in orde is en in de middag de rest van het
geld die kant op gestuurd wat er nu op staat.
Zou wellicht volgende week weer andersom kunnen zijn. Ik zou het niet op 1 proefje willen vaststellen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:21 schreef SeLang het volgende:
Vanmorgen geld opgenomen van Nationale Nederlanden (WUB) en Centraal beheer.
Geld van NN is al binnen, CB nog niet
Dus NN > CB
Nouja, dat is zeker waar. Altijd zonde zo'n dag. Heb je het vanochtend voor 08.00 uur bij beide banken verzonden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:15 schreef SeLang het volgende:
Het lost wel handen vol geld
Als CB als valutadatum vandaag neemt terwijl ik dus niet bij m'n geld kan dan staat het dus een dag op een renteloze betaalrekening terwijl ik het geld van NN direct door heb kunnen boeken naar een spaarrekening zonder renteverlies dus.
Ik heb het als erg omslachtig ervaren, op een gegeven moment werkte het gewoon.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:24 schreef Tha_Duck het volgende:
Ligt het aan mij of is de 'Mijn Verzekeringsmap' van Centraal Beheer een grote ellende? Heb nu sinds een paar dagen een rekening en kreeg op mijn iPad met Atomic Webbrowser mijn geldzaken niet te zien, gebeld en toen werd er gezegd dat dit kwam door Safari op de iPad (?). Vervolgens Safari geprobeerd en daar zag ik mijn geldzaken. Vandaag op een 'gewone Windows PC' zowel in Firefox als in IE10 en bij beiden ook geen geldzaken te zien.....
Het loopt daar heel wat makkelijker dan bij CB. Ook het overzicht en de transactiesnelheid zijn oké.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:06 schreef rene90 het volgende:
En de termijndeposito staat bij leaseplanbank voor 3 maanden, ging erg feilloos. Vrijdag geopend en geld overgemaakt, diezelfde dag de bevestiging dat het in orde is en in de middag de rest van het
Was je al bekend daar? dat het zo rap ging.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:06 schreef rene90 het volgende:
Nee helemaal nieuw, heb niks hoeven te doen verder. Alleen dus een euro overmaken van de tegenrekening. Alles binnen een dag gebeurd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Was je al bekend daar? dat het zo rap ging.
Vanmorgen heb ik aangevraagd en overgemaakt- partner vanavond.
En op voorhand willen ze al mail met kopie ID en tegenrek. dan kan het heel misschien nog mee in de actie die eind deze week afloopt.
Je kan ze ook heel goedkoop bellen met vragen. Ik ervaar hen als één van de prettigste en snelste Internet banken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:18 schreef AnneX het volgende:
Was je al bekend daar? dat het zo rap ging.
Vanmorgen heb ik aangevraagd en overgemaakt- partner vanavond.
En op voorhand willen ze al mail met kopie ID en tegenrek. dan kan het heel misschien nog mee in de actie die eind deze week afloopt.
Hoeft niet, kan ook je eigen betaalrekening zijn.quote:
Even nagekeken:quote:Op maandag 26 augustus 2013 19:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Nouja, dat is zeker waar. Altijd zonde zo'n dag. Heb je het vanochtend voor 08.00 uur bij beide banken verzonden?
Idem hier, ik was ook nieuwe klant bij LPB, en ik heb geen kopie van ID opgestuurd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:23 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nee helemaal nieuw, heb niks hoeven te doen verder. Alleen dus een euro overmaken van de tegenrekening. Alles binnen een dag gebeurd.
Goede tip ja. Ik heb gisteren een verificatietransactie gedaan maar nog geen bevestiging. Als dat vanmiddag nog steeds zo is ga ik ook maar even naar die online chatquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:26 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Idem hier, ik was ook nieuwe klant bij LPB, en ik heb geen kopie van ID opgestuurd.
Om 10:54 uur de mail ontvangen dat ik een verificatie transactie kon doen, wat ik kort daarna heb gedaan. En dezelfde dag om 17:36 uur mail met o.a. "Wij hebben met succes het verificatieproces afgerond en accepteren u graag als klant."
De actie loopt inderdaad deze week af, maar de week is nog lang.
Ik weet uit ervaring (bij KNAB) dat het meedoen aan een actie ook af kan hangen van het bedrag wat je wilt storten. De een-na-laatste dag van de actie was ik nog geen klant bij KNAB, een online chat met een medewerker gestart, de actie verliep inderdaad kort daarna, en ik kon alleen meedoen als het bedrag ook voor die tijd op de rekening stond.
MAAR toen ik vertelde welk bedrag ik wilde storten, maakte het ineens niet meer uit, en kon ik gewoon aan de actie meedoen (vanaf het moment dat het geld op de KNAB rekening staat, ook al was de deadline al verlopen).
Ha... ik had ondertussen m'n post wat aangepast, om 'm beter leesbaar te maken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:30 schreef -jos- het volgende:
[..]
Goede tip ja. Ik heb gisteren een verificatietransactie gedaan maar nog geen bevestiging. Als dat vanmiddag nog steeds zo is ga ik ook maar even naar die online chat
Aan wat voor bedrag moet ik dan denken bijvoorbeeld? 10k / 25k / 50kquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:26 schreef Ton76 het volgende:
MAAR toen ik vertelde welk bedrag ik wilde storten, maakte de deadline ineens niet meer uit, en kon ik gewoon aan de actie meedoen... uiteraard vanaf het moment dat het geld op de KNAB rekening staat, ook al was de deadline toen al verlopen.
In mijn geval was het 40k... ik was toen overigens wel verbaasd dat toen de "31 juli deadline" ineens niet meer relevant bleek te zijn. Wellicht verschilt dat per bank (en medewerker), en hoe graag ze je als klant willen hebben.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Aan wat voor bedrag moet ik dan denken bijvoorbeeld? 10k / 25k / 50k
Kan ook dat ze bonussen hebben via de telefoon als ze iemand binnen halen als het ware.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:11 schreef Ton76 het volgende:
[..]
In mijn geval was het 40k... ik was toen overigens wel verbaasd dat toen de "31 juli deadline" ineens niet meer relevant bleek te zijn. Wellicht verschilt dat per bank (en medewerker), en hoe graag ze je als klant willen hebben.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan ook dat ze bonussen hebben via de telefoon als ze iemand binnen halen als het ware.
Ik heb even gezocht en heb het gevonden:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:42 schreef leolinedance het volgende:
quote:Op zondag 23 december 2012 20:45 schreef RIVDSL het volgende:
Ik heb een overzicht gemaakt van de mogelijkheden en kosten die banken hanteren voor het tussentijds openbreken van deposito's. Dit kan bijvoorbeeld van belang zijn als je spaart voor een huis of huwelijk. Bij veel banken kun je ook tegen een bepaalde boete tussentijds opheffen, wat van pas kan komen wanneer je onverwachte uitgaven moet doen.
Eerst een kleine disclaimer: Het overzicht kan fouten bevatten en sommige banken hanteren additionele voorwaarden (zoals melden binnen drie maanden etc.). Lees altijd de voorwaarden door voor je een product afsluit.
Afbeelding
Andere interessante producten kunnen de groei/klim deposito's zijn. Deze hebben een vooraf vastgestelde rente die ieder jaar oploopt, maar je kunt er ook ieder jaar voor kiezen de deposito niet voort te zetten. Zie deze producten:
- BLG Wonen Groeirente
- Garantibank Fix Flex Depositio
- Reaal Klimrente
- Regiobank Groeirente
- SNS Klimrente
Ook mijn overboeking naar NN van maandag is nog niet bijgewerkt. Vindt dit wel een groot nadeel hoor #failquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:57 schreef elkravo het volgende:
De NN-bank is blijkbaar slechter qua terugboeken van geld dan de WestlandUtrechtBank eerst was.
Als ik net na middernacht geld terug boekte van WUB naar mijn ING rekening, stond rond 18:00 's avonds het geld op mijn ING rekening, dezelfde dag.
Bij NN-bank wordt het blijkbaar een dag later... ze moeten zeker de hogere rente (een beetje) terugverdienen.
Op welke dag hebben ze de valutadatum dan gezet?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:57 schreef elkravo het volgende:
De NN-bank is blijkbaar slechter qua terugboeken van geld dan de WestlandUtrechtBank eerst was.
Als ik net na middernacht geld terug boekte van WUB naar mijn ING rekening, stond rond 18:00 's avonds het geld op mijn ING rekening, dezelfde dag.
Bij NN-bank wordt het blijkbaar een dag later... ze moeten zeker de hogere rente (een beetje) terugverdienen.
Bij NN gewoon de dag van de afboeking, de dag van de opdracht. Nu is het geld dus ergens tussen NN en ING... niet bij mij in iedergeval. Er zit een bank rente te trekken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 06:30 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Op welke dag hebben ze de valutadatum dan gezet?
Dit snap ik nooit, hoe kan een bank rente trekken? Zet een bank het dan weer ergens anders neer? Hoe gaat dit dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:53 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bij NN gewoon de dag van de afboeking, de dag van de opdracht. Nu is het geld dus ergens tussen NN en ING... niet bij mij in iedergeval. Er zit een bank rente te trekken.
Tsja, op een doordeweekse dag na 14.00 uur doet een bank geen overschrijvingen meer. Sommigen hebben nog een moment om 20.00 uur, maar opde vrijdag is dat altijd lastig. Op zaterdag en zondag is het inter-bank verkeer immers gesloten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm, het geld staat er op. Ik zie dat de rabobank de opdracht afgeboekt heeft per 26-8, terwijl hij dus 23-8 verzonden is. Probleem lag dus niet bij NN.
Het is gelukt! Heb nu aardig deel van mijn geld vastgezet voor 1 jaar met 2,4% rentequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:32 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Ha... ik had ondertussen m'n post wat aangepast, om 'm beter leesbaar te maken.
Maar online chat werkt prima.
En je hebt nog even de tij, dus het komt vast wel goed.
Als ik op vrijdag voor 8u geld overmaak van mijn abn naar mijn ing staat dat om uiterlijk 14u er op bij de ING.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:00 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Tsja, op een doordeweekse dag na 14.00 uur doet een bank geen overschrijvingen meer. Sommigen hebben nog een moment om 20.00 uur, maar opde vrijdag is dat altijd lastig. Op zaterdag en zondag is het inter-bank verkeer immers gesloten.
Je kan er vanuitgaan dat je, wanneer je voor het weekend geld wil overschrijven, dit het beste op donderdag al kan doen. En dan het liefst voor 08.00uur, dan weet je (bijna) zeker dat het geld in de loop van de vrijdag op de andere rekening staat.
Dat klopt, maar zodra er één kink in de kabel zit, is de kans groot dat het er pas maandag opstaat. Zeker bij spaarrekeningen als LPB, MY etc.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als ik op vrijdag voor 8u geld overmaak van mijn abn naar mijn ing staat dat om uiterlijk 14u er op bij de ING.
Als het geld niet bij mij op de NN Bank staat, en ook niet bij de ING. Dan staat het geld elders:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit, hoe kan een bank rente trekken? Zet een bank het dan weer ergens anders neer? Hoe gaat dit dan?
Wat een onzin, valutering hoe dat mooi heet is per 2009 al verboden en gebeurd dus in Europa niet meer.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:53 schreef elkravo het volgende:
[..]
Bij NN gewoon de dag van de afboeking, de dag van de opdracht. Nu is het geld dus ergens tussen NN en ING... niet bij mij in iedergeval. Er zit een bank rente te trekken.
Wederom gelul, dat is al 4 jaar verboden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:33 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als het geld niet bij mij op de NN Bank staat, en ook niet bij de ING. Dan staat het geld elders:
-bij NN op een tussenrekening
-bij ING op een tussenrekening
-bij een bank ertussen op een rekening
Als dat een dag zo is, en ze doen dat met meerdere overboekingen, dan staat er dus ergens geld, daar wordt ongetwijfeld ergens rente van getrokken.
Het geld is gestort, maar het is dus een dag ergens anders geweest...
Logisch he, in het weekend vind er geen betalingsverkeer plaats tussen banken. Bedrag is dan ook pas op 26 aug overgeboekt door de Rabo naar NN. Dat het daar een dag later zichtbaar is doet er niet toe, het gaat om de valutadatum.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan geloof je het niet, maar per 23-8 20:00 was mijn saldo op rabo X - Y en de overboeking Y stond gedateerd per 26-8, zichtbaar op NN per 27-8 met 26-8 als boekingsdatum.
Als dit Überhaupt kan, waar zet de bank het geld dan neer? Bij een andere bank?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:33 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als het geld niet bij mij op de NN Bank staat, en ook niet bij de ING. Dan staat het geld elders:
-bij NN op een tussenrekening
-bij ING op een tussenrekening
-bij een bank ertussen op een rekening
Als dat een dag zo is, en ze doen dat met meerdere overboekingen, dan staat er dus ergens geld, daar wordt ongetwijfeld ergens rente van getrokken.
Het geld is gestort, maar het is dus een dag ergens anders geweest...
Bij de centrale bank?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:29 schreef xzaz het volgende:
Als dit Überhaupt kan, waar zet de bank het geld dan neer? Bij een andere bank?
OK:quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:05 schreef Tha_Duck het volgende:
En om het nog duidelijk te maken, het moment/dag dat je het geld weg ziet gaan geeft niet aan dat het dan overgeboekt is. Intern bij de bank zal dat wel gebeuren, maar naar andere banken wordt normaliter in batches aangeboden diverse keren per dag. Als algemene regel kan je aanhouden dat als je het voor 12:00 inschiet op een werkdag dan het dan voor 00:00 bij de andere bank op de rekening staat. Het kan dan nog 1 tot 3 dagen duren voor het daadwerkelijk zichtbaar is, maar ook dat is dus heen maatstaf.
Dat geld was 27/8 tot 00:00 bij NN en om 00:01 op 28/8 bij de ING. Dat jij het bedrag van de overboeking niet meer zag om 00:05 en pas zag de volgende dag om 18:00 is niet interessant. Je hebt rente ontvangen van NN tot en met 27/8 en bij de ING vanaf 28/8.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:41 schreef elkravo het volgende:
[..]
OK:
- Opdracht aan NN-bank gedaan op 27-08-2013 om 0:05 uur (net na middernacht) om bedrag over te boeken
- NN-bank rekening gedebiteerd op valuta 27-08-2013
ING rekening gecrediteerd op 28-08-2013 (pas rond 18:00 zichtbaar, maar goed).
Waar was het geld in de nacht van 27/8 op 28/8?
Bij de WUB stond het geld dezelfde dag om 18:00 op mijn ING rekening. Nu een dag later.
Dit klopt volgens mij niet...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat geld was 27/8 tot 00:00 bij NN en om 00:01 op 28/8 bij de ING. Dat jij het bedrag van de overboeking niet meer zag om 00:05 en pas zag de volgende dag om 18:00 is niet interessant. Je hebt rente ontvangen van NN tot en met 27/8 en bij de ING vanaf 28/8.
In de tussentijd was het geld overigens, op papier, bij Equins. Dat is het bedrijf wat betalingsverkeer tussen banken regelt. Maar dat maakt voor de rente e.d. niks uit.
Dat je het vanaf de WUB eerder zag had er waarschijnlijk mee te maken dat ze het betalingsbestand eerder aanleverde bij Equins. Misschien doet NN dat wel standaard om 21:00 en worden alle overboekingen daarin meegenomen. Als WUB bijvoorbeeld om 13:00 ook nog een bestand aanleverde en Equins stuurde dit om 15:00 naar de ING dan werd het nog tijdig verwerkt. Je mag (en moet) er vanuit gaan dat een overboeking een werkdag duurt.
Als je daar zo zeker van bent dan overtreedt NN de regels en moet je een rechtzaak aanspannen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:59 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet...
Rente wordt eigenlijk niet per dag maar per nacht geboekt.
Als je iets van je rekening betaalt is het die dag (die volgende nacht) niet rentedragend meer.
M.a.w. bij NN was de nacht van 26/27 de laatste rentetellende dag/nacht
Bij krediteren van je rekening geld die dag (komende nacht) als rentedragend.
M.a.w. ik was een dag (nacht) niet in bezit van het bedrag.
Bron: https://www.nn.nl/Particu(...)id=16&et_selrsid=988quote:Wanneer gaat de rente in op de Internetspaarrekening?
Op de dag dat het bedrag op uw Internetspaarrekening wordt bijgeschreven, vergoeden wij u hierover direct rente. De rente wordt per dag over het uitstaande saldo berekend. We gaan hierbij uit van het werkelijke aantal dagen per maand en per jaar. Let op: dit geldt alleen als uw Internetspaarrekening is geactiveerd. Doet u een eerste storting waarmee wij uw identiteit moeten controleren? Dan bouwt u pas rente op over dit tegoed nadat uw rekening is geactiveerd en wij u als klant hebben geaccepteerd.
Is het bij NN niet zo dat je het geld eerst op een tussenrekening stort, dus niet direct op het rekeningnummer van je eigen rekening?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als je daar zo zeker van bent dan overtreedt NN de regels en moet je een rechtzaak aanspannen.
Toch zit je naar mijn idee mis, ten eerste om het feit dat het Europees verboden is. Ik geloof simpelweg niet dat een NN en ING zich niet aan die regels zouden houden, in dat geval zouden ze allang voor de rechter staan. Helaas is de NN hier niet duidelijk in in de Veelgestelde Vragen, maar wel een duidelijk antwoord op wanneer rente vergoed wordt:
Ik heb geen idee, ik doe geen zaken op dit moment met NN. In het verleden bij WUB was dat wel zo, maar ik meen mij te herinneren dat de boekingsdatum/valutadatum dan in het verleden werd gezet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Is het bij NN niet zo dat je het geld eerst op een tussenrekening stort, dus niet direct op het rekeningnummer van je eigen rekening?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |