Ook vet zeg! Nog meer aanraders?quote:
quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ook vet zeg! Nog meer aanraders?
En waar hebben we t over?quote:Op maandag 23 september 2013 18:58 schreef Kerftminister het volgende:
5 jaar gewacht, maar nu is het eindelijk zo ver.
Beter dan de eerste is hij sowieso niet, want daar staat naar mijn mening het beste nummer ooit op, dus ik heb geen verwachtingen die toch niet gehaald worden.
Link die boven mijn post staat, nieuwe Deltron 3030.quote:
Hij is niet episch klinkend zoals 3030 of Madness of whatever maar er zitten wel fijne nummers tussenquote:Op maandag 23 september 2013 18:58 schreef Kerftminister het volgende:
5 jaar gewacht, maar nu is het eindelijk zo ver.
Beter dan de eerste is hij sowieso niet, want daar staat naar mijn mening het beste nummer ooit op, dus ik heb geen verwachtingen die toch niet gehaald worden.
Allemaal mainstream mogolen in dat topic met hun hotel california.. die mensen diggen gewoon geen hiphop, waarom tijd in steken als ik in die zelfde tijd een paar harde pokoes kan draaien.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
zou leuk zijn om er meer hiphop in te vinden iig...
Heb je de lijstjes gelezen dan? zelfs als het niet om hiphop gaat vind ik het 'mainstream' gehalte nogal meevallen ik heb er trouwens ook 'mainstream' tussen staan omdat ik deze albums(zeker de top 50) gewoon goed vind en ook omdat je met mainstream platen anderen ook over zou kunnen halen om de platen die jij leuk vind in ieder geval een luisterbeurt te geven, het is niet dat er echt meningen over de lijstjes worden geven oid.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:16 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Allemaal mainstream mogolen in dat topic met hun hotel california.. die mensen diggen gewoon geen hiphop, waarom tijd in steken als ik in die zelfde tijd een paar harde pokoes kan draaien.
Doe ik ook helemaal niet, maar mensen die geen hiphop luisteren diggen over het algemeen geen hiphop, wat heeft het dan voor zin om daar een lijstje aan te maken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Afgezien van dat, waarom zou je je zorgen maken over wat iemand anders van jouw smaak vind?
Ik heb er, door wat toegankelijkere hiphop te posten/aan te raden, in de afgelopen 13 jaar toch een aantal users zo ver gekregen om meer naar underground danwel expiremtele hiphop te luisteren, je kunt mijn postgechiedenis er op nakijken, of de oudere delen van HHC te lezen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:26 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Doe ik ook helemaal niet, maar mensen die geen hiphop luisteren diggen over het algemeen geen hiphop, wat heeft het dan voor zin om daar een lijstje aan te maken.
Alleen de tijd al die het kost om 100 albums daar op te lepelen in de goede volgorde
13 jaar is toch een beetje aan de hoge kant voor mij. En daarbij zijn er ook commerciele nummers die goed zijn maar ieder z'n smaak. 'K houd meer van oldschool.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik heb er, door wat toegankelijkere hiphop te posten/aan te raden, in de afgelopen 13 jaar toch een aantal users zo ver gekregen om meer naar underground danwel expiremtele hiphop te luisteren, je kunt mijn postgechiedenis er op nakijken, of de oudere delen van HHC te lezen.
Er bestaat gewoon een vooroordeel tegen hiphop en in plaats van favoriete nummers/albums te plaatsten buiten de scene heeft de gemmiddelde hiphop liefhebber tegenwoordig liever dat het niche word, omdat ze zelf niet toe willen geven dat er best mainstream nummers bestaan die ze goed vinden, maar aan de andere kant niet gedisst willen worden door het kleine vriendengroepje puristen dat nog steeds vind dat alles dat een major record deal krijgt slecht is voor de bizzness.
wat versta je onder oldschool? Dat is nl nog een breed begrip, zeker als het om hiphop gaat dat hooguit 35 jaar bestaatquote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:39 schreef andreas612 het volgende:
[..]
13 jaar is toch een beetje aan de hoge kant voor mij. En daarbij zijn er ook commerciele nummers die goed zijn maar ieder z'n smaak. 'K houd meer van oldschool.
mos def, group home, camp lo, gza, big mello, qtip, big daddy kane, mobb deep, craig mack etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
wat versta je onder oldschool? Dat is nl nog een breed begrip, zeker als het om hiphop gaat dat hooguit 25 jaar bestaat
ah ok, rond 95-97 en daarna dus, je zou het nu wel old school kunnen noemen idd.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
mos def, group home, camp lo, gza, big mello, qtip, big daddy kane, mobb deep, craig mack etc.
ja, iets er beneden en erboven vind ik ook nog wel tof, erboven wordt dan vooral meer wutang, meer bekendere westcoast en wat van rakim en 50 bijv.quote:
Bij mij ligt het verschil tussen oldschool en new school ergens rond 1988-89, met albums van the beastie boys en leden van rhythm thongue, producties van marley marl , daarvoor zijn best wel 'juweeltjes' te vinden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:53 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, iets er beneden en erboven vind ik ook nog wel tof, erboven wordt dan vooral meer wutang, meer bekendere westcoast en wat van rakim en 50 bijv.
vind 93-98 wat meer body hebben, zeg maar met de beat, maar nog wel die oldschool vibe erin zeg maar van de periode daar voor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bij mij ligt het verschil tussen oldschool en new school ergens rond 1988-89, met albums van the beastie boys en leden van rhythm thong, producties van marley marl , daarvoor zijn best wel 'juweeltjes' te vinden.
Een oldschool vibe creeeren door een beat is niet echt moeilijk als je er bepaalde producers op loslaat, de vraag is alleen of de artiesten nog zoiets willen maken, of als het jongere artiesten zijn, willen maken(als hun label hun al de toestemming geeft om niet de troll uit te hangen,omdat het meer media aandacht en een evt #1 hit oplevert).quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:16 schreef andreas612 het volgende:
[..]
vind 93-98 wat meer body hebben, zeg maar met de beat, maar nog wel die oldschool vibe erin zeg maar van de periode daar voor.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bij mij ligt het verschil tussen oldschool en new school ergens rond 1988-89, met albums van the beastie boys en leden van rhythm thongue, producties van marley marl , daarvoor zijn best wel 'juweeltjes' te vinden.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:16 schreef andreas612 het volgende:
[..]
vind 93-98 wat meer body hebben, zeg maar met de beat, maar nog wel die oldschool vibe erin zeg maar van de periode daar voor.
Oi waxmaskquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:59 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]Hey Parodiuzz
![]()
Voor mij was het blijkbaar ook rond eind 80 begonnen. Toen ging er een cassette rond in mijn vriendengroep. EP van Night of the living baseheads van Public Enemy. Daarna is het snel gegaan allemaal.
Leek me wel een beetje duidelijk uit het andere topic. Ben nog steeds liefhebber van veel pre Eastside-Westside. Ook een lekker gitaartje of mashup (Run DMC/Airosmith,Slayer/Public Enemy en het hele Judgement Night album) ben ik niet vies van. Daarnaast de laidback en komische sounds van De La Soul, Tribe Called Quest (en bijna alles waar Q-Tip mee samen heeft gewerkt, beetje Jungle Brothers, EPMD. Ik zag in het andere topic ook Paris, die ook veel gedraaid.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Oi waxmask
hoe snel is het gegaan allemaal, en wat zijn jouw favo's?
Ach, het eastside/westside gedoe hield ook een beetje op na de dood van 2pac en biggie en de faal van de south coast die daar op mee probeerde te liften(no-limit, cash money(alhoewelmaster p en lil wayne er naar eigen zeggenbehoorlijk rijk mee zijn geworden).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:38 schreef waxmask het volgende:
[..]
Leek me wel een beetje duidelijk uit het andere topic. Ben nog steeds liefhebber van veel pre Eastside-Westside. Ook een lekker gitaartje of mashup (Run DMC/Airosmith,Slayer/Public Enemy en het hele Judgement Night album) ben ik niet vies van. Daarnaast de laidback en komische sounds van De La Soul, Tribe Called Quest (en bijna alles waar Q-Tip mee samen heeft gewerkt, beetje Jungle Brothers, EPMD. Ik zag in het andere topic ook Paris, die ook veel gedraaid.
Maar zit verder niet puur op de hip/trip/rap-hop. Ook funk/soul (Clinton, James Brown, oude Prince) grunge, rock, psychedelic (pink floyd) en ook daar de Trance van op dance gebied, waar Infected Mushroom wel mijn favoriet weer is.
Suge Knight is volgens mij ook door zijn centjes heen. Zag op Storage Wars een keer een aflevering waar heel zijn huisraad geveild werd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach, het eastside/westside gedoe hield ook een beetje op na de dood van 2pac en biggie en de faal van de south coast die daar op mee probeerde te liften(no-limit, cash money(alhoewelmaster p en lil wayne er naar eigen zeggenbehoorlijk rijk mee zijn geworden).
Wat verdere smaken betreft kan ik eilk alles wel hebben,behalve nederlandstalige zooi en bepaalde elektronische muziek die ik niet in een specifiek hokje kan indelen.
Die east-/west coast beef hoor je volgensmij alleen nog maar in de beats en in de lyrics hoor je wat je wilt (of niet wilt) horen, die bestaat sinds 1999 niet meer, tenzij je wilt gaan zoeken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:49 schreef waxmask het volgende:
[..]
Suge Knight is volgens mij ook door zijn centjes heen. Zag op Storage Wars een keer een aflevering waar heel zijn huisraad geveild werd.
Is toch ook een documentaire over? Over het ophouden van de "oorlog" omdat dat de verkoop deed stijgen aan beide zijden?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die east-/west coast beef hoor je volgensmij alleen nog maar in de beats en in de lyrics hoor je wat je wilt (of niet wilt) horen, die bestaat sinds 1999 niet meer, tenzij je wilt gaan zoeken.
Moet heel erg aan Jedi Mind Tricks denken met deze flow, alleen met een totaal andere energie in de stem en een ander soort beats.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:40 schreef Salvad0R het volgende:
My curriculum coordinates your thinking order.
I'm the reason why they have to fluoridate the drinking water.
Zal 's kijken of ik nog tijd hebquote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
zou leuk zijn om er meer hiphop in te vinden iig...
whehe, aangezien je echt de meester bent van de old-school, heb je een momentje om in dit topic het een en ander aan te vullen, ondanks troll-TT ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:20 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zal 's kijken of ik nog tijd heb. Al is er weinig veranderd aan mijn eerdere lijstjes ben ik bang.
Krown Rulers hebben wel een beste sprong voorwaards gemaakt.
Done.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MUZ / FOK! album top 100 allertijden 2013 #1
zou leuk zijn om er meer hiphop in te vinden iig...
Nou nou, onnozel topic idd. Maar ik zal er wel wat dingetjes in pleppen..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
whehe, aangezien je echt de meester bent van de old-school, heb je een momentje om in dit topic het een en ander aan te vullen, ondanks troll-TT ?
Leg jij de grens ook ergens bij 88-89?, of moet ik me nu gaan schamen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nou nou, onnozel topic idd. Maar ik zal er wel wat dingetjes in pleppen..
Nou, oldschool vind ik vanaf 1980 tot ca. 1992.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Leg jij de grens ook ergens bij 88-89?, of moet ik me nu gaan schamen...
De stijl moest ook engzins veranderd worden, want er klonk wel heel erg veel het zelfdequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:41 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nou, oldschool vind ik vanaf 1980 tot ca. 1992.
Daarna veranderde de stijl toch wel, andere beats, samples (die sax-snippets) en er werd anders gerapt.
Haha ja, dat zeker.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De stijl moest ook engzins veranderd worden, want er klonk wel heel erg veel het zelfde
Die rap-rock-dingetjes vond ik echt kut. Ik heb het niet over rappers die in de top 40 stonden, maar gewoon de "underground" hiphop.quote:Maar idd dan leg ik hem al een jaar of twee tot drie eerder, toen rap dankzij Yo! MTV raps major airplay over de hele wereld kreeg en dat rappers zich ook bezig gingen houden met het andere publiek, waardoor je bijvoorbeeld die rap-rock collbs kreeg en er meer geexpireminteerd werd met bijvoorbeeld die jazzy beats en de west coast die toen een beetje op begon te komen. Natuurlijk merk je dat na 1992 meer, omdat er op mainstream gebied gewoon meer bekend(en uitgemelkt) word, maar toch denk ik dat voor mij echt de splitsing ligt.
De collabs waren dat(en mijn) punt ook niet echt, meer dat je vanaf dat moment gewoon 'hoort' dat er meer verschillende samples uit 'andere' soorten muziek gebruikt worden, terwijl het daarvoor(en niet om deze artiesten af te doen) gewoon klinkt als iets wat je tijdens een block-party draait omdat je de platen niet hebt om andere samples te gebruiken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:04 schreef cosmick het volgende:
[..]
Haha ja, dat zeker.
[..]
Die rap-rock-dingetjes vond ik echt kut. Ik heb het niet over rappers die in de top 40 stonden, maar gewoon de "underground" hiphop.
Check bijv. Stezo uit 1994:
En Stezo uit 1989:
Ik prefereer uiteraard de tweede. Ik weet niet of die stijlverandering te maken heeft met rock-crossovers of het feit dat rap steeds een groter publiek aansprak. De stijl veranderde.. en de cuts verdwenen
.
Maar verder zijn we het eens; in 1992/1993 veranderde het een en ander.
Ik ben natuurlijk erg conservatief, maar voor mij is hiphop: sampelen. En nog steeds. Geen gezeur met echte muzikanten. Er valt nog zoveel te sampelen..
Naar mijn idee was het op gegeven moment echt over met de standaard-sampletjes (JB, Sly etc) en werd er meer naar jazz gegrepen. Korte periode echter. Toen ging men zelf met de syntheseizer aan de slag (met alle nare gevolgen van dienquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De collabs waren dat(en mijn) punt ook niet echt, meer dat je vanaf dat moment gewoon 'hoort' dat er meer verschillende samples uit 'andere' soorten muziek gebruikt worden, terwijl het daarvoor(en niet om deze artiesten af te doen) gewoon klinkt als iets wat je tijdens een block-party draait omdat je de platen niet hebt om andere samples te gebruiken.
Jaman. Die trak "Run the Jewels" is wel harde.quote:
Gister al gespot op facebook. Slecht kan je het niet noemen, maar wat mij betreft is de glans er vanaf.quote:
Heb mn hoop eigenlijk beetje gevestigd op gza en rza met nieuwe liquid swords.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:35 schreef Jesse_James het volgende:
Beetje vergane glorie is het wel ja. Maar kan slechter als ik zo kijk naar andere rappers die langer meegaan. Zijn er maar weinig die op niveau nummers blijven leveren.
Eerste is smooth!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
waddup waddup homies
wie kent Lil 1/2 Dead nog van zijn twee G-funk albums uit de jaren 90?
Daarna werd het stil, maar recent kwam ik erachter dat hij zijn comeback gemaakt heeft.
Hij heeft een dikke kop gekregen, maar persoonlijk kan ik zijn werk wel waarderen.
Beetje low budget, maar soit.
Haha die man is cult.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Dailyshow John Oliver theme(Carlos....Danger)![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The Dailyshow John Oliver theme(Carlos....Danger)![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PoolsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FransSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.![]()
Rap draait voor mij om de tekst, hoe je rap uit een vreemde taal kan luisteren is mij dan ook een raadsel.![]()
Bij mij ligt het eraan. Is het voor sound of de tekst. In dit geval gaat het om het eerste.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:17 schreef GGMM het volgende:
Rap draait voor mij om de tekst, hoe je rap uit een vreemde taal kan luisteren is mij dan ook een raadsel.
Luister je nooit naar nummers puur voor de sound?If not now, then when.![]()
Er zijn veel platen die ik puur vanwege een toffe beat/productie luister en dan maakt het tekstuele gedeelte mij niet echt veel uit, aan de andere kant ben ik niet snel geneigd om hiphop in talen te luisteren die ik amper niet tot versta, zelfs als de flow en de beat wel goed op elkaar aansluiten.
[ Bericht 20% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 21-10-2013 19:31:05 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |