Ik heb deze cijfers net van toeslagen.nl gehaald. Voor financiële partners liggen de bedragen hoger. 32k ofzo. Maar dit zijn de cijfers voor alleenstaanden, 26k dus. Misschien dat het vorig jaar hoger lag.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:54 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Dacht dat de inkomensgrens altijd rond de 28/29k bruto lag?
Dat is onjuist, de grens ligt ruim 80.000 euro hoger. Zie deze pagina.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:49 schreef Trankilo het volgende:
Als je in 2015 meer dan ¤ 21.330,- spaargeld hebt krijg je ... geen zorgtoeslag.
De precieze bedragen verschillen elk jaar wat. Vergeleken met 2014 is de maximale zorgtoeslag volgens mij hoger in 2015, maar ligt de grens waarbij je nog wat krijgt enkele duizenden euro's lager.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:54 schreef Catatafish het volgende:
Dacht dat de inkomensgrens altijd rond de 28/29k bruto lag?
Vreemd, krijgen gewoon zorgtoeslag?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:49 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Meen je dat?
Als je in 2015 meer dan ¤ 21.330,- spaargeld hebt krijg je ... geen zorgtoeslag.
Als je in 2015 meer dan ¤ 26.316,- aan inkomen hebt, krijgt je... geen zorgtoeslag.
(gebaseerd op alleenstaande)
Is het niet huurtoeslag waarmee je in de war komt?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:27 schreef Trankilo het volgende:
[..]
Ik heb deze cijfers net van toeslagen.nl gehaald. Voor financiële partners liggen de bedragen hoger. 32k ofzo. Maar dit zijn de cijfers voor alleenstaanden, 26k dus. Misschien dat het vorig jaar hoger lag.
Klopt, je hebt gelijk, had over de tekst heen gelezen op een andere pagina. Je mag nog ca. 82k extra vermogen hebben bovenop dat bedrag wat ik eerder zei.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:56 schreef Tochjo het volgende:
Dat is onjuist, de grens ligt ruim 80.000 euro hoger. Zie deze pagina.
Nee ik had een foutje gemaakt, excuséz-moiquote:Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Is het niet huurtoeslag waarmee je in de war komt?
COPjes ja.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Je hebt in 4-5 jaar tijd 3 miljoen gespaard? Waar werk jij?
Ik heb gekocht op m'n 27e met 55.000 euro spaargeld.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:52 schreef Snoepje5 het volgende:
http://weblog.independer.(...)eg-eerste-hypotheek/
25.000 euro inleggen in je hypotheek als starter, gemiddeld?
Kan iemand dit verklaren? Ik vind het nogal wat, brabant zelfs gemiddeld 40.000 als starter.
21,7 jaar is de gemiddelde leeftijd dat men uit huis gaat. Hoe wil jij op je 21,7e 40.000 euro hebben gespaard?
Gemiddelde student is klaar met studeren rond zijn 21e. Volgens mij heb je gemiddeld dan nog geen 40.000 euro op je rekening, 0,7 jaar later.
Of koopt het gros pas op zijn 25+ En huurt men eerst? Mja dan spaar je ook weinig.
Naast inleg hypotheek heb je natuurlijk ook kosten van intrichting wat al gauw een paar 10k kost. Volgens mij heeft de gemiddelde starter geen half ton spaargeld.
Prima om spaargeld te eisen. Niet zozeer voor de banken maar om te stimuleren dat mensen geen belachelijke hypotheken afsluiten.quote:Op zondag 1 maart 2015 13:52 schreef Snoepje5 het volgende:
http://weblog.independer.(...)eg-eerste-hypotheek/
25.000 euro inleggen in je hypotheek als starter, gemiddeld?
Kan iemand dit verklaren? Ik vind het nogal wat, brabant zelfs gemiddeld 40.000 als starter.
21,7 jaar is de gemiddelde leeftijd dat men uit huis gaat. Hoe wil jij op je 21,7e 40.000 euro hebben gespaard?
Gemiddelde student is klaar met studeren rond zijn 21e. Volgens mij heb je gemiddeld dan nog geen 40.000 euro op je rekening, 0,7 jaar later.
Of koopt het gros pas op zijn 25+ En huurt men eerst? Mja dan spaar je ook weinig.
Naast inleg hypotheek heb je natuurlijk ook kosten van intrichting wat al gauw een paar 10k kost. Volgens mij heeft de gemiddelde starter geen half ton spaargeld.
Dat is zijn punt dus niet, maar dank voor je input.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Prima om spaargeld te eisen. Niet zozeer voor de banken maar om te stimuleren dat mensen geen belachelijke hypotheken afsluiten.
Op je 21,7e een huis willen kopen is natuurlijk waanzin. Gewoon eerst huren, net als iedereen.
Ben ik niet met je eens. Op je 21e kopen is prima mogelijk.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op je 21,7e een huis willen kopen is natuurlijk waanzin. Gewoon eerst huren, net als iedereen.
Ik heb ook nooit gehuurd, ik heb gewacht tot ik 27 was en ik het kon doen hoe ik 't wilde, en toen heb ik gekocht.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Op je 21e kopen is prima mogelijk.
Wij hebben nooit gehuurd, en de meesten die ik ken hebben meteen gekocht.
Als je flink wat geld hebt op die leeftijd, tuurlijk: doen.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Op je 21e kopen is prima mogelijk.
Wij hebben nooit gehuurd, en de meesten die ik ken hebben meteen gekocht.
Misschien was het dan beter om na te gaan op welke leeftijd men gemiddeld een eerste hypotheek neemt. Dat zal dan waarschijnlijk niet op de 22 zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb gekocht op m'n 27e met 55.000 euro spaargeld.
In Amsterdam is huren nauwelijks een optie voor starters. Kopen is daarnaast nog voordeliger ook (per maand). Denk dat mensen dan een goedkopere inrichting op de koop toenemen,quote:Op zondag 1 maart 2015 14:55 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Misschien was het dan beter om na te gaan op welke leeftijd men gemiddeld een eerste hypotheek neemt. Dat zal dan waarschijnlijk niet op de 22 zijn.
Zodra ik het huis uit ga, ga ik (nieuwbouw) kopen en neem ik een hypotheek. Veel goedkoper dan huren.
Maar neemt men dan genoegen met een inrichting van de ikea? Ik heb mijn inrichting (incl. Badkamer en keuken) al op ruim 40.000 -50.000 begroot. Om dan ook nog eens 40.000 in de hypotheek te stoppen als 24 jarige..
Voor wie was dat beter? Voor mij? Ik snap je punt niet?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:55 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Misschien was het dan beter om na te gaan op welke leeftijd men gemiddeld een eerste hypotheek neemt. Dat zal dan waarschijnlijk niet op de 22 zijn.
Zodra ik het huis uit ga, ga ik (nieuwbouw) kopen en neem ik een hypotheek. Veel goedkoper dan huren.
Maar neemt men dan genoegen met een inrichting van de ikea? Ik heb mijn inrichting (incl. Badkamer en keuken) al op ruim 40.000 -50.000 begroot. Om dan ook nog eens 40.000 in de hypotheek te stoppen als 24 jarige..
Nee dat was bedoeld voor de algemene vraagstelling. Ik vergeleek de gemiddelde leeftijd met uit huis gaan 21,7 met het nemen van een hypotheek. Maar beetje offtopic.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Voor wie was dat beter? Voor mij? Ik snap je punt niet?
Ah op die manier. Naja, ik weet niet, voor mijn gevoel is 21.7 ook een beetje jong om een hypotheek te nemen en het dan 'goed' te doen, waarbij 'goed' natuurlijk een relatief ruim begrip is.quote:Op zondag 1 maart 2015 15:05 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nee dat was bedoeld voor de algemene vraagstelling. Ik vergeleek de gemiddelde leeftijd met uit huis gaan 21,7 met het nemen van een hypotheek. Maar beetje offtopic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |