Wat vind jij dan eerlijke straf?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik nou niet snap is waarom de familie zo dolblij is met (maar) negen maanden cel. Je kind is weg. Dader zit negen maanden vast en kan daarna weer van zijn leven genieten.
Vind het vreemd...
Als je merkt dat je iemand hebt aangereden en je rijdt door, meer als 9 maanden. Zoveel is zeker.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind jij dan eerlijke straf?
Dus als hij direct was gestopt, had de straf lager uit mogen vallen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je merkt dat je iemand hebt aangereden en je rijdt door, meer als 9 maanden. Zoveel is zeker.
Ik weet verder niet hoe de verkeerssituatie was toen het gebeurde. Wie er voorrang had e.d.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als hij direct was gestopt, had de straf lager uit mogen vallen?
Kortom, je hebt geen idee wat er gebeurd is maar toch vind je de straf te laag?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik weet verder niet hoe de verkeerssituatie was toen het gebeurde. Wie er voorrang had e.d.
Beetje vreemd, inderdaad.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:10 schreef JochemP het volgende:
[..]
Kortom, je hebt geen idee wat er gebeurd is maar toch vind je de straf te laag?
Ik denk dat ze zo blij zijn dat hij überhaupt een hogere straf heeft gekregen dan in eerste instantie geëist was.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik nou niet snap is waarom de familie zo dolblij is met (maar) negen maanden cel. Je kind is weg. Dader zit negen maanden vast en kan daarna weer van zijn leven genieten.
Vind het vreemd...
Gezien zijn verkeersverleden is het al vreemd dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:10 schreef JochemP het volgende:
[..]
Kortom, je hebt geen idee wat er gebeurd is maar toch vind je de straf te laag?
Net even teruggezien maar wat een zwak en vernederend optreden van het OM.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:14 schreef DS4 het volgende:
En dan? Nog een keer bij max door de mangel gehaald worden? Ze kijken wel uit!
Idd. heel zorgwekkend en nog het meest onbegrijpelijke aan deze eis en uitspraak.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gezien zijn verkeersverleden is het al vreemd dat hij zijn rijbewijs terugkrijgt.
Over welke zaak heb jij het?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:36 schreef paddy het volgende:
punt2) Is er al bewezen dat de jongen de weg op rende, of de scooter te hard reed?
Een enorm verschil met deze uitspraak want hier wordt feitelijk gesteld dat je schuldig bent als je te hard rijd omdat je de situatie verkeerd inschat.quote:Dodelijk ongeval met fietser. Vrijspraak 6 WVW.
Fietser heeft ten onrechte geen voorrang gegeven aan automobilist.
Geen schuld ex 6 WVW automobilist ondanks het gegeven dat hij de max. snelheid overschreed.
Nu botsing gelet op onverwachte gedrag fietser ook had plaatsgevonden bij niet overschrijden max snelheid ook vrijspraak art 5, nu er geen causaal verband is tussen te hard rijden en ongeval
Ja, foutjequote:
Ja, dát is nou het verschil tussen wel of geen langere straf. Wat die vader ook zegt, een ongeluk kan gebeuren, als je stopt en het slachtoffer helpt ben je nog steeds 'fout' maar niet zo achterbaks en schijnheilig als door te rijden, wellicht nog even je auto doorluchten (zeg niet dát het gebeurt is, maar het kan) en dan later het zielige slachtoffer te spelen. Uiteraard nadat je weer diverse malen betrapt bent op hetzelfde gedrag en blowen in de auto.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als hij direct was gestopt, had de straf lager uit mogen vallen?
Yep, als ik een foto post met een biertje in mijn hand dan rijd ik ook altijd onder invloed van alcohol!!!!!!quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
Waar komt dat blowen in de auto nou weer vandaan? Van die ene achterbankfoto?
Ja, een harder bewijs kun je niet krijgen. Ik begrijp best dat sommigen feiten niet willen zien en het als 'eenmalig' zien en stellen dat de auto stilstaat maar mensen die wel in de samenleving staan zien in het weekend velen van dit soort gastjes gewoon in de auto blowen. Ga eens een dagje voor de shop staan, zie je continue mensen met joints in de mond wegrijden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:36 schreef Leandra het volgende:
Waar komt dat blowen in de auto nou weer vandaan? Van die ene achterbankfoto?
Wel als je in de auto zit. Maar ik weet inmiddels wel hoe men in deze zaak staat. Vind het alleen een beetje vreemd. Vaak verandert de mening van mensen wel als het ze zelf overkomt. Dan is de wereld te klein.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, als ik een foto post met een biertje in mijn hand dan rijd ik ook altijd onder invloed van alcohol!!!!!!
Jij weet echt niet wat bewijs is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ja, een harder bewijs kun je niet krijgen. Ik begrijp best dat sommigen feiten niet willen zien en het als 'eenmalig' zien en stellen dat de auto stilstaat maar mensen die wel in de samenleving staan zien in het weekend velen van dit soort gastjes gewoon in de auto blowen. Ga eens een dagje voor de shop staan, zie je continue mensen met joints in de mond wegrijden.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ja, een harder bewijs kun je niet krijgen. Ik begrijp best dat sommigen feiten niet willen zien en het als 'eenmalig' zien en stellen dat de auto stilstaat maar mensen die wel in de samenleving staan zien in het weekend velen van dit soort gastjes gewoon in de auto blowen. Ga eens een dagje voor de shop staan, zie je continue mensen met joints in de mond wegrijden.
Het erge is dat je dit nog serieus meent ook...quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ja, een harder bewijs kun je niet krijgen.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef nolamoetblijven het volgende:
Wel als je in de auto zit. Maar ik weet inmiddels wel hoe men in deze zaak staat. Vind het alleen een beetje vreemd. Vaak verandert de mening van mensen wel als het ze zelf overkomt. Dan is de wereld te klein.
Nuance is iets wat boven jouw niveau uitgaat, is het niet?quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:42 schreef nolamoetblijven het volgende:
Blijf gewoon alles ontkennen mensen. Het was een hele vriendelijke jongen die nooit hard reed en geen drugs gebruikt.
Milen was een hele goede jongen met een prima trackrecord
Ik had toch al een keer aangegeven dat ik heel dom ben?? Liever dom dan dit soort figuren verdedigen. Zo vaak veel te hard rijden, blowen in de auto en iemand doodgereden. Dan is nuance niet nodig. Maar ga gewoon door met het verdedigen van deze jongen. Ik heb het wel weer gezien in dit topic. Meneer krijgt zijn zeer verdiende celstraf de mensen kunnen weer even veilig over straat.quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nuance is iets wat boven jouw niveau uitgaat, is het niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |