dat is geloof ik al besproken hierquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:03 schreef Marrije het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1358511
Hollandse Zaken
Geknakt rechtsgevoel
Discussieprogramma Wordt er in Nederland onvoldoende rekening gehouden met het rechtsgevoel van burgers?
Zou het Gia, ouwe expert?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:32 schreef Gia het volgende:
7 maanden plus 2 voorwaardelijk. Die is in februari weer vrij.
oh sorry ik haakte vanmiddag pas weer in hier.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat is geloof ik al besproken hier
Gevangenisstraf is effectief vrijwel altijd tweederde van het vonnis.quote:
??quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Gevangenisstraf is effectief vrijwel altijd tweederde van het vonnis.
In dit geval dus hooguit 5 maanden.
En dan kan ie maar beter vluchten naar zijn eigen land, want die ouders rusten, volgens mij, niet tot zijn leven kapot is.
Maar uiteindelijk is dat wel wat het is: gewoon een ongeluk. Helaas met dodelijke afloop. Heel treurig.quote:
Ja maar kom op hey, dit is toch gewoon puur provoceren?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is dat wel wat het is: gewoon een ongeluk. Helaas met dodelijke afloop. Heel treurig.
Maar niet meer dan dat.
In Nederland kun je dat ook interpreteren als doodslag. Vooral het doorrijden na een ongeluk geeft toch te denken. Ik snap alleen niet waarom de 9 maanden cel komt in plaats van de taakstraf. Waarom kun je niet én 9 maanden celstraf geven + 240 uur taakstraf + 4 jaar lang rijontzegging?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk is dat wel wat het is: gewoon een ongeluk. Helaas met dodelijke afloop. Heel treurig.
Maar niet meer dan dat.
Tja, het is niet netjes idd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:18 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Ja maar kom op hey, dit is toch gewoon puur provoceren?
Met stoelen in de rechtbank gooien, dat is pas provoceren.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:18 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ken iemand die 6 maanden kreeg voor een zedendelict, maar slechts 4 heeft hoeven uitzitten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Dat verhaal van die eenderde is toch alleen als de straf langer is dan zoveel jaar?
Klopt, dus deed je hem een lol door er op te reageren...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:18 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Jij hebt daadwerkelijk moeite met mensen die je zelf helemaal niet kent? Really?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb nogal moeite met de zogenaamde betrokkenheid van veel users.
Dat moeite hebben met slaat op de houding, niet op de figuren zelf, held.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij hebt daadwerkelijk moeite met mensen die je zelf helemaal niet kent? Really?
Ik begrijp ook goed waar het vandaan komt, ik stel slechts dat de betrokkenheid gevijnsd is.quote:Laat me het plaatje voor je schilderen en ik zal dat in Jip en Janneke taal voor je doen, behulpzaam als ik ben:
1) Er is een kindje doodgereden.
2) Users die zelf een kindje hebben projecteren dat op zichzelf...."ow jee....stel je toch voor dat het mijn kindje was dat was doodgereden."
3) Users gaan reageren alsof het hun
eigen kindje betreft.
Ik durf er een krat fristi om te verwedden dat iemand als Nola zelf ook een kind heeft en jij niet.
Niets om je zorgen over te maken of
moeite mee te hebben, dat is volstrekt normaal gedrag.
Hopelijk is het nu duidelijk voor je en is je drang om te provoceren wat afgenomen.
Groeten, Jip.
Ik heb twee kinderen, eentje van vijf en eentje van drie. Wat nu?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij hebt daadwerkelijk moeite met mensen die je zelf helemaal niet kent? Really?![]()
Laat me het plaatje voor je schilderen en ik zal dat in Jip en Janneke taal voor je doen, behulpzaam als ik ben:
1) Er is een kindje doodgereden.
2) Users die zelf een kindje hebben projecteren dat op zichzelf...."ow jee....stel je toch voor dat het mijn kindje was dat was doodgereden."
3) Users gaan reageren alsof het hun eigen kindje betreft.
Ik durf er een krat fristi om te verwedden dat iemand als Nola zelf ook een kind heeft en jij niet.
Niets om je zorgen over te maken of moeite mee te hebben, dat is volstrekt normaal gedrag.
Hopelijk is het nu duidelijk voor je en is je drang om te provoceren wat afgenomen.
Groeten, Jip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |