GPS bij het Openbaar Ministerie, overschrijding budget met 77 miljoen. Op gepland budget van 26.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:46 schreef Basp1 het volgende:
En dat falende ICT bij de overheid de norm is, is wel erg gechargeerd.
a 550 miljoen per jaar.quote:Als we zien dat de belastingdienst functioneert moet er toch iets zijn wat wel werkt.
Zelf doen, als werkloze heb je genoeg tijd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:52 schreef Basp1 het volgende:
En het helpen van mensen aan geschikt werk dat word dan door iemand anders gedaan,
Je moet genoeg bewijsmateriaal kunnen aantonen als ze iets vermoeden. Sollicitatiepogingen kunnen daar prima bij.quote:de sancties op werkweigering
Het zal best dat het in het bedrijfsleven ook wel eens mis gaat, maar uiteindelijk is daar altijd de stok achter de deur dat er winst gemaakt moet worden. Die sanity check ontbreekt bij de overheid, waardoor de kosten meer uit de hand kunnen lopen voor er iemand aan de bel trekt. Het feit dat dit bij de overheid met belastinggeld gebeurt, maakt het maken van fouten ook minder accetabel. Maar ze lijken zich daar niet erg bewust van te zijn, want er blijven maar contracten naar dezelfde toko's gaan die keer op keer wanprestaties leveren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik hier bij een MKB bedrijf waar ik werk kijk dan is implementatie van een ander erp/crm pakket ook met een factor 2 duurder geworden.![]()
Een goede kennis van mij werkt bij een grote bank in de ict en als ik zijn verhalen hoor dan gaat daar ook elk project een factor 2 over de kop.
Dus we kunnen wel heel stoer nu gaan schoppen tegen een overheid maar in het bedrijfsleven is dit falen van ict projecten ook schering en inslag.
Goed idee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:46 schreef speknek het volgende:
Als we de uitkeringen gewoon door de belastingdienst lieten uitvoeren als negatieve aanslag zou dat dus alleen al aan ICT drie miljard gescheeld hebben, laat staan aan ambtenaren.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:58 schreef speknek het volgende:
Ik ben niet zo onder de indruk van hoe goed het UWV mensen aan het werk helpt, maar goed.
Precies.quote:Reïntegratie kan veel kleinschaliger en de belastingdienst en eventueel FIOD kan een aparte dienst hebben voor het bijhouden van de sollicitatieplicht, daar hoef je nog steeds geen aparte moloch met gigantische dubbele ICT administratie voor te hebben.
Wij zijn een redelijk grote speler, maar het schijnt dat het daar helemaal dicht zit, en andere bedrijven daar niet binnen komen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De 360 graden architectuur zeker. Maar ik zou zeggen doe ze een aanbod, als je het echt kan ben je binnen voor de rest van je leven.
O.a. Ordina, Logica-CMG, Capgemini en ATOS-Origin zijn zogenaamde "preferred supplier". Ze hebben raamcontracten met de overheid en mogen een rechtszaak beginnen als er een IT-project is waarvoor zij niet eerst worden gevraagd. Dus als je bij die jongens hoort, kun je het gewoon schudden om zaken te doen met de overheid qua IT, want dat zit er niet in. Je kunt alleen hopen dat de grote detacheerders een klus naar je doorspelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij zijn een redelijk grote speler, maar het schijnt dat het daar helemaal dicht zit, en andere bedrijven daar niet binnen komen.
ATOS-fucking-Origin is preferred supplier? Als in, ATOS de incompetente dwazen uit dit artikel?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
O.a. Ordina, Logica-CMG, Capgemini en ATOS-Origin zijn zogenaamde "preferred supplier". Ze hebben raamcontracten met de overheid en mogen een rechtszaak beginnen als er een IT-project is waarvoor zij niet eerst worden gevraagd. Dus als je bij die jongens hoort, kun je het gewoon schudden om zaken te doen met de overheid qua IT, want dat zit er niet in. Je kunt alleen hopen dat de grote detacheerders een klus naar je doorspelen.
Logica-CMG bestaat al een tijd niet meerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
O.a. Ordina, Logica-CMG, Capgemini en ATOS-Origin zijn zogenaamde "preferred supplier". Ze hebben raamcontracten met de overheid en mogen een rechtszaak beginnen als er een IT-project is waarvoor zij niet eerst worden gevraagd. Dus als je bij die jongens hoort, kun je het gewoon schudden om zaken te doen met de overheid qua IT, want dat zit er niet in. Je kunt alleen hopen dat de grote detacheerders een klus naar je doorspelen.
Klopt, was de directeur van de rekenkamer die dat verteldequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
, er is ooit eens een cijfer verschenen dat van elke herverdeelde (rondgepomte) euro er slechts 50% op de plek van bestemming aankomt.
Dat is nu van CGI geloof ik. Same shit, different bucketquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Logica-CMG bestaat al een tijd niet meer
Overheid huurt trouwens niet alleen van die grote detacheerders in, bij het uwv was een topmanager die huurde enkel personeel in wat zijn eigen bedrijf leverde. Die man zit daar trouwens nog steedsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:02 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Dat is nu van CGI geloof ik. Same shit, different bucket.
En 3000 miljoen waar dit bericht over gaat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vind 3 miljoen eerlijk gezegd wel meevallen.
Je zit er een factor 1000 naastquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vind 3 miljoen eerlijk gezegd wel meevallen. Probleem is echter dat dit geen eenmalige investering is. Goedkope uitbestedingen leiden uiteindelijk tot problemen, waardoor ze jaarlijks weer zooi op kunnen lossen.
Toch worden er regelmatig rechtszaken aangespannen wanneer een preferred supplier het gevoel heeft te worden gepasseerd. Het geldt wel vanaf een bepaald bedrag geloof ik, kleine projecten mogen ze wel bij andere partijen neerleggen. Maar het blijft een bizarre constructie die kwaliteit niet in de hand werkt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overheid huurt trouwens niet alleen van die grote detacheerders in, bij het uwv was een topmanager die huurde enkel personeel in wat zijn eigen bedrijf leverde. Die man zit daar trouwens nog steeds
Trolololol.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En 3000 miljoen waar dit bericht over gaat?
Als de klant daar goed mee bedient wordt is daar niets mee mis trouwensquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:08 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het trouwens ook wel gezien dat er een manager wordt binnengehaald via een consultancybureau die vervolgens al z'n collega's ook naar binnen weet te "managen"
dat noem je een chineese interfacequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:11 schreef Saysem het volgende:
We hebben hier dan ook over een bedrijf dat letterlijk op de ene afdeling gegevens uit een systeem uit laat printen en op de andere afdeling een data entry team heeft zitten om hetzelfde weer in te voeren. En daar zijn dan aan allebei de kanten natuurlijk systemen voor nodig.
Maar goed, dat soort shit is eigen aan grote bedrijven en niet voorbehouden aan de overheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |