Niet voor die ketting hoor. Dus die kettingolie kun je wel thuis laten. En die EHBO kist zal je met jouw stuurmanskwaliteiten ook wel niet nodig hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:54 schreef Freddeh het volgende:
Niet zoveel boeiends hoor. Ik ga op de fiets naar de camping. Is maar 60km, maar voor mij is dat op dit moment een reis om de wereld
Op hoeveel km is dat?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verdomme. 3e platte band in 3 maanden en ook 3 keer de voorband. Nu moet ik voor zondag nog even nieuwe binnenbandjes regelen, want ik heb geen reserve meer...
En zonder die platte band had ik ook nog een persoonlijk record op mijn trainingsronde (31,2 km) gehad, nu 18 minuten stil gestaan en daardoor mijn gemiddelde van ruim 30 naar 24 gezakt...
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:02 schreef Oksel het volgende:
Net ook met 5 anderen geknald. Inclusief die hardrijchick. Pff. Asospakje aan, 1000% soignee en kneiterhard rijden. 45 rijden, zei eroverheen, 49 erachter aan, iemand eroverheen, sprinten, 55, verliezen in de sprint. Dat werk. Dorstig, dat wel.
Staat erbij.quote:
Ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:10 schreef CFF het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
Aha, dan weet ik wie het is, ze rijdt ook wedstrijden tussen de Profi dames. Dus moet ze wel een beetje hardrijden. Dit jaar ook al wel leuke uitslagen gereden.quote:
Netjes!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:59 schreef Wombcat het volgende:
OK. Nou lekker op vakantie, altijd leuk
Ik heb vandaag op de Nedereindseberg gefietst. Warm![]()
Ging wel lekker trouwens. Al meteen vanuit de start reden er 4 weg. Wat later nog 4. Ik twijfelde nog even om met hen mee te gaan, maar omdat ik dat laatst al eens geprobeerd had en me toen volledig opgeblazen heb, liet ik maar gaan. Die 8 hebben we niet meer teruggezien![]()
Na een half uurtje was ik met drie man een tijdje weg, eentje viel af, er kwamen nog twee bij, iets later nog twee, toen vielen er weer twee weg en een rondje later werden we teruggepakt door het peloton. Maar toch een kwartiertje met een groepje weggeweest
Daarna was het beste bij mij er wel af, maar tegen het einde zat ik nog goed voorin en werd nog 10e in de sprint van het peloton (voornamelijk omdat er maar tien meesprintten, want achter me was het gebroken in de laatste ronde en ik hing amechtig in het wiel voor me). In de kopgroep van 8 zaten 2 B's, dus 12e in totaal
Wordt toch tijd voor een chip, dan kom ik ook nog in de uitslag.
Ik gebruik sinds kort Muc-off C3 en ben daar wel over te spreken. Ice wax en white lightning heb ik al geprobeerd maar vond ik niet wat. Squirt moet ook goed spul zijn maar moet je ook veelvuldig aanbrengen. Beste is als je een nieuwe ketting hebt deze alleen even met een doekje licht af te nemen en zeker niet te ontvetten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:27 schreef muzas het volgende:
Noem eens een goed smeermiddel voor de zomer... Ik heb nu Pedro's Ice Wax 2.0, maar die moet best vaak en redelijk van te voren aangebracht worden. En je moet alles na het aanbrengen goed poetsen, wat er zit een laag wax overheen.
En een viking-lube olietje... maar die is zo dun dat de ketting na 30km al weer ratelt.
Die Ice wax is voor de winter. Nu neem je Pedro's Go! of Chainj. Ik gebruik tegenwoordig Finish Line Ceramic Wax. Beetje minder vettig dan Pedros dus blijft er ook minder vuil aan hangen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:27 schreef muzas het volgende:
Noem eens een goed smeermiddel voor de zomer... Ik heb nu Pedro's Ice Wax 2.0, maar die moet best vaak en redelijk van te voren aangebracht worden. En je moet alles na het aanbrengen goed poetsen, wat er zit een laag wax overheen.
En een viking-lube olietje... maar die is zo dun dat de ketting na 30km al weer ratelt.
Een nieuwe ketting moet je juist wel ontdoen van al die kleeftroep die uitsluitend ter bescherming is aangebracht maar geen smerende werking heeft. Gewoon in de was benzine of diesel olie schoonmaken en daarna drogen en waxen. Met Tri, Terpetine of zelfs thinner gaat het ook, en sneller.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:01 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik gebruik sinds kort Muc-off C3 en ben daar wel over te spreken. Ice wax en white lightning heb ik al geprobeerd maar vond ik niet wat. Squirt moet ook goed spul zijn maar moet je ook veelvuldig aanbrengen. Beste is als je een nieuwe ketting hebt deze alleen even met een doekje licht af te nemen en zeker niet te ontvetten.
Nie nodig jonguh, je mot er gewoon beter aan likkuh dan squirt ut vanzellufquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:16 schreef Oksel het volgende:
Ik gebruik altijd Pjur. Niet altijd goed verkrijgbaar, wijk af en toe uit naar Silc Glide. Of soms Wet Platinum, al droogt dat snel op.
Psst... Er zijn ook openingen die zichzelf niet zo goed kunnen bevochtigen, daar kan een beetje extra smering nooit kwaadquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nie nodig jonguh, je mot er gewoon beter aan likkuh dan squirt ut vanzelluf
Mijn bootje ligt nog steeds op de kant voor omvangrijke renovatiewerkzaamhedenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:50 schreef the_critic het volgende:
Ik heb vandaag heerlijk over de Vecht en loosdrechtseplassen gevaren. Lekker op een eilandje de wegwerp BBQ aangehad.. Heerlijk dagje. Morgen nog warmer.. wat zullen we dan eens gaan verzinnen om te doen
Is dat een organisatie? Nee, eigen initiatief met een groepje vrienden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is dat het rondje vanuit nereus?
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef geindoctrineerd het volgende:
ik ga zeer binnenkort een rondje ijsselmeer fietsen. iemand enig idee waar je op moet letten? Rondje Ijsselmeer is ca 300km, langste afstand wat ik nu heb gedaan is 230km. Kom je nog een man met een hamer tegen, of blijft het neerkomen op goed eten/drinken en niet te hard van stapel gaan?
okido. ik eet sowieso veel tijdens het fietsen. dat wordt dus onderweg nog eens pannenkoeken eten, of pasta scheppen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef Wombcat het volgende:
Genoeg eten meenemen. Je zult een paar keer moeten stoppen om water te tanken. Neem dan ook een colatje.
Idd niet te hard van stapel gaan en bij voorkeur met een paar man rijden (da's geregeld zie ik).
En de man met de hamer kom je vast wel ergens tegen.
Een gelletje voor op het einde vind ik altijd ook wel prettig met lange tochten
Yep, http://www.nereus.nl/rondje/nieuwsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
Is dat een organisatie? Nee, eigen initiatief met een groepje vrienden.
weten we nog niet, waarschijnlijk ergens bij amsterdamquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?
Daarin verschillen we dan van mening. Dit idee had ik ook altijd. Dat conserveervet aan de buitenkant kan er inderdaad wel af. Wat je niet weg wilt hebben is het vet in de ketting, tussen de lagers/draaipunten. Als je met ontvetting aan de slag gaat verwijder je dus ook het vet binnenin.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een nieuwe ketting moet je juist wel ontdoen van al die kleeftroep die uitsluitend ter bescherming is aangebracht maar geen smerende werking heeft. Gewoon in de was benzine of diesel olie schoonmaken en daarna drogen en waxen. Met Tri, Terpetine of zelfs thinner gaat het ook, en sneller.
Dat je niet in slaap valt want het is dodelijk saai.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef geindoctrineerd het volgende:
ik ga zeer binnenkort een rondje ijsselmeer fietsen. iemand enig idee waar je op moet letten? Rondje Ijsselmeer is ca 300km, langste afstand wat ik nu heb gedaan is 230km. Kom je nog een man met een hamer tegen, of blijft het neerkomen op goed eten/drinken en niet te hard van stapel gaan?
Ja dit en je ketting schakelt niet fluks over de kransjes met dat harde vet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:33 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me inderdaad ook weinig aan en daardoor mentaal zwaar. Dan rijd ik liever een zware klassieker van 250km.
Het conserveervet op die kettingen (KMC) smeert wel. Als je de buitenkant afveegt kun je er prima een paar ritten mee rijden. Ze hebben het geloof ik zelfs als product op de markt gebracht. Maar het is erg klef en trekt veel vuil aan, daarom raad ik wel aan minstens goed af te vegen (even met WD40 inspuiten en wrijven). Ontvetten is dus niet echt nodig.
Doe het niet. Zowel de flevopolder als de dijk is dodelijk saai.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?
De polder met enkel rechte wegen is nog saaier dan Fryslanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:58 schreef Wombcat het volgende:
Ach, hij woont in Friesland, dan is dat een verbetering
jij hebt een eigen bootje... Altijd lekker!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef forty-two het volgende:
[..]
Mijn bootje ligt nog steeds op de kant voor omvangrijke renovatiewerkzaamheden![]()
Dus helaas geen heerlijk vaargenot...
Dat wel, maar of ik het ooit nog eens ga doen.....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:07 schreef kaasplankje het volgende:
Wel goede mentale training is het dan.
Kan je ook naar Brabant of Limburg gaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:16 schreef muzas het volgende:
Friesland is niet saai. Heerlijk daar, altijd lekker vakantiegevoel. Ze praten er zelfs raar. Eerst wat booschapjes doen in de supermarkt annex postkantoor annex huisarts annex bloemist. Dan lekker zeilen en dan eind van de dag tussen de klompen aan de toog sterke verhalen aanhoren. Áls je er wat van verstaat.
Maar helfweg krijg je dan een mentale tik... eerst rijd je de goede kant op, vanaf halfweg, rijd je weer terug richting je eigen provincie..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:58 schreef Wombcat het volgende:
Ach, hij woont in Friesland, dan is dat een verbetering
Beetje afhankelijk van het budget hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Was gister bij ons ook zo. Er was een kopgroep van een man of 5, 6 weg en niemand had zin ze terug te halen met als gevolg dat de kopgroep het peloton lapte en door het lage tempo de vele cowboys en mindere goden ook mee konden komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:02 schreef Wombcat het volgende:
Van de warmte hadden er meer last. In het laatste kwartier zat ik niet fris meer, maar als ik om me heen keek zat het grootste deel minstens net zo veel af te zien.
Is dat niet Moniek Tenninglo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:10 schreef CFF het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
Aanbiedingen kijkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
- infinito
- ffwd
- dura ace c50? of de c35
Of Cosmic SL's?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.
Hoeveel verschilt dat met de RS80?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.
Koop een boot werk je dood...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
jij hebt een eigen bootje... Altijd lekker!
Ja pffff. Heb vroeger met m'n pa ook uren staan schuren en lakken op een houten zeilbootje. Later wel tweedehands polyester zeilbootjes opgeknapt en die weer de deur uit gedaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
Deze gasten hebben ook zo'n gaaf project gedaan: een ouwe offshore-reddingssloep ombouwen tot een sjiek sloepje waarmee je je bij Slangevegt niet hoeft te schamenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
Geef me nou maar gewoon praktische tips ja. Ik heb al genoeg italiaans spul: FSA en Castelli.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Had je nou toch maar een Campa groep genomen
Moeten we het zondag maar eens over hebben dan... Huur nu toch af en toe een sloepje.. Vind dat wel erg leuk. Dus hoor graag je ervaringen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
pedaalasquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
ppff very nice..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze gasten hebben ook zo'n gaaf project gedaan: een ouwe offshore-reddingssloep ombouwen tot een sjiek sloepje waarmee je je bij Slangevegt niet hoeft te schamen![]()
K&W / Fendy en Awakie's reddingssloep-project deel II
niet ergens uit je wielen? Al geprobeerd of hij met andere wielen ook kraakt? Ik heb dit ook gehad.. alles nagelopen, maar bleek uiteindelijk een ringetje achter de cassette te ontbreken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
kutkwaliteit, die Amerikaanse Sram troep. En Oostenrijkers kunnen ook beter ski's maken dan fietsframes
Kijk, hier begint hetgeen ik al bang voor was en reeds voorspeld had. Gelukkig gaat Buzz volgende week ff voor 3,5 weken op vakaaanssie. Dus de komende 86 topics met met Patroon vraag en antwoord spel wat-alsdan-maar-hoe kan ik gevoegelijk overslaan...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Het kan er zelfs aan liggen welke montage pasta je gebruikt. Die van Tacx bevalt mij niet. Veel te grof waardoor ik denk dat de klemming niet optimaal is. Cyclon Stay Fixed heeft een veel fijnere korrel waardoor het met een hele nauwe passing beter over de delen verdeeld blijft, Ik denk dat dat best eens de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb vorige week een week lang lopen etteren voordat ik een kraak er eindelijk uit had. En dat was dus toch de zadelpen, die enorm strak in het frame past, helemaal schoongemaakt met wasbenzine, ook de staande buis, (frame op z'n kop en met een bezemsteel omwikkelde zeiknatte katoenenlap helemaal schoon gemaakt.) Good luck, en hoop dat je het euvel snel vind.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
kutkwaliteit, die Amerikaanse Sram troep. En Oostenrijkers kunnen ook beter ski's maken dan fietsframes
Joh, gewoon er op gokken dat er zondag een paar magic hands zijn die die stelschroef van jouw derrie een kwartslag de goede kand op draaien, als die niet vastgerot zit natuurlijk. Maar die kraak is erger... Er is daar in de buurt nog wel een oud ijzerhandel waar je die fiets gratis kwijt kan. Voor die wielen wil ik je me adres dan wel PMenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn achterdrrie loopt met die nieuwe wielen ook wat minder en ik heb een kraakje in de crank. Hopelijk is het voor zondag opgelost
Leuk verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat jij je adres naar iemand zou mailen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh, gewoon er op gokken dat er zondag een paar magic hands zijn die die stelschroef van jouw derrie een kwartslag de goede kand op draaien, als die niet vastgerot zit natuurlijk. Maar die kraak is erger... Er is daar in de buurt nog wel een oud ijzerhandel waar je die fiets gratis kwijt kan. Voor die wielen wil ik je me adres dan wel PMen
Goede vakantie Buzz! Waar ga je heen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk, hier begint hetgeen ik al bang voor was en reeds voorspeld had. Gelukkig gaat Buzz volgende week ff voor 3,5 weken op vakaaanssie. Dus de komende 86 topics met met Patroon vraag en antwoord spel wat-alsdan-maar-hoe kan ik gevoegelijk overslaan...
Die zit er nu droog en zonder tuffen omheen. Zou dat helpen? carbonpasta of montagevet?quote:
Ja dat zou het kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die zit er nu droog en zonder tuffen omheen. Zou dat helpen? carbonpasta of montagevet?
Klopt, ik denk tenminste dat oksel haar bedoeld. Jij kent haar dan vast ook wel gezien jij ook koerst?quote:
Hou es op zeg, ik heb vandaag een linnen broek aan!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik ken haar wel. Tenminste van gezicht en naam, niet echt goed. Zij is lang blond en hele lange bruine benen. Zij rijdt wel hard ja daar zit wel talent in. Zij rijdt bij Jan van Arckel.
Tot hij wat ouder wordt en je te maken krijgt met osmose...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja pffff. Heb vroeger met m'n pa ook uren staan schuren en lakken op een houten zeilbootje. Later wel tweedehands polyester zeilbootjes opgeknapt en die weer de deur uit gedaan.
Toen moest er een sloepje komen waar natuurlijk een mooi teak-dek op kwam en waarvan de vloer niet meer goed was, gedeeltelijk een nieuwe vloer in gelegd.
Nu hebben m'n ouders dat alles verkocht en en simpel polyester bootje met aanhanger. Rij je overal het water in en af en toe de hogedrukspuit is het enige wat je qua onderhoud moet doen
Ziet er heel mooi uitquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze gasten hebben ook zo'n gaaf project gedaan: een ouwe offshore-reddingssloep ombouwen tot een sjiek sloepje waarmee je je bij Slangevegt niet hoeft te schamen![]()
K&W / Fendy en Awakie's reddingssloep-project deel II
voorproefje van mijn bootjequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
Moeten we het zondag maar eens over hebben dan... Huur nu toch af en toe een sloepje.. Vind dat wel erg leuk. Dus hoor graag je ervaringen!
Captain_Crackulousquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
GVRGloeiende tyfus. Klotelichaam. Gisteren m'n slapende dochter uit de trein getild en naar de fiets gedragen, heb nu een pijn aan m'n rechterribben, alsof iemand me een flinke beuk heeft gegeven. Ademen en bovenlichaam buigen doen gewoon klere pijn, echt handig as je een paar dagen op een kampeermatje hebt gepland. Waarom heb ik zo'n pruts corpus, een Ikeakast is een rots van stabiliteit vergeleken met mij, ik ga haast denken dat m'n vrouw op ruines valt ofzo, dit is toch niet normaal, kan ik niet eens iets tillen zonder dat het stuk gaat?
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hou es op zeg, ik heb vandaag een linnen broek aan!
tuinslang? het is geen mountainbike waar je de drek af moet halen. En wel een beetje uitkijken met een slang want die lagers zijn nou niet zo afgedicht als bij een MTB. Ik gebruik altijd een gieter voor het afspoelen en nog kwam er water uit de bracket pot lopen toen ik pas een lager verving. Kijk maar uit dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:13 schreef muzas het volgende:
Wat kan je toch een voldoening halen uit het poetsen van je fiets. Kransjes en ketting glimmend zilver, frame in de autoshampoo, plak van de remgrepen, etc
Nou heb ik met dit weer de tuinslang meer op mezelf dan op die fiets gericht...
Oei CapFap das nie best...
OK, dan gebruik jij toch lekker een tuinslang. prima hoor mij hoor je niet meer. Maar die Defy destemeer over een tijdje..... denk ik.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:39 schreef muzas het volgende:
Het is 2013 buzz, tuinslangen hebben koppen die je in kan stellen.
Van regen gaat je fiets toch ook niet meteen kapot?
Ships, zijn die bracketlagers van Sram red zo matig? Dan mag ik ook wel oppassen. Goddelijke BMC hier&daar, maar intussen wel hele matige componenten erop hebben zitten....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
tuinslang? het is geen mountainbike waar je de drek af moet halen. En wel een beetje uitkijken met een slang want die lagers zijn nou niet zo afgedicht als bij een MTB. Ik gebruik altijd een gieter voor het afspoelen en nog kwam er water uit de bracket pot lopen toen ik pas een lager verving. Kijk maar uit dus.
Je hebt de nieuwe Sram Red groep toch? Met BB30 lagers neem ik aan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ships, zijn die bracketlagers van Sram red zo matig? Dan mag ik ook wel oppassen. Goddelijke BMC hier&daar, maar intussen wel hele matige componenten erop hebben zitten....![]()
Buzz rijdt nooit in de regen, dus dat weet hij niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:39 schreef muzas het volgende:
Het is 2013 buzz, tuinslangen hebben koppen die je in kan stellen.
Van regen gaat je fiets toch ook niet meteen kapot?
Koop een luchtbed voor 20.- En vraag je huisarts voor wat spierontspanners.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zit nou in dubio, zaterdag naar Treinreiswinkel en toch Denemarken ticket kopen, of stukje frontlijroute doen vanaf Ieper naar Cambrai enzo. Als dichtbij huis blijkt dat ik niet normaal op een slaapmat kan liggen, ben ik tenminste weer snel thuis.
Nee, GXP met buitenboordlagersquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:59 schreef CFF het volgende:
[..]
Je hebt de nieuwe Sram Red groep toch? Met BB30 lagers neem ik aan?
Ik mag van m'n FM niet eens in de regen fietsen...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:46 schreef muzas het volgende:
TCR. En je argument is slecht. Wat is nou het verschil tussen een gieter en een tuinslang op sproeistand met de kraan half open? Gemiddelde regenbui is echt harder... En als die BMC van je daar al van gaat kraken zou ik toch eens een echte vakman aan dat ding laten zitten. Doe ik ook en die zullen 'm wel soepel laten lopen.
Bij garmin sharp donderen ze die dingen ook weg na een regenachtige etappe?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:24 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik mag van m'n FM niet eens in de regen fietsen...
Mijn fiets wordt eerst met een droge kwast ontdaan van alle aangekoekt zand en ander vuil, daarna met een zachte spons, weinig water en een beetje sop afgenomen.
Aha okee, dus 24mm as. Die pressfit lagers die Sram bij de BB30 crank levert zijn niet veel soeps. GXP heb ik nog nooit mee gereden.quote:
Nee, maar die fietsen zijn niet bedoeld om lang mee te gaan, een privé fiets wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij garmin sharp donderen ze die dingen ook weg na een regenachtige etappe?
Neuh, Die BMC is zo waterdicht dat er blijkbaar wel water het bracket in kon lopen maar er niet bij de bracket weer uit kon. En ik was er van overtuigd dat het bracket lager de oorzaak was van het tikken. Een nieuwe ingezet maar niet dus. Dat waren dus een paar knaken voor niets. Maar al doende leert men (om niet eigenwijs te zijn)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ships, zijn die bracketlagers van Sram red zo matig? Dan mag ik ook wel oppassen. Goddelijke BMC hier&daar, maar intussen wel hele matige componenten erop hebben zitten....![]()
Heb je nu wel een gaatje in je bracketpot geboord zodat het water eruit kan lieve schat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, Die BMC is zo waterdicht dat er blijkbaar wel water het bracket in kon lopen maar er niet bij de bracket weer uit kon. En ik was er van overtuigd dat het bracket lager de oorzaak was van het tikken. Een nieuwe ingezet maar niet dus. Dat waren dus een paar knaken voor niets. Maar al doende leert men (om niet eigenwijs te zijn)
Ach gut, voel je je in je kruis getast? 'Maar laten we er niet over argumenteren of een gieter beter of slechter is dan een tuinslang op de sproeistand met de kraan half open. En ik zei niet dat die daarvan ging kraken. Hij kraakte wel, en er kwam ook nog water uit de bracket toen ik die losschroefde. En een FM hoeft aan mijn fiets alleen maar dat te doen wat ik zelf niet kan, en dat is verrekte weinig. Maar om je gerust te stellen, de kraak is er uit hoor en het scheelde minstens een paar uur arbeidsloon.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:46 schreef muzas het volgende:
TCR. En je argument is slecht. Wat is nou het verschil tussen een gieter en een tuinslang op sproeistand met de kraan half open? Gemiddelde regenbui is echt harder... En als die BMC van je daar al van gaat kraken zou ik toch eens een echte vakman aan dat ding laten zitten. Doe ik ook en die zullen 'm wel soepel laten lopen.
Nee hoor, daarvoor moet je wel wat meer uit de kast halenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ach gut, voel je je in je kruis getast? 'Maar laten we er niet over argumenteren of een gieter beter of slechter is dan een tuinslang op de sproeistand met de kraan half open. En ik zei niet dat die daarvan ging kraken. Hij kraakte wel, en er kwam ook nog water uit de bracket toen ik die losschroefde. En een FM hoeft aan mijn fiets alleen maar dat te doen wat ik zelf niet kan, en dat is verrekte weinig. Maar om je gerust te stellen, de kraak is er uit hoor en het scheelde minstens een paar uur arbeidsloon.
O ja geen Defy maar een zwart blauwe Blanco look-a-like TCR met een triplo was het toch?
Uiteraard, maar ik heb er wel even over nagedacht voordat ik een 2 mm gaatje in dat maagdelijke carbon prikte. Voelde toch zoiets als ontmaagden maar dan anders. En dan schuin van achter naar voren zodat de afvoer precies onder de kabelgeleider onder de bracktepot uitkomt. En ook nog een sleufje in de kabelgeleider gevijld. Maar was nog een gepruts om die braam er aan de binnenkant netjes af te krijgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je nu wel een gaatje in je bracketpot geboord zodat het water eruit kan lieve schat?
Dat wordt nog wel eens vergeten en dan blijft er idd water in 't frame staan met alle gevolgen van dien.
Mijn fiets is wel bedoel om lang mee te gaan en flink mee te raggen. Bij onderhoud hoort helaas ook dingen vervangen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee, maar die fietsen zijn niet bedoeld om lang mee te gaan, een privé fiets wel.
Dat is blijkbaar normaal als het warmer is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:17 schreef the_critic het volgende:
ik zie inderdaad ook het verschil tussen afspoelen met tuinslang op spray stand of gieter ook niet.. (tis geen hogedruk karcher ofzo.. )
Wat wordt er de laatste tijd gefit op elkaar hier zeg... ppfffff Iedereen mag zijn eigen mening hebben (is een forum ook voor), maar om die mening daarna nog even "kracht" bij te zetten door een afzeikcomment naar de ander.. toch jammer!
Nergens last vanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef Wombcat het volgende:
Droge doek, dat maakt toch krassen op de lak?
als je lak van suiker is wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef Wombcat het volgende:
Droge doek, dat maakt toch krassen op de lak?
Idd. Ik heb zo'n slijtage indicator. 0.75 is bijna versleten (een nieuwe ketting past nog op de huidige cassette) 1.0 is versleten en tijd voor een nieuwe ketting en cassette.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:24 schreef Patroon het volgende:
Je moet ook niet wachten tot de slijtage meter aangeeft dat hij versleten is, dan ben je namelijk al te laat.
indeed. Ik kom maandag ook wel ff naar de baan. Weet nog niet of ik mee fiets, gezien ze altijd wat moeilijk doen als iemand die een keer gestart is bij de A's weer een keer bij de B's mee wil doen. Kan jij dat ligstuur meenemen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Ik heb zo'n slijtage indicator. 0.75 is bijna versleten (een nieuwe ketting past nog op de huidige cassette) 1.0 is versleten en tijd voor een nieuwe ketting en cassette.
Mijn ketting stond na zo'n 4000 km nog lang niet op 0.75. Lang leve Squirt Lube en regelmatig schoonmaken.
Heb er toch een nieuwe ketting opgelegd zodat de oude op de crosser kon. Alle kettingen en cassettes die van m'n racefiets komen fiets ik op m'n crosser nog helemaal op. Want of je daar nou nieuw of gebruikt op zet. Na een winter is het op.
Ik had nu een Ultegra ipv KMC ketting op m'n racer gemonteerd. Schakelt voor m'n gevoel een stuk beter!
'persoonlijke video', doen dusquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 12:56 schreef SuperWeber het volgende:
Morgen Bauke Mollema tocht... Dan mag ik voor 22,50 met een heleboel andere mensen hetzelfde rondje fietsen als dat ik anders ook fiets. Ik twijfel nog over mijn deelname...
finish op de van BRIEnenoord?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe de kaasclassic organiseren, prachtige route door stad en land, deelname 5.- met pastaparty nadien.
En je krijgt een diploma.
Wat is daar te doen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:52 schreef eentwee het volgende:
Wel jammer dat Appelschaart zo uit de buurt ligt![]()
Nee, waarom denk je dat ik anders met je vriendin afspreekquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:56 schreef Tommeke het volgende:
Ja die Mollema tocht, 22,50 voor een rondje Zoutkamp
Volgende week is er de Tommeketocht. 2,50 voor een rondje Zoutkamp. Ik trakteer op koffie
Gezellig Patroon! We whatsappen wel ff! Is jouw lief er ook?
Hoort die in het achterwiel? Ik heb de polar cs 500 dus geen gps. Roep verder maar wat nog meer niet soignée is dan ga ik daar van de winter allemaal verandering in brengen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Snelheidsmeter in het voorwiel...
Nee, dan is de afstand te groot en heb je geen ontvangst.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoort die in het achterwiel? Ik heb de polar cs 500 dus geen gps.
Dat ligt maar net aan je apparatuur. Een cadansmeter moet ook die afstand overbruggen. Mijn draadloos geval had er geen problemen mee totdat die de grond geraakt had. Nu met draad heb ik het probleem van afstand sowieso niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dan is de afstand te groot en heb je geen ontvangst.
Ja, erg he...quote:
Mooie strava uitslagen!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoort die in het achterwiel? Ik heb de polar cs 500 dus geen gps. Roep verder maar wat nog meer niet soignée is dan ga ik daar van de winter allemaal verandering in brengen.
Ja die bovenarmen inderdaadquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooie strava uitslagen!
Volgens mij heb je een aheadpen die omhoog staat? Zou daar een rechte pen op zetten..
En komende winter iets meer bovenarmen trainen, zodat je shirtje niet meer zo flappert om je armpjesNee grapje.. Je bent nog jong, lekker zo houden. Leuk pakje, inderdaad alleen zwarte sokken verbranden!
Welk merk fiets rijd je?? Ik ken het niet..
Volgens mij is dat een pen die in een hoek. Je kunt hem dus ook omdraaien, dan staat die vanzelf horizontaal.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooie strava uitslagen!
Volgens mij heb je een aheadpen die omhoog staat? Zou daar een rechte pen op zetten..
En komende winter iets meer bovenarmen trainen, zodat je shirtje niet meer zo flappert om je armpjesNee grapje.. Je bent nog jong, lekker zo houden. Leuk pakje, inderdaad alleen zwarte sokken verbranden!
Welk merk fiets rijd je?? Ik ken het niet..
Wacht maar totdat je een vriendin hebt...........quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja die bovenarmen inderdaad![]()
de fiets waar ik op fiets is een Guerciotti Auriga achteraf zonde van het geld want te voor 1400 kon ik veel mooier krijgen maar ik wist er nog niet zoveel van af, maar op termijn ben ik wel opzoek naar een mooie fiets waar ik echt trots op kan zijn. Eéntje die je de eerste paar weken op je kamer naast je bed zet zodat het laatste wat je ziet die fiets is en het eerste als je wakker wordt![]()
Gaat wel goed zo te zien, klasbak!. Maar ook denk ik dat je snel uit dat frame gegroeid zal zijn. Je kunt er nog een langere 6 graden pen op monteren maar veel speling heb je niet echt. En een (duur) nieuw frame zou ik lekker nog een paar jaar mee wachten totdat je uitgegroeid bent. Je smaak met die Look 675 kan ik wel waarderen, maar over een jaar of drie zijn die Look frames er ook nog wel hoor.quote:Wat het gaat worden weet ik nog niet, ik had de look675 wel op het oog maar naar een paar keer gezien te hebben op google vind ik die iets te wit.
Pas ik daar op? Vind m'n huidige frame te zwaar. En te slap.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
http://link.marktplaats.nl/703518090
hmmm
Ja zulke dingen zijn wel een beetje jammer idd en daarvoor zijn we niet specialistisch genoeg helaasquote:Op zondag 4 augustus 2013 09:34 schreef SuperWeber het volgende:
Ik was vorige week ook bij Tommeke in de winkel, maar daar konden ze me niet eens aan een nieuwe interne kabelbehuizing voor mijn fiets helpen. Ik weet niet of dat merk gebonden is, maar ik vond het wel een beetje karig. Vervolgens maar naar Dik gereden, waar ze het wel hadden...
Neuh, half 2 denk ikquote:
Als het "verse" vlekken zijn: gewone kettingontvetter, die je ook gebruikt om je ketting schoon te maken. Wasbenzine heeft zo'n beetje dezelfde eigenschappen, denk ik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:21 schreef Sloggi het volgende:
Kettingsmeer uit autobekleding krijgen. Tips?
Dreft, wasbenzine?
Leuk! Kwam vanmorgen nog een deerne tegen op de racefiets in een laag uitgesneden mouwloos hemdje. Die mocht van mij best die soignee-regels breken, hoorquote:Op zondag 4 augustus 2013 11:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat het zomer is.
[ afbeelding ]
Idd wat Grip zegt.. onzettend druk op smalle weggetjes waarbij je elkaar kruist qua mensen op heenweg en mensen die al op terugweg waren.. Fietspaden door het bos, waarbij ook gewone gezinnen uiteraard gewoon graag gebruik maken van het pad. Niet helemaal top.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:29 schreef Gripper het volgende:
Hier ook weer thuis, oksel + fietsmaatje en kaas waren hier al vroeg en we zijn vanuit Vreeswijk naar de start gefietst. 8.45 sharp daar aanwezig, en ff kennismaken met enkele nieuwe gezichten en oude bekenden. Mooie dag, maar helaas geen mooie route om met zoveel volk te doen: hectisch, draaien en keren, en veel over smalle weggetjes met tegenliggers. Maar aan het eind werd het rustiger, de tweede helft konden we lekkerder rijden.
Leuk om eens wat nieuwe gezichten te zien ( al was dat met sommige qua samen op pad alleen de eerste paar honderd meter, sorry jongens...) en een mooi dagje in de zon. Uiteindelijk met uit en thuis fietsen 190 km op de teller en m'n gasten zijn na een douche & biertje nu net de deur uit.
Zal wat minder zijn geweest, 15-20 minuten. Maar we hebben onderweg nog een keertje gestopt voor een colatje bij een tennisvereniging.quote:
en een bandje verwisselen toch? Ik heb dam wel weer netjes mijn stempeltjes gehaald. Heuvelop wil gewoon niet vlotten, naar beneden daarintegenquote:Op zondag 4 augustus 2013 19:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zal wat minder zijn geweest, 15-20 minuten. Maar we hebben onderweg nog een keertje gestopt voor een colatje bij een tennisvereniging.
Er werd idd flink doorgereden en niet echt gewacht, waardoor er na de Amerongseberg nog maar 8 over waren.
Het parkoers was trouwens vrij standaard voor een toertocht over de heuvelrug. Die smalle fietspaden hoeven voor mij ook niet zo.
Zal dan wel. Ik stond met kaas en 42 honderd meter verder, heb niet zo goed erop gelet wie lek was gereden.quote:
Yep! Ging te hard voor mij, ik moet toch 90+ kg elke keer omhoog zeulen. Na een paar klimmetjes reed ik ook nog eens verkeerd waardoor ik het grootste deel van groep na 25km niet meer heb gezien.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:20 schreef ddx het volgende:
Bij 2e stempelpost op RealBizkit666 en Flapuit(?) gewacht en uiteindelijk met z'n 3en naar de finish gefietst.
Vooral de tweede helft. Daarvoor ging het wat minder en was het regelmatig aanklampen, maar zolang het niet écht te hard gaat, kan ik dat vrij goed.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
De man met de beste benen was imo MarcoD vandaag. Verder reed Wombcat ook goed, maar dat had ik wel verwacht.
Ja dat lag al in de lijn van verwachting vond ik, de eerste 80km waren heuveltje op een soort halve sprintjes, omdat iedereen zich dan toch ff wil meten en tonen. Na zo'n 1e helft komt zo'n oude rot als jij op stoom, en ligt de rest op apegapen zowat.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vooral de tweede helft. Daarvoor ging het wat minder en was het regelmatig aanklampen, maar zolang het niet écht te hard gaat, kan ik dat vrij goed.
En toen we met zijn drieën waren, zat ik er wel redelijk doorheen, vooral op het vlakke.
Leuke pics
Mocht je weer eens in die buurt zijn. Op de militaire begraafplaats boven op de Grebbeberg kun je bijvullen. Even met gepast respect naar de (kleine) expositie rechtsachterin lopen. Daar wordt zijn toiletten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Daar schoot bijna de kramp er in. Bij het begin van de grebbedijk waren de bidons leeg en tot de finish heb ik geen mogelijk gehad om te vullen
nah... is maar een goedkope Chinese knock-offquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[...]ook kwam ik er in de auto pas achter dat het 42 was met die veels te dure cervelo en dat niet alleen 1-2 hoge pornovelgen heeft, maar critic ook.
Mooi dag
Nog een keer kuddo's voor je maat ultra_Teunis, hij was zo aardig om na de laatste keer Amerongseberg te wachten en mij (en later the Critic) terug te brengen tot we weer bij jou waren.quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:58 schreef Oksel het volgende:
Was leerzaam vandaag..ultra_Teunis was mee, ervaren rot, 17 jaar elite gereden. Die heeft even een mooie analyse gemaakt van de rijders van vandaag.
Ja, ben ook niet zo explosief meer, dus zo hard bergop in het begin ligt me niet zo. Maar ik rijd aan het einde nog wel vrijwel net zo hard bergop als in het begin, terwijl de rest net wat meer inzakt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat lag al in de lijn van verwachting vond ik, de eerste 80km waren heuveltje op een soort halve sprintjes, omdat iedereen zich dan toch ff wil meten en tonen. Na zo'n 1e helft komt zo'n oude rot als jij op stoom, en ligt de rest op apegapen zowat.
Ik bedoel als je zoveel cyclo ervaring hebt kan je de energie goed verdelen op zo'n afstand.
Da's wel tof van 'm. En dat terwijl je de eerste keer mij terugbracht (was mezelf ook wel gelukt, maar in je wiel was het makkelijker).quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:36 schreef forty-two het volgende:
Nog een keer kuddo's voor je maat ultra_Teunis, hij was zo aardig om na de laatste keer Amerongseberg te wachten en mij (en later the Critic) terug te brengen tot we weer bij jou waren.
Kom maar op met die analyse. Kan nooit zo pijnlijk accuraat zijn als kaas die bijv eens zei dat deze of gene "eiks nog een paar kilootjes buikspek kwijt moest en meer spier op het bovenlijf"quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:58 schreef Oksel het volgende:
Was leerzaam vandaag..ultra_Teunis was mee, ervaren rot, 17 jaar elite gereden. Die heeft even een mooie analyse gemaakt van de rijders van vandaag.
Wasbenzine werkte.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Als het "verse" vlekken zijn: gewone kettingontvetter, die je ook gebruikt om je ketting schoon te maken. Wasbenzine heeft zo'n beetje dezelfde eigenschappen, denk ik.
Welk segment is dat? Volgens mij is er 1 segment van een paar 100m dat nergens op slaat. Ik heb al regelmatig 70+ gereden daar.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
Oh, de afdaling van de Amerongse Berg ben ik de snelste van de FOK!kers (die in de strata-club zitten) die al hun ritje op strava hebben gezet.
Twee andere meets waar ik bij was, was het wel samen uit, samen thuis. Dus het kan wel.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo te horen zit rustig samen fietsen er niet in bij een meet, opzich wel logisch denk ik want de snelle mannen willen toch laten zien wat ze kunnen, ik denk dat ik mij ook moeilijk had in kunnen houden.
Heb je de stempelposten niet gedaan dan, aangezien je daar gewoon je bidon kon bijvullen ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
Daar schoot bijna de kramp er in. Bij het begin van de grebbedijk waren de bidons leeg en tot de finish heb ik geen mogelijk gehad om te vullen
Ik zie bij de Strava van ddx dat hij ergens 86 kilometer per uur gereden heeft. Vraag me echt af waar dat dan wasquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welk segment is dat? Volgens mij is er 1 segment van een paar 100m dat nergens op slaat. Ik heb al regelmatig 70+ gereden daar.
Kan wel idd. De andere keren dat ik bij een meet was, ging het wel. Groep was nu een beetje groot, plus doordat het in een toertocht was, was het een stuk onoverzichtelijker.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Twee andere meets waar ik bij was, was het wel samen uit, samen thuis. Dus het kan wel.
http://app.strava.com/segments/3559533quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welk segment is dat? Volgens mij is er 1 segment van een paar 100m dat nergens op slaat. Ik heb al regelmatig 70+ gereden daar.
Mijn topsnelheid van 67,3 klopt wel aardig. Mijn teller geeft 65,3 al snelste. Blijkbaar een goede GPS dus in mijn telefoon zitten.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie bij de Strava van ddx dat hij ergens 86 kilometer per uur gereden heeft. Vraag me echt af waar dat dan was
Tussen twee punten waar de GPS niet erg nauwkeurig was. Dit heb je altijd.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie bij de Strava van ddx dat hij ergens 86 kilometer per uur gereden heeft. Vraag me echt af waar dat dan was
daar ben ik vol gas langsgeredenquote:Op zondag 4 augustus 2013 20:52 schreef eentwee het volgende:
Er was na de tweede passage door Amerongen nog een stop, daar kon je weer water bijvullen.
ook ja, heb alleen de laatste gemist en was daar de route kwijt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:23 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb je de stempelposten niet gedaan dan, aangezien je daar gewoon je bidon kon bijvullen ?
Denk niet dat die info klopt kan hem ook niet echt vinden in de stats (al zou het kunnen dat dit net op stukje is wat geen segment is, maar lijkt me stug)quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie bij de Strava van ddx dat hij ergens 86 kilometer per uur gereden heeft. Vraag me echt af waar dat dan was
Nee. Ik zat daar net achter de eersten van vandaag en reed 'm op met 25,5 gemiddeld (op mijn tellertje, heb geen strava, dus segment kan iets anders zijn).quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Gesloten het volgende:
Ik vond het al druk vanochtend op de Amerongse berg, maar die tocht was dus vandaag. Maar ik vind het onvoorstelbaar op Strava dat de snelste klimmer de Amerongse berg met 38 km/u heeft beklommen. Zijn er hier mensen die dat kunnen?
Met hele harde wind mee en wat springplanken kan ik denk ik aardig in de buurt komen ik heb nu volgens mij iets van 27-28quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Gesloten het volgende:
Ik vond het al druk vanochtend op de Amerongse berg, maar die tocht was dus vandaag. Maar ik vind het onvoorstelbaar op Strava dat de snelste klimmer de Amerongse berg met 38 km/u heeft beklommen. Zijn er hier mensen die dat kunnen?
Bij mij in het wiel natuurlijk!quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zie bij de Strava van ddx dat hij ergens 86 kilometer per uur gereden heeft. Vraag me echt af waar dat dan was
38 is wel héél veel harder hoorquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Met hele harde wind mee en wat springplanken kan ik denk ik aardig in de buurt komen ik heb nu volgens mij iets van 27-28
Bij zo'n toertocht stijgt het testosteronniveau nou eenmaal naar een hoog niveau, dus met dat haantjesgedrag ga je automatisch jakkeren en waaien de mindere helden er snel van af. Wel jammer maar als je een keer buiten een toertocht af zou spreken dan hanteer je gewoon het sust principe, wel zo leuk.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
Zo te horen zit rustig samen fietsen er niet in bij een meet, opzich wel logisch denk ik want de snelle mannen willen toch laten zien wat ze kunnen, ik denk dat ik mij ook moeilijk had in kunnen houden.
Stel dat iedereen vlak bij elkaar in de buurt woonde en vaak samenfietst dan zit er denk ik wel een rustiger ritje in, maar dat is niet zo.
Ja idd en aangezien er bos omheen zit heb je ook niet heel veel aan de wind dus ik denk dat 35km/h ongeveer een top tijd kan zijn daarquote:
Waar ik de top volgens strava gehaald zou hebben zie ik op strava alleen klim segmenten, afdalingen zijn daar geen segmenten.quote:
Kan prima. De top van dat segment bestaat allemaal uit Continental renners. Die zijn daar met een koers langs gekomen en knallen daar met 40 per uur bij op. Jim van den Berg, Bart van Haaren, Lars Vierbergen etc.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:41 schreef Gesloten het volgende:
Ik vond het al druk vanochtend op de Amerongse berg, maar die tocht was dus vandaag. Maar ik vind het onvoorstelbaar op Strava dat de snelste klimmer de Amerongse berg met 38 km/u heeft beklommen. Zijn er hier mensen die dat kunnen?
Idd ik keek ook even en het is behaald tijdens de dutch food valley classic dus het is wel echt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan prima. De top van dat segment bestaat allemaal uit Continental renners. Die zijn daar met een koers langs gekomen en knallen daar met 40 per uur bij op. Jim van den Berg, Bart van Haaren, Lars Vierbergen etc.
Idd, maar in je eentje red je dat nooit. Naja, misschien als je Lance Pharmstrong heet.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan prima. De top van dat segment bestaat allemaal uit Continental renners. Die zijn daar met een koers langs gekomen en knallen daar met 40 per uur bij op. Jim van den Berg, Bart van Haaren, Lars Vierbergen etc.
afgezien van dat ze waarschijnlijk allemaal aan de doping zitten, het blijven wielrenners natuurlijkquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Idd ik keek ook even en het is behaald tijdens de dutch food valley classic dus het is wel echt.
Jammer dat he net ziek wordt, we hadden je er graag bij gehad.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:03 schreef keesfietst het volgende:
Mooi dat jullie al met al een goed dagje hebben gehad. Verhalen klinken goed.
Volgende keer ben ik fit!
Omdat je daar BG van wordt...quote:Op zondag 4 augustus 2013 11:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat het zomer is.
[ afbeelding ]
Maar dat was maar een klein stukjequote:Op zondag 4 augustus 2013 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel tof van 'm. En dat terwijl je de eerste keer mij terugbracht (was mezelf ook wel gelukt, maar in je wiel was het makkelijker).
Thanks, ga zo plat en comaslaap houden, dan ben ik morgen wel weer oké.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:27 schreef forty-two het volgende:
[..]
Jammer dat he net ziek wordt, we hadden je er graag bij gehad.
Beterschap!
Over bloedgeil en cameltoe's gesproken. Rijden we op gegeven moment de Hoogstraat over, mooie strakke chick op een tijdritfiets. Onderaan gaat zij een andere kant op dan de toertocht, oksel als een dolle geile beer zo erachteraanquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef forty-two het volgende:
[..]
Omdat je daar BG van wordt...
Zie ik daar een CT
Sorry popje, ik was me daar op dat moment niet zo van bewust. Ik was lekker aan het gassen en zag op een geg. moment dat alleen wombcat en MarcoD in mijn wiel zaten. Toen maar doorgereden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:50 schreef Oksel het volgende:
Wat overigens niet netjes was van Kaas, is dat hij niet wegreed op een moment dat hij sterker was, maar op het moment dat hij geluk had in het verkeer..
Koersinzichtquote:Op maandag 5 augustus 2013 06:54 schreef kaasplankje het volgende:
En hoe komt het dan dat MarcoD en Wombcat wel mee waren?
Er moeten gewoon wat kilo's van de buik en wat spieren bij de benen, misschien dat ik dan wel beter heuvelop kom, en anders blijf ik gewoon in Noord-Holland.quote:Op maandag 5 augustus 2013 08:26 schreef the_critic het volgende:
gelukkig kon ik gister wel met de 8 snelste mannen mee. Was van die 8 echter bergop wel abosluut de slechtste. Gelukkig kon ik op vlakke prima meedoen, en ook mijn deel kopwerk zonder problemen gedaan. Conditie gaat nog steeds iedere week beter (zie alle PR's op strava) maar wel vervelend dat bergop het verschil met anderen nog steeds zo groot is..
(en nog even voor het beeld zoals geschetst door forty-two.. Ik reed de laatste keer amerongen samen met Oksel omhoog, en naar beneden. Alleen hield ik beneden benen stil om te wachten op hem en op Theunis die al gedraaid was.. Daardoor reed Oksel al voor me uit. Had me dus voor de verandering een keer niet gelost)
@Vinnie.. voor iemand dit het laatste halfjaar 100km gefietst hebt, moet ik zeggen dat je goed bij bleef beide keren. En ook dat je bij 1e stop erg snel na ons al er al was. Volgende keer iets meer getraint zijn en je blijft er bij.
Blijkbaar gebruikt Garmin ook goedkopere GPS modules dan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:13 schreef the_critic het volgende:
Ik heb, ondanks dat ik dan met een dure Garmin rijd (ipv goedkope gpstracker of mobiele app) toch best wel veel GPS drift her en der.. (en interval staat op 1sec dus ook dat kan het niet echt zijn.. :S )
Waar had je drift dan? Op de defensieweg had het bij mij wel netter gekunt, maar ik moet zeggen dat ik het niet belachelijk vind.quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:13 schreef the_critic het volgende:
Ik heb, ondanks dat ik dan met een dure Garmin rijd (ipv goedkope gpstracker of mobiele app) toch best wel veel GPS drift her en der.. (en interval staat op 1sec dus ook dat kan het niet echt zijn.. :S )
Eigenlijk vind ik dit gewoon bijna leuker dan ons eigen gejakkerquote:
als ik naar mijn rit kijk.. (mooi te vergelijken omdat je bijna overal dubbel rijd) kan ik het zien op bijv defensieweg, net voor ruiterberg, in wageningen bij de berg.. om er maar een paar te noemen..quote:Op maandag 5 augustus 2013 09:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar had je drift dan? Op de defensieweg had het bij mij wel netter gekunt, maar ik moet zeggen dat ik het niet belachelijk vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |