Niet voor die ketting hoor. Dus die kettingolie kun je wel thuis laten. En die EHBO kist zal je met jouw stuurmanskwaliteiten ook wel niet nodig hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:54 schreef Freddeh het volgende:
Niet zoveel boeiends hoor. Ik ga op de fiets naar de camping. Is maar 60km, maar voor mij is dat op dit moment een reis om de wereld
Op hoeveel km is dat?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verdomme. 3e platte band in 3 maanden en ook 3 keer de voorband. Nu moet ik voor zondag nog even nieuwe binnenbandjes regelen, want ik heb geen reserve meer...
En zonder die platte band had ik ook nog een persoonlijk record op mijn trainingsronde (31,2 km) gehad, nu 18 minuten stil gestaan en daardoor mijn gemiddelde van ruim 30 naar 24 gezakt...
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:02 schreef Oksel het volgende:
Net ook met 5 anderen geknald. Inclusief die hardrijchick. Pff. Asospakje aan, 1000% soignee en kneiterhard rijden. 45 rijden, zei eroverheen, 49 erachter aan, iemand eroverheen, sprinten, 55, verliezen in de sprint. Dat werk. Dorstig, dat wel.
Staat erbij.quote:
Ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:10 schreef CFF het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
Aha, dan weet ik wie het is, ze rijdt ook wedstrijden tussen de Profi dames. Dus moet ze wel een beetje hardrijden. Dit jaar ook al wel leuke uitslagen gereden.quote:
Netjes!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:59 schreef Wombcat het volgende:
OK. Nou lekker op vakantie, altijd leuk
Ik heb vandaag op de Nedereindseberg gefietst. Warm![]()
Ging wel lekker trouwens. Al meteen vanuit de start reden er 4 weg. Wat later nog 4. Ik twijfelde nog even om met hen mee te gaan, maar omdat ik dat laatst al eens geprobeerd had en me toen volledig opgeblazen heb, liet ik maar gaan. Die 8 hebben we niet meer teruggezien![]()
Na een half uurtje was ik met drie man een tijdje weg, eentje viel af, er kwamen nog twee bij, iets later nog twee, toen vielen er weer twee weg en een rondje later werden we teruggepakt door het peloton. Maar toch een kwartiertje met een groepje weggeweest
Daarna was het beste bij mij er wel af, maar tegen het einde zat ik nog goed voorin en werd nog 10e in de sprint van het peloton (voornamelijk omdat er maar tien meesprintten, want achter me was het gebroken in de laatste ronde en ik hing amechtig in het wiel voor me). In de kopgroep van 8 zaten 2 B's, dus 12e in totaal
Wordt toch tijd voor een chip, dan kom ik ook nog in de uitslag.
Ik gebruik sinds kort Muc-off C3 en ben daar wel over te spreken. Ice wax en white lightning heb ik al geprobeerd maar vond ik niet wat. Squirt moet ook goed spul zijn maar moet je ook veelvuldig aanbrengen. Beste is als je een nieuwe ketting hebt deze alleen even met een doekje licht af te nemen en zeker niet te ontvetten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:27 schreef muzas het volgende:
Noem eens een goed smeermiddel voor de zomer... Ik heb nu Pedro's Ice Wax 2.0, maar die moet best vaak en redelijk van te voren aangebracht worden. En je moet alles na het aanbrengen goed poetsen, wat er zit een laag wax overheen.
En een viking-lube olietje... maar die is zo dun dat de ketting na 30km al weer ratelt.
Die Ice wax is voor de winter. Nu neem je Pedro's Go! of Chainj. Ik gebruik tegenwoordig Finish Line Ceramic Wax. Beetje minder vettig dan Pedros dus blijft er ook minder vuil aan hangen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:27 schreef muzas het volgende:
Noem eens een goed smeermiddel voor de zomer... Ik heb nu Pedro's Ice Wax 2.0, maar die moet best vaak en redelijk van te voren aangebracht worden. En je moet alles na het aanbrengen goed poetsen, wat er zit een laag wax overheen.
En een viking-lube olietje... maar die is zo dun dat de ketting na 30km al weer ratelt.
Een nieuwe ketting moet je juist wel ontdoen van al die kleeftroep die uitsluitend ter bescherming is aangebracht maar geen smerende werking heeft. Gewoon in de was benzine of diesel olie schoonmaken en daarna drogen en waxen. Met Tri, Terpetine of zelfs thinner gaat het ook, en sneller.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:01 schreef CFF het volgende:
[..]
Ik gebruik sinds kort Muc-off C3 en ben daar wel over te spreken. Ice wax en white lightning heb ik al geprobeerd maar vond ik niet wat. Squirt moet ook goed spul zijn maar moet je ook veelvuldig aanbrengen. Beste is als je een nieuwe ketting hebt deze alleen even met een doekje licht af te nemen en zeker niet te ontvetten.
Nie nodig jonguh, je mot er gewoon beter aan likkuh dan squirt ut vanzellufquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:16 schreef Oksel het volgende:
Ik gebruik altijd Pjur. Niet altijd goed verkrijgbaar, wijk af en toe uit naar Silc Glide. Of soms Wet Platinum, al droogt dat snel op.
Psst... Er zijn ook openingen die zichzelf niet zo goed kunnen bevochtigen, daar kan een beetje extra smering nooit kwaadquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nie nodig jonguh, je mot er gewoon beter aan likkuh dan squirt ut vanzelluf
Mijn bootje ligt nog steeds op de kant voor omvangrijke renovatiewerkzaamhedenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:50 schreef the_critic het volgende:
Ik heb vandaag heerlijk over de Vecht en loosdrechtseplassen gevaren. Lekker op een eilandje de wegwerp BBQ aangehad.. Heerlijk dagje. Morgen nog warmer.. wat zullen we dan eens gaan verzinnen om te doen
Is dat een organisatie? Nee, eigen initiatief met een groepje vrienden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:05 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is dat het rondje vanuit nereus?
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef geindoctrineerd het volgende:
ik ga zeer binnenkort een rondje ijsselmeer fietsen. iemand enig idee waar je op moet letten? Rondje Ijsselmeer is ca 300km, langste afstand wat ik nu heb gedaan is 230km. Kom je nog een man met een hamer tegen, of blijft het neerkomen op goed eten/drinken en niet te hard van stapel gaan?
okido. ik eet sowieso veel tijdens het fietsen. dat wordt dus onderweg nog eens pannenkoeken eten, of pasta scheppen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef Wombcat het volgende:
Genoeg eten meenemen. Je zult een paar keer moeten stoppen om water te tanken. Neem dan ook een colatje.
Idd niet te hard van stapel gaan en bij voorkeur met een paar man rijden (da's geregeld zie ik).
En de man met de hamer kom je vast wel ergens tegen.
Een gelletje voor op het einde vind ik altijd ook wel prettig met lange tochten
Yep, http://www.nereus.nl/rondje/nieuwsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef geindoctrineerd het volgende:
[..]
Is dat een organisatie? Nee, eigen initiatief met een groepje vrienden.
weten we nog niet, waarschijnlijk ergens bij amsterdamquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?
Daarin verschillen we dan van mening. Dit idee had ik ook altijd. Dat conserveervet aan de buitenkant kan er inderdaad wel af. Wat je niet weg wilt hebben is het vet in de ketting, tussen de lagers/draaipunten. Als je met ontvetting aan de slag gaat verwijder je dus ook het vet binnenin.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een nieuwe ketting moet je juist wel ontdoen van al die kleeftroep die uitsluitend ter bescherming is aangebracht maar geen smerende werking heeft. Gewoon in de was benzine of diesel olie schoonmaken en daarna drogen en waxen. Met Tri, Terpetine of zelfs thinner gaat het ook, en sneller.
Dat je niet in slaap valt want het is dodelijk saai.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef geindoctrineerd het volgende:
ik ga zeer binnenkort een rondje ijsselmeer fietsen. iemand enig idee waar je op moet letten? Rondje Ijsselmeer is ca 300km, langste afstand wat ik nu heb gedaan is 230km. Kom je nog een man met een hamer tegen, of blijft het neerkomen op goed eten/drinken en niet te hard van stapel gaan?
Ja dit en je ketting schakelt niet fluks over de kransjes met dat harde vet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:33 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me inderdaad ook weinig aan en daardoor mentaal zwaar. Dan rijd ik liever een zware klassieker van 250km.
Het conserveervet op die kettingen (KMC) smeert wel. Als je de buitenkant afveegt kun je er prima een paar ritten mee rijden. Ze hebben het geloof ik zelfs als product op de markt gebracht. Maar het is erg klef en trekt veel vuil aan, daarom raad ik wel aan minstens goed af te vegen (even met WD40 inspuiten en wrijven). Ontvetten is dus niet echt nodig.
Doe het niet. Zowel de flevopolder als de dijk is dodelijk saai.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk, zat laatst met zelfde idee, maar wilde dan eerst de versie via die weg bij Lelystad naar Enkhuizen. Naar Leeuwarden kom ik dan nog op 250. Vanwaar willen jullie vertrekken?
De polder met enkel rechte wegen is nog saaier dan Fryslanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:58 schreef Wombcat het volgende:
Ach, hij woont in Friesland, dan is dat een verbetering
jij hebt een eigen bootje... Altijd lekker!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef forty-two het volgende:
[..]
Mijn bootje ligt nog steeds op de kant voor omvangrijke renovatiewerkzaamheden![]()
Dus helaas geen heerlijk vaargenot...
Dat wel, maar of ik het ooit nog eens ga doen.....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:07 schreef kaasplankje het volgende:
Wel goede mentale training is het dan.
Kan je ook naar Brabant of Limburg gaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:16 schreef muzas het volgende:
Friesland is niet saai. Heerlijk daar, altijd lekker vakantiegevoel. Ze praten er zelfs raar. Eerst wat booschapjes doen in de supermarkt annex postkantoor annex huisarts annex bloemist. Dan lekker zeilen en dan eind van de dag tussen de klompen aan de toog sterke verhalen aanhoren. Áls je er wat van verstaat.
Maar helfweg krijg je dan een mentale tik... eerst rijd je de goede kant op, vanaf halfweg, rijd je weer terug richting je eigen provincie..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 07:58 schreef Wombcat het volgende:
Ach, hij woont in Friesland, dan is dat een verbetering
Beetje afhankelijk van het budget hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Was gister bij ons ook zo. Er was een kopgroep van een man of 5, 6 weg en niemand had zin ze terug te halen met als gevolg dat de kopgroep het peloton lapte en door het lage tempo de vele cowboys en mindere goden ook mee konden komen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:02 schreef Wombcat het volgende:
Van de warmte hadden er meer last. In het laatste kwartier zat ik niet fris meer, maar als ik om me heen keek zat het grootste deel minstens net zo veel af te zien.
Is dat niet Moniek Tenninglo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:10 schreef CFF het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook een keer met haar gereden. Ze is behoorlijk lang en heeft blond haar toch?
Aanbiedingen kijkenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
- infinito
- ffwd
- dura ace c50? of de c35
Of Cosmic SL's?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.
Hoeveel verschilt dat met de RS80?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor 1000 kun je best veel kopen.. Infinito en FFWD zijn overprijsd imo. Zag dat Mantel die nieuwe Shimano wielen met brede velg en 2:1 achterwiel gunstig heeft. RS81 C35 ziet er wel goed uit voor 499. De C50 variant is wel erg zwaar, een nadeel helaas van brede velgen. Red Wind XLR is ook wel leuk,ca. 800¤.
Koop een boot werk je dood...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:10 schreef the_critic het volgende:
[..]
jij hebt een eigen bootje... Altijd lekker!
Ja pffff. Heb vroeger met m'n pa ook uren staan schuren en lakken op een houten zeilbootje. Later wel tweedehands polyester zeilbootjes opgeknapt en die weer de deur uit gedaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
Deze gasten hebben ook zo'n gaaf project gedaan: een ouwe offshore-reddingssloep ombouwen tot een sjiek sloepje waarmee je je bij Slangevegt niet hoeft te schamenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
Geef me nou maar gewoon praktische tips ja. Ik heb al genoeg italiaans spul: FSA en Castelli.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:44 schreef kaasplankje het volgende:
Had je nou toch maar een Campa groep genomen
Moeten we het zondag maar eens over hebben dan... Huur nu toch af en toe een sloepje.. Vind dat wel erg leuk. Dus hoor graag je ervaringen!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
Koop een boot werk je dood...
Ik laat je zondag wel wat foto's zien...:)
pedaalasquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
ppff very nice..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze gasten hebben ook zo'n gaaf project gedaan: een ouwe offshore-reddingssloep ombouwen tot een sjiek sloepje waarmee je je bij Slangevegt niet hoeft te schamen![]()
K&W / Fendy en Awakie's reddingssloep-project deel II
niet ergens uit je wielen? Al geprobeerd of hij met andere wielen ook kraakt? Ik heb dit ook gehad.. alles nagelopen, maar bleek uiteindelijk een ringetje achter de cassette te ontbreken.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
kutkwaliteit, die Amerikaanse Sram troep. En Oostenrijkers kunnen ook beter ski's maken dan fietsframes
Kijk, hier begint hetgeen ik al bang voor was en reeds voorspeld had. Gelukkig gaat Buzz volgende week ff voor 3,5 weken op vakaaanssie. Dus de komende 86 topics met met Patroon vraag en antwoord spel wat-alsdan-maar-hoe kan ik gevoegelijk overslaan...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 09:05 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede hoge knal wielen voor mijn nieuwe vriendin?
Het kan er zelfs aan liggen welke montage pasta je gebruikt. Die van Tacx bevalt mij niet. Veel te grof waardoor ik denk dat de klemming niet optimaal is. Cyclon Stay Fixed heeft een veel fijnere korrel waardoor het met een hele nauwe passing beter over de delen verdeeld blijft, Ik denk dat dat best eens de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb vorige week een week lang lopen etteren voordat ik een kraak er eindelijk uit had. En dat was dus toch de zadelpen, die enorm strak in het frame past, helemaal schoongemaakt met wasbenzine, ook de staande buis, (frame op z'n kop en met een bezemsteel omwikkelde zeiknatte katoenenlap helemaal schoon gemaakt.) Good luck, en hoop dat je het euvel snel vind.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:43 schreef Gripper het volgende:
Verdorie, ondanks alles zorgvuldig monteren met carbonpasta en momentsleutel komt er nog ergens een kraakje uit mn stuurkolom óf crankstel bij hard aanzetten.
Kaas nog tips?
t ligt deze keer niet aan de bladboutjes![]()
kutkwaliteit, die Amerikaanse Sram troep. En Oostenrijkers kunnen ook beter ski's maken dan fietsframes
Joh, gewoon er op gokken dat er zondag een paar magic hands zijn die die stelschroef van jouw derrie een kwartslag de goede kand op draaien, als die niet vastgerot zit natuurlijk. Maar die kraak is erger... Er is daar in de buurt nog wel een oud ijzerhandel waar je die fiets gratis kwijt kan. Voor die wielen wil ik je me adres dan wel PMenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:29 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn achterdrrie loopt met die nieuwe wielen ook wat minder en ik heb een kraakje in de crank. Hopelijk is het voor zondag opgelost
Leuk verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat jij je adres naar iemand zou mailen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh, gewoon er op gokken dat er zondag een paar magic hands zijn die die stelschroef van jouw derrie een kwartslag de goede kand op draaien, als die niet vastgerot zit natuurlijk. Maar die kraak is erger... Er is daar in de buurt nog wel een oud ijzerhandel waar je die fiets gratis kwijt kan. Voor die wielen wil ik je me adres dan wel PMen
Goede vakantie Buzz! Waar ga je heen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk, hier begint hetgeen ik al bang voor was en reeds voorspeld had. Gelukkig gaat Buzz volgende week ff voor 3,5 weken op vakaaanssie. Dus de komende 86 topics met met Patroon vraag en antwoord spel wat-alsdan-maar-hoe kan ik gevoegelijk overslaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |