Nee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:01 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik vind dit een gevaarlijke grens. stel dat het nu over moslims ging of over joden, dan had je gezegd dat je walgt van mohammed of fatima en dat je snapt dat sommige landen dat soort idioterie uit willen sluiten, omdat andere mensen (wie?) er geen last van hebben...
Nou dan, waarom zeg je het wel over homoseksuelen? Waarom keur je het wel goed als het daarover gaat?quote:
Omdat men zich moet aanpassen aan het land waar hij/zij zich verblijft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:01 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Nou dan, waarom zeg je het wel over homoseksuelen? Waarom keur je het wel goed als het daarover gaat?
Helemaal mee eens. Of juist gaan en dan in regenboog pakjes. Allemaal joehoe roepen. Wat een kul zeg.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:19 schreef starla het volgende:
Ik maak me toch ernstig zorgen om de ontwikkeling dat geld steeds belangrijker wordt dan humaniteit.
Homoseksuelen moeten zich verantwoorden als zij hun geaardheid uiten? Wat is dit voor nonsens?
Als Nederland (NOC*NSF) hier aan meedoet en niet deze OS boycot dan mogen wij ons nooit en te nimmer meer een tolerant land noemen. Wat een humaan dieptepunt is dat dan.
Schandalige ontwikkeling dit.
En die is sterk geënt op westerse waarden. De universaliteit daarvan is dus ook discutabel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:18 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt, onze normen, waarden en wetten zijn niet hetzelfde. Wat wél hetzelfde is zijn de rechten. Dit staat vastgelegd in de universele verklaring van de rechten van de mens waarbij ik in casu een beroep doe op artikel 2 en 3.
Dit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En die is sterk geënt op westerse waarden. De universaliteit daarvan is dus ook discutabel.
Als ik het goed begrijp dan wil jij landen die inhumaan zijn alleen boycotten middels een groot sportevenement en niet op andere manieren, omdat het anders economisch schadelijk voor ons zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:36 schreef starla het volgende:
De OS bieden een prima -niet direct voor de economie schadelijk- platform om je mening te uiten als maatschappij.
Amenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp dan wil jij landen die inhumaan zijn alleen boycotten middels een groot sportevenement en niet op andere manieren, omdat het anders economisch schadelijk voor ons zou kunnen zijn.
Mensenrechten zijn alleen belangrijk zolang het onze portemonnee dus maar niet raakt en we mensen (sporters in dit geval) daarvoor inzetten die er verder ook niets mee te maken hebben....wat ik al zei....gelegenheidsverontwaardiging.
Dit zijn politieke zaken en regel het dan ook maar eerst op politiek niveau voordat je over sporters begint.
Dat heet handel, welvaart, et cetera. We hebben veel ergere zaken gedoogd voor veel minder. Als je jouw waarden aan anderen wil opleggen zul je middelen moeten hebben en offers willen brengen. De beste zendelingen zijn religieuzen of overbetaalde marketing lui, de ene is bereid grote offers te brengen, de ander smijt met geld.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:19 schreef starla het volgende:
Ik maak me toch ernstig zorgen om de ontwikkeling dat geld steeds belangrijker wordt dan humaniteit.
Homoseksuelen moeten zich verantwoorden als zij hun geaardheid uiten? Wat is dit voor nonsens?
True true, maar kun je hier spreken van waarden opleggen? Het gaat immers om een internationaal evenement.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heet handel, welvaart, et cetera. We hebben veel ergere zaken gedoogd voor veel minder. Als je jouw waarden aan anderen wil opleggen zul je middelen moeten hebben en offers willen brengen. De beste zendelingen zijn religieuzen of overbetaalde marketing lui, de ene is bereid grote offers te brengen, de ander smijt met geld.
Volgens mij gaan die mensen daarheen om te sporten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef pokkerdepok het volgende:
ze moeten niet boycotten, ze moeten roze tshirtsjes waar POR GAY op staat uitdelen aan de atleten.
ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ze dan atleten gaan arresteren. dan wordt het pas echt een enorme rel.
zijn er vast wel een hoop te porren voor een actietje.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:59 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die mensen daarheen om te sporten.
Het is inderdaad internationaal, daarom zijn homofiele atleten ook gewoon welkom, maar ze hebben in het openbaar wellicht niet dezelfde vrijheden als thuis. Hetzelfde hebben atleten die naar de VAE gaan, ook daar heb je (zelfs als hetero) bepaalde beperkingen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:58 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
True true, maar kun je hier spreken van waarden opleggen? Het gaat immers om een internationaal evenement.
Een D66'er die in St. Petersburg met de pride gaat meelopen kun je wel zien als waarden willen opleggen, maar dit vind ik wel een beetje anders.
Als je het zo ongenuanceerd wilt brengen: ja. In de nuance die ik heb aangebracht heb ik toch duidelijk de economische belangen afgezet tegen de humane belangen. Dat je niet immer te pas en te onpas alles maar kunt boycotten omdat je het niet met een ander land eens bent lijkt me duidelijk, dat is economische zelfmoord. Helemaal voor een distributieland als Nederland dat ook nog in de toekomst waarschijnlijk volledig afhankelijk gaat worden van Rusland qua gas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef Kingstown het volgende:
Als ik het goed begrijp dan wil jij landen die inhumaan zijn alleen boycotten middels een groot sportevenement en niet op andere manieren, omdat het anders economisch schadelijk voor ons zou kunnen zijn.
Je begint dit topic met de volgende zin:quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:26 schreef starla het volgende:
[..]
Als je het zo ongenuanceerd wilt brengen: ja. In de nuance die ik heb aangebracht heb ik toch duidelijk de economische belangen afgezet tegen de humane belangen. Dat je niet immer te pas en te onpas alles maar kunt boycotten omdat je het niet met een ander land eens bent lijkt me duidelijk, dat is economische zelfmoord. Helemaal voor een distributieland als Nederland dat ook nog in de toekomst waarschijnlijk volledig afhankelijk gaat worden van Rusland qua gas.
Zo zwart-wit als jij het stelt is het dus niet.
Het boycotten van de OS is een goed moment om een statement te maken. Daarnaast is het een wereldwijd evenement waardoor het platform uitstekend is. Je kunt het zelfs nog verder nuanceren: 'Omdat Rusland weigert de wet tijdelijk nietig te verklaren tijdens de OS in het kader van een wereldwijd evenement waar sportiviteit op de voorgrond moet staan en waar navenant meerdere culturen samenkomen, moet Nederland daarom de OS boycotten'.
Dan spits je je toe op de OS en niet op het land an sich. Ik zie niet in waarom het hypocriet is om dat dan te boycotten.
Uiteindelijk doe jij dus precies hetzelfde, namelijk geld belangrijker vinden dan humaniteit en alleen iets willen boycotten daar waar het geen economische schade oplevert....dat noem ik hypocriet en makkelijk scoren over de ruggen van sporters die er helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:19 schreef starla het volgende:
Als die Universele Verklaring zo sterk geënt is op westerse waarden en niet op de Russische, dan had Rusland dat verdrag nooit moeten ratificeren. Dat hebben ze echter wel gedaan (net als een hoop andere niet-westerse landen), dus met die universaliteit zit het wel snor. Non-argument dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En die is sterk geënt op westerse waarden. De universaliteit daarvan is dus ook discutabel.
Ergo, dan maar helemaal NIETS doen. Ja, daar maak je een statement mee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:10 schreef Kingstown het volgende:
Uiteindelijk doe jij dus precies hetzelfde, namelijk geld belangrijker vinden dan humaniteit en alleen iets willen boycotten daar waar het geen economische schade oplevert....dat noem ik hypocriet en makkelijk scoren over de ruggen van sporters die er helemaal niets mee te maken hebben.
Kwestie van prioriteiten stellen. Als je idd vindt dat een land zich dusdanig inhumaan opstelt, dan moet je de ballen hebben om daar actie tegen te ondernemen op het niveau waarop die inhumaniteit plaats vindt en dat is op politiek niveau.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:19 schreef starla het volgende:
[..]
Ergo, dan maar helemaal NIETS doen. Ja, daar maak je een statement mee.
Nah goed, heb mijn mening verkondigd, heb geen nieuwe argumenten meer, en zo te zien jij ook niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kwestie van prioriteiten stellen. Als je idd vindt dat een land zich dusdanig inhumaan opstelt, dan moet je de ballen hebben om daar actie tegen te ondernemen op het niveau waarop die inhumaniteit plaats vindt en dat is op politiek niveau.
Aangezien we geld echter altijd belangrijker vinden, zal dat niet gedaan worden en kunnen we makkelijk "foei" blijven roepen, zonder daar echte consequenties aan te plakken.
Een statement willen maken om het statement willen maken is ook redelijk leeg en inhoudsloos.
Bij landen waar we amper/geen economische belangen hebben doen we het natuurlijk wel, want dan is het makkelijk....uiteindelijk wint het eigenbelang al-tijd en houden de principes op als het onze portemonnee raakt. Dan staan we de meest afgrijselijke zaken toe, want ja....er moet wel geld verdiend blijven worden.
Als de VS aan martelpraktijken doet, dan is er ook echt helemaal niemand die roept dat we ze maar moeten gaan boycotten en de enkeling die dat wel vindt wordt als een wereldvreemde hippie weggezet.
Dit ja, totaal dit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:20 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind het bizar dat men alleen stampei maakt omdat het tijdens de OS niet buiten werking gesteld zou worden. Wat daarbuiten gebeurt boeit blijkbaar keihard niet..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |