abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:12:58 #251
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129608570
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Kunnen ze geen instant slaap pillen ontwikkelen? Je zou verdorie gewoon anesthesia apparatus in huis halen om je zo direct in slaap te laten sukkelen ...

Kut nachtmerries :r Ik wou dat ik me aanstelde en dat ik mijn nachtmerries met anderen kon delen. Kijken hoe zij daar mee om gaan.
-O-
Hou vol lieve se! Bijna emdr toch? Gisteren nog iemand gesproken bij wie emdr heel goed heeft geholpen, dus er is zekerweten hoop dat je er vanaf komt!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:26:01 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129609055
De schuld ligt bij de pesters, maar helaas is de wereld oneerlijk verdeeld en zal het initiatief bij het slachtoffer moeten liggen om ermee om te gaan.
Een keer flink terug meppen schijnt te helpen. En als het al voorbij is, moet je ermee leren dealen dat het je is overkomen. Erg kut en oneerlijk, maar het is niet anders....
pi_129609798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:26 schreef Murmeli het volgende:
De schuld ligt bij de pesters, maar helaas is de wereld oneerlijk verdeeld en zal het initiatief bij het slachtoffer moeten liggen om ermee om te gaan.
Een keer flink terug meppen schijnt te helpen. En als het al voorbij is, moet je ermee leren dealen dat het je is overkomen. Erg kut en oneerlijk, maar het is niet anders....
Het leven is dan ook oneerlijk, daar moet ieder op zijn/haar eigen manier mee zien te dealen :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:37:28 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129611785
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het leven is dan ook oneerlijk, daar moet ieder op zijn/haar eigen manier mee zien te dealen :)
Ja, dat bedoelde ik ook aan te geven.
Het leven wordt een stuk leuker zodra je gaat aanvaarden dat het nu eenmaal soms niet leuk is en soms ook onrechtvaardig.
Het gaat namelijk ook de andere kant op.... wie vindt er bijvoorbeeld niet eens geld op straat, een euro, soms 2, soms zelfs 20 of meer. Een ander is dat geld verloren en heeft het misschien heel hard nodig. Voor diegene dus pech, maar jij hebt er dan weer geluk mee.
Zo zit t leven in elkaar, en als je je daarbij neerlegt heb je zoveel minder stress.
pi_129612305
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, dat bedoelde ik ook aan te geven.
Het leven wordt een stuk leuker zodra je gaat aanvaarden dat het nu eenmaal soms niet leuk is en soms ook onrechtvaardig.
Het gaat namelijk ook de andere kant op.... wie vindt er bijvoorbeeld niet eens geld op straat, een euro, soms 2, soms zelfs 20 of meer. Een ander is dat geld verloren en heeft het misschien heel hard nodig. Voor diegene dus pech, maar jij hebt er dan weer geluk mee.
Zo zit t leven in elkaar, en als je je daarbij neerlegt heb je zoveel minder stress.
^O^
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:01:50 #256
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_129612682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat "weerbaarder maken" vind ik zo'n vaag en magisch begrip. Tegenover groepen onredelijke mensen maak je echt geen kans. Die zogenaamde assertiviteit werkt alleen als je met redelijke mensen te maken hebt en ook veelal 1-op-1.
Dit klopt niet, je moet de leider bij zijn ballen pakken. De rest is veelal meeloper. Zo is het bij mij ook gestopt. Nu kan dat niet meer dus is je enige goede optie om weerbaarder te worden. Dus op een goede manier (en ik blame hier niet het victim maar gepeste mensen kunnen nogal overgevoelig reageren, ik weet er alles van) je grenzen aangeven of wanneer je het gevoel hebt dat het weer gebeurt het op de juiste manier bespreekbaar maken.

Ik blijf er zelf ook gevoelig voor. Vorig jaar een jongere collega die nogal van het sarcasme was, sommige opmerkingen vond ik echt raar en kwetsend. Zij dacht werkelijk dat we een soort humor aan de gang hadden en het goed konden vinden met elkaar. Ben blij dat ik haar heb geconfronteerd, daarna waren de scherpe kantjes eraf en konden we het inderdaad goed vinden.
pi_129617821
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:01 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Dit klopt niet, je moet de leider bij zijn ballen pakken. De rest is veelal meeloper. Zo is het bij mij ook gestopt. Nu kan dat niet meer dus is je enige goede optie om weerbaarder te worden. Dus op een goede manier (en ik blame hier niet het victim maar gepeste mensen kunnen nogal overgevoelig reageren, ik weet er alles van) je grenzen aangeven of wanneer je het gevoel hebt dat het weer gebeurt het op de juiste manier bespreekbaar maken.

Ik blijf er zelf ook gevoelig voor. Vorig jaar een jongere collega die nogal van het sarcasme was, sommige opmerkingen vond ik echt raar en kwetsend. Zij dacht werkelijk dat we een soort humor aan de gang hadden en het goed konden vinden met elkaar. Ben blij dat ik haar heb geconfronteerd, daarna waren de scherpe kantjes eraf en konden we het inderdaad goed vinden.
Dank je voor je reactie :)

Ik heb wat psychiater nieuws: Ze zitten bij mij te kijken naar Clusters A en C. Ze hebben tegen mij gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk niet autistisch ben. Met het autisme gedeelte gaan ze niet verder. Eind september begint de sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129618051
Hoe verzin je het? :'(

Een andere ex van mij (25/Italiaanse) heeft het onlangs (3 week geleden) uitgemaakt met een oud klasgenoot (30/Indier) van me. We kennen elkaar allemaal van universiteit. Die relatie tussen die 2 liep al jaren stroef, en men vroeg zich af wat mijn ex deed met die Indier. Hij was communicatief niet sterk, typische niet prater, maar kon soms wel enorm als een giftige slang je bijten als hij het met iets niet eens was. Op een valse manier.

Nu wil het zo zijn dat mijn 'trouble' ex, mijn italiaanse ex en haar ex vriend kent, want hey! we zaten allemaal ooit eens bij elkaar op uni! Nu heb ik op facebook een bericht gestuurd naar die italiaanse ex omdat ze het even moeilijk had en je raad het al, die Indier heeft het gelezen om dat die op dit moment met die Italiaanse en vrienden op 1 grote vakantie zijn en ze vonden het zonde van het geld om niet heen te gaan. Die Indier heeft haar verbaal natuurlijk enorm aangevallen na het lezen van deze troubles troubles troubles ..

En je snapt wel waar ik dan vrees voor heb, want ik heb hier mijn inziens geen partij in, want die Italiaanse doos had nooit haar ex vriend door haar facbeook moeten laten lezen. En ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik straks weer een vies kut mailtje kan verwachten ....

Hoe ben ik ooit in deze onzin terecht gekomen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129618246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:

Een andere ex van mij (25/Italiaanse) heeft het onlangs (3 week geleden) uitgemaakt met een oud klasgenoot (30/Indier) van me. We kennen elkaar allemaal van universiteit. Die relatie tussen die 2 liep al jaren stroef, en men vroeg zich af wat mijn ex deed met die Indier. Hij was communicatief niet sterk, typische niet prater, maar kon soms wel enorm als een giftige slang je bijten als hij het met iets niet eens was. Op een valse manier.

Nu wil het zo zijn dat mijn 'trouble' ex, mijn italiaanse ex en haar ex vriend kent, want hey! we zaten allemaal ooit eens bij elkaar op uni! Nu heb ik op facebook een bericht gestuurd naar die italiaanse ex omdat ze het even moeilijk had en je raad het al, die Indier heeft het gelezen om dat die op dit moment met die Italiaanse en vrienden op 1 grote vakantie zijn en ze vonden het zonde van het geld om niet heen te gaan. Die Indier heeft haar verbaal natuurlijk enorm aangevallen na het lezen van deze troubles troubles troubles ..

En je snapt wel waar ik dan vrees voor heb, want ik heb hier mijn inziens geen partij in, want die Italiaanse doos had nooit haar ex vriend door haar facbeook moeten laten lezen. En ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik straks weer een vies kut mailtje kan verwachten ....

Volgens mij ga je om met de verkeerde mensen ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129618408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:22 schreef sitting_elfling het volgende:

Goede tijden, slechte tijden! :P
pi_129618533
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Goede tijden, slechte tijden! :P
No shit, ik wil niks met deze meuk te maken hebben. Het zijn gewoon hele normale mensen, beide, die typisch passen bij het stereotype Italiaan en Indier. Dan weet je exact waar ik het over heb....

Maar ik heb helemaal geen zin in dat gezeik en het nare gevoel bekriebelt me nu dat de 1 contact met de ander gaat zoeken.

Ik wil geen rare email of berichten van vrienden dat 'die of die' weer achter de rug van anderen lopen te lullen. :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129618585
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No shit, ik wil niks met deze meuk te maken hebben. Het zijn gewoon hele normale mensen, beide, die typisch passen bij het stereotype Italiaan en Indier. Dan weet je exact waar ik het over heb....

Maar ik heb helemaal geen zin in dat gezeik en het nare gevoel bekriebelt me nu dat de 1 contact met de ander gaat zoeken.

Ik wil geen rare email of berichten van vrienden dat 'die of die' weer achter de rug van anderen lopen te lullen. :r
Dan is dat precies wat ik ze zou zeggen, zou het daartoe komen.
pi_129623382
Dan zegde, da ben ik kotsbeu da gelul :D

Groetjes

F...
pi_129623555
Pfoe, woensdag m'n intake en ik voel me er heel dubbel over. Aan de ene kant zie ik er als een berg tegenop, aan de andere kant zie ik er ook naar uit, om eindelijk eens aan de slag te gaan. Stiekem wel blij dat ik woensdagavond een dienstje heb overgenomen van een collega, 's avonds afleiding :D
Live for now, forget forever
pi_129624073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:25 schreef Vogeltje88 het volgende:
Pfoe, woensdag m'n intake en ik voel me er heel dubbel over. Aan de ene kant zie ik er als een berg tegenop, aan de andere kant zie ik er ook naar uit, om eindelijk eens aan de slag te gaan. Stiekem wel blij dat ik woensdagavond een dienstje heb overgenomen van een collega, 's avonds afleiding :D
Het kan altijd alle kanten op. Zelfs al zie je er tegenop, het kan een van de leukste of beste momenten van je leven zijn.

Zie Flatley:
pi_129624401
Leuk hoe je uit de meest lullige media nog de meest simpele levenslessen mee kan krijgen:
pi_129624568
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:52 schreef Gray het volgende:
Leuk hoe je uit de meest lullige media nog de meest simpele levenslessen mee kan krijgen:
[ afbeelding ]
Je kunt in -alles- een bericht zien :P
pi_129624648
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelfs foute berichten. Wanneer je echt down bent, dan kan er mogelijk geen sprake meer zijn van *just* keep swimming. Depressiviteit is niet voor niets een psychiatrisch probleem.
pi_129624651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yes, het leven is je guru. (8>
pi_129624877
quote:
[ afbeelding ]

Je snapt?
pi_129625059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:06 schreef hoorayforpeepee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je snapt?
Hm...
pi_129625088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Hm...
wat omhoog gaat....
pi_129625127
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:12 schreef hoorayforpeepee het volgende:

[..]

wat omhoog gaat....
Ah.
pi_129625153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:13 schreef Gray het volgende:

[..]

Ah.
jij niet deden snappen :P
pi_129625167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:13 schreef hoorayforpeepee het volgende:

[..]

jij niet deden snappen :P
Ik niet gepast en leuk vinden.
pi_129625185
quote:
[ afbeelding ]
Nemo O+

Ik blijf zeker gewoon doorgaan. Het haalt de scherpe randjes er voor mij vanaf, het maakt dat ik me ok voel, maar de dieperliggende dingen zijn er niet mee opgelost. Dat hoop ik dus te bereiken met professionele hulp/begeleiding.
pi_129625338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:14 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Nemo O+

Ik blijf zeker gewoon doorgaan. Het haalt de scherpe randjes er voor mij vanaf, het maakt dat ik me ok voel, maar de dieperliggende dingen zijn er niet mee opgelost. Dat hoop ik dus te bereiken met professionele hulp/begeleiding.
Verkoelende zalf is verzacht de pijn wellicht, maar is niet per se genezend. Je zal inderdaad de bron van de pijn moeten opzoeken, juist op momenten dat het beter gaat en je de moed ervoor hebt.
pi_129625682
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Verkoelende zalf is verzacht de pijn wellicht, maar is niet per se genezend. Je zal inderdaad de bron van de pijn moeten opzoeken, juist op momenten dat het beter gaat en je de moed ervoor hebt.
Ik denk te menen dat ik de oorzaak wel ken, maar hoe ik er mee om moet gaan, weet ik niet altijd. Dat hoop ik te vinden. Of eigenlijk, ik weet het wel zeker. Ik schrijf nu redelijk veel, dagboek, en ik schreef gisteren ook al, het gaat goed met me komen. Het hoe en wanneer enzovoorts is nu nog onzeker, maar dat het goed komt, daar ben ik van overtuigd.

En ondertussen maak ik alvast m'n eigen kleine stapjes. Ik ben zo'n eigenwijs mens die bijvoorbeeld zelden om hulp vraagt. Ik vraag nu op m'n werk veel meer om hulp als ik er zelf niet uitkom met mijn case. Vandaag ook even tegenover m'n teamleider benoemd dat ik daar eigenwijs in ben, voelt goed dat je dan een compliment krijgt dat je het tóch doet.
pi_129625769
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:28 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Ik denk te menen dat ik de oorzaak wel ken, maar hoe ik er mee om moet gaan, weet ik niet altijd. Dat hoop ik te vinden. Of eigenlijk, ik weet het wel zeker. Ik schrijf nu redelijk veel, dagboek, en ik schreef gisteren ook al, het gaat goed met me komen. Het hoe en wanneer enzovoorts is nu nog onzeker, maar dat het goed komt, daar ben ik van overtuigd.

En ondertussen maak ik alvast m'n eigen kleine stapjes. Ik ben zo'n eigenwijs mens die bijvoorbeeld zelden om hulp vraagt. Ik vraag nu op m'n werk veel meer om hulp als ik er zelf niet uitkom met mijn case. Vandaag ook even tegenover m'n teamleider benoemd dat ik daar eigenwijs in ben, voelt goed dat je dan een compliment krijgt dat je het tóch doet.
Het is al heel wat dat je denkt dat je bepaalde dingen hebt en dat je een eerste stap hebt gezet richting professionele "bevestiging" :)
pi_129625863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:28 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Dan heb je de grootste stap al gemaakt. ^O^

quote:
Het vergt een sterk mens om zwakten toe te geven. Het toont de kracht die nodig is voor verbetering. Iets waar iedereen profijt van heeft.
pi_129625864
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is al heel wat dat je denkt dat je bepaalde dingen hebt en dat je een eerste stap hebt gezet richting professionele "bevestiging" :)
De stap naar de huisarts was niet geheel m'n eigen keuze, maar ik zie wel in dat dat het beste is. Om dus die verwijzing te krijgen. En ik wil het ook, dat is ook belangrijk. Als ik niet zelf zou willen, schiet ik er nog geen flikker mee op.
pi_129626195
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Het vergt een sterk mens om zwakten toe te geven. Het toont de kracht die nodig is voor verbetering. Iets waar iedereen profijt van heeft.
Naja, iets ontkennen heeft geen zin, het toegeven en daar dan tegeningaan werkt wel :o
Rustig aan.
pi_129626272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Naja, iets ontkennen heeft geen zin, het toegeven en daar dan tegeningaan werkt wel :o
Tegenin gaan? Mee werken! ;)
pi_129626347
quote:
Pf, z'n powerlevel was daar pas iets van 20 ofzo... :{w

Niets vergeleken met +9000.
pi_129626354
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:44 schreef Gray het volgende:

[..]

Tegenin gaan? Mee werken! ;)
Neejoh, zwakte erkennen dan moet je niet zwak blijven doen :P
Gewoon die bewustwording maakt juist dat je er iets mee kan doen.
Rustig aan.
pi_129626366
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Pf, z'n powerlevel was daar pas iets van 20 ofzo... :{w

Niets vergeleken met +9000.
:+
Rustig aan.
pi_129626374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Neejoh, zwakte erkennen dan moet je niet zwak blijven doen :P
Gewoon die bewustwording maakt juist dat je er iets mee kan doen.
Zelfde gedachte, andere woorden. ;)
pi_129626421
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Zelfde gedachte, andere woorden. ;)
Okidoki :@
Rustig aan.
pi_129626967
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:33 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Dan moet hij wel bekend zijn met zijn zwaktes ;)
Daar wil het nog weleens aan schorten :)
pi_129627099
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan moet hij wel bekend zijn met zijn zwaktes ;)
Daar wil het nog weleens aan schorten :)
Het is een zij.
pi_129627193
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is een zij.
De mens kan ook een hij zijn.
pi_129627280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

:Y
Rustig aan.
pi_129628337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Deze niet, afgaand op haar icoon.
pi_129628733
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te bereiken met je posts? Je zit me tevergeefs te corrigeren, want je begrijpt in meerdere gevallen de context overduidelijk niet.
pi_129629361
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Das geen garantie dat het een zij is, niet op dit forum! :P
pi_129629442
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet eens over haar ;)
Hij kwam met "een sterk mens". Dat kan iedereen zijn :)
pi_129629807
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben heus waar een jongedame :+
pi_129630007
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:00 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Ik ben heus waar een jongedame :+
*O* :P
pi_129630624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:52 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik had het niet eens over haar ;)
Hij kwam met "een sterk mens". Dat kan iedereen zijn :)
Ik had het niet eens over jou ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')