abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 september 2013 @ 17:05:35 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_130817259
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef rentezoeker het volgende:

[..]

8-10 jaar geleden zat hier volgens mij brood in, maar lijkt me nu wat minder, tenzij de economie enorm snel in gigantisch tempo aantrekt. Volgens mij kunnen CEO´s en DGA´s dit soort sessies niet meer verkopen aan hun personeel en hoger management kader wordt het niet meer gegund.

Verder: dure, pretentieuze en grote lokatie, zie http://www.molenbeek.nl/2(...)45DC8336D0552A50DEAD, 157m2 voor 1768 euro, parkeerplaatsen nog bij te huren en meebetalen aan onderhoud (is mogelijk onverwachte kosten).

Drie maanden huur is afgerond 6000 euro, dus ze willen 20k voor de inrichting? Ook niet helemaal meer van deze tijd aangezien in dat pand de vloerbekleding (parket) al overal ligt.

Tevens hebben ze 50 k zelf gestoken in quote: opleidingen en andere ontwikkelkosten (uitdenken concept, gratis behandelingen, aanschaf materialen, etc. unquote. Ik vind t nogal hoge kosten en ook nogal gedurfd om ze in te brengen in de bv (blijkbaar). Ik krijg er het idee bij dat er aan die kostn het een en ander opgeschroefd is.

Alle 4 de dames zijn ongehuwd en geen kinderen, twee van de aandeelhouders draaien een gezamenlijke omzet van 250k naar eigen zeggen, en geen 26 k voor 3 maanden huur en een wat soberder inrichting?

Ik heb me er niet aan gewaagd ondanks de aantrekkelijke looptermijn en de voor die termijn tamelijk hoge rente.
Ik was al bijna zo ver! Alleen dat van die huur nog niet, hulde daarvoor.

Ik vraag mij ook af hoe ze 7 ton omzet willen gaan realiseren, dat is zo ver ik kan lezen nergens op gebaseerd. 2,5 ton met 2 (ervaren) personen zou met een beetje geluk 5 ton met 4 personen kunnen worden. Ik heb dan ook het idee dat de omzetprognose wat onrealistisch is op korte termijn.
pi_130817388
1Ik vraag mij ook af hoe ze 7 ton omzet willen gaan realiseren, dat is zo ver ik kan lezen nergens op gebaseerd. 2,5 ton met 2 (ervaren) personen zou met een beetje geluk 5 ton met 4 personen kunnen worden. Ik heb dan ook het idee dat de omzetprognose wat onrealistisch is op korte termijn.

Haha, was ik nog vergeten. Eens!
pi_130821406
Hoppa en vol!

Neo Unity
Leendoel: Opstart onderneming
Project: 4688 Zakelijk
Classificatie:E
  woensdag 4 september 2013 @ 19:26:01 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_130821729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:19 schreef rentezoeker het volgende:
Hoppa en vol!

Neo Unity
Leendoel: Opstart onderneming
Project: 4688 Zakelijk
Toch nog iets ingelegd? ;)
pi_130821876
nope, ik heb me niet laten verleiden door de korte termijn. Ik kijk, net als de meeste anderen denk ik, of ik een project realistisch vind. Meestal betekent dat of het wordt opgezet naar mijn nomen: een helder verdienmodel, enthousiaste ondernemers en besparen op de kosten. Wat ik echt leuk vond was Cafetaria Weiweer (3879). Goed verhaal: cafetaria van ouders verkocht eind jaren negentig, pand gehouden, door twee opeenvolgende pachters verwaarloosd, nu met goede ideeen en een opgeknapt interieur lekker aan de slag en de loop er weer inbrengen Ik geniet van hun FB pagina. Opening is morgen, leuk om daar een beetje aan te hebben bijgedragen. Het project van vandaag gaf me niet hetzelfde fijne gevoel. Dus maar gelaten. Er komen er vast nog meer.

[ Bericht 98% gewijzigd door rentezoeker op 04-09-2013 20:40:06 ]
pi_130826868
Sinds enige tijd volg ik ook de projecten op geldvoorelkaar en heb ik in enkele geinvesteerd. Het concept en de gedachte sta ik volledig achter. Wel mis ik bij veel projecten een goede, onderbouwde motivering van diverse zaken. Als voorbeeld het project van Neo Unity. Iets waar ik totaal niets mee heb en dus ook geen geld in gestoken zou hebben, maar als ik dan het volgende lees:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef rentezoeker het volgende:

[..]

Drie maanden huur is afgerond 6000 euro, dus ze willen 20k voor de inrichting? Ook niet helemaal meer van deze tijd aangezien in dat pand de vloerbekleding (parket) al overal ligt.

Tevens hebben ze 50 k zelf gestoken in quote: opleidingen en andere ontwikkelkosten (uitdenken concept, gratis behandelingen, aanschaf materialen, etc. unquote. Ik vind t nogal hoge kosten en ook nogal gedurfd om ze in te brengen in de bv (blijkbaar). Ik krijg er het idee bij dat er aan die kostn het een en ander opgeschroefd is.

Alle 4 de dames zijn ongehuwd en geen kinderen, twee van de aandeelhouders draaien een gezamenlijke omzet van 250k naar eigen zeggen, en geen 26 k voor 3 maanden huur en een wat soberder inrichting?

Ik heb me er niet aan gewaagd ondanks de aantrekkelijke looptermijn en de voor die termijn tamelijk hoge rente.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vraag mij ook af hoe ze 7 ton omzet willen gaan realiseren, dat is zo ver ik kan lezen nergens op gebaseerd. 2,5 ton met 2 (ervaren) personen zou met een beetje geluk 5 ton met 4 personen kunnen worden. Ik heb dan ook het idee dat de omzetprognose wat onrealistisch is op korte termijn.
is dat voor een groot deel precies wat ik mis. Onderbouwing. Hoe komen ze tot die 7 ton? Waarom kunnen ze met die 7 ton geprognotiseerde omzet een bedrag van 26.000 niet zelf bekostigen? Zeker met 2 vennoten die nu al 2,5 ton per jaar (ca 21.000 p/mnd) doen.

Zelf ¤ 50.000 eigen geld erin gestoken? Als ik het zo lees was dat voornamelijk tijd en geen euro's. Die tijd kan je later als je idee inderdaad werkt ten gelde maken. Dat is m.i. geen echte directe investering.

Ik zou daarom wel graag meer (financiele)onderbouwing zien waardoor ik een beter beeld kan vormen en me niet hoef te focussen op mijn "onderbuikgevoel". (Verwachtte) omzet zegt niet veel, (netto) resultaat des te meer (al is dat lastig bij starters). Zo ook project 3456 van gisteren. Een lening van ¤ 50.000 wat naar verwachting een resultaat geeft op de omzet van ca 150k per jaar. Oftewel ¤ 12.500 p/mnd gemiddeld. Waarom dan 60 maanden? In 4 maanden is de machine terugverdiend in het meest positieve geval...

Daarom zou ik graag zien dat in ieder geval enkele "vragen" anders beantwoord worden en dat dit door GvE ook afgedwongen wordt. Vragen/antwoorden als

"Waarom via GvE?": omdat banken geen geld uitlenen.......
"Op welke wijze denkt u af te kunnen lossen?": zoals te zien is er voldoende cashflow...

Een andere optie is de mogelijkheid om openbaar(!) vragen te kunnen stellen aan de aanvrager. Dat haalt wellicht de snelheid eruit, maar zorgt er wel voor dat de aanvrager een goed verhaal moet hebben en de investeerders (beter) een overwogen beslissing kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door fingie op 04-09-2013 21:31:33 ]
pi_130827855
Gezien de negativiteit hier zou je niet zeggen dat het zo snel zal gaan. Nou heb ik zelf helemaal niks met dat zweverige gedoe, hoopjes anderen dus wel. Mijn insziens is geld investeren bij GvE ook veel meer een gevoels kwestie dan een wel overwogen financiele beslissing.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_130828387
(Mede) vanwege die reden ben ik nu hiernaar aan het kijken.
జ్ఞ‌ా
pi_130829442
1Een andere optie is de mogelijkheid om openbaar(!) vragen te kunnen stellen aan de aanvrager. Dat haalt wellicht de snelheid eruit, maar zorgt er wel voor dat de aanvrager een goed verhaal moet hebben en de investeerders (beter) een overwogen beslissing kunnen nemen.

Ik vind t geen gek idee van je. Ik heb een keer een verduidelijking gevraagd van een bepaald project en kreeg erg snel antwoord van de aanvrager. Was ook een antwoord dat hout sneed. Was er erg tevreden over. Ben alleen bang dat de meeste projecten niet lang genoeg openstaan voor zo´n aanpak. En dan blijft het een kwestie van op gevoel uitlenen, wat volgens mij niet zo zou moeten zijn.
pi_130829855
Op puur gevoel zou inderdaad niet de bedoeling moeten zijn. Enige rationele overweging blijft in mijn ogen noodzakelijk. De snelheid waarmee veel projecten doorlopen worden bied geen (of nauwelijks) mogelijkheid tot het stellen van vragen. Een combinatie van de mogelijkheid tot het stellen van vragen met meer onderbouwing in de omschrijving zou daarom een enorme verbetering zijn naar mijn mening.
Wellicht dat door de uitgebreidere onderbouwing het stellen van vragen overbodig wordt of tijd gecreeerd wordt tot het stellen van vragen...

[ Bericht 0% gewijzigd door fingie op 04-09-2013 22:30:49 ]
pi_130830948
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:04 schreef rentezoeker het volgende:
Ik vind t geen gek idee van je. Ik heb een keer een verduidelijking gevraagd van een bepaald project en kreeg erg snel antwoord van de aanvrager. Was ook een antwoord dat hout sneed. Was er erg tevreden over. Ben alleen bang dat de meeste projecten niet lang genoeg openstaan voor zo´n aanpak. En dan blijft het een kwestie van op gevoel uitlenen, wat volgens mij niet zo zou moeten zijn.
Dat is aardig van die aanvrager dat hij jou vraag beantwoord. Maar stel je dan eens voor dat laten we zeggen er 500 investeerders zijn en die gaan allemaal vragen stellen dan krijg je daar een hele dagtaak aan. Nu zou je de hele aanvraag getoond op GvE wel groter maken met nog meer info. Maar hoeveel investeerders zullen er zijn die dat helemaal doen.

In het geval van Neo Unity ben ik na 2 alinea's al opgehouden met lezen. Wat ze doen interesseert mij niet en dan houd het meteen op, heel erg onderbuik natuurlijk. Zo schift je natuurlijk al aardig wat van je lijstje af van investeren ja of nee.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:34:07 #237
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130831142
quote:
3s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:45 schreef µ het volgende:
(Mede) vanwege die reden ben ik nu hiernaar aan het kijken.
Gewoon van beide wat doen,

Ik heb vanalles wat En dat vult elkaar samen goed aan!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 5 september 2013 @ 09:40:41 #238
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_130840130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef fingie het volgende:
Op puur gevoel zou inderdaad niet de bedoeling moeten zijn. Enige rationele overweging blijft in mijn ogen noodzakelijk. De snelheid waarmee veel projecten doorlopen worden bied geen (of nauwelijks) mogelijkheid tot het stellen van vragen. Een combinatie van de mogelijkheid tot het stellen van vragen met meer onderbouwing in de omschrijving zou daarom een enorme verbetering zijn naar mijn mening.
Wellicht dat door de uitgebreidere onderbouwing het stellen van vragen overbodig wordt of tijd gecreeerd wordt tot het stellen van vragen...
Ik pak het meer andersom aan. Ik ga uit van het feit dat ik niet de expertise heb om echt in te kunnen schatten of iets een succes wordt, dus ik leg zoveel mogelijk kleine bedragen in op zo veel mogelijk projecten, zonder al te diep te kijken wat ze precies gaan doen. Het risico is er toch wel, want ook een goed uitgedacht bedrijf kan failliet gaan. Ik accepteer dat er waarschijnlijk een of een paar vroeg of laat niet terug gaan betalen, en ik vang het op door veel projecten te nemen.
Ook geen sig dus
pi_130841622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:40 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Ik pak het meer andersom aan. Ik ga uit van het feit dat ik niet de expertise heb om echt in te kunnen schatten of iets een succes wordt, dus ik leg zoveel mogelijk kleine bedragen in op zo veel mogelijk projecten, zonder al te diep te kijken wat ze precies gaan doen. Het risico is er toch wel, want ook een goed uitgedacht bedrijf kan failliet gaan. Ik accepteer dat er waarschijnlijk een of een paar vroeg of laat niet terug gaan betalen, en ik vang het op door veel projecten te nemen.
Lijkt mij dat niemand die expertise heeft. Als je ziet dat een 1 op 11 beginnende bedrijfen binnen 1 jaar failliet is dan hebben experts van een bank er net zoveel kijk op als een leek. Die zouden dan toch moeten kunnen zien dat een bedrijf niet levensvatbaar is. Maar helaas niemand kan echt zeggen of iets aanslaat ja of nee. En oh ja achteraf kijk je altijd een koe in de kont.

Ben ik dus helemaal met je eens veel spreiden met kleine bedragen.
pi_130845399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:40 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dit is ook de beste manier ja!

En ik heb toch het idee dat het wel meevalt met het risico omdat men het op welke manier dan ook moet terug betalen. Dus misschien gaan er wel wat projecten slecht maar spreekt diegene zijn spaargeld aan om terug te kunnen betalen dan maakt mij dat ook niet uit.

Alhoewel het ook wel een keer echt mis zal gaan. Dat lijkt me wel een belangrijk punt als die 0% uitval verdwijnt.
pi_130845484
Ik zou nu trouwens denk ik gewoon random 50 x 100 euro doen. Maar toen ik begon leek 100 me zo weinig dus heb ik als ondergrens 500 aangehouden.

Maar ik denk dat ik nu gewoon iedereen keer als ik 100 euro terug heb het weer inleg.
pi_130850491
Van Egmond van Hirtum Assurantien BV 4850 (Zakelijk)
Classificatie: C
Kredietbedrag:¤ 250.000
Rente per jaar:8,0%
Looptijd: 60 maanden
జ్ఞ‌ా
pi_130854871
Maria Kramer Businesscards 4443 (Zakelijk)
Classificatie: E
Kredietbedrag: ¤ 45.000
Rente per jaar: 9,0%
జ్ఞ‌ా
pi_130858654
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef µ het volgende:
Van Egmond van Hirtum Assurantien BV 4850 (Zakelijk)
Classificatie: C
Kredietbedrag:¤ 250.000
Rente per jaar:8,0%
Deze is (op de looptijd na) wel interessant.
pi_130862324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Deze is (op de looptijd na) wel interessant.
Waarom? Ze hebben 250k achterstand gecreëerd bij de verzekeraars. Zo kan ik ook een lening van ABN aflossen.

"Wij betalen liever iets meer aan mensen die zich betrokken voelen bij onze onderneming, dan dat wij hiervoor naar een bank of verzekeraar gaan." Ik geloof het direct, ik heb ook liever 1000 mensen die 'betrokken' zijn voor 100 euro pp dan 1 bank die me 100.000 uitleent.
pi_130863981
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:27 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Waarom? Ze hebben 250k achterstand gecreëerd bij de verzekeraars. Zo kan ik ook een lening van ABN aflossen.

"Wij betalen liever iets meer aan mensen die zich betrokken voelen bij onze onderneming, dan dat wij hiervoor naar een bank of verzekeraar gaan." Ik geloof het direct, ik heb ook liever 1000 mensen die 'betrokken' zijn voor 100 euro pp dan 1 bank die me 100.000 uitleent.
Je hebt gewoon te weinig informatie om hier iets zinnigs over te zeggen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_130864504
quote:

[..]

Ik lees eigenlijk die hele toelichting niet...
pi_130881379
quote:

[..]

Knap van je. Ik had het snel gelezen op mn mobiel in de auto en toen intuitief besloten om het niet te doen. Het is ook al de tweede assurantietussenpersoon die zich aandient, na Noordpolis (4567). De aanvraag van Noordpolis was bestemd voor liquiditeit, dit is inderdaad een herfinanciering van een opgebouwde schuldpositie bij de verzekeringsmaatschappijen. En ook een redelijk grote voor een bedrijf dat niet investeert in produktiemachines of geavanceerde software, Het gaat niet voor de wind in die branche sinds het provisieverbod, heb ik de indruk.

Het wachten is op weer een leuke case. Plastic businesscards (4443) gaf me ook geen happy gevoel.
pi_130883739
Action Repro
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Project:4095 Zakelijk

Nou, leek me wel leuk, deze. Financiering printmachines, als de economie een beetje aantrekt, profiteert deze wel mee. Toch maar weer laten schieten: sinds 1996 30k aan eigen vermogen opgebouwd, terwijl de winstverwachting voor 2014 tussen 35k en 50k zou liggen.

Wat ik ook vervelend vind is dat ik uit de classificatie E blijkbaar moet opmaken dat het om een BV gaat. Ik vind het altijd fijn als de ondernemer persoonlijk aansprakelijk is, maar checken bij de KVK leer dat het om een BV gaat.
pi_131024990
Energie Duurzaam
Leendoel: Zonnepanelen & duurzaamheid
Project: 4427 Zakelijk
Classificatie: E

Ben door dit topic wel geinteresseerd geraakt in crowdfunding en duurzame energie spreekt me ook wel aan. Het verhaal wat bij dit project staat klinkt ook prima. Heb om het eens te proberen hier 100 euro in geinvesteerd.

Eens kijken of dit bevalt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')