Ik was al bijna zo ver! Alleen dat van die huur nog niet, hulde daarvoor.quote:Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
8-10 jaar geleden zat hier volgens mij brood in, maar lijkt me nu wat minder, tenzij de economie enorm snel in gigantisch tempo aantrekt. Volgens mij kunnen CEO´s en DGA´s dit soort sessies niet meer verkopen aan hun personeel en hoger management kader wordt het niet meer gegund.
Verder: dure, pretentieuze en grote lokatie, zie http://www.molenbeek.nl/2(...)45DC8336D0552A50DEAD, 157m2 voor 1768 euro, parkeerplaatsen nog bij te huren en meebetalen aan onderhoud (is mogelijk onverwachte kosten).
Drie maanden huur is afgerond 6000 euro, dus ze willen 20k voor de inrichting? Ook niet helemaal meer van deze tijd aangezien in dat pand de vloerbekleding (parket) al overal ligt.
Tevens hebben ze 50 k zelf gestoken in quote: opleidingen en andere ontwikkelkosten (uitdenken concept, gratis behandelingen, aanschaf materialen, etc. unquote. Ik vind t nogal hoge kosten en ook nogal gedurfd om ze in te brengen in de bv (blijkbaar). Ik krijg er het idee bij dat er aan die kostn het een en ander opgeschroefd is.
Alle 4 de dames zijn ongehuwd en geen kinderen, twee van de aandeelhouders draaien een gezamenlijke omzet van 250k naar eigen zeggen, en geen 26 k voor 3 maanden huur en een wat soberder inrichting?
Ik heb me er niet aan gewaagd ondanks de aantrekkelijke looptermijn en de voor die termijn tamelijk hoge rente.
1 | Ik vraag mij ook af hoe ze 7 ton omzet willen gaan realiseren, dat is zo ver ik kan lezen nergens op gebaseerd. 2,5 ton met 2 (ervaren) personen zou met een beetje geluk 5 ton met 4 personen kunnen worden. Ik heb dan ook het idee dat de omzetprognose wat onrealistisch is op korte termijn. |
Toch nog iets ingelegd?quote:Op woensdag 4 september 2013 19:19 schreef rentezoeker het volgende:
Hoppa en vol!
Neo Unity
Leendoel: Opstart onderneming
Project: 4688 Zakelijk
Classificatie:E
quote:Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef rentezoeker het volgende:
[..]
Drie maanden huur is afgerond 6000 euro, dus ze willen 20k voor de inrichting? Ook niet helemaal meer van deze tijd aangezien in dat pand de vloerbekleding (parket) al overal ligt.
Tevens hebben ze 50 k zelf gestoken in quote: opleidingen en andere ontwikkelkosten (uitdenken concept, gratis behandelingen, aanschaf materialen, etc. unquote. Ik vind t nogal hoge kosten en ook nogal gedurfd om ze in te brengen in de bv (blijkbaar). Ik krijg er het idee bij dat er aan die kostn het een en ander opgeschroefd is.
Alle 4 de dames zijn ongehuwd en geen kinderen, twee van de aandeelhouders draaien een gezamenlijke omzet van 250k naar eigen zeggen, en geen 26 k voor 3 maanden huur en een wat soberder inrichting?
Ik heb me er niet aan gewaagd ondanks de aantrekkelijke looptermijn en de voor die termijn tamelijk hoge rente.
is dat voor een groot deel precies wat ik mis. Onderbouwing. Hoe komen ze tot die 7 ton? Waarom kunnen ze met die 7 ton geprognotiseerde omzet een bedrag van 26.000 niet zelf bekostigen? Zeker met 2 vennoten die nu al 2,5 ton per jaar (ca 21.000 p/mnd) doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 17:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af hoe ze 7 ton omzet willen gaan realiseren, dat is zo ver ik kan lezen nergens op gebaseerd. 2,5 ton met 2 (ervaren) personen zou met een beetje geluk 5 ton met 4 personen kunnen worden. Ik heb dan ook het idee dat de omzetprognose wat onrealistisch is op korte termijn.
1 | Een andere optie is de mogelijkheid om openbaar(!) vragen te kunnen stellen aan de aanvrager. Dat haalt wellicht de snelheid eruit, maar zorgt er wel voor dat de aanvrager een goed verhaal moet hebben en de investeerders (beter) een overwogen beslissing kunnen nemen. |
Dat is aardig van die aanvrager dat hij jou vraag beantwoord. Maar stel je dan eens voor dat laten we zeggen er 500 investeerders zijn en die gaan allemaal vragen stellen dan krijg je daar een hele dagtaak aan. Nu zou je de hele aanvraag getoond op GvE wel groter maken met nog meer info. Maar hoeveel investeerders zullen er zijn die dat helemaal doen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:04 schreef rentezoeker het volgende:
Ik vind t geen gek idee van je. Ik heb een keer een verduidelijking gevraagd van een bepaald project en kreeg erg snel antwoord van de aanvrager. Was ook een antwoord dat hout sneed. Was er erg tevreden over. Ben alleen bang dat de meeste projecten niet lang genoeg openstaan voor zo´n aanpak. En dan blijft het een kwestie van op gevoel uitlenen, wat volgens mij niet zo zou moeten zijn.
Gewoon van beide wat doen,quote:Op woensdag 4 september 2013 21:45 schreef µ het volgende:
(Mede) vanwege die reden ben ik nu hiernaar aan het kijken.
Ik pak het meer andersom aan. Ik ga uit van het feit dat ik niet de expertise heb om echt in te kunnen schatten of iets een succes wordt, dus ik leg zoveel mogelijk kleine bedragen in op zo veel mogelijk projecten, zonder al te diep te kijken wat ze precies gaan doen. Het risico is er toch wel, want ook een goed uitgedacht bedrijf kan failliet gaan. Ik accepteer dat er waarschijnlijk een of een paar vroeg of laat niet terug gaan betalen, en ik vang het op door veel projecten te nemen.quote:Op woensdag 4 september 2013 22:12 schreef fingie het volgende:
Op puur gevoel zou inderdaad niet de bedoeling moeten zijn. Enige rationele overweging blijft in mijn ogen noodzakelijk. De snelheid waarmee veel projecten doorlopen worden bied geen (of nauwelijks) mogelijkheid tot het stellen van vragen. Een combinatie van de mogelijkheid tot het stellen van vragen met meer onderbouwing in de omschrijving zou daarom een enorme verbetering zijn naar mijn mening.
Wellicht dat door de uitgebreidere onderbouwing het stellen van vragen overbodig wordt of tijd gecreeerd wordt tot het stellen van vragen...
Lijkt mij dat niemand die expertise heeft. Als je ziet dat een 1 op 11 beginnende bedrijfen binnen 1 jaar failliet is dan hebben experts van een bank er net zoveel kijk op als een leek. Die zouden dan toch moeten kunnen zien dat een bedrijf niet levensvatbaar is. Maar helaas niemand kan echt zeggen of iets aanslaat ja of nee. En oh ja achteraf kijk je altijd een koe in de kont.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:40 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik pak het meer andersom aan. Ik ga uit van het feit dat ik niet de expertise heb om echt in te kunnen schatten of iets een succes wordt, dus ik leg zoveel mogelijk kleine bedragen in op zo veel mogelijk projecten, zonder al te diep te kijken wat ze precies gaan doen. Het risico is er toch wel, want ook een goed uitgedacht bedrijf kan failliet gaan. Ik accepteer dat er waarschijnlijk een of een paar vroeg of laat niet terug gaan betalen, en ik vang het op door veel projecten te nemen.
Dit is ook de beste manier ja!quote:Op donderdag 5 september 2013 09:40 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ik pak het meer andersom aan. Ik ga uit van het feit dat ik niet de expertise heb om echt in te kunnen schatten of iets een succes wordt, dus ik leg zoveel mogelijk kleine bedragen in op zo veel mogelijk projecten, zonder al te diep te kijken wat ze precies gaan doen. Het risico is er toch wel, want ook een goed uitgedacht bedrijf kan failliet gaan. Ik accepteer dat er waarschijnlijk een of een paar vroeg of laat niet terug gaan betalen, en ik vang het op door veel projecten te nemen.
Deze is (op de looptijd na) wel interessant.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:52 schreef µ het volgende:
Van Egmond van Hirtum Assurantien BV 4850 (Zakelijk)
Classificatie: C
Kredietbedrag:¤ 250.000
Rente per jaar:8,0%
Looptijd: 60 maanden
Waarom? Ze hebben 250k achterstand gecreëerd bij de verzekeraars. Zo kan ik ook een lening van ABN aflossen.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Deze is (op de looptijd na) wel interessant.
Je hebt gewoon te weinig informatie om hier iets zinnigs over te zeggen.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:27 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben 250k achterstand gecreëerd bij de verzekeraars. Zo kan ik ook een lening van ABN aflossen.
"Wij betalen liever iets meer aan mensen die zich betrokken voelen bij onze onderneming, dan dat wij hiervoor naar een bank of verzekeraar gaan." Ik geloof het direct, ik heb ook liever 1000 mensen die 'betrokken' zijn voor 100 euro pp dan 1 bank die me 100.000 uitleent.
Ik lees eigenlijk die hele toelichting niet...quote:Op donderdag 5 september 2013 21:27 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben 250k achterstand gecreëerd bij de verzekeraars. Zo kan ik ook een lening van ABN aflossen.
"Wij betalen liever iets meer aan mensen die zich betrokken voelen bij onze onderneming, dan dat wij hiervoor naar een bank of verzekeraar gaan." Ik geloof het direct, ik heb ook liever 1000 mensen die 'betrokken' zijn voor 100 euro pp dan 1 bank die me 100.000 uitleent.
Knap van je. Ik had het snel gelezen op mn mobiel in de auto en toen intuitief besloten om het niet te doen. Het is ook al de tweede assurantietussenpersoon die zich aandient, na Noordpolis (4567). De aanvraag van Noordpolis was bestemd voor liquiditeit, dit is inderdaad een herfinanciering van een opgebouwde schuldpositie bij de verzekeringsmaatschappijen. En ook een redelijk grote voor een bedrijf dat niet investeert in produktiemachines of geavanceerde software, Het gaat niet voor de wind in die branche sinds het provisieverbod, heb ik de indruk.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:27 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |