Onmogelijk. Of ze moet maar een paar uurtjes per dag werken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ondanks dat ze 5 dagen per week werkt, maar zo rond de 500 eu netto ontvangt.
Ja, voor per week is het hoog in de Thuiszorgquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:58 schreef gianni61 het volgende:
500 netto per week lijkt me een redelijk riant salaris
Het minimumloon ligt al boven de 8 euro bruto per uur.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als ze er al 5 jaar werkt krijgt ze geen jeugdloon meer, dus bruto 7¤ per uur ofzo zal het wel zijn.
Of is dat wat er overblijft als je als zzp'er werkt en braaf je pensioenen ed regelt?
voor per maand zou het onder bijstandsniveau zijn, dus eigenlijk onmogelijk bij een full time baanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, voor per week is het hoog in de Thuiszorg
http://www.rijksoverheid.(...)het-minimumloon.htmlquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:01 schreef gianni61 het volgende:
voor per maand zou het onder bijstandsniveau zijn, dus eigenlijk onmogelijk bij een full time baan
Liegen zal het niet zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
4 opties:
- je vriendin liegt tegen je
- je vriendin wordt al 5 (of 8) jaar genaaid
- je bedoelt 500,- per week, dan is het best veel voor thuiszorg)
- je hebt haar niet goed begrepen
Hoezo weet je niet exact hoeveel uur ze werkt? Over dat soort dingen heb je het toch met je partner?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is per maand en ze is 27.
hoeveel uur per week ze werkt weet ik niet exact natuurlijk.
Maar ik meen minimaal 6 uur per dag, en dat is echt het minst aantal uren dat ik kan bedenken.
Als ik sommige verhalen hoor over cliënten en hoeveel tijd ze eraan kwijt is etc.
Die opsomming is wat completerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
4 opties:
Ken haar nog niet zo lang, het financiele aspect komt eigenlijk zeer recent pas aan bod.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo weet je niet exact hoeveel uur ze werkt? Over dat soort dingen heb je het toch met je partner?
Ik heb hem even hersteld voor jequote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Isabeau het volgende:
Twee mogelijkheden:
1: Ze liegt over hoeveel ze verdient/hoeveel uur ze werkt.
2: Het bedrijf zit helemaal fout en is bijna met oplichting bezig.
Hoe de hel kan ze van 500 per maand rondkomen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ken haar nog niet zo lang, het financiele aspect komt eigenlijk zeer recent pas aan bod.
En ik eigenlijk simpelweg het gevoel had dat er iets niet klopte.
Ze woont nog thuis dus ze is weinig kwijt ook geen kostgeld enzo.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe de hel kan ze van 500 per maand rondkomen?
Zoals ik al zei, ze heeft eigenlijk geen vaste lasten, ja verzekering neem ik aan maar verder niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:09 schreef Leandra het volgende:
Heeft ze misschien 500 per maand over als haar vaste lasten eraf zijn?
Ja ik zal eens specifiek vragen hoe het zit vandaag, volgens mij heeft ze het zelf niet eens door allemaal.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:11 schreef Ordos20 het volgende:
Vraag denk ik eerst maar eens goed na wat ze nu precies bedoelde.
En hoeveel uur ze werkt (5 dagen 2 uur? of 5 dagen 8 uur?)
Contract/loonslip er bij en eerst even uitzoeken.
Nou dat weet ik dus niet zeker inderdaad, volgens mij wel van dat vaste contract want dat zei ze tegen me laatst.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:12 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je vooral fout zit met je aanname dat ze fulltime werkt.
Zeker met een vast contract is het voor een bedrijf lastig het wettelijk minimumloon te omzeilen.
Tenzij dat vaste contract voor 10 uur per week is.
Dat laatste weet ik niet en heb ik persoonlijk ook niet veel verstand van als ik eerlijk ben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gewerkte uren in thuiszorg is relatief weinig. Als ze uiteindelijk 6 uur per dag werkt kan ze er best fulltime mee bezig zijn.
Of heeft ze geen loonbelastingverklaring ingevuld?
6 uur per dag zou een beduidend hoger loon opleveren, zelfs tegen minimumloon.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gewerkte uren in thuiszorg is relatief weinig. Als ze uiteindelijk 6 uur per dag werkt kan ze er best fulltime mee bezig zijn.
Of heeft ze geen loonbelastingverklaring ingevuld?
Nou ja wat ik weet is dat ze meestal vroeg in de ochtend al weg is, en pas om een uur of 6 weer thuis is in de avond.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
6 uur per dag zou een beduidend hoger loon opleveren, zelfs tegen minimumloon.
Daarom kan het zo zijn dat ik ernaast zit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sorry maar dan ben je wat mij betreft wel zo verschrikkelijk naïef op het domme af als je werkelijk met 27 jaar denkt dat je voor 30 uur tot fulltime maar 500 euro verdiend en dat dat wel zou kloppen
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik zal trouwens hier weer posten met info, als ik het eenmaal heb zoals hoeveel uur per week ze werkt etc.
Maar dan nog, je weet toch wel wat bijvoorbeeld mensen om je heen verdienen (of in ieder geval wat ze ongeveer uitgeven per maand), en dat het inkomen nooit zo'n laag bedrag kan zijn?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daarom kan het zo zijn dat ik ernaast zit.
Wat ik dan ook van harte hoop.
Moet wel zeggen ze krijgt dan ook nooit hulp van familie om haar heen.
Ben dan ook de eerste die volgens mij er überhaupt over nadenkt.
Sorry, maar als je fulltime werkt in Nederland voor 500,- per maand dan ben je gewoon dom.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja wat ik weet is dat ze meestal vroeg in de ochtend al weg is, en pas om een uur of 6 weer thuis is in de avond.
Op die manier reken ik het dan het beetje uit voor mezelf.
Daardoor dacht ik dus vannacht, er klopt iets niet en ze heeft het zelf niet door.
Want zelf is ze, nou ja niet dom, maar heeft helemaal geen verstand van zaken, zelfs van smartphones word ze al zenuwachtigdus dat zegt ook wel wat.
ikzelf ookquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:51 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er nu uiteindelijk niet klopt aan dit verhaal; wie iets verkeerd begrepen heeft/verkeerd doet.
- ze verdient méér, maar staat de rest af als kostgeldquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:04 schreef Tja..1986 het volgende:
4 opties:
Maakt niet uit, ook een huishoudelijke hulp verdient minimaal minimumloon.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:01 schreef Cat22 het volgende:
Lees ik eroverheen of is nog niet gevraagd wat voor werk ze doet?
Werken in de thuiszorg varieert van huishoudelijke hulp tot verpleegkundige zorg tot technische ondersteuning tot administratie tot manager. Het laatste zal het niet zijn, gok ik.![]()
Tevens tvp
True, maar er zijn bepaalde loonschalen voor bepaalde functies. Wel handig om te weten waar je minimaal recht op hebt en met haar arbeidsverleden zal dat meer zijn dan minimumloon, lijkt me.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ook een huishoudelijke hulp verdient minimaal minimumloon.
Met minimumloon kom je bij 13,5 uur per week al aan 500 per maand, en netto/bruto maakt bij zo'n bedrag niet uit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
- ze verdient méér, maar staat de rest af als kostgeld
- er is sprake van loonbeslag
- ze heeft een contract voor 18 uur per week
- Ze betaalt geen kostgeld zegt TS, dus dat zou dan onder het kopje liegen vallenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
- ze is er zo een die voor 2,50 uur word ingepland, vind dat ze nog niet klaar is of het 'zielig' vind en uiteindelijk 4 uur blijft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, TS denkt dat ze fulltime werkt omdat ze om 06.00 uur de deur uitgaat en rond 18.00 weer terug is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
- Ze betaalt geen kostgeld zegt TS, dus dat zou dan onder het kopje liegen vallen
- loonbeslag kan een optie zijn
- volgens TS werkt ze fulltime dus ook dat zou onder kopje liegen vallen
TS heeft geen flauw ideequote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:08 schreef Leandra het volgende:
Nee, TS denkt dat ze fulltime werkt omdat ze om 06.00 uur de deur uitgaat en rond 18.00 weer terug is.
Dan is ze dus steeds dingen aan het doen die ze TS niet vertelt.. Ook liegen (of in iedergeval verbergen).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, TS denkt dat ze fulltime werkt omdat ze om 06.00 uur de deur uitgaat en rond 18.00 weer terug is.
Hij is leukquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:13 schreef Leandra het volgende:
Vertrek Middelburg 06.15 uur
Aankomst Groningen 10.44 uur
Begin werktijd 11.00 uur
Einde werktijd 13.30 uur = 2½ uur gewerkt = 12½ uur per week.
Vertrek Groningen 13.46 uur
Aankomst Middelburg 18.14 uur....
Het zou kunnen
Nee, dat hoeft niet eens, TS neemt aan dat ze de hele dag de deur uit is om te werken, dat dat niet het geval is wil niet zeggen dat ze iets "verbergt", het wil slechts zeggen dat TS een aanname doet die niet strookt met de gegevens (loon).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan is ze dus steeds dingen aan het doen die ze TS niet vertelt.. Ook liegen (of in iedergeval verbergen).
Misschien studeert ze wel stiekem en is de thuiszorg een bijbaantjequote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoewel ze dan waarschijnlijk een van de weinigen in de thuiszorg is met een onbeperkte OV-kaart
Ik denk dat 'thuiszorg' in dit geval betekent dat ze een pooier heeft en haar klanten thuis 'verzorgt'. Die pooier geeft haar gewoon weinig loon.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Misschien studeert ze wel stiekem en is de thuiszorg een bijbaantje
THE PLOT THICKENS
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat 'thuiszorg' in dit geval betekent dat ze een pooier heeft en haar klanten thuis 'verzorgt'. Die pooier geeft haar gewoon weinig loon.
Jij bent écht goedquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:13 schreef Leandra het volgende:
Begin werktijd 11.00 uur
Het zou kunnen
Laat antwoord ben beetje druk, maar ja ben er geweest vanaf de eerste date alquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef Leandra het volgende:
Ben je al wel eens bij haar ouders thuis geweest?
Ze heeft geen schulden, ze heeft niet eens een abo op smartphone/internet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Erg grappigquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik denk dat 'thuiszorg' in dit geval betekent dat ze een pooier heeft en haar klanten thuis 'verzorgt'. Die pooier geeft haar gewoon weinig loon.
Nee, dat was niet de reden dat ik het vroeg....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Laat antwoord ben beetje druk, maar ja ben er geweest vanaf de eerste date al
Zijn geen types die kostgeld vragen maar alles voor haar zouden betalen als het kon.
(als je het daarom vraagt)
En ze hebben het verder goed financieel zover ik kan zien met 3 autos.
Ze heeft een auto (op naam ouders) en reist alleen naar mij met de trein als het zo uitkomt, dus nee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:13 schreef Leandra het volgende:
Begin werktijd 11.00 uur
Het zou kunnen
Haar zus heeft een winkel en zij weet niet dat ¤ 500,= per maand een absurd loon is als je meer dan 10 uur per week werkt?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze heeft geen schulden, ze heeft niet eens een abo op smartphone/internet.
Het is prepaid telefoontje waar ze nooit mee belt of nauwelijks etc.
Dus nee dat is het allemaal niet, ze koopt ook niet erg veel kleding, hoogstens schoenen maar ze krijgt 40% korting meestal omdat haar zus de winkeleigenaar is.
Nee de thuiszorg is haar hoofdinkomen om het zo te zeggen, grappig genoeg heeft ze wel een bijbaantje, af en toe schoonmaken bij een uitzendbureau omdat ze niet van stilzitten houdt als het toevallig wat stil ligt in vakanties bijv.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Misschien studeert ze wel stiekem en is de thuiszorg een bijbaantje
THE PLOT THICKENS
Ik heb geen idee of haar zus(sen) überhaupt weten wat zij verdient, ik heb alle beschikbare info nog niet helaas.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar zus heeft een winkel en zij weet niet dat ¤ 500,= per maand een absurd loon is als je meer dan 10 uur per week werkt?
Ze is 27 en heeft een auto op naam van haar ouders??quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze heeft een auto (op naam ouders) en reist alleen naar mij met de trein als het zo uitkomt, dus nee.
Hoewel ze dan wel heel verdacht een 40% OVshitkaart korting abo heeft.
Nee is meer omdat haar broer een eigen auto heeft, haar vader 1 en moeder 1, maar dat is eigenlijk 1 teveel dus zo is dat beetje ontstaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is 27 en heeft een auto op naam van haar ouders??
Darn, dat vind ik voor een 20-jarige al een absurde constructie, maar waarom zou je als 27-jarige je auto niet op eigen naam hebben? Schulden?
Is het niet handiger om over zulke onderwerpen face-to-face te beginnen? Geld is altijd een gevoelig onderwerpquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb de vragen wel alvast achter gelaten voor haar op facebook omdat ze daar het meest kijkt vlak na werk.
Ze is het type, ik wil liever samenwonen dan alleen op mezelf.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Leandra het volgende:
Waarom woont ze op haar 27ste eigenlijk nog thuis?
Ik zie haar pas zondag weer helaas, en ze begint er soms zelf ook over naar mij toe via facebook dus tjaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Is het niet handiger om over zulke onderwerpen face-to-face te beginnen? Geld is altijd een gevoelig onderwerp
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Leandra het volgende:
Waarom woont ze op haar 27ste eigenlijk nog thuis?
Vraag gelijk of ze wat loonstrookjes meeneemt als ze naar je toe komt (of laat ze ze klaar leggen als je naar toe gaat). loonstrookjes liegen nietquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zie haar pas zondag weer helaas, en ze begint er soms zelf ook over naar mij toe via facebook dus tja
Ik zal het vragen, dat is dan wel iets wat ik beter kan doen als ik haar spreek (online) zodat ik het ook kan uitleggen waaromquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Vraag gelijk of ze wat loonstrookjes meeneemt als ze naar je toe komt (of laat ze ze klaar leggen als je naar toe gaat). loonstrookjes liegen niet
Jaaropgave BD is ook altijd leukquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Vraag gelijk of ze wat loonstrookjes meeneemt als ze naar je toe komt (of laat ze ze klaar leggen als je naar toe gaat). loonstrookjes liegen niet
Nou ja dat is dus ook wel een van de redenen waarom ik erover ben gaan vragen hier.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jaaropgave BD is ook altijd leuk![]()
Misschien een tip voor als je samen wilt gaan wonen.... heb je even een belastingaangifte voor me schatje, die heb ik nodig om te kijken wat we kunnen huren
Je hebt nog geen idee hoeveel uur per week ze werkt, maar je weet al wel dat ze geen schulden heeft?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze heeft geen schulden, ze heeft niet eens een abo op smartphone/internet.
Het is prepaid telefoontje waar ze nooit mee belt of nauwelijks etc.
Dus nee dat is het allemaal niet, ze koopt ook niet erg veel kleding, hoogstens schoenen maar ze krijgt 40% korting meestal omdat haar zus de winkeleigenaar is.
Ik heb haar best snel leren kennen, goed ik weet niet alles natuurlijk maar ik weet hoe ze leeft zeg maar.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt nog geen idee hoeveel uur per week ze werkt, maar je weet al wel dat ze geen schulden heeft?
Wat een aparte relatie hebben jullie
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee is meer omdat haar broer een eigen auto heeft, haar vader 1 en moeder 1, maar dat is eigenlijk 1 teveel dus zo is dat beetje ontstaan.
Als je schulden hebt kun je ook gedwongen superzuinig leven..... dat ze superzuinig leeft is geen garantie dat ze geen schulden heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb haar best snel leren kennen, goed ik weet niet alles natuurlijk maar ik weet hoe ze leeft zeg maar.
Ze is juist superzuinig met alles altijd, niet echt een type dat schulden heeft.
Maar goed als het wel zo is komen we er spoedig achter.
Als je 3 auto's voor de deur hebt staan dan kan ik me best voorstellen dat er geen vierde bij nodig is, maar dan noem je het ook niet "haar auto".quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n raar verhaal aan het worden
Een auto die tot haar beschikking staatquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 3 auto's voor de deur hebt staan dan kan ik me best voorstellen dat er geen vierde bij nodig is, maar dan noem je het ook niet "haar auto".
Kortom: het is een raar verhaal!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:55 schreef Leandra het volgende:
Als je 3 auto's voor de deur hebt staan dan kan ik me best voorstellen dat er geen vierde bij nodig is, maar dan noem je het ook niet "haar auto".
Jongens en meisjes laten we niet mierenneuken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een auto die tot haar beschikking staat
Ja dat zou ook nog kunnen, maar ook dat klinkt dan apart weinig want ze heeft geen kostgeld zover ik weet!, maar goed ik zei al : niet teveel speculeren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef hugecooll het volgende:
Ik denk dat die 500 gewoon is wat ze overhoudt
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een auto die tot haar beschikking staat
Niet helemaal hetzelfde.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze heeft een auto (op naam ouders) en reist alleen naar mij met de trein als het zo uitkomt, dus nee.
Hoewel ze dan wel heel verdacht een 40% OVshitkaart korting abo heeft.
Niet als je bij je ouders woont.... hoewel dat voor een 27-jarige misschien wel zo is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:04 schreef blup het volgende:
Zelfs met thuis zitten ontvang je meer.
Is zoquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet als je bij je ouders woont.... hoewel dat voor een 27-jarige misschien wel zo is.
Jij bent ook echt door schade en schande wijzer geworden hè?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:16 schreef Leandra het volgende:
Ik heb jaren geleden zo'n verkering gehad.... die woonde ook als volwassen vent nog/weer/tijdelijk bij z'n ouders, en bleek hele fantasieverhalen over z'n 'werk' te hebben.
Het duurde even voor duidelijk was dat hij helemaal niet werkte, want hij loog tegen iedereen wat het beste uitkwam, ging ook keurig hier de deur uit, en bij z'n moeder idem, leende zelfs mijn auto om naar oma te gaan, tegen wie hij dan weer loog dat hij die dag voor z'n werk in de buurt moest zijn.
Het heeft heel lang en heel veel leugens geduurd voor ik doorhad hoeveel er gelogen was (vrijwel alles), aan het eind loog hij zelfs dat hij zojuist was aangenomen bij het ziekenhuis waar mijn vader nota bene een bestuursfunctie had, en dus gewoon had kunnen zien of zijn verhaal wel klopte.
Het was niet de eerste keer dat hij het flikte, maar zijn ouders hoopten tegen beter weten in dat hij zijn leven gebeterd had.... keurige mensen, vader had een behoorlijk hoge functie binnen een Nederlandse multinational, en zijn ouders hebben er in ieder geval voor gezorgd dat zijn schuld aan mij afgelost werd, als we elkaar tegenkomen groeten we nog steeds vriendelijk (zijn ouders en ik, hij mag wat mij betreft in de plomp storten).
Hm het valt me nu eigenlijk pas op dat jouw kinderen nogal in leeftijd verschillenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef Leandra het volgende:
Nah, je gaat er gewoon niet vanuit dat iemand die begin 30 is, wiens ouders in een behoorlijk riant huis wonen, en waar je gewoon thuiskomt, beide oma's ook keurige, gerespecteerde dames zijn, waarvan een ook nog kromloopt van de kwartjes, letterlijk alles bij elkaar liegt.
Je wilt niet weten hoe vaak ik gehoord heb dat zijn leaseauto bijna kwam, maar er eerst nog een andere auto zou komen omdat blaat.... en dat ik zelf al zoiets had van "we zien het wel als het zo ver is" en dat oma vervolgens heel vrolijk zei "Zijn auto komt maandag hè?!" en ik min of meer verbaasd reageerde en dat oma toen schrok "Oh.... ik had het niet moeten zeggen, het zal wel een verrassing zijn geweest"
Hij leende zelfs geld van mijn (toen 10-jarige) zoon.... "ons geheimpje, niet tegen mama zeggen"![]()
Sterker nog; Oma sloot een telefoon abonnement voor hem af en kreeg uiteindelijk de deurwaarder aan de deur
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hm het valt me nu eigenlijk pas op dat jouw kinderen nogal in leeftijd verschillen
Haha toe maarquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..].... LOL, ja, de oudste is 21 en de jongste is 2½
Dat zou idd heel goed kunnen, dat zou haar tijden ook verklaren, maar het zou wel vreemd zijn als ze dat nog nooit aan TS verteld had.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:09 schreef papernote het volgende:
Thuiszorg... zou zomaar kunnen dat ze haar inroosteren tussen 8:00 en 9:30 om steunkousen aan te doen en dan tussen 16:00 en 17:30 nog een keer om soep op te scheppen..
Oohquote:
Nee het is zoveel uur per client, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:09 schreef papernote het volgende:
Thuiszorg... zou zomaar kunnen dat ze haar inroosteren tussen 8:00 en 9:30 om steunkousen aan te doen en dan tussen 16:00 en 17:30 nog een keer om soep op te scheppen..
Misschien loopt ze stage!.. dan is 500 dan wel weer veelquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee het is zoveel uur per client, dat weet ik wel.
Ze heeft ook ooit bijv. met dementen gewerkt in zo'n instelling, maar dat werd soort van te zwaar omdat het veelal erg agressieve mensen (kunnen) zijn.
Daarna is ze dus dit werk gaan doen.
Het betreft ook veel huishoudelijk werk als schoonmaken.
Met het wettelijk minimumloon ben je 55 uur bezig per maand om 500 euro bruto te verdienen... Ik weet niet wat ze waar doet, maar of ze krijgt bar weinig betaald of ze werkt nauwelijks.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
okay dit word een beetje warrige informatie :
Ze heeft een vast contract.
Zit op niveau 2? wat dat ook mag betekenen, had wel op 3 gezeten maar werd te zwaar en is daarom met een of andere opleiding voor niv. 3 gestopt.
Ze werkt alleen niet iedere week 28 uur.
Zij denkt in ieder geval dat het dus door die wisselvallige uren komt.
En omdat ze niv. 2 heeft en niet hoger.
Voor de duidelijkheid ze zit dus wel in vaste dienst.
Ze doet doet vooral huishoudelijke hulp, heeft een vast contract, parttime, neem aan 0uren contract.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Met het wettelijk minimumloon ben je 55 uur bezig per maand om 500 euro bruto te verdienen... Ik weet niet wat ze waar doet, maar of ze krijgt bar weinig betaald of ze werkt nauwelijks.
Het is allemaal MBO in de richting zorg & welzijn:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zit op niveau 2? wat dat ook mag betekenen, had wel op 3 gezeten maar werd te zwaar en is daarom met een of andere opleiding voor niv. 3 gestopt.
Aha okay vermoedde al zoiets.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is allemaal MBO in de richting zorg & welzijn:
- Niveau 2: helpende
- Niveau 3: verzorgende
- Niveau 4: verpleegkundige
Dat is afhankelijk van het aantal uren dat ze werkt / behoort te werkenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar umm, hoe weet ik nou wat ze hoort te krijgen xD parttime, 0-uren contract en niveau 2.
Ik moet zeggen het zegt me niet heel veel qua hoe ik daar dan achter kom. =/
Of hoe ik dan bereken wat het sowieso moet zijn.
Als ze een 0-uren contract heeft, dan krijgt ze per maand precies het aantal uur uitbetaald dat ze gewerkt heeft. Misschien werkt ze iedere maand gemiddeld maar 13 uur per week ofzo?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar umm, hoe weet ik nou wat ze hoort te krijgen xD parttime, 0-uren contract en niveau 2.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:22 schreef hugecooll het volgende:
Ik moet trouwens steeds aan Thuisbezorgd denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |