abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129764687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 20:08 schreef Kwisted het volgende:
Daar ben ik weer :W

Na wel-niet-wel gevoelens bij mijn (8> , gaan we er weer voor! Volgende week lanceer ik mijn ei en dan gaan we het wel zien.Vorige keer was het na 6 maanden raak, daar reken ik nu ook wel weer op.

Ik ben blij :D
_O- ik denk in plaatjes :')

Lijkt mij ook wel weer spannend! Of het nog een 2e keer lukt....
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:27:39 #152
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129768291
GM om die zin van Kwisted moest ik ook lachen :D.

Kwisted *O* nu voor het echie!! Spannend! En leuk! *O*

IMA eet smakelijk. Hoop dat je je snel minder bleh voelt...

Pff soms kan ik me echt nauwelijks voorstellen he, dat ik ooit zwanger zal zijn van een derde. Om een of andere reden lijkt het idee haast nog abstracter dan bij de eerste twee :? . Weird... En echt een paar keer per dag bedenk ik me wel 'ok, we gaan dit echt doen. Drie kinderen. Waaaaaah.' En dan ' O+ O+ O+ we gaan het gewoon echt doen'. Ik wil zwanger zijn!!! O+

En zei ik al O+ .... :+
pi_129768432
Fee O+ O+ O+

Oh en ff totaal offtopic maar ik moet het ergens kwijt! De tweeling drinkt zelfstandig en mogen misschien dit weekend al naar huis O+ O+ *O* *O*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 21:42:08 #154
250838 Fee-nix
pi_129768992
Goed nieuws GM *O* .
pi_129769291
Wat fijn GM!

Fee-nix: herkenbaar gevoel. Niet het nauwelijks kunnen voorstellen, maar het enthousiasme. Het idee dat er misschien wel binnekort een levend wezentje in je buik zit te groeien O+

Trouwens 16 augustus een afspraak bij de gynaecoloog/fertiliteitsassistente als ik mijn ochtenddienst met een avonddienst kan ruilen *O*
pi_129769694
Fee O+ leuk gevoel!

GM, goed nieuws zeg. En dat is best snel of niet.
pi_129770022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:58 schreef Risu het volgende:
Fee O+ leuk gevoel!

GM, goed nieuws zeg. En dat is best snel of niet.
Dat is heel snel, Bij hun geboorte moesten we toch wel rekening houden dat ze tot de uitgerekende datum ( 7 sept) moesten blijven, maar ze zijn zo super sterk en dapper!
S. 2014
J. 2016
pi_129771535
Fijn GM!
pi_129773872
Goed nieuws GM!
pi_129774237
Mijn NOD mag op 3 september

Onze trouwmaand is ook mei dus ik doe lekker mee!

Verder las is goed nieuws over de tweeling en een blije kwisted die weer lekker meedoet, fijn! Verder nog wat dingetjes die ik zo 123 niet met weet. Maar ik ben back in business dus ik zal weer volop meelezen.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:03:16 #161
250838 Fee-nix
pi_129782575
Dat is al snel, Skittles! Hoop dat je je dienst kunt ruilen :).

Ikina back in business ^O^ . Super!
pi_129787461
Pff.. Morgenvroeg nog maar een test? Wat zeggen jullie?

Ikina, super!

Hier op 't werk is het confronterend vandaag, collega verteld dat z'n vriendin zwanger is incl. Echofoto's enzo. En de vraag en Ggirl wanneer beginnen jij en vent (ook een collega) eens aan kids?
pi_129787523
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:53 schreef Ggirl het volgende:

Ikina, super!

Hier op 't werk is het confronterend vandaag, collega verteld dat z'n vriendin zwanger is incl. Echofoto's enzo. En de vraag en Ggirl wanneer beginnen jij en vent (ook een collega) eens aan kids?
Gewoon antwoorden, als t zover is dan hoor jij het vanzelf!

Al lijkt t soms wel of de zwangeren als paddestoelen uit de grond schieten
S. 2014
J. 2016
pi_129787606
Ggirl, tja, hoe voel je je?
pi_129787722
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Gewoon antwoorden, als t zover is dan hoor jij het vanzelf!

Al lijkt t soms wel of de zwangeren als paddestoelen uit de grond schieten
Dat zei ik ook altijd: als er wat te vertellen is, dan hoor je het vanzelf.

Eén keer heb ik aan iemand toegegeven dat we wel graag een kindje wilden en ook al een tijdje bezig zijn. Toen kreeg ik een hele preek van d'r dat ik naar de gynaecoloog moest om de boel na te laten kijken, etc. etc. omdat we anders misschien nog wel jarenlang konden wachten terwijl er misschien iets simpels aan de hand is en blablablabla.
Ik was toen al een aantal weken zwanger, en kon haar wel een mep verkopen :(!
pi_129787773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:53 schreef Ggirl het volgende:

Ikina, super!

Oh, ik vond dat altijd zo'n vervelende vraag. Waar bemoeien die mensen zich mee?! Een collega van me zei altijd dat ze geen kinderen kon krijgen en dan hielden ze hun mond wel.
pi_129787987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:02 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Dat zei ik ook altijd: als er wat te vertellen is, dan hoor je het vanzelf.

Eén keer heb ik aan iemand toegegeven dat we wel graag een kindje wilden en ook al een tijdje bezig zijn. Toen kreeg ik een hele preek van d'r dat ik naar de gynaecoloog moest om de boel na te laten kijken, etc. etc. omdat we anders misschien nog wel jarenlang konden wachten terwijl er misschien iets simpels aan de hand is en blablablabla.
Ik was toen al een aantal weken zwanger, en kon haar wel een mep verkopen :(!
:{ kan mij voorstellen dat je bijna gemept had!

Wij maken er geen geheim van dat we graag een kindje willen, maar dat we er ook echt mee bezig zijn weten maar een paar mensen. En verder denk ik, bemoei je er niet mee...
S. 2014
J. 2016
pi_129788006
Die mensen bedoelen dat echt niet zo kwaad joh ;) Dat is meer uit interesse, niet te zwaar aan tillen :)
Van ons weet ook iedereen dat we kinderen willen en ik krijg die vraag ook gemiddeld 8 keer per week, en standaard " je hoort 't vanzelf" is eigenlijk altijd wel voldoende :D
pi_129788060
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:10 schreef Sleehakschoen het volgende:
Die mensen bedoelen dat echt niet zo kwaad joh ;) Dat is meer uit interesse, niet te zwaar aan tillen :)
Mja, ik vind het gewoon onbeleefd. Het zijn best privé-zaken, dat ga ik niet zomaar op een verjaardag/personeelsuitje/whatever op tafel gooien.
pi_129788139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:11 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Mja, ik vind het gewoon onbeleefd. Het zijn best privé-zaken, dat ga ik niet zomaar op een verjaardag/personeelsuitje/whatever op tafel gooien.
In jouw geval van de gynaecologenpreek ben ik dat ook helemaal met je eens! Heb iets soortgelijks een keer naar mijn kop gekregen, toen was ik ook not amused :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:42:14 #171
390026 Aisly
A flower a day..
pi_129788991
Ik was al lang blij dat opa's en oma's aan beide kanten al "voorzien" waren, hoopte niet dat soort vragen te krijgen.. helaas..
Zus is al 3 jaar bezig voor de 2e (1e was bijna letterlijk na de 2e keer knuffelen gemaakt zegmaar). Die heeft na 1,5 jaar maar heel dr verhaal op facebook gezet zodat ze de vraag wanneer de 2e onderhand eens zou komen niet meer te horen zou krijgen.
Daarna hield iedereen hun mond en verschoven de vragen naar mij.. :N
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:52:41 #172
250838 Fee-nix
pi_129789386
Ggirl, lijkt me heel irritant dat wachten de hele tijd... Ik weet niet wat wijsheid is hoor, morgen testen of niet. Dat voel je zelf het beste, denk ik :* .

En confronterende vragen zijn ook vervelend. Mensen weten gewoon niet beter. Maar tactisch is anders...

En zandsculptuur, dat is wel heel :X ...

Aisly, jemig wat vervelend voor je zus (en nu voor jou dat jij alle vragen krijgt!).
Daarom ben ik dus ook weleens zenuwachtig of het een derde keer nog wel gaat lukken...
pi_129790178
Vind het altijd maar vreemd dat mensen zich daar bezig mee houden eigenlijk.
Voordat E geboren was is het mij nooit gevraagd, maar klanten van manlief (heeft een eigen bedrijf) hebben weleens aan hem gevraagd of het niet lukte ofzo. Wij hebben na ons trouwen nog even ermee gewacht. Alsof je meteen 9 maanden na je trouwdag een kind moet hebben.

Verder laatst een grrr-momentje bij m'n beste vriendin. Blijkbaar vindt ze het heel leuk om lekker te kunnen babbelen, want we zaten op een BBQ van een vereniging waar we beide bestuursleden van zijn (en zij weet dat we aan het proberen zijn) en ineens zegt ze tegen die mensen, 'ja en zij is aan het oefenen om een tweede kind te maken!'. Was wel bij mensen die ik wel vertrouw, maar het gaat hun toch godver geen ene flikker aan of ik dat doe of niet?? Is niet haar plek om dat te roepen?

Mensen zijn echt stom soms. Zelfs de mensen die je enorm vertrouwt.
Tralalalaaa
pi_129790549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:42 schreef Aisly het volgende:
Ik was al lang blij dat opa's en oma's aan beide kanten al "voorzien" waren, hoopte niet dat soort vragen te krijgen.. helaas..
Zus is al 3 jaar bezig voor de 2e (1e was bijna letterlijk na de 2e keer knuffelen gemaakt zegmaar). Die heeft na 1,5 jaar maar heel dr verhaal op facebook gezet zodat ze de vraag wanneer de 2e onderhand eens zou komen niet meer te horen zou krijgen.
Daarna hield iedereen hun mond en verschoven de vragen naar mij.. :N
Bij mn zus lukt het niet, maar na 2.5 jaar geeft ze daar ook geen openheid over, dus ik krijg de vraag wanneer wij aan kinderen beginnen EN waarom mn zus nog geen kinderen heeft en ik weet eerlijk gezegd niet wat ik erger vind....
S. 2014
J. 2016
pi_129790590
Ooj das ook tenenkrommend erg tap!
S. 2014
J. 2016
pi_129790978
Ik herken wel dat je het je afvraagt bij sommige mensen, dat zullen mensen bij mij ook wel doen denk ik. "Zouden ze nog niet willen of zou het niet lukken?" Maar de manier waarop je ernaar informeert maakt heel veel uit. Ik vind het niet vervelend als iemand die ik goed ken 1 op 1, en op prettige toon, informeert of we al aan een tweede toe zijn. Dat ervaar ik als interesse. En dan heb je ook de mogelijkheid om eerlijk te antwoorden, voor zover je open wilt zijn. Als iemand het me nu zo zou vragen, zou ik wel zeggen dat ik sinds kort wel weer ruimte voel voor een nieuwe zwangerschap & kindje. Zonder echt te zeggen dat we "bezig zijn", dat hoeft niemand te weten. En dat valt voor mij ook onder de noemer goed bedoeld. Maar van die hork-opmerkingen in settings waar het echte antwoord toch niet gegeven kan worden (BBQ's, koffie-machine-gesprekjes met collega's), dat ervaar ik niet als goed bedoeld :N
Dus Ggirl, Aisly en TAP en anderen, vervelend dat het bij jullie niet op een prettige manier gebeurt.

Verder: Kwisted, welkom terug! Skittles, wat fijn dat je al zo snel terecht kunt! En iedereen die op mei mikt: Dat lijkt mij ook een favoriete maand voor een baby... Als het deze ronde niet raak is ga ik ook voor mei O+
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:23:52 #177
250838 Fee-nix
pi_129792775
Sluit mij volledig aan bij Marel :). (Lekker makkelijk :P )
  woensdag 7 augustus 2013 @ 15:28:32 #178
390026 Aisly
A flower a day..
pi_129792945
Hmz TAP, dat is inderdaad erg fijn van je vriendin }:|

GM dat is ook nix. Misschien door de ervaring met mn zus zal ik eigenlijk ook niet aan iemand vragen hoe het staat met 1e / 2e / 3e etc kind. (iig niet in tijdens BBQ's, koffie-machine-gesprekjes met collega's zoals Marel goed verwoord)
Owja, ik vraag het alleen wanneer anderen zonder kinderen aan mij vragen wanneer er eens kinderen komen. Als ze dezelfde leeftijd hebben + ouder en een stabiele relatie (zover als ik weet uiteraard) kaats ik de vraag met een serieus gezicht gewoon terug. Dan zijn ze ook vaak stil ;)
pi_129795810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ggirl, tja, hoe voel je je?
Ik voel me bleh! Warm, plakkerig en hectisch op de zaak..
Mijn beste vriendinnetje (en de enige die weet dat we aan het oefenen zijn) was net eventjes hier voor een kopje koffie en die zei dat ik er echt slecht uit zag!

Heerlijk compliment toch 😎

Ze had me een paar tests in de brievenbus geduwd naar eigen zeggen dus ik ga zeker weten even testen morgen, op zoek naar duidelijkheid!
pi_129795889
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:41 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ik voel me bleh! Warm, plakkerig en hectisch op de zaak..
Mijn beste vriendinnetje (en de enige die weet dat we aan het oefenen zijn) was net eventjes hier voor een kopje koffie en die zei dat ik er echt slecht uit zag!

Heerlijk compliment toch 😎

Ze had me een paar tests in de brievenbus geduwd naar eigen zeggen dus ik ga zeker weten even testen morgen, op zoek naar duidelijkheid!
Spannend!
pi_129799461
Als er naar een tweede gevraagd wordt, dan is dat eigenlijk altijd door iemand aan wie je het juist niet zou willen vertellen/in een gezelschap. Nauwelijks in een situatie en door een persoon waarbij ik me veilig voel.

Een tante (bewust 'maar' een kind) van me gooide op een verjaardag even voor m'n voeten dat m'n dochter wel een broertje/zusje wilde, want ze was zo lief d'r pop aan het verzorgen. We moesten maar eens opschieten, want ze was tenslotte al drie. Ehm...dat beslissen we zelf wel, daar heeft m'n dochter niets over te zeggen. M'n moeder zei later dag ze het echt te ver vond gaan. Tante is niet op de hoogte van de mola en op het moment van het voorval was ik net zes weken in verwachting (en dat werd een miskraam) en ook dat weet m'n tante tot vandaag niet.

Waar ik trouwens kriebels van kreeg was van een collega dat we onze dochter maar naar een bepaald type school moeten laten gaan omdat het zo sociaal gericht is...ze is natuurlijk wel alleen, daar moet je wel rekening mee houden. Alsof dat mijn bedoeling is,
pi_129800064
mensen zijn onbedoeld soms zo ontzettend lomp!!

Ook opzettelijk hoor, mooi voorbeeld, mn beste vriendin wilde graag n 2e, juist nu omdat dan t verschil met de oudste niet te groot is, en ze hadden alles overwogen en de 1e 2 jaar met 2 kinderen zou prima gaan, en dan wel op zoek naar een andere woning, maar ze kregen een tweeling, stel na de shock helemaal blij, en na wat gepuzzel ruimte gemaakt voor 2 bedjes.. en toen vond haar schoonzus dat ze wel mocht verkondigen dat het absolute kindermishandeling is om 3 kinderen in deze woning te krijgen...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:01:03 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_129800542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 18:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mensen zijn onbedoeld soms zo ontzettend lomp!!

Ook opzettelijk hoor, mooi voorbeeld, mn beste vriendin wilde graag n 2e, juist nu omdat dan t verschil met de oudste niet te groot is, en ze hadden alles overwogen en de 1e 2 jaar met 2 kinderen zou prima gaan, en dan wel op zoek naar een andere woning, maar ze kregen een tweeling, stel na de shock helemaal blij, en na wat gepuzzel ruimte gemaakt voor 2 bedjes.. en toen vond haar schoonzus dat ze wel mocht verkondigen dat het absolute kindermishandeling is om 3 kinderen in deze woning te krijgen...
Nieettt! :o :X

Wat een onhandige mensen hebben jullie allemaal in de omgeving zeg.. Hier valt dat ontzettend mee, maar heeft het gezien het vlotte verloop tot nu toe ook geen kans gehad om heel beladen te worden.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_129800687
:o wat lomp!
pi_129800857
nodeloos misschien om te melden dat de schoonzus de tweeling ook nog niet heeft gezien, haar broer heeft dr verteld dat ze niet welkom is want dat teveel mensen in een toch al veel te kleine woning vast ook als mishandeling gezien wordt....
S. 2014
J. 2016
pi_129800907
Wat lomp allemaal.
Laatst ook een tante van mij, die vond dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Omdat dat zo'n verantwoordelijkheid is en als ze baby-af zijn dat ik er dan vast geen zin meer in heb. :|W
pi_129801065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:11 schreef DanseMacabre het volgende:
Wat lomp allemaal.
Laatst ook een tante van mij, die vond dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Omdat dat zo'n verantwoordelijkheid is en als ze baby-af zijn dat ik er dan vast geen zin meer in heb. :|W
:{ :{w -O- :|W
S. 2014
J. 2016
pi_129801156
Maar dát kan toch ook gewoon niet. Een kind in een appartement. Mét drie huisdieren ook nog.
Hoe dúrven we. :{w
pi_129801239
Nou! Die boeren vroeger ook, met een halve dierentuin aan dieren en dan zes kinderen in de bedstee. Is ook allemaal niet goedgekomen!
pi_129801291
Haha nou.
Nichtje heeft twee katten en een baby. Die kreeg ook echt de vraag wat ze nou met d'r katten ging doen. :')
pi_129801449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:21 schreef DanseMacabre het volgende:
Haha nou.
Nichtje heeft twee katten en een baby. Die kreeg ook echt de vraag wat ze nou met d'r katten ging doen. :')
:')

Ben benieuwd of wij dat ook gaan krijgen dan, hebben ze ook :D
pi_129801497
Wij hebben een grote en een kleine hond en een kat.
Zeker weten dat wij ook vragen krijgen over wat nu met de beesten. _O-
pi_129801648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:18 schreef DanseMacabre het volgende:
Maar dát kan toch ook gewoon niet. Een kind in een appartement. Mét drie huisdieren ook nog.
Hoe dúrven we. :{w
Neeee?!?!?!?! Je woont EN in een appartement EN je hebt dieren... Tsssk :{w

Wij ook :+
S. 2014
J. 2016
pi_129801758
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Neeee?!?!?!?! Je woont EN in een appartement EN je hebt dieren... Tsssk :{w

Wij ook :+
Foei! :P
pi_129802497
Dat kan ook echt niet :N
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:56:01 #196
250838 Fee-nix
pi_129802821
Appartement-mensen :{w :P.

Hier ook twee katten. En geloof me, het is zieliger voor de katten dat we twee kinderen hebben, dan dat het voor de kinderen is dat we twee katten hebben :+ .

Wat een ontzettend lompe mensen in de omgeving van sommigen hier, zeg! Belachelijk.
Kursor, je tante :X , maar je collega helemaal :o , waar bemoeit ze zich in hemelsnaam mee!

En GM, die schoonzus van je beste vriendin :r . Echt ongelooflijk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:58:45 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129802953
Los van de vraag of het kan (tuurlijk kan het in veel situaties prima) vind ik het niet altijd handig om twee poezen te hebben met een baby. Overal die #!#$#!! haren, zeker nu met een tijgerende baby, er valt niet tegenop te poetsen, hij verzamelt altijd weer ergens kattenharen onderweg. Aan meer huisdieren zou ik al helemaal niet moeten denken :@ , en dan woon ik nog in een huis-met-tuin...
pi_129803185
Dierenharen heb je toch wel, tuin of niet. Denk niet dat dat veel verschil maakt.
Lastiger wel met huisdieren maar niet onoverkomelijk.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:07:08 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129803355
Ja daarmee doelde ik niet per se op de haren, maar de drukte van meer huisdieren op minder oppervlakte, mét baby. Ik zou er niet aan moeten denken. Dat is een persoonlijke voorkeur, iemand anders kan daar weer prima tegen. Maar mijn eerste reactie zou het ook kunnen zijn.
pi_129803527
Wij hebben 2 jack russels en dat zijn soms net kinderen, maar als je ze dan ziet met de kinderen van vrienden O+ Ze gaan ook gewoon op het box kleed liggen samen met de baby.... En wb de haren, Ze verharen wel maar de kat is erger:P
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')