Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich is dat best logisch, anders zou je zomaar van elke ov-chipkaart de reisgegevens kunnen inzien, dat lijkt me niet handig.
Ja, die gegevens heeft OV-Chipkaart wel, en NS niet, makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijkerquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef James1988 het volgende:
Op OV-chipkaart.nl is het voldoende om geboortedatum en postcode/huisnummer in te vullen.
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Houten Castellum?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef dennistd het volgende:
Morgen rijden er weer drie Sziget-treinen:
IC 13491
Utrecht v 8.47u
Houten Castellum a 8.56u
Houten Castellum v 9.02u
Kaldenkirchen a 10.51u
IC ????
Venlo v +/- 11.30u
IC 13493
Utrecht v 13.51u
Houten Castellum a 13.56u
Houten Castellum v 14.02u
Kaldenkirchen a 15.59u
Nauwelijks ja, en al googlend kom ik erachter dat die krengen al stammen uit 1999quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Ja daar scheet ik ook een dikke drol op. Maar als je gewoon je bekende emailaddres opgeeft krijg je een "al geactiveerde kaartservicecode". Gelukkig hoef je maar 1 keer door die ellende heen, maar dat het ellende is, en niets met veiligheid of privacy maar alles met moeilijk doen en klantonvriendelijkheid te maken heeft, staat als een paal boven waterquote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
Serieus, welke idioot heeft dat geneuzel met die kaartservicecode die je moet ophalen bij een kaartautomaat bedacht?
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand al eens de automaten van de NMBS gebruikt? Daar staat echt de meest gedateerde antieke software op die ik de laatste 10 jaar heb gezien, het is echt lachwekkend
Ik niet hoorquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef James1988 het volgende:
"Vroeger" (2010) kreeg je die kaartservicecode per e-mail, moest je die invullen, en was je klaar. In 2011 werd de eis dat je Reizen op Saldo op je kaart moest hebben staan, maar nog steeds was je klaar zodra die klotecode in je mailbox lag.
En nu moet je eerst langs een kaartautomaat om die klotecode te 'activeren'.
Wie wil dat?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Over betalen gesproken... Vanaf eind dit jaar moeten we toch met onze chipkaart kunnen betalen op de stations? Iemand daar nog iets over gehoord?
Ik kwam er ook "per ongeluk" achter, ik was m'n go-pass vergeten op m'n kamer en dankzij de ontieglijk lange rij aan de loketten kwam ik op het idee de kosten van een kaartje te checken aan een automaat. Ik wilde namelijk even de keuze kaartje kopen of teruggaan voor go-pass afwegen. Ik heb er een prijs uitgekregen, maar vraag niet hoe. Het was echt een WTF ervaring.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, niemand. Je kunt namelijk alleen betalen met een Proton of een Bancontact. Niemand heeft dat. Echt niemand.
SPOILER: fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie wil dat?Hoe overzichtelijk wordt je transactieoverzicht DAN? Weg met die flauwekul
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/hquote:
Ze zijn nu wel druk bezig nieuwe automaten neer te zetten. Van dezelfde leverancier als de DB-automaten dus hopelijk werken die wel fatsoenlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zijn sowieso maar weinig automaten toch? Tijdens mijn reisje in België vorig jaar had ik er maar een paar gezien. En één ervan was defect.
Ah, op zich logischquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze zullen wel aan de kant moeten om de IC te laten passeren, en blijkbaar is het binnenspoor bij Houten daarvoor de beste plek. Daar kun je met 80km/h door de wissels, bij Geldermalsen maar met 40km/h
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.quote:
Dan kunnen we dus vaststellen dat de dienstverlening in de laatste maanden NOG kutter geworden is op dat gebied.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe OV-chipkaart gekregen, om mijn reisgeschiedenis in te zien op "Mijn NS" mocht ik vanochtend na het aanvragen van die klotecode eerst nog eens langs een kaartautomaat.
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee urenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik wil dat, snel en handig, pinnen duurt betrekkelijk lang (OV-chip is 1 seconde, pinnen minstens 10 seconden).
Simpel, bij hun zijn ze allebei intact gebleven. Wij hadden ook 2, wat? 3 verschillende HST's kunnen hebben, maar eentje lepra'de uitelkaar. Heb je weleens hequote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
Mooi tijd om je kaartservicecode ondertussen op te halen, te activeren, glad te poetsen, te kwadrateren of weet de Here God veel wat er verder allemaal nog mee moet gebeurenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij de NS-automaten kost pinnen tegenwoordig bijna twee uren
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...quote:De conducteur zou ook nog hebben gezegd dat de bestuurder onmogelijk kon zien dat er te weinig brandstof in de tank zat.
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan dat er wel een lampje gaat branden en een piepje hoorbaar is...
De Frecciarossa, Frecciabianca en Frecciaargento zijn alledrie HSL-treinen van de staatsspoorwegen FS/Trenitalia. Rossa rijdt op de echte HSL-lijnen, de Argento ook maar ook lange stukken op normaal spoor en is soms voorzien van kantelbakinstallaties om sneller door de bochten te kunnen. De Frecciabianca is gewoon een opgevoerde Intercity.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef de__vakantieman het volgende:
Darkwing,
THanks voor je advies! Gelukt. De treinen hebben hier airco, maar die heeft niet genoeg capaciteit waardoor het alsnog een dikke oven is. Bah!
Verder viel me op dat ze hier meerdere soorten treinen hebben waaronder frecciarossa maar ook italo wat beiden hsl treinen zijn. Wat is het verhaal daarachter?
DAAR gaan de lampjes en de piepjesquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:58 schreef dennistd het volgende:
Belgische treinmachinist vergeet te tanken
[..]
Ik neem toch aan
En een auto power cutoff als het weer tijd voor een staking isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ze hebben wel een lampje om aan te geven wanneer het weer tijd voor pauze is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |