UIt FOT / Eigen foto's die je gewoon tof vindt #19quote:
Hij fotografeert ook graag, loopt in elk zwemstadion ook altijd met een fotocamera rond, dus we kunnen er vanuit gaan dat hij het is jaquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:34 schreef borisz het volgende:
[..]
UIt FOT / Eigen foto's die je gewoon tof vindt #19
Die foto's linken naar zijn flickr account iig, ook al doen die foto's het niet meer
Nou is hij weer iets minder matig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:12 schreef TheArt het volgende:
Buys zwemt met 55.68 het hele matige Belgisch record op de 100 vrij met 3 honderdsten uit de boeken.
twitter:tomvangeneugden twitterde op donderdag 01-08-2013 om 10:51:18Meilutyte heeft tot nu 4 starts gemaakt, reactietijden: 0.58-0.59-0.58-0.59. Dit heb je of heb je niet. Wereldgemiddelde: +/- 0,70 #BCN2013 reageer retweet
Valt me ook steeds op hoe snel ze is jaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:53 schreef DeLuna het volgende:
twitter:tomvangeneugden twitterde op donderdag 01-08-2013 om 10:51:18Meilutyte heeft tot nu 4 starts gemaakt, reactietijden: 0.58-0.59-0.58-0.59. Dit heb je of heb je niet. Wereldgemiddelde: +/- 0,70 #BCN2013 reageer retweet
quote:Slapende reus
Terwijl deze week in Barcelona de WK zwemmen aan de gang zijn, dwalen mijn gedachten af naar de grondbeginselen van mijn geliefde sport. De zwemsport is in Nederland een slapende reus. Van baby’s tot (hoog)bejaarden: zwemmen kun je doen van wieg tot graf. Letterlijk.
Onze sport heeft derhalve een gigantische potentie. Elk jaar leren meer dan 180.000 kinderen zwemmen in ons land. Toch gaat er maar een zeer beperkt aantal van hen (nog geen één procent!) door met zwemmen na het behalen van hun zwemdiploma. Erger nog: het merendeel van deze kinderen zet daarna nooit meer een voet in het zwembad. Daarmee gaat er niet alleen veel onvermoed zwemtalent verloren, het is ook nog eens gevaarlijk. Want je leert pas écht zwemmen door het vaak te oefenen. Net als autorijden.
Naar mijn stellige overtuiging wordt de antipathie van kinderen tegen het zwemmen ontwikkeld door de manier waarop we het les- en diplomazwemmen in ons land hebben georganiseerd. Een ‘platform’ bewaakt hoegenaamd de kwaliteit, maar ik vraag me werkelijk af wat men daar onder verstaat. Ik zie namelijk regelmatig kinderen die weliswaar hun zwemdiploma hebben, maar die alleen met kunst- en vliegwerk het hoofd boven water kunnen houden. Je moet er niet aan denken wat er gebeurt als zij, ook op latere leeftijd, op vakantie per ongeluk iets te ver de zee in gaan…
Ook de factor plezier is vaak ver te zoeken in het leszwemmen. Wat dat betreft ben ik mijn eigen zwemjuf Fieke Körver eeuwig dankbaar dat ze mij destijds niet alleen goed heeft leren zwemmen, maar vooral van elke les een feestje maakte. Ik wil natuurlijk niet alle zwemonderwijzers over één kam scheren, maar mensen als zij zijn wel uitzonderingen die de regel bevestigen. Men sluit al jaren de ogen voor het feit dat veel kinderen met tegenzin naar leszwemmen gaan. Ik heb het zelf ervaren met mijn eigen dochter. Die kreeg ik alleen nog mee met de belofte dat we na afloop een patatje zouden gaan eten.
De van huis uit meegekregen zwemgenen ten spijt, mocht zelfs een Happy Meal na verloop van tijd niet meer baten. Toen was ik het zat. Ik heb haar van zwemles gehaald en ben op zoek gegaan naar een Fieke voor mijn dochter. Die vond ik in Best, bij een kleinere particuliere zwemschool. Deze Fieke heette Roel en hij leerde mijn dochter in no-time geweldig zwemmen. Maar het belangrijkste was: hij gaf haar het plezier in zwemmen terug.
Ik weet zeker dat er heel veel andere Fiekes en Roelen zijn in ons land. Maar zo geven ze (nog) geen les, omdat hun zwembad of werkgever andere eisen stelt aan de wijze waarop ze kinderen moeten leren zwemmen. Al dan niet opgelegd door de (be)waakhonden van het ‘platform’. Blijkbaar kun je ook slapen tijdens het waken.
Gelukkig zijn er meer mensen die zich, net als ik, grote zorgen maken over het leszwemmen. Mijn oud-coach Jacco Verhaeren voorop. Hij is vergevorderd met de ontwikkeling van een nieuw lesprogramma, waar plezier en écht leren zwemmen voorop staan.
Ik hoop van harte dat de Jacco-methode in Nederland breed wordt omarmd. Het is de hoogste tijd dat de slapende reus eens goed wakker wordt geschud.
Pieter van den Hoogenband
Telesport
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Valt me ook steeds op hoe snel ze is ja
Wanneer wordt die tijd trouwens gemeten? Op het moment dat je afzet of in het water "valt" ofzo? Lijkt me natuurlijk niet dat er helemaal niemand is die binnen een halve seconde van de piep reageert
Ik weet niet of het mag (kan er in de regels van de fina niks over terugvinden), maar ik heb me wel vaker afgevraagd waarom er niemand is die probeert in het signaal te vallen. Als je vrij kansloos bent kun je door in het signaal te vallen zo minimaal een halve seconde winnen (reactietijd van 0,1 tov 0,7), wat zeker op een 50 meter zo het verschil is tussen goud en laatste.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef DeeBee het volgende:
Denk tot het moment dat er geen blokcontact meer (voelbaar) is?
Het is inderdaad wel anders dan in de atletiek lijkt mij, want daar scoren ze gerust tussen 0.200-0.300, maar daar wordt het eerste moment van kracht / afzet gemeten.
Volgens mij viel de Nigeriaan gisteren ongeveer in het signaal (ik weet in elk geval vrij zeker dat het niet ervoor was, volgens mij stond er een reactietijd van 0.4x ofzo op het scorebord), en die kreeg een DSQ...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het mag (kan er in de regels van de fina niks over terugvinden), maar ik heb me wel vaker afgevraagd waarom er niemand is die probeert in het signaal te vallen. Als je vrij kansloos bent kun je door in het signaal te vallen zo minimaal een halve seconde winnen (reactietijd van 0,1 tov 0,7), wat zeker op een 50 meter zo het verschil is tussen goud en laatste.
Blijf het apart vinden, want met atletiek is die grens + 0.150s na het startschot.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:34 schreef DeLuna het volgende:
Je moet stil staan voor het startsignaal. Daarna pas je mag bewegen. Bij 0.4 moet je wel voor het startsignaal bewogen hebben haast wil je dan het startblok al verlaten hebben...
Dan heeft hij waarschijnlijk bewogen voor het startsignaal, dat mag gewoon niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:42 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Blijf het apart vinden, want met atletiek is die grens + 0.150s na het startschot.
http://www.fina.org/H2O/i(...)ing-rules&Itemid=184 volgens die URL is alles na het startsignaal geldig, dus lijkt mij sterk dat iemand met 0.4 reactie daardoor DSQ'ed werd. En is het dus helemaal gek dat de gemiddelde reactietijden zo 'traag' zijn...
Ja maar het is niet dezelfde beweging he. Die achterste voet reageert als eerst, zet af en dan pas gaat de voorste voet mee. Zodra die voet loskomt wordt de RT pas stopgezet.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:58 schreef DeeBee het volgende:
Dat zal het inderdaad zijn!
Maar dan blijft het dus wel een mysterie waarom de zwemmers zo traag reageren, waar wimderon aan refereert is helemaal waar, sommige laten tot 0.5 seconde liggen in hun start...Want starttijden van Meilutyte zijn 'traag' voor atletiekbegrippen.
halve seconde erachter minstens denk ikquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu zullen we zien waar kromo staat tov campbell.
Nu, nou ja de tweede SFquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:02 schreef Felagund het volgende:
Hoe laat is de halve finale met Kromo?
denk het ook jaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:02 schreef franklop het volgende:
[..]
halve seconde erachter minstens denk ik
Ah, dan mis ik hem. Dan maar via dit topic volgen.quote:
Heemskerk toch ook niet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Voor deze tijden hoeft Kromo niet bang te zijn.
Waarom?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Belg insinueert dope bij herasimenia
Geen ideequote:
Ze is er niet vanwege haar moeder geloof ik. Die is ziek.quote:
Het zal minstens 0.7 seconde sneller moeten om goud te winnen. Vrees eerlijk gezegd dat dat er niet in zit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:12 schreef Ambrosius het volgende:
Kromo heeft nog wel wat over, maar dat geldt voor wel meer.
Alleen Campbell kan 0,7 seconden harder dan de tijd die Kromo nu zwom toch? En de vraag is of zij de druk aan kan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het zal minstens 0.7 seconde sneller moeten om goud te winnen. Vrees eerlijk gezegd dat dat er niet in zit.
quote:
100 vrij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef Leatherface het volgende:
Is er een onderdeel dat Hagino niet zwemt?
omdat strootgod niet zwemtquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom heeft die zwemmer een helmpje op?
Teveel naar Cech gekekenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom heeft die zwemmer een helmpje op?
De 25 km open waterquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef Leatherface het volgende:
Is er een onderdeel dat Hagino niet zwemt?
Inderdaad, maar zij zwom zondag al 52.35. Het verschil is dus wel heel erg groot.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen Campbell kan 0,7 seconden harder dan de tijd die Kromo nu zwom toch? En de vraag is of zij de druk aan kan.
(al verwacht ik ook geen goud hoor)
door efimova die gesnoept heeft?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:29 schreef DeeBee het volgende:
Zou wat zijn als het nu in de volgende serie weer gebroken wordt, na zoveel emotie.
Morgenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:30 schreef alors het volgende:
wanneer is de finale van de 100 vrij dames?
De belg wel.quote:
Hoe laat?quote:
maken de 2 spanjaarden kans om de finale te halen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
door efimova die gesnoept heeft?
Garcia,wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:31 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
maken de 2 spanjaarden kans om te finale te halen?
Menselijke maat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
door efimova die gesnoept heeft?
magnussen vs adrianquote:
1 honderdstequote:
Neen.quote:
Met zo'n ontlading zijn de kansen wel wat geslonken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:27 schreef Anonymousz het volgende:
goud voor denmark morgen lijkt mij?
twitter:tomvangeneugden twitterde op donderdag 01-08-2013 om 18:45:34De eerste 50m op de 100m vrij van Morozov (21.94) was in 2000 goed voor Olympisch goud op de 50m vrij (21.98). #BCN2013 reageer retweet
Menselijke maat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:49 schreef DeLuna het volgende:
twitter:tomvangeneugden twitterde op donderdag 01-08-2013 om 18:45:34De eerste 50m op de 100m vrij van Morozov (21.94) was in 2000 goed voor Olympisch goud op de 50m vrij (21.98). #BCN2013 reageer retweet
mogelijke 1e goud voor spanje?quote:
Ik hoop het.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:53 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
mogelijke 1e goud voor spanje?
wat denk je?
zilver ook mooiquote:
Komt door de zwembaden en zwembrillen!quote:
Ja, ze heeft vast andere zeges geboekt, maar net alsof iemand fan is van die Chinese robots, weinig memorabels aan.quote:
De nederlandse mentaliteit.quote:
Inderdaad.quote:
waterpolo daar maakt spanje wel kans op goudquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De nederlandse mentaliteit.
Hij moet ook niet uit dat zwembad drinken.quote:
Vorig jaar, op de Spelen, zwom Tang Yi 53.28 in de heats maar won uiteindeljk brons, vraag is alleen of er onder de 53 seconden zal worden gezwommen. En of Ranomi dat ook kan want die was een stuk langzamer dan vorig jaar.quote:
halloquote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Vorig jaar, op de Spelen, zwom Tang Yi 53.28 in de heats maar won uiteindeljk brons, vraag is alleen of er onder de 53 seconden zal worden gezwommen. En of Ranomi dat ook kan want die was een stuk langzamer dan vorig jaar.
Hoi maar geef eens antwoord, kan Ranomi meedoen met Campbell of moet ze blij zijn met een plek bij de eerste 5? Heemskerk trouwens wel wat sneller dan vorig jaar maar die zal geen medaille pakken.quote:
Campbell was ziek in Londen en heeft al eens brons gepakt op een 50 vrij tijdens een WK.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoi maar geef eens antwoord, kan Ranomi meedoen met Campbell of moet ze blij zijn met een plek bij de eerste 5? Heemskerk trouwens wel wat sneller dan vorig jaar maar die zal geen medaille pakken.
Waar komt die Campbell trouwens vandaan, die zwom vorig jaar nog langzamer dan ik (bij wijze van spreken).
campbell had een blessure vorig jaarquote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoi maar geef eens antwoord, kan Ranomi meedoen met Campbell of moet ze blij zijn met een plek bij de eerste 5? Heemskerk trouwens wel wat sneller dan vorig jaar maar die zal geen medaille pakken.
Waar komt die Campbell trouwens vandaan, die zwom vorig jaar nog langzamer dan ik (bij wijze van spreken).
quote:
Die zwemt echt alles volgens mij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:53 schreef Nober het volgende:
Franklin moet morgen ook op die 100m vrij.
Ja, ik kan ook wel alles zwemmen, het is meer de manier waarop. Dat kind is bizar.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Kan toch ook best voor een 18 jarige?
Zolang ze niet wint op de vrije nummers vind ik het allemaal prima.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:56 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook wel alles zwemmen, het is meer de manier waarop. Dat kind is bizar.
Dat is dan jammer, ze heeft de 200 vrij gewonnen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Zolang ze niet wint op de vrije nummers vind ik het allemaal prima.
Ik heb het natuurlijk vooral over de 50m en 100m vrij met 'onze' Ranomi en Femke.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, ze heeft de 200 vrij gewonnen.
ik denk niet dat ze een medaille gaat halen morgenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk vooral over de 50m en 100m vrij met 'onze' Ranomi en Femke.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:54 schreef DeeBee het volgende:
Coutts wel een geniale anchor voor de estafette!
Dat mag jij zeggen!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Mag ik zeggen dat Jeroen Grueter een kwal is?
Je ziet ook dat de heren die het van de techniek moeten hebben ook helemaal niet zo gespierd zijn. Sun bijvoorbeeld ook helemaal niet in vergelijking met een Schoeman.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:19 schreef TheVulture het volgende:
VDH was lang niet zo gespierd als sommigen nu... en die legde het ook af qua massa tegen een Schoeman of Thorpe... was meer techniek en souplesse dan botte kracht
Ik heb sowieso het idee dat de mannen minder gespierd zijn dan vroeger.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Je ziet ook dat de heren die het van de techniek moeten hebben ook helemaal niet zo gespierd zijn. Sun bijvoorbeeld ook helemaal niet in vergelijking met een Schoeman.
Zie Froome.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:39 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat de mannen minder gespierd zijn dan vroeger.
Bij wielrennen heb je je bovenlichaam idd net zo nodig als bij zwemmen.quote:
Hoe laat is dat morgen?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 20:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk vooral over de 50m en 100m vrij met 'onze' Ranomi en Femke.
Ik heb geen flauw idee, ik denk s' avonds, zal eens zoeken...quote:
Ok super! Thanks!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 02:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, ik denk s' avonds, zal eens zoeken...
Edit: 18:00 uur.
http://www.fina.org/H2O/i(...)&id=3355&Itemid=1407
Het record van Meagher was dan ook wel Janet Evans-achtig. Het 400m vrij record van Evans heeft zelfs nog iets korter gestaan dan het 200m vlinder record van Meagher.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:11 schreef wimderon het volgende:
Om nog even terug te komen op de 200 vlinderslag.
Uit 1981 (met amper onderwaterfase, minder materiaal en zonder zwembril), zou nu nog goed geweest zijn voor een vierde plek:
Mensen meenemen zonder kans op medailles.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:01 schreef DeLuna het volgende:
Sebastiaan zwemt dus de 50 vrij. Hadden ze Jasper van Mierlo ook niet mee kunnen nemen?
Ik denk dat Jasper meer kans maakt op de 50 dan Sebastiaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Mensen meenemen zonder kans op medailles.![]()
Zit natuurlijk totaal geen druk op ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:14 schreef TheArt het volgende:
Die 50 meter was dan wel weer oke voor zijn doen.
Welnee joh, is ook niet de verwachtingquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:16 schreef DeeBee het volgende:
Gaat niet eens de halve finale halen ermee...
Ow ja, sorry, ik was even vergeten dat er niks verwacht mag worden van de Nederlandse zwemmers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Welnee joh, is ook niet de verwachting
Nee nogal logisch. Hij had de 31e inschrijftijd van allemaalquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:16 schreef DeeBee het volgende:
Gaat niet eens de halve finale halen ermee...
Natuurlijk, absoluut, maar deze 50 maakt ook weinig meer uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:19 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon een teleurstellend toernooi, uithuilen en opnieuw beginnen...
Zijn waarschijnlijk inschrijvingen die te laat waren opgegeven of fout in de inschrijving. Als er dan iemand afmeld komt er een plekje vrij en die stoppen ze dan daar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:19 schreef DeeBee het volgende:
Haha, hoe komt die gozer in baan 8 in deze serie?!
Ja ik had het ook meer over zijn eerdere prestaties... hij is gewoon van nature geen 50m vrij zwemmer dus daar had ik al helemaal niks verwachtquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Natuurlijk, absoluut, maar deze 50 maakt ook weinig meer uit.
Hij had hier de 31e inschrijftijd, wordt 29e, tsja conform verwachting.
Halve finale is geen top-8.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:21 schreef TheArt het volgende:
Poe Van Mierlo had hier met een tijd rond zijn PR net buiten de halve finales gezeten. Laat zo'n gast dan starten joh
Ook qua NK's hoop ik.....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:22 schreef TheVulture het volgende:
Behelst het plan van Verhaeren ook een andere aanpak van limieteisen?
Nog iets. Er lopen daar nu 4 dames rond, Kraaijeveld, Vermeulen, Bouwens en Van der Meer, die al de hele week niks te doen hebben. Had ze mee laten doen op de 4x200 series, finale hadden ze niet gehaald maar was wel nuttig geweest imo. Ze zijn daar nu toch.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:25 schreef TheArt het volgende:
Van Mierlo zwom een kleine maand geleden nog 22,30. Dat is de gedeelte 17e tijd hier. Stel hij had nog een PR gezwommen, vanwege voor het eerst in zo'n kwalitatief hoog startveld zwemmend, en hij had zelfs de HF gehaald. Dan vind ik het triest dat je die jongen thuislaat. Hij is nu 22 en heeft nog steeds geen EK of WK mogen zwemmen
Daar heb ik me ook al enorm over verbaasd, zeker vanwege het feit dat ze die afstand allemaal in de benen hebben. Ik vind het wel vaker vreemd dat estafettezwemsters niet vaker op een individuele afstand mogen uitkomen. Echt boeiend, ze zijn er toch en het is een mooie ervaring vaak. Nu had dat met deze ploeg niet echt gekund. Of nou ja, Bouwens of Vermeulen had de 200 vrij kunnen zwemmen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nog iets. Er lopen daar nu 4 dames rond, Kraaijeveld, Vermeulen, Bouwens en Van der Meer, die al de hele week niks te doen hebben. Had ze mee laten doen op de 4x200 series, finale hadden ze niet gehaald maar was wel nuttig geweest imo. Ze zijn daar nu toch.
Een gemiste kans inderdaad..quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nog iets. Er lopen daar nu 4 dames rond, Kraaijeveld, Vermeulen, Bouwens en Van der Meer, die al de hele week niks te doen hebben. Had ze mee laten doen op de 4x200 series, finale hadden ze niet gehaald maar was wel nuttig geweest imo. Ze zijn daar nu toch.
Daarna zal de handrem er wel op zijn gegaan. Ze moet nog 2x vandaag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:34 schreef DeeBee het volgende:
Goede eerste 25 van Kromo, daarna wat minder...
Beetje af en toe een zilveren medaille naar binnen hengelen en verder een beetje falen en te veel op haar vork nemenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:39 schreef TheArt het volgende:
CouttsWaar is die mee bezig dit toernooi.
100 vlinder is altijd wel iets minder exotisch omdat je daarvoor nog wel echt iets moet kunnenquote:
Ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:44 schreef Mani89 het volgende:
Is dat nou nodig, al die deelnemers uit die okkie tokkie landen?
Zwemmen echt wel prima tijden hoor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:44 schreef Mani89 het volgende:
Is dat nou nodig, al die deelnemers uit die okkie tokkie landen?
Sterker nog, sinds de OS zwommen maar twee Nederlanders onder de 55 seconden, alleen Verlinden en Marissen (wel ver eronder allebei, maar oke).quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:45 schreef DeLuna het volgende:
55'er, menig NL'er die daar van droomt hoor.
Eh, Inge en Ranomi op de vlinder?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:49 schreef Mani89 het volgende:
Ja maar wij zijn toch ook maar een redelijk beperkt zwemland. Wie hebben wij buiten de vrije slag nou echt in de running?
Zal die leuk vinden. '83.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef TheArt het volgende:
Korotyshkin komt volgens de livetiming van Omega uit '72
Normaal Verlinden op deze 100 vlinder. Nog finale in Londen. En ja, verder vind ik dat er veel te weinig aandacht besteed wordt aan de andere slagen dan de vrije slag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:49 schreef Mani89 het volgende:
Ja maar wij zijn toch ook maar een redelijk beperkt zwemland. Wie hebben wij buiten de vrije slag nou echt in de running?
Ik zag laatst een paar interviews met die jongen, is hij met zijn hoofd op de duikplank gevallen ofzo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:49 schreef DeLuna het volgende:
Lochte, laat die 100 vlinder eens met rust
KNZBquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef DeLuna het volgende:
En zo heel beperkt zijn we niet, we doen zo beperkt.
Zeker omdat ze nog erg jong is. Naja over het beleid is al genoeg gezegd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:52 schreef DeLuna het volgende:
Maaike de Waard had ook wel kunnen starten op de 50 rug, PR is 28.80, finale entry was 28.60. Klein PR en je zit erin.
En Ruta wordt gewoon EJK en WK.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zeker omdat ze nog erg jong is. Naja over het beleid is al genoeg gezegd.
Ze laten die jongeren ook nog niet zwemmen omdat de meesten al een EJK hebben gehad. En dat is natuurlijk te belastend vinden we hier in Nederland
Dat doen heel veel bonden toch? Net als die ene marathonloopster die niet mee mocht naar Londen omdat ze een paar seconden (op een marathonquote:
Je maar we moeten wel grenzen stellen he. Tjongejonge.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doen heel veel bonden toch? Net als die ene marathonloopster die niet mee mocht naar Londen omdat ze een paar seconden (op een marathon!!!) tekort kwam.
8 seconden, oftewel, veel te langzaam.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef alors het volgende:
[..]
Dat doen heel veel bonden toch? Net als die ene marathonloopster die niet mee mocht naar Londen omdat ze een paar seconden (op een marathon!!!) tekort kwam.
Daar zijn we in Nederland wel sterren in hoor. Top-8!!! Top-8!!!! Je moet en zal top-8 halen!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef alors het volgende:
[..]
Vind het altijd zo triestig dat mensen die vol voor z'n 'exotische' sport gaan, compleet verneukt worden door dat soort eisen. Serieus, als je top-40 in wereldbekers ofzo haalt met biathlon, dan verdien je echt wel een plek in een Olympische ploeg in mijn ogen, maar nee, dat zou een schande zijn dat die mensen Nederland vertegenwoordigen of zo...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar zijn we in Nederland wel sterren in hoor. Top-8!!! Top-8!!!! Je moet en zal top-8 halen!!!
Valt me nog mee dat ze niet straffen op het moment dat top-8 niet gehaald wordt. Zo van je hebt de vorige keer gefaald in onze ogen, nu mag je het eerstvolgende toernooi niet meequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Vind het altijd zo triestig dat mensen die vol voor z'n 'exotische' sport gaan, compleet verneukt worden door dat soort eisen. Serieus, als je top-40 in wereldbekers ofzo haalt met biathlon, dan verdien je echt wel een plek in een Olympische ploeg in mijn ogen, maar nee, dat zou een schande zijn dat die mensen Nederland vertegenwoordigen of zo...
Spannende rugslag nu, ook al is het een trage serie.
En wat nog erger is, vervolgens vallen er bosjes atleten die wel worden uitgezonden op het moment supreme zo tegen dat ze niet eens de top 20 halen in sommige disciplines...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar zijn we in Nederland wel sterren in hoor. Top-8!!! Top-8!!!! Je moet en zal top-8 halen!!!
In vorm ja. Dit jaar alleen Sharonquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef DeLuna het volgende:
2.14 traag? Daar hebben we er niet zoveel van in NL. Kira, Annemarie en Sharon. Wendy misschien nog.
Ja maar je zou er toch ook moedeloos van worden. Wat was het limiet? 2.09?quote:
Jep, 2.09,40quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar je zou er toch ook moedeloos van worden. Wat was het limiet? 2.09?
Wat betreft de NK's en NJK's, jazeker. Al jaren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef TheVulture het volgende:
Is er behalve hier ook in de zwemwereld al recente kritiek gekomen op de selectieprocedures?
En Verhaeren die zich nu druk gaat maken om het vele aantal afhakers na het schoolzwemmen, prima en wel, maar er stoppen er net zoveel met zwemmen door die belachelijke limieten van zowel internationale als nationale toernooien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:07 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat betreft de NK's en NJK's, jazeker. Al jaren.
Ja maar wel sneu dat de reden is dat ze nu gaan kijken naar die limieten vanwege het NK sprint. Weinig deelnemers dus duur, en ze noemen serieus dat er weinig interesse is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
En Verhaeren die zich nu druk gaat maken om het vele aantal afhakers na het schoolzwemmen, prima en wel, maar er stoppen er net zoveel met zwemmen door die belachelijke limieten van zowel internationale als nationale toernooien.
Ook daar zijn de meest belachelijke keuzes gemaaktquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef TheVulture het volgende:
Ja dat wordt vanaf volgende week ook weer lachen... WK Atletiek, zijn er 13 atleten geselecteerd maar die gaan echt niet allemaal in de top 8 eindigen natuurlijk
Dat is echt belachelijk...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:11 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja maar wel sneu dat de reden is dat ze nu gaan kijken naar die limieten vanwege het NK sprint. Weinig deelnemers dus duur, en ze noemen serieus dat er weinig interesse is.
Zal ik ze even vertellen dat er zat interesse is maar dat de limieten gewoon ziek snel zijn27.50 op de 50 vlinder
Voor een NK
___!!!
Wat heb je getweet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:17 schreef borisz het volgende:
Eens kijken of Grueter antwoord wil geven op mijn tweet.
Je hebt antwoordquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Over het selectiebeleid van de zwembond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |