abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:53:54 #201
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130361251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:32 schreef The_Playmaker het volgende:

[..]

Die zie je nooit meer iig.

Tebow wilde ze ook als TE gebruiken toch? QB lijkt me niet echt een optie _O-.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130370811
http://www.sportamerika.n(...)icht-bij-fox-sports/

Wellicht het einde van gratis Game Pass in Nederland? Voor de echte football fans misschien een slechte zaak, maar voor de sport in Nederland waarschijnlijk toch wel beter mocht het weer op tv te zien zijn.
pi_130373509
Gezien de overname van Eredivisie Live door FOX al langer dan een jaar geleden plaatsvond.. Lijkt dat jaartje gratis Game Pass die we kregen opeens best wel een strategische zet. Ik hoop dat het gewoon wegblijft van TV verder. Dan liever betalen voor Game Pass en geen black outs hebben. :{
pi_130373560
Zou wel erg kut zijn ;(
Hoeveel is zo'n gamepass ongeveer in het verleden geweest?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 04:45:53 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130374208
Lions. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:59:10 #206
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_130375298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:24 schreef BobW het volgende:

[..]

bullshit, in de stillshot zie je dat zn hoofd VOOR het lichaam van de receiver is en dat zn schouder als eerste contact maakt. Dit is precies de vorm en manier waarop wij het geleerd krijgen. Er was maar 1 manier waarop zijn hoofd geen contact had kunnen maken en dat is om helemaal geen hoofd te hebben
God ESPN én NFL Network hebben deze tackle eerst laten zien als hoe het wél moet!

Ik ben hier zo klaar mee, er mag niks meer en ik ben een offensive speler in hart en nieren en dan vind men het gek dat iedereen maar laag gaat dan. Keller is de eerste van een rijtje blessures op deze manier

dit dus!

quote:
That may be extreme, but when you're asking somebody to run and bend and wrap and drive, you're going to have the helmet be the initial point of contact in most instances.

In the case of Jon Bostic, yes, his head was down. However, Bostic lowered his target area (a point of major emphasis by the NFL) and he got his helmet out in front of the receiver, ultimately having it make contact on his upfield shoulder.

That's textbook in most circles, yet because of the thunderous results, Bostic finds himself fined a hefty sum. And while some of you may make the "they're all rich, so who cares" argument, understand that $21,000 is 5% of the $405,000 base salary Jon Bostic will collect this season.

[ Bericht 6% gewijzigd door kidkash19 op 23-08-2013 09:06:43 ]
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_130375776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:25 schreef NY_Giant het volgende:

Wellicht het einde van gratis Game Pass in Nederland? Voor de echte football fans misschien een slechte zaak, maar voor de sport in Nederland waarschijnlijk toch wel beter mocht het weer op tv te zien zijn.
Als ze op het International gooien dan valt het nog mee, dat kost op dit moment 11,95 voor mij maarja als volger van een team zal ik wel GamePass nodig hebben en daar zal ook wel weer een prijskaartje aan hangen.

FOX- 11,95 (x12 of kun je dat per maand opzeggen?)
ESPN Player - 110 EUR per jaar
GAMEPASS - xxx per seizoen.

Ik had het ergens wel verwacht
SPT / [NFL] 2012-2013 #1 Rookie hazing in camp

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 02:33 schreef Insomnia_ het volgende:
Zou wel erg kut zijn ;(
Hoeveel is zo'n gamepass ongeveer in het verleden geweest?
210 EUR voor alles (dacht ik). Maar dikke kans dat je de wedstrijden die op FOX komen niet kan volgen ivm blackouts, dus dan moet je ook nog aan FOX betalen voor live wedstrijden die je op FOX wilt kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door SteveBudin op 23-08-2013 09:38:58 ]
Get it and Bet it
pi_130377149
quote:

Kut.
pi_130377395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:59 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

bullshit, in de stillshot zie je dat zn hoofd VOOR het lichaam van de receiver is en dat zn schouder als eerste contact maakt. Dit is precies de vorm en manier waarop wij het geleerd krijgen. Er was maar 1 manier waarop zijn hoofd geen contact had kunnen maken en dat is om helemaal geen hoofd te hebben
God ESPN én NFL Network hebben deze tackle eerst laten zien als hoe het wél moet!

Ik ben hier zo klaar mee, er mag niks meer en ik ben een offensive speler in hart en nieren en dan vind men het gek dat iedereen maar laag gaat dan. Keller is de eerste van een rijtje blessures op deze manier

dit dus!

[..]

Ze kijken naar de gevolgen van de hit en aan de hand daarvan beslissen ze dat hij een boete krijgt :'). Het is een hard hit maar gewoon legal, dan moet je als NFL achteraf niet hypocriet gaan lopen doen omdat het er op tv te hard uitziet. Maar consequent zijn ze toch niet meer sinds Goodell daar zit, die doet gewoon waar die zin in heeft en hij heeft schijt aan de regels.
Get it and Bet it
pi_130377434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:27 schreef SteveBudin het volgende:
210 EUR voor alles (dacht ik). Maar dikke kans dat je de wedstrijden die op FOX komen niet kan volgen ivm blackouts, dus dan moet je ook nog aan FOX betalen voor live wedstrijden die je op FOX wilt kijken.
Dat was voor zowel pre- en regular season en de playoffs. Voor de offseason betaal je nog iets van ¤35,-. Overigens zie ik de prijs wel iets zakken wanneer er daadwerkelijk blackouts zijn.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:29:16 #211
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_130378514
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:48 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ze kijken naar de gevolgen van de hit en aan de hand daarvan beslissen ze dat hij een boete krijgt :'). Het is een hard hit maar gewoon legal, dan moet je als NFL achteraf niet hypocriet gaan lopen doen omdat het er op tv te hard uitziet. Maar consequent zijn ze toch niet meer sinds Goodell daar zit, die doet gewoon waar die zin in heeft en hij heeft schijt aan de regels.
en dan op NFL.com eerst deze highlight neerzetten met de caption spectacular tackle en na de boete ineens een hele andere caption neerzetten....

Screw the NFL!
Luck is for losers
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:44:22 #212
67174 Dos37
Come on Twente
pi_130378915
Zolang ze maar geen Nederlands commentaar doen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_130380653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef Dos37 het volgende:
Zolang ze maar geen Nederlands commentaar doen
Heb je liever Joe Buck en Troy Aikman dan? 8)7
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:50:25 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_130380659
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:49 schreef artm het volgende:

[..]

Heb je liever Joe Buck en Troy Aikman dan? 8)7
Zeker, ben groot fan van die twee _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_130381348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:50 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Toine die Troy en Buck aankondigd :9~.

En op maandag analyseren met ipad Jan. Mannen als Brady/Manning kunnen vast wat leren van ipad Jan _O_. Ik zie Toine wel scherpe vragen stellen over de Sanchize, de knie van RGIII en of de Redskins RGIV inzetten als RGIII weer uitvalt met een blessure.
Get it and Bet it
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:24:32 #216
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130383425

Dit is het enige voordeel van NFL op Fox sports :+.

Maar serieus, beter doet FOX het niet. In nederland kijken toch nauwelijks mensen om 2:00 nachts sport, laat staan dat ze NFL volgen.

Geef mij die gamepass maar. Elke wedstrijd in HD live.

Laat Fox sports eerst maar eens 4 extra kanalen reserveren voor de PL :'). Ipv die pauper 2 kanalen van nu waar ook Serie A op wordt uitgezonden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130386169
FOX heeft toch bijna alleen maar NFC wedstrijden?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_130387197
Ik heb liever Gamepass dan NFL op Fox. Zitten we ook niet met die stomme black-outs en word je ook niet gedwongen om de Super Bowl op Fox te kijken. Ik wil wel Amerikaanse reclames zien natuurlijk.
pi_130393189
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:50 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nou, ik niet!

:N
pi_130407606
Denk je de laatste echte preseason game van de Packers te kijken en dan speelt Rodgers maar één drive. }:|

McCarthy gebruikt deze wedstrijd dus om te beslissen wie de backup QB word. Begrijpelijk maar ook jammer. Ik had graag de first team offense wat vaker aan het werk gezien...

[ Bericht 31% gewijzigd door The_Playmaker op 24-08-2013 04:14:56 ]
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:04:03 #221
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_130420298
Die Giovanni Bernard heeft een goede smaak ^O^
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_130434587
Geno Smith is op dreef.
pi_130434605
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:52 schreef emokid het volgende:
Geno Smith is op dreef.
Tegen de Giants 2nd string defense. Tegen de 1st string defense: 3 INT's.

Wat er na rust gebeurd in deze preseason games zal allemaal wel....
pi_130434668

Een echte Orlovsky! _O_
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:42:36 #225
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_130436661
Blijft toch wel zielig voor de Jets fans...Maar jaa :')
Trotse Belg.
pi_130437222
En Sanchez ook nog eens in de kreukels. _O-
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:43:24 #227
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_130439188
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:15 schreef rgras het volgende:
FFS, not the Sanchize -O- -O-. Wel goed nieuws voor Brady//Rodgers/Manning/Brees. Met een fitte Sanchez weet je gewoon dat je alleen maar meedoet voor 2nd best QB in the league, nu maken die gasten een kans om ook eens beste QB te zijn.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_130439195
Genieten zeg, de situatie bij de Jets. :D Ryan gaat daar nooit het seizoen afmaken.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_130439218
Wel props voor de snor van de Sanchize.
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:45:33 #230
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_130439249
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:44 schreef zjroentje het volgende:
Wel props voor de snor van de Sanchize.
Alles wat de Sanchize doet is groots en onderdeel van een plan. Helaas ziet niet iedereen dat omdat het zo geweldig is _O_
pi_130440116
Het schijnt dat zijn snor in staat is om pass rushers te hypnotiseren.
pi_130445233
quote:

Ik heb de promo nu ook gezien, maar verder heb ik er niks inhoudelijks over gehoord?

Joe en Troy voor het commentaar, Twan en Jan voor de analyses langs het veld? :)

Edit: er is een klein beetje nieuws:

http://derotsmedia.com/20(...)-en-mlb-naar-sport1/

[ Bericht 8% gewijzigd door Boezeidekoe op 25-08-2013 15:35:38 ]
pi_130446208
Over die blackout games. Ik heb al jaren NBA League pass (vergelijkbaar met NFL game pass) en geen enkele wedstrijd is blackout. Mocht FOX NFL gaan uitzenden dan hoop ik dat er geen blackout games zijn op Game pass, maar vooral dat het gratis blijft.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:59:04 #234
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_130446374
Is er dit jaar eigenlijk weer een gratis gamepass voor europeanen?
BEASTMODE
pi_130447763
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:54 schreef Omega het volgende:
Over die blackout games. Ik heb al jaren NBA League pass (vergelijkbaar met NFL game pass) en geen enkele wedstrijd is blackout. Mocht FOX NFL gaan uitzenden dan hoop ik dat er geen blackout games zijn op Game pass, maar vooral dat het gratis blijft.
Het is afhankelijk van de zender die in Nederland de rechten heeft of er blackouts zijn. ESPN America had hier de NBA rechten (alhoewel dit niet exclusief was volgens mij) en had besloten dat er voor diensten als NFL Gamepass en NBA League pass geen blackouts zijn. Alles hangt dus af de eisen die Fox heeft gesteld voordat ze een dikke zak met geld op tafel hebben gegooid.
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:59 schreef Awesome_ het volgende:
Is er dit jaar eigenlijk weer een gratis gamepass voor europeanen?
Jezus, doe tenminste alsof je enige moeite hebt gedaan om het antwoord te zoeken. Kijk voor de gein eens twee posts boven je.

Voor de luie mensen: Vorig jaar hadden alleen de mensen in Nederland, Argentinië en Nieuw-Zeeland gratis NFL Gamepass. Op dit moment geldt dit nog steeds voor Nederlanders (geen idee hoe het met de andere twee landen zit), maar het ziet er naar uit dat de rechten verkocht zijn/worden aan een derde partij wat inhoudt dat er enkele wedstrijden te zien zijn via een betaalzender. Als dit het geval is kan je de gratis NFL Gamepass wel gedag zeggen.
pi_130448194
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:40 schreef rgras het volgende:

[..]

Het is afhankelijk van de zender die in Nederland de rechten heeft of er blackouts zijn. ESPN America had hier de NBA rechten (alhoewel dit niet exclusief was volgens mij) en had besloten dat er voor diensten als NFL Gamepass en NBA League pass geen blackouts zijn. Alles hangt dus af de eisen die Fox heeft gesteld voordat ze een dikke zak met geld op tafel hebben gegooid.

[..]

Jezus, doe tenminste alsof je enige moeite hebt gedaan om het antwoord te zoeken. Kijk voor de gein eens twee posts boven je.

Voor de luie mensen: Vorig jaar hadden alleen de mensen in Nederland, Argentinië en Nieuw-Zeeland gratis NFL Gamepass. Op dit moment geldt dit nog steeds voor Nederlanders (geen idee hoe het met de andere twee landen zit), maar het ziet er naar uit dat de rechten verkocht zijn/worden aan een derde partij wat inhoudt dat er enkele wedstrijden te zien zijn via een betaalzender. Als dit het geval is kan je de gratis NFL Gamepass wel gedag zeggen.
Hoe verklaar je dan dat GamePass vorig jaar gratis was zonder blackouts, terwijl ESPN America ieder weekend wel 5 wedstrijden live uitzond? En nu FOX wrs wedstrijden gaat uitzenden, waarom zou er nu dan wel betaald moeten worden? Het komt toch op hetzelfde neer, alleen een andere zender.

Trouwens Sport 1 had de NBA rechten, niet ESPN America.
pi_130448742
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:15 schreef rgras het volgende:
Yep. Geno is nog lang niet klaar om te starten dus zijn de Jets op zoek naar een QB:

RVacchianoNYDN twitterde op zondag 25-08-2013 om 15:27:01 Correction from @Gil_Brandt: Jets to take a look at Matt Leinart and John Beck. ... Trent Edwards is already signed w/Chicago. reageer retweet
pi_130448845
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:40 schreef rgras het volgende:

[..]

Sorry maar dit is incorrect. NBA zat bij Sport1 niet bij ESPN. Er is in europa (dus niet UK) geen NBA geweest op ESPNAmerica, alleen NCAA basketball.

Je hebt wel gelijk dat het aan de zenders ligt, maar denk dat de blackout games meer zijn voor de games op het open net in de USA. Hier zitten de NFL games dan straks ook bij de betaalzender FOX te vergelijken met Sport1.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_130449128
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:54 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat GamePass vorig jaar gratis was zonder blackouts, terwijl ESPN America ieder weekend wel 5 wedstrijden live uitzond?
Omdat ESPN America die rechten niet heeft bedongen, waarom? Geen idee, mogelijk omdat ze daar meer voor hadden moeten betalen. In de UK heeft SKY bedongen dat de NFL de wedstrijden die door SKY worden uitgezonden tijdelijk blokkeert, dit levert ze extra klandizie op.

quote:
En nu FOX wrs wedstrijden gaat uitzenden, waarom zou er nu dan wel betaald moeten worden Het komt toch op hetzelfde neer, alleen een andere zender.
Waarom zou je als FOX zijnde gaan betalen voor de TV-rechten in een bepaald land wanneer alle inwoners dezelfde content gratis in HD-kwaliteit kunnen bekijken?

quote:
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 17:20 schreef Omega het volgende:

[..]

Sorry maar dit is incorrect. NBA zat bij Sport1 niet bij ESPN. Er is in europa (dus niet UK) geen NBA geweest op ESPNAmerica, alleen NCAA basketball.
My bad, ik kwam in de war met college basketball.
  zondag 25 augustus 2013 @ 19:00:55 #240
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_130452229
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:54 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat GamePass vorig jaar gratis was zonder blackouts, terwijl ESPN America ieder weekend wel 5 wedstrijden live uitzond? En nu FOX wrs wedstrijden gaat uitzenden, waarom zou er nu dan wel betaald moeten worden? Het komt toch op hetzelfde neer, alleen een andere zender.

Je hebt verschillende soorten rechten. Je kan ESPNAmerica wel vergelijken met Eurosport. Waarschijnlijk had ESPNAmerica een goedkopere sublicentie waarmee je geen enkele exclusiviteit kan bedingen en volgens mij kon je ook geen NFL op ESPNA kijken in de UK. Op het moment dat een Nederlandse partij de rechten koopt dan zullen ze waarschijnlijk eenzelfde package kopen als Sky waarbij je een bepaalde exclusiviteit hebt. Dat is wat duurder maar zo blokkeer je wel de mogelijk dat men de wedstrijd bij een andere aanbieder kijkt. Het heeft, in mijn ogen, voor FOX geen nut om een sublicentie te kopen, daar trek je geen nieuwe abonnee's mee.

Tuurlijk is de fanbase in Nederland klein maar het zijn vaak mensen die echt van de sport houden en er ook tijd en geld voor over hebben. Het kan FOX best geld opleveren. Aan de andere kant zijn het ook wel mensen die weten hoe je het gratis kan volgen dmv streams, dus het lijkt me geen sure bet.

Het is jammer dat FOX hun College pakket (PAC12/BIG12) niet op de zender smijt, dan zou ik zo "shut up and take my money" zeggen.
pi_130454260
Het verschil met ESPN America was dat daar ook bv NBC wedstrijden uitgezonden werden. Als Fox Sports NL rechten heeft gekocht heb ik een sterk vermoeden dat dit alleen Fox US wedstrijden zullen zijn. Daarnaast zal het in zeer beperkte mate wedstrijden gaan uitzenden, er zijn 2 "Sports International" kanalen, waarbij er op het tijdslot +- 18.00-19.30 en +- 20.45-22.15 wedstrijden uit Italie in beeld zullen komen.

Misschien tijdvulling a la ESPN America met herhalingen en 's nachts live?
pi_130479063
Career ending injury voor Kevin Kolb? Heeft een zware hersenschudding opgelopen.. Dit gun je niemand.
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:31:39 #243
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_130480972
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:24 schreef emokid het volgende:
Career ending injury voor Kevin Kolb? Heeft een zware hersenschudding opgelopen.. Dit gun je niemand.
Ja is zn 3e al en dan gaan ze heel goed nadenken over de toekomst, kijk maar eens naar Jahvid Best
Luck is for losers
pi_130482518
quote:
Appearing on SportsCenter Monday, ESPN New York's Rich Cimini suggested Mark Sanchez (shoulder) is closer to "week to week" than "day to day."
Sanchez isn't going to practice this week or play in the Jets' preseason finale, setting up Geno Smith to start in Week 1 despite his faceplant in the third exhibition game.
Dus een rookie die heeft laten zien nog niet klaar te zijn om te starten word de starter? Dat zal goed zijn voor zijn ontwikkeling. :')
pi_130488468
Het is opvallend rustig rondom Riley Cooper. Scoorde in de 3e preseason game een touchdown en werd toen toch volop betrokken in de viering. Ik had toch verwacht dat het langer zou doorsudderen en grotere gevolgen zou hebben, onze vrienden in de US kennende.

Vick gaat de laatste preseason game zitten en Foles gaat veel snaps krijgen, een goede zaak. Ik ga toch met licht vertrouwen het seizoen tegemoet.
”Maar als je verlangen naar de lekke band niet verhoord wordt, zit er niets anders op dan te lijden.” - De Renner
pi_130525856
Comedy. :')

pi_130526720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:29 schreef zjroentje het volgende:

[ afbeelding ]
_O-

De rookie running backs moeten het gaan doen voor de Packers want DuJuan Harris is klaar voor dit seizoen. :{
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:47:14 #248
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_130526828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:29 schreef zjroentje het volgende:

[ afbeelding ]
Bahaaaaa :') _O-
Trotse Belg.
pi_130527009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:45 schreef BobW het volgende:

[..]

_O-

De rookie running backs moeten het gaan doen voor de Packers want DuJuan Harris is klaar voor dit seizoen. :{
Je had het slechter kunnen treffen dan Lacy.
pi_130528665
En Franklin is ook prima toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')