abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 juli 2013 @ 05:33:31 #1
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_129533188


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten: Nederlandse Ambassade in Washington.Consulaat Generaal in ChicagoConsulaat Generaal in San FranciscoConsulaat Generaal in MiamiConsulaat Generaal in New York • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland: Amerikaanse Ambassade in Den HaagConsulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs) Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving. DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers. LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament. Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel. 50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen: Topic reeks 65

De OP vind je hier.
  woensdag 31 juli 2013 @ 05:40:23 #2
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_129533194
Ben nu op vakantie in de VS en het is hartstikke mooi. Maarrr ik wil graag een leuk laptopje hebben, en ik ben momenteel in Delaware dus geen diefstal van de overheid met 0% btw. Heeft iemand ervaring met de douane bij onze vriendelijke Duitse buren? Zijn ze van hetzelfde slag als de aasgieren op Schiphol? Hebben ze daar ook het rode en groene poortje en vragen ze daar ook eerst of je echt niks aan te geven hebt als je door het groene heengaat voor ze de controle doen? Tevens kan ik nergens vinden of ze dezelfde 430 euro grens hanteren als de Nederlandsche staat. Weet iemand of dat hetzelfde is en zo nee wat dan wel?
pi_129555835
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 05:40 schreef Brum_brum het volgende:
Ben nu op vakantie in de VS en het is hartstikke mooi. Maarrr ik wil graag een leuk laptopje hebben, en ik ben momenteel in Delaware dus geen diefstal van de overheid met 0% btw. Heeft iemand ervaring met de douane bij onze vriendelijke Duitse buren? Zijn ze van hetzelfde slag als de aasgieren op Schiphol? Hebben ze daar ook het rode en groene poortje en vragen ze daar ook eerst of je echt niks aan te geven hebt als je door het groene heengaat voor ze de controle doen? Tevens kan ik nergens vinden of ze dezelfde 430 euro grens hanteren als de Nederlandsche staat. Weet iemand of dat hetzelfde is en zo nee wat dan wel?
van alle keren dat ik met het vliegtuig ben gegaan ben ik geen 1x gevraagd om mijn koffer open te doen. maar eens zal toch de eerste keer worden. op http://www.belastingdiens(...)bedrijven/index.html of via de douane app http://www.belastingdiens(...)e_telefoon/is_dit_ok kan je meer info krijgen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:13:18 #4
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_129557639
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:38 schreef daanski82 het volgende:

[..]

van alle keren dat ik met het vliegtuig ben gegaan ben ik geen 1x gevraagd om mijn koffer open te doen. maar eens zal toch de eerste keer worden. op http://www.belastingdiens(...)bedrijven/index.html of via de douane app http://www.belastingdiens(...)e_telefoon/is_dit_ok kan je meer info krijgen.
Ja maar ik land dus niet in Nederland maar in Duitsland. Heb zitten googelen en ipv uit te vinden wat je in Duitsland mag invoeren vanuit de VS kon ik alleen maar Nederlandse info vinden. Waaronder een jubbeltopic op fok nadat de Nederlandse minister had besloten om die grens naar 430 euro te verhogen. Vandaar dat ik mij dus afvraag of de Duitse minister wat anders heeft bedacht.
pi_129557910
Waarom vraag je het dan hier en niet een Duitsland topic of in travel?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:31:09 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129558541
Kun je inderdaad beter in Travel vragen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129832143
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja maar ik land dus niet in Nederland maar in Duitsland. Heb zitten googelen en ipv uit te vinden wat je in Duitsland mag invoeren vanuit de VS kon ik alleen maar Nederlandse info vinden. Waaronder een jubbeltopic op fok nadat de Nederlandse minister had besloten om die grens naar 430 euro te verhogen. Vandaar dat ik mij dus afvraag of de Duitse minister wat anders heeft bedacht.
Gewoon uit de verpakking halen en de doos weggooien. Mijn ouders hebben meerdere laptops uit de US meegenomen, voor zelf en vrienden, in de tijd dat ik hier woon.

Kunnen we niet groter in de OP zetten dat dit géén Travel topic is?

In ander, OT nieuws; ik verlaat mijn maisvelden en verhuis naar de grote stad! *O* Volgend weekend verkas ik naar Chicago B-)
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_129832922
Hoe dat zo? Lijkt me een behoorlijke verbetering! Wel koud in de winter...
Jesus saves but death prevails.
pi_129834197
Sws niet aangeven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:47:54 #10
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_129871537
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:32 schreef Shivo het volgende:
Hoe dat zo? Lijkt me een behoorlijke verbetering! Wel koud in de winter...
Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zat :+ Vind Chicago super, ben de winters al gewend, en heb er nu een apartementje plus kamergenoot gevonden! ( Craigslist (8> ) Nu nog een baan O-)
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_129873734
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zat :+ Vind Chicago super, ben de winters al gewend, en heb er nu een apartementje plus kamergenoot gevonden! ( Craigslist (8> ) Nu nog een baan O-)
Wat voor een visum heb je dan ? :o
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:16:32 #12
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_129875898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:13 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wat voor een visum heb je dan ? :o
net een OPT op mijn studenten visum gekregen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_129881556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

net een OPT op mijn studenten visum gekregen
Wow, wist niet eens dat dat kon, dus je kunt maar max een jaar blijven?
pi_129883644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zat :+ Vind Chicago super, ben de winters al gewend, en heb er nu een apartementje plus kamergenoot gevonden! ( Craigslist (8> ) Nu nog een baan O-)
Chicago, nice! Mocht je nog tips qua restaurants e.d. nodig hebben, moet je maar een berichtje sturen, heb er een aantal maanden downtown gewoond. ;)
pi_129915090
Leuk! Ik zelf woon al een jaar in Phoenix :)
pi_129926197
Lekkere temperaturen in Phoenix! Ik zit in Houston, ook warm.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 11 augustus 2013 @ 10:06:51 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_129928495
Niemand hier toevallig een couchesurf plek beschikbaar in september in de omgeving Chicago/New York/Atlantic City toevallig? Of iets in de buurt?

Ga van 10 september tot 2 oktober naar Amerika!! *O*
pi_129964218
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 03:32 schreef Shivo het volgende:
Lekkere temperaturen in Phoenix! Ik zit in Houston, ook warm.
Hier in DC is het ook goed toeven :)
pi_129964489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:39 schreef IrCute het volgende:

[..]

Wow, wist niet eens dat dat kon, dus je kunt maar max een jaar blijven?
tot ik met een nieuwe oplossing kom :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:42 schreef artm het volgende:

[..]

Chicago, nice! Mocht je nog tips qua restaurants e.d. nodig hebben, moet je maar een berichtje sturen, heb er een aantal maanden downtown gewoond. ;)
top ^O^ ik heb zo'n zin! Ik zit in Rogers Park... Lekker noordelijk maar voor maar $495 /m

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 10:06 schreef Mishu het volgende:
Niemand hier toevallig een couchesurf plek beschikbaar in september in de omgeving Chicago/New York/Atlantic City toevallig? Of iets in de buurt?

Ga van 10 september tot 2 oktober naar Amerika!! *O*
Stuur maar een DM.
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_129966779
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:54 schreef lost95 het volgende:

[..]

Hier in DC is het ook goed toeven :)
Washington DC - 32C
Houston - 36C
Phoenix - 41C
Jesus saves but death prevails.
pi_129966878
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 05:10 schreef Shivo het volgende:

[..]

Washington DC - 32C
Houston - 36C
Phoenix - 41C
36C? Voor het weer hoef ik dus niet naar Houston, want zulk weer hebben we hier ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:50:36 #22
154052 RobertVH
I am your father
pi_130105944
33°C, benauwd met onweer stipt rond 4pm elke dag - lang leve Florida in de zomer.

Aan de positieve kant, gisteren interview by USCIS en alles goedgekeurd en nog zelfde dag bevestiging dat mijn GC wordt gemaakt en opgestuurd :7
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 03:54:06 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130120089


[ Bericht 100% gewijzigd door Mishu op 16-08-2013 08:36:19 ]
pi_130121262
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef RobertVH het volgende:
33°C, benauwd met onweer stipt rond 4pm elke dag - lang leve Florida in de zomer.

Aan de positieve kant, gisteren interview by USCIS en alles goedgekeurd en nog zelfde dag bevestiging dat mijn GC wordt gemaakt en opgestuurd :7
Gefeliciteerd
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_130129268
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 06:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

36C? Voor het weer hoef ik dus niet naar Houston, want zulk weer hebben we hier ook.
Er zijn sowieso weinig redenen om naar Houston te gaan...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:35:18 #26
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130264167
Ik overweeg zelf een hele tijd te studeren en daarna te wonen in de US. Ik heb alleen een paar medische problemen, zullen ze dan moeilijk doen bij de medische controle. Neem ik mee in de overweging
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:45:15 #27
154052 RobertVH
I am your father
pi_130280646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef kristalhelder het volgende:
Ik overweeg zelf een hele tijd te studeren en daarna te wonen in de US. Ik heb alleen een paar medische problemen, zullen ze dan moeilijk doen bij de medische controle. Neem ik mee in de overweging
Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.
Maar dat hang er ook weer vanaf hoe je van plan bent te emigregen (onder welk visum, etc)

Als je veel gebruitk maakt van je huidige zorgverzekering of het probleem dat je hebt is terugkerend dan kun je (heel simpel gezegd) beter in Nederland blijven. Met obamacare zit er wat vooruitgang in maar als jij met een waslijst aan 'pre-existing conditions' op de proppen komt dan kun je een degelijke betaalbare verzekering in amerika wel vergeten.

Bij mijn medisch onderzoek in de VS checkten ze ook al mijn vaccinaties die ik sinds een kind heb gehad en miste er nog 2. Daarnaast een paar random vragen, of ik ooit psychische hulp heb gehad of een drugsverslaafde ben geweest.. :{
Voor de rest eigenlijk niks, geen foto's of echt onderzoek, gewoon vragen afhandelen en checklist of ik alle vaccinaties heb en up-todate, of het in NL anders is weet ik niet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:36:07 #28
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130297888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:45 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.
Maar dat hang er ook weer vanaf hoe je van plan bent te emigregen (onder welk visum, etc)

Als je veel gebruitk maakt van je huidige zorgverzekering of het probleem dat je hebt is terugkerend dan kun je (heel simpel gezegd) beter in Nederland blijven. Met obamacare zit er wat vooruitgang in maar als jij met een waslijst aan 'pre-existing conditions' op de proppen komt dan kun je een degelijke betaalbare verzekering in amerika wel vergeten.

Bij mijn medisch onderzoek in de VS checkten ze ook al mijn vaccinaties die ik sinds een kind heb gehad en miste er nog 2. Daarnaast een paar random vragen, of ik ooit psychische hulp heb gehad of een drugsverslaafde ben geweest.. :{
Voor de rest eigenlijk niks, geen foto's of echt onderzoek, gewoon vragen afhandelen en checklist of ik alle vaccinaties heb en up-todate, of het in NL anders is weet ik niet.
Geen geestelijke problemen, besmettelijke ziekten.
Alleen rugproblemen en nog dingen met mijn darmen. Ik ga hier niet specifieker op in omdat ik nog anonimiteit wil behouden ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:37:58 #29
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130297989
Gebruik zorgverzekering nog wel regelmatig voor medische spullen, maar ik ben nou niet die "big spender" ;)
pi_130510718
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:45 schreef RobertVH het volgende:

Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.
Maar dat hang er ook weer vanaf hoe je van plan bent te emigregen (onder welk visum, etc)

Als je veel gebruitk maakt van je huidige zorgverzekering of het probleem dat je hebt is terugkerend dan kun je (heel simpel gezegd) beter in Nederland blijven. Met obamacare zit er wat vooruitgang in maar als jij met een waslijst aan 'pre-existing conditions' op de proppen komt dan kun je een degelijke betaalbare verzekering in amerika wel vergeten.

Bij mijn medisch onderzoek in de VS checkten ze ook al mijn vaccinaties die ik sinds een kind heb gehad en miste er nog 2. Daarnaast een paar random vragen, of ik ooit psychische hulp heb gehad of een drugsverslaafde ben geweest.. :{
Voor de rest eigenlijk niks, geen foto's of echt onderzoek, gewoon vragen afhandelen en checklist of ik alle vaccinaties heb en up-todate, of het in NL anders is weet ik niet.
Ik blijf het belachelijke vinden dat medische zorg in de US of A zo belachelijk duur en exclusief is geworden voor de massa en aan allerlei voorwaarden is ontworpen,puur en alleen om de leidinggevenden in deze branche verder te kunnen voorzien in nog meer geld en dure voorzieningen die uiteraard alleen voor hen is weggelegd. Een zoveelste melkkoe voor de 1% aldaar die dit met gemak kan betalen.
pi_130511595
Over de 1% gesproken - je kunt je afvragen hoe goed Obamacare is, als de president en het congres zich niet verplicht hoeven te laten verzekeren voor Obamacare.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130513397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 13:39 schreef Lyrebird het volgende:
Over de 1% gesproken - je kunt je afvragen hoe goed Obamacare is, als de president en het congres zich niet verplicht hoeven te laten verzekeren voor Obamacare.
En waaruit zou blijken dat zij zich niet te hoeven verzekeren voor de ACA?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_130513744
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef OMG het volgende:

[..]

En waaruit zou blijken dat zij zich niet te hoeven verzekeren voor de ACA?
My bad - dat moeten ze wel, maar wel met riante subsidie van de overheid.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130514197
Ik dacht al. :P.

Om even op Iwanius' post terug te komen; waarom de gezondheidszorg hier duur is, uitgelegd door John Green:

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_130515899
John Green heeft een goede maar beperkte kijk op het probleem.

In de VS word je niet door je dokter met een kluitje in het riet gestuurd. Die neemt de tijd, die neemt je klachten serieus en helpt je. In Nederland en Japan krijg je een paracetamolletje mee, en goede raad: "leer er mee leven". Je betaalt wel voor de service in de VS. Alhoewel, als ik in Japan $500/maand kwijt ben aan een ziektekostenverzekering, dan ga ik wat dat betreft toch graag terug naar de VS.

Hij zegt dat malpractice de kosten niet opdrijft, omdat bijvoorbeeld Texas recentelijk caps op malpractice claims heeft gezet, zonder dat dit tot noemenswaardige besparingen heeft geleid. Er zullen jaren (generaties??) over heen gaan, voordat artsen en verpleegkundigen op een andere manier met hun patiënten omgaan. Ik heb hoge verwachtingen van deze maatregel, maar geef het wat tijd.

Wat betreft het onderhandelen over kunstheupen en medicijnen: prima! Laat de markt aub haar werk doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130516813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS word je niet door je dokter met een kluitje in het riet gestuurd. Die neemt de tijd, die neemt je klachten serieus en helpt je.
Niet helemaal mee eens. Zo ging m'n vrouw een tijdje terug langs bij de dokter, waarbij ze wat symptomen had uitgelegd, ook erbij had vermeld wat we hadden gegeten, maar die flapdrol wilde 1 of ander medicijn aansmeren om dingen te verhelpen waar ze juist geen last van had.

Een beetje zoals het volgende scenario:
"Dokter, ik heb een lage bloeddruk. Maar nu heb ik gisteren een shitload aan zout voedsel gegeten, waardoor ik m'n bloeddruk voelde stijgen, etc."
"OK, dan schrijf ik je een medicijn voor om je bloeddruk te verlagen."

Dezelfde man heeft er ook een houtje van onderzoeken te laten doen, maar vervolgens daar weinig tot niets over te laten weten, tenzij je er zelf om vraagt.

De meeste zullen ongetwijfeld goed hun werk doen, maar af en toe hoor ik wel dit soort verhalen. Van die lui waarbij je eerst 3 keer langs moet om vervolgens je zelf gestelde diagnose bevestigd te krijgen.

quote:
Wat betreft het onderhandelen over kunstheupen en medicijnen: prima! Laat de markt aub haar werk doen.
Mee eens.

Alleen wie gaat die onderhandelingen doen? Want geen van de partijen die er zitten voor de winst zie ik de prijzen flink naar beneden halen, en de overheid vertrouw ik ook niet.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_130517364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
John Green heeft een goede maar beperkte kijk op het probleem.

In de VS word je niet door je dokter met een kluitje in het riet gestuurd. Die neemt de tijd, die neemt je klachten serieus en helpt je. In Nederland en Japan krijg je een paracetamolletje mee, en goede raad: "leer er mee leven". Je betaalt wel voor de service in de VS. Alhoewel, als ik in Japan $500/maand kwijt ben aan een ziektekostenverzekering, dan ga ik wat dat betreft toch graag terug naar de VS.

Hij zegt dat malpractice de kosten niet opdrijft, omdat bijvoorbeeld Texas recentelijk caps op malpractice claims heeft gezet, zonder dat dit tot noemenswaardige besparingen heeft geleid. Er zullen jaren (generaties??) over heen gaan, voordat artsen en verpleegkundigen op een andere manier met hun patiënten omgaan. Ik heb hoge verwachtingen van deze maatregel, maar geef het wat tijd.

Wat betreft het onderhandelen over kunstheupen en medicijnen: prima! Laat de markt aub haar werk doen.
Natuurlijk drijven malpractice claims de kosten op, met name doordat artsen als de dood zijn gesued te worden en je daarom van alle mogelijke behandelingen voorzien.

Ik werk zelf in een ziekenhuis en je zou verwachten dat mijn verzekering prima in orde is. Evengoed heeft de geboorte van onze tweeling afgelopen jaar meer dan een rib uit mijn lijf aan out-of-pocket gekost.

Obamacare is natuurlijk het beste wat de gezondheidszorg in dit land kon overkomen en gaat op langere termijn kosten besparen, met name doordat patienten eerder naar de dokter zullen gaan (want minder kosten) en daardoor geen hoge kosten als het al bijna te laat is. Preventie is het beste medicijn, dat staat al jaren vast. :)
Jesus saves but death prevails.
pi_130519037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:33 schreef Shivo het volgende:
Obamacare is natuurlijk het beste wat de gezondheidszorg in dit land kon overkomen en gaat op langere termijn kosten besparen, met name doordat patienten eerder naar de dokter zullen gaan (want minder kosten) en daardoor geen hoge kosten als het al bijna te laat is. Preventie is het beste medicijn, dat staat al jaren vast. :)
Ben het met je eens dat mensen niet lang met een kwaal rond moeten lopen, maar of Obamacare dat op gaat lossen? Je kunt mensen wel een verzekering aansmeren, maar als geen dokter die verzekering accepteert (denk Medicare/Medicaid), dan maak je mensen blij met een dooie mus. Daarnaast kleven er mij iets te veel unintended consequences aan Obamacare, zoals de afschaffing van de 40-urige werkweek voor arme Amerikanen.

Afschaffen die hap, en opnieuw beginnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130519670
Het is denk ik goed dat er eindelijk wat beweging in zit, dat moet je nou niet stopzetten want dan verlies je momentum. Onder Obamacare is de anticonceptie pil gratis. Toen abortus legaal werd zag men een daling in criminaliteit ongeveer vijftien-twintig jaar later, doordat er minder arrm tuig geboren werd. Je zult hetzelfde zien nu de pil gratis verkrijgbaar wordt.

Wat ik in mijn eigen ziekenhuis zie is dat er een zekere motivatie van bovenaf is om patienten van zoveel mogelijk zorg gebruik te laten maken (want meer zorg == meer inkomsten). Ik denk dat daar ook nog wel wat te winnen valt. Net zoals dat er nog wel bezuinigd kan worden op personeelskosten. Het merendeel van de artsen in mijn instelling ontvangt >250k per jaar! En dat zijn echt niet allemaal chirurgen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:10:20 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_130647305
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_130650537
Oh da's mooi, scheelt 800 km rijden naar het dichtsbijzijnde consulaat!
pi_130653042
quote:
Handig. Alleen kom ik bijna nooit in Nederland, maar als ik die digid nodig heb voor AOW dan heb ik nog wel even de tijd (als AOW dan nog bestaat).
pi_130656148
Oh, ik heb het al geprobeerd twee weken geleden, heel soepel ging het niet. Uiteindelijk maar opgegeven, had geen zin om nóg een trein te missen. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130664409
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 23:06 schreef LintuxCx het volgende:
Oh, ik heb het al geprobeerd twee weken geleden, heel soepel ging het niet. Uiteindelijk maar opgegeven, had geen zin om nóg een trein te missen. ;(
Oh vertel eens als je wilt? Had je niet alle juiste papieren?
pi_130665887
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 03:40 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Oh vertel eens als je wilt? Had je niet alle juiste papieren?
Dat was het probleem niet. Ik had mijn ID-kaart bij me, meer heb je niet nodig. (Ohja, en een mobiele telefoon waarop je zowel daar als waar je woont SMSjes kunt ontvangen.) De procedure is vooral omslachtig en mij ook niet helemaal duidelijk.

Eerst laat je je ID zien aan de balie, dan krijg je een brief met een activeringscode erop. Die is maar een half uur geldig, dus je moet meteen daarna op een PC aan diezelfde balie je gegevens invoeren. Je ontvangt dat SMSje, voert de ontvangen code in op de PC en daarna moet je hetzelfde doen met je e-mail adres.

Dus ik pakte mijn telefoon en wilde die code in mijn mail op gaan zoeken, maar toen werd mij verteld dat dat toch niet werkte en dat ik dat wel thuis kon doen. Plus er stond alweer iemand naast mij die de computer weer nodig had. Dus ik sluit het venster en ga terug naar de balie.

Maar nee, ik had het knopje "dit doe ik later" in moeten drukken. Ik moest weer helemaal vanaf het begin beginnen. Omdat ik DigiD eigenlijk zelden nodig heb (alleen in het begin toen ik mijn studieschuld nog moest terugbetalen was het nuttig), heb ik het toen maar opgegeven. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_130676924
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

tekstje ;)

Ai dat klinkt idd niet echt gebruikersvriendelijk. Ik vraag mij af of de procedure hetzelfde is voor m'n paspoort. Ik heb (denk ik) geen DigiD nodig, woon al 13 jaar niet meer in Nederland en ik heb maar een paar jaar daar gewerkt voordat ik vetrok.
pi_130677149
Die Obamacare regeling he, is dat echt een verbetering? Of alleen voor bepaalde groepen? Een Amerikaanse vriend in Nebraska heeft er geen goed woord over, maar hij heeft niet echt uitgelegd waarom. Misschien dat het te maken heeft dat hij zijn eigen bedrijf (Ranch) heeft. Hij komt oorspronkelijk uit Canada en is dus dan ook waarschijnlijk de veel beter healthcare daar gewent.
pi_130687560
Wat vinden jullie expats eigenlijk van de mening die de meerderheid hier op Fok! lijkt te hebben over de USA? Kunnen jullie daar in vinden? Want het lijkt als of de meesten het platgebombardeerd zouden willen zien...
pi_130694115
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:12 schreef jeroen1976 het volgende:
Die Obamacare regeling he, is dat echt een verbetering? Of alleen voor bepaalde groepen? Een Amerikaanse vriend in Nebraska heeft er geen goed woord over, maar hij heeft niet echt uitgelegd waarom. Misschien dat het te maken heeft dat hij zijn eigen bedrijf (Ranch) heeft. Hij komt oorspronkelijk uit Canada en is dus dan ook waarschijnlijk de veel beter healthcare daar gewent.
Ik denk dat het een verbetering is voor een bepaalde groep mensen. Ik bracht een tijdje geleden mijn auto naar de 'shop' en toen vertelde de eigenaar dat hij zijn zaakje wel kon sluiten want hij moest obamacare gaan betalen. Het maakt het falliet. Het is volgens mij voor MKB's de ondergang. Stel je voor dat je 2 mensen inhuurt om voor je te komen werken je moet ze een X aantal uur geven, maar na die x aantal uur ben je verplicht om obamacare te betalen voor hen. Volgens mij wordt het voor die bedrijven een hele administratieve rompslomp en het maken van keuzes. Werknemer X behouden en OC betalen of X inruilen voor een andere kracht en niet wetende of je beter of slechter af bent ;)
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_130694296
Heb je daar ook een echte argumenten voor, naast de onderbuikgevoelens van een monteur?

Het bedrijf waar ik werk telt rond de 10 werknemers, en het republikeinse management heeft de ACA nou nog niet genoemd als mogelijke ondergang.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_130694825
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 04:08 schreef OMG het volgende:
Heb je daar ook een echte argumenten voor, naast de onderbuikgevoelens van een monteur?

Het bedrijf waar ik werk telt rond de 10 werknemers, en het republikeinse management heeft de ACA nou nog niet genoemd als mogelijke ondergang.
Er zijn genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat de kosten te hoog zijn. Zo is er een univeriteit, ben even kwijt welke, die gestopt is het met het automatisch verzekeren van de echtgeno(o)t(e) van een werknemer. Te duur.

Nu bedrijven verplicht worden om werknemers met een 40-urige werkweek te verzekeren, is het financieel aantrekkelijker om mensen voor 30 uur in dienst te nemen. Want dan is die verplichting er niet. Een groter bedrijf kan zoiets oplossen door meer mensen in dienst te nemen op 30-urige contracten, maar een klein bedrijfje zoals een garage heeft die keuze niet. Als je maar 2 man in dienst heb (= 80 uur), dan is het inhuren van een 3e kracht voor 3x30 uur = 90 uur economisch niet haalbaar.

Obamacare is een slecht opgezette wet, vol met onvoorziene consequenties, die als een molensteen om de Amerikaanse economie zal blijven hangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_130704794
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 07:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat de kosten te hoog zijn. Zo is er een univeriteit, ben even kwijt welke, die gestopt is het met het automatisch verzekeren van de echtgeno(o)t(e) van een werknemer. Te duur.
Ik zou ook zeggen dat het om kosten ging als ik de ACA niks zou vinden.

In dit geval gaat het echter om de definitie van "dependent". De ACA omschrijft die als een ongehuwd kind, onder de 26. Echtgeno(o)ten vallen hier niet onder, dus een werkgever is hoeft die helemaal niet automatisch mee te verzekeren.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 2 september 2013 @ 15:22:26 #53
154052 RobertVH
I am your father
pi_130743006
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:47 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Wat vinden jullie expats eigenlijk van de mening die de meerderheid hier op Fok! lijkt te hebben over de USA? Kunnen jullie daar in vinden? Want het lijkt als of de meesten het platgebombardeerd zouden willen zien...
Vraag is wie heb dan wel even komt plat bombarderen.
Maar even serieus, dat zijn gewoon onderbuik gevoelens en borrelpraat. Ik ben ben het lang niet eens met alles wat de Amerikaanse overheid doet, of hoe sommige zaken hier geregeld zijn, maar aan het eind van de dag heeft elk land genoeg dingen wat het naar de klote helpt.
Veel mensen hebben geen benul hoe het in de VS is, ze hebben 2 Michael Moore docu's gezien en denken dat ze weten hoe het beter moet. Graag wordt er dan gerefereerd naar iets wat in NL 'beter' is en dat Amerika dat ook maar zo moet doen, zonder enig besef hoe de huidige situatie precies in elkaar zit.
pi_130745883
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:22 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Vraag is wie heb dan wel even komt plat bombarderen.
Maar even serieus, dat zijn gewoon onderbuik gevoelens en borrelpraat. Ik ben ben het lang niet eens met alles wat de Amerikaanse overheid doet, of hoe sommige zaken hier geregeld zijn, maar aan het eind van de dag heeft elk land genoeg dingen wat het naar de klote helpt.
Veel mensen hebben geen benul hoe het in de VS is, ze hebben 2 Michael Moore docu's gezien en denken dat ze weten hoe het beter moet. Graag wordt er dan gerefereerd naar iets wat in NL 'beter' is en dat Amerika dat ook maar zo moet doen, zonder enig besef hoe de huidige situatie precies in elkaar zit.
Ik denk dat dit niet alleen voor de VS geldt, maar voor het buitenland in het algemeen.

Ergens denk ik dat het helemaal niet zo'n slecht idee is als men een paar maanden aan werkervaring opdoet in het buitenland, want veel meningen zijn gebaseerd op 2 weken vakantie en stereotypen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_130751376
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:22 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Vraag is wie heb dan wel even komt plat bombarderen.
Maar even serieus, dat zijn gewoon onderbuik gevoelens en borrelpraat. Ik ben ben het lang niet eens met alles wat de Amerikaanse overheid doet, of hoe sommige zaken hier geregeld zijn, maar aan het eind van de dag heeft elk land genoeg dingen wat het naar de klote helpt.
Veel mensen hebben geen benul hoe het in de VS is, ze hebben 2 Michael Moore docu's gezien en denken dat ze weten hoe het beter moet. Graag wordt er dan gerefereerd naar iets wat in NL 'beter' is en dat Amerika dat ook maar zo moet doen, zonder enig besef hoe de huidige situatie precies in elkaar zit.
Goed verwoord!
Jesus saves but death prevails.
pi_130837444
Even een vraagje

Amerikaan A woont in land B en is daar getrouwd met C. A werkt freelance en betaalt belasting in de
VS.

Met welke visa kunnen A en C samenwonen in de VS? Kan dat visa alleen op de ambassade van B worden aangevraagd of ook in de VS? Hoe lang duurt de procedure ongeveer en vanaf wanneer kunnen A en C in land D gaan wonen zonder dat het gevolgen heeft voor C?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_130837762
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 02:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even een vraagje

Amerikaan A woont in land B en is daar getrouwd met C. A werkt freelance en betaalt belasting in de
VS.

Met welke visa kunnen A en C samenwonen in de VS? Kan dat visa alleen op de ambassade van B worden aangevraagd of ook in de VS? Hoe lang duurt de procedure ongeveer en vanaf wanneer kunnen A en C in land D gaan wonen zonder dat het gevolgen heeft voor C?
http://www.visajourney.com/content/dcf

of

http://www.visajourney.com/content/i130guide1
pi_130841844
Op papier ziet het er makkelijk uit in elk geval

Wat betreft de 2e vraag betekend dit als je een green card hebt het land mag verlaten voor pak hem beet 6 maanden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_130853345
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op papier ziet het er makkelijk uit in elk geval

Wat betreft de 2e vraag betekend dit als je een green card hebt het land mag verlaten voor pak hem beet 6 maanden?
Volgens mij mag het 1 jaar zijn, maar na 6 maanden kun je gezeur krijgen en kunnen ze je weigeren.
pi_130853540
Vanaf het moment dat je een green card hebt mag je een jaar achter elkaar naar het buitenland toe?

Vind het niet echt logisch klinken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:13:34 #61
154052 RobertVH
I am your father
pi_130873975
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vanaf het moment dat je een green card hebt mag je een jaar achter elkaar naar het buitenland toe?

Vind het niet echt logisch klinken
Je mag het land zo lang uit zolang als je zelf wilt, echter als het langer dan 6 maanden is dan kan dat gezien worden dat je intentie niet is om in Amerika te wonen, dus kunnen ze je greencard afnemen.

Je kan een reentry permit aanvragen wat helpt om je greencard te behouden als je voor een langere periode, dus ook een jaar, het land uit gaat. Maar als ze nog steeds het idee hebben dat het niet jouw intentie is om in Amerika te wonen kunnen ze je GC nog afpakken.

Lijkt mij juist redelijk logisch, je krijgt een GC omdat je in Amerika wilt wonen, als je daarna 2 jaar ergens anders gaat wonen wil je blijkbaar niet in Amerika wonen, heb je ook geen greencard meer nodig.
pi_130879237
Dus als je bijvoorbeeld

6 maanden VS
6 maanden land B
6 maanden VS
6 maanden ander land C

levert dat dan geen problemen op?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:19:58 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131015984
Hoi!

Vraagjes, want ik kom er niet uit :

Iemand vanwege een terminale ziekte naar de US willen sturen, strafblad, veroordeeld 19 jaar geleden. Langs consulaat moeten gaan, zo ver was ik ws al voor een B1/B2 visum, met je veroordelingspapieren... hoelang duurt zoiets? Is dat in een maand geregeld? Of moet ik eerder denken aan tig maanden? Kom je uberhaupt amerika binnen met een strafblad?

En als je iemand zonder strafblad meeneemt, kan dat via de visa waiver program?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:31:49 #64
154052 RobertVH
I am your father
pi_131016237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus als je bijvoorbeeld

6 maanden VS
6 maanden land B
6 maanden VS
6 maanden ander land C

levert dat dan geen problemen op?
Weet ik veel...
ligt eraan wat voor een dag de immigratieofficier heeft, welk land, waar je vandaan komt en of je je geschoren hebt
pi_131017316
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef Qwea het volgende:
Hoi!

Vraagjes, want ik kom er niet uit :

Iemand vanwege een terminale ziekte naar de US willen sturen, strafblad, veroordeeld 19 jaar geleden. Langs consulaat moeten gaan, zo ver was ik ws al voor een B1/B2 visum, met je veroordelingspapieren... hoelang duurt zoiets? Is dat in een maand geregeld? Of moet ik eerder denken aan tig maanden? Kom je uberhaupt amerika binnen met een strafblad?

En als je iemand zonder strafblad meeneemt, kan dat via de visa waiver program?
Is de veroordeling drugsgerelateerd?
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:47:37 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131018123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:17 schreef brojo het volgende:

[..]

Is de veroordeling drugsgerelateerd?
Nope. :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131018301
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:47 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nope. :)
Dan heb je misschien een kleine kans, maar ik zou er niet al te veel op rekenen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:07:08 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131018635
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:54 schreef brojo het volgende:

[..]

Dan heb je misschien een kleine kans, maar ik zou er niet al te veel op rekenen.
Oke.. Ook niet omdat het 19 jaar geleden is? En heb jij enig idee hoelang een visum aanvraag duurt? Is vertrek op 18 Okt uberhaupt mogelijk? Of eerder volgend jaar?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:22:15 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131024506
ik snap het niet meer.

Bericht van het consulaat gehad in Amsterdam.

Met deze linker erin : http://amsterdam.usconsulate.gov/non-immigrant_visas.html

Ik kan bellen naar een nr en daar een afspraak maken, moet ik wel 15 euro dokken. Is dat de afspraak die ze bij punt 6 bedoelen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131030503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:31 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Weet ik veel...
ligt eraan wat voor een dag de immigratieofficier heeft, welk land, waar je vandaan komt en of je je geschoren hebt
Visa zal vast lukken, ben alleen benieuwd naar de voorwaarden als je een visa hebt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 30 september 2013 @ 15:44:36 #71
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131710095
Hoe zit dat nou eigenlijk met de schrijfstijl; het lijkt erop dat elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter wordt geschreven?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131768332
Ik ben best wel teleurgesteld! Ik heb nederlandse producten besteld by hollandsbest.com en alles is over de datum. :'( volgende keer maar weer gewoon bij van der veen...
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_131768477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Visa zal vast lukken, ben alleen benieuwd naar de voorwaarden als je een visa hebt
Toen ik nog voor een i95 moest bedelen in Amsterdam heb ik idd zo een afspraak gemaakt. Je toetst je Creditcard code in en dan moet je kiezen wanneer je wilt.
pi_131773800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 06:03 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Toen ik nog voor een i95 moest bedelen in Amsterdam heb ik idd zo een afspraak gemaakt. Je toetst je Creditcard code in en dan moet je kiezen wanneer je wilt.
In Adam of in VS?

Mensen die ik ken gaan op een toertistenvisa naar de VS en gaan daar visa regelen, vindt het raar dat het zo kan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_132195135
Mijn H1B visum is vernieuwd maar nu kan ik niet internationaal reizen omdat de visa stamp in mijn paspoort nog de oude is.

Het vernieuwen van de visa stamp kan op de meeste buitenlandse consulaten - wat ik me nu afvraag is of het proces hetzelfde is als voor de eerste visa stamp, in dat het in 2010 drie weken duurde voordat ik mijn paspoort terug had?

[ Bericht 40% gewijzigd door Shivo op 15-10-2013 17:49:26 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_132196517
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:43 schreef Shivo het volgende:
Mijn H1B visum is vernieuwd maar nu kan ik niet internationaal reizen omdat de visa stamp in mijn paspoort nog de oude is.

Het vernieuwen van de visa stamp kan op de meeste buitenlandse consulaten - wat ik me nu afvraag is of het proces hetzelfde is als voor de eerste visa stamp, in dat het in 2010 drie weken duurde voordat ik mijn paspoort terug had?
Het process is hetzelfde en kan idd bij de meeste consulaten (de laatste keer dat ik het moest verlengen deed ik het bij het US consulaat in Munchen), maar ik heb nog nooit 3 weken hoeven wachten. Het langste bij mij was iets meer dan 1 week. Het hangt er waarschijnlijk vanaf waar/wanneer je verlengt.
pi_132196632
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die ik ken gaan op een toertistenvisa naar de VS en gaan daar visa regelen
Werkelijk?
pi_132199775
Ja wel een die Amerikaan is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 24 oktober 2013 @ 19:45:32 #79
154052 RobertVH
I am your father
pi_132523551
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:35 schreef devzero het volgende:

[..]

Werkelijk?
Ik ben op een VWP binnengekomen en met mijn (amerikaanse) vrouw getrouwd en dan door de immigratiemolen gegaan. Geen gekke dingen meegemaakt, Maar dat gaat alleen op voor trouwen zover ik weet, als je een H1 zou aan willen vragen kan dat weer niet.
pi_132934420
Af en toe sta ik verbaasd hoe snel de Nederlandse ambasade in Washington is met uitgeven van Nederlandse paspoorten: 2 weken geleden een paspoort aangevraagd voor mijn dochter (net 3, dus haar 1ste aanvraag) en Maandag lag het al in de brievenbus (self-addressed stamped envelope envelop met 3 forever stamps :o).

Volgend voorjaar heb ik mijn GC 5 jaar en ben ik 9 jaar in de US, dus mischien moet ik langzaam eens gaan nadenken of ik ook dubbele nationaliteit wil voormezelf. Zijn er hier veel nederlands amerikanen?Maartena is er 1 van, maar die lijkt hier niet meer te komen.
pi_132934502
Zodra ik het kan aanvragen ga ik voor de dubbele nationaliteit :P
pi_133632215
Vers van de radio. Ik had nog nooit over de connectie god & marihuana gehoord, maar alles kan in Amerika :D

quote:
It’s a plant that grows in our environment put here by God, not man. It works. It helps people.
http://www.forthepeople.c(...)nd-medical-marijuana
  donderdag 28 november 2013 @ 21:19:00 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_133723225
Weer 3 vliegtickets naar NL armer.

Gaat je ook niet in de koude kleren zitten. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:04 schreef artm het volgende:
Consulaat Chicago blijft open!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-posten-dicht.dhtml
^O^
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_133751069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:19 schreef popolon het volgende:
Weer 3 vliegtickets naar NL armer.

Gaat je ook niet in de koude kleren zitten. ;)
Ik vlieg rond kerst en in Mei naar Berlijn voor een paar weekjes. Totaal bijna $3k :( Alsof er geen goedkope vluchten meer bestaan.
pi_133756584
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik vlieg rond kerst en in Mei naar Berlijn voor een paar weekjes. Totaal bijna $3k :( Alsof er geen goedkope vluchten meer bestaan.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar tickets om 'n paar weken naar Nederland te gaan in mei-juni. Onder de $1000 is er gewoon niks te vinden :{.
pi_133757382
Vanaf waar? Ik vloog normaal last minute Miami voor rond de 700 euro.
pi_133758630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:36 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar tickets om 'n paar weken naar Nederland te gaan in mei-juni. Onder de $1000 is er gewoon niks te vinden :{.
Probeer deze voor het gemak eens. (voor het geval je 'm nog niet kent)

http://www.skyscanner.com/

Kunt flexibele data invullen, en je kunt zeggen dat je naar Nederland wil vliegen (ipv naar Schiphol, Eindhoven, o.i.d.). Onder de 1000$ zou zeker te doen moeten zijn.
pi_133758960
Je kan beter deze gebruiken: http://matrix.itasoftware.com/

Geen garantie of je een ticket kan krijgen voor die prijs maar je kan wel een goede indicatie krijgen wanneer je goedkoop kan boeken.
pi_133759858
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:23 schreef rogier21 het volgende:
Je kan beter deze gebruiken: http://matrix.itasoftware.com/

Geen garantie of je een ticket kan krijgen voor die prijs maar je kan wel een goede indicatie krijgen wanneer je goedkoop kan boeken.
Ik ken hem, die gebruik ik ook altijd :).
Van Denver naar Amsterdam/Dusseldorf/Brussel, goedkoopste wat ik op het moment kan vinden is $962 met Icelandair.
  maandag 2 december 2013 @ 20:20:36 #91
154052 RobertVH
I am your father
pi_133853972
Happy Thanksgiving iedereen - nog gewonde nederlanders die zo gek zijn geweest om Donderdag nacht / vrijdag te gaan shoppen?

Walmart & Target parkeerplaatsen hier waren vol en auto's stonden nog op de stoep :')
pi_133860793
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:20 schreef RobertVH het volgende:
Happy Thanksgiving iedereen - nog gewonde nederlanders die zo gek zijn geweest om Donderdag nacht / vrijdag te gaan shoppen?

Walmart & Target parkeerplaatsen hier waren vol en auto's stonden nog op de stoep :')
Ik begrijp niet waarom niet iedereen ging shoppen op black friday; wie wil er nou niet een hoop onnodige junk voor bargain prijzen!
pi_134485676
Hey allen,

Waarnschijnlijk hebben jullie dit al 100 keer eerder gehoord, maar is het tegenwoordig voor een nederlander moeilijk om in de V.S. te gaan werken en wellicht ooit er te kunnen blijven wonen?

Voel mij vanaf kinds af aan al aangetrokken tot de V.S.
Woon en werk momenteel in Barcelona spanje, mijn eerste buitenlandse ervaring.

Ben op dit moment 20 jaar oud.

Bedankt.

Undu
pi_134490497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:04 schreef artm het volgende:
Consulaat Chicago blijft open!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-posten-dicht.dhtml
Apart,waarom in godesnaam het consulaat in Antwerpen openhouden :?
Houdt dan wat ambassades verder weg open.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134658545


Kerstkadootje zat bij de post vandaag w/
pi_134658960
Je achternaam staat er nog steeds in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_134660080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef Kirov het volgende:
Je achternaam staat er nog steeds in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, kwam ik net achter :P Achja :')
pi_134660098
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:24 schreef Kirov het volgende:
Je achternaam staat er nog steeds in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie hem ook. :P.

Gefeliciteerd met je card!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_134660117
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:56 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik zie hem ook. :P.

Gefeliciteerd met je card!
Thanks :)
pi_135056569
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:16 schreef devzero het volgende:
Af en toe sta ik verbaasd hoe snel de Nederlandse ambasade in Washington is met uitgeven van Nederlandse paspoorten: 2 weken geleden een paspoort aangevraagd voor mijn dochter (net 3, dus haar 1ste aanvraag) en Maandag lag het al in de brievenbus (self-addressed stamped envelope envelop met 3 forever stamps :o).
Ja, de mijne lag binnen 10 dagen op de mat. Erg impressed...
pi_135056583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:12 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]

Kerstkadootje zat bij de post vandaag w/
2015... Loopt wel snel af?
pi_135056767
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 04:43 schreef EnochRoot het volgende:

[..]

2015... Loopt wel snel af?
Kan in 2015 een 10 jaar greencard aanvragen en dan citizenship :P
pi_135056792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 05:28 schreef IrCute het volgende:

[..]

Kan in 2015 een 10 jaar greencard aanvragen en dan citizenship :P
Ahhhhh een cf1 :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:23:37 #104
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_135073825
Weet iemand of het mogelijk is om aan het einde van je visumperiode (B-1 in dit geval) nog 2 maanden te blijven eventueel onder visa-waiver?
Het visum laat dit niet toe en zegt dat je het land uit moet. Maar naar Canada gaan (persoon over wie dit gaat zit 2 uurtjes van de grens met de auto) en daar ESTA aanvragen is toch gewoon toegestaan lijkt me?
Uiteraard worden er in die laatste periode geen werkzaamheden meer verricht die verband houden met het B-1 visum. Slechts vakantie.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_135074212
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:23 schreef Barcaconia het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om aan het einde van je visumperiode (B-1 in dit geval) nog 2 maanden te blijven eventueel onder visa-waiver?
Het visum laat dit niet toe en zegt dat je het land uit moet. Maar naar Canada gaan (persoon over wie dit gaat zit 2 uurtjes van de grens met de auto) en daar ESTA aanvragen is toch gewoon toegestaan lijkt me?
Uiteraard worden er in die laatste periode geen werkzaamheden meer verricht die verband houden met het B-1 visum. Slechts vakantie.
Hier in Japan werkt zoiets wel (student heeft dat indertijd gedaan, daarvoor hoefde hij het land niet eens uit). Het lijkt me volkomen legaal. Vooral als je vlak bij de Canadese grens leeft, moet zoiets mogelijk zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 6 januari 2014 @ 15:44:24 #106
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135147845
Chicago :X Koud :X Verder nog mensen aan het bevriezen in het Midwesten?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_135148599
Ja. Ik werk vandaag thuis, want alles is besneeuwd en bevroren, en de helft van de staat wordt aangeraden de weg niet op te gaan; http://www.in.gov/dhs/traveladvisory/
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_135148765
Overigens gisteren 2 uur zonder stroom gezeten. Gelukkig doet dat het weer, maar er zijn nog steeds zo'n 30,000 huishoudens die geen stroom hebben, en naar zeggen van de burgemeester kan dit nog wel eens 24 tot 48 voor sommige gebieden gaan duren, vanwege het weer en dergelijke. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 6 januari 2014 @ 17:42:40 #109
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135152984
Holy shit dat moet je ook niet willen :o waar zit jij?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_135153075
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:00 schreef OMG het volgende:
Ja. Ik werk vandaag thuis, want alles is besneeuwd en bevroren, en de helft van de staat wordt aangeraden de weg niet op te gaan; http://www.in.gov/dhs/traveladvisory/
Ik krijg ook waarschuwingsemails van mijn oude universiteit in Indiana, waar ik nog steeds een e-mail account heb. Ze mogen niet naar het werk komen.

Toch wel apart dat we een maand geleden gepland hadden om precies deze week in Indiana te zijn om metingen te doen. Dat hebben we toen maar uitgesteld naar februari - een gelukje!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 6 januari 2014 @ 17:49:15 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_135153259
Ik zit ook thuis. Naar het werk gaan vandaag is bijna niet mogelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:49:46 #112
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135153283
Hoe koud is het bij jullie allemaal?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 17:53:43 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_135153420
-15 hier maar het voelt aan als -30. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 6 januari 2014 @ 17:59:16 #114
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135153613
Ik raise je een -25 die aanvoelt als -39 :+
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 18:03:19 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_135153769
Het wordt hier vanavond nog leuker. :+

http://www.woodtv.com/weather
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_135156162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:56 schreef IrCute het volgende:

[..]

Thanks :)
Gefeliciteerd. Wat houdt CF1 (je category) eigenlijk in? Ben je getrouwd met een Amerikaan?
pi_135156255
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:53 schreef popolon het volgende:
-15 hier maar het voelt aan als -30. :P
Zelfs hier gaat het vriezen :(

en als hier de temperatuur onder 0 komt, dan
quote:
... A hard freeze warning is in effect from 10 PM EST /9 PM CST/
this evening to 10 am EST /9 am CST/ Tuesday...

* minimum temperatures... 20 to 26 degrees with durations below
freezing between 12 and 18 hours.
  maandag 6 januari 2014 @ 19:16:29 #118
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135156897
20 to 26... gewoon warm bij jou :') :+
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 20:09:35 #119
187510 IrCute
Americunt
pi_135160323
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef devzero het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Wat houdt CF1 (je category) eigenlijk in? Ben je getrouwd met een Amerikaan?
Ja, land binnengekomen op een K1 visum
  maandag 6 januari 2014 @ 21:04:06 #120
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135163385
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_135163803
16 F... vrij koud voor Alabama...
pi_135163876
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef devzero het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Wat houdt CF1 (je category) eigenlijk in? Ben je getrouwd met een Amerikaan?
http://www.trackitt.com/u(...)-card-category-codes
pi_135165026
quote:
Ik had het zelf kunnen googlen :o Ik wist bijvoorbeeld niet dat er nog zoveel EB1/EB2 subcategorien waren (de E* nummers). Ik neem aan dat het aantal EB1 greencards hier waarschijnlijk minimaal is en de meeste of via huwelijk of EB2 verkregen zijn.
pi_135165581
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:36 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik had het zelf kunnen googlen :o Ik wist bijvoorbeeld niet dat er nog zoveel EB1/EB2 subcategorien waren (de E* nummers). Ik neem aan dat het aantal EB1 greencards hier waarschijnlijk minimaal is en de meeste of via huwelijk of EB2 verkregen zijn.
Geen idee, maar dat is een redelijke aanname. Vergeet EB3 niet :)
pi_135167999
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
20 to 26... gewoon warm bij jou :') :+
Ik kwam gisteren terug van een reis naar Berlijn en lande 's middags in Miami; dat was warm. Het is hier nu 40F, dus ik heb maar een trui uit de kast getrokken.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:29:40 #126
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_135168370
quote:
6s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:23 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik kwam gisteren terug van een reis naar Berlijn en lande 's middags in Miami; dat was warm. Het is hier nu 40F, dus ik heb maar een trui uit de kast getrokken.
ik ga maar eens warme choco maken :')
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 31 maart 2014 @ 19:48:45 #127
187510 IrCute
Americunt
pi_138373547
Het is stil hier..

De lente begint eindelijk een beetje te komen hier. Mijn eerste officiele winter hier was ook meteen een hele zware en lange winter :')
pi_138373818
Ook maar eens hallo zeggen. Ik kom in Augustus bij jullie wonen & werken, in Cleveland. Baan aan de plaatselijke uni onlangs geaccepteerd, nu volgt het papierwerk.
Evt complicerende factor is dat ik in juli ga trouwen, in de VS, met een amerikaanse. Iemand een mening of dat tripje het visum in de weg kan gaan zitten? Zitten namelijk hard te overwegen om het huwelijks contract een paar weken later te ondertekenen, en er voor nu gewoon een feestje van te maken :)
pi_138381436
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:55 schreef thijsdetweede het volgende:
Ook maar eens hallo zeggen. Ik kom in Augustus bij jullie wonen & werken, in Cleveland. Baan aan de plaatselijke uni onlangs geaccepteerd, nu volgt het papierwerk.
Evt complicerende factor is dat ik in juli ga trouwen, in de VS, met een amerikaanse. Iemand een mening of dat tripje het visum in de weg kan gaan zitten? Zitten namelijk hard te overwegen om het huwelijks contract een paar weken later te ondertekenen, en er voor nu gewoon een feestje van te maken :)
Plaatselijke uni: JCU, Cleveland State of Case Western? Ik heb zelf een aantal maanden in Cleveland gewoond! _O_
*O* *O*
pi_138382862
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:55 schreef thijsdetweede het volgende:
Ook maar eens hallo zeggen. Ik kom in Augustus bij jullie wonen & werken, in Cleveland. Baan aan de plaatselijke uni onlangs geaccepteerd, nu volgt het papierwerk.
Evt complicerende factor is dat ik in juli ga trouwen, in de VS, met een amerikaanse. Iemand een mening of dat tripje het visum in de weg kan gaan zitten? Zitten namelijk hard te overwegen om het huwelijks contract een paar weken later te ondertekenen, en er voor nu gewoon een feestje van te maken :)
Je bent voor je visumaanvraag een aantal dagen/weken je paspoort kwijt dus hou daar rekening mee, dat dat niet net is wanneer je wil gaan ^) .
Jesus saves but death prevails.
pi_138386125
Shivo: Ja, dat had ik al door. En is zeker een dingetje. Dus daar gaan we omheen plannen :) Maar strakke planning wordt het wel.

@artm: Tof. Enige aanbevelingen waar te wonen? Wij kijken nu vooral richting Lakewood, Shaker en Cleveland Heights. Zo europees ben ik dan wel weer dat ik graag mijn restaurantjes op loopafstand wil houden. Cleveland State is trouwens de club (Jammer genoeg, van die 3).

En van alle opties die we hadden had het er toch veel rotter uit kunnen zien dan Cleveland, qua stad. Heb er zin an.
pi_138388866
Ik heb indertijd bij Case Western gesolliciteerd. Ben toen op uitnodiging van de universiteit in Cleveland zelf gaan eten. Dat zag er op zich wel leuk uit. Maar voor de rest gaf de stad me een beetje een naargeestig gevoel. Ik heb ook vier jaar lang in Boston gewoond, en die stad had ook zo z'n mindere punten, maar iets dat me indertijd in Cleveland bijvoorbeeld opviel, was dat er wel heel erg veel pot holes in de weg zaten. Iemand die me daar toen een tour gaf, zei dat het auto onderhoud een substantieel deel van z'n inkomen opat.

Je kon aan alles merken dat ze keihard bezig waren om de stad te verbeteren, maar tot dan toe (dit was in 2008) was het resultaat karig. Hoop dat dit ondertussen verbeterd is!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_138397119
't is hier ook weer feest wat pot holes betreft. En tegen de tijd dat die allemaal weer zijn gevuld (of een straat opnieuw is geasfalteerd), is het weer bijna winter, en daarna verschijnen ze weer. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_138403419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 05:25 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb indertijd bij Case Western gesolliciteerd. Ben toen op uitnodiging van de universiteit in Cleveland zelf gaan eten. Dat zag er op zich wel leuk uit. Maar voor de rest gaf de stad me een beetje een naargeestig gevoel. Ik heb ook vier jaar lang in Boston gewoond, en die stad had ook zo z'n mindere punten, maar iets dat me indertijd in Cleveland bijvoorbeeld opviel, was dat er wel heel erg veel pot holes in de weg zaten. Iemand die me daar toen een tour gaf, zei dat het auto onderhoud een substantieel deel van z'n inkomen opat.

Je kon aan alles merken dat ze keihard bezig waren om de stad te verbeteren, maar tot dan toe (dit was in 2008) was het resultaat karig. Hoop dat dit ondertussen verbeterd is!
Ik hoop het ook. Maar dat is natuurlijk wel de reden om niet downtown te willen wonen :) Uitgangspunt voor het eerste jaar: Kijken of we het als single car family kunnen rooien. De forrester van mijn vriendin moet de meeste rottige straten wel kunnen trekken.
  vrijdag 4 april 2014 @ 19:24:45 #135
154052 RobertVH
I am your father
pi_138513972
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef IrCute het volgende:
Het is stil hier..

De lente begint eindelijk een beetje te komen hier. Mijn eerste officiele winter hier was ook meteen een hele zware en lange winter :')
Hier in florida is het juist bijna over met de pret, de tropische luchtvochtigheid en warmte begint weer binnenkort. winter daarentegen was goed hier, lekker zonnetje en goede temperaturen :P

Tevens in het kader van assimilatie maar eens een Amerikaanse bak gekocht, een nieuwe challenger, 'buy domestic' enzo...
Het blijft een vreemde gang van zaken bij die autodealers maar die amerikanen kunnen er ook wat van, die beginnen al niet meer over de prijs maar gewoon gelijk over maandelijkse betalingen. }:|

Waarschijnlijk over een paar weken een paar dagen naar Europa voor werk, laatste keer dat ik uit de VS ben geweest is 7 maanden geleden, ik ben wel toe aan een paar dagen niet omgeven te zijn door Amerikanen en alle stereotypen die waar zijn :')
pi_138537146
Ik zit nu in Berlijn en het is hier koud :'( Tijd om binnenkort maar weer eens naar normale temperaturen te gaan.
pi_139441440
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 19:24 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Hier in florida is het juist bijna over met de pret, de tropische luchtvochtigheid en warmte begint weer binnenkort. winter daarentegen was goed hier, lekker zonnetje en goede temperaturen :P

Tevens in het kader van assimilatie maar eens een Amerikaanse bak gekocht, een nieuwe challenger, 'buy domestic' enzo...
Het blijft een vreemde gang van zaken bij die autodealers maar die amerikanen kunnen er ook wat van, die beginnen al niet meer over de prijs maar gewoon gelijk over maandelijkse betalingen. }:|

Waarschijnlijk over een paar weken een paar dagen naar Europa voor werk, laatste keer dat ik uit de VS ben geweest is 7 maanden geleden, ik ben wel toe aan een paar dagen niet omgeven te zijn door Amerikanen en alle stereotypen die waar zijn :')
Orange challenger r/t?
  donderdag 1 mei 2014 @ 14:28:29 #138
154052 RobertVH
I am your father
pi_139451752
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 02:35 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Orange challenger r/t?
Nee. beetje te hoog Holland gehalte, ik heb maar voor zwart gekozen :P
pi_139507692
Toevallig vandaag in de Challenger van een collega meegereden. Achterin, met m'n hoofd tegen het dak (en m'n lengte is best gemiddeld), best een krappe bedoeling op de achterbank van zo'n ding.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:40:54 #140
154052 RobertVH
I am your father
pi_139508446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 23:24 schreef OMG het volgende:
Toevallig vandaag in de Challenger van een collega meegereden. Achterin, met m'n hoofd tegen het dak (en m'n lengte is best gemiddeld), best een krappe bedoeling op de achterbank van zo'n ding.
Ja, ik heb nog niemand op de achterbank gehad, de kofferbak is dan wel weer groot genoeg om een paar lijken in te verplaatsen.

En het zuipt benzine.. maar ja daar was ik al aan gewend en met de benzineprijs hier is dat nog wel te doen.

Volgende week naar Houston voor een beurs, moet interessant worden met die cowboys.. ^O^
pi_139544141
Over een kleine 3 maanden ga ik ook naar de states! Ben toegelaten tot graduate school (PhD) en het vium is binnen *O* . Nu begint het lange wachten en dingen in Nederland afronden :D
pi_139544597
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 10:13 schreef LuitLaan het volgende:
Over een kleine 3 maanden ga ik ook naar de states! Ben toegelaten tot graduate school (PhD) en het vium is binnen *O* . Nu begint het lange wachten en dingen in Nederland afronden :D
Welke uni? :)
pi_139546928
De university of Michigan in Ann Arbor :)
pi_139577913
Nog een maandje en dan ga ik weer even 2 weken naar de VS. Dit keer in mijn eentje ga ik een roadtrip maken. Ik vlieg op Orlando en blijven hier een nachtje slapen. Volgende morgen in 10 uur rijden naar Nashville (ga er vanuit dat het langer duurd ;-) ). Hier blijf ik 4 dagen. daarna via Memphis de route 61 (Bluese highway) op naar New Orleans. In NOLA ga ik een oud collega bezoeken en vrienden. En de laatste 4 dagen ben ik in de omgeving van Tampa bij een Vriendin ;) :P O~)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_139581823
Na jaren niets meer met mijn FoK-account te hebben gedaan kom ik ook maar even binnenvallen: is er iemand van jullie die in de VS terecht is gekomen dmv de Diversity Lottery?
pi_139590253
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:22 schreef Smart_ass het volgende:
Na jaren niets meer met mijn FoK-account te hebben gedaan kom ik ook maar even binnenvallen: is er iemand van jullie die in de VS terecht is gekomen dmv de Diversity Lottery?
ik heb het 4x geprobeerd maar constant buiten de boot. ik ga dit jaar een Certivikaat halen en dan pak ik de H-1b Visa weg. ik ga werken bij onze zuster bedrijf
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_139590960
Fijn dat die optie er is en dat het via die weg kan dan. En leuke reis heb je voor de boeg.
Duurt zo'n procedure via een H-1B visa lang?
pi_139591257
quote:
10s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:37 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat die optie er is en dat het via die weg kan dan. En leuke reis heb je voor de boeg.
Duurt zo'n procedure via een H-1B visa lang?
ons zusterbedrijf heeft voor geautoriseerde formuleren leggen. dus het is enkel formaliteit ;-). alleen hang in op die ene certificaat :-p
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_139591621
Leuk dat ze geautomatiseerde formulieren hebben, maar alles moet nog steeds door USCIS.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_139592682
OMG hoe ben jij in de states terechtgekomen?
pi_139593271
Getrouwd met een Amerikaanse.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_139594303
Dat kan ook natuurlijk.
pi_139594621
quote:
7s.gif Op maandag 5 mei 2014 18:57 schreef OMG het volgende:
Leuk dat ze geautomatiseerde formulieren hebben, maar alles moet nog steeds door USCIS.
Daarnaast is er een jaarlijkse limiet aan het aantal H1Bs voor bedrijven en die is meestal snel bereikt. Voor academie is het wat flexibeler (daar viel ik onder). Maar voor iemand die zijn "Certivikaat" heeft gehaald, is er natuurlijk altijd wel een plaatsje beschikbaar ;)
pi_139703239
Iemand een leuk idee om te bezoeken een uur of 3,4 ten zuiden van NY en het moet redelijk in de buurt liggen van Baltimore?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_139768316
Effe iets heel anders.

In augustus van vorig jaar is mijn I-351 verlopen. Dat is een vergunning om een Greencard in het buitenland te mogen houden. Vanwege een misverstand was ik die vergeten te verlengen. Woon al een tijdje niet meer in de VS. Maar ik wilde weer even terug, voor een lucratieve schnabbel, dus was het belangrijk om weer 'in status' te komen.

Twee keer naar de Amerikaanse ambassade in Tokyo geweest, $1000 en twee vakantiedagen armer, maar een SB-1 rijker. Dat is een vergunning om weer in status te zijn, zeg maar de vervanging van een Greencard. Op naar de VS!

Kom aan in Chicago. Voor mij wordt een Russische dame ondervraagd. En ze staat er maar en staat er maar. De immigratiebeambte is zichtbaar geirriteerd. Dame mag door. Ben ik aan de beurt. Beambte begint te klagen, hoe die Russische dame geen Engels sprak, dat ze 11 maanden in Rusland was geweest (wat niet mag om je Greencard te houden), maar dat de policy op O'Hare is dat ze die Greencardhouders door moeten laten. Sta ik dan met m'n SB-1.

Nadat ik m'n koffers had gepakt, moest ik door naar een andere afdeling, waar diezelfde dame voor me stond en meteen door mocht. Maar daar waar zij uitermate soepeltjes behandeld werd, werd ik als een crimineel behandeld. Zo'n potige beambte die bars "Passport" roept. "Put your bags against the wall and take a seat". De cultuurschok als je uit Japan komt, kan niet groter zijn.

Les voor de volgende keer als ik weer uit status ben: "ik spreek geen Engels" roepen en me vooral niet druk maken over de Amerikaanse wetten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_139777925
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:24 schreef Smart_ass het volgende:
OMG hoe ben jij in de states terechtgekomen?
Ik gok met het vliegtuig :+
pi_139777944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand een leuk idee om te bezoeken een uur of 3,4 ten zuiden van NY en het moet redelijk in de buurt liggen van Baltimore?
Washington DC (met de trein 3,5 uur van NYC en met de MARC kan je dan voor 7 dollar in twee uur terug naar Baltimore). En anders Philly natuurlijk
pi_139885114
Iemand die in New York City woont?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_140050125
Komende augustus kan ik me toevoegen aan dit topic want dan transfer ik naar Yale University in New Haven om mijn studie af te maken! *O*
pi_140050193
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:03 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Komende augustus kan ik me toevoegen aan dit topic want dan transfer ik naar Yale University in New Haven om mijn studie af te maken! *O*
Doe je goed, of je ouders die het feestje kunnen betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 17 mei 2014 @ 12:44:29 #161
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_140050962
Ik ga in October 2 weken naar California. Familebezoek en dat soort dingen. Mijn vriend is er nog nooit geweest dus ben benieuwd hoe ie het gaat vinden daar. :D Enige 'nadeel' is dat ik dus US paspoort heb, en hij niet, dus dat wordt op de airports wachten voor mij op hem :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_140057082
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Doe je goed, of je ouders die het feestje kunnen betalen
Need-based financial aid for the win! :)
pi_140086940
Zou erg graag in het derde jaar van m'n hbo opleiding toegepaste psychologie stage gaan lopen in Amerika.. Ben alleen bang dat het te veel zal kosten en dan dus niet haalbaar zal zijn.. Lijkt me wel heel gaaf om een half jaar in bijv. NYC, LA of Miami te wonen, wat dan ook zo ongeveer de duurste steden zijn volgens mij :p
  maandag 19 mei 2014 @ 19:31:16 #164
154052 RobertVH
I am your father
pi_140140020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:15 schreef Lyrebird het volgende:
Effe iets heel anders.

In augustus van vorig jaar is mijn I-351 verlopen. Dat is een vergunning om een Greencard in het buitenland te mogen houden. Vanwege een misverstand was ik die vergeten te verlengen. Woon al een tijdje niet meer in de VS. Maar ik wilde weer even terug, voor een lucratieve schnabbel, dus was het belangrijk om weer 'in status' te komen.

Twee keer naar de Amerikaanse ambassade in Tokyo geweest, $1000 en twee vakantiedagen armer, maar een SB-1 rijker. Dat is een vergunning om weer in status te zijn, zeg maar de vervanging van een Greencard. Op naar de VS!

Kom aan in Chicago. Voor mij wordt een Russische dame ondervraagd. En ze staat er maar en staat er maar. De immigratiebeambte is zichtbaar geirriteerd. Dame mag door. Ben ik aan de beurt. Beambte begint te klagen, hoe die Russische dame geen Engels sprak, dat ze 11 maanden in Rusland was geweest (wat niet mag om je Greencard te houden), maar dat de policy op O'Hare is dat ze die Greencardhouders door moeten laten. Sta ik dan met m'n SB-1.

Nadat ik m'n koffers had gepakt, moest ik door naar een andere afdeling, waar diezelfde dame voor me stond en meteen door mocht. Maar daar waar zij uitermate soepeltjes behandeld werd, werd ik als een crimineel behandeld. Zo'n potige beambte die bars "Passport" roept. "Put your bags against the wall and take a seat". De cultuurschok als je uit Japan komt, kan niet groter zijn.

Les voor de volgende keer als ik weer uit status ben: "ik spreek geen Engels" roepen en me vooral niet druk maken over de Amerikaanse wetten.
Ik heb mijn twijfels over hoe goed de amerikaanse overheid het nu echt in de gaten heeft hoe lang iemand wel of niet in het land is. Het is niet alsof ze je greencard scannen als je het land verlaat en bij binnenkomst scannen ze je paspoort en vingerafdrukken wel maar dat systeem lijkt me ook niet echt waterdicht want ze hebben nooit een idee hoe lang of hoe vaak ik in Amerika ben geweest.
(maar ik zou het er niet op gokken :P)

Maar als je ergens anders woont is het inderdaad wel handig om via de regels te spelen, jammer dat die amerikanen er zo'n rotzooi van maken..
Ben je nog wel van plan ooit terug te komen naar de VS, of houd je de optie open?

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:39 schreef BartMcCormick het volgende:
Zou erg graag in het derde jaar van m'n hbo opleiding toegepaste psychologie stage gaan lopen in Amerika.. Ben alleen bang dat het te veel zal kosten en dan dus niet haalbaar zal zijn.. Lijkt me wel heel gaaf om een half jaar in bijv. NYC, LA of Miami te wonen, wat dan ook zo ongeveer de duurste steden zijn volgens mij :p
Als je stage wilt lopen moet je een visa aanvragen en geen enkel bedrijf in de VS zal je daarmee helpen als je vanuit een NLse HBO opleiding komt, tenzij die iets speciaals is of goede connecties heeft. Succes ermee maar ik denkt dat je iets te hoog inzet :P
pi_140157098
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:31 schreef RobertVH het volgende:
Ben je nog wel van plan ooit terug te komen naar de VS, of houd je de optie open?
Ben aan het rondkijken. De verhouding tussen werk en leven is wat gezonder dan in Japan, en het weer is er beter. Huizen zijn ook goedkoper.

Maar het is en blijft een enorme cultuurschok, als je na twee jaar Japan weer in de VS landt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140513098
Amerikagangers,

Wat lijkt jullie een beter idee óf volgend jaar een jaar community college doen (+-17.000 euro) of volgend jaar de 21+ test voor het hbo doen en daarna een jaar stage lopen/studeren in de VS?

Zelf zit ik namelijk nog te twijfelen, CC is duur maar het is wel sneller en je hebt natuurlijk, hoe intelligent je ook bent, de kans dat je evt. de toelatingstest niet haalt of je daarna geen plek in de VS kan vinden.

Mijn eventuele voorkeuren gaan uit naar het zuid-westen (Denk aan San Diego, LA), Florida (Miami, Orlando en Tallahassee) of zelfs nadat ik verschillende topics heb doorgelezen aan Michigan. Overigens ben ik zelf al overal geweest op Tallahassee en Michigan na.

Iemand trouwens ook ervaringen met de organisatie 'Fullbright' ?

Alvast bedankt.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 00:03:02 #167
187510 IrCute
Americunt
pi_140526175
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:04 schreef XSbig het volgende:
Amerikagangers,

Wat lijkt jullie een beter idee óf volgend jaar een jaar community college doen (+-17.000 euro) of volgend jaar de 21+ test voor het hbo doen en daarna een jaar stage lopen/studeren in de VS?

Zelf zit ik namelijk nog te twijfelen, CC is duur maar het is wel sneller en je hebt natuurlijk, hoe intelligent je ook bent, de kans dat je evt. de toelatingstest niet haalt of je daarna geen plek in de VS kan vinden.

Mijn eventuele voorkeuren gaan uit naar het zuid-westen (Denk aan San Diego, LA), Florida (Miami, Orlando en Tallahassee) of zelfs nadat ik verschillende topics heb doorgelezen aan Michigan. Overigens ben ik zelf al overal geweest op Tallahassee en Michigan na.

Iemand trouwens ook ervaringen met de organisatie 'Fullbright' ?

Alvast bedankt.
Als je naar de VS wil voor de ''college-experience'' dan zou ik niet naar een CC gaan. Op de meeste CC's is er vrij weinig te doen sociaal gezien en er is geen campus waarop je woont oid. Als je op een CC zit die dichtbij een andere universiteit ligt heb je wel kans op meer sociale interactie met die universiteit, maar het is nogsteeds niet hetzelfde.
pi_140530960
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:03 schreef IrCute het volgende:

[..]

Als je naar de VS wil voor de ''college-experience'' dan zou ik niet naar een CC gaan. Op de meeste CC's is er vrij weinig te doen sociaal gezien en er is geen campus waarop je woont oid. Als je op een CC zit die dichtbij een andere universiteit ligt heb je wel kans op meer sociale interactie met die universiteit, maar het is nogsteeds niet hetzelfde.
Klopt. Een CC is meer een MBO/HBO instelling en ook wat schoolser. Een jaar stage als onderdeel van XSbig's nederlandse HBO is misschien een betere keuze als dat mogelijk is. Een apart jaar college na zijn HBO dan weer niet, omdat hij dan al 25 is, maar misschien een 2jarige graduate (masters)?
pi_140534947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:32 schreef devzero het volgende:

[..]

Klopt. Een CC is meer een MBO/HBO instelling en ook wat schoolser. Een jaar stage als onderdeel van XSbig's nederlandse HBO is misschien een betere keuze als dat mogelijk is. Een apart jaar college na zijn HBO dan weer niet, omdat hij dan al 25 is, maar misschien een 2jarige graduate (masters)?
Een jaar stage is inderdaad het beste denk ik. Als ik het hbo heb afgerond, dan kan je toch een master kiezen als ik het goed begrepen heb? Die zou dan ook evt. in de VS kunnen plaats vinden.
pi_140536226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:27 schreef XSbig het volgende:
Als ik het hbo heb afgerond, dan kan je toch een master kiezen als ik het goed begrepen heb? Die zou dan ook evt. in de VS kunnen plaats vinden.
Het lijkt me wel, maar pin me er niet op vast. Je kunt dat het best aan een studieadviseur vragen. Vergeet overigens niet dat jevoor een graduate studie in de VS ook een speciale toelatingstoets moet doen: de GRE (in Nederland kun je volgens mij in Arnhem afleggen)
pi_140561747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:04 schreef XSbig het volgende:
Amerikagangers,

Wat lijkt jullie een beter idee óf volgend jaar een jaar community college doen (+-17.000 euro) of volgend jaar de 21+ test voor het hbo doen en daarna een jaar stage lopen/studeren in de VS?

Zelf zit ik namelijk nog te twijfelen, CC is duur maar het is wel sneller en je hebt natuurlijk, hoe intelligent je ook bent, de kans dat je evt. de toelatingstest niet haalt of je daarna geen plek in de VS kan vinden.

Mijn eventuele voorkeuren gaan uit naar het zuid-westen (Denk aan San Diego, LA), Florida (Miami, Orlando en Tallahassee) of zelfs nadat ik verschillende topics heb doorgelezen aan Michigan. Overigens ben ik zelf al overal geweest op Tallahassee en Michigan na.

Iemand trouwens ook ervaringen met de organisatie 'Fullbright' ?

Alvast bedankt.
Als je de kans hebt, ga dan voor een MSc/PhD in de VS, nadat je je HBO hebt afgerond (bij voorkeur technische studie). Een paar collega's van me hebben dat gedaan. Volledig gesponsord door hun Amerikaanse universiteit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140643834
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 04:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je de kans hebt, ga dan voor een MSc/PhD in de VS, nadat je je HBO hebt afgerond (bij voorkeur technische studie). Een paar collega's van me hebben dat gedaan. Volledig gesponsord door hun Amerikaanse universiteit.
Jup, denk dat dit de 'enige' kans is om de VS binnen te komen met visa.
pi_140658541
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:18 schreef XSbig het volgende:

[..]

Jup, denk dat dit de 'enige' kans is om de VS binnen te komen met visa.
Er zijn meer kansen, maar dit is verreweg de meest praktische en goedkoopste (beter nog, je krijgt geld toe!).

Prachtig land, leuke mensen, maar houd er rekening mee dat het geen Nederland is daar. Je bent er al geweest zie ik; dat had ik ook al een paar keer gedaan voordat ik er naar toe verhuisde, maar toch nam ik fietsen mee, terwijl het geen land is om te fietsen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Nog iets anders: Miami zou ik vermijden. Misschien een leuke stad om eens te bezoeken (zelf snap ik dat niet helemaal, ik vind het er een grote tyfuszooi, maar de meningen zijn verdeeld over de stad), maar van collega's die er gewoond hebben, heb ik begrepen dat het geen leuke stad is om in te wonen. Het Zuid-Westen van de VS heeft het lekkerste klimaat, San Diego is idd prachtig maar prijzig, wat voor alle steden met goede Californische universiteiten geldt (UC systeem + Caltech, als je al wordt toegelaten).

Het mooie aan de VS is dat er zo veel universiteiten zijn. Het niveau van de undergraduate programs is vaak om te huilen; de Masters en PhDs zijn beter, met name een Amerikaanse PhD krijg je echt niet bij een pak koekjes, men gaat niet over een nacht ijs. Kijk ook eens naar een universiteit in het Mid-Westen. Michigan is leuk, ben zelf net in Ohio (Columbus) en Indiana (Bloomington); dat was toch ook best aardig. Voordeel is dat je studie en huisvesting goedkoper zijn, terwijl je wel in een super Amerikaanse omgeving woont.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140658561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 04:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als je de kans hebt, ga dan voor een MSc/PhD in de VS, nadat je je HBO hebt afgerond (bij voorkeur technische studie). Een paar collega's van me hebben dat gedaan. Volledig gesponsord door hun Amerikaanse universiteit.
Je hebt collega's die na een hbo-opleidig naar een Amerikaanse universiteit zijn gegaan? Kan dat zomaar? Zelfs in Nederland moet je eerst een schakelprogramma volgen (Informatica).
pi_140658567
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 05:06 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je hebt collega's die na een hbo-opleidig naar een Amerikaanse universiteit zijn gegaan? Kan dat zomaar? Zelfs in Nederland moet je eerst een schakelprogramma volgen (Informatica).
Duitse collega die met een Duitse HBO opleiding een MSc/PhD aan Tufts heeft gedaan.

Zoiets gebeurt niet zo maar, het helpt als je wat werkervaring hebt, en kunt laten zien dat je een bruikbare kracht in een lab bent. Amerikaanse wetenschappers zijn altijd op zoek naar goede werkkrachten, en willen best wel voor een studie betalen.

Bij een advertentie voor een MSc/PhD positie wordt er negen van de tien keer gereageerd door een Chinese student, en de 10e keer door een Indiase student. Amerikanen zijn dol op diversity, daar lusten ze wel pap van, dus als je je als Nederlander aanmeldt, maak je een beter dan gemiddelde kans. Houd er wel rekening mee dat ze graag zien dat je de GRE en de TOEFL gestandaardiseerde testen doet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lyrebird op 03-06-2014 05:45:37 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_140674754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 04:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Er zijn meer kansen, maar dit is verreweg de meest praktische en goedkoopste (beter nog, je krijgt geld toe!).

Prachtig land, leuke mensen, maar houd er rekening mee dat het geen Nederland is daar. Je bent er al geweest zie ik; dat had ik ook al een paar keer gedaan voordat ik er naar toe verhuisde, maar toch nam ik fietsen mee, terwijl het geen land is om te fietsen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Nog iets anders: Miami zou ik vermijden. Misschien een leuke stad om eens te bezoeken (zelf snap ik dat niet helemaal, ik vind het er een grote tyfuszooi, maar de meningen zijn verdeeld over de stad), maar van collega's die er gewoond hebben, heb ik begrepen dat het geen leuke stad is om in te wonen. Het Zuid-Westen van de VS heeft het lekkerste klimaat, San Diego is idd prachtig maar prijzig, wat voor alle steden met goede Californische universiteiten geldt (UC systeem + Caltech, als je al wordt toegelaten).

Het mooie aan de VS is dat er zo veel universiteiten zijn. Het niveau van de undergraduate programs is vaak om te huilen; de Masters en PhDs zijn beter, met name een Amerikaanse PhD krijg je echt niet bij een pak koekjes, men gaat niet over een nacht ijs. Kijk ook eens naar een universiteit in het Mid-Westen. Michigan is leuk, ben zelf net in Ohio (Columbus) en Indiana (Bloomington); dat was toch ook best aardig. Voordeel is dat je studie en huisvesting goedkoper zijn, terwijl je wel in een super Amerikaanse omgeving woont.
Over Miami ach, ik heb misschien wat minder moeite met de Spaanse cultuur die daar toch vooral heerst. En over The Midwest, ja daar heb ik zelf ook al over na zitten te denken. Zijn vaak niet al te grote steden met leuke mensen. (Tenminste dat zegt mijn gevoel) Atlanta lijkt me btw ook heel erg tof.

Maarja eerst maar eens de eerste twee jaar hbo door zien te komen en dan in het 3e en 4e jaar stage en evt. een semester in de VS.

Ik denk trouwens dat het Commerciële Economie wordt met een internationaal gerichte minor die dan ook in het buitenland plaats kan vinden. Maar goed dat is allemaal nog toekomst muziek natuurlijk.
pi_140687553
Atlanta is een shithole, daar zou ik wegblijven, net als Pittsburg, Cleveland, Detroit, etc. Ik zou het juist bij de kleinere steden proberen, zoals Bloomington, Raleigh, Portland, Providence, enzovoort.
Jesus saves but death prevails.
pi_140759187
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 02:15 schreef Lyrebird het volgende:

Kom aan in Chicago. Voor mij wordt een Russische dame ondervraagd. En ze staat er maar en staat er maar. De immigratiebeambte is zichtbaar geirriteerd. Dame mag door. Ben ik aan de beurt. Beambte begint te klagen, hoe die Russische dame geen Engels sprak, dat ze 11 maanden in Rusland was geweest (wat niet mag om je Greencard te houden), maar dat de policy op O'Hare is dat ze die Greencardhouders door moeten laten. Sta ik dan met m'n SB-1.

Waarom mag dat niet? Zolang je niet langer dan een jaar weg blijft uit de VS is dat toch oke, of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_140759314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:04 schreef XSbig het volgende:
Amerikagangers,

Wat lijkt jullie een beter idee óf volgend jaar een jaar community college doen (+-17.000 euro) of volgend jaar de 21+ test voor het hbo doen en daarna een jaar stage lopen/studeren in de VS?

Zelf zit ik namelijk nog te twijfelen, CC is duur maar het is wel sneller en je hebt natuurlijk, hoe intelligent je ook bent, de kans dat je evt. de toelatingstest niet haalt of je daarna geen plek in de VS kan vinden.

Mijn eventuele voorkeuren gaan uit naar het zuid-westen (Denk aan San Diego, LA), Florida (Miami, Orlando en Tallahassee) of zelfs nadat ik verschillende topics heb doorgelezen aan Michigan. Overigens ben ik zelf al overal geweest op Tallahassee en Michigan na.

Iemand trouwens ook ervaringen met de organisatie 'Fullbright' ?

Alvast bedankt.
Of ga naar Texas! Lekker weer en genoeg keuze aan universiteiten.
pi_140869624
quote:
10s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:09 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Of ga naar Texas! Lekker weer en genoeg keuze aan universiteiten.
Texas ben ik zelf nog niet geweest. Maar mijn idee was om van te voren toch bij de desbetreffende universiteit te gaan kijken. Misschien een mini-roadtrip in het zuid-westen maken dan.
pi_141029949
Vanaf 24 augustus mag ook ik erbij, dan begint mijn bachelor aan Amherst College! :)
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_141033161
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:01 schreef Epii het volgende:
Vanaf 24 augustus mag ook ik erbij, dan begint mijn bachelor aan Amherst College! :)
Congrats! Ik begin op dezelfde dag aan het 2e deel van mijn bachelor aan Yale University! :)
pi_141069408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:33 schreef Oliviertje1994 het volgende:

[..]

Congrats! Ik begin op dezelfde dag aan het 2e deel van mijn bachelor aan Yale University! :)
Wauw! Ik hoop ooit nog op Yale te kunnen studeren, Master of PhD misschien. En dankje!
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_141166686
Van 't weekend geleerd; mik niet een heel bord spinazie door de garbage disposal zonder het water alles flink door te laten spoelen. Ik had wel water laten lopen, maar blijkbaar niet lang genoeg.

Resultaat: Zondagochtend stond de wasmachine aan en ik zag plots wat water de keuken inlopen. Snel naar de deur van de kast van de waterheater gerend, en het stonk alsof er iemand in dat hok had gekotst en gescheten. En er lag overal groente.

Gelukkig nog een loodgieter kunnen regelen die een paar uur later met een mechanische snake door de opstopping is gegaan (en toen rook het ineens naar verse spinazie).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_141168291
spinazie moet je ook eten, niet weggooien ;)
pi_141168612
Klopt, maar ik had teveel gekookt, en het was een deels uitgedroogd prutje geworden. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:11:15 #187
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_141189290
aw... newbies in de US :) heb dit topic vluchtig doorgelezen en had een paar flashbacks :)

ask me anything!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_141206694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:11 schreef Vampier het volgende:
ask me anything!
Waar is je buurman maartena?
  woensdag 18 juni 2014 @ 16:22:04 #189
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_141248878
Ergens hier niet al te ver vandaan ;)
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 31 juli 2014 @ 01:01:33 #190
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_142908226
Tijd om dit topic eens omhoog te schoppen :)

Ik ben sinds 2 weken woonachtig in Golden, een kleine goudzoekersstad op 20 minuten van Denver, Colorado. Het bevalt me hier tot nu toe zeer goed, ik heb een mooie kamer gevonden voor het komende half jaar waarin ik ga studeren aan de Colorado School of Mines. Na dit halve jaar (waarschijnlijk eind januari) vertrek ik weer naar Nederland. Het weer is hier prima, behalve de afgelopen dagen: veel regen, 3 tornado's en flashfloods. Vanaf nu gaat het weer beter weer worden met 30 graden en zon, prima weer om de Rockies verder te verkennen.

Ik vroeg mij af of er meer mensen van Fok woonachtig zijn in Colorado/Denver. Het lijkt me leuk om wat tips over bezienswaardigheden, leuke restaurantjes, etc te krijgen. Denver is namelijk een vrij grote stad met een aantal mooie wijken, maar ik heb het idee dat de echte "sweet spots" lastig te vinden zijn.
pi_142909860
Helaas ken ik Denver helemaal niet. Ik was er vorig jaar nog een weekje voor een conferentie, maar dan zie je dus bijna niets. Wel erg goed bier gedronken :9
  donderdag 31 juli 2014 @ 07:10:36 #192
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_142911788
Ja, er valt hier genoeg bier te proeven! Het is qua smaak wel even wennen, ik heb het idee dat de Amerikanen wat meer van zoetigheid houden. Maar goed, ik pas me gerust aan aan de cultuur ;)
pi_142945366
Ik ga weer naar NL verhuizen over een paar maanden, heeft iemand toevallig ervaring met het openen van een Nederlandse bankrekening vanuit Amerika?
pi_142945420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 04:48 schreef Ainnir het volgende:
Ik ga weer naar NL verhuizen over een paar maanden, heeft iemand toevallig ervaring met het openen van een Nederlandse bankrekening vanuit Amerika?
Voor het openen van een rekening moet je je over het algemeen identificeren. Soms zelfs persoonlijk langsgaan.

Ik weet echter ook dat er relocation bedrijfjes zijn die dit soort zaken namens hun klanten kunnen doen. Dus op de een of andere manier hoef je er niet altijd persoonlijk bij te zijn. Dit kan een oplossing zijn als je dit vooraf geregeld wilt hebben.

Anders zit er niks anders op dan het te doen direct na je aankomst in NL.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_142946671
Had je 'm niet beter open kunnen houden? Ik heb mijn Nederlandse bankrekeningen nooit gesloten, is ook een handige plek om wat geld in EUR vast te houden.

Als je je dollars nog weer naar euro's wil omzetten kan ik trouwens CurrencyFair van harte aanraden. Werkt beter dan Transferwise en al die andere toko's, heb daar regelmatig geld omgezet voor een betere prijs dan de officiële (die je van bv Google Finance krijgt).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_142946721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:08 schreef LintuxCx het volgende:
Had je 'm niet beter open kunnen houden? Ik heb mijn Nederlandse bankrekeningen nooit gesloten, is ook een handige plek om wat geld in EUR vast te houden.

Als je je dollars nog weer naar euro's wil omzetten kan ik trouwens CurrencyFair van harte aanraden. Werkt beter dan Transferwise en al die andere toko's, heb daar regelmatig geld omgezet voor een betere prijs dan de officiële (die je van bv Google Finance krijgt).
Ik heb ze nooit gesloten maar er stond ook niks meer op, dus ik neem aan dat ze non-actief zijn, heb er ook nooit meer post van gehad en ben dat inlogdingetje ook kwijt.

Is dat ook goedkoper dan Paypal?

Ik vraag het omdat we midden in een scheiding zitten (wat een gedoe) en we proberen uit te zoeken hoe de alimony het beste te regelen.
pi_142971583
Ik ben sinds iets meer dan een maand verhuisd naar de VS. Zodoende ook een bankrekening geopend en dit heb ik gedaan bij First Tech Federal Credit Union. Dit is - zoals de naam al aangeeft - een zogenaamde credit union. Deze zijn redelijk populair in de VS sinds de kredietcrisis omdat ze veel minder hoge fees vragen, Tot op heden bevalt de service ook erg goed moet ik zeggen.

Ik heb echter wel een klein probleem. Ik wil graag wat euro's uit Nederland naar mijn bankrekening bij First Tech overmaken. Ik heb hiervoor een heel mooi instructieblad gekregen van First Tech. Zie de bijlage voor deze instructies. De nummers tussen haakjes verwijzen zelfs naar de officiele velden van het Swift betalingssysteem. Zoals je ziet staat er een zogenaamde bemiddelende bank (intermdiary bank) op. Deze moet ik invullen omdat First Tech zelf geen BIC / Swift nummer heeft voor internationale betalingen. Well's Fargo - als intermediary - regelt dat voor ze. Ik kan echter maar op geen enkele manier ontdekken hoe ik dat invoer/aangeef bij mijn Nederlandse bank Rabobank. Daarbij komt ook nog eens dat ik heel slecht contact met de Rabobank op kan nemen aangezien ik niet naar het buitenland kan bellen hier in de VS. Is er iemand van jullie die hier meer ervaring mee heeft of die hier meer van af weet? Het zou heel erg helpen als iemand mij op weg kan helpen want er is wat haast bij. Als het niet goed uitgelegd is of er verdere vragen zijn, hoor ik het wel.

pi_142971930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:04 schreef bart1074 het volgende:
...
Wat ik vaker doe is met mijn Nederlandse pinpas/creditcard cash geld opnemen bij een ATM, en dat dan vervolgens op de Amerikaanse rekening storten, zo voorkom je al dat papierwerk.
Hangt er natuurlijk wel van af wat voor een limiet je NLse pinpas/creditcard heeft voor gebruik in het buitenland.
pi_142971946
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Rabobank contacten, altijd redelijk snel antwoord gehad.

Geld overmaken heb ik altijd via 2 PayPal rekeningen gedaan. Ik had er ooit in Nederland al eentje (destijds had ik ook een credit card gekoppeld aan die rekening), en later hier in de VS nog een ander account aangemaakt. Van US naar NL kostte het dan maar een dollar of zo, de andere kant op een paar euro.

Van bank naar bank overmaken heb ik wel eens gedaan, maar dat was inderdaad een gegoochel met IBAN, ABA, routing nummers en weet ik het wat. Teveel gedoe in ieder geval.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_142980031
Vraagje: ik heb dubbele nationaliteit, ben Amerikaanse geworden dmv trouwen. Kan ik nu beide nationaliteiten houden als ik ga scheiden en in NL ga wonen? Kon er niet veel duidelijkheid over vinden.

EDIT: Heb het al gevonden, kan gewoon beide behouden :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Ainnir op 02-08-2014 03:00:37 ]
pi_142982061
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:14 schreef OMG het volgende:
Geld overmaken heb ik altijd via 2 PayPal rekeningen gedaan.
Maar paypal is ook niet goedkoop meer. Ik geloof dat je nu bijna 4% fee betaalt voor een internationale transfer, terwijl de laatste keer (paar jaar geleden) ik $12 betaalde voor de wire fee bij BoA. Ooit ook eens een check aan mezelf uitgeschreven en die opgestuurd naar de postbank, dat koste me 11euro (het heet al jaren geen postbank meer, dus ook wat oudere info).
pi_142982468
Ik weet het niet eens meer, op een bedrag van $100 betaalde ik $1.50 aan transactie kosten of zo. Maar goed, ik ben lui en heb een hekel aan mensen, dus lekker vanaf een computerscherm dat soort dingen regelen is best makkelijk als je geen zin hebt in tig routing nummers. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:21:52 #203
187510 IrCute
Americunt
pi_143032505
Ik neem hier geld op vanuit mijn NL bankrekening en stort het dan vervolgens op mijn US rekening. Op die manier is de koers erg gunstig, paypal heeft een nogal kromme koers + transactiekosten.
pi_143033148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 06:23 schreef OMG het volgende:
Ik weet het niet eens meer, op een bedrag van $100 betaalde ik $1.50 aan transactie kosten of zo.
Dat was vast al weer een paar jaar geleden.

quote:
Maar goed, ik ben lui en heb een hekel aan mensen, dus lekker vanaf een computerscherm dat soort dingen regelen is best makkelijk als je geen zin hebt in tig routing nummers. :P.
SWIFT, IBAN, etc etc. :'(
pi_143033290
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:21 schreef IrCute het volgende:
Ik neem hier geld op vanuit mijn NL bankrekening en stort het dan vervolgens op mijn US rekening. Op die manier is de koers erg gunstig, paypal heeft een nogal kromme koers + transactiekosten.
Maar hoe doe je het de andere kant op? Het kan goedkoper zijn om geld op te nemen in Europa met een Nederlandse bankpas als je op vakantie bent. Overigens heb ik nooit meer een nieuwe pas gekregen nadat mijn oude postbank ing pas verliep vorig jaar.
pi_143034355
Rabo is gratis en je krijgt de middenkoers
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_143034498
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:34 schreef devzero het volgende:

[..]

Dat was vast al weer een paar jaar geleden.
Van US naar NL was dat 't een paar maanden geleden nog.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_143040051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:11 schreef Ainnir het volgende:
Ik heb ze nooit gesloten maar er stond ook niks meer op, dus ik neem aan dat ze non-actief zijn, heb er ook nooit meer post van gehad en ben dat inlogdingetje ook kwijt.
Ik zou ze gewoon opbellen. Bankrekeningen worden volgens mij niet stilzwijgend gesloten? Ik heb er nog een paar in verschillende landen die ik nog niet heb kunnen sluiten maar waar ook niks meer op staat.

quote:
Is dat ook goedkoper dan Paypal?
Veel goedkoper ja. PayPal naait je gigantisch bij de valutaconversie. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143040898
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:46 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik zou ze gewoon opbellen. Bankrekeningen worden volgens mij niet stilzwijgend gesloten? Ik heb er nog een paar in verschillende landen die ik nog niet heb kunnen sluiten maar waar ook niks meer op staat.

Net even de ABN Amro gebeld (24/7 open ik was zo verbaasd!), maar ze kunnen niks meer vinden onder het bankrekeningnummer, zelfs de creditcardafdeling waar ik mee doorverbonden werd kon ook niks meer vinden over mijn creditcard. Heel vreemd.
pi_143041133
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 23:01 schreef OMG het volgende:

[..]

Van US naar NL was dat 't een paar maanden geleden nog.
Misschien heb je een ander account type en krijg je andere fees. Als ik zoek, krijg ik 3.9% + $0.35. Voor $100 dus $4.25 en geen $1.50.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:21:35 #211
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_143076845
Ik heb ook nog steeds een Raborekening, da's een potje dat ik elk jaar nodig heb als ik weer een week of twee thuis in NL ben. Moet wel elke keer zwaar aan de bak dan. :%

En dan kom ik hier terug na twee zware weken van feestjes etc. met vrienden en familie en dan noem ik dit weer thuis. I'm so lost. ;( ;) Ben dit jaar in april geweest, twee weken en ga in september weer. :Y)

Succes Ainnir. Gaan waar je wilt gaan, laat de negatieve flapdrollen maar lekker drammen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_143127586
weet iemand een goed boek nl/en wat gaat over de tijd 1492 tot eind 19e eeuw? de kolonisatie, vorming van de staten, revolutie enz. een beetje de algemene geschiedenis?
pi_143130711
Nee, niet echt en ook nog in het nederlands geschreven!
Wat er van is, is meestal in het engels geschreven.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2014 17:58:12 ]
  donderdag 7 augustus 2014 @ 08:29:13 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143154997
Geen boek, maar wat ik zo zie is deze site misschien iets.

http://www.landenweb.net/verenigde-staten/geschiedenis/
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_143156606
thx, maar engels is ook goed ;) "nl/en"
pi_143351984
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:21 schreef popolon het volgende:
Ik heb ook nog steeds een Raborekening, da's een potje dat ik elk jaar nodig heb als ik weer een week of twee thuis in NL ben. Moet wel elke keer zwaar aan de bak dan. :%

En dan kom ik hier terug na twee zware weken van feestjes etc. met vrienden en familie en dan noem ik dit weer thuis. I'm so lost. ;( ;) Ben dit jaar in april geweest, twee weken en ga in september weer. :Y)

Succes Ainnir. Gaan waar je wilt gaan, laat de negatieve flapdrollen maar lekker drammen.
Lijkt me inderdaad niet leuk. Je familie zit in Nederland, je vrienden (alhoewel, die zul je in de VS ook hebben) spreek je ook maar 2 a 3 keer per jaar...

Is studeren in de VS over het algemeen duurder dan in Nederland? Met het sociaal leenstelsel waarschijnlijk niet meer. :P
pi_143352276
Ik ga een semester in Amerika studeren. Het is op exchange basis, maar de kosten om daar normaliter een jaar te studeren zijn 28.000 dollar aan collegegeld. Wonen is ook een stuk duurder. Nederland is gewoon erg goedkoop studeren vind ik, we hebben het best goed voor elkaar.

Vertrek volgende week vrijdag naar de VS *O* Semester aan Rutgers University in New Brunswick. Kan onderhand niet meer wachten :9
pi_143355881
Ik dacht dat ik wat afwist van immigratie en formulieren, maar nu dat ik zelf een "buitenlander" in mijn team heb sta ik af en toe ook met mijn oren te klapperen. Gelukkig hoef ik weinig te doen op wat supporting documents/letters te schrijven en doet HR de rest.
pi_143356160
Ik heb me ook verbaasd over het papierwerk. Toen ik het visum uiteindelijk binnen had voelde het toch als een overwinning :P
pi_143357623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:10 schreef Viezze het volgende:
Ik heb me ook verbaasd over het papierwerk. Toen ik het visum uiteindelijk binnen had voelde het toch als een overwinning :P
Zit jij op een J of een F? Overigens welkom in de VS en success met studeren.
pi_143358071
J. En bedankt :)
pi_143579485
Bereid je er trouwens ook op voor dat het papierwerk in de VS ook nog niet over is. Ik zit nu in de procedure om mijn rijbewijs te halen zodat de autoverzekering wat goedkoper uitpakt, papiertjes, regeltjes, wachtrijen, heerlijk.

Maar het is het allemaal waard! Ik geniet hier iedere dag in Golden, Colorado!
pi_143580398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:30 schreef Sjouveur het volgende:
Bereid je er trouwens ook op voor dat het papierwerk in de VS ook nog niet over is. Ik zit nu in de procedure om mijn rijbewijs te halen zodat de autoverzekering wat goedkoper uitpakt, papiertjes, regeltjes, wachtrijen, heerlijk.

Maar het is het allemaal waard! Ik geniet hier iedere dag in Golden, Colorado!
Amerikanen "houden" van regeltjes en papierwerk, dus maak je borst maar nat. Overigens vond ik het krijgen (!) van mijn rijbewijs een van de makkelijkste dingen; het enige vervelende was dat toen ik op een H1B zat mijn rijbewijs maar 1 jaar geldig was en ik telkens een nieuwe moest aanvragen en dan voor een maand met een papieren "temporary" license zat.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:04:23 #224
154052 RobertVH
I am your father
pi_143890148
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 03:12 schreef devzero het volgende:

[..]

Amerikanen "houden" van regeltjes en papierwerk, dus maak je borst maar nat. Overigens vond ik het krijgen (!) van mijn rijbewijs een van de makkelijkste dingen; het enige vervelende was dat toen ik op een H1B zat mijn rijbewijs maar 1 jaar geldig was en ik telkens een nieuwe moest aanvragen en dan voor een maand met een papieren "temporary" license zat.
De DMV is ook een speciale plaats :D

Voor een rijbewijs 40 vragen (van het niveau verkeerstoest basisschool) beantwoorden waarvan je er nog 10 fout mag hebben, daarna een rondje rijden op een kleine kartbaan, 10 meter achteruit rijden en je hebt je rijbewijs _O-

Geen wonder dat de meeste amerikanen eigenlijk voor geen meter kunnen rijden, durven geen initiatief te nemen, hier staan vaak genoeg 3 of 4 man stil bij een 4way stop, iedereen naar elkaar te kijken wie er nu eens eerst gaat
Richtingaanwijzers en spiegels worden ook totaal niet gebruikt door de helft hier :')
pi_143892965
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:04 schreef RobertVH het volgende:
Voor een rijbewijs 40 vragen (van het niveau verkeerstoest basisschool) beantwoorden waarvan je er nog 10 fout mag hebben, daarna een rondje rijden op een kleine kartbaan, 10 meter achteruit rijden en je hebt je rijbewijs _O-
Dat had ik ook verwacht, maar ik heb nooit een theorie of rijtest hoeven doen. Mijn aanvraag werd direct "goedgekeurd" en ik kon na mijn oogtest weer gaan en krijg mijn FL rijbewijs opgestuurd in de post.

quote:
hier staan vaak genoeg 3 of 4 man stil bij een 4way stop, iedereen naar elkaar te kijken wie er nu eens eerst gaat
Hier is het precies omgekeerd. Als je 2 seconden aarzelt, dan neemt iemand anders jouw beurt.

quote:
Richtingaanwijzers en spiegels worden ook totaal niet gebruikt door de helft hier :')
Hoe kun je nou een richtingaanwijzer gebruiken als je in 1 hand een kop koffie hebt en in je andere een telefoon?
pi_143893608
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef devzero het volgende:
[..]

Hier is het precies omgekeerd. Als je 2 seconden aarzelt, dan neemt iemand anders jouw beurt.
Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil :') ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen ;(.

Gelukkig hebben we hier wel redelijk wat rotondes, dat gaat altijd wel lekker. Tenzij je achter iemand zit die bang is van rotondes en enorm treuzelend de rotonde opgaat, precies op een moment dat er geen ruimte is. Of dat er weer eens iemand met een noodgang via een rotonde een gebouw in vliegt (zoals een paar weken terug), dan gaan er nog wel eens mensen dood ;(.
En dan zijn er mensen die argumenten gebruiken als "je ziet de rotondes niet aankomen / ze zijn onduidelijk aangegeven". Nee, een enorme berg aan groen en stoepranden zijn inderdaad nogal makkelijk over het hoofd te zien, en of dat ze dan wel opeens op borden letten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:42:08 #227
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143899342
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:38 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil :') ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen ;(.

Gelukkig hebben we hier wel redelijk wat rotondes, dat gaat altijd wel lekker. Tenzij je achter iemand zit die bang is van rotondes en enorm treuzelend de rotonde opgaat, precies op een moment dat er geen ruimte is. Of dat er weer eens iemand met een noodgang via een rotonde een gebouw in vliegt (zoals een paar weken terug), dan gaan er nog wel eens mensen dood ;(.
En dan zijn er mensen die argumenten gebruiken als "je ziet de rotondes niet aankomen / ze zijn onduidelijk aangegeven". Nee, een enorme berg aan groen en stoepranden zijn inderdaad nogal makkelijk over het hoofd te zien, en of dat ze dan wel opeens op borden letten.
In Amerika is het first come, first go toch ?

Hier in NL maak ik ook regelmatig mee dat er 4 auto's tegelijk staan en niemand durft omdat rechts voorang heeft, dan ben ik ook altijd degene die dan maar als eerste durft :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_143900523
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:42 schreef DaMook het volgende:

[..]

In Amerika is het first come, first go toch ?
Van wat ik er altijd van begreep wel, ja. Dus als jij als eerst bij de kruising aankomt, mag jij er als eerst over.
Er zijn nog wel wat regels wanneer je van tegengestelde richtingen komt, dan mag je wel tegelijk rechtdoor of rechtsaf en dergelijke, maar 9 van de 10 keer is het "wie is er het eerst" of "wie gaat er het eerst", da's mijn ervaring. Tenzij 't een kruising is waar de stoplichten 't niet doen, dan moet je wel opletten wie wanneer gaat (rechts heeft voorrang, met de klok mee, etc.).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:11:25 #229
154052 RobertVH
I am your father
pi_143900761
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:21 schreef devzero het volgende:

[..]

Hoe kun je nou een richtingaanwijzer gebruiken als je in 1 hand een kop koffie hebt en in je andere een telefoon?
_O-
Vergeet de $1 burger niet en een 52oz slush/slurpy

quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:38 schreef OMG het volgende:

[..]

Dat doe ik dus. Ik sta stil (nou ja... stil :') ), en als niemand gaat dan slinger ik m'n auto de kruising op, 't moet wel een beetje door blijven gaan. In tegenstelling tot die aparte figuren die stoppen en vervolgens wachten tot al het andere verkeer ook stil staat (ook al zijn die auto's nog lang niet bij de stopborden). Ja, daar heb ik er een paar van in de buurt wonen. Lekker alles ophouden, en dan vervolgens ook 10mph onder de limit doen ;(.
Ja dat soort volk bedoel ik inderdaad, die blijven staan als er 10 meter van de andere kant een auto aankomt die ook moet stoppen. Die mensen hebben ook nog wel eens de gewoonte om dan te blijven staan en met handgebaren de andere auto ook nog eens voor te laten gaan. |:(

quote:
Gelukkig hebben we hier wel redelijk wat rotondes, dat gaat altijd wel lekker. Tenzij je achter iemand zit die bang is van rotondes en enorm treuzelend de rotonde opgaat, precies op een moment dat er geen ruimte is. Of dat er weer eens iemand met een noodgang via een rotonde een gebouw in vliegt (zoals een paar weken terug), dan gaan er nog wel eens mensen dood ;(.
En dan zijn er mensen die argumenten gebruiken als "je ziet de rotondes niet aankomen / ze zijn onduidelijk aangegeven". Nee, een enorme berg aan groen en stoepranden zijn inderdaad nogal makkelijk over het hoofd te zien, en of dat ze dan wel opeens op borden letten.
Gelukkig eigenlijk geen rotondes hier in het normale verkeer, in een shopping mall wel 2 stuks maar het verkeer valt daar wel mee. Alhoewel vorige week wel bijna een Trailblazer in m'n zijkant toen die besloot vanuit een parkeervak de rotondo op te rijden zonder te kijken...

Had ook een collega die klaagde over de red-light cameras, er hing geen bord dat er een flitscamera was - dus die vond het oneerlijk dat hij geflitst werd toen die door rood knalde.

Laten we over amerikanen & fileparkeren maar niet beginnen :X

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertVH op 27-08-2014 23:20:14 ]
pi_143902914
In NYC kunnen ze anders vrij aardig fileparkeren. Wel bumper aan bumper uiteraard :P

Wat wel chill is dat ze hier een aantal meter voor een zebrapad al stoppen, zodat je zeker weet dat ze stil staan. Eerste domme ongeluk hier ook al gezien, vrouwtje boekt haar auto vol in iemands zijkant, zij stond voor een stopbord.
pi_143918982
quote:
7s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:06 schreef OMG het volgende:
Tenzij 't een kruising is waar de stoplichten 't niet doen, dan moet je wel opletten wie wanneer gaat (rechts heeft voorrang, met de klok mee, etc.).
In Florida is het dat als verkeerslichten niet functioneren, het kruispunt als een 4-way stop moet worden behandeld. Je kunt je voorstellen dat bij een grote kruising dat toch "grappige" situaties kan leiden.
pi_143920443
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:15 schreef devzero het volgende:

[..]

In Florida is het dat als verkeerslichten niet functioneren, het kruispunt als een 4-way stop moet worden behandeld. Je kunt je voorstellen dat bij een grote kruising dat toch "grappige" situaties kan leiden.
Hier ook hoor, en als ik het niet zeker weet dan wacht ik af wat de auto(s) naast mij doen. :P. Maar ik bedoelde meer dat er redelijk wat regels zijn voor 4-way stops, waar bij normale 1 baans wegen de helft van de mensen zich niet aan lijken te houden (zoals iemand die linksaf wil en niet de beurt van degene links van hem/haar af wil wachten, terwijl die ander ook nog eens eerder stil stond), maar dit bij kruispunten met 2-3 banen waar de lichten het niet doen (meestal) een stuk beter gaat. Althans, hier.

En dit vind ik dan weer een stomme kruising. 't is een 4-way stop. 1 baan vanuit het noorden, 2 vanuit het westen, 3 vanuit het zuiden, en 1 vanuit het oosten. Hier vergeten mensen nog wel eens wie er nou mag, want niet iedereen bij de richtingen waar 2 - 3 banen zijn staat tegelijk stil.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_143926591
Har har, richtingaanwijzer op een Amerikaanse auto? Je bedoelt die "knop" die de gewone (witte) sidelights doet knipperen, die soms per ongeluk ook echt gebruikt wordt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_143928676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:01 schreef Viezze het volgende:
In NYC kunnen ze anders vrij aardig fileparkeren. Wel bumper aan bumper uiteraard :P

Wat wel chill is dat ze hier een aantal meter voor een zebrapad al stoppen, zodat je zeker weet dat ze stil staan. Eerste domme ongeluk hier ook al gezien, vrouwtje boekt haar auto vol in iemands zijkant, zij stond voor een stopbord.
In NYC mag je alleen niet ror toch? En linksaf door rood een 1 richtingsweg in?
pi_143934165
Linksaf door rood als je van een 1-richtingsweg een 1-richtingsweg ingaat. Tsja, heel veel mensen die niet goed daar mee om weten te gaan en ik blijf het een rare constructie vinden omdat er bijna nooit een goed overzicht is.
pi_143935402
quote:
9s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:25 schreef devzero het volgende:
Linksaf door rood als je van een 1-richtingsweg een 1-richtingsweg ingaat. Tsja, heel veel mensen die niet goed daar mee om weten te gaan en ik blijf het een rare constructie vinden omdat er bijna nooit een goed overzicht is.
Het is toch niets anders dan rechts door rood? Het is wel de bedoeling dat je linksaf dan ook de meest linker baan indraaid en niet rechts uitkomt.
pi_143935848
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:55 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Het is toch niets anders dan rechts door rood? Het is wel de bedoeling dat je linksaf dan ook de meest linker baan indraaid en niet rechts uitkomt.
Het is bijna het zelfde. Als je rechts afgaat en dus links kijkt naar verkeer, dan heb je een iets beter zichtshoek dan links afslaan en rechts kijken. Een voordeel van links afslaan door rood is wel dat je je niet druk hoeft te maken om tegemoetkomend verkeer (wat bv net een groene pijl heeft gekregen bij 2 righting wegen en rechts afslaan).

En meest linker baan is lastig als je op van een 1-righting 2-baansweg naar een 1-richting 3-baansweg gaat ;)
pi_143939705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:30 schreef rogier21 het volgende:

[..]

In NYC mag je alleen niet ror toch? En linksaf door rood een 1 richtingsweg in?
Weet ik niet, heb geen auto :P Het was al bijzonder genoeg dat ze rechts door rood mogen voor mij :+
pi_143976542
Goed, het blijkt dus dat mijn Nederlandse rijbewijs icm mijn internationale rijbewijs niet geldig is om instant een Colorado Driver License te krijgen. Voor Duitsers en Fransen was het wel mogelijk :') Anyway, direct maar de written test ingevuld en gehaald natuurlijk. Morgen staat de rijtest op het programma, kan ook niet moeilijk zijn.
pi_143978658
Heb je in omliggende staten gekeken? Ik ben ook naar een andere provincie gereden alleen om rbw om te wisselen.
pi_143979087
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:00 schreef rogier21 het volgende:
Heb je in omliggende staten gekeken? Ik ben ook naar een andere provincie gereden alleen om rbw om te wisselen.
Kan dat? Ik dacht dat je alleen een rijbewijs kon krijgen van de staat waar je woont.
pi_143979565
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:17 schreef devzero het volgende:

[..]

Kan dat? Ik dacht dat je alleen een rijbewijs kon krijgen van de staat waar je woont.
Dat dacht ik ook. Als ik naar een andere staat zou verhuizen, dan moet ik voor zover ik weet daar een nieuwe ID / drivers license aanvragen, want m'n Indiana ID/rijbewijs is dan niet meer geldig.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_143980511
Klopt, maar je kan vaak ook adres van vrienden opgeven, moet je ze wel hebben daar natuurlijk :P

Although ik spreek nu over Canada en niet de states. Ben zelf van Alberta naar BC gereden, NL rijbewijs omgewisseld voor een BC rijbewijs, dat is opgestuurd naar vrienden in Vancouver, die hebben het weer aan mij gegeven en ik heb in Alberta weer mijn BC rijbewijs omgewisseld.

Vaak hoef je bij het omwisselen geen bewijs van inwonen te tonen maar is een adres voldoende.
pi_143988699
Iemand ervaring met een master in de VS? Ik zou er graag mijn LL.M. halen maar schrik nogal van de tuition (zo'n $50.000 gemiddeld). Ik lees wel dingen over grants en scholarships, maar die zijn niet altijd beschikbaar voor internationale studenten (hoewel ik straks ook niet meer echt te zien ben als internationale student, maar dat terzijde).

Iemand hier die een master in de VS heeft gedaan en een scholarship of grant heeft weten te bemachtigen?
pi_144143596
Heeft iemand een idee of een link waar je de werkgevers en nemers sociale lasten kan bereken of vinden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144159296
Yes perfect mister
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_144184304
Ik was vanochtend op het consulaat in Los Angeles om mijn paspoort te verlengen en daar werd mij verteld dat ze het consulaat gaan sluiten volgend jaar. Dus voor iedereen die in de buurt zit daar misschien even een idee het paspoort te verlengen zolang het nog kan.
  donderdag 4 september 2014 @ 23:28:40 #249
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144187969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:53 schreef Ainnir het volgende:
Ik was vanochtend op het consulaat in Los Angeles om mijn paspoort te verlengen en daar werd mij verteld dat ze het consulaat gaan sluiten volgend jaar. Dus voor iedereen die in de buurt zit daar misschien even een idee het paspoort te verlengen zolang het nog kan.
Niet alleen daar, maar wereldwijd gaan consulaten sluiten ivm bezuinigingen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144191790
quote:
2s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:28 schreef DaMook het volgende:

[..]

Niet alleen daar, maar wereldwijd gaan consulaten sluiten ivm bezuinigingen.
Hoe dan passport verlengen?
pi_144192094
Van de website:

From January 1, 2015 onward, passport and visa applications can only be submitted at the Dutch consulates general in Miami, San Francisco, Chicago and New York, and at the Netherlands Embassy in Washington, D.C. Until October 1, 2015, it is also possible to apply at the offices of our honorary consuls in Atlanta, Boston and Los Angeles.

Misschien dat dit oud nieuws is, ik wist het iig nog niet.
pi_144213387
Ach, Miami is maar een "paar" uur rijden voor mij.
pi_144213948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 04:13 schreef Ainnir het volgende:
Van de website:

From January 1, 2015 onward, passport and visa applications can only be submitted at the Dutch consulates general in Miami, San Francisco, Chicago and New York, and at the Netherlands Embassy in Washington, D.C. Until October 1, 2015, it is also possible to apply at the offices of our honorary consuls in Atlanta, Boston and Los Angeles.

Misschien dat dit oud nieuws is, ik wist het iig nog niet.
Kan via de post, toch? Zo heb ik het vorige keer ook gedaan, dacht ik. Hoewel ik toen nog in Boston woonde...
Jesus saves but death prevails.
pi_144214224
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:02 schreef Shivo het volgende:

[..]

Kan via de post, toch? Zo heb ik het vorige keer ook gedaan, dacht ik. Hoewel ik toen nog in Boston woonde...
Zover ik weet kun je het alleen in persoon doen. Maar ik zal eens zoeken naar een bron voor dat. Je denkt waarschijnlijk aan het laten opsturen na de aanvraag, dat kun je via de post doen (het komt dan uit Washington DC)

quote:
Als aanvrager verschijnt u persoonlijk bij de ambassade of het consulaat zodat uw identiteit kan worden vastgesteld.
http://www.rijksoverheid.(...)en-in-het-buitenland
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:47:54 #255
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_144227733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 02:12 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Hoe dan passport verlengen?
Ik kan het bericht zelf niet meer terug vinden, maar volgens mijn naar de ambassade of nederland.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_144227919
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:47 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik kan het bericht zelf niet meer terug vinden, maar volgens mijn naar de ambassade of nederland.
Maar als je passport verlopen is kan je niet vliegen, ook niet binnenlands! Wordt nog leuk dan :P
pi_144230619
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:07 schreef devzero het volgende:

[..]

Zover ik weet kun je het alleen in persoon doen. Maar ik zal eens zoeken naar een bron voor dat. Je denkt waarschijnlijk aan het laten opsturen na de aanvraag, dat kun je via de post doen (het komt dan uit Washington DC)

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)en-in-het-buitenland
thx
Jesus saves but death prevails.
pi_144264557
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:53 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Maar als je passport verlopen is kan je niet vliegen, ook niet binnenlands! Wordt nog leuk dan :P
Je moet je paspoort verlengen voordat hij verloopt! Anders verblijf je in het gastland zonder geldige rijsdocumenten reisdocumenten.

Goed nieuws voor iedereen, het nieuwe paspoort is 10 jaar geldig. 5 jaar is ook bezopen kort, als het tegen zit moet je na 3,5 jaar een nieuw paspoort als het gast land verlangt dat je paspoort 6 maanden geldig is na het verlopen van een 1 jaar visum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sparqq op 08-09-2014 06:02:05 ]
pi_144300691
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:04 schreef Sparqq het volgende:
zonder geldige rijsdocumenten.
Ik verblijf al jaren in de VS zonder geldig rijsdocument.
pi_144300729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:53 schreef rogier21 het volgende:
kan je niet vliegen, ook niet binnenlands
je gebruikt toch je Amerikaanse rijbewijs bij binnenlandse vluchten?
pi_144301253
quote:
12s.gif Op maandag 8 september 2014 01:19 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik verblijf al jaren in de VS zonder geldig rijsdocument.
Mag je van geluk spreken dat je nog nooit bent aangehouden voor illegale bakactiviteiten.
pi_144376362
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:50 schreef Viezze het volgende:

[..]

Mag je van geluk spreken dat je nog nooit bent aangehouden voor illegale bakactiviteiten.
Zo melig :D

Wie heeft er hier ervaring met het opsturen van spullen naar NL? Ik heb rond de 6 kleine verhuisdozen aan spullen gok ik, maar hoe krijg ik dat het beste daar (zonder douaneproblemen)? Per doos opsturen via UPS oid, of alles opbreken in kleine pakketjes via de post? (Het moet ook betaalbaar blijven)
pi_144377863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:01 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Zo melig :D
Die devzero vergist zich nooit weer met spelling! 8-)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_144396084
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die Sparqq vergist zich nooit weer met spelling! 8-)
pi_144399745
Heb het geluk dat ik over drie weken in Boston zodat ik daar ter plekke bij het consulaat (dat nog tot eind dit jaar open is) een nieuw paspoort aan kan vragen. En dan op naar de volgende stap, eindelijk de green card aanvraag. Mag onderhand wel eens, na bijna negen jaar op J1/H1b visums.
Jesus saves but death prevails.
pi_144473130
Vanochtend de eerste sneeuw gehad hier nabij Denver, Colorado. De temperatuur wil vandaag ook niet boven de 5 graden uitkomen. Gelukkig zal het morgen weer 25 graden worden volgens het weerbericht.
pi_144474257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:30 schreef Sjouveur het volgende:
Vanochtend de eerste sneeuw gehad hier nabij Denver, Colorado. De temperatuur wil vandaag ook niet boven de 5 graden uitkomen. Gelukkig zal het morgen weer 25 graden worden volgens het weerbericht.
Hier (Wyoming) sneeuwde het gisteravond. Niet veel, en het smolt zodra het de grond raakte, maar toch... het is pas half september :o
pi_144974985
Hoe makkelijk is het tegenwoordig om een Amerikaanse creditcard in NL te gebruiken? Ik heb er net een aangevraagd van Chase, zonder buitenlandse transactiekosten. De kaart heeft wel een chip maar geen PIN.. gaat dat wel werken in Nederland?
pi_144983101
Ik heb een debit en credit cards van Chase. Beide zijn Visa en werken overal waar ze Visa accepteren. Op m'n credit card zit trouwens geen chip. Op m'n credit card van Sears ook niet.

Voordat je het land uit gaat moet je wel aan de bank laten weten dat je het land uit gaat, anders gaat meteen de fraud protection af en blokkeren ze de handel. Dat gebeurde bij mij zelfs omgekeerd toen ik weer thuis was in de VS en we even boodschappen gingen doen; 15 minuten na te hebben afgerekend kreeg ik een telefoontje van Chase over het feit dat m'n card op de dag van terugkomst al werd gebruikt. Of ik even kon bevestigen dat ik het inderdaad was.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145035165
Ik heb afgelopen voorjaar een paar keer in Duitsland gehad dat mijn credit card zonder chip niet werd geaccepteerd omdat ik geen pin had. Ik weet niet hoe de situatie is in Nederland, want ik ben daar al een tijdje niet meer geweest.

Het wordt overigens tijd dat ze deze "nieuwe" techniek invoeren in de US. Ik heb een cc bij BoA and Capital One en BoA gaat het invoeren, maar...
quote:
The magnetic stripe on the back of the card can be swiped as you do today. If a retailer has a chip-enabled terminal, you can make purchases by inserting your chip card face-up in the terminal and providing your signature to complete the purchase. In some cases a PIN may be requested; you will need to communicate to the merchant that your card requires a signature only.
:'(
pi_145036973
quote:
15s.gif Op maandag 29 september 2014 21:58 schreef devzero het volgende:
Ik heb afgelopen voorjaar een paar keer in Duitsland gehad dat mijn credit card zonder chip niet werd geaccepteerd omdat ik geen pin had. Ik weet niet hoe de situatie is in Nederland, want ik ben daar al een tijdje niet meer geweest.

Het wordt overigens tijd dat ze deze "nieuwe" techniek invoeren in de US. Ik heb een cc bij BoA and Capital One en BoA gaat het invoeren, maar...

[..]

:'(
Zelfs met een US creditcard in Canada ben je soms de sjaak! In Nederland/Frankrijk kan je het wel schudden, de meeste winkeliers zullen niets anders snappen dan een pincode.
  maandag 29 september 2014 @ 23:30:16 #272
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_145039137
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:38 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Zelfs met een US creditcard in Canada ben je soms de sjaak! In Nederland/Frankrijk kan je het wel schudden, de meeste winkeliers zullen niets anders snappen dan een pincode.
Hier is idd alles voortaan chip en pin. Ik mis de swipe en sign tijd wat dat betreft wel.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_145067554
Hallo hallo.

Als alles gaat volgens planning ga ik voor mijn afstuderen begin 2015 een paar maanden in Connecticut wonen en werken. Nu is het bedrijf waarvoor ik dat ga doen aan het kijken of ze ook mijn onderdak gaan regelen en betalen, maar het kon geen kwaad om zelf ook rond te kijken zeiden ze. Het visum regelen zij ook gelukkig.

Nu ga ik werken in Wilton, CT. Dit is alleen een villawijk en daar iets vinden is lastig. Ik heb mijn oog laten vallen op de stad Stamford, dan is het prima aan te rijden met de auto. Plus het feit dat je dan ook redelijk snel in Manhattan zit 8-).

Nu ben ik gaan zoeken op craigslist. Ik ben net begonnen dus ik zal eerst even zelf uitzoeken hoe die site precies in elkaar zit, maar hebben jullie nog andere tips om tijdelijke woonplekken te vinden in de VS? Het liefst iets met huisgenoten, want zo hou ik nog een beetje een sociaal leven had ik bedacht :)
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_145531911
Weet er hier iemand of en hoeveel een tandartsverzekering in Nederland dekt wat betreft implantaten? Gewoon, uit nieuwschierigheid.

Bij 1 van m'n voortanden is de wortel horizontaal gebroken, en daar moet nu een implantaat in. En m'n verzekering vergoed daar lekker niks voor, ofwel, ik mag zelf even $3,900 ophoesten. Je zou er bijna voor naar Mexico rijden. ;(.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145640030
ik ben nederland kapot zat met dat zwart piet gezeik ik overweeg 2 jaar te gaan wonen bij een kennis in san diego hoe krijg ik een amerikaans paspoort en ik zie op mtv altijd tieners met dikke auto's hoeveel verdien je met partime baan per uur?
pi_145640196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:27 schreef Gulmez het volgende:
ik ben nederland kapot zat met dat zwart piet gezeik ik overweeg 2 jaar te gaan wonen bij een kennis in san diego hoe krijg ik een amerikaans paspoort en ik zie op mtv altijd tieners met dikke auto's hoeveel verdien je met partime baan per uur?
:')
pi_145640248
Amerikaans paspoort krijg je bij een doos Cheerios.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145640478
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:34 schreef OMG het volgende:
Amerikaans paspoort krijg je bij een doos Cheerios.
lees dat je een green card ofzo nodig heb blijf wel hier lijkt me echt een gedoe haha
pi_145640608
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:42 schreef Gulmez het volgende:

[..]

lees dat je een green card ofzo nodig heb blijf wel hier lijkt me echt een gedoe haha
Je mag mijn Amerikaanse paspoort wel kopen.
pi_145640817
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:46 schreef brojo het volgende:

[..]

Je mag mijn Amerikaanse paspoort wel kopen.
kan denk nie
pi_145642469
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:04 schreef OMG het volgende:
Weet er hier iemand of en hoeveel een tandartsverzekering in Nederland dekt wat betreft implantaten? Gewoon, uit nieuwschierigheid.

Bij 1 van m'n voortanden is de wortel horizontaal gebroken, en daar moet nu een implantaat in. En m'n verzekering vergoed daar lekker niks voor, ofwel, ik mag zelf even $3,900 ophoesten. Je zou er bijna voor naar Mexico rijden. ;(.
Dat verschilt per verzekering...
pi_145647811
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 15:42 schreef Gulmez het volgende:

[..]

lees dat je een green card ofzo nodig heb blijf wel hier lijkt me echt een gedoe haha
Groene kaart krijgen is tegenwoordig amper nog een probleem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145720065
ik heb een US passport en mijn Nederlands passport is in de shreder gegaan....
Free people own guns! Slaves do not!
pi_145723068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:35 schreef Agiath het volgende:
Nu ga ik werken in Wilton, CT. Dit is alleen een villawijk en daar iets vinden is lastig. Ik heb mijn oog laten vallen op de stad Stamford, dan is het prima aan te rijden met de auto. Plus het feit dat je dan ook redelijk snel in Manhattan zit 8-).
ASML? Heb er nog wel eens gesolliciteerd. Leek me wel een aardig bedrijf om bij te werken.

Wel een geinige buurt daar, met veel industrie uit de jaren Reagan, toen er miljarden in techniek zijn gestopt voor defensie. Maar wel duur wonen idd.

quote:
Nu ben ik gaan zoeken op craigslist. Ik ben net begonnen dus ik zal eerst even zelf uitzoeken hoe die site precies in elkaar zit, maar hebben jullie nog andere tips om tijdelijke woonplekken te vinden in de VS? Het liefst iets met huisgenoten, want zo hou ik nog een beetje een sociaal leven had ik bedacht :)
Ik heb jaren met Amerikanen samengewoond en twee van de drie keer vond ik het een mindere ervaring. Kan ook aan mij liggen hoor, maar ik vond het bijvoorbeeld best irritant dat room mates dachten dat hun moeder was meeverhuisd, en dat die het zaakje wel op zou ruimen. Ook ben ik een aantal keer 's nachts wakker geworden, omdat het hele huis vol rook stond, omdat een room mate nog spaghetti wilde maken, en toen in slaap viel. Het zijn net grote kinderen, Amerikanen.

De meeste Amerikanen zijn wel erg sociaal, en je wordt met een beetje geluk zo opgenomen in een vriendenkring, bijvoorbeeld via collega's.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_145723073
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 15:04 schreef OMG het volgende:
Bij 1 van m'n voortanden is de wortel horizontaal gebroken, en daar moet nu een implantaat in. En m'n verzekering vergoed daar lekker niks voor, ofwel, ik mag zelf even $3,900 ophoesten. Je zou er bijna voor naar Mexico rijden. ;(.
Ik zou er voor naar Korea vliegen. Heeft het zin om in de VS rond te shoppen? Misschien dat er een arts is die het voor minder wil doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_145754940
Vandaag een nieuw hoogtepunt van religekkies gezien hier op de campus... Twee oudere vrouwen met stokken in hun handen, waaraan ze bebloede tampons en maandverband hadden vastgeknoopt... Ze probeerden die stokken bij iedereen onder de neus te duwen, met de geweldige boodschap dat "premarital sex and homosexual sex is the work of the devil! You are all going to hell!" _O- _O-
pi_145766924
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:15 schreef Royyy het volgende:
Vandaag een nieuw hoogtepunt van religekkies gezien hier op de campus... Twee oudere vrouwen met stokken in hun handen, waaraan ze bebloede tampons en maandverband hadden vastgeknoopt... Ze probeerden die stokken bij iedereen onder de neus te duwen, met de geweldige boodschap dat "premarital sex and homosexual sex is the work of the devil! You are all going to hell!" _O- _O-
Ze zijn vermoord neem ik aan?
U MAD?
pi_145774985
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 05:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zou er voor naar Korea vliegen. Heeft het zin om in de VS rond te shoppen? Misschien dat er een arts is die het voor minder wil doen.
Van wat ik begreep was de prijs redelijk "markt conform". Ik had nog een andere naam die goedkoper zou zijn gekregen van 1 van de assistentes bij m'n tandarts, wat reviews van gelezen, allemaal lang niet zo positief als de arts waar ik gisteren ben geweest.

Daarnaast is m'n implantaat gisteren niet direct gezet, want door een ontsteking was er niet genoeg bot over. Dus bonegrafting, de hele handel is dichtgenaaid, en over een maand of 4 opnieuw proberen. Dat zou dus minstens 2 trips naar 't buitenland worden :P.

Wel een nep tand in nu. Die hillbilly / meth head look vind toch niet zo tof. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145779082
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:23 schreef OMG het volgende:
Die hillbilly / meth head look vind toch niet zo tof.
Integratie heet dat, wen er maar aan.
pi_145906193
Ik zit inmiddels alweer een weekje in Nederland, en ik kan hier echt (tot nu toe) overal betalen met mijn Chase Chip + Signature. Gewoon niet zeggen dat het een Visa kaart is, in apparaatje stoppen, en er komen vanzelf twee bonnetjes uit. Handtekening zetten en klaar. Heb veel rare blikken gekregen maar het werkt wel :Y
  zondag 9 november 2014 @ 06:34:51 #291
154052 RobertVH
I am your father
pi_146454736
http://m.accuweather.com/(...)t-central-u/36890008
Haal je uggs maar uit de kast...
pi_146467927
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 06:34 schreef RobertVH het volgende:
http://m.accuweather.com/(...)t-central-u/36890008
Haal je uggs maar uit de kast...
Pff ik heb het al gemerkt (in Canada!), dikke laag sneeuw en spekglad..
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:26:01 #293
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_146794020
Hoe groot is de kans om een Greencard te winnen in die lottery?
Of zijn er nog andere manieren om in de VS te kunnen wonen en werken?

Ik zat al te denken om politiek asiel aan te vragen maar dan nemen ze me waarschijnlijk niet serieus.
Hoe dan ook wil ik weg uit dit verschrikkelijke zichzelfhatende kutland.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_146832371
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:59 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Pff ik heb het al gemerkt (in Canada!), dikke laag sneeuw en spekglad..
Hier (NJ) al een beetje sneeuw gehad, en maandag in NYC heeft het de hele dag gevroren. Ik vrees met grote vrezen :P
pi_146832455
Op het moment is het hier (WY) weer relatief warm, rond de 0 graden celsius. Afgelopen week een paar dagen van bijna -30 celsius gehad... Wel maar heel weinig sneeuw, ondanks de kou.
pi_146832479
Ik heb een klus in de VS (Ohio), maar die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen. Waar is dat MMGW als je het nodig hebt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_146832523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 04:16 schreef Royyy het volgende:
Op het moment is het hier (WY) weer relatief warm, rond de 0 graden celsius. Afgelopen week een paar dagen van bijna -30 celsius gehad... Wel maar heel weinig sneeuw, ondanks de kou.
Ik beloof dat ik pas zal klagen als het hier onder de -30 wordt :+
pi_146855179
quote:
6s.gif Op donderdag 20 november 2014 04:25 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb een klus in de VS (Ohio), maar die probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen. Waar is dat MMGW als je het nodig hebt?
Die doet het prima, vandaar het enhanced lake effect ;)

Gisteren overigens terug van DC naar Cleveland gereden, en overal prima te doen. Koud, OK, maar tenzij je die klus voor een half jaar uit kan stellen zou ik nu maar even langs komen :)
pi_146860693
Bij gebrek aan maartena (als je meeleest: ;) ) zal ik het maar zeggen: in Houston was het vandaag een graad of 18. Lekker buiten lopen met het hondje.
Jesus saves but death prevails.
pi_146860698
Voor het weer hoef ik dus vandaag niet naar Houston, dat hebben we namelijk hier ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 24 november 2014 @ 12:31:20 #301
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_146951626
Even uit nieuwsgierigheid: zijn er hier ook Kaaskoppen in Louisiana?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')