Maar paypal is ook niet goedkoop meer. Ik geloof dat je nu bijna 4% fee betaalt voor een internationale transfer, terwijl de laatste keer (paar jaar geleden) ik $12 betaalde voor de wire fee bij BoA. Ooit ook eens een check aan mezelf uitgeschreven en die opgestuurd naar de postbank, dat koste me 11euro (het heet al jaren geen postbank meer, dus ook wat oudere info).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:14 schreef OMG het volgende:
Geld overmaken heb ik altijd via 2 PayPal rekeningen gedaan.
Dat was vast al weer een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 06:23 schreef OMG het volgende:
Ik weet het niet eens meer, op een bedrag van $100 betaalde ik $1.50 aan transactie kosten of zo.
SWIFT, IBAN, etc etc.quote:Maar goed, ik ben lui en heb een hekel aan mensen, dus lekker vanaf een computerscherm dat soort dingen regelen is best makkelijk als je geen zin hebt in tig routing nummers..
Maar hoe doe je het de andere kant op? Het kan goedkoper zijn om geld op te nemen in Europa met een Nederlandse bankpas als je op vakantie bent. Overigens heb ik nooit meer een nieuwe pas gekregen nadat mijn oude postbank ing pas verliep vorig jaar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:21 schreef IrCute het volgende:
Ik neem hier geld op vanuit mijn NL bankrekening en stort het dan vervolgens op mijn US rekening. Op die manier is de koers erg gunstig, paypal heeft een nogal kromme koers + transactiekosten.
Van US naar NL was dat 't een paar maanden geleden nog.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:34 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat was vast al weer een paar jaar geleden.
Ik zou ze gewoon opbellen. Bankrekeningen worden volgens mij niet stilzwijgend gesloten? Ik heb er nog een paar in verschillende landen die ik nog niet heb kunnen sluiten maar waar ook niks meer op staat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:11 schreef Ainnir het volgende:
Ik heb ze nooit gesloten maar er stond ook niks meer op, dus ik neem aan dat ze non-actief zijn, heb er ook nooit meer post van gehad en ben dat inlogdingetje ook kwijt.
Veel goedkoper ja. PayPal naait je gigantisch bij de valutaconversie.quote:Is dat ook goedkoper dan Paypal?
Net even de ABN Amro gebeld (24/7 open ik was zo verbaasd!), maar ze kunnen niks meer vinden onder het bankrekeningnummer, zelfs de creditcardafdeling waar ik mee doorverbonden werd kon ook niks meer vinden over mijn creditcard. Heel vreemd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 01:46 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik zou ze gewoon opbellen. Bankrekeningen worden volgens mij niet stilzwijgend gesloten? Ik heb er nog een paar in verschillende landen die ik nog niet heb kunnen sluiten maar waar ook niks meer op staat.
Misschien heb je een ander account type en krijg je andere fees. Als ik zoek, krijg ik 3.9% + $0.35. Voor $100 dus $4.25 en geen $1.50.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:01 schreef OMG het volgende:
[..]
Van US naar NL was dat 't een paar maanden geleden nog.
Lijkt me inderdaad niet leuk. Je familie zit in Nederland, je vrienden (alhoewel, die zul je in de VS ook hebben) spreek je ook maar 2 a 3 keer per jaar...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 02:21 schreef popolon het volgende:
Ik heb ook nog steeds een Raborekening, da's een potje dat ik elk jaar nodig heb als ik weer een week of twee thuis in NL ben. Moet wel elke keer zwaar aan de bak dan.![]()
En dan kom ik hier terug na twee zware weken van feestjes etc. met vrienden en familie en dan noem ik dit weer thuis. I'm so lost.![]()
Ben dit jaar in april geweest, twee weken en ga in september weer.
![]()
Succes Ainnir. Gaan waar je wilt gaan, laat de negatieve flapdrollen maar lekker drammen.
Zit jij op een J of een F? Overigens welkom in de VS en success met studeren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:10 schreef Viezze het volgende:
Ik heb me ook verbaasd over het papierwerk. Toen ik het visum uiteindelijk binnen had voelde het toch als een overwinning
Amerikanen "houden" van regeltjes en papierwerk, dus maak je borst maar nat. Overigens vond ik het krijgen (!) van mijn rijbewijs een van de makkelijkste dingen; het enige vervelende was dat toen ik op een H1B zat mijn rijbewijs maar 1 jaar geldig was en ik telkens een nieuwe moest aanvragen en dan voor een maand met een papieren "temporary" license zat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:30 schreef Sjouveur het volgende:
Bereid je er trouwens ook op voor dat het papierwerk in de VS ook nog niet over is. Ik zit nu in de procedure om mijn rijbewijs te halen zodat de autoverzekering wat goedkoper uitpakt, papiertjes, regeltjes, wachtrijen, heerlijk.
Maar het is het allemaal waard! Ik geniet hier iedere dag in Golden, Colorado!
De DMV is ook een speciale plaatsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 03:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Amerikanen "houden" van regeltjes en papierwerk, dus maak je borst maar nat. Overigens vond ik het krijgen (!) van mijn rijbewijs een van de makkelijkste dingen; het enige vervelende was dat toen ik op een H1B zat mijn rijbewijs maar 1 jaar geldig was en ik telkens een nieuwe moest aanvragen en dan voor een maand met een papieren "temporary" license zat.
Dat had ik ook verwacht, maar ik heb nooit een theorie of rijtest hoeven doen. Mijn aanvraag werd direct "goedgekeurd" en ik kon na mijn oogtest weer gaan en krijg mijn FL rijbewijs opgestuurd in de post.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 19:04 schreef RobertVH het volgende:
Voor een rijbewijs 40 vragen (van het niveau verkeerstoest basisschool) beantwoorden waarvan je er nog 10 fout mag hebben, daarna een rondje rijden op een kleine kartbaan, 10 meter achteruit rijden en je hebt je rijbewijs![]()
Hier is het precies omgekeerd. Als je 2 seconden aarzelt, dan neemt iemand anders jouw beurt.quote:hier staan vaak genoeg 3 of 4 man stil bij een 4way stop, iedereen naar elkaar te kijken wie er nu eens eerst gaat
Hoe kun je nou een richtingaanwijzer gebruiken als je in 1 hand een kop koffie hebt en in je andere een telefoon?quote:Richtingaanwijzers en spiegels worden ook totaal niet gebruikt door de helft hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |