van alle keren dat ik met het vliegtuig ben gegaan ben ik geen 1x gevraagd om mijn koffer open te doen. maar eens zal toch de eerste keer worden. op http://www.belastingdiens(...)bedrijven/index.html of via de douane app http://www.belastingdiens(...)e_telefoon/is_dit_ok kan je meer info krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 05:40 schreef Brum_brum het volgende:
Ben nu op vakantie in de VS en het is hartstikke mooi. Maarrr ik wil graag een leuk laptopje hebben, en ik ben momenteel in Delaware dus geen diefstal van de overheid met 0% btw. Heeft iemand ervaring met de douane bij onze vriendelijke Duitse buren? Zijn ze van hetzelfde slag als de aasgieren op Schiphol? Hebben ze daar ook het rode en groene poortje en vragen ze daar ook eerst of je echt niks aan te geven hebt als je door het groene heengaat voor ze de controle doen? Tevens kan ik nergens vinden of ze dezelfde 430 euro grens hanteren als de Nederlandsche staat. Weet iemand of dat hetzelfde is en zo nee wat dan wel?
Ja maar ik land dus niet in Nederland maar in Duitsland. Heb zitten googelen en ipv uit te vinden wat je in Duitsland mag invoeren vanuit de VS kon ik alleen maar Nederlandse info vinden. Waaronder een jubbeltopic op fok nadat de Nederlandse minister had besloten om die grens naar 430 euro te verhogen. Vandaar dat ik mij dus afvraag of de Duitse minister wat anders heeft bedacht.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:38 schreef daanski82 het volgende:
[..]
van alle keren dat ik met het vliegtuig ben gegaan ben ik geen 1x gevraagd om mijn koffer open te doen. maar eens zal toch de eerste keer worden. op http://www.belastingdiens(...)bedrijven/index.html of via de douane app http://www.belastingdiens(...)e_telefoon/is_dit_ok kan je meer info krijgen.
Gewoon uit de verpakking halen en de doos weggooien. Mijn ouders hebben meerdere laptops uit de US meegenomen, voor zelf en vrienden, in de tijd dat ik hier woon.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja maar ik land dus niet in Nederland maar in Duitsland. Heb zitten googelen en ipv uit te vinden wat je in Duitsland mag invoeren vanuit de VS kon ik alleen maar Nederlandse info vinden. Waaronder een jubbeltopic op fok nadat de Nederlandse minister had besloten om die grens naar 430 euro te verhogen. Vandaar dat ik mij dus afvraag of de Duitse minister wat anders heeft bedacht.
Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zatquote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:32 schreef Shivo het volgende:
Hoe dat zo? Lijkt me een behoorlijke verbetering! Wel koud in de winter...
Wat voor een visum heb je dan ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zatVind Chicago super, ben de winters al gewend, en heb er nu een apartementje plus kamergenoot gevonden! ( Craigslist
) Nu nog een baan
net een OPT op mijn studenten visum gekregenquote:
Wow, wist niet eens dat dat kon, dus je kunt maar max een jaar blijven?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 20:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
net een OPT op mijn studenten visum gekregen
Chicago, nice! Mocht je nog tips qua restaurants e.d. nodig hebben, moet je maar een berichtje sturen, heb er een aantal maanden downtown gewoond.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:47 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik ben klaar met mijn studie en wil nog niet terug naar Nederland. Mijn college was in een klein stadje in Illinois... Maar daar wil ik niet nog langer zitten, ben de mais wel zatVind Chicago super, ben de winters al gewend, en heb er nu een apartementje plus kamergenoot gevonden! ( Craigslist
) Nu nog een baan
Hier in DC is het ook goed toevenquote:Op zondag 11 augustus 2013 03:32 schreef Shivo het volgende:
Lekkere temperaturen in Phoenix! Ik zit in Houston, ook warm.
tot ik met een nieuwe oplossing komquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:39 schreef IrCute het volgende:
[..]
Wow, wist niet eens dat dat kon, dus je kunt maar max een jaar blijven?
topquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:42 schreef artm het volgende:
[..]
Chicago, nice! Mocht je nog tips qua restaurants e.d. nodig hebben, moet je maar een berichtje sturen, heb er een aantal maanden downtown gewoond.
Stuur maar een DM.quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:06 schreef Mishu het volgende:
Niemand hier toevallig een couchesurf plek beschikbaar in september in de omgeving Chicago/New York/Atlantic City toevallig? Of iets in de buurt?
Ga van 10 september tot 2 oktober naar Amerika!!
36C? Voor het weer hoef ik dus niet naar Houston, want zulk weer hebben we hier ook.quote:Op maandag 12 augustus 2013 05:10 schreef Shivo het volgende:
[..]
Washington DC - 32C
Houston - 36C
Phoenix - 41C
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:50 schreef RobertVH het volgende:
33°C, benauwd met onweer stipt rond 4pm elke dag - lang leve Florida in de zomer.
Aan de positieve kant, gisteren interview by USCIS en alles goedgekeurd en nog zelfde dag bevestiging dat mijn GC wordt gemaakt en opgestuurd
Er zijn sowieso weinig redenen om naar Houston te gaan...quote:Op maandag 12 augustus 2013 06:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
36C? Voor het weer hoef ik dus niet naar Houston, want zulk weer hebben we hier ook.
Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef kristalhelder het volgende:
Ik overweeg zelf een hele tijd te studeren en daarna te wonen in de US. Ik heb alleen een paar medische problemen, zullen ze dan moeilijk doen bij de medische controle. Neem ik mee in de overweging
Geen geestelijke problemen, besmettelijke ziekten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:45 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.
Maar dat hang er ook weer vanaf hoe je van plan bent te emigregen (onder welk visum, etc)
Als je veel gebruitk maakt van je huidige zorgverzekering of het probleem dat je hebt is terugkerend dan kun je (heel simpel gezegd) beter in Nederland blijven. Met obamacare zit er wat vooruitgang in maar als jij met een waslijst aan 'pre-existing conditions' op de proppen komt dan kun je een degelijke betaalbare verzekering in amerika wel vergeten.
Bij mijn medisch onderzoek in de VS checkten ze ook al mijn vaccinaties die ik sinds een kind heb gehad en miste er nog 2. Daarnaast een paar random vragen, of ik ooit psychische hulp heb gehad of een drugsverslaafde ben geweest..![]()
Voor de rest eigenlijk niks, geen foto's of echt onderzoek, gewoon vragen afhandelen en checklist of ik alle vaccinaties heb en up-todate, of het in NL anders is weet ik niet.
Ik blijf het belachelijke vinden dat medische zorg in de US of A zo belachelijk duur en exclusief is geworden voor de massa en aan allerlei voorwaarden is ontworpen,puur en alleen om de leidinggevenden in deze branche verder te kunnen voorzien in nog meer geld en dure voorzieningen die uiteraard alleen voor hen is weggelegd. Een zoveelste melkkoe voor de 1% aldaar die dit met gemak kan betalen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:45 schreef RobertVH het volgende:
Ligt eraan wat je problemen zijn, een slechte knie zal geen probleem zijn. Als het iets 'besmettelijks' is (TB of AIDS voor dat geval) heb je wel een kans dat dat een probleem gaat worden en dat ze je zien als een last voor de samenleving.
Maar dat hang er ook weer vanaf hoe je van plan bent te emigregen (onder welk visum, etc)
Als je veel gebruitk maakt van je huidige zorgverzekering of het probleem dat je hebt is terugkerend dan kun je (heel simpel gezegd) beter in Nederland blijven. Met obamacare zit er wat vooruitgang in maar als jij met een waslijst aan 'pre-existing conditions' op de proppen komt dan kun je een degelijke betaalbare verzekering in amerika wel vergeten.
Bij mijn medisch onderzoek in de VS checkten ze ook al mijn vaccinaties die ik sinds een kind heb gehad en miste er nog 2. Daarnaast een paar random vragen, of ik ooit psychische hulp heb gehad of een drugsverslaafde ben geweest..![]()
Voor de rest eigenlijk niks, geen foto's of echt onderzoek, gewoon vragen afhandelen en checklist of ik alle vaccinaties heb en up-todate, of het in NL anders is weet ik niet.
En waaruit zou blijken dat zij zich niet te hoeven verzekeren voor de ACA?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:39 schreef Lyrebird het volgende:
Over de 1% gesproken - je kunt je afvragen hoe goed Obamacare is, als de president en het congres zich niet verplicht hoeven te laten verzekeren voor Obamacare.
My bad - dat moeten ze wel, maar wel met riante subsidie van de overheid.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef OMG het volgende:
[..]
En waaruit zou blijken dat zij zich niet te hoeven verzekeren voor de ACA?
Niet helemaal mee eens. Zo ging m'n vrouw een tijdje terug langs bij de dokter, waarbij ze wat symptomen had uitgelegd, ook erbij had vermeld wat we hadden gegeten, maar die flapdrol wilde 1 of ander medicijn aansmeren om dingen te verhelpen waar ze juist geen last van had.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS word je niet door je dokter met een kluitje in het riet gestuurd. Die neemt de tijd, die neemt je klachten serieus en helpt je.
Mee eens.quote:Wat betreft het onderhandelen over kunstheupen en medicijnen: prima! Laat de markt aub haar werk doen.
Natuurlijk drijven malpractice claims de kosten op, met name doordat artsen als de dood zijn gesued te worden en je daarom van alle mogelijke behandelingen voorzien.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
John Green heeft een goede maar beperkte kijk op het probleem.
In de VS word je niet door je dokter met een kluitje in het riet gestuurd. Die neemt de tijd, die neemt je klachten serieus en helpt je. In Nederland en Japan krijg je een paracetamolletje mee, en goede raad: "leer er mee leven". Je betaalt wel voor de service in de VS. Alhoewel, als ik in Japan $500/maand kwijt ben aan een ziektekostenverzekering, dan ga ik wat dat betreft toch graag terug naar de VS.
Hij zegt dat malpractice de kosten niet opdrijft, omdat bijvoorbeeld Texas recentelijk caps op malpractice claims heeft gezet, zonder dat dit tot noemenswaardige besparingen heeft geleid. Er zullen jaren (generaties??) over heen gaan, voordat artsen en verpleegkundigen op een andere manier met hun patiënten omgaan. Ik heb hoge verwachtingen van deze maatregel, maar geef het wat tijd.
Wat betreft het onderhandelen over kunstheupen en medicijnen: prima! Laat de markt aub haar werk doen.
Ben het met je eens dat mensen niet lang met een kwaal rond moeten lopen, maar of Obamacare dat op gaat lossen? Je kunt mensen wel een verzekering aansmeren, maar als geen dokter die verzekering accepteert (denk Medicare/Medicaid), dan maak je mensen blij met een dooie mus. Daarnaast kleven er mij iets te veel unintended consequences aan Obamacare, zoals de afschaffing van de 40-urige werkweek voor arme Amerikanen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:33 schreef Shivo het volgende:
Obamacare is natuurlijk het beste wat de gezondheidszorg in dit land kon overkomen en gaat op langere termijn kosten besparen, met name doordat patienten eerder naar de dokter zullen gaan (want minder kosten) en daardoor geen hoge kosten als het al bijna te laat is. Preventie is het beste medicijn, dat staat al jaren vast.
Handig. Alleen kom ik bijna nooit in Nederland, maar als ik die digid nodig heb voor AOW dan heb ik nog wel even de tijd (als AOW dan nog bestaat).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:10 schreef popolon het volgende:
Check it out.
Applying for a passport or DigiD now possible at Schiphol Airport
Oh vertel eens als je wilt? Had je niet alle juiste papieren?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:06 schreef LintuxCx het volgende:
Oh, ik heb het al geprobeerd twee weken geleden, heel soepel ging het niet. Uiteindelijk maar opgegeven, had geen zin om nóg een trein te missen.
Dat was het probleem niet. Ik had mijn ID-kaart bij me, meer heb je niet nodig. (Ohja, en een mobiele telefoon waarop je zowel daar als waar je woont SMSjes kunt ontvangen.) De procedure is vooral omslachtig en mij ook niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 03:40 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Oh vertel eens als je wilt? Had je niet alle juiste papieren?
Ai dat klinkt idd niet echt gebruikersvriendelijk. Ik vraag mij af of de procedure hetzelfde is voor m'n paspoort. Ik heb (denk ik) geen DigiD nodig, woon al 13 jaar niet meer in Nederland en ik heb maar een paar jaar daar gewerkt voordat ik vetrok.quote:
Ik denk dat het een verbetering is voor een bepaalde groep mensen. Ik bracht een tijdje geleden mijn auto naar de 'shop' en toen vertelde de eigenaar dat hij zijn zaakje wel kon sluiten want hij moest obamacare gaan betalen. Het maakt het falliet. Het is volgens mij voor MKB's de ondergang. Stel je voor dat je 2 mensen inhuurt om voor je te komen werken je moet ze een X aantal uur geven, maar na die x aantal uur ben je verplicht om obamacare te betalen voor hen. Volgens mij wordt het voor die bedrijven een hele administratieve rompslomp en het maken van keuzes. Werknemer X behouden en OC betalen of X inruilen voor een andere kracht en niet wetende of je beter of slechter af bentquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:12 schreef jeroen1976 het volgende:
Die Obamacare regeling he, is dat echt een verbetering? Of alleen voor bepaalde groepen? Een Amerikaanse vriend in Nebraska heeft er geen goed woord over, maar hij heeft niet echt uitgelegd waarom. Misschien dat het te maken heeft dat hij zijn eigen bedrijf (Ranch) heeft. Hij komt oorspronkelijk uit Canada en is dus dan ook waarschijnlijk de veel beter healthcare daar gewent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |