Dat was bij mij dus ook, maar dan was de spaak uit het voorwiel. De lagers liepen nog wel goed, maar de body was wel ingevreten door de cassette, maar dat is niet zo'n punt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Spaak uit het achterwiel. Omdat de velgen redelijk ver heen zijn is het niet echt de moeite om nog nieuwe in te zetten. Lagers ook niet 100% meer, al is dat nog wel op te lossen.
Samen op kop?quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik zie dat de inspanning je rekenvermogen heeft aangetast
Bij jou je logische denkvermogen..quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik zie dat de inspanning je rekenvermogen heeft aangetast
We deden daar wie de dikste buik had, na een halve pizza helpen opeten omdat iemand zijn/haar bordje niet leegkreeg. En nog had ik niet objectief de dikste...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:26 schreef Oksel het volgende:
Trouwens.. zo kan Gripper dus ook kijken..
[ afbeelding ]
Zondag doe ik wel meequote:Op woensdag 31 juli 2013 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
We deden daar wie de dikste buik had, na een halve pizza helpen opeten omdat iemand zijn/haar bordje niet leegkreeg. En nog had ik niet objectief de dikste...
Dikke buiken wedstrijd. Toch nog iets wat ik kan winnenquote:
Maar je weet toch....quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Het is alleen maar een plaatje van mij met fiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Niet per ongeluk zo'n helm?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Gewoon een foto voor de koers met helm en bril dat is alles.
Neem ff contact op met forum [at] fok.nl. Moet geregeld kunnen worden. En die melding is nieuw voor mij.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Gewoon een foto voor de koers met helm en bril dat is alles.
Nee, als je die melding krijgt nadat je op de link klikt van Freddeh's nieuwe fietstruitje...is dat heel erg verontrustend. Alsof hij tegenwoordig in een Borat bikini rondrijdt ofzoquote:
Misschien omdat je er zo geweldig uitziet op de fiets?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik wil een nieuw user icon uploaden mag het niet!
Het is niet toegestaan afbeeldingen te gebruiken die seksueel getinte, gewelddadige of schokkende inhoud bevatten!
Het is alleen maar een plaatje van mij met fiets.
Alleen een helm en bril en dat is alles? Logisch dat dat niet mag.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Gewoon een foto voor de koers met helm en bril dat is alles.
Ben ook benieuwd wat voor koers dat dan was, waar ze alleen een helm en bril dragenquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Alleen een helm en bril en dat is alles? Logisch dat dat niet mag.
The Naked Run op de Zwarte Cross.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat voor koers dat dan was, waar ze alleen een helm en bril dragen
De rest staat er niet opquote:Op woensdag 31 juli 2013 10:50 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Alleen een helm en bril en dat is alles? Logisch dat dat niet mag.
Als je er gelukkig van wordt, wil ik zondag wel mijn Neutronwieltjes steken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
Dacht ik de blits te maken door de allerallernieuwste wielen te hebben
MAar wel mooie dingen!![]()
Nee joh, ik ben al helemaal gelukkig met mijn zonda's. Enige gevaar wat jij loopt is dat je naar huis gaat met zonda's en ik met eurusen omdat ik ze stiekem omwisselquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je er gelukkig van wordt, wil ik zondag wel mijn Neutronwieltjes steken.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee joh, ik ben al helemaal gelukkig met mijn zonda's. Enige gevaar wat jij loopt is dat je naar huis gaat met zonda's en ik met eurusen omdat ik ze stiekem omwissel
Alleen een helm en bril!?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Gewoon een foto voor de koers met helm en bril dat is alles.
Dat was toch de dress code voor de zondagmeet?quote:
Goed bezig! Dat is de eerste stapquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:09 schreef Freddeh het volgende:
Zo, eenmaal routebeschrijving Appelscha-Hardenberg, op bovenbuisformaat
Lijkt me wel tof om dat eens te rijden, en ook als jij erbij bent, je hebt ze immers al 2x (?) gereden.quote:
4x zelfs, van 2006 tot en met 2009.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me wel tof om dat eens te rijden, en ook als jij erbij bent, je hebt ze immers al 2x (?) gereden.
Hoeveel is de totaalafstand en hoeveel dagen is dat?
Voor diegenen die geen zin hebben om de Grangiro te doen.quote:
Hoe lang was je tochtje, was je al lang onderweg? Uitgerust de dagen ervoor, of ook hard getraind? Had je wel goed gegeten en gedronken tijdens & vooraf, of verwar je het gevoel van hongerklop met zware benen?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:36 schreef muzas het volgende:
Vraagje aan de trainingexperts hier:
Zojuist terug van een tochtje, geprobeerd in D1 te blijven, en dat ging goed. Nou had ik alleen van shchiphol tot de kaag (20km) vol de wind tegen. Geen probleem, we schakelen lichter tot de hartslag weer zo rond de 145 zit en de cadans geprobeerd op 85-90 te houden.
Toch liepen mn benen he-le-maal vol. Hartslag bleef rond de 145, maar mn benen werden zwaarder en zwaarder. Telt dat dan nog wel als D1 training?
Zo'n week kost je toch ¤700-¤1000. Zo goedkoop zijn die shirtjes dus niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
HA, mooi. Inschrijven en goedekope shirtjes scoren
Met vliegen en hotel enzo?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo'n week kost je toch ¤700-¤1000. Zo goedkoop zijn die shirtjes dus niet.
http://app.strava.com/athletes/973503quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe lang was je tochtje, was je al lang onderweg? Uitgerust de dagen ervoor, of ook hard getraind? Had je wel goed gegeten en gedronken tijdens & vooraf, of verwar je het gevoel van hongerklop met zware benen?
Ikzelf ben ook al een paar dagen futloos, en wijt dat aan (behalve een zwaar weekend) te weinig drinken. Met deze temperaturen heb je eigenlijk continue een vochttekort.
70km, was halverwege. Maandag soort van interval (paar keer kopje op). Was wel gehydreerd en gevoed...quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe lang was je tochtje, was je al lang onderweg? Uitgerust de dagen ervoor, of ook hard getraind? Had je wel goed gegeten en gedronken tijdens & vooraf, of verwar je het gevoel van hongerklop met zware benen?
Ikzelf ben ook al een paar dagen futloos, en wijt dat aan (behalve een zwaar weekend) te weinig drinken. Met deze temperaturen heb je eigenlijk continue een vochttekort.
Ik zou net zeggen, een weekje in de Alpen kost je ook geld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
Naja, midweekje Marmot kost je ook zo 500.-
Als de pomp erin moet passen kun je beter een rugzak kopen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:52 schreef byah het volgende:
Dit is vast vloeken in de kerk, maar na afgelopen zondag lek gereden te zijn ben ik eigenlijk op zoek naar een zadeltas, waar iig een binnenband, lichters en een pomp inpassen. Iemand tips?
Hotels via de organisatie? En hoe waren die kamers goed? En het eten?quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen, een weekje in de Alpen kost je ook geld.
En de keren dat ik naar Sardinië was, was het volpension, dus verder ben je er niets kwijt. Je moet alleen de reis zelf regelen.
Ik geloof dat de inschrijving van de cyclo (incl. hotel en volpension) iets van ¤700 was.
En daar krijg je dus 7 cyclo's voor en eten en drinken en overnachting.
Een Marmotte alleen kost je al ¤70. Nou is dat een dure cyclo, maar als je er 7 rijdt, ben je qua inschrijving alleen al ¤150 kwijt. Dan kun je weliswaar de ploegentijdrit en de tijdrit niet als een volwaardige cyclo rekenen wmb, maar in een etappewedstrijd hoort het er wel een beetje bij.
Als je het heel compact meeneemt, en tot nu toe altijd alles in je achterzakken kwijt kon:quote:Op woensdag 31 juli 2013 14:52 schreef byah het volgende:
Dit is vast vloeken in de kerk, maar na afgelopen zondag lek gereden te zijn ben ik eigenlijk op zoek naar een zadeltas, waar iig een binnenband, lichters en een pomp inpassen. Iemand tips?
Ja. Ja. Uitstekend.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hotels via de organisatie? En hoe waren die kamers goed? En het eten?
Welnee, de L uitvoering hiervan, das pas praktisch. past m'n machete en reservetent tegelijk in!quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:04 schreef Gripper het volgende:
Dit is het enige formaat acceptabele zadeltasje!
![]()
XL uitvoering is beter, je moet wel nog je gasstel kunnen meenemen uiteraard.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Welnee, de L uitvoering hiervan, das pas praktisch. past m'n machete en reservetent tegelijk in!
Ja. In 2007 was de start en finish eigenlijk altijd bij het hotel, behalve van de tijdritten en de laatste etappe finishte ergens anders. Dat was ideaal.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:07 schreef kaasplankje het volgende:
Oh je komt steeds in hetzelfde hotel terug ofwa?
Voor vakantiefietsers gelden soignée regels niet, dat is toch hopeloos. Wat jij aantrekt, of je 5 verschillende kleuren tassen op je fiets schroeft, moet je zelf wetenquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Welnee, de L uitvoering hiervan, das pas praktisch. past m'n machete en reservetent tegelijk in!
Bedoel inderdaad zo'n Co2 pompje + patroon uiteraardquote:Op woensdag 31 juli 2013 15:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je het heel compact meeneemt, en tot nu toe altijd alles in je achterzakken kwijt kon:
http://nl.bbbcycling.com/accessories/saddlebags/BSB-14
Daar past 1 binnenband, bandenlichters +CO2 patroon in. Pompje (of CO2-kraantje) moet je dan in je achterzak stoppen of zoek een pompje wat je aan je frame kan bevestigen, naast de bidonhouder ofzo.
Dit is het enige formaat acceptabele zadeltasje!
![]()
Ik heb een pomp aan de verticale bidonhouder zitten en een M-maat zadeltas (niet meer die blauwe zoals op de laatste foto). Dat zadeltasje gebruik ik voor eten in te doen voor de langere ritten. Reserveband heb ik in mijn rugtasje zitten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:14 schreef muzas het volgende:
Druk maken om formaat zadeltas, en vervolgens je frame bevuilen met zo'n pomp...
Rugtas en zadeltas?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb een pomp aan de verticale bidonhouder zitten en een M-maat zadeltas (niet meer die blauwe zoals op de laatste foto). Dat zadeltasje gebruik ik voor eten in te doen voor de langere ritten. Reserveband heb ik in mijn rugtasje zitten.
Ik dacht al!quote:
Een beetje soignee ben ik wel.quote:
Kan dus best een beetje pionieren zijn als je de auto niet bij je hebt dus? Ik zou ook met de auto kunnen gaan en dan een vakantie Corsica eraan vast, en dan met de veerboot. Het is al in 't voorjaar hé? Hoe is het weer dan daar?quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja. In 2007 was de start en finish eigenlijk altijd bij het hotel, behalve van de tijdritten en de laatste etappe finishte ergens anders. Dat was ideaal.
De andere jaren was van een aantal etappes de start en/of finish soms ergens anders, maar wel op fietsafstand (max 30. km verwijderd).
In 2010 heb ik nog wel overwogen om te gaan, maar dat was logistiek een drama voor de buitenlanders, een paar etappes met de start en finish verder weg (dik 50 km, wel dat die dan op dezelfde plek finishten als startten), dus dan had je een auto nodig.
Eerste jaar dat ik 'm reed (2006) was van de eerste etappe ook de start en finish 150 km verderop, maar toen had de organisatie wel een bus geregeld voor de buitenlanders. Alleen waren we toen pas om 22:00 uur terug in het hotel, dat was minder tof.
Is altijd eind april (de laatste volle week in april).quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan dus best een beetje pionieren zijn als je de auto niet bij je hebt dus? Ik zou ook met de auto kunnen gaan en dan een vakantie Corsica eraan vast, en dan met de veerboot. Het is al in 't voorjaar hé? Hoe is het weer dan daar?
Op internet zie ik een gemiddelde max temperatuur van 16-21 en een gemiddelde min. temperatuur van 10-13 graden voor Sardinië in April/mei.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is altijd eind april (de laatste volle week in april).
Kan goed weer zijn (was 't elke keer dat ik er was), maar kan ook slecht zijn. In 2006 hoorde ik dat het in 2005 de hele week had geregend, ik geloof dat er toen ook één etappe was afgelast.
Die is voor talentlozen!quote:
Prima! Ik kan nog wel wat nieuwe shirts gebruiken!quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, ik merk een aversie tegenover part-time wielrenners. Ga je mee naar Sardinie volgend jaar? Klinkt best leuk.
Nog een paar weken wachten en die van Vacansoleil-DCM liggen overal in de ramsh. Rabo shirts kijg je bij Van Tuyl bekant gratis mee nu.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Prima! Ik kan nog wel wat nieuwe shirts gebruiken!
Elke willekeurige online fietsenzaak?quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:34 schreef vault_tec het volgende:
binnenband lek. Had ik een reserve binnenband liggen maar die past er niet op omdat ik lang ventiel nodig heb. Iemand die weet waar ik deze cheap online kan vinden in maat: 23-622 700x23c?
die ik tegen kom hebben niet met lang ventiel of ik moet ze per 50 kopen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke willekeurige online fietsenzaak?
Hoe lang moet dat ventiel zijn? Zelfs de langste std maten, 80 mm worden bij Mantel gewoon per stuk verkocht:quote:Op woensdag 31 juli 2013 16:47 schreef vault_tec het volgende:
[..]
die ik tegen kom hebben niet met lang ventiel of ik moet ze per 50 kopen.
Zoiets ja.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op internet zie ik een gemiddelde max temperatuur van 16-21 en een gemiddelde min. temperatuur van 10-13 graden voor Sardinië in April/mei.
Beetje subtropisch daar denk ik?
Die ronde staat bij mijn ook al een tijdje met potlood in de agenda. Geen idee of ik dat volgend jaar of het jaar daarop zou willen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
Wombcat: Ik ga je verhaaltjes vanavond even lezen. Enne, als je ipv volgend jaar het jaar erop naar Sardinië wilt kunnen we er wellicht een Fok team voor opzetten. Volgend jaar zou mij niet zo goed passen.
Ga jij komend weekend wel even 100 meter achter ons fietsen dan.... dit kan echt niet hoor!!!!!!!11quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een beetje soignee ben ik wel.
Zadeltas, ventieldopjes, handpompje, triple, bel, noem maar op.
Het was toch een gebruikt frame? Hoe komt die toeter dan aan die vork? Garantie gevalletje? En die frames worden toch altijd stuur- en zadelpen geleverd?quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:30 schreef Patroon het volgende:
Frame is binnen. Ziet er zeer netjes uit. Hij had zelf ook nog met een carbon reparatie bedrijf contact opgenomen. Die zeiden dat het door de pasta rond naden kwam, niks ergs. Erg schappelijk voor 200e.
[ afbeelding ]
Ik fiets er wel 100 meter voor, hebben jullie een richtpunt waar jullie je op stuk kunnen bijten om bij te halen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:25 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ga jij komend weekend wel even 100 meter achter ons fietsen dan.... dit kan echt niet hoor!!!!!!!11
Tacx spider team t3050 is dan geschikt, omdat je dan.het frame niet klemt. Gebruik hem al 2 jaar naar volle tevredenheid.quote:Op woensdag 31 juli 2013 19:06 schreef hetzusjevan het volgende:
Hey, ik heb een vraagje aan jullie, ik hoop dat jullie advies hebben voor me. Mijn vriend is binnenkort jarig en ik wilde hem een montagestandaard cadeau doen waarmee hij z'n fiets kan schoonmaken, repareren, en afstellen. Hij heeft een carbon frame en is erg zuinig op z'n spul, en nu las ik ergens dat je met carbon toch wel voorzichtig moet zijn mbt de klemmen van zulke standaards.. Is dat zo, in jullie ervaring?
Hebben jullie tips voor een degelijke standaard (evt dus een die geschikt is voor carbon frames)? Alvast bedankt.
OK, ik vind het nogal wat hoor zo'n lading spacers. Maar ik denk dat je er wel iets moois en strak sturend van kan bouwen. En als het echt een crack in de lak is, zou ik er niets aan (laten) doen. In een vlek moet je ook niet wrijven tenslotte! Ik zou er vanaf de zadelpen strop tot net voorbij die crack een mooi 3M zwart dun biesje opplakken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:59 schreef Patroon het volgende:
Scherpe vragen ouwe.
Vrouw op gereden, zat vrij hoog en nooit afgezaagd, ik heb ook lang gereden met een toren op de stuurpen. Is op gereden want zit nog vuiligheid en gebruikssporen op. Bij Canyon moet je altijd kapotte frame inleveren. Hij had zelf een nieuwe Canyon maar maat 60. Heeft nnooit op deze gepast. Lang met die gast gesproken, reed vaak op die wielerbaan van Nieuwegein. Had zelf ook fotos naar zo 'n bedrijf gestuurd en kwam betrouwbaar over.
Stuurpen en zadelpen niet naar gevraagd.
Moeilijk he om Nederlandse gezegden c.q. boerenwijsheden te kennen? Wat gebeurt er als je in een vlek gaat wrijven? Juist! En als je die crack laat wegwerken en dat gedeelte laat overspuiten wordt het er niet beter, en zeker niet mooier op.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:06 schreef Patroon het volgende:
Ja ze had 2-3cm toren nog boven haar pen. Ik vind het ook niets. Ga er idd iets subtiel ovet plakken maar het is totaal niet storend aanwezig. Hoe bedoel je een vlek niet wrijven? Kan toch gewoon de fiets poetsen?
Mooi frame, veel plezier met opbouwen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 17:30 schreef Patroon het volgende:
Frame is binnen. Ziet er zeer netjes uit. Hij had zelf ook nog met een carbon reparatie bedrijf contact opgenomen. Die zeiden dat het door de pasta rond naden kwam, niks ergs. Erg schappelijk voor 200e.
[ afbeelding ]
Ik rij tegenwoordig weer altijd met zadeltasje rond. Wel zo praktisch.quote:Op woensdag 31 juli 2013 15:14 schreef muzas het volgende:
Druk maken om formaat zadeltas, en vervolgens je frame bevuilen met zo'n pomp...
haha idd, veel te gehaast, ff eten en komt net bezoek binnen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moeilijk he om Nederlandse gezegden c.q. boerenwijsheden te kennen? Wat gebeurt er als je in een vlek gaat wrijven? Juist! En als je die crack laat wegwerken en dat gedeelte laat overspuiten wordt het er niet beter, en zeker niet mooier op.
Op een paar cm2 rosbief valt de lichamelijke schade mee. De rest is te repareren of te vervangenquote:
Waar lees je dat ik dat wel doe?quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:36 schreef Oksel het volgende:
Ik koop geen fietsen omdat er toevallig een lekker wijf op heeft gezeten.
China quality calbon vely goodquote:Op woensdag 31 juli 2013 20:44 schreef Tommeke het volgende:
Onder Pina toezicht gemaakt? War voor frame is het?
Af en toe ben jij net een vervelende bal. Altijd leuk om achteraf hap hap te roepen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:47 schreef Oksel het volgende:
Hap hapAf en toe is Patroon net een klein kind.
Framenaam weet ik zo even niet.
Ik schrok al, want in UK worden pina's ook bij Hallford verkocht. Hoe kun je je naam te grabbel gooien.......quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:49 schreef Oksel het volgende:
Canyons zijn inderdaad mooie frames.
Opera, die heeft hij gekocht. Staat gewoon FP op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Translate...quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:52 schreef Oksel het volgende:
Onder de vlag van Pinarello is in 1998 het merk Opera geboren.
De missie was om een experimenteel merk op te richten dat constant op zoek was naar nieuwe mogelijkheden in carbon, buizenvormen en technieken.Vandaag de dag is Opera één van de Italiaanse topmerken.
Pottenframe!quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Was een vrouw op een herenframe. Nu kap ik met happen..
quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:01 schreef Patroon het volgende:
Oksel, vind je het nou echt moeilijk om een keer blij voor iemand te zijn als hij zij iets nieuws heeft? Het enige waar het bij jou omdraait ben je zelf. Ik ik ik.
Jankert.quote:
Onder de vlag is een nautische term. Die gebruik je als je voor voor een bepaald land vaart. Die term gebruik je niet om aan te duiden dat iets gemaakt is als merknaam door een ander merk.quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:56 schreef Oksel het volgende:
Ik zie ze niet. Is allemaal correct geschreven.
Ja ken het. Mooie site, veel mogelijkheden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef nodisch18 het volgende:
Kennen jullie de website raceshape? Je kan daar een gecombineerde kaart genereren waarop al je strava-ritjes staan. Best grappig om te zien waar je zo allemaal geweest bent:
[ afbeelding ]
http://x.raceshape.com/he(...)9b2dd5b547611d831b75
Klopt. Maar dan vooral bij mensen bij wie het goed lukt. Zoals jijquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:11 schreef Patroon het volgende:
Oksel, het gaat erom dat je er altijd van geniet om ff een ander in de zeik te zetten.
Echt waar?!quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:11 schreef Patroon het volgende:
Oksel, het gaat erom dat je er altijd van geniet om een ander ff ppubliekelijk te kakken te zetten. Ook met die opmerking van het bellen.
die heeft een maatje van me.quote:
voor zover ik weet niet.quote:
Wmb is dat ook beter. Dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:17 schreef Patroon het volgende:
Ik dacht dat dat beter was dan een heel topic volzeiken, my bad. Sorry.
Mag ook soms.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wmb is dat ook beter. Dit gaat nergens meer over.
Ik heb Sanctuary op staan. En ik kom er net achter dat ik het complete 3e seizoen van Falling Skies gemist heb...quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik kijk nu Costa!
En heb inmiddels een nieuw broekje en een extra snelpak. Dus wij kunnen mooi die koppeltijdrit rijden Patroon!
Btw, weet iemand hoe je olievlekken uit je shirt haalt?
gewoon in de was? Zou ze niet met andere kleding wassen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik kijk nu Costa!
En heb inmiddels een nieuw broekje en een extra snelpak. Dus wij kunnen mooi die koppeltijdrit rijden Patroon!
Btw, weet iemand hoe je olievlekken uit je shirt haalt?
Nee ff apart gewassen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
gewoon in de was? Zou ze niet met andere kleding wassen.
Gaan we doen! Weet je al of je kort of lange mouw neemt? Wat voor maat is het?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik kijk nu Costa!
En heb inmiddels een nieuw broekje en een extra snelpak. Dus wij kunnen mooi die koppeltijdrit rijden Patroon!
Btw, weet iemand hoe je olievlekken uit je shirt haalt?
Maatje M, past jou ook wel, heb nu een met kort en een met lang.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaan we doen! Weet je al of je kort of lange mouw neemt? Wat voor maat is het?
Neem jij maar lang, jij regelt het ook.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Maatje M, past jou ook wel, heb nu een met kort en een met lang.
Weet dan niet. Mijn voorkeur is lang ivm gesoigneerd
Dankje. Waarschijnlijk sram. Kan ik makkelijk combineren met mijn huidige wielen en cassettes.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:01 schreef muzas het volgende:
Mooi frame patroon! Ben benieuwd naar hoe ie er uit ziet als ie af is.
Wat komt er op?
Ja jong. Komt goed!quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Neem jij maar lang, jij regelt het ook.
Wat vind jij van Force? Ik hoef niet perse 11speed. Zal dat ene tandje niet missen en ketting + cassettes zijn een stuk duurder. Met compact en 10sp kan ik in de bergen ook uitstekend uit de voeten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:46 schreef eentwee het volgende:
Bij FFC hadden ze laatst een bb30 force compact voor 649. Met de introductie van force 22 heb je wel kans dat er nog goede aanbiedingen komen.
Lijkt me een prima groep voor dit frame en doel. Lichter en mooier dan Shimano. Als je je Koga erbij houdt is het inderdaad wel enigszins handig om 10 speed te hebben. Welke cranklengte heb je nodig? Zal ik wel even opletten of ik iets ziequote:Op donderdag 1 augustus 2013 00:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat vind jij van Force? Ik hoef niet perse 11speed. Zal dat ene tandje niet missen en ketting + cassettes zijn een stuk duurder. Met compact en 10sp kan ik in de bergen ook uitstekend uit de voeten.
172,5. Wat die triple betreft ga ik liever voor compact.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Lijkt me een prima groep voor dit frame en doel. Lichter en mooier dan Shimano. Als je je Koga erbij houdt is het inderdaad wel enigszins handig om 10 speed te hebben. Welke cranklengte heb je nodig? Zal ik wel even opletten of ik iets zie
Ik heb nog wel een triple 6700 groepje gezien voor 460¤ ofzo maar die wil je niet neem ik aan?
De elite rijdt met Campa dus daar hoort ie dan toch al niet bij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:01 schreef eentwee het volgende:
Heel verstandig. Anders word je uit de elitegroep gegooid
Dus ik hoor er wel bij!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De elite rijdt met Campa dus daar hoort ie dan toch al niet bij.
INOTYOL ideaal voor op schaafplekken. Binnen een week, alles weg!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:06 schreef Tommeke het volgende:
Nav m'n valpartijtje vanmiddag besefte ik dat ik qua EHBO-spul amper wat in huis heb. Hoogstens een pakje pleisters
Morgen dus even wat kopen. Komt tot het volgende lijstje:
Betadine
Niet klevend gaas
Leukoplast
Verbandgaas
Iemand toevoegingen?
Ik heb het al wel vaker gezegd, maar op een crankstel met compact steek kun je totaan 52-38 schroeven....quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij wil gaan meer gaan koersen volgend jaar, dan is een compact handiger. En ook in training op het vlakke loopt je ketting dan mooier
()
Wil idd met 2 cranks gaan werken of de bladen wisselen. Kan dus ook een dubbel groep kopen met een extra compact crank.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb het al wel vaker gezegd, maar op een crankstel met compact steek kun je totaan 52-38 schroeven....
Dus een compact crankstel is een prima keus als je zonder crankstel wisselen alles met 1 fiets wilt doen.
Enige nadeel kan zijn dat je buitenblad wat slapper wordt door de grote diameter vs. de kleine steekcirkel van de boutjes.
Kan Patroon altijd nog 2 crankstellen kopen, dat is bij SRAM zo gewisseld. (hoewel: ik moest mijn fiets voor montage wegbrengen omdat ik het de eerste keer niet voor mekaar kreeg)
Ga op het vlakke niet met compact rijden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij wil gaan meer gaan koersen volgend jaar, dan is een compact handiger. En ook in training op het vlakke loopt je ketting dan mooier
()
Veel plezierquote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:23 schreef the_critic het volgende:
ppffff lekker weertje vandaag. Deze jongen is vandaag lekker in een bootje op Loosdrecht te vinden!!
Kan 53-39 ook?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb het al wel vaker gezegd, maar op een crankstel met compact steek kun je totaan 52-38 schroeven....
Dus een compact crankstel is een prima keus als je zonder crankstel wisselen alles met 1 fiets wilt doen.
Enige nadeel kan zijn dat je buitenblad wat slapper wordt door de grote diameter vs. de kleine steekcirkel van de boutjes.
Kan Patroon altijd nog 2 crankstellen kopen, dat is bij SRAM zo gewisseld. (hoewel: ik moest mijn fiets voor montage wegbrengen omdat ik het de eerste keer niet voor mekaar kreeg)
Ik ga er pas volgende jaar na de winter op. Kan ik rustig naar koopjes zoeken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je nu een dubbel nemen en zoeken naar een superrrrrr 1-2 aanbieding voor de compact toch? Of ga je dit jaar nog bergen bedwingen?
Chorus 2096quote:Op donderdag 1 augustus 2013 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou 'm zijn dus, hoe zit dat met gewicht tov centaur of ultegra?
Kan ik met compact in de bergen. Ik rij graag soepel omhoog. Neem eerst compact en vervang de bladen, kan ik altijd later nog een dubbel cranck erbij nemen als het niet bevalt, zoals eentwee zegt.quote:
wat bedoel je met niet-klevend gaas? Elk gaas zal aan een wond vast plakken als het opdroogt volgens mij.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:06 schreef Tommeke het volgende:
Nav m'n valpartijtje vanmiddag besefte ik dat ik qua EHBO-spul amper wat in huis heb. Hoogstens een pakje pleisters
Morgen dus even wat kopen. Komt tot het volgende lijstje:
Betadine
Niet klevend gaas
Leukoplast
Verbandgaas
Iemand toevoegingen?
Verlies van stijfheid komt doordat de steunen bij compact korter zijn, maar zal ik amper merken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:17 schreef eentwee het volgende:
Slappe bladen gaat Patroon ook echt niet merken, als je gewoon iets van een bekend merk neemt is dat geen noemenswaardig issue. Een compact met andere bladen of een extra crankstel is idd een keuze. Als je de compact eerst koopt kun je de keuze nog uitstellenAls je crankstel wisselt moet je natuurlijk ook pedalen vervangen of een extra set hebben.
Een kransje minder hé?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Chorus 2096
Ultegra 2441
Athena 2168
Force 2013
lol, nog lichter dan chorus.
Mijn chorus is van 2011 die was toen al 11 speed. Sram heeft sinds vorig jaar Red met 11 dus Force zal nog 10 zijn?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:10 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij zijn dit de gewichten van 2011 groepen, heb de link vanavond wel. Bovenste link op google als je zoekt op sram force weight. Weet niet of 2011 al 11sp was.
Snap ik, voor mij is 10sp handiger omdat ik de Koga erbij hou, zo kan ik uitwisselenmet cassettes en wielen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef kaasplankje het volgende:
Voor mij is 11 speed tov 10 speed niet echt een significante besparing op onderhoudskosten aangezien ik op de koersfiets 2 jaar met een ketting/cassette doe. De bulk qua km's maak ik op de doortrapper (ketting 10.- en krans ook 10.-) en de Concorde 9 speed (ketting 20.- en cassette 30.-)
Ruw sponsje om het grind uit je wond te halen. Lekker met dat sponsje er overheen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:06 schreef Tommeke het volgende:
Nav m'n valpartijtje vanmiddag besefte ik dat ik qua EHBO-spul amper wat in huis heb. Hoogstens een pakje pleisters
Morgen dus even wat kopen. Komt tot het volgende lijstje:
Betadine
Niet klevend gaas
Leukoplast
Verbandgaas
Iemand toevoegingen?
Vlakke koersen met Compact?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij wil gaan meer gaan koersen volgend jaar, dan is een compact handiger. En ook in training op het vlakke loopt je ketting dan mooier
()
Nee, zowel Red en Force komen dit jaar als Red22 en Force22. Red22 is er al, Force22 ergens in het najaar ofzo. Maar ja, als je nu een stel 10-speed wielen hebt, is de noodzaak er niet zo om over te stappen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn chorus is van 2011 die was toen al 11 speed. Sram heeft sinds vorig jaar Red met 11 dus Force zal nog 10 zijn?
Ze moesten wel natuurlijk want dura ace werd 11 en anders zouden ze niet meer Shimano compatibel zijn.
Zo denk ik ook. Als je ziet hoe dun het allemaal nu al is... En is die ene versnelling nou zo belangrijk?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, zowel Red en Force komen dit jaar als Red22 en Force22. Red22 is er al, Force22 ergens in het najaar ofzo. Maar ja, als je nu een stel 10-speed wielen hebt, is de noodzaak er niet zo om over te stappen.
Gelukkig kunnen 11-speed cassettes wel gewoon op de huidige shimano body's, dus je moet de groep kopen + een x-aantal nieuwe cassettes. geen complete body vervangen, dat scheelt weer.
Toch, ik zag er niet zoveel meerwaarde in. Weer een dunnere ketting die sneller slijt? dunnere kransjes... Lichter, dunner, en tot in het extreme afgeslankt is misschien niet altijd goed.
Ik vind van wel, ik heb die 18 of 19 er graag op in de 11-26 cassette. Met dat het te dun zou zijn vind ik wel meevallen, 11 speed kettingen gaan bij mij iig niet minder lang mee dan 9 speed.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo denk ik ook. Als je ziet hoe dun het allemaal nu al is... En is die ene versnelling nou zo belangrijk?
Waaaattttttt??????? En jij was nog wel (een van) de grootste triple adepten hier. Daar gaat nu wel een behoorlijk stuk van je geloofwaardigheid naar de knoppen zeg. Of is het gewoon voortschrijdend inzicht? dan zeg ik alleen maar: zie je wel wijsheid komt met de jaren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 07:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
172,5. Wat die triple betreft ga ik liever voor compact.
Correctie: 52 - 39 is ook mogelijk alleen levert Sram geen compacte 39, maar BBB wel ik merk geen verschil.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb het al wel vaker gezegd, maar op een crankstel met compact steek kun je totaan 52-38 schroeven....
Dus een compact crankstel is een prima keus als je zonder crankstel wisselen alles met 1 fiets wilt doen.
Enige nadeel kan zijn dat je buitenblad wat slapper wordt door de grote diameter vs. de kleine steekcirkel van de boutjes.
Kan Patroon altijd nog 2 crankstellen kopen, dat is bij SRAM zo gewisseld. (hoewel: ik moest mijn fiets voor montage wegbrengen omdat ik het de eerste keer niet voor mekaar kreeg)
Ook Patroon weet (na de afgelopen primavera-meet zeker) dat trippel in een glas thuishoort.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waaaattttttt??????? En jij was nog wel (een van) de grootste triple adepten hier. Daar gaat nu wel een behoorlijk stuk van je geloofwaardigheid naar de knoppen zeg. Of is het gewoon voortschrijdend inzicht? dan zeg ik alleen maar: zie je wel wijsheid komt met de jaren.
Ik moest natuurlijk wel mijn eigen materiaal verdedigenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waaaattttttt??????? En jij was nog wel (een van) de grootste triple adepten hier. Daar gaat nu wel een behoorlijk stuk van je geloofwaardigheid naar de knoppen zeg. Of is het gewoon voortschrijdend inzicht? dan zeg ik alleen maar: zie je wel wijsheid komt met de jaren.
Goh, ineens worden we allemaal wakker. Ik loop hier al 2 jaar tew beweren dat Sram gewoon de beste prijs / gewicht verhouding heeft.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef Tommeke het volgende:
SRAM is echt licht zeg! Achteraf gezien had ik beter geen Ultegra gekocht
Gewicht is en blijft voorlopig een belangrijk argument bij de aanschaf van een groep. Shimano vooral en Campy iets minder zouden zich daar beter iets meer op toeleggen ipv electric shiften.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goh, ineens worden we allemaal wakker. Ik loop hier al 2 jaar tew beweren dat Sram gewoon de beste prijs / gewicht verhouding heeft.
Een compact nemenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan ik met compact in de bergen. Ik rij graag soepel omhoog. Neem eerst compact en vervang de bladen, kan ik altijd later nog een dubbel cranck erbij nemen als het niet bevalt, zoals eentwee zegt.
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een compact nemen
Maar je heb gelijk. Op een vrouwenfiets hoort ook geen mannenverzet.
Ik had al Shimano natuurlijk en ben wel tevreden over de werking van het geheel en heb de fiets ook stap voor stap geüpgrade, maar ik denk dat ik op m'n volgende fiets wel SRAM doe. Het is gewoon mooi. Ben verder ook niet zo'n weightweenie.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goh, ineens worden we allemaal wakker. Ik loop hier al 2 jaar tew beweren dat Sram gewoon de beste prijs / gewicht verhouding heeft.
Ja, ga jij nog ff zout in die open wonde strooien ook. Het is toch nog geen roze frame? Maar ik vind het wel een echte bazendeal om voor 200 euro zo'n frame bij iemand af te troggelen. Ik denk dat Patroon ons allemaal uitlacht nu.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een compact nemen
Maar je heb gelijk. Op een vrouwenfiets hoort ook geen mannenverzet.
Ik zit Patroon te plagen hoorquote:
Jonguhh, Ik zit maar te ouwehoeren. Ik vind het een super fiets! En een superdeal!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, ga jij nog ff zout in die open wonde strooien ook. Het is toch nog geen roze frame? Maar ik vind het wel een echte bazendeal om voor 200 euro zo'n frame bij iemand af te troggelen. Ik denk dat Patroon ons allemaal uitlacht nu.
Dat denk ik ook wel, 200 ¤ is echt een opperbeste deal. Zelfs eentwee is nu (tijdelijk) onttroond, maar toont zich zeer sportief door meteen te helpen zoeken naar een force groep voor de beste prijs.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, ga jij nog ff zout in die open wonde strooien ook. Het is toch nog geen roze frame? Maar ik vind het wel een echte bazendeal om voor 200 euro zo'n frame bij iemand af te troggelen. Ik denk dat Patroon ons allemaal uitlacht nu.
Mwah, In Duitsland hier, een groot modern kantoorgebouw maar door goedkope zuinigheid geen airco laten aanleggen. De reuzel loopt m'n reet haast uit. 29 graden hier binnen en een fan die veulste ver weg staat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:45 schreef kaasplankje het volgende:
Yes yes create your own style.
Helaas ben ik veroordeeld tot administratief werk dus het mooie weer gaat een beetje aan me voorbij.
Hup aan 't werk kaas.
Ik ook niet!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:40 schreef Tommeke het volgende:
Buzz ik heb nooit lopen zeiken op SRAM
Weet ik, maar wie de schoen past... weet het zelf wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ook niet!
(en ben niet te lui om even te zoeken)
Fiets heb ik dinsdag gepoetst, straks even kijken of alles weer "gesmeerd" loopt. Anders moet ik dat nog in orde maken voor zondag.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:20 schreef muzas het volgende:
Zit op de laptop op 't dakterras. Voeten in een badje water... En soms ff onder de tuinslang![]()
Werk/school doen we voorlopig even niet![]()
Morgenochtend vroeg of zaterdag nog eventjes de fiets poetsen/klein rondje. Ik geef de beentjes even wat rust tot zondag
170?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:32 schreef fetss het volgende:
met wat voor cadans fietsen jullie gemiddeld? ik zit volgensmij aardig hoor met 170 gemiddeld.
Heb een garmin edge 705 en de magneet is zoek, dus ik heb zelf een magneet op mn trapas gezet
Lijkt erop alsof hij dubbel telt. 85 is namelijk wel een goede gemiddelde cadans.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:35 schreef fetss het volgende:
[..]
dan zit er waarschijnlijk iets niet goed...
Zit er een kleine magneet op het pedaal? net zo een als bij de spaak? of een grotere, misschien klikt hij bij mijn eigen magneet dan 2x.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lijkt erop alsof hij dubbel telt. 85 is namelijk wel een goede gemiddelde cadans.
Bij Shimano is het juist niet zo simpel (als bij Campa) en heb je wel andere body's nodig. Of als de body al goed is moet je wiel opnieuw centreren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 11:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, zowel Red en Force komen dit jaar als Red22 en Force22. Red22 is er al, Force22 ergens in het najaar ofzo. Maar ja, als je nu een stel 10-speed wielen hebt, is de noodzaak er niet zo om over te stappen.
Gelukkig kunnen 11-speed cassettes wel gewoon op de huidige shimano body's, dus je moet de groep kopen + een x-aantal nieuwe cassettes. geen complete body vervangen, dat scheelt weer.
Toch, ik zag er niet zoveel meerwaarde in. Weer een dunnere ketting die sneller slijt? dunnere kransjes... Lichter, dunner, en tot in het extreme afgeslankt is misschien niet altijd goed.
Ook een G3 spaakpatroon? Ik denk dat ik Campa adept ben niet alleen vanwege de historie en de uitstraling en design van het merk maar ook vanwege de robuustheid en de mooi ontwikkelde en licht lopende naven.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:07 schreef eentwee het volgende:
Ja die body's zijn 9/10/11 speed wat de overstap voor Campadepten zeker makkelijker heeft gemaakt. Campa naven hebben dus inderdaad al heel lang een geometrie die ruimte laat voor 11 speed. Concreet betekent dit dat de rechterflens (DriveSide) meer naar links staat. Om het spanningsverschil tussen de spaken DS en NDS kleiner te maken zijn ze gekomen met G3 en 2:1 (zelfde principe) achterwielen. Drie keer raden wat Shimano nu met enkele van zijn 11 speed wielen heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |