abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:52:32 #1
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129512974

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
BEASTMODE
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:53:13 #2
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_129513001
BEASTMODE
  dinsdag 30 juli 2013 @ 17:56:12 #3
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129513114
Snap wel dat mensen aan kuren verslaafd raken. Zit pas in dag 9 en ben letterlijk groter,sterker en sneller.

Alle oefeningen met minstens 5kg erbij en ik roei nu 500m in 1:30 terwijl ik er eerst nog 2:10 over deed
pi_129513217
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Snap wel dat mensen aan kuren verslaafd raken. Zit pas in dag 9 en ben letterlijk groter,sterker en sneller.

Alle oefeningen met minstens 5kg erbij en ik roei nu 500m in 1:30 terwijl ik er eerst nog 2:10 over deed
:')
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:02:03 #5
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129513282
quote:
Donder op naar ONZ jij lift niet eens
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:03:03 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_129513314
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:56 schreef StraatSoldaat het volgende:

Heb je nog ergens last van of louter een positieve ervaring tot nu toe?
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:05:04 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129513375
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb je nog ergens last van of leuter een positieve ervaring tot nu toe?
:o :(
Confidence through competence
pi_129513377
Yoo,

Heb nu 2 dagen de "echte" sportschool uitgeprobeerd nadat ik op school af en toe een paar workouts deed.

Ik snap dat heel het lichaam getraind moet worden en dat doe ik dus ook. Echter wil ik een apart schema voor mijn biceps, triceps en schouders. Wat ik voor mijn biceps doe: Incline dumbbell, bar curls, dumbell curls, hammer curls.

Voor mijn triceps doe ik, machine pulls, met de V-Bar en de oefening waarbij je triceps achter je rug houdt en je onderarmen naar boven werkt. Dit doe je zittend. Verder weet ik niet echt goede oefeningen om mijn triceps te belasten. Dipping werkt nog niet echt voor mij aangezien ik nog een beginneling ben

Zelfde geldt voor mijn schouders, ik doe Shoulder presses maar verder weet ik niet echt wat ik moet doen.

Iemand die hulp aanbiedt :D?

Sorry als dit al meermalen gevraagd is..

Heb nu wel spierpijn in mijn armen en kan ze niet strekken :') En dat na pas 2 dagen :')

JV
pi_129513449
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:48 schreef J03llV het volgende:

[..]

Ook wel Dumbbell rowing genoemd.. toch..?
Nee.
Dumbbell bentover row:
pi_129513472
Aha dat is de juiste benaming :P
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:09:55 #11
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129513535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb je nog ergens last van of louter een positieve ervaring tot nu toe?
Sides komen pas later maar tot nu toe niks.

Geen plofkop, geen acne en geen gyno
pi_129513725
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 17:53 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi man
pi_129513875
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:05 schreef J03llV het volgende:
Yoo,

Heb nu 2 dagen de "echte" sportschool uitgeprobeerd nadat ik op school af en toe een paar workouts deed.

Ik snap dat heel het lichaam getraind moet worden en dat doe ik dus ook. Echter wil ik een apart schema voor mijn biceps, triceps en schouders. Wat ik voor mijn biceps doe: Incline dumbbell, bar curls, dumbell curls, hammer curls.

Voor mijn triceps doe ik, machine pulls, met de V-Bar en de oefening waarbij je triceps achter je rug houdt en je onderarmen naar boven werkt. Dit doe je zittend. Verder weet ik niet echt goede oefeningen om mijn triceps te belasten. Dipping werkt nog niet echt voor mij aangezien ik nog een beginneling ben

Zelfde geldt voor mijn schouders, ik doe Shoulder presses maar verder weet ik niet echt wat ik moet doen.

Iemand die hulp aanbiedt :D?

Sorry als dit al meermalen gevraagd is..

Heb nu wel spierpijn in mijn armen en kan ze niet strekken :') En dat na pas 2 dagen :')

JV
SPOILER
tevens zou ik met Starting Strenght beginnen
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:21:54 #14
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_129513936
Eigelijk zou er een topic moeten komen voor mensen die tenminste 2 platen kunnen benchen en squatten en 3 platen deadliften
pi_129514263
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Eigelijk zou er een topic moeten komen voor mensen die tenminste 2 platen kunnen benchen en squatten en 3 platen deadliften
3 platen van 1.5 kg? :')
  Moderator dinsdag 30 juli 2013 @ 18:43:51 #16
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129514580
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 15:47 schreef Snakey het volgende:
Susteren heeft al eens uitgelegd dat hij geen vlees eet om geen beestenlijkjes te eten.

Wat een ander daar ook van vindt, dat moet hij zelf weten. Het lijkt me interessanter om te weten hoe vega's goed gainen ipv ze proberen te corneren alsof ze fout zijn ofzo.
Mijn gemiddeld voedingsschema:

Ontbijt
60 gr muesli
60 gr havermout
15 gr lijnzaad
250 ml yoghurt
200 ml melk
2 hele eieren

Pre-workout
2 sneetjes met appelstroop
1 banaan

Post-workout
Whey-shake met dextrose

Lunch
120 gr linzen
125 gr bonen
80 gr quinoa of 60 gr rijst

Tussendoor
2 sneetjes met pindakaas
2 sneetjes met kaas
2 hele eieren
200 ml melk

Diner
100 gr rijst/pasta/couscous/quinoa/risotto
veel groenten
evt tempeh

Laatste maaltijd
500 gr kwark

De afgelopen 5 weken ben ik 2,7 kg vvm bijgekomen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_129514690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:43 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ontbijt
60 gr muesli
60 gr havermout
15 gr lijnzaad
250 ml yoghurt
200 ml melk
2 hele eieren

Pre-workout
1 banaan

Post-workout
Whey-shake met dextrose

Lunch
120 gr linzen
125 gr bonen

Tussendoor
2 sneetjes met pindakaas
2 sneetjes met kaas
2 hele eieren
200 ml melk

Diner
veel groenten
evt tempeh

Laatste maaltijd
500 gr kwark

Waarom dextrose als post-workout en niet tijdens?
pi_129514729
Komt een vriend van me in een whatsapp groepsgesprek met het volgende: http://www.xtremegain.com/nl2/ met de vraag 'iemand hier iets over gehoord?'

Is toch gewoon onzin dit?

'Ik laat je authentieke foto's van Manuel zien, die 6 kg in 4 weken aankwam! Allemaal kwaliteit spiermassa, terwijl hij ook vet kwijtraakte. Zonder een speciaal dieet of zeer zware training.'

Dat is toch uberhaupt niet eens mogelijk?
pi_129514820
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:48 schreef no1uknow het volgende:
Komt een vriend van me in een whatsapp groepsgesprek met het volgende: http://www.xtremegain.com/nl2/ met de vraag 'iemand hier iets over gehoord?'

'Ik laat je authentieke foto's van Manuel zien, die 6 kg in 4 weken aankwam! Allemaal kwaliteit spiermassa, terwijl hij ook vet kwijtraakte. Zonder een speciaal dieet of zeer zware training.'

In 4 niet maar in 8 weken makkelijk.
  Moderator dinsdag 30 juli 2013 @ 18:55:35 #20
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_129514971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:46 schreef Bossmuis het volgende:

[..]

Waarom dextrose als post-workout en niet tijdens?
Bloedsuikerspiegel verhogen o.a.

Je bloedsuikerspiegel is laag na het sporten.
Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Gevolg; minder goed herstel en groei

Kort door de bocht dan.
F.K.A. SuperwormJim
pi_129515013
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
lol
pi_129515094
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:48 schreef no1uknow het volgende:

Is onzin.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:06:11 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129515315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:43 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ontbijt
60 gr muesli
60 gr havermout
15 gr lijnzaad
250 ml yoghurt
200 ml melk
2 hele eieren

Pre-workout
1 banaan

Post-workout
Whey-shake met dextrose

Lunch
120 gr linzen
125 gr bonen

Tussendoor
2 sneetjes met pindakaas
2 sneetjes met kaas
2 hele eieren
200 ml melk

Diner
veel groenten
evt tempeh

Laatste maaltijd
500 gr kwark

Ziet er nog lekker uit ook, wat mij betreft. Ik ben een echte vleeseter though.

Maar ik bedoel, het is onzin vega's weg te zetten als no-gainers. Als je genoeg research doet kun je volgens mij prima gainen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:09:55 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_129515427
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:55 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Je eiwitten (van je shake) wil je allemaal naar je spieren toe, echter door je lage suikerspiegel gaat een deel van de eiwitten dan daar naar toe.

Kort door de bocht dan.
Ik drink dextrose tijdens m'n training. Ik heb het gevoel dat als ik na m'n training dezelfde dosis neem m'n suikerspiegel als een idioot omhoog schiet, wat volgens mij (in ieder geval gevoelsmatig) niet goed is.

Als je het tijdens de training sipt gaat het wat geleidelijker, en blijf je redelijk hoog met je suikerspiegel.

Misschien maakt het geen verschil hoor, maar voor mezelf voelt het beter zo.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 19:26:43 #25
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_129516068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:55 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Kort door de bocht dan.
Nee, het is algemeen bekend dat carbs na je workout samen met (snelle) eiwitten je spiersynthese niet extra netto verhogen.

http://www.jissn.com/content/10/1/5

Mijn huidige indruk van workout voedsel is: eet/drink hoe je je het beste voelt tijdens een training, zodat je zo hard mogelijk knalt. Hoe je de 32-48 uur na de training eet, is relatief belangrijker. Als je in die periode, met name het begindeel, netto boven onderhoud + genoeg eiwitten eet, voedt je de trainingsprikkel adequaat voor maximale groei binnen die prikkel (zie bv. Leangains principe). Boven onderhoud eten creeert een hormonaal anabool milieu (> testosteron, IGF-1, insuline etc) in je lichaam, net zoals onder onderhoud eten netto catabool is (> cortisol etc.)

Wat je die paar minuten tijdens de training doet qua voedsel, maakt eigenlijk dan in the grand scheme of things geen worst uit.

Dat is ook de reden waarom er nooit echt conclusive gemeten is of al die shakes e.d. na de training, behalve een acute piek in spiersynthese (da's inmiddels wel duidelijk) nou daadwerkelijk ook echt nut hebben op je gains op langere termijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 30-07-2013 19:52:57 ]
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')