Iets andere categorie, maar wel een absurd statement als je van muziek houdt, ja.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:09 schreef Norrage het volgende:
Ga je nu dezelfde dingen zeggen over deze albums als over the Beach boys vorige week?
Die hadden toch allemaal albums die naar kleuren vernoemd warenquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:10 schreef Felagund het volgende:
The Beatles, daar heb ik volgens mij wel eens van gehoord.
Tsja. Ik denk serieus dat je niet kan ontkennen dat die eerste albums, op een paar leuke singles na, toch écht gedateerd zijn. En zeker niet de genialiteit en experimenteerdrift hebben van de latere albums...die eerste albums, vast waren ze revolutionair toentertijd, maar was gewoon simpele rock & roll en ik kan er niet naar luisteren. En van de Beatles heb ik wél verstand, van de Beach Boys niet. Dus kom maar opquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Iets andere categorie, maar wel een absurd statement als je van muziek houdt, ja.
Ja zeker welquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:16 schreef debeterebob het volgende:
Af en toe is het wel fijn om allemaal gedateerde zooi te luisteren
Album 'A Hard Day's Night' is qua energie net zo 'gedateerd' als punkrock. En goede liedjes blijven áltijd overeind staan. De grens 'oubollig' en 'revolutionair' is bij The Beatles echt wel iets verfijnder dan slechts alles vanaf 1966. 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band' klinkt stukken meer 'gedateerd' dan 'Beatles For Sale' of 'Rubber Soul'.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja. Ik denk serieus dat je niet kan ontkennen dat die eerste albums, op een paar leuke singles na, toch écht gedateerd zijn. En zeker niet de genialiteit en experimenteerdrift hebben van de latere albums...die eerste albums, vast waren ze revolutionair toentertijd, maar was gewoon simpele rock & roll en ik kan er niet naar luisteren. En van de Beatles heb ik wél verstand, van de Beach Boys niet. Dus kom maar op
Door spotify dacht ik ook dat Tame Impale nieuw album hadquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:17 schreef Felagund het volgende:
Hah, zat ik te wachten op een nieuw album van Nosaj Thing, blijkt dat hij al in januari is uitgekomen en dat ik hem al heb geluisterd. Schuld van Spotify, die heeft 2012 als releasejaar staan. Wel een goed album overigens.
Ze mogen wel eens wat aan die interface gaan doen inderdaad, erg slordig.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Door spotify dacht ik ook dat Tame Impale nieuw album hadWel heel slecht dat er zoveel niet klopt op spotify.
Tevens zijn sommige pagina's van bijvoorbeeld Blur totaal niet door te komenEn voor bands als GOAT en zo eens een voorportaal te gaan maken waar ze al die verschillende bands gaan scheiden.
Tsja. Wel wat lastig om een discussie over te houden. Wel een beetje veel een smaak-kwestie. Punkrock vind ik dan ook weer niet zo boeiende muziek, dus om het daar nou mee te vergelijken. Misschien vind ik dat dan ook wel gedateerdquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:19 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Album 'A Hard Day's Night' is qua energie net zo 'gedateerd' als punkrock. En goede liedjes blijven áltijd overeind staan. De grens 'oubollig' en 'revolutionair' is bij The Beatles echt wel iets verfijnder dan slechts alles vanaf 1966. 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band' klinkt stukken meer 'gedateerd' dan 'Beatles For Sale' of 'Rubber Soul'.
Ok, "fair enough"quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja. Wel wat lastig om een discussie over te houden. Wel een beetje veel een smaak-kwestie. Punkrock vind ik dan ook weer niet zo boeiende muziek, dus om het daar nou mee te vergelijken. Misschien vind ik dat dan ook wel gedateerdEn ik denk dat de overgang naar de voor mij betere beatles (en ik denk serieus dat veel fans het met me eens zijn) is begonnen bij Help!. Dus daar valt Rubber Soul ook wel weer onder. Alles daarvoor is wat mij betreft nog steeds teveel bedolven onder "gewoon simpele (maar steengoede, dat ontken ik niet) liedjes te maken". Daarna ontstijgt de band gewoon volstrekt hun eigen niveau, met nog steeds redelijk simpele liedjes maar met een experimentatiedrift die nooit is ge-evenaard.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:49 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ok, "fair enough".
Mijn punt, 'It Won't Be Long' uit 1963 was compositorisch gezien al revolutionair in de popmuziek, evenals 'A Hard Day's Night' (begin-akkoord) en 'If I Fell' (akkoordenwisseling na het intro) uit 1964 of 'Ticket To Ride' uit 1965. En zo zijn er talloze voorbeelden. (Lennon was heer en meester in die tijd, daarna walste McCartney over hem heen tot diep, diep in de jaren '70.) Om nog maar te zwijgen over hunzelf als groep en de live performances. Deze gasten hebben geen geschiedenis geschreven omdat ze teenyboppers waren die ook nog wat interessante dingen in de herfst van hun carrière hebben gedaan. Er zit heel erg veel tussen 'Love Me Do' en 'Tomorrow Never Knows'. Persoonlijk vind ik juist veel nummers op 'Sgt. Pepper' en 'Abbey Road' meer een teken van de tijd dan veel nummers tussen 1963 en 1966.
Dat komt vooral omdat veel is geschreven, gespeeld en opgenomen in een structuur die bands anno 2013 nog steeds gebruiken, en omdat de band het geluk had om in de EMI Studios te mogen opnemen - vergelijk de albums met de eerste Kinks-nummers en zo'n beetje alles van de Stones tot aan 1971 - en het daarom qua geluid - zeker in de beetje bij beetje voor bijvoorbeeld DVD's opnieuw gemixte tracks in de afgelopen jaren - klinkt alsof het gisteren is opgenomen. Daarom klínkt het ook niet gedateerd. De band zelf leek ook al in begin jaren '60 van een andere planeet te komen en hun tijd ver vooruit, daarom zijn veel interviews nog altijd interessant, in tegenstelling tot vele andere belangrijke figuren uit die tijd.
Maar goed, als er één band deze verdediging niet nodig heeft.
Ik was gisteren in Rotown en daar speelde toevallig ook gewoon Suuns. Was wel goed ja. Ik was wel iets minder enthousiast dan jij nuquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:56 schreef Norrage het volgende:
En kwam gisteravond om 19.00 thuis, meteen maar even naar Suuns in de Melkweg gegaan. Wat was dat weer fénomaal magistraal goed zeg![]()
![]()
![]()
Suuns
Wij stonden achteraan tegen de bar, dus dan heb je wel een iets andere beleving jaquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:46 schreef Norrage het volgende:
Melkweg moest rotown zijn jamaar voor mij wel top 3 concert van het jaar hoor
veel beter dan op BKS, maar dat was misschien omdat wij 2e rij stonden
Meh dat is gewoon te simpel voor mij, heb niks met zulke muziek. Ik vind Fleetwood Mac ook slaapverwekkend. Dat is ook van die geprezen popmuziek. Ik vind van The Beatles het ook alleen maar echt vet als ze lekker vreemde psychedelische muziek maken, voor de rest hoor ik wel dat het erg goed is, maar zou ik het niet vaker luisteren. Maar Blue Jay Way bijvoorbeeld kende ik nog niet en vind ik echt geweldig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |