Die IC van 17.25 vanuit Tilburg richting Den Haag CS had hetzelfde euvelquote:Op maandag 29 juli 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
De IC van 19:18 reed met 4 afgesloten bakken
Gaat lekker
Kan ik je met dit reisadvies misschien helpen? https://docs.google.com/f(...)RFE/edit?usp=sharingquote:Op maandag 29 juli 2013 12:07 schreef de__vakantieman het volgende:
Jullie zijn wel een beetje aan het zeveren jongens, ondanks dat ik niet veel post lees ik al lang mee (voor m'n registratie) De laatste tijd alleen maar gedoe!
Aangezien hier de ekte treinexperts samen zitten kan ik m'n vraag wel stellen lijkt me. Ik moet op 1 augustus van Perugia naar Fiumicino waar ik voor 3 uur moet zijn. De site van trenitalia werkt niet echt mee aangezien ik steeds maar 3 min overstap heb en ik geen ideeh eb waar de overstappunten zich bevinden
Any news for me?
Bij vertrek uit Rotterdam zag ik dat er behoorlijk wat reizigers in die bakken waren gaan zitten. Lekker veilig ook.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
was gepland met 7 bakken icm maar vervangend mat was een bds stam idd met 4 bakken afgeslotenquote:Op maandag 29 juli 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
nee. Zou best kunnen dat er een HC te weinig was, waardoor een aantal bakken afgesloten werd
Welke nog meer naast Spanje?quote:Op maandag 29 juli 2013 21:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De derde grote klapper in Europa in zeg drie weken tijd?
Oowja natuurlijk, thxquote:
Klopt maar ik vind net als de modjes dat we dat niet en publique is dat goed Frans? moeten doen, dat moeten we onderling regelen en dat kan ook best volgens mij wanneer iedereen zich professioneel en volwassen gedraagtquote:Op maandag 29 juli 2013 21:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op het het einde van het vorige topic ik snap de irritatie van DeaDLocK2K wel, en volgensmij staan we daarin niet alleen.
Zowel DeaDLocK2K, Bork en Duvel en ik, we hebben er allemaal al eens wat over gezegd... Dus ik denk dat het niet zozeer alleen DeaDLocK2K is...
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhequote:Op maandag 29 juli 2013 19:53 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de gemeente Olst, die klaagde toen ook over mat'64. Ik zou het nu juist zien als historisch materieel, tevens ben je in de winter verzekerd van een goede dienstregeling
.
thanks. Was het IC 2127 of 2133 die ontspoorde?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Was je eigenlijk al ergens aangenomen? Volg het topic niet zo veel meer dus kan zijn dat ik eroverheen heb gelezenquote:Op maandag 29 juli 2013 13:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
wouwDat is wel erg lang
Ik wacht het ook wel af, maar ik wil graag beginnen met werken. Een beetje vakantie is leuk, ik lig elke dag lekker te dobberen in het zwembadje in de tuin met een pilsje, maar werken is ook wel fijn
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?quote:Op maandag 29 juli 2013 23:02 schreef Bitlord het volgende:
Vannacht even op Wikipedia beziggeweest met behulp van een oude Op de Rails: het artikel over het treinongeluk bij Hoofddorp (1992) flink uitgebreid:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinongeval_bij_Hoofddorp
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rondquote:Op maandag 29 juli 2013 23:03 schreef Peter het volgende:
[..]
4 of 6 bakken plan V is in de ochtendspits niet voldoende op het traject.. terechte klacht was dat van de gemeente Olst-Wijhe.
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:16 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
In die tijd kenden ze zo te zien nog geen TSB week -en dagpublicaties gezien het feit dat de machinist melde dat hij geen aanwijzing van de TRDL heeft gehad. Met een TSB dagpublicatie was ie tenslotte wel op de hoogte geweest. Sinds wanneer bestaan die TSB's eigenlijk?
quote:Op maandag 29 juli 2013 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
het valt jou te prijzen dat je er even terug bent geweest om nog even stil te staan bij die ramp
Dankjulliewel...quote:
Dat is waar, de Plan V remmend of optrekkend was aan de IJssel nog te horen..quote:Op maandag 29 juli 2013 23:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ach, er reed ook wel is een solo plan V rond. Nee, het ging ook om het geluid van de treinstellen, de dubbeldekkers waren wat stiller
.
Die LAE-borden was ik even vergeten. Ik denk echter dat je er van uit mag gaan dat die er wel stonden aangezien de machinist die er twee dagen ervoor ontspoorde de snelheidsbeperkende borden wel gezien heeft (Verklaard ook gelijk waarom de machinist geen aanwijzing gekregen heeft). Maar het lijkt mij dus aannemelijk dat de beperking bekend was ondanks dat deze kort van kracht was. Die 60km/u mocht inderdaad pas op de morgen van het ongeluk, maar de dag daarvoor was dat tenslotte nog 30 km/u. In zo'n geval had die snelheidsbeperking toch in de TSB dagpublicatie van die dag moeten staan? Had ie wel de helft van het maximaal toegestane gereden,maar beter te langzaam dan te snel. Uitgaande van het feit dat de meester van de trein ook daadwerkelijk kennis genomen zou hebben van de inhoud van de TSB dagpublicatie.quote:Op maandag 29 juli 2013 23:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je krijgt een aanwijzing zolang er geen LAE-borden zijn geplaatst en de beperking nog niet in de TSB is opgenomen. En dat duurt vaak één of twee dagen. Aangezien de nieuwe beperking pas kort gold, zal dat laatste dus niet het geval zijn geweest.
Ja, en Bastogne Sud. Maken officieel nog altijd deel uit van het Belgische spoornet, maar idd al 20 jaar verbust vanaf Libramont. Het spoor ligt er nog wel geloof ik (iig in 2009 nog) maar er waren plannen om er een toeristisch fietspad van te maken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 03:23 schreef Bitlord het volgende:
Apart dat je bij NMBS nog stationsinformatie kan opzoeken van stations die al bijna 20 jaar dicht zijn.
Zie bijvoorbeeld Bastenaken Noord/Bastogne Nord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |