abonnement Unibet Coolblue
pi_129588332
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Best aardig, al dat gelul dat werkloosheid omhoog gaat (gaat hij ook), en dat er meer armoede aan de onderkant(!) bij komt (is ook zo) gezien het aantal werkloosheid aanvragen, terwijl de beurs met al dat goedkope geld lekker blijft stijgen. Waar moet het geld anders heen? Heb het idee dat men zelfs spaargeld er in steekt :) Je krijgt geen beter rendement op het moment als op de beurs :)
nouja, tenzij je achter beursquatsch aanloopt, natuurlijk ;)
so long and thanks for all the fish
pi_129588414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:50 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

nouja, tenzij je achter beursquatsch aanloopt, natuurlijk ;)
True, maar hoe je het (helaas) ook wendt of keert, long zitten is voor velen op dit moment toch best aardig. En ook al staat hij mijn inziens veel te hoog, en zie ik om me heen men toch nog wel vrienden die bijv. een aantal k spaargeld toch op de beurs zetten omdat hij nu toch zo goed loopt en rentes niet veel centjes opleveren gezien de inflatie in Nederland van zo'n 3.1%
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129588621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

True, maar hoe je het (helaas) ook wendt of keert, long zitten is voor velen op dit moment toch best aardig. En ook al staat hij mijn inziens veel te hoog, en zie ik om me heen men toch nog wel vrienden die bijv. een aantal k spaargeld toch op de beurs zetten omdat hij nu toch zo goed loopt en rentes niet veel centjes opleveren gezien de inflatie in Nederland van zo'n 3.1%
Met 'een aantal k spaargeld' moet je zowiezo niet gokken, want hoe je het ook wendt of keert blijft het speelgeld (en hint: je moet al helemaal niks doen waar je een sms abbo voor moet afsluiten :P ), en over drie keer niks maakt het rendement al helemaal geen jota uit.

Het argument dat de beurs het zo leuk doet, is met uitstek een non argument. De effectieve beleggert belegt wanneer bloed door de straten loopt, niet wanneer iedereen juichend de polonaise loopt ;)
so long and thanks for all the fish
pi_129591901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:50 schreef JimmyJames het volgende:
Zit je bij Binck? Ik heb me recent ook maar geabonneerd op RT optieprijzen want die zijn nergens gratis te zien en met vertraagde koersen is het best lastig
Binck inderdaad. Ik heb de koersen overigens wel 'gratis' omdat ik voldoende transacties uitvoer per kwartaal. Wat overigens opvalt is dat het na de opening v.d. beurs (NY) een aantal minuten duurt voordat ik alle koersen kan zien. Vooral dat irriteert me mateloos. Met name omdat de uitschieters juist in die eerste paar minuten zitten (wellicht veroorzaakt door pre-market trading).

Overigens weer één call erbij gekocht nu Wells Fargo weer iets lager staat. Het is tientjes werk. Maar zo hoop ik grote verliezen ook te voorkomen. Bovendien wil ik niet groot inzetten. Het 'grote' geld zit in internationale ETF's.
pi_129597280
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1700 + record winsten (gedreven door record margins) *O* *O*


Wie van jullie heeft trouwens het 'lef' short (geen daytrading) te gaan? Of is dit van plan?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:01:43 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129597511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef piepeloi55 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1700 + record winsten (gedreven door record margins) *O* *O*


Wie van jullie heeft trouwens het 'lef' short (geen daytrading) te gaan? Of is dit van plan?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef piepeloi55 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1700 + record winsten (gedreven door record margins) *O* *O*


Wie van jullie heeft trouwens het 'lef' short (geen daytrading) te gaan? Of is dit van plan?
Shorten is niet mijn ding. Bovendien: never short a rising rocket.

Wel bouw ik mijn long-posities verder af wanneer de koersen nog wat verder stijgen. Leuk is leuk genoeg. Ik zit bijv al in BAM sinds de 1,97, dus ondertussen mag het wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:03:58 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129597585
Ik zou wel wat goede vastrenderende assets willen hebben voor de cashopbrengst. Gewoon cash langs de kant laten liggen vind ik niks.
Iemand nog een idee hierover? Ik zat zelfs al te denken om wat OG te kopen, maar misschien is het nog te vroeg nu.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_129606076
Ik koop gewoon beleggingsfondsen, pak gewoon een saaie zoals blackrock european value, geen emerging markets of sectorfondsen. Dan kan je er min of meer van uitgaan dat je de eurostoxx volgt met minimale kosten. Meer dan 1000 euro spaargeld laten staan is zonde, of je moet graag meegaan met de domme massa die blij is met 1.5% en de beurs niet aandurft.
pi_129608198
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:55 schreef pikinhand het volgende:
Meer dan 1000 euro spaargeld laten staan is zonde, of je moet graag meegaan met de domme massa die blij is met 1.5% en de beurs niet aandurft.
Dat is wel het huidige (imo onjuiste) dogma, ja. Het huidige bullish sentiment (en deze dogma's) is imo een veeg teken, al kan het altijd euforischer. We gaan over een tijd nog weleens zien hoe 'dom' diegene met een grote cash positie waren. :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:05:52 #60
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_129610504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef piepeloi55 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1700 + record winsten (gedreven door record margins) *O* *O*

Wie van jullie heeft trouwens het 'lef' short (geen daytrading) te gaan? Of is dit van plan?
Ik zou het geen lef noemen eerder dommigheid. Maar ik heb van de week nog wat puts gekocht. Ik heb ook nog wat calls dus het is eigenlijk meer als hedge. Het scenario waarbij we mede dankzij de centrale banken de grootste aandelenbubbel aller tijden gaan zien, lijkt me nog steeds het meest waarschijnlijke.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_129611374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:00 schreef piepeloi55 het volgende:
Dat is wel het huidige (imo onjuiste) dogma, ja. Het huidige bullish sentiment (en deze dogma's) is imo een veeg teken, al kan het altijd euforischer. We gaan over een tijd nog weleens zien hoe 'dom' diegene met een grote cash positie waren. :)
De kans op voortzetting van een beweging is altijd groter dan de kans op een draai. Met het idee dat als het goed gaat dat snel zal ophouden en het weer zal gaan dalen zal je vast niet veel verdienen op de beurs.

Kijk maar eens op internet, zoek bijv. eens op "sparen zinloos". Dan zie je een stel artikelen en daaronder in de reacties kan je zien hoe de gemiddelde (domme) nederlander reageert. De meesten denken nog steeds dat de beurs elk jaar daalt en dat er niks te verdienen valt behalve voor gokkers, en gaan dus niet naar de beurs. Die moeten dus nog komen, en zullen vast met een aex op 450 pas instappen.
pi_129612792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:05 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou het geen lef noemen eerder dommigheid. Maar ik heb van de week nog wat puts gekocht. Ik heb ook nog wat calls dus het is eigenlijk meer als hedge. Het scenario waarbij we mede dankzij de centrale banken de grootste aandelenbubbel aller tijden gaan zien, lijkt me nog steeds het meest waarschijnlijke.
In veel opzichten is het al de grootste bubble ooit, maar het kan altijd groter uiteraard. De aandelenbubble is weliswaar groter geweest in de historie, maar wellicht word dat nu vertekend door de bubble in de 'E' dankzij record marges.

Of short (met goed moneymanagement) gaan op termijn op deze niveau's dommigheid is betwijfel ik. Afgaande op de indicatoren met ewn gedegen trackrecord die een verwacht rendement geven als de p/e-schiller of een gdp/total market cap e.d. is een langdurige (buy and hold) longpositie op deze niveau's dommigheid. Verwacht rendement incl. dividend is kleiner als het dividend voor de komende 10 jaar. Wat natuurlijk niets zegt over een nog grotere euforie op de kortere termijn.

Zelf geloof ik overigens wel dat een bust van een bubble te voorspellen is, maar het wanneer is uiteraard een groot vraagteken. Shorten is daarom ook niet mijn ding overigens. Toch blijf ik het 'romantische' verhalen vinden van personen die dat wel doen en daar (juist beargumenteerd) gelijk in kregen en bij de komende bust zullen krijgen.
pi_129613262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:28 schreef pikinhand het volgende:
De kans op voortzetting van een beweging is altijd groter dan de kans op een draai. Met het idee dat als het goed gaat dat snel zal ophouden en het weer zal gaan dalen zal je vast niet veel verdienen op de beurs.

Kijk maar eens op internet, zoek bijv. eens op "sparen zinloos". Dan zie je een stel artikelen en daaronder in de reacties kan je zien hoe de gemiddelde (domme) nederlander reageert. De meesten denken nog steeds dat de beurs elk jaar daalt en dat er niks te verdienen valt behalve voor gokkers, en gaan dus niet naar de beurs. Die moeten dus nog komen, en zullen vast met een aex op 450 pas instappen.
Dan verschillen we in termijn waarop we beleggen waarschijnlijk. Mij boeit het niet zoveel wat er gaat gebeuren het komende jaar, maar de komende jaren/decennia. Dat i.c.m. de grootte van de middelen die je tracht te alloceren zorgt voor een wezenlijk verschil in strategie.

Retail is overigens al massaal aan het toetreden sinds pakweg een half jaar, insiders aan het verkopen en de 'smart money' begint zich terug te trekken. Margin debt is op ATH, de mate van financial enginering is ongekend en de eerste scheurtjes worden zichtbaar in diverse markten. We gaan de komende tijd (jaren) weleens zien hoe dit gaat aflopen.
pi_129614290
Oeh banencijfer valt best tegen... :'(
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:52:42 #65
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_129614542
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:04 schreef piepeloi55 het volgende:

In veel opzichten is het al de grootste bubble ooit, maar het kan altijd groter uiteraard. De aandelenbubble is weliswaar groter geweest in de historie, maar wellicht word dat nu vertekend door de bubble in de 'E' dankzij record marges.
Daar ben ik niet van overtuigd. Ik zie nog geen verzekeraars of frisdrankfabrikanten voor 30-40 keer de winst over de toonbank gaan.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:11:54 #66
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_129615274
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:16 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Retail is overigens al massaal aan het toetreden sinds pakweg een half jaar, insiders aan het verkopen en de 'smart money' begint zich terug te trekken. Margin debt is op ATH, de mate van financial enginering is ongekend en de eerste scheurtjes worden zichtbaar in diverse markten. We gaan de komende tijd (jaren) weleens zien hoe dit gaat aflopen.
Staaf deze beweringen eens met cijfers die dit ook aantonen. En op welke scheurtjes doen je dan?
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
pi_129615395
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:52 schreef JimmyJames het volgende:
Daar ben ik niet van overtuigd. Ik zie nog geen verzekeraars of frisdrankfabrikanten voor 30-40 keer de winst over de toonbank gaan.
De p/e is imo een zeer slechte indicator om conclusies over waardering en/of verwacht rendement te trekken. Er is simpelweg geen duidelijke conclusie uit te trekken, er zijn geen historische verbanden (op extreme na, zoals ten tijde van de dot-com bubble). Maar om hier even dieper op in te gaan.

Winsten staan op ATH, simplistisch gesteld rechtvaardigt dit ook record koersen. Als je echter ziet waardoor die ATH winsten worden veroorzaakt zijn daar op zijn zachtst gezegd vraagtekens bij te plaatsen. De winsten worden namelijk voornamelijk gedreven door record marges, financial enginering en eenmalige bate. De marges staan nu +/-60% boven de gemiddelde marges over pakweg de laatste eeuw. De theorie die dit verklaard is de Kalecki profit equation.

Nog los van de macro-factoren die kunnen gaan gebeuren (en die meermaals hier benoemd zijn) word de 'E' op dit moment enorm vertekent. Vandaar dat ik sprak over een mogelijke niet houdbare 'E' op termijn, ofwel een bubble.

De huidige p/e (dus niet forward, waarvan het nog moet blijken) is +/- 17. Zou je echter corrigeren voor deze factoren die op de long run niet houdbaar zijn, dan kom je op een fors hogere p/e uit. Het lijkt redelijk geprijsd, maar is het dat ook? ;)
pi_129627845
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef LXIV het volgende:
Ik zou wel wat goede vastrenderende assets willen hebben voor de cashopbrengst. Gewoon cash langs de kant laten liggen vind ik niks.
Iemand nog een idee hierover? Ik zat zelfs al te denken om wat OG te kopen, maar misschien is het nog te vroeg nu.
XS0191352847

Greece 5.2% 2004-34 koers : 27,63%
pi_129628084
of

http://www.bloomberg.com/(...)rating-optimism.html

3,7% en net 2 upgrades gehad..

staat alleen niet in het systeem bij binck, denk dat je moet bellen als je ze wil kopen
pi_129635474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 04:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Caterpillar heeft ook veel short sellers wier argumenten je misschien serieus moet nemen. Hier is een short thesis: http://thelongshorttrader(...)nc-is-a-strong-sell/
Bedankt voor de link! Vooral de volgende verwijzing heeft enkele alarmbelletjes doen rinkelen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_129641347
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef arjan1212 het volgende:
of

http://www.bloomberg.com/(...)rating-optimism.html

3,7% en net 2 upgrades gehad..
1. Wil je echt 3,7 % voor 25 jaar vastleggen ? Dan ga je uit van een Japan scenario op wereldwijde schaal.

2. De huidige Philipijnse regering is redelijk rationeel en modern georienteerd. Het lijkt me echter gevaarlijk om erop te rekenen dat dit de komende 25 jaar zo zal blijven. Een militaire coup of de verkiezing van een populistische gek is in deze regio niet ongebruikelijk.
pi_129666947
De reden waarom ik zelf niet meer long zit in de markt is vrij simpel. Nu nog long zitten is min of meer "hopen" dat 3 van de 5 marktscenario's niet uitpakken. SP500 staat op ATH terwijl de fundamentals slecht zijn. Nee, corporate earnings geven niet aan dat het goed gaat met de economie, maar zijn een functie van veel complexere zaken en de foutmarge waarmee ze geïnterpreteerd zouden moeten worden laat mij denken dat er eigenlijk helemaal niet gesproken kan worden van "records" of "exceeding expectations". De "tangible metrics" zijn slechter dan verwacht en revisies naar beneden geven al helemaal geen hoop. Zelf ben ik dus maar overgeschakeld naar een marktneutrale strategie.
pi_129732211
Beetje offtopic, maar wel een interessant programma over CEO's en hoe ze over zaken denken.

http://programma.ntr.nl/10026/kijken-in-de-ziel
pi_129743356
Ik dacht even dat het 1 april was, maar de Washington Post is gekocht door Jeff Bezos ...

http://www.washingtonpost(...)d_story.html?hpid=z1

Ik kom zelf tot 3 scenario's:

1. Bezos heeft een realistisch plan bedacht om een ouderwetse krant weer tot winst te brengen. Iets met digitale distributie oid.
2. Bezos heeft een vaag plan, maar gaat er vanuit dat alles wat hij aanraakt in goud verandert, gezien zijn succes met Amazon.com
3. Het is geen zakelijk project, maar Bezos wil de Washington Post als instituut in leven houden. De kosten interesseren hem niet of nauwelijks gezien zijn totale vermogen.

Wat denken jullie ?
pi_129743576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 06:53 schreef jaco het volgende:
Ik dacht even dat het 1 april was, maar de Washington Post is gekocht door Jeff Bezos ...

http://www.washingtonpost(...)d_story.html?hpid=z1

Ik kom zelf tot 3 scenario's:

1. Bezos heeft een realistisch plan bedacht om een ouderwetse krant weer tot winst te brengen. Iets met digitale distributie oid.
2. Bezos heeft een vaag plan, maar gaat er vanuit dat alles wat hij aanraakt in goud verandert, gezien zijn succes met Amazon.com
3. Het is geen zakelijk project, maar Bezos wil de Washington Post als instituut in leven houden. De kosten interesseren hem niet of nauwelijks gezien zijn totale vermogen.

Wat denken jullie ?
Punt drie denk ik. Typisch gevalletje van ' ik heb veel geld en wat moet ik ermee doen oh ja ik kan natuurlijk The Washington Post kopen dus laat ik dat maar doen en ik zie wel waar het eindigt'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')