Dat is het nadeel van jezelf als één groep presenteren en daarmee dreigen, dan wordt je ook als één groep aangesproken.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen weten katholieken beter van Jehova's Getuigen te onderscheiden dan moslims van moslims. Als een lid van de Pinkstergemeente iets roept, wordt de gemiddelde huis-, tuin- en keukenkatholiek daar niet voor aangekeken.
Roept een haatbaard iets, dan worden moslims daar wél voor aangekeken. Je kunt dan 10, 20 jaar gaan discussiëren over de vraag of dat terecht is (het antwoord is trouwens allang bekend: NEE, dat is niet terecht). Of je kunt zelf actief wat aan die beeldvorming doen door uitdrukkelijk afstand te nemen.
Daar zouden (gematigde) moslims meer over na moeten denken, vind ik.
Moslimfundamentalisten beweren dat gematigde moslims niet bestaan. Dat is waar want ze zeggen ook dat 1 + 1 = 2.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een cirkel redenering neemt de conclusie als waar aan om de conclusie te bewijzen.
Mijn redenering is:
Als een fundamentalist iets waars zegt, dan kan ik hem niet tegenspreken.
Nee, dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd als een moslim (fundamentalistisch of niet) zegt 1+1=2 dan kan ik hem niet tegenspreken.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslimfundamentalisten beweren dat gematigde moslims niet bestaan. Dat is waar want ze zeggen ook dat 1 + 1 = 2.
Artikel 205quote:Op maandag 29 juli 2013 10:45 schreef Fides het volgende:
Ik vraag me overigens wel even af waarvan ze precies verdacht wordt, welke delictsomschrijving voldoe je aan als je "ronselt'?
edit: Schijnbaar valt het ronselen onder "Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van terroristische misdrijven", art. 140a.
Ja maar... Of zoiets.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:
@Xa1pt
Trouwens fundamentalisten kennen de Koran als geen ander, hebben hem in Arabisch gelezen of kennnen hem uit het hoofd. Waarom twijfel jij dan aan hun oordeelvermogen op Islamities gebied?
Omdat de interpretatie van een oud boek altijd anders kan zijn. Zoals we dat ook zien binnen de katholieke kerk waar veel verschillende stromen zijn. Bij de islam zit men alleen nog te wachten op de echte verlichting Dat heeft bij de katholieken ook 1700 jaar geduurd.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:
@Xa1pt
Trouwens fundamentalisten kennen de Koran als geen ander, hebben hem in Arabisch gelezen of kennnen hem uit het hoofd. Waarom twijfel jij dan aan hun oordeelvermogen op Islamities gebied?
Wat voor zin heeft het om zoiets subjectiefs als religie te vergelijken met feiten als 1+1=2? De discussie zou moeten gaan over het doelbewuste, opruiende gedrag van extremisten.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moslimfundamentalisten beweren dat gematigde moslims niet bestaan. Dat is waar want ze zeggen ook dat 1 + 1 = 2.
Hoe dan interpretatie, De Koran is het woord van Allah zelf toch .....quote:Op maandag 29 juli 2013 10:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat de interpretatie van een oud boek altijd anders kan zijn. Zoals we dat ook zien binnen de katholieke kerk waar veel verschillende stromen zijn. Bij de islam zit men alleen nog te wachten op de echte verlichting Dat heeft bij de katholieken ook 1700 jaar geduurd.
Dit, we laten ons hopelijk toch niet intimideren door een aantal fundamentalisten die hier een beetje boos lopen te roepen.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:38 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En als ze niet neergeknald worden? Dan komen ze knettertje dol terug in Nederland om Nederlanders te lynchen. Deze vrouw is een gevaar voor de veiligheid in dit land. Vast houden en nooit meer loslaten.
Ze presenteren zich ook echt als een groep. Bijna geen conflicten onderling.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:45 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van jezelf als één groep presenteren en daarmee dreigen, dan wordt je ook als één groep aangesproken.
In Nederland geldt de Nederlandse wet. En die is belangrijker dan alle religieuze en overige zelfbedachte wetten die mensen hanteren. Dat principe hebben moslimextremisten te accepteren. Zo niet, dan kunnen ze vertrekken naar landen waar een andere rangorde geldt en waar de Sharia wél op #1 staat.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Artikel 205
1. Hij die, zonder toestemming van de Koning, iemand voor vreemde krijgsdienst of gewapende strijd werft, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Als ze beweren dat gematigde moslims niet bestaan doen ze geen feitelijke uitspraak.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd als een moslim (fundamentalistisch of niet) zegt 1+1=2 dan kan ik hem niet tegenspreken.
Omdat ze er belang bij hebben dat ze worden geloofd. En hun lezing is maar een interpretatie.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:50 schreef Oud_student het volgende:
@Xa1pt
Die van jou over "gematigde moslims" waarschijnlijk ook.quote:
Wat moet ik met die verwijzing, we hebben het over het woord van Allah en sommige statements in de Koran kan ik met alle goede wil van de wereld niet anders interpreteren. Het enige wat je in mijn optiek over bepaalde statements kan zeggen is, larie uit de tijd, dat klopt niet, maar ja, ....... het woord van Allah, toch?!quote:Op maandag 29 juli 2013 10:58 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat ze er belang bij hebben dat ze worden geloofd. En hun lezing is maar een interpretatie.
Delen van de Koran met een korreltje zout nemen?!quote:Op maandag 29 juli 2013 11:13 schreef stalybridge het volgende:
Kan iemand mij de criteria geven waaraan een moslim moet voldoen, om een gematigde moslim te zijn.
Delen van de Bijbel met een korreltje zout nemen?!quote:Of anders waar en hoe je die grens trekt bij christenen.
Die was niet voor jou bedoeld, dus helemaal niks.quote:
Er zijn dan ook genoeg moslims die die mening delen en van mening zijn dat niet alles letterlijk opgevat moet worden.quote:we hebben het over het woord van Allah en sommige statements in de Koran kan ik met alle goede wil van de wereld niet anders interpreteren. Het enige wat je in mijn optiek over bepaalde statements kan zeggen is, larie uit de tijd, dat klopt niet, maar ja, ....... het woord van Allah, toch?!
De koran door een vent die 40 dagen alleen in een snikhete grot in de woestijn zat... Wat denk je zelf wat daar uit komt?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Delen van de Koran met een korreltje zout nemen?!
[..]
Delen van de Bijbel met een korreltje zout nemen?!
Maar ja, dat laatste is volgens mij makkelijker, die Bijbel is door ik weet niet hoeveel mensen geschreven en die zijn niet onfeilbaar.
quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die was niet voor jou bedoeld, dus helemaal niks.
Het woord van Allah is feilbaar?quote:Er zijn dan ook genoeg moslims die die mening delen en van mening zijn dat niet alles letterlijk opgevat moet worden.
Ik omschreef net al min of meer wat volgens mij een essentieel verschil is tussen de Koran en de Bijbel, maar lezen is niet je sterkste kant, hèquote:Op maandag 29 juli 2013 11:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zo feilbaar als de Bijbel. Dan hebben we volgens jouw criteria maar weinig christenen.
Jesus zat 40 dagen alleen in de woestijn zonder grot.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De koran door een vent die 40 dagen alleen in een snikhete grot in de woestijn zat... Wat denk je zelf wat daar uit komt?
Lol.quote:
Ja, die kan er mooi korte metten mee maken!quote:
Dat essentieele verschil bestaat enkel in de hoofden van jou en moslimfundamentalisten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik omschreef net al min of meer wat volgens mij een essentieel verschil is tussen de Koran en de Bijbel, maar lezen is niet je sterkste kant, hè
Oorlogsmisdaden op grote schaal door Belgische jihadisten:quote:Op maandag 29 juli 2013 09:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Welke wet overtreedt die vrouw nou eigenlijk?
Ja, ja, natuurlijkquote:Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat essentieele verschil bestaat enkel in de hoofden van jou en moslimfundamentalisten.
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.quote:
Eens.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.
Enkel naar Nederland kijkende betwijfel ik of dat zo is... Sowieso zijn er veel verschillende stromingen binnen de islam, kennelijk is het woord in de Koran niet letterlijk te nemen zonder daar een eigen intepretatie aan te geven.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:50 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens.
Wel een kleine voetnoot: Het percentage mensen dat het schrift letterlijk neemt ligt bij moslims wel hoger.
Wat is dat nu voor argument? Sterker nog er zijn veel moslims die de Koran nooit gelezen hebben en dat ook nooit zullen doen, maar dat was de discussie niet. Het ging om teksten uit de Koran en of die mogelijk voor interpretatie vatbaar waren en zo ja, hoe dat zich dan verhoudt tot het beweerde feit dat de Koran het letterlijke Woord van Allah is.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.
oorlogsmisdaden zijn strafbaar toch? Voor het gerecht en levenslang achter de tralies. Of hoofd afhakken, ik weet niet wat ze prefereren, ik denk het laatste.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden op grote schaal door Belgische jihadisten:
http://mediawerkgroepsyri(...)elgische-jihadisten/
Houdt uw teiltje klaar als u de link bekijkt.
Ja, maar dat had je zelf ook kunnen bedenken doordat er verschillende stromingen binnen de Islam bestaan die allemaal van mening zijn dat hun intepretatie de ware is.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor argument? Sterker nog er zijn veel moslims die de Koran nooit gelezen hebben en dat ook nooit zullen doen, maar dat was de discussie niet. Het ging om teksten uit de Koran en of die mogelijk voor interpretatie vatbaar waren en zo ja, hoe dat zich dan verhoudt tot het beweerde feit dat de Koran het letterlijke Woord van Allah is.
Lol, wat een site!quote:Op maandag 29 juli 2013 12:00 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind sites als dewarereligie.nl wel goed, het laat je een andere kijk zien. Zo zie je bijvoorbeeld hoe de gematigde moslims erover denken.
Waarom zou afkomst uberhaubt relevant zijn? Naja, we weten allemaal wel waarom natuurlijk.quote:‘Legerchef Al-Sisi zoon van Marokkaanse jodin’
Waarom bemoeit hij zich mee? Hoe kan hij uberhaubt weten wat die Oum Usama wel of niet gedaan heeft?quote:Beweren zij dat ze [red. Oum Usama] jongeren zou rekruteren terwijl ze 19 jaar oud is? Wat is dit voor domheid? Dus wanneer je een leugenaar bent, onthoudt deze leugen dan!
Het is een opruiende site. Stond pas ook zo'n fake stuk over een mishandeling in.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:00 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind sites als dewarereligie.nl wel goed, het laat je een andere kijk zien. Zo zie je bijvoorbeeld hoe de gematigde moslims erover denken.
bestaan die dan?quote:Op maandag 29 juli 2013 09:51 schreef 3-voud het volgende:
Wat vinden de gematigde moslims er nu van?
Ja dat bedoel ik, je ziet het vanuit hun kant en dat is wel interessant.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, wat een site!
Check deze kop:
[..]
Waarom zou afkomst uberhaubt relevant zijn? Naja, we weten allemaal wel waarom natuurlijk.
Of deze uitspraak van een Islamitische "geleerde" over deze zaak mbt die ronselaar:
[..]
Waarom bemoeit hij zich mee? Hoe kan hij uberhaubt weten wat die Oum Usama wel of niet gedaan heeft?
Anyway, wel leuke site idd.
Ja weet ik, dat was zelfs mijn topic.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:08 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het is een opruiende site. Stond pas ook zo'n fake stuk over een mishandeling in.
http://dewarereligie.nl/a(...)derlandse-oum-usama/quote:Het tijdperk dat wij toestaan dat de wolf een schaap van ons midden plukt is voorbij, en we zullen brullen als leeuwen naar de islamitische wereld dat onze zuster onrecht wordt aangedaan in de Nederlandse gevangenis door onder andere vernederende visitaties. Wij zullen ons best doen om iets te betekenen voor deze zuster al is het maar met een simpele ‘LIKE’ op Facebook.
Waarom zou je iets van een islamitisch stormfront willen?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja weet ik, dat was zelfs mijn topic.
Heeft niemand iets over deze site: http://shamikh1.info/vb/?
Nee die jongens van deze site worden in de gaten gehouden en kunnen dus niets doen, daarom roepen ze de hulp in van de vriendjes.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://dewarereligie.nl/a(...)derlandse-oum-usama/
Ze zijn dus te laf om zelf iets te doen en roepen naar hun vriendjes?
Goh, dat gedrag zie je hier op straat ook bij kleine moslim kindertjes. Paplepel iemand?
Omdat daar genoeg interessante info op staat.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou je iets van een islamitisch stormfront willen?
Het is maar wat je interessant vindt. Ik heb het niet zo op haat enzo, maar ieder z'n ding natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:15 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Omdat daar genoeg interessante info op staat.
Ga nou alsjeblieft niet zo dom lopen doen en naïef.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is maar wat je interessant vindt. Ik heb het niet zo op haat enzo, maar ieder z'n ding natuurlijk.
quote:Op maandag 29 juli 2013 12:16 schreef Xa1pt het volgende:
Het is maar wat je interessant vindt. Ik heb het niet zo op haat enzo, maar ieder z'n ding natuurlijk.
Demonstreren is volgens mij een grondwettelijk recht in Nederland. Blijkbaar beseffen ze zelf nog niet hoe sterk ze hier eigenlijk zijn.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:14 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Nee die jongens van deze site worden in de gaten gehouden en kunnen dus niets doen, daarom roepen ze de hulp in van de vriendjes.
Nee hoor, ik zoek het op om te kijken waar het probleem zit. Jij steekt je kop in het zand, helaas.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sonnyspek zoekt graag haat op, om meer haat te verspreiden.
Het zou naïef zijn om te denken dat je je daar begeeft met een soort nobel doel. Je wordt zo langzamerhand hetzelfde als waar je zo tegen wil strijden.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:17 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ga nou alsjeblieft niet zo dom lopen doen en naïef.
Nee hoor, juist op die sites zitten extremisten die oproepen tot geweld. En het is goed om te kijken of dat gebeurd.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou naïef zijn om te denken dat je je daar begeeft met een soort nobel doel. Je wordt zo langzamerhand hetzelfde als waar je zo tegen wil strijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |