Wat moet ik met die verwijzing, we hebben het over het woord van Allah en sommige statements in de Koran kan ik met alle goede wil van de wereld niet anders interpreteren. Het enige wat je in mijn optiek over bepaalde statements kan zeggen is, larie uit de tijd, dat klopt niet, maar ja, ....... het woord van Allah, toch?!quote:Op maandag 29 juli 2013 10:58 schreef Xa1pt het volgende:
Omdat ze er belang bij hebben dat ze worden geloofd. En hun lezing is maar een interpretatie.
Delen van de Koran met een korreltje zout nemen?!quote:Op maandag 29 juli 2013 11:13 schreef stalybridge het volgende:
Kan iemand mij de criteria geven waaraan een moslim moet voldoen, om een gematigde moslim te zijn.
Delen van de Bijbel met een korreltje zout nemen?!quote:Of anders waar en hoe je die grens trekt bij christenen.
Die was niet voor jou bedoeld, dus helemaal niks.quote:
Er zijn dan ook genoeg moslims die die mening delen en van mening zijn dat niet alles letterlijk opgevat moet worden.quote:we hebben het over het woord van Allah en sommige statements in de Koran kan ik met alle goede wil van de wereld niet anders interpreteren. Het enige wat je in mijn optiek over bepaalde statements kan zeggen is, larie uit de tijd, dat klopt niet, maar ja, ....... het woord van Allah, toch?!
De koran door een vent die 40 dagen alleen in een snikhete grot in de woestijn zat... Wat denk je zelf wat daar uit komt?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Delen van de Koran met een korreltje zout nemen?!
[..]
Delen van de Bijbel met een korreltje zout nemen?!
Maar ja, dat laatste is volgens mij makkelijker, die Bijbel is door ik weet niet hoeveel mensen geschreven en die zijn niet onfeilbaar.
quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die was niet voor jou bedoeld, dus helemaal niks.
Het woord van Allah is feilbaar?quote:Er zijn dan ook genoeg moslims die die mening delen en van mening zijn dat niet alles letterlijk opgevat moet worden.
Ik omschreef net al min of meer wat volgens mij een essentieel verschil is tussen de Koran en de Bijbel, maar lezen is niet je sterkste kant, hèquote:Op maandag 29 juli 2013 11:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Net zo feilbaar als de Bijbel. Dan hebben we volgens jouw criteria maar weinig christenen.
Jesus zat 40 dagen alleen in de woestijn zonder grot.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De koran door een vent die 40 dagen alleen in een snikhete grot in de woestijn zat... Wat denk je zelf wat daar uit komt?
Lol.quote:
Ja, die kan er mooi korte metten mee maken!quote:
Dat essentieele verschil bestaat enkel in de hoofden van jou en moslimfundamentalisten.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik omschreef net al min of meer wat volgens mij een essentieel verschil is tussen de Koran en de Bijbel, maar lezen is niet je sterkste kant, hè
Oorlogsmisdaden op grote schaal door Belgische jihadisten:quote:Op maandag 29 juli 2013 09:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Welke wet overtreedt die vrouw nou eigenlijk?
Ja, ja, natuurlijkquote:Op maandag 29 juli 2013 11:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat essentieele verschil bestaat enkel in de hoofden van jou en moslimfundamentalisten.
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.quote:
Eens.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.
Enkel naar Nederland kijkende betwijfel ik of dat zo is... Sowieso zijn er veel verschillende stromingen binnen de islam, kennelijk is het woord in de Koran niet letterlijk te nemen zonder daar een eigen intepretatie aan te geven.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:50 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eens.
Wel een kleine voetnoot: Het percentage mensen dat het schrift letterlijk neemt ligt bij moslims wel hoger.
Wat is dat nu voor argument? Sterker nog er zijn veel moslims die de Koran nooit gelezen hebben en dat ook nooit zullen doen, maar dat was de discussie niet. Het ging om teksten uit de Koran en of die mogelijk voor interpretatie vatbaar waren en zo ja, hoe dat zich dan verhoudt tot het beweerde feit dat de Koran het letterlijke Woord van Allah is.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Voor de meeste moslims is geloof gewoon traditie en cultuur, net als dat voor de meeste christenen geldt. In jouw hoofd zijn ze met niets anders bezig dan de hele dag de Koran lezen en die enorm letterlijk nemen. Dat zijn fundamentalisten.
oorlogsmisdaden zijn strafbaar toch? Voor het gerecht en levenslang achter de tralies. Of hoofd afhakken, ik weet niet wat ze prefereren, ik denk het laatste.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden op grote schaal door Belgische jihadisten:
http://mediawerkgroepsyri(...)elgische-jihadisten/
Houdt uw teiltje klaar als u de link bekijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |