Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 30-07-2013 11:04:10 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
'N avond Klinkt niet helemaal goed mossel, oppassen met lopen. En ik denk inderdaad ook direct aan te weinig vocht en zouten.
Hier een lekkere maar heftige zondag. Zware HM gelopen, lekker ge-BBQt en afgesloten met een ijstijd ijs(je). Bij terugkomst antwoord van de afdelingsdirecteur dat er voor volgende jaar uitbreiding met 1 FTE op de begroting staat, maar dat de begroting a. Nog niet is goedgekeurd en b. Niet 100% zeker is dat ik die FTE mag invullen.
En zo ontstaat de bizarre situatie dat ik niet weg wil, mijn direct leidinggevenden me willen houden, ik na een jaar parttime werken alle ins en outs ken.... Maar ik waarschijnlijk tóch die andere functie gaat aanvaarden en mijn huidige werkgever 3 maanden later wellicht een nieuwe "mij" moet gaan werven. De ironie van grote organisaties.
[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 28-07-2013 22:13:30 ]
Op zondag 28 juli 2013 22:07 schreef Swetsenegger het volgende: 'N avond Klinkt niet helemaal goed mossel, oppassen met lopen. En ik denk inderdaad ook direct aan te weinig vocht en zouten.
Hier een lekkere maar heftige zondag. Zware HM gelopen, lekker ge-BBQt en afgesloten met een ijstijd ijs(je). Bij terugkomst antwoord van de afdelingsdirecteur dat er voor volgende jaar uitbreiding met 1 FTE op de begroting staat, maar dat de begroting a. Nog niet is goedgekeurd en b. Niet 100% zeker is dat ik die FTE mag invullen.
En zo ontstaat de bizarre situatie dat ik niet weg wil, mijn direct leidinggevenden me willen houden, ik na een jaar parttime werken alle ins en outs ken.... Maar ik waarschijnlijk tóch die andere functie gaat aanvaarden en mijn huidige werkgever 3 maanden later wellicht een nieuwe "mij" moet gaan werven. De ironie van grote organisaties.
schiet lekker op zeg
Inderdaad best zwaar geweest vandaag. Niet alleen warm, maar ook veel vals plat (weet nu waarom dat zo heet ) en ik had te weinig drinken bij me. Zou makkelijk nog een halve tot 1liter water meer kunnen drinken. Dan had ik het toch stukje beter gedaan denk ik. Maar goed, bbq en ijsje maakten alles weer goed!
Op zondag 28 juli 2013 22:37 schreef Wolve000 het volgende: Waarom staat de facebookgroep nog in de OP? Volgens mij bestaat die niet (meer)...
bestaat (nog) wel, wordt alleen weinig tot niet meer gebruikt verder zijn er imo nog wel wat meer dingen die uit de OP mogen, maar ja...ze storen mij verder niet dus /cares
[ Bericht 9% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-07-2013 23:28:48 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
bestaat (nog) wel, wordt alleen weinig tot niet meer gebruikt verder zijn er imo nog wel wat meer dingen die uit de OP mogen, maar ja...ze storen mij verder niet dus /cares
Hij geeft anders een pagina niet beschikbaar melding...
Hij geeft anders een pagina niet beschikbaar melding...
hier doet hij het nog gewoon
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik lees ook alleen de WWW. Al dat andere kan er wmb uit
Ik lees ook alleen de WWW. Al dat andere kan er wmb uit
same, maar anderen zullen bepaalde dingen wel leuk/intressant vinden
[ Bericht 5% gewijzigd door rechtsedirecte op 29-07-2013 06:24:55 ]
Hier even rustig op loopgebied. Dat is niet handig want over 2 weken is er Vooroeverloop, maar ik moet even rustig aan doen want mijn kuit (rechts) loopt te zeuren.
Waarschijnlijk opgelopen met beachvolleybal. Geen last tijdens lopen, voel t vooral in rust. Heb t idee dat er ergens een klein scheurtje zit aan de bovenkant. Doet geen pijn, maar voel t wel. Zo maar even fysio bellen voor een date en de vraag of ik wel rustig aan mag lopen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Op maandag 29 juli 2013 08:16 schreef Frsh het volgende: Hier even rustig op loopgebied. Dat is niet handig want over 2 weken is er Vooroeverloop, maar ik moet even rustig aan doen want mijn kuit (rechts) loopt te zeuren.
Waarschijnlijk opgelopen met beachvolleybal. Geen last tijdens lopen, voel t vooral in rust. Heb t idee dat er ergens een klein scheurtje zit aan de bovenkant. Doet geen pijn, maar voel t wel. Zo maar even fysio bellen voor een date en de vraag of ik wel rustig aan mag lopen.
Naar Frsh! Hopelijk valt het mee en is het snel weer hersteld. Was je van plan om voor een goede tijd te lopen, of gewoon om lekker te lopen?
Ik ben gisteren denk ik na de comfortzone van 12km toch iets anders gaan lopen en heb m'n grote teen waarschijnlijk een tikje overbelast Verder voelen m'n benen een beetje vermoeid, maar dat is ook alles
Bijna een week rust nu, maar het is niet nog niet ok. Wel verbetering gelukkig, maar nu gaan lopen lijkt me gewoon niet verstandig. Dus nog maar een weekje eraan plakken. Lekker verder dus met wat knie oefeningen, en straks ook maar even de hometrainer pakken (al zal dat een groot plakfeest worden, met die benauwdheid)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Gisteren heb ik een goeie 23 km over de Posbank gezworven. Verder dan ik ooit gelopen heb, mede doordat ik zoals altijd de route een keer kwijtraakte
Nog een beetje geexperimenteerd met stoppen -> vast voedsel naar binnen douwen -> doorlopen. Al met al viel het niet tegen. Geen specifieke pijntjes achteraf maar ik was wel gewoon moe. Na een middagdutje en een berg eten ging dat ook wel weer...
Naar Frsh! Hopelijk valt het mee en is het snel weer hersteld. Was je van plan om voor een goede tijd te lopen, of gewoon om lekker te lopen?
Ik ben gisteren denk ik na de comfortzone van 12km toch iets anders gaan lopen en heb m'n grote teen waarschijnlijk een tikje overbelast Verder voelen m'n benen een beetje vermoeid, maar dat is ook alles
Lekker dan, de 18k gehaald? Op naar 11-8!
En ik was van plan om lekker te lopen. 21k als trainingsrondje
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
En ik was van plan om lekker te lopen. 21k als trainingsrondje
Ik vond 17,5 ook wel een mooie afstand Eindelijk vanaf mijn huis een rondje Geestmerambacht gedaan
Maar in principe ben je dan toch al wel klaar voor de Vooroeverloop? Behalve dan als je kuit verder gaat zeuren, maar daar gaan we voor het gemak maar gewoon even niet van uit
Heb gisteravond ook een el cheapo rugzak besteld met 2 liter reservoir. Met dit weer heb ik echt meer drinken nodig. Meestal bij drinkposten met bekertjes krijg ik misschien 10% daadwerkelijk naar binnen, de rest wordt er weer uit gehoest Eens kijken of dat wat wordt. In ieder geval ook wel lekker om te gebruiken voor de Asselronde in februari. 27 km hobbelen over de hei lijkt me toch wel heel erg leuk om te doen straks. Was gisteren echt wel schitterend om daar te lopen
Op maandag 29 juli 2013 08:16 schreef Frsh het volgende: Hier even rustig op loopgebied. Dat is niet handig want over 2 weken is er Vooroeverloop, maar ik moet even rustig aan doen want mijn kuit (rechts) loopt te zeuren.
Hmm, das wel klote. Hopelijk ben je wel weer helemaal hersteld voor 11 augustus.
Vanmorgen bij de fysio geweest en dus direct maar naar mijn schenen gevraagd; het is nog niet dik en rood, daarom nu even rust houden en donderdag maar weer eens proberen. Het leek hem verstandiger dat ik 2x in de week loop ipv 3x. Mocht ik toch wat willen doen dan is fietsen beter dan de crosstrainer.
Mogguh! Ik mag vanavond weer een intervaltraining doen. Gisterenochtend nog wel gelopen,maar denk dat het geen probleem moet zijn. Heb nergens last van en intervaltraining met Evy zijn niet zo lang meestal.
Op maandag 29 juli 2013 09:12 schreef BroesWillems het volgende: Vanmorgen bij de fysio geweest en dus direct maar naar mijn schenen gevraagd; het is nog niet dik en rood, daarom nu even rust houden en donderdag maar weer eens proberen. Het leek hem verstandiger dat ik 2x in de week loop ipv 3x. Mocht ik toch wat willen doen dan is fietsen beter dan de crosstrainer.
Iets gas terug dus. Jammer!
Je was net begonnen toch? Dan is het wijze raad, vind dat ze de algemene beginnersschema daar wel op mogen aanpassen om eerlijk te zijn.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
@Swets wat een ontwikkelingen ineens. Herkenbare situatie, waar mr Q ook nu inzit. Maar overall best positieve ontwikkelingen
@Hats 17,5 komt goed daar aan die vooroevers!
En nog een jompeltje voor Gogo: je gaat vooruit man!
quote:
Op maandag 29 juli 2013 09:54 schreef linebear het volgende: Vrijdagavond weer eens een wedstrijd lopen. Hoe doen jullie dat met eten. Wedstrijd begint om half 8. Tussen de middag dan maar pasta?
Ik eet vaak normaal de hele dag, om 17:00 een hele lichte maaltijd en dan erna nog wat
Op maandag 29 juli 2013 09:23 schreef BroesWillems het volgende: Jep, net begonnen, maar het virus wel te pakken! Dan wil je toch zo vaak mogelijk lopen!
Aan de andere kant, nu rustig doen heb ik waarschijnlijk op de lange termijn meer plezier van.
Je komt in ieder geval fanatiek over. De dagen dat je niet liep, deed je eigenlijk altijd wel iets anders.
Maar het klinkt bemoedigend dat het niet rood was en de physio je donderdag alweer laat lopen. Is toch al een stuk minder erg dan een paar weken aan de kant worden gezet.
Op maandag 29 juli 2013 10:00 schreef Quoi het volgende: @Swets wat een ontwikkelingen ineens. Herkenbare situatie, waar mr Q ook nu inzit. Maar overall best positieve ontwikkelingen
@Hats 17,5 komt goed daar aan die vooroevers!
En nog een jompeltje voor Gogo: je gaat vooruit man!
[..]
Ik eet vaak normaal de hele dag, om 17:00 een hele lichte maaltijd en dan erna nog wat
Het begint eindelijk weer ergens op te lijken idd Al ben ik wel blij als die HM erop zit, dan kan ik weer wat meer intervalletjes gaan knallen.
Op maandag 29 juli 2013 09:54 schreef linebear het volgende: Vrijdagavond weer eens een wedstrijd lopen. Hoe doen jullie dat met eten. Wedstrijd begint om half 8. Tussen de middag dan maar pasta?
Tussen de middag een warme maaltijd en tegen 5 uur ook gewoon een warme maaltijd.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op maandag 29 juli 2013 10:00 schreef Quoi het volgende: @Swets wat een ontwikkelingen ineens. Herkenbare situatie, waar mr Q ook nu inzit. Maar overall best positieve ontwikkelingen
beter dan hele of gedeeltelijke werkloosheid inderdaad.
Wat ga je lopen eigenlijk, Kwakkel?
Bijna een week rust nu, maar het is niet nog niet ok. Wel verbetering gelukkig, maar nu gaan lopen lijkt me gewoon niet verstandig. Dus nog maar een weekje eraan plakken. Lekker verder dus met wat knie oefeningen, en straks ook maar even de hometrainer pakken (al zal dat een groot plakfeest worden, met die benauwdheid)
Doe je nog Jillian? Ik ben paar dagen geleden gestopt kreeg last van spier boven m'n rechterbil en hoef niet zo nodig alles te forceren Jammer wel, want was al op de helft... Nou ja, als de auw weer weg is ga ik gewoon verder, maar toch jammer van die 30-dagen-achter-elkaar
Gisteren voor het eerst in 9 dagen weer gelopen of zo, door drukte en hitte geloofde ik het wel even. Rondje van zo'n 13.5 kilometer gedaan en dat was wel heerlijk in het weer van gisteren.
Straks gelijk maar weer denk ik, ditmaal 10 x 400 meter.
Dat dacht ik al En anders is de link tussen 17,5km lopen - of de gedachte daaraan - en een gapende smiley ook wel vrij snel gelegd hoor
Idd! Toch, daar waar ik richting snelle korte afstanden wilde, vind ik nu de opbouw naar een langere afstand misschienwel beter. Volgens mij past het beter bij me. Ik kom vaak pas na een aantal km op gang, en schijn dus niet de meest "snelle techniek" te hebben. Ik loop vrij degelijk en efficiėnt, aldus mijn trainer.
Ik loop dus zomaar zoals ik ook ben, want die feedback krijg ik ook altijd op professioneel vlak: degelijk en efficiėnt. Absurd.... en eigenlijk best saaaaaai
Idd! Toch, daar waar ik richting snelle korte afstanden wilde, vind ik nu de opbouw naar een langere afstand misschienwel beter. Volgens mij past het beter bij me. Ik kom vaak pas na een aantal km op gang, en schijn dus niet de meest "snelle techniek" te hebben. Ik loop vrij degelijk en efficiėnt, aldus mijn trainer.
Ik loop dus zomaar zoals ik ook ben, want die feedback krijg ik ook altijd op professioneel vlak: degelijk en efficiėnt. Absurd.... en eigenlijk best saaaaaai
Haha, natuurlijk ben je niet saai! Ik ben een chaotische dromer die snel dingen zat is en snel is afgeleid, en dat merk ik ook zeker tijdens het lopen. Ik vond het gisteren ook wel weer meer dan lang genoeg duren en wilde wel weer iets anders gaan doen. En ik zit alweer een half uur een baan te zoeken terwijl ik nog een jaar moet studeren
Doe je nog Jillian? Ik ben paar dagen geleden gestopt kreeg last van spier boven m'n rechterbil en hoef niet zo nodig alles te forceren Jammer wel, want was al op de helft... Nou ja, als de auw weer weg is ga ik gewoon verder, maar toch jammer van die 30-dagen-achter-elkaar
Ja, gisteren 15/30 gedaan. Als ik helemaal niets zou doen, zou ik gek worden waarschijnlijk... Ga wat minder diep in de lunges ivm knie, de rest is allemaal prima te doen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Haha, natuurlijk ben je niet saai! Ik ben een chaotische dromer die snel dingen zat is en snel is afgeleid, en dat merk ik ook zeker tijdens het lopen. Ik vond het gisteren ook wel weer meer dan lang genoeg duren en wilde wel weer iets anders gaan doen. En ik zit alweer een half uur een baan te zoeken terwijl ik nog een jaar moet studeren
Grappig he, hoe je karakter dus ook in je lopen terugkomt Als ik dat zo hoor moet je ook bij langere afstanden dan maar goed de bewegwijzering in de gaten houden
O nee, ik vind het woord 'degelijk' gewoon een saai woord. Ik ben misschien liever ondegelijk dan
Op maandag 29 juli 2013 10:54 schreef Quoi het volgende: Grappig he, hoe je karakter dus ook in je lopen terugkomt Als ik dat zo hoor moet je ook bij langere afstanden dan maar goed de bewegwijzering in de gaten houden
O nee, ik vind het woord 'degelijk' gewoon een saai woord. Ik ben misschien liever ondegelijk dan
Een degelijke loper.. Nee, dat is geen compliment. Dan ben je een Nokia telefoon onder de hardlopers, ze kunnen tegen een stootje, maar er zit weinig functionaliteit op.
Grappig he, hoe je karakter dus ook in je lopen terugkomt Als ik dat zo hoor moet je ook bij langere afstanden dan maar goed de bewegwijzering in de gaten houden
Als dat bij mij zo zou zijn, dan zou ik lopen, fietsen, steppen, skeeleren en paragliden tegelijk moeten doen. Ik neem vaak nogal veel hooi tegelijk op mijn vorkje.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Een degelijke loper.. Nee, dat is geen compliment. Dan ben je een Nokia telefoon onder de hardlopers, ze kunnen tegen een stootje, maar er zit weinig functionaliteit op.
Wat is dit nou weer voor een wanopmerking zeg. Alsof veel functionaliteit altijd beter is.
Ik ben meer een Android. Ik heb veel hardware nodig om een beetje soepel te kunnen draaien.