Rechtsom totdat ze pang zeggen, dan zijn ze ook los, maar wordt het vastzetten weer een ander karwei. Dus doe maar linksom kruis over en dan hopen dat ze niet vastgerot zitten. Op een beetje kwaliteitspen staat het max moment aangegeven, maar 5 - 6Nm is oke. Volgende vraag is zeker waar je een goede momentsleutel voor weinagh kan koopuh? Hopmans in BoZ had ooit die van BBB voor 35 Euro in de aanbieding en die ligt hier te knipogen. Maar voor een stuur te verstellen heb jij geen moment sleutel nodig hoor. Een beetje gevoel van vast is vast en dan lukt het ook wel. En de eerst volgende rit even die imbussleutel meenemen.quote:ja hij zit vast met 4 boutjes, dat stuur. Hoe draai je die los? Links of rechts? En dan met hoeveel moment?
Hij komt toevallig net binnenlopenquote:Op zondag 28 juli 2013 20:52 schreef the_critic het volgende:
We zijn al meer dan een uur verder, vanaf moment dat Puala zei dat Kano onderweg is... Zou toch wel weer thuis moeten zijn... Moeten we al gaan zoeken?!
Lopen? Nou al lek?quote:
Nee? De fiets staat in de berging en hij komt dus lopend richting het appartement?quote:
nope, centaur.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:40 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, en dat voor iemand die meer uitgeeft aan z'n fotoapparatuur dan hij kilometers op de fiets zitMaar keurig fietsje hoor. Zie ik daar nu een old skool vierkante Record carbon crank?
Zonda's zijn veel beter dan FR5's.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:00 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij ben ik er wel een stapje op achteruitgegaan. Het fietsen gaat een stuk zwaarder dan toen ik nog met de 5's reed.
Ik denk dat je benen er een stapje op achteruit zijn gegaan dit jaarquote:Op zondag 28 juli 2013 21:00 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij ben ik er wel een stapje op achteruitgegaan. Het fietsen gaat een stuk zwaarder dan toen ik nog met de 5's reed.
ik denk niet dat het met de wielen te maken heeft trouwensquote:
Kan het begin van een spaakbreuk zijn. Maar je hebt die cassette wel zelf gemonteerd? Of liep je rem gewoon tegen de band omdat je te lui was om dat even goed af te stellen?quote:
4 fietsen, maar reken je dan stadsfietsen mee? want dan heb ik er 5quote:Op zondag 28 juli 2013 13:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als ik kijk voor hoeveel euro's ik aan kleding (een halve kledingkast vol) fietsen (4 stuks inmiddels), wielen etc heb... Is het allemaal niet waard voor een krabbelaar bij de sportklasse
Leuk is het wel! Eigenlijk geldt dat ook voor zo'n Garmin, of een auto van 50 ruggen, of een cabriolet... Je hebt het niet nodig, maar het zijn wel leuke speeltjes
Einde augutus en begin september zijn er nog 3 leuke omlopen, passen mooi in de voorbereidingquote:Op zondag 28 juli 2013 21:33 schreef Tommeke het volgende:
Morgen weer naar huus. Overmorgen mezelf pijnigen op de tijdritfiets. Heb nog een week vrij en wil de komende maanden nog even goed vlammen in een paar tijdritjes en misschien NCK.
Ik heb een stadsfiets. De andere is vlak voor mn vakantie gejat. Die had ik van m'n pa gekregen die 'm op zijn beurt op z'n verjaardag had gekregen van m'n ma 30 jaar geleden. Dus daar baal ik vanquote:Op zondag 28 juli 2013 21:31 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
4 fietsen, maar reken je dan stadsfietsen mee? want dan heb ik er 5
en verder lijkt me dat ook gewoon spul voor mensen die heel veel geld hebben of professioneel aan de slag willen
8 dus in totaalquote:Op zondag 28 juli 2013 21:39 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een stadsfiets. De andere is vlak voor mn vakantie gejat. Die had ik van m'n pa gekregen die 'm op zijn beurt op z'n verjaardag had gekregen van m'n ma 30 jaar geleden. Dus daar baal ik van
Verder: M'n Trek koersfiets, een cyclocrosser, een tijdritfiets, een Gazelle Champion Mondial en een oude Motobecane racefiets die ik niet weg wil doen omdat 't m'n eerste racefiets is.
En ik heb nog twee singlespeeds waarvan een ATB.
ja klopt. En ik wilde dit jaar er nog wat harder tegenaan. Maar doordat ik 1 keer in de week naar puala ging en in het weekend ook had ik gewoon geen tijd meer om te fietsen. Natuurlijk had het wel gekunt, maar ik had andere prioriteiten. En de verhuizing was en is helemaal killing.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:34 schreef eentwee het volgende:
Tijdens die 60u challenge was je opeens bloedfanatiek. Is er dit jaar geen leuke bij?
Ik vind het schitterend. Maar je moet er echt van houden. Ik beschouw een klim ook als een tijdrit, in gevecht met jezelfquote:
http://www.extraparts.nl/fc-boutAeroTiquote:Op zondag 28 juli 2013 23:23 schreef Oksel het volgende:
Ik zoek stalen bladboutjes. Schijtziek wordt ik van die dure Alu shit dingen. Kraken, gaan verrot, etc. Iemand enig idee?
http://www.mantel-bikeparts.nl/kcnc-bladbouten-campagnolo
Maar dan van staal.
Shit. De eerste "klim" waar ik niet meer bovenaan sta qua FOK!-rijders...quote:Op zondag 28 juli 2013 23:27 schreef Oksel het volgende:
Wel 411/4944 gereden op de Keutenberg eergisteren. Best trotst op. En sta 2/3738 in de afdaling v/d Drielandenpunt.
Ik ook niet, maar ik wissel ook mijn voorbladen niet.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:24 schreef Wombcat het volgende:
Dan doe je iets fout, want ik heb er nooit problemen mee. Nou ja, één keertje ben ik er twee verloren. Toen kraakte het pas echt
Zitte gij in Brabant, Buzz? Ik zal mijn ogen openhouden voor een ouwe man op een te dure BMC...quote:Op zondag 28 juli 2013 21:20 schreef buzz1291 het volgende:
Mwah, ik heb de Brabantse dreven maar eens een keertje onveilig gemaakt. Oss - Uden - Veghel (Bonfire niet gezien) - Den Dungen - MAASKANTJE (gene knoepert gekocht en geen vuurbal gezien jonguh) - Gestel - Helvoirt - Vlijmen en via Engelen en de brug bij Hedel het mooie Broabaaantse land weer verlaten. 145 km en 26,8 gemiddeld. Maar dat kwam om dat ik in Tiel tussen het publiek dat voor Bau & Lau gekomen was, verzeilde. Nog even gekeken of er bij de dames elite nog wat eyecandy rondreed, maar zo snel kon ik niets anders ontdekken dan een Italiaanse in een strak Vini Farini look-a-like gilkleuren pakske. Oke Van Vleuten en Stultiens reden ook mee, maar altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Onze eigen CC niet gezien in een roze pakske.
En nu zere poten maar lief wil ze niet masseren.....
Over welk stukje gaat het?quote:Op maandag 29 juli 2013 08:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Shit. De eerste "klim" waar ik niet meer bovenaan sta qua FOK!-rijders...
ff je schuifmaat pakkenquote:Op maandag 29 juli 2013 09:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Thnx. Gaan die passen denk je? 11SP Campa?
Er liggen nu twee Marathon plus bandjes om! Even een goed gesprek met Erik van de fietsvakantiewinkel gehad over gewicht ed. en die raade hij ook aan. Wel 50 pegels het stuk, maar ja...een kapotte band op vakantie zoals dit voorjaar, is ook niet alles. En ik heb zo weinig gelegenheid voor m'n tochtjes, dat investeer ik graag in de belangrijke zaken. Ze voelde heerlijk soepel maar toch sterk bij het omleggen...nu nog tijd vinden voor een paar dagen er op uit!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:44 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik zweer bij schwalde marathon plus. Kan mij de laatste lekker band niet meer herinneren.
http://app.strava.com/segments/628031quote:Op maandag 29 juli 2013 08:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Over welk stukje gaat het?
Jammer dat ik precies stopte voor het einde net bij de boerderij om te wachten op m'n fietsmaten, anders had ik ook wel een 'top' tijd.
Ik moet dat ding eens fatsoenlijk gaan rijden. Ik vind de Keutenberg gewoon niet zo geweldig en doe er nooit mijn best.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ha, ja daar lag ik ongeveer op een 5:35 - 5:40 schema.
Dus jij bepaalt wat te duur is.......quote:Op maandag 29 juli 2013 08:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Zitte gij in Brabant, Buzz? Ik zal mijn ogen openhouden voor een ouwe man op een te dure BMC...
Net terug uit Bretagne, teveel cider, wijn en BBQ, weinig gefietst. Deze week maar weer eens flink wat km's maken
Mwah, ik heb blijkbaar een tekortkoming door te reageren op zoveel dommigheid.......quote:Op maandag 29 juli 2013 10:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je bent ook wel makkelijk de kast op te jagen hé?
Wat is daar nu leuk aan? Ik heb het altijd tering dingen gevonden en die Keutenberg valt dan nog mee. Rammen tot het knikje en daarna gaat het wel vooral veel moraal als er veel krabbelaars of lopers zijn en je ze stijf vloekt om aan de kant te gaan omdat de adreline je oren uitspuit.quote:Op maandag 29 juli 2013 09:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik moet dat ding eens fatsoenlijk gaan rijden. Ik vind de Keutenberg gewoon niet zo geweldig en doe er nooit mijn best.
Deze en deze vind ik veel leuker.
Ironman volgend seizoen! Goed bezig, welke wil je doen? Ik heb na mijn eerste halve (voor verslag zie tri-topic) vorige week, ook bedacht dat ik ooit een hele wil doen. Volgend jaar nog niet. In oktober komt er een mini-SW II hier in huis en ik denk niet dat er deze winter voldoende tijd overblijft om voldoende te trainen voor een hele. Omdat er bij het lopen nog voldoende te halen valt voor mij wil ik volgend najaar een marathon doen in een goede tijd. Omdat het mijn eerste is zet ik in op 3.30, maar als blijkt dat het sneller kan, dan zal ik dat zeker niet laten. Ik denk dat het lopen van een marathon essentieel is voor het met fatsoen finishen van een hele triathlon.quote:Op zondag 28 juli 2013 21:52 schreef No-P het volgende:
Ik ga deze winter denk ik eerst goed de duur opbouwen en veel hardlopen en zwemmen. Eerste doel is de marathon binnen 3 uur en dan in september volgend jaar een iron man.
Maar eerst nog een halve zomer lekker knallen, heb alleen nog maar 1 wedstrijd gepland. Nog maar iets leuks zoeken om me in te schrijven.
Die zijn gewoon continue steil, de keutenberg is alleen 'beroemd' vanwege die eerste 100 meter.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat is daar nu leuk aan? Ik heb het altijd tering dingen gevonden en die Keutenberg valt dan nog mee. Rammen tot het knikje en daarna gaat het wel vooral veel moraal als er veel krabbelaars of lopers zijn en je ze stijf vloekt om aan de kant te gaan omdat de adreline je oren uitspuit.
Ik reed er niet, en ik rijd ook niet meer in het roze, het hele seizoen al niet. En die pakjes van mijn oude team zijn nu met zwart en roze biesjesquote:Op zondag 28 juli 2013 21:20 schreef buzz1291 het volgende:
Mwah, ik heb de Brabantse dreven maar eens een keertje onveilig gemaakt. Oss - Uden - Veghel (Bonfire niet gezien) - Den Dungen - MAASKANTJE (gene knoepert gekocht en geen vuurbal gezien jonguh) - Gestel - Helvoirt - Vlijmen en via Engelen en de brug bij Hedel het mooie Broabaaantse land weer verlaten. 145 km en 26,8 gemiddeld. Maar dat kwam om dat ik in Tiel tussen het publiek dat voor Bau & Lau gekomen was, verzeilde. Nog even gekeken of er bij de dames elite nog wat eyecandy rondreed, maar zo snel kon ik niets anders ontdekken dan een Italiaanse in een strak Vini Farini look-a-like gilkleuren pakske. Oke Van Vleuten en Stultiens reden ook mee, maar altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Onze eigen CC niet gezien in een roze pakske.
En nu zere poten maar lief wil ze niet masseren.....
Reed je bij swabo?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:04 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik reed er niet, en ik rijd ook niet meer in het roze, het hele seizoen al niet. En die pakjes van mijn oude team zijn nu met zwart en roze biesjes
Een vliegenhor............quote:Op maandag 29 juli 2013 11:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoe noem je trouwens zo een netje wat je in je helm kan plakken tegen ongedierte?
Van Radioshit naar Vini Farini cker?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Tijd voor een nieuw fietspakkie. Kan ik gesoigneerd met jullie meerijden.
Voorwaarde is wel dat ik hem pas ga kopen als ik <80 kg weeg.Dat zal nog wel even moeite gaan kosten.
Castelli pakje oid. Geen idee wat voor nog.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van Radioshit naar Vini Farini cker?
Dus niet deze? Past wel bij je fiets......quote:Op maandag 29 juli 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Castelli pakje oid. Geen idee wat voor nog.
Voetbalquote:Op maandag 29 juli 2013 11:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dus niet deze? Past wel bij je fiets......
[ afbeelding ]
Ik kan de climber jersey erg aanraden, maar dan niet i.c.m. de inferno broekquote:Op maandag 29 juli 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker jouw set?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kan de climber jersey erg aanraden, maar dan niet i.c.m. de inferno broek
Ik zou een deal met Okkie maken, die fietst zo hard dat die iedere week een pakske van een maat kleiner koopt. Die heeft vast nog wel wat triple XL voor je in de aanbieding.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook pas wat kopen als <80. Leesbril kwijt opa?quote:Op maandag 29 juli 2013 11:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou een deal met Okkie maken, die fietst zo hard dat die iedere week een pakske van een maat kleiner koopt. Die heeft vast nog wel wat triple L voor je in de aanbieding.
geen idee hoor.. maar is dat een reeel doel voor je? In dat geval zeker doen! Maar als je helemaal aftraint, dan een pakje koopt en dat ding past je na een halfjaar niet meer omdat je weer 10kilo bent aangekomen is het ook zonde. Zet een doel dat reeel is, en dat je ook kunt handhaven bij een normale leefstijl.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Tijd voor een nieuw fietspakkie. Kan ik gesoigneerd met jullie meerijden.
Voorwaarde is wel dat ik hem pas ga kopen als ik <80 kg weeg.Dat zal nog wel even moeite gaan kosten.
Ik heb dat laatst ook gehad (dan tijdens een gewone trainingsrit).. is wel ff schrikken ja als ie in je helm blijft hangen. Wel netjes dat je daarna gewoon weer kunt terugrijden. Komt de topconditie er toch aan!quote:Op maandag 29 juli 2013 11:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb gisteren in België gereden ging wel lekker tot er een wesp in mijn helm kwam, moest in de koers helm af doen, ging het beest op mijn arm zitten, weggemept, moest halve ronde mijn de tering rijden om weer aan te kunnen sluiten wat erg bizar was omdat het nog lukte ook. Ik helemaal blij en naar voren om een ronde later gelost te worden doordat eentje mijn voorwiel eruit reed om een bidonnetje te pakkenWas wel erg mooie ronde en heb er van genoten, dat ik niet gefinised ben is jammer maar ben allang blij dat die wesp niks gedaan heeft.
Tsjah, vorig jaar zat ik op een gegeven moment op 83 en toen kon er nog wel wat af. Dus met een beetje op voeding letten en blijven sporten moet dat kunnen. Dan verslijt ik dat pakje zo snel dat ik in no time weer een nieuwe nodig heb en dan ga ik weer voor de triple xl.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
geen idee hoor.. maar is dat een reeel doel voor je? In dat geval zeker doen! Maar als je helemaal aftraint, dan een pakje koopt en dat ding past je na een halfjaar niet meer omdat je weer 10kilo bent aangekomen is het ook zonde. Zet een doel dat reeel is, en dat je ook kunt handhaven bij een normale leefstijl.
T viel redelijk stil, en was achter een volgauto blijven plakken dat ging wel aardigquote:Op maandag 29 juli 2013 11:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik heb dat laatst ook gehad (dan tijdens een gewone trainingsrit).. is wel ff schrikken ja als ie in je helm blijft hangen. Wel netjes dat je daarna gewoon weer kunt terugrijden. Komt de topconditie er toch aan!
Het blijft ook wel bij voornemens hé knul. Veel lullen, veel plannen maar fietsen uiteindelijk gene meter.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook pas wat kopen als <80. Leesbril kwijt opa?
gewoon afspreken dat Puala je iedere keer voor je kop mept als je nootjes/bier/chocola/chips/cola etc etc etc durft te willen gaan eten. Ook slaan als je 2e keer avondeten opschept, brood met pindakaas neemt ipc rijstewafels met kipfilet... ghehequote:Op maandag 29 juli 2013 11:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, vorig jaar zat ik op een gegeven moment op 83 en toen kon er nog wel wat af. Dus met een beetje op voeding letten en blijven sporten moet dat kunnen. Dan verslijt ik dat pakje zo snel dat ik in no time weer een nieuwe nodig heb en dan ga ik weer voor de triple xl.
Oh met bier ook? Dat word leukquote:Op maandag 29 juli 2013 11:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
gewoon afspreken dat Puala je iedere keer voor je kop mept als je nootjes/bier/chocola/chips/cola etc etc etc durft te willen gaan eten. Ook slaan als je 2e keer avondeten opschept, brood met pindakaas neemt ipc rijstewafels met kipfilet... ghehe
Precies. En dan een oud kereltje ergens in Rhenen die zich er druk over maaktquote:Op maandag 29 juli 2013 11:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het blijft ook wel bij voornemens hé knul. Veel lullen, veel plannen maar fietsen uiteindelijk gene meter.
Zeg vriend, jij maakt geen vrienden als je zo doorgaat!quote:
Neuh. Gewoon niets te doen op mn werk.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:47 schreef Patroon het volgende:
Noem puala haar naam en ze reageert binnen 5min. Autist?
wie af wil vallen, moet pijn lijden.. zoiets was het toch?1quote:Op maandag 29 juli 2013 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg vriend, jij maakt geen vrienden als je zo doorgaat!
Wat heb ik gezegdquote:Op maandag 29 juli 2013 11:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
wie af wil vallen, moet pijn lijden.. zoiets was het toch?1
quote:Op maandag 29 juli 2013 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies. En dan een oud kereltje ergens in Rhenen die zich er druk over maakt
Je gaat 5 deuren ernaast bij de snackbar eten? Daar heeft Kano pas toen we er stopten voor een drankje+snack nog stennis gemaakt omdat er zo'n frietzak mannetje buiten staat. Volgens hem staan er in Noord holland alleen van die polyester frietzakken, en is het typisch niet-randstads om een frietzak met een hoofd, armen en benen neer te zetten. Het plaatsen van zo'n kinderachtige accessoire zou de zin in lekkere gefrituurde aardappelreepjes laten verdwijnen als sneeuw voor de zon, terwijl een snackbar die niet met zo'n polyester pop adverteert een serieuzer imago uitstraalt.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
Nee, maar al die niet fietsende topic vervuilers daar wordt ook niemand wijzer van. Niet lullen maar poetsen jong! Zere poten moet je op maandag hebben. Maar ik ga nu even lunchen, en dan noiet bij de Koning van Denemarken in Rhenen hoor....
Haha, nee dat maakte Kano er van. Maar dat terras van die snackbar ken ik wel uit een verleden dat mijn clubje goedkope koffie wilde of dat KvD dicht was. Liggen daar nog steeds van die muntjes doorlatende vlonders? Ben er ook wel eens een twee euro munt kwijtgeraakt maar die vlonders liggen dus zo dat ze daar iedere avond waarschijnlijk een klein kapitaal naar binnen kruien. KvD stop ik alleen 's winters tijdens het muontainbiken. met een beethe geluk is dan het verwarmd terras open. Maar het is inderdaad een uitstekende tent om uitgebreid te lunchen. Beter dan die tent naast het NS station waar je altijd hele vrachten toerfietsers ziet laven.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je gaat 5 deuren ernaast bij de snackbar eten? Daar heeft Kano pas toen we er stopten voor een drankje+snack nog stennis gemaakt omdat er zo'n frietzak mannetje buiten staat. Volgens hem staan er in Noord holland alleen van die polyester frietzakken, en is het typisch niet-randstads om een frietzak met een hoofd, armen en benen neer te zetten. Het plaatsen van zo'n kinderachtige accessoire zou de zin in lekkere gefrituurde aardappelreepjes laten verdwijnen als sneeuw voor de zon, terwijl een snackbar die niet met zo'n polyester pop adverteert een serieuzer imago uitstraalt.
Aldus.
Je zou bijna denken dat kano vaker in snackbars komt als ie zulke subtiele verschillen kan aanwijzen
De Koning van Denemarken vind ik trouwens wel een heel goed plekje om zondag tijdens de DTC tocht te stoppen voor lunch. Lekkere broodjes altijd, en grolsch weizen van de tap!
Ik zou geen winkel kopen nee.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:18 schreef YoGi_Berra het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben op zoek naar een fiets. Nu is mijn budget niet al te groot. Zijn er nog bepaalde merken/winkels die ik absoluut niet moet kopen?
Nee, het ging om de kop. Die kijkt zo verschrikkelijk lelijk dat de patat bij voorbaat al minder smaakt.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je gaat 5 deuren ernaast bij de snackbar eten? Daar heeft Kano pas toen we er stopten voor een drankje+snack nog stennis gemaakt omdat er zo'n frietzak mannetje buiten staat. Volgens hem staan er in Noord holland alleen van die polyester frietzakken, en is het typisch niet-randstads om een frietzak met een hoofd, armen en benen neer te zetten. Het plaatsen van zo'n kinderachtige accessoire zou de zin in lekkere gefrituurde aardappelreepjes laten verdwijnen als sneeuw voor de zon, terwijl een snackbar die niet met zo'n polyester pop adverteert een serieuzer imago uitstraalt.
Aldus.
Je zou bijna denken dat kano vaker in snackbars komt als ie zulke subtiele verschillen kan aanwijzen
De Koning van Denemarken vind ik trouwens wel een heel goed plekje om zondag tijdens de DTC tocht te stoppen voor lunch. Lekkere broodjes altijd, en grolsch weizen van de tap!
kan je dat ff vetale snap der nix vanquote:Op maandag 29 juli 2013 10:43 schreef the_critic het volgende:
voor degene die OSM niet snappen, hulp nodig hebben, overwegen een Garmin aan te schaffen maar kaarten te duur vinden etc..... http://www.dcrainmaker.com/2013/05/download-garmin-705800810.html
quote:Op maandag 29 juli 2013 13:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
kan je dat ff vetale snap der nix van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op maandag 29 juli 2013 12:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, het ging om de kop. Die kijkt zo verschrikkelijk lelijk dat de patat bij voorbaat al minder smaakt.
Correct. Pakje is in de maak. Mooi spul. Geen rommel. Niet goed, geld terug.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oksel ging toch pakjes met reclame voor z'n zonnekachels goedkoop verkopen aan de incrowd hier?
12gotrading. Kutzaak.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:18 schreef YoGi_Berra het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben op zoek naar een fiets. Nu is mijn budget niet al te groot. Zijn er nog bepaalde merken/winkels die ik absoluut niet moet kopen?
wel een soort mongol is da hé?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:06 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Wel goeie afkick-therapie trouwens, elke keer dat je zin in patat krijgt naar zo'n frietzakmannetje kijken
[ afbeelding ][ afbeelding ]
heb je nog honger kano? Kijk dan naar die verschrikkelijke lach van dat patatmannetje!
quote:Op maandag 29 juli 2013 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]ff samenvatting te lang dit manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vos. Althans, Als je ook maar íets meer wil dan een goedkope fiets.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:18 schreef YoGi_Berra het volgende:
Ja sorry dat kan ik niet hoor.quote:
als je doordouwt past alles okkiequote:Op maandag 29 juli 2013 13:11 schreef Oksel het volgende:
Buzz, Kaas, passen deez?
http://www.extraparts.nl/fc-boutAeroTi
Gelukkig, maar ik hoop dat je er wel 1 of twee banen of vlakken van een beetje felle kleur in doet, zodat het goed te zien is in het verkeer?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:11 schreef Oksel het volgende:
't Wordt een rustig pakje, met weinig reclame. Dat schreeuwerige vind ik lelijk. Wordt 't dus ook niet.
Ik zou het echt niet weten. Zo'n Campa bladboutje wat ik hier nog als spare had liggen heeft aan de achterzijde een inkeping en dus een speciaal sleuteltje voor nodig. Die van Sram die ik nu heb zijn anders, daar heb je een imbus 5 en 6 voor nodig. Die op die plaatjes zijn blijkbaar in verschillende maten te verkrijgen. Met een schuifmaat even de huidige opmeten dan weet je jet waarschijnlijk zo. Of even bellen Telnr staat op de homepage.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:11 schreef Oksel het volgende:
Buzz, Kaas, passen deez?
http://www.extraparts.nl/fc-boutAeroTi
Dat je als je een garmin edge (800 of 810) hebt je voor 200 ¤ een echte garmin-kaart van de benelux kunt kopen, maar m ook gratis downloaden via http://garmin.openstreetmap.nl/quote:
Hmm ze hebben een fraai rood Isaac frame voor 550.- maar 't is er niet in mijn maat.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:22 schreef buzz1291 het volgende:
Hier dan:
Bikecustomizer / EXTRAparts
Schiedamsedijk 84d Openingstijden
3134 KK Vlaardingen Plan route
Tel: 010-434 33 22 en speciaal voor jou: (vanuit het buitenland 0031 10 434 33 22)
Die is wel bazig alleen voor nu te duur, over 1 of 2 jaar kan ik wellicht een rooie aan een frame uitgeven. 450.- nu zou wel kunnen.quote:Op maandag 29 juli 2013 13:56 schreef Gripper het volgende:
Is dit niks Kaas?
http://link.marktplaats.nl/697814363
En dat look frame wat ik toen zou gaan bekijken in monster is er ook nog steeds geloof ik.
Ja moest er even aan wennen maar ik kan er mss wel wat moois van maken met mijn blingbling wielen.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:00 schreef muzas het volgende:
Oranje/Zwart vind ik wel een vette combo eigenlijk.
een helmnetquote:Op maandag 29 juli 2013 14:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet nou nog niemand hoe dat ding heet? Ik had net bug net maar ik vind niks bruikbaars voor mijn Specialized helm
klein stukje gaas kopen, en aan de binnenkant vastlijmen met supersecondelijm?quote:Op maandag 29 juli 2013 14:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet nou nog niemand hoe dat ding heet? Ik had net bug net maar ik vind niks bruikbaars voor mijn Specialized helm
Oksel en ik hebben pas nog allebei de plakkertjes met klittenband erop (waar je de voering van je helmp op vastklit) gelijmd, die waren door zweten losgelaten. Mn helm is nog niet opgelost of in elkaar geschrompeld, en t zit nog muurvast!quote:Op maandag 29 juli 2013 14:19 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je wel piepschuim met superlijm lijmen? Smelt dat dan niet?
Zoals superlijm op skai volgens mij, dat geeft echt een heftige reactie.
Tja, als je niet wil dat ie in je gezicht prikt, dan moet je een soort sluier aan de voorkant van je helm hangen, dan ben je net een imker.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef CyclingGirl het volgende:
Dan ga ik eens knutselen. Is in mijn geval te gevaarlijk als zo'n beest gaat prikken in mijn gezicht of iets dergelijks. Had er bij mijn Giro nooit last van maar daar zat dus een netje in.
Krijg je hem dan wel nog van je hoofd vast?quote:Op maandag 29 juli 2013 14:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oksel en ik hebben pas nog allebei de plakkertjes met klittenband erop (waar je de voering van je helmp op vastklit) gelijmd, die waren door zweten losgelaten. Mn helm is nog niet opgelost of in elkaar geschrompeld, en t zit nog muurvast!
Ja een full face met vizier.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, als je niet wil dat ie in je gezicht prikt, dan moet je een soort sluier aan de voorkant van je helm hangen, dan ben je net een imker.
Of een downhill MTB-helm kopen
quote:
Wel mijn maat volgens mij. Iemand een geometrie tabel?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ze hebben een fraai rood Isaac frame voor 550.- maar 't is er niet in mijn maat.
http://extraparts.nl/frameATBisaacPascal08
Size, Top Tube, Seat Tube Angle, Head Tube Lengthquote:Op maandag 29 juli 2013 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel mijn maat volgens mij. Iemand een geometrie tabel?
zag het ja. 17,6 headtube is wel erg hoog. Stond ook nog een 54 toch? Die heeft heastube van 16,4quote:Op maandag 29 juli 2013 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Size, Top Tube, Seat Tube Angle, Head Tube Length
55.5--55.75-74----17.6
ja klopt wel, echt comfort frame..quote:Op maandag 29 juli 2013 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee, heb gewoon wat via google gevonden.
Dus niets voor een koersklassebak als jij.quote:
Ik zit niet heel diep, maar 17,6 is me wat te gek..quote:Op maandag 29 juli 2013 15:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus niets voor een koersklassebak als jij.
Ik denk dat een druppel secondenlijm zo door het polistyreem heen valt. Maar misschien heeft ze wat aan een fijnmazig haarnetje.quote:Op maandag 29 juli 2013 14:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
klein stukje gaas kopen, en aan de binnenkant vastlijmen met supersecondelijm?
Heb je wel gezien dat het zonder voorvork is??quote:Op maandag 29 juli 2013 15:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel mijn maat volgens mij. Iemand een geometrie tabel?
Je weet dat het niet telt als ze op de achterbank van de auto staan?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn wielen houden zich ook goed en beter met 48.5 km/ uur ben ik achter
ook niet een beetje?quote:Op maandag 29 juli 2013 19:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet dat het niet telt als ze op de achterbank van de auto staan?
Kano, je hebt talent. In mijn allerbeste jaren kon ik op kop een topsnelheid van 52 halen, maar dan had ik me al maanden de tiefus getraind. En dat dan een halve minuut of zo, Maar jij rijd ff 48,5 met cker 10kg overgewicht en zonder noemenswaardige training. Chapeau! Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!quote:Op maandag 29 juli 2013 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn wielen houden zich ook goed en beter met 48.5 km/ uur ben ik achter
Ik vind het een vreselijk lomp balhoofd. Wie was die weightweenie hier die ook zo'n Isaac of Principia opgebouwd had? Dan vind ik die BeOne nog wel wat hebben al is oranje soewart niet direct iets waar ik voor val. Past ook niet bij een roze pakske. God ik zag er vorige week een paar rijden rond Utrecht. Gasten van middelbare (ja, dus mijnquote:Op maandag 29 juli 2013 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ze hebben een fraai rood Isaac frame voor 550.- maar 't is er niet in mijn maat.
http://extraparts.nl/frameATBisaacPascal08
Of jij had het talent van een baksteen.quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kano, je hebt talent. In mijn allerbeste jaren kon ik op kop een topsnelheid van 52 halen, maar dan had ik me al maanden de tiefus getraind. En dat dan een halve minuut of zo, Maar jij rijd ff 48,5 met cker 10kg overgewicht en zonder noemenswaardige training. Chapeau! Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
Als ik ga uitleggen begrijpt de helft het toch..... ach laat maar, doe het wel zo, dan begrijpt iedereen het welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
quote:Op maandag 29 juli 2013 21:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als ik ga uitleggen begrijpt de helft het toch..... ach laat maar, doe het wel zo, dan begrijpt iedereen het welDat hoeft tochnie in een spoiler joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Nee eigengenlijk niet hé. Ik had er eerst eentje van Liz Hatz op willen plakken, maar die is al eens voorbij gekomen. En die van Overgaag in d'r goeie tijd tijdens de beklimming van de Alpe d' Huez kan ik niet vinden, staat overigens wel op mijn netvlies gebrand.quote:Op maandag 29 juli 2013 21:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat hoeft tochnie in een spoiler joh!
Mijn talentquote:Op maandag 29 juli 2013 21:56 schreef Patroon het volgende:
Maar Buzz, hoe zat dat nou met jouw talent?
Ja. Vooral met een klein penske waardoor het roze tricot enigszins strak staatquote:Op maandag 29 juli 2013 20:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vind het een vreselijk lomp balhoofd. Wie was die weightweenie hier die ook zo'n Isaac of Principia opgebouwd had? Dan vind ik die BeOne nog wel wat hebben al is oranje soewart niet direct iets waar ik voor val. Past ook niet bij een roze pakske. God ik zag er vorige week een paar rijden rond Utrecht. Gasten van middelbare (ja, dus mijn) leeftijd in van die wit met roze outfits. Dan word je toch gewoon vierkant uitgelachen. Denk ook niet dat zo'n gast dat aantrekt als hij alleen op stap is.
Wegbranden.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:22 schreef Oksel het volgende:
Jongens, wat doen jullie tegen die puist-like witte opgezette dingen tussen je benen? Trekzalf? Eruitsnijden? Naald erin? Dingen zitten kneiterdiep en zijn verdomd hardnekkig.
Ik heb er vorige week 1 weggesneden... nu heb ik een half open gat zittenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:22 schreef Oksel het volgende:
Jongens, wat doen jullie tegen die puist-like witte opgezette dingen tussen je benen? Trekzalf? Eruitsnijden? Naald erin? Dingen zitten kneiterdiep en zijn verdomd hardnekkig.
46.5 over 1.3 km. Maar dat kwam vooral door de wind en omdat ik bij iemand in het wiel zit. Al hoor je dat soort details bij dit soort verhalen achterwege te laten toch?quote:Op maandag 29 juli 2013 20:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kano, je hebt talent. In mijn allerbeste jaren kon ik op kop een topsnelheid van 52 halen, maar dan had ik me al maanden de tiefus getraind. En dat dan een halve minuut of zo, Maar jij rijd ff 48,5 met cker 10kg overgewicht en zonder noemenswaardige training. Chapeau! Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
46.5 over 1.3 km. Maar dat kwam vooral door de wind en omdat ik bij iemand in het wiel zit. Al hoor je dat soort details bij dit soort verhalen achterwege te laten toch?
Ik ben Buzz niet, maar de Forestière is er één. En de Côte d'Orienne.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:02 schreef Tommeke het volgende:
Mooie verhalen trouwens Buzz, weet je nog cyclo's waar het niet zo heel steil omhoog gaat? Ligt mij ook veul beter
Ja kom nou, das toch niet zo gek? Eerst 10 km tegenwind, daarna 15 km voor de wind en toen het laatste stukkie in de zij.quote:
Ik heb dankzij de tegenwind mijn persoonlijk record op het ritje naar het werk niet gehaald. 12 seconden te langzaam nu...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja kom nou, das toch niet zo gek? Eerst 10 km tegenwind, daarna 15 km voor de wind en toen het laatste stukkie in de zij.
Het sorteert uit in het begin. Na 10 km krijg je een heuvelzone van ca. 30-35 km lang. Daar ontstaan vanzelf allemaal groepjes.quote:Op maandag 29 juli 2013 22:29 schreef buzz1291 het volgende:
Maar in september weer een klassieker, La Ronde Picardi Senior, al wordt dat nog een hele kluif om gaut te halen binnen de 4:26 over 128 km. Moet ik wel een goede groep zien te vinden die niet harder dan 34 op het vlakke rijdt. En zo niet dan dan zal het ook vast wel een gezellig weekend worden.
Ach, dat wat ik dus heb is juist het verneukeratieve. Alsof er ook maar echt iemand is die op een windstille dag 54 km/uur kan trappen en dat zonder profcontract.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb dankzij de tegenwind mijn persoonlijk record op het ritje naar het werk niet gehaald. 12 seconden te langzaam nu...
True.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 08:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, dat wat ik dus heb is juist het verneukeratieve. Alsof er ook maar echt iemand is die op een windstille dag 54 km/uur kan trappen en dat zonder profcontract.
Dit soort segmenten bedoel ik: http://app.strava.com/segments/3781030
De grote A en B wegen vermijden. De Engelsen zijn niet echt wielrenners gewend.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 04:29 schreef janatwork het volgende:
Iemand trouwens ervaring met wielrennen in zuid Engeland?
Met de 30x28 moet het wel lukken om daarop te komen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:32 schreef Oksel het volgende:
Dan val je om man. Kun je ook niet tegenop fietsen.
paar 100 meter sowiesoquote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met de 30x28 moet het wel lukken om daarop te komen.
Het ligt er ook natuurlijk aan hoe lang het 30% is. De keutenberg is ook maar een klein stukje 14%.
Ik heb 39x26 als kleinste verzet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Met de 30x28 moet het wel lukken om daarop te komen.
Het ligt er ook natuurlijk aan hoe lang het 30% is. De keutenberg is ook maar een klein stukje 14%.
Niks aan doen, xylocaine erop, minder scheren daar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 00:22 schreef Oksel het volgende:
geen 39x25 maar tochquote:
Nee, niet écht tijdrijden natuurlijk, alleen maar voor de looks.quote:
Dat komt later wel. Disc wiel kan ik wel lenen. Ligstuur is normaal 90 euro dus lijkt mij nieuw voor 55 euro wel goed.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:00 schreef the_critic het volgende:
dan wel in combi met een airwing stuur natuurlijkEn een disc achterwiel.. the whole Shabang
Ik hou al rekening met een hoop op en neer fietsen. Mag je wel op A en B wegen fietsen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 09:11 schreef Wielracer het volgende:
[..]
De grote A en B wegen vermijden. De Engelsen zijn niet echt wielrenners gewend.
Hier heb ik 2 jaar geleden gefietst. Verder is het asfalt niet echt van goede kwaliteit, althans niet zoals je in NL gewend bent. En linksrijden he, niet vergeten.
Gisteren teruggekomen van een week in het Lake District. Het noordwesten van Engeland.
Hier zijn de passen erg steil, de meesten tussen de 25 en 33 %
Deze lag op de route vorige week
[ afbeelding ]
Dat wel, maar er is niet altijd een strookje waar je met de fiets op kan fietsen, soms wel en soms niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik hou al rekening met een hoop op en neer fietsen. Mag je wel op A en B wegen fietsen?
Ja dat mag. Maar Engelse wegen zijn, behalve voor het natuurschoon, toch gewoon zwaar kut voor racefietsen. Overal hobbelig asfalt, auto's die je rakelings passeren op die smalle wegen met onoverzichtelijke bochten en nergens een afscheiding voor fietsers. Zelfs de omgeving van het Olympisch parcours, waar ik regelmatig kom, is het gewoon weer slecht gesteld met de wegen. En overal van dat grove, voor geen meter lopende, asfalt. OK Box Hill is best te doen maar voor de rest zou ik er niet willen fietsen, hoe mooi de omgeving van de Surrey Downs ook is.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:30 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik hou al rekening met een hoop op en neer fietsen. Mag je wel op A en B wegen fietsen?
ja hoor.. zit ook te dollen. Duur genoeg allemaal.. Rustig wat losse dingen aanschaffen. Komt vanzelf de rest wel, als je het echt leuk vindquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat komt later wel. Disc wiel kan ik wel lenen. Ligstuur is normaal 90 euro dus lijkt mij nieuw voor 55 euro wel goed.
Zo doe ik het met alles. Nu dan een nieuwe wielset, dan weer dit wat in de aanbieding is, dan weer zus, dan weer zo. Rustig bij elkaar sparen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
ja hoor.. zit ook te dollen. Duur genoeg allemaal.. Rustig wat losse dingen aanschaffen. Komt vanzelf de rest wel, als je het echt leuk vind
Papa klaagde dat er vanaf de weg weinig te zien is toen 'm in de UK aant pedaleren was, door die heggetjes langs de weg.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat mag. Maar Engelse wegen zijn, behalve voor het natuurschoon, toch gewoon zwaar kut voor racefietsen. Overal hobbelig asfalt, auto's die je rakelings passeren op die smalle wegen met onoverzichtelijke bochten en nergens een afscheiding voor fietsers. Zelfs de omgeving van het Olympisch parcours, waar ik regelmatig kom, is het gewoon weer slecht gesteld met de wegen. En overal van dat grove, voor geen meter lopende, asfalt. OK Box Hill is best te doen maar voor de rest zou ik er niet willen fietsen, hoe mooi de omgeving van de Surrey Downs ook is.
Door de lak heen? Is het metaal zichtbaar? Anders polijsten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:39 schreef Patroon het volgende:
Ff een vraag. Een klein krasje op de bovenbuis op een wit frame. Is dit professioneel te verhelpen?
Wat Kaas zegt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Door de lak heen? Is het metaal zichtbaar? Anders polijsten.
Dat blijf je toch zien hoor. Vaak zijn die frames poedercoated en gebakken in de oven nadien. Als het goed is wel iig, anders zit de lak niet goed vast.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat Kaas zegt.
Als het door de lak heen is kun je het met een dun streepje witte lak verhelpen. Wel eerst de blanke laag van de lak af, anders hecht het niet. Zodra het uitgehard is kun je het nog eens licht (nat) opschuren met heel fijn schuurpapier tot het niet meer zichtbaar is. Daarna nieuwe blanke lak over die plek heen.
Blanke lak niet te dik spuiten, liever 3 ieniemienie laagjes dan 1 dikke.
Heb vroegâh wel eens een oude mountainbike gespoten. Was oorspronkelijk blauw, en na het spuiten spierwit. Nooit beschadigingen aan de lak gehad, behalve waar de wielmoeren vastgedraaid waren.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat blijf je toch zien hoor. Vaak zijn die frames poedercoated en gebakken in de oven nadien. Als het goed is wel iig, anders zit de lak niet goed vast.
Een van me jonges heeft een alu Gios, en die is nat gelakt. Die heeft de lak van de bovenbuis getrokken toen hij een stickertje wilde lostrekken met route aanwijzingen.
Zeker net zoveel getraind toen ermee als je nu doet.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb vroegâh wel eens een oude mountainbike gespoten. Was oorspronkelijk blauw, en na het spuiten spierwit. Nooit beschadigingen aan de lak gehad, behalve waar de wielmoeren vastgedraaid waren.
Nee, was m'n dagelijkse schoolfiets, dus die kreeg veel meer km's dan m'n racefiets nuquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeker net zoveel getraind toen ermee als je nu doet.
Als het gepoedercoated is kan je er weinig aan doen denk ik, afgezien van stralen weer opnieuw spuiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat blijf je toch zien hoor. Vaak zijn die frames poedercoated en gebakken in de oven nadien. Als het goed is wel iig, anders zit de lak niet goed vast.
Een van me jonges heeft een alu Gios, en die is nat gelakt. Die heeft de lak van de bovenbuis getrokken toen hij een stickertje wilde lostrekken met route aanwijzingen.
Ja. Mijn voorvork is iig carbon en gepoedercoat. Voor zover ik weet.quote:
Op zich wel, maar ik zou eerst op zoek gaan naar een pd t2. Die is wat beter in te stellen.quote:
Kan je niet een "grippertje" doen?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:36 schreef Freddeh het volgende:
Toen was het 2x25 per dag, had ik een douche op kantoor en kostte het me even veel tijd als met de auto of openbaar vervoer incl! douchen.
Nu is het 2x55 per dag, heb ik geen douche op kantoor en kost het me ruim 2x zoveel tijd als met de auto.
Behalve dat ben ik echt helemaal niets meer gewend en zal ik eerst moeten trainen daarvoor ipv er vanuit stilstand mee te beginnen. Komende 2 weken heb ik wel vakantie en is mijn plan ook wel om daarvoor te gaan trainen zodat ik iig 1x per week wél op de fiets naar kantoor kan.
Nog een puntje is dat ik mijn tijd bij vrouw en kind wel heel erg ben gaan waarderen na een jaar alleen te hebben gewoond in Dordrecht.
Ja die heb ik dus ook. Das een betere patroon!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:46 schreef No-P het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik zou eerst op zoek gaan naar een pd t2. Die is wat beter in te stellen.
Dat roest toch niet? Gewoon lekker laten zitten. De prijs zal er dan ook wel naar zijn..... Patroon een beetje kennendequote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:50 schreef Patroon het volgende:
Is carbon. Frame kan ik kopen. Krijg vanavond fotos van de kras. Wil het dan laten doen..
Het ging me er niet om, om de prijs te horen, maar het is nogal een verschil of het zo'n knalhard budget frame is of een meer geavanceerd merk/type. Ik heb vorig jaar voor iemand naar de goedkoopste Cube carbon gekeken, maar uiteindelijk is het toch een alu fiets geworden omdat dat er wat doordachter en verfijnder uit zag, en nog goedkoper was ook. En qua gewicht zijn die budget carbon frames nu ook niet de lichtste. Succes met je beslissingquote:
Canyon kan tegenwoordig al aardig concurreren met een geavanceerd merk. Qua gewicht doet zo'n zoals jij het noemt 'budget' frame + vork het niet zo slecht met 1270gram. Ik heb geen behoefte om op een rete dure fiets te fietsen, dan doet vallen alleen maar meer pijnquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het ging me er niet om, om de prijs te horen, maar het is nogal een verschil of het zo'n knalhard budget frame is of een meer geavanceerd merk/type. Ik heb vorig jaar voor iemand naar de goedkoopste Cube carbon gekeken, maar uiteindelijk is het toch een alu fiets geworden omdat dat er wat doordachter en verfijnder uit zag, en nog goedkoper was ook. En qua gewicht zijn die budget carbon frames nu ook niet de lichtste. Succes met je beslissing
Ja dat had ik laatst gelezen, dus begreep je post ook al niet helemaalquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat ik Canyon een heel goed merk vind, waar voor je geld. Cube vind ik echtveen lokale FM budget merk, net als Bulls. Die nooit werkende Firewirecable in Barcelona had toch pas zo' n nieuwe strakke Canyon? Werkt zich nu zeker uit de naad, want een tijdje al niet gezien hier.
Haha dankje, ik had het al gevonden. Je moest de bovenkant van je gesp indrukken ofzoquote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha
Volgens mij het bovenste stuk van de gesp van je af duwen.
Door beweging kan dat gebeuren. Ik heb dat bij mijn alu frame ook..maar daaronder zit echt geen scheur, want dan was ik er wel eens door gescheurd. Maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:40 schreef nodisch18 het volgende:
Waarom zou de lak scheuren als de ondergrond vast/heel is. Een scheur in de lak kan mijn inziens dan ook niets anders betekenen dan dat er in de ondergrond beweging is geweest --> een scheur dus
Als Patroon ergens van overtuigd is, kun je maar beter niet gaan argumenteren, want voor je het weet is er een topic vol. Maar wat die zgn lakcracks betreft heb ik ook zo mijn bedenkingen. Zeker gezien de plek van die crack. Lijkt me zo een gevalletje van niet lekker passende zadelpen die tegen de zadelbuis heeft staan te tikken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:44 schreef nodisch18 het volgende:
wellicht (extreme) buiging (waarbij de lak is gescheurd en het carbon nog niet) dat zou op zich ook kunnen.
Ik fiets rond op een Cubequote:Op dinsdag 30 juli 2013 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat ik Canyon een heel goed merk vind, waar voor je geld. Cube vind ik echtveen lokale FM budget merk, net als Bulls. Die nooit werkende Firewirecable in Barcelona had toch pas zo' n nieuwe strakke Canyon? Werkt zich nu zeker uit de naad, want een tijdje al niet gezien hier.
Maar Patroon, volgens mij heb jij toch een beetje moeite met tekstverklaring. Ik zei dus helemaal niet dat het aangeboden frame een budget frame was. Maakte slechts een vergelijk tussen een budget en een geavanceerd frame. En noemde de naam Canyon daarbij al helemaal niet .
Okkie.. zocht jij niet nog een setje hoge wielen?? Zipp's voor 350... http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lrquote:
Kijk, dat zeg ik dus niet. Maar het zal wel aan mijn uitdrukkingsvaardigheid liggen. Cube als merknaam heeft een low budget FM uitstraling. Die versterken ze nog eens door voor een relatief goedkoop bedrag een full carbon fiets in de markt te zetten. Natuurlijk levert Cube ook kwaliteit in het hogere segment, maar dat neemt niet weg dat wanneer je met dezelfde opbouw en gewicht een Canyon, Cube en Rose (Bulls laten we maar even buiten beschouwing) naast elkaar zet, dat die Cube dan toch een treetje lager staat dan die anderen. En dat ligt niet aan een bepaald aspect maar het gehele concept beschouwende. Daarnaast zien die Cubes er op plaatjes lekker gelikt uit, maar bekijk je ze in het echt en vergelijk je, dan vind ik zo'n goedkopere Cube echt minder fraai afgewerkt. Maar daarom zal hij nog steeds best lekker fietsen. En wat is nou het belangrijkste? Dat bepaal je toch zeker zelf! Maar daarom kan een ander nog steeds een andere mening zijn toegedaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:25 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik fiets rond op een Cube...
En Buzz met zijn goddelijke BMC vindt het een knakenfiets...![]()
Wel een alu... Cube is naar mijn mening gewoon degelijk. Persoonlijk vind ik mijn fiets mooi en ik kon hem voor een mooi eentwee prijsje op de kop tikken...
Doe die fiets dan maar voor 1900 + 350 = 2250 inclusief Zipp en Ksyrium wielen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
Okkie.. zocht jij niet nog een setje hoge wielen?? Zipp's voor 350... http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Prijs lijkt me wat aan de lage kant, maar je kunt altijd ff mailen of ze wel echt zijn, en wat reden voor lage prijs is..
Slaat 'Deze' niet op die Mavic wielen wellicht?quote:Fiets ook evt te koop met set Mavic Ksyrium Elite wielen dan is de vraagprijs ¤ 1.900,-.
Deze wielen zijn ook los te koop voor ¤350,-
Dat zijn dus twee scheuren. Die op de bovenbuis ziet er niet verontrustend uit. Wel storend maar met een naamplaatje of een 3M biesje wel goedkoop weg te werken. Die onder de zadelpenstrop lijkt me iets vervelender want als daar de spanning van de buis is aangetast kun je het wel schudden. Dat scheurt dan gewoon verder.quote:
De 2 foto's zijn hetzelfde scheurtje, de ene wat dichterbij dan de ander. Ik heb net contact gehad met carbonreparatie.nl. Hij gaat de foto's even beoordelen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn dus twee scheuren. Die op de bovenbuis ziet er niet verontrustend uit. Wel storend maar met een naamplaatje of een 3M biesje wel goedkoop weg te werken. Die onder de zadelpenstrop lijkt me iets vervelender want als daar de spanning van de buis is aangetast kun je het wel schudden. Dat scheurt dan gewoon verder.
Ik zat ook maar een beetje te rellen...quote:
En wat denk jij van deze cracks? Hij is wel 1e eigenaar maar heeft geen bon meer, had hij wel om gezocht. Frame 2 jaar terug gekocht voor zijn vrouw, die heeft hem 1 jaar gebruikt en hij hangt nu al een jaar in het hok. Hij komt mij niet onbetrouwbaar over, omdat, toen ik zei over die cracks, hij zei dat het verstandig was om dit even goed uit te zoeken.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:04 schreef eentwee het volgende:
Witte lak scheurt eerder omdat de laag vaak dikker is en de verf juist kwetsbaar. Paint cracks komen vaak voor rond het bracket omdat daar veel torsie is. Bij de meeste fabrikanten is dat gewoon garantie. Hoe zit dat bij Canyon? Of is de verkoper niet de eerste eigenaar? Overigens proberen fabrikanten er soms wel onderuit te komen door het op een lakprobleem te gooien (wat het feitelijk ook is) en die garantie is soms maar 1 of 2 jaar. Ik kan dit frame zo niet beoordelen maar ik zou het nooit kopen.
Ik heb nu een Syntace opzetstuur maar die komt eigenlijk te hoog. De drop naar het stuur is zo'n 17 cm maar de pads komen een paar cm hoger uit.
Ja ik heb ze nu ook op mijn frame, komt door wrikken en bewegen. Denk dat die man van carbonreparatie.nl even veel of meer kennis van carbon heeft dan een fm, denk je ook niet?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:19 schreef Yankee het volgende:
Ik heb op mijn vorige frame ook dergelijke cracks gehad. Althans in ieder geval iets dat hier wel heel erg sterk op lijkt. Nooit een probleem mee gehad. Frame is inmiddels wel afgeschreven, maar dat heeft niks met die cracks te maken.
Misschien even langs een goede fm ofzo gaan om te kijken wat die zegt?
Ongetwijfeld, desalniettemin zou ik wanneer ik serieus aan het overwegen zou zijn een dergelijk frame aan te schaffen mijn eventuele aankoop niet enkel baseren op een op basis van een foto gegeven conclusie.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb ze nu ook op mijn frame, komt door wrikken en bewegen. Denk dat die man van carbonreparatie.nl even veel of meer kennis van carbon heeft dan een fm, denk je ook niet?
na dat ongeluk is het ook nooit meer echt goedgekomen hé?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:41 schreef Oksel het volgende:
Ik had ook cracks rond mn bracket in m'n Bianchi 928. Tja.
is 200 einszwei waardig?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:53 schreef eentwee het volgende:
Ga mijn kapotte Eurusjes ook maar verpatsen denk ik.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Slaat 'Deze' niet op die Mavic wielen wellicht?
Ja ik zit te slapen... zal inderdaad voor die mavics zijn.. Betekend 1000 voor de zippsquote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe die fiets dan maar voor 1900 + 350 = 2250 inclusief Zipp en Ksyrium wielen.
Zal dus wel 1.350,00 voor die Zipp wielen zijn
Ik denk dat dat ook de enige juiste conclusie is!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:22 schreef kaasplankje het volgende:
Bang dat het zadelpen ineens afbreekt zou ik niet zijn, wel om 400.- uit te geven aan een kapot frame.
Wat is er kapot aan? (Gewoon nieuwsgierig, ik ga ze niet kopen, want er zijn nieuwe onderweg).quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:53 schreef eentwee het volgende:
Ga mijn kapotte Eurusjes ook maar verpatsen denk ik.
Spaak uit het achterwiel. Omdat de velgen redelijk ver heen zijn is het niet echt de moeite om nog nieuwe in te zetten. Lagers ook niet 100% meer, al is dat nog wel op te lossen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is er kapot aan? (Gewoon nieuwsgierig, ik ga ze niet kopen, want er zijn nieuwe onderweg).
Dat is niet dit jaar maar alleen de laatste paar weken. We zitten in week 30 he.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:13 schreef Oksel het volgende:
Dit jaar:
Avg Time / Week 12hr 10m
Avg Distance / Week 327km
Best trots op eigenlijk.
ik zat er toevallig ook naar te kijken maar volgens mij is dit over een laatste aantal weken. Ik heb namelijk totaal meer ritten gereden dan Grip terwijl hij gem 3 ritten heeft en ik 2 per week. Ik heb alleen de Laatste weken gem minder dan 2 ritten gereden. Het is dus niet een gem over het hele jaar.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:13 schreef Oksel het volgende:
Dit jaar:
Avg Time / Week 12hr 10m
Avg Distance / Week 327km
Best trots op eigenlijk.
Vond 't al wat veelquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat is niet dit jaar maar alleen de laatste paar weken. We zitten in week 30 he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |