quote:Op zondag 28 juli 2013 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ooit eens teruggegaan om alsnog een krat bier te betalen. Ik verhaal vertellen bij die servicebalie, werd ik gewoon uitgelachen omdat ik het alsnog wilde betalen....
word al jaren mee gedreigd en is vrijwel nooit uitgevoerd.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:25 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het meestal meteen in de gaten en zeg dan ook direct dat het niet klopt.
Laatst in een week tijd zo zeventig euro gratis geld door mijn eigen neus geboord. Maar ik zie altijd voor me hoe zo'n meiske op d'r falie krijgt en bij moet leggen van haar toch al magere loontje.
![]()
Ik zou dus wel teruggaan.
Vrijwel nooit geeft mij geen zekerheid.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:28 schreef mentalpower het volgende:
word al jaren mee gedreigd en is vrijwel nooit uitgevoerd.
valt gewoon onder een verliespost meer niet.
Dat is inderdaad asociaal. Als je ipv 36 maar 30 blikken afrekent kan ik het begrijpen omdat het bedrag nagenoeg gelijk is, maar als jij maar 6 blikjes hoeft te betalen heb je meteen door dat dit niet klopt. Dus asociaal inderdaadquote:Op zondag 28 juli 2013 16:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja ik ga dan echt niet braaf terug en vragen of ik de rest nog even kan betalen.
Misschien asociaal, maar op zulke moment heb ik zoiets van bedankt en laters
Ja ik geef het ook gewoon toe hoorquote:Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat is inderdaad asociaal. Als je ipv 36 maar 30 blikken afrekent kan ik het begrijpen omdat het bedrag nagenoeg gelijk is, maar als jij maar 6 blikjes hoeft te betalen heb je meteen door dat dit niet klopt. Dus asociaal inderdaad
Ok.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:22 schreef Copycat het volgende:
Aan stelen? Niets. Vandaar ook het denigrerende tje erachter ...
ik denk dat mannen het sneller merken en terug willen gaan, maar het niet doen omdat tijd/winst ratioquote:Op zondag 28 juli 2013 20:01 schreef eight het volgende:
Ik denk overigens dat in het algemeen mannen hier eerder toe geneigd zijn dan vrouwen.
quote:Op zondag 28 juli 2013 20:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik denk dat mannen het sneller merken en terug willen gaan, maar het niet doen omdat tijd/winst ratio
nee mannen doen dat niet, die merken dat het gewicht van hun geldbuidel niet overeenkomst met het gewicht van de boodschappen en rekenen dan terugquote:Op zondag 28 juli 2013 20:15 schreef eight het volgende:
[..]![]()
Vrouwen controleren in de supermarkt gelijk de kassabon en is de fout in hun voordeel dan lopen ze vaak weg. Mannen controleren de bon pas als ze thuis op de bank liggen (als ze uberhaupt controleren).
Nog niet eens een eenvoudige persoonsvorm goed kunnen schrijven en anderen dom noemen is ook niet het toppunt van intelligentie.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:08 schreef M1stral het volgende:
Dan ben je overigens als klant echt dom als je dan bevestigd
ze printen hem toch al..quote:Op zondag 28 juli 2013 20:16 schreef Copycat het volgende:
Bon controleren? Die vraag ik niet eens. Papierverspilling.
Niet bij mijn AH.quote:
Nee hoor. Laatst moest ik voor een vergelijkend stuk namelijk wel kassabonnen hebben van diverse supermarkten, waaronder de AH. Op de achterkant van hun bonnen staat hoeveel papier er al bespaard is door geen onnodige bonnen te printen. Haske MVO, die Appie.quote:
erop vertrouwen dat een vrouw de benodigde producten allemaal meeneemt EN nog binnen het uur terug isquote:Op zondag 28 juli 2013 20:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso, als man zijnde boodschappen doen.
Hmja truequote:Op zondag 28 juli 2013 21:15 schreef Copycat het volgende:
Praat het maar 'goed'. Je kunt ook gewoon meekijken op het scherm, zie je meteen dat de bonus eraf gaat.
Alleen turken laten hun vrouw met kratten bier slepen..quote:Op zondag 28 juli 2013 20:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso, als man zijnde boodschappen doen.
Vast alleen als het een leuk kassameisje isquote:Op zondag 28 juli 2013 20:01 schreef eight het volgende:
Ik denk overigens dat in het algemeen mannen hier eerder toe geneigd zijn dan vrouwen.
dat idd, als ik al heb gezegd dat ik niet 1, maar 6 flessen heb, ze er meestal nóg een keer aan herinnerd heb (t zijn er 6 he!) en ze slaan het dan niet aan, ga ik het echt niet nog een keer zeggen.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:32 schreef Jill-RMC het volgende:
Eigen schuld.
Had vorige week ook zoiets had 6 trees met water, kom bij de kassa had twee trees eruit gehaald en zeg tegen die gast achter de kassa: 3 van deze en 3 van deze. Zegt ie: rij de kar ff door zodat ik het goed kan zien. Dus ik doe dat, hij scant de twee trees die ik geef en slaat de overigen niet aan. Ik moet 1,38 afrekenen en er gaat nog steeds geen lampje branden bij die gozer. Sorry maar dan ga ik ook niets zeggen ook.
Ook regelmatig een gratis krat bier gehad. Die stond dan onderin bij de kar en als ik aan de beurt was zei ik tegen de caissière: 'En een krat Heineken' en ik wees vaak ook nog naar. Als ze het dan niet aan slaan dan houdt het voor mij ook op![]()
Denk trouwens niet dan de Aldi, Hoogvliet en AH aan de geelhonger gaan van dat soort mega bedragen
Die had je ook ergens anders gekocht kunnen hebben. Dit is gewoon stelenquote:Op maandag 29 juli 2013 11:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ook een keer gehad dat mn vriendin een pak toiletpapier in dr armen had en vergeten was op de band te leggen, wij lopen de winkel uit, zijn echt al drie straten verder en ontdekken dat pak toiletpapier![]()
Toen ben ik ook niet meer teruggegaan, omdat we al een eind weg waren, maar ook omdat mn vriendin dat pak gewoon in haar armen had en de dame achter de kasse het gemakkelijk had kunnen zien...
Toch mooi hoe men achteraf excuses verzint ("ze had het ook kunnen zien") omdat men weet dat het fout is... Zo hun eigen falen goed proberen te praten...quote:Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Die had je ook ergens anders gekocht kunnen hebben. Dit is gewoon stelen
Ik heb ooit eens van het tegenovergestelde gehoord.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:08 schreef M1stral het volgende:
Ik heb wel eens gehoord van een pinfout. Vrouwtje had een kar vol boodschappen, a zegge EUR 54,70. Die cassiere tikt gewoon in EUR 547,00.
Dan ben je overigens als klant echt dom als je dan bevestigd en vervolgens je pin intoetst.
Wel als je pint. Dan komt er altijd een bon uit.quote:
Dat hoef ik aan mijn vriend niet te vragen hoor. Die doet er gerust een uur over en komt thuis met een hele hoop snoep/koek en andere zooi die we niet nodig hebben.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
erop vertrouwen dat een vrouw de benodigde producten allemaal meeneemt EN nog binnen het uur terug is
Nee hoor.quote:Op maandag 29 juli 2013 12:21 schreef Brummetje_ het volgende:
Wel als je pint. Dan komt er altijd een bon uit.
Als ik het bewust had gedaan, was ik het met je eens geweest, maar dat was niet zoquote:Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Die had je ook ergens anders gekocht kunnen hebben. Dit is gewoon stelen
Je legt je artikel niet op de band en loopt er zonder ervoor te betalen mee weg. Hoe zou jij dat noemen?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als ik het bewust had gedaan, was ik het met je eens geweest, maar dat was niet zo
als ik een kassiere was, of een winkelbediende, zou ik het idd stelen noemen, maar dat ben ik niet en ik was me er écht niet van bewust. Dat maakt wmb een heel groot verschil. Maar goed, dan heb ik dus een pak toiletpapier gestolen, als dat het enige in mn hele leven is, heb ik er niet zoveel (gewetens)problemen meequote:Op maandag 29 juli 2013 14:20 schreef Mark het volgende:
[..]
Je legt je artikel niet op de band en loopt er zonder ervoor te betalen mee weg. Hoe zou jij dat noemen?
Wie is trees?quote:Op zondag 28 juli 2013 18:32 schreef Jill-RMC het volgende:
Eigen schuld.
Had vorige week ook zoiets had 6 trees met water, kom bij de kassa had twee trees eruit gehaald en zeg tegen die gast achter de kassa: 3 van deze en 3 van deze. Zegt ie: rij de kar ff door zodat ik het goed kan zien. Dus ik doe dat, hij scant de twee trees die ik geef en slaat de overigen niet aan. Ik moet 1,38 afrekenen en er gaat nog steeds geen lampje branden bij die gozer. Sorry maar dan ga ik ook niets zeggen ook.
Ook regelmatig een gratis krat bier gehad. Die stond dan onderin bij de kar en als ik aan de beurt was zei ik tegen de caissière: 'En een krat Heineken' en ik wees vaak ook nog naar. Als ze het dan niet aan slaan dan houdt het voor mij ook op![]()
Denk trouwens niet dan de Aldi, Hoogvliet en AH aan de geelhonger gaan van dat soort mega bedragen
Wel mooi ja, als ze er maar eentje aanslaan ipv de hele trayquote:Op maandag 29 juli 2013 17:07 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Sow en die zie ik nu pas. Duidelijk te lang in de zon gezeten
En een goed gevoel!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, ik heb het net terug betaald. Kreeg een mooie bos rozen als bedankje =)
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo, ik heb het net terug betaald. Kreeg een mooie bos rozen als bedankje =)
Ik zie/hoor die lade altijd open gaan als ik pin?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:35 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
Sorry hoor, maar hoe kan je dat als caissiere niet merken? Je kassala gaat open.
Heb het zelf ook gehad dat ik 50 euro aanklikte en mevrouw is kwestie wilde pinnen.. Kassalade ging open en dacht "wtf".
Ik moest nog boodschappen daar hebben...quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:40 schreef Nickskuh het volgende:
Teruggaan omdat je 5 euro te weinig betaald hebt..
Oh, bij mij is dat niet zo! Dacht dat het overal zo wasquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:36 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik zie/hoor die lade altijd open gaan als ik pin?Doe ik nou wat fout?
Ze duwen hem altijd direct weer dicht..quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:43 schreef xTHEWAYYOUARE het volgende:
[..]
Oh, bij mij is dat niet zo! Dacht dat het overal zo was
Ja, dat is inderdaad slim. Een positieve incentive die ervoor zorgt dat TS in de toekomst ook eerder geneigd is er iets van te zeggen als ze te veel terugkrijgt. Daarbij is er natuurlijk verschil tussen kost- en verkoopprijs.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:44 schreef d4v1d het volgende:
Nee maar serieus. 5 euro terugbrengen en dan een bos bloemen (die waarschijnlijk +/- even duur is)lekker IQ van die medewerker
(Het gebaar is wel mooi
Precies. Bij AH zuidplein ooit een kratje bier alsnog betaald. Medewerker deed er lacherig over dat ik dat deed... Toen had ik echt zoiets van waarom doe ik dit.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad slim. Een positieve incentive die ervoor zorgt dat TS in de toekomst ook eerder geneigd is er iets van te zeggen als ze te veel terugkrijgt. Daarbij is er natuurlijk verschil tussen kost- en verkoopprijs.
Ik werk ook niet bij de AH.. Wanneer er niet met contant geld wordt betaald gaat de kassalade ook niet open.. Tenzij er wordt bijgepind.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:45 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ze duwen hem altijd direct weer dicht..
(Laatste keer dat ik hier echt puur op lette was paar jaar geleden. Gaat om de AH trouwens.)
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies. Bij AH zuidplein ooit een kratje bier alsnog betaald. Medewerker deed er lacherig over dat ik dat deed... Toen had ik echt zoiets van waarom doe ik dit.
Maar bij deze AH deed ik het van harte omdat ik merkte dat ze er blij van werden. En dan word ik er ook blij van =)
Dit heet eerlijkheid. Meer mensen zouden deze eigenschap moeten hebben.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:30 schreef Woods het volgende:
¤5 is peanuts, bij ons hangt er een bord in de kantinewaarop per kassa wordt geschreven hoeveel er te weinig is terug gegeven, of teveel, komt trouwens zelden voor.
Dit ivm dat cassiéres ondanks dat ze precies zien hoeveel ze terug moeten geven ze alsnog verkeerd aantal terug geven. Dit loopt als je het vaak doet in de honderden euro's. Hoort er gewoon bij.
[..]![]()
Weet je hoeveel er per dag wordt weggegooid en/ of verkeerd wordt teruggegeven door de cassiéres? Dan maakt die ¤5 echt geen zak uit, vooral niet als je ook nog eens gaat terugbrengen, ik zeg troll, anders_!!
Juistquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit heet eerlijkheid. Meer mensen zouden deze eigenschap moeten hebben.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:38 schreef Woods het volgende:
[..]
JuistJe kan zo aan de slag bij Rutte en Co.
Ik zal je nog iets vertellen, laatst toen ik mijn schoolboeken moest inleveren was ik één boek kwijt. Toen ik aan de beurt was vingers gekruist dat hij die stempel zette en ik ¤70 in de pocket kon stoppen, hij zette die stempel. Ik ga hem toch echt niet vertellen dat hij één boek over het hoofd gezien had, ik ben wel gekquote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Zo denk jij erover. Ieder zijn ding toch?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 15:42 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zal je nog iets vertellen, laatst toen ik mijn schoolboeken moest inleveren was ik één boek kwijt. Toen ik aan de beurt was vingers gekruist dat hij die stempel zette en ik ¤70 in de pocket kon stoppen, hij zette die stempel. Ik ga hem toch echt niet vertellen dat hij één boek over het hoofd gezien had, ik ben wel gek
Dat vind ik ronduit belachelijk: willens en wetens je mond houden omdat de cassière het niet opvalt. Een cassière kan ook haar dag niet hebben, of volledig afgestompt zijn door de lange werkdag.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:32 schreef Iwanius het volgende:
Voor meer = 50 a 100 euro wacht ik altijd even om te kijken of ze hun eigen fout inzien en heb dan vaak mijn hand met al het geld nog open voor inkijk. Geen reactie,hand dicht en ik heb winst.
Dat vind ik nou wat je noemt een fijne instelling.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar bij deze AH deed ik het van harte omdat ik merkte dat ze er blij van werden. En dan word ik er ook blij van =)
Dankjewel!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik nou wat je noemt een fijne instelling.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |