abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129435848
TS heeft dus net boodschappen gehaald. Ik wilde pinnen om alles te betalen, heeft dat meisje ipv pinknop, 5 euro contant knop eerst ingedrukt. Meisje had dat niet door blijkbaar en heeft daarna pinknop ingedrukt zodat ik kon pinnen. TS heeft dus 5 euro cadeau gekregen. Ik ben niet teruggegaan, vind het wel mooi zo plus het is haar fout. Nu thuis heb ik zoiets van : misschien was hrt toch wel netjes geweest om alsnog die 5 euro te betalen.

Wat zouden jullie doen? Caissière maakt fout. Gaan jullie terug met de bon?
pi_129435904
Het is maar 5 euro :')

Dat maakt een (grote) winkel niks uit..

Als het maar 2 minuten lopen is kan je je verhaal nog uitleggen aan de counter, maar je hoeft niks.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:25:35 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129435954
Ik heb het meestal meteen in de gaten en zeg dan ook direct dat het niet klopt.
Laatst in een week tijd zo zeventig euro gratis geld door mijn eigen neus geboord. Maar ik zie altijd voor me hoe zo'n meiske op d'r falie krijgt en bij moet leggen van haar toch al magere loontje.
;(

Ik zou dus wel teruggaan :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129435981
Ooit eens teruggegaan om alsnog een krat bier te betalen. Ik verhaal vertellen bij die servicebalie, werd ik gewoon uitgelachen omdat ik het alsnog wilde betalen....
  zondag 28 juli 2013 @ 16:27:15 #5
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_129435988
Ik had eens dat ik naar de albert ging om mn vrienden te trakteren. Dat meisje aan de kassa maakte een foutje en gaf me toen 5 euro extra :') Uiteindelijk toch nog terug gegaan om 't terug te geven aan dr....je had dr gezicht moeten zien _O_ Deed t alleen omdat zij er miss problemen van zou krijgen....
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  zondag 28 juli 2013 @ 16:28:14 #6
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_129436005
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ooit eens teruggegaan om alsnog een krat bier te betalen. Ik verhaal vertellen bij die servicebalie, werd ik gewoon uitgelachen omdat ik het alsnog wilde betalen....
:')
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_129436010
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:25 schreef Copycat het volgende:
Ik heb het meestal meteen in de gaten en zeg dan ook direct dat het niet klopt.
Laatst in een week tijd zo zeventig euro gratis geld door mijn eigen neus geboord. Maar ik zie altijd voor me hoe zo'n meiske op d'r falie krijgt en bij moet leggen van haar toch al magere loontje.
;(

Ik zou dus wel teruggaan :') .
word al jaren mee gedreigd en is vrijwel nooit uitgevoerd.
valt gewoon onder een verliespost meer niet.
pi_129436017
Als ik het door heb terwijl ik betaal zou ik het wel zeggen, maar ik ga niet voor 5 euro terug naar de winekl.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 juli 2013 @ 16:29:29 #9
862 Arcee
Look closer
pi_129436028
TS zal nooit meer lekker slapen. Dit zal eeuwig blijven knagen. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 juli 2013 @ 16:29:55 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129436041
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:28 schreef mentalpower het volgende:
word al jaren mee gedreigd en is vrijwel nooit uitgevoerd.
valt gewoon onder een verliespost meer niet.
Vrijwel nooit geeft mij geen zekerheid.
Daarbij geloof ik in goed doen en ontmoeten O-) .

En als ik het in de gaten heb, voelt het toch als diefstal. Ik ben een watje.
pi_129436194
Damn dat jullie dat dan nog gaan zeggen. Ik heb het ook al een paar keer meegemaakt en ik zeg echt niks hoor. De laatste keer was het dat ik wat blikjes cola ging halen. Ik had 6 van die verpakkingen genomen waar in iedere verpakking 6 cola blikjes zitten. Had er dus in totaal 36. Ik weet niet wat er was met haar, maar ik keek op mijn bonnetje en tot mijn grote verbazing had ik maar 1 verpakking afgerekend. Dus had gewoon 30 blikken cola gratis.

Ja ik ga dan echt niet braaf terug en vragen of ik de rest nog even kan betalen.

Misschien asociaal, maar op zulke moment heb ik zoiets van bedankt en laters :W
  zondag 28 juli 2013 @ 16:38:39 #12
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_129436255
Haha, mensen die zich hier schuldig om voelen :') __!
Die 5 euro valt in het niet bij de gigantische omzet die een supermarkt draait op een dag :')
pindazakje
  zondag 28 juli 2013 @ 17:02:17 #13
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_129436805
quote:
11s.gif Op zondag 28 juli 2013 16:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja ik ga dan echt niet braaf terug en vragen of ik de rest nog even kan betalen.

Misschien asociaal, maar op zulke moment heb ik zoiets van bedankt en laters :W
Dat is inderdaad asociaal. Als je ipv 36 maar 30 blikken afrekent kan ik het begrijpen omdat het bedrag nagenoeg gelijk is, maar als jij maar 6 blikjes hoeft te betalen heb je meteen door dat dit niet klopt. Dus asociaal inderdaad ^O^
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_129436897
Dikke kans dat het nog strafbaar is ook, je neemt immers blikjes mee zonder ervoor te betalen...
pi_129437110
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:02 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat is inderdaad asociaal. Als je ipv 36 maar 30 blikken afrekent kan ik het begrijpen omdat het bedrag nagenoeg gelijk is, maar als jij maar 6 blikjes hoeft te betalen heb je meteen door dat dit niet klopt. Dus asociaal inderdaad ^O^
Ja ik geef het ook gewoon toe hoor :') . Ik ben wat dat betreft echt niet de braafste en het is idd asociaal.

Heb ook weleens toen ik wat moest halen een tas met boodschappen meegenomen. Niemand stond daarbij en lette erop. En die tas stond daar al gauw een half uur. Dus ook meegenomen en niemand die er wat van zei.

Kijk als ik bijvoorbeeld over straat loop en iemand voor mij laat wat geld vallen. Dan roep ik wel even om het terug te geven. Maar mensen die dingen vergeten of zoals met die cola. Ja dan heb ik er echt schijt aan hoor :Y
  zondag 28 juli 2013 @ 17:17:42 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129437186
Stoertje, jij.
pi_129437266
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:17 schreef Copycat het volgende:
Stoertje, jij.
Wat is daar stoer aan? :')
  zondag 28 juli 2013 @ 17:22:40 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129437303
Aan stelen? Niets. Vandaar ook het denigrerende tje erachter ...
pi_129437354
Als ik het zelf merk / zie gebeuren en nog zou moeten betalen: ja, dan zeg ik er iets van. Merk ik het pas als ik thuis ben: nop.
pi_129437392
quote:
3s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:22 schreef Copycat het volgende:
Aan stelen? Niets. Vandaar ook het denigrerende tje erachter ...
Ok.

Laat ik het zo zeggen. Toen was ik 15 of 16. Was toen ook samen met een vriend en die vroeg het toen aan me. Ja pak die tas en we rennen weg :')

Nu 10 jaar later doe ik dat natuurlijk niet meer. Alleen van die cola vind ik anders.
pi_129437718
Bij een groot bedrijf zou ik niets zeggen.. Bij een klein eenmanszaakje zeg ik t wel :)
pi_129438143
Ik geef het gewoon terug als ik het merk. Desnoods de volgende keer dat ik daar kom. Niet meer dan normaal naar mijn mening.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_129438848
Gast wie maakt dat microbedrag nou uit :'). Ook al was het 50 euro, dat is alsnog niets.

Ik zou hooguit uit beleefdheid naar dat meisje teruglopen (mits ze lievv is), als ik nog in de buurt zou zijn.
  zondag 28 juli 2013 @ 18:28:05 #24
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_129438959
Ik heb wel eens een winkelwagen vol met blikjes cola voor ca 1/6 van de prijs meegekregen :D
pi_129439076
Eigen schuld.

Had vorige week ook zoiets had 6 trees met water, kom bij de kassa had twee trees eruit gehaald en zeg tegen die gast achter de kassa: 3 van deze en 3 van deze. Zegt ie: rij de kar ff door zodat ik het goed kan zien. Dus ik doe dat, hij scant de twee trees die ik geef en slaat de overigen niet aan. Ik moet 1,38 afrekenen en er gaat nog steeds geen lampje branden bij die gozer. Sorry maar dan ga ik ook niets zeggen ook.

Ook regelmatig een gratis krat bier gehad. Die stond dan onderin bij de kar en als ik aan de beurt was zei ik tegen de caissière: 'En een krat Heineken' en ik wees vaak ook nog naar. Als ze het dan niet aan slaan dan houdt het voor mij ook op ;)

Denk trouwens niet dan de Aldi, Hoogvliet en AH aan de geelhonger gaan van dat soort mega bedragen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')