abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2013 @ 19:44:56 #51
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_129802326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:57 schreef Gieliovd het volgende:
Wederom complimenten Vonk. Ik neem even aan dat je bedoelt dat er ook schroten in de badkamer komen en niet in de woonkamer, want dan kom ik niet naar je housewarming ;) Dat is zo mooi glad gestuct.

Goede voortgang weer! Ben jaloers. Voor mijn gevoel is er bij mij geen f*ck gebeurd. Er reageert ook niemand meer op m'n updates haha.

Gaat zeer zeker de goede kant op, straks is er alléén nog maar afwerken! Wow...

Ik ga maar omkleden en ook nog wat doen. Want ja, het moet hier ook af!!!
Ik wil best even reageren in je topic hoor. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 20:32:56 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129804578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Had je al na gedacht over een Fok! Housewarming party O-) :?

Die vind alleen plaats bij genoeg aanmeldingen O-), maar hij blijft exclusief voor genodigden ;)
:?
Ik wil best ff een topic aanmaken voor je hoor :*

K&W Housewarmingparty vonkenboer wie il langskomen is welkom, met cadeau, hier intekenen :7
pi_129806108
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:44 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik wil best even reageren in je topic hoor. :P
:+

Tempo van Vonk bijhouden is lastig ~O>
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 08:27:46 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_129821018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die vind alleen plaats bij genoeg aanmeldingen O-), maar hij blijft exclusief voor genodigden ;)

Als je cvboer maar uitnodigt, kan ie op de heenweg hier wat klusjes doen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_129824830
Hé, maar jij het oko allemaal kleuren steentjes in de keuken! O+
Ja doei.
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 13:11:14 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129827784
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:57 schreef Gieliovd het volgende:
Wederom complimenten Vonk. Ik neem even aan dat je bedoelt dat er ook schroten in de badkamer komen en niet in de woonkamer, want dan kom ik niet naar je housewarming ;) Dat is zo mooi glad gestuct.

Goede voortgang weer! Ben jaloers. Voor mijn gevoel is er bij mij geen f*ck gebeurd. Er reageert ook niemand meer op m'n updates haha.

Gaat zeer zeker de goede kant op, straks is er alléén nog maar afwerken! Wow...

Ik ga maar omkleden en ook nog wat doen. Want ja, het moet hier ook af!!!
Mwah, nu zijn wij natuurlijk ook vaak met drie man bezig, en jij moet vrijwel alles alleen doen.
Ondersteund door "vakmensen" die helaas altijd achteraf tegenvallen, wat een drama is dat zeg !

Die schroten komen alleen in de badkamer en het toilet

quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 19:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik hou me aanbevolen. O~)
Puh ! :6

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
Gaaf he ! :s) O+
pi_129827809
Het ziet er zo gezellig uit :Y En een keuken hoort gezellig te zijn.

O+ keukens O+
Ja doei.
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 19:55:01 #58
92034 crew  Vonkenboer
pi_129949663
En aangezien bijna iedereen op deze zondag hun verbouwingstopics update, kan ik natuurlijk niet achter blijven !
Een goed voorbeeld, doet goed volgen ;)

Paps en ik zijn voornamelijk druk bezig geweest met het behangen van de woonkamer en de keuken, in eerste instantie zou op de grote wand, gewoon behang komen met één of andere afbeelding o.i.d.
Maar dat idee hebben we maar laten vallen :), we konden niet echt iets vinden wat makkelijk te combineren was met de kleuren die wij verder zouden willen gaan gebruiken en we hebben de wanden gewoon net zoals we boven in enkele kamers gedaan hebben behangen met glasweefsel behang.

Even onze eigen gefabriceerde behangtafel in stelling gebracht ;)

En dan kunnen we beginnen !

Al is het geen eenvoudige ruimte om te behangen; dan zit er weer een sprongetje, dan zit er weer een raam waar je omheen moet, dan heb je weer "last" van een kozijn ;).
En het valt ook niet mee om "om" de keuken te behangen :P

En met een beetje hulp ...

Zit sinds deze week donderdag nu overal in de woonkamer en de keuken het glasweefselbehang dan ook op ze plek *O*.

En er is tussen al het behangen door nog even een vensterbank gemonteerd..

Er is ook nog even in bad gelegen :9

En daarna zijn de badkamertegels "even" ontdaan van die vieze sluier die er nog op zat..

Zoals mijn vriendin zei "Nu zie je pas goed wat we uiteindelijk gekocht hebben" ;)

En er is een hele hoop zaken uitgezocht en besteld.
Zo hebben we een badkamerkast uitgezocht, is de wastafel voor in de badkamer en het fonteintje voor in het toilet besteld. Dit sanitair komt als het goed is allemaal morgen binnen.
Nu moeten we alleen nog thermostatische mengkranen voor het bad en de douche uitzoeken, samen met een glijstang met douchekop en een handdouche voor bij het bad.
En natuurlijk nog een kraan voor de wastafel !

We hebben alleen nog geen idee wat voor merk of serie kranen het gaan worden, het is tegenwoordig of allemaal heel erg strak en modern, of direct wel weer heel erg klassiek en landelijk. -O-

En er zijn een paar extra kunststof schroten voor in de badkamer besteld, nadat bleek dat we ons gigantisch verzaagd hadden ( :X -O-) (we hebben ons zelfs twee keer verzaagd :X ).

Verder zijn we op zoek geweest naar een tweepersoonsbed, en twee nachtkastjes en een kledingkast. Maar het blijkt toch moeilijk te zijn om iets te vinden wat en bij ons budget, en bij onze stijl past die wij voor ogen hebben. Allerlei winkels zijn we in de regio al langs geweest, maar het blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht....

Als er iemand is die nog een goede beddenzaak in de directe omgeving van de lijn Doetinchem en Enschede weet, dan hou ik mij warm aanbevolen :s)

En er is ook nog gediscussieerd over en weer over de kleuren in de woonkamer en de keuken, en met een beetje gekibbel en een beetje toegeven en nemen zijn we tot de volgende kleurcombinatie gekomen.

Van links naar rechts
Flexa - Colour Locale - Australië Relaxed Mist 4015
Flexa - Basis collectie - Hazelnoot - ..
Flexa - Colour Locale - Australië Relaxed Breeze 4515

Het idee is dat op twee wanden in de woonkamer (o.a. op de lange wand in de woonkamer) de kleur hazelnoot komt. Dan de rest van de woonkamer en een stuk van de keuken in de kleur relaxed mist. En de kleur Breeze komt weer rondom de keuken, omdat deze kleur veel beter staat bij de keuken.
Het contrast is zeg maar net even wat hoger ;)

Inmiddels is de verf ook al aangebracht, maar die foto's bewaar ik nog even voor een volgende update ! }) :6
pi_129951908
Australië *O* ^O^

Mooi bezig weer Vonk, gaat zo doorrrrr :W
  zondag 11 augustus 2013 @ 20:52:26 #60
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_129952043
Geen meningsverschillen gehad met paps gedurende het behangen :? :+
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 23:11:10 #61
92034 crew  Vonkenboer
pi_129959656
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:50 schreef Gieliovd het volgende:
Australië *O* ^O^

Mooi bezig weer Vonk, gaat zo doorrrrr :W
Dank je ! :Y
Jij bent ook erg goed bezig hoor ! Ik lurk nog steeds mee in jou topic !

quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen meningsverschillen gehad met paps gedurende het behangen :? :+
Nee, hoor ^O^
pi_129967126
Ziet er goed uit wat je al allemaal gedaan hebt!
pi_129968163
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:55 schreef Vonkenboer het volgende:

En er zijn een paar extra kunststof schroten voor in de badkamer besteld, nadat bleek dat we ons gigantisch verzaagd hadden ( :X -O-) (we hebben ons zelfs twee keer verzaagd :X ).
Zolang het alleen maar de schroten zijn...

Maar die badkamer ziet er fantastisch uit! Nog wat rode accessoires... (vind ik een mooie combi, zwart, wit en rood, daarom hebben wij zwarte vloertegels, witten wandtegels en een rode badmat :P)

quote:
Verder zijn we op zoek geweest naar een tweepersoonsbed, en twee nachtkastjes en een kledingkast. Maar het blijkt toch moeilijk te zijn om iets te vinden wat en bij ons budget, en bij onze stijl past die wij voor ogen hebben. Allerlei winkels zijn we in de regio al langs geweest, maar het blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht....
wij hebben welgeteld 5 minuten gezocht. En toen besloten om zelf een bed, nachtkastjes en een kledingkast te maken... Tenminste, ik heb de morele support gegeven (en de verfkwast gehanteerd, natuurlijk!) terwijl mijn liefhebbende (en heel geduldige!) echtgenoot alles getekend, gezaagd en in elkaar gezet heeft. Nu hebben wij onze slaapkamer op zolder, in het schuine dak, dus dat maakt het vinden van een bed wat past bijna een onmogelijke opgave :P
pi_130173392
Waar heb je de plinten in de woonkamer gekocht? Wat kosten ze en waar heb je op gelet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-08-2013 21:10:00 ]
Spoilers!
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:07:31 #65
92034 crew  Vonkenboer
pi_130173791
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 19:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar heb je de plinten in de woonkaamer gekocht? Wat kosten ze en waar heb je op gelet?
Je bedoeld de plafondplinten ? :)
pi_130174027
Vonkenboer o|O Ik denk update -O-
Opschieten dus :7
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:18:57 #67
92034 crew  Vonkenboer
pi_130174145
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vonkenboer o|O Ik denk update -O-
Opschieten dus :7
Nou, vooruit ik geef je wel even enkele foto's als update'tjuh :9

Het begin van ons schilderwerk; inmiddels hebben we de meeste wanden ook al voor de tweede keer gesausd. De rest van de wanden zijn wel wat lichter van kleur w/
pi_130174605
Ik ga dat echt niet trekken, ik zou bij de eerste streken echt zoiets hebben van "dat komt nooooooit meer goed" met angst voor vlekken, vlakken, strepen, aanzetten...

Wordt mooi!!
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:36:59 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_130174745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:32 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ga dat echt niet trekken, ik zou bij de eerste streken echt zoiets hebben van "dat komt nooooooit meer goed" met angst voor vlekken, vlakken, strepen, aanzetten...

Wordt mooi!!
Mwah, dat valt ook wel weer mee !

Je ziet het tijdens het aanbrengen van de verf de "vlekken e.d." gewoon mooi wegtrekken.
We hebben wel verf van de schilder gebruikt en ik moet zeggen het kost dan wel een paar tientjes meer dan de verf uit de bouwmarkt. Maar het verschil merk je tijdens het verwerken direct ! ^O^
pi_130175867
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je bedoeld de plafondplinten ? :)
Nee, de vloerplinten ;)
Spoilers!
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 11:46:32 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_130191190
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, de vloerplinten ;)
De plafondplinten hebben we bij de lokale stukadoor besteld die ook bij ons het plafond gestukt heeft.
Hij kon ze dan aan ons met een aanzienlijke korting leveren. Scheelde bijna ¤ 2,- euro per lengte op de prijzen die ik op internet voorbij heb zien komen.

Scheelde in ons geval toch alweer snel ¤ 100,- :9

We hebben van hem een koffer met proefstukjes gehad, waar de hele collectie NMC Arstyl, Nomastyl, en Wallstyl profielen e.d. in zat..
Zodat we zelf thuis eens konden kijken wat wij nu precies mooi vonden.

Later heb ik via een webwinkel http://www.sierprofielen.nl/ nog een lengte of 2 moeten nabestellen, en dat is ook wel goed bevallen al was ik daar duurder uit.

Ik zou wel kiezen voor de Arstyl collectie, deze zijn veel harder geperst en veel duurzamer en ik hebt idee dat dit veel beter te verwerken is dan de relatief zachte piepschuim-achtige nomastyl sierlijsten !
pi_130191359
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De plafondplinten hebben we bij de lokale stukadoor besteld die ook bij ons het plafond gestukt heeft.
Hij kon ze dan aan ons met een aanzienlijke korting leveren. Scheelde bijna ¤ 2,- euro per lengte op de prijzen die ik op internet voorbij heb zien komen.

Scheelde in ons geval toch alweer snel ¤ 100,- :9

We hebben van hem een koffer met proefstukjes gehad, waar de hele collectie NMC Arstyl, Nomastyl, en Wallstyl profielen e.d. in zat..
Zodat we zelf thuis eens konden kijken wat wij nu precies mooi vonden.

Later heb ik via een webwinkel http://www.sierprofielen.nl/ nog een lengte of 2 moeten nabestellen, en dat is ook wel goed bevallen al was ik daar duurder uit.

Ik zou wel kiezen voor de Arstyl collectie, deze zijn veel harder geperst en veel duurzamer en ik hebt idee dat dit veel beter te verwerken is dan de relatief zachte piepschuim-achtige nomastyl sierlijsten !
Nee, ik bedoel echt de vloerplinten! Plafondplinten heb ik al. Ben er geen fan van maar er af halen is geen optie, met een nieuw verfje zal het al ontzettend opknappen. En dus met nieuwe, hoge, zelfschilderbare vloerplinten want die Carpetland dingen die er nu op zitten zijn lelijk en vooral heel erg kaal.
Spoilers!
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:22 #73
92034 crew  Vonkenboer
pi_130191923
En in huize Vonk, is de afgelopen week ook druk geschilderd, alle wanden willen/moeten we eigenlijk twee keer sauzen om een mooi egaal gekleurd oppervlak te krijgen. De eerste keer dekt het net niet mooi, strak genoeg..

Inmiddels zijn we voor de tweede keer de woonkamer bijna rond, en aankomende week moet er nog maar één wandje gesausd worden. En dan kan al het schakelmateriaal ook eens helemaal afgemonteerd worden ! :s)

De rest van de wanden in de woonkamer houden we heel erg neutraal, en ook veel lichter !
De kleur laat zich het beste omschrijven als een rustige saharazand-achtige kleur.

Diezelfde kleur zit ook op de wand die je in de bovenstaande foto ziet, alleen rondom de keuken gaan we weer net even een tintje donkerder. Omdat het in de keuken anders wel allemaal heel erg crème-achtig zou worden ;)

Op de foto zie je het niet direct, maar de kleur is in het echt net even een tikkeltje donkerder dan de rest van de zandkleurige wanden in de woonkamer.

Wij vinden het in ieder geval heel erg gaaf geworden ! *) *O*

Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 12:23:31 #74
92034 crew  Vonkenboer
pi_130192090
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel echt de vloerplinten! Plafondplinten heb ik al. Ben er geen fan van maar er af halen is geen optie, met een nieuw verfje zal het al ontzettend opknappen. En dus met nieuwe, hoge, zelfschilderbare vloerplinten want die Carpetland dingen die er nu op zitten zijn lelijk en vooral heel erg kaal.
Ah, ik dacht dat je heel sarcastisch toch stiekem de plafondplinten bedoelde :@ :')

Die komen van de lokale aannemer waar we zaken mee doen, het zijn gewone hoge vuren planken van 22 x 200mm die door het bouwbedrijf voor ons blank geschaafd en op lengte gezaagd zijn. :)
pi_130192966
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ah, ik dacht dat je heel sarcastisch toch stiekem de plafondplinten bedoelde :@ :')

Die komen van de lokale aannemer waar we zaken mee doen, het zijn gewone hoge vuren planken van 22 x 200mm die door het bouwbedrijf voor ons blank geschaafd en op lengte gezaagd zijn. :)
Dacht ik al :D

Thanks voor de info. De kleuren staan netjes! Verstandige keuze in de keuken ook.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')