Wat is volgens jou een religie? Kun je daar een definitie van geven waar wij het tot op zekere hoogte over eens kunnen zijn?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:17 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dus Atheisme is religie, daarom is ook mijn kritiek op Atheïsme dat zij ontkennen dat zij een religie aanhangen en dat vind ik gewoon gevaarlijk.
quote:Op zondag 28 juli 2013 15:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heeft iemand echt ver geweest als besloten om te gebruiken, zelfs willen doen meer uitzien zoals?
Waar slaat dat nou weer op? Lees eens de quote "Op dezelfde manier als waarop gelovigen denken dat God ontstaan"quote:
Begreep jij die vraag?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:15 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Wat heb jij dan in gedachte dan?
Ironiequote:Op zondag 28 juli 2013 15:19 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? Lees eens de quote "Op dezelfde manier als waarop gelovigen denken dat God ontstaan"
Wat maakt jij dan van?
Religie = godsdienst (volgens Van Dale), atheïsme = ontkennen van het bestaan van een god.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:17 schreef Hollander1000 het volgende:
Dus Atheisme is religie, daarom is ook mijn kritiek op Atheïsme dat zij ontkennen dat zij een religie aanhangen en dat vind ik gewoon gevaarlijk.
Ik begrijp het heel goed, maar daar trap ik niet in in zo'n strik vraag vandaar dat ik hem eerst vroeg welk heb je in gedachtequote:
Nou.... ik begreep die vraag totaal niet. Maar veel erger: ik vermoed dat ser_cap de vraag zelf ook niet begreep maar gewoon wat random woorden heeft neergezet met een vraagteken erachter.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:22 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed, maar daar trap ik niet in in zo'n strik vraag vandaar dat ik hem eerst vroeg welk heb je in gedachte
Happy now ?quote:
Naar aanleiding van je herhaald advies om je toch vooral te vragen naar Molurus en niet naar zijn atheist zijn leek het mij in het kader van de discussie en zeker binnen het subgebied van levensbeschouwing en filosofie niet zo heel ver gezocht om van jou te mogen verwachten dat je de basis principes van jouw levensbeschouwing en filosofie neer zou kalken maar kennelijk is dat slechts een verkeerde conclusie mijnerzijds.quote:Wellicht dat er andere dingen zijn die jou meer interesseren dan mij, dat kan.
Het idee van a-theïsme is nu juist dat er geen persoonlijke transcedente immanente God aan de basis staat van ons bestaan. Atheist kun je dus eigenlijk alleen maar zijn wanneer je wel zou beweren dat het onmogelijk is dat er een scheppend(bewustzijn) bestaat welke de grondslag is van ons bestaan.quote:Ik verwerp de hypothese. Maar dat is niet hetzelfde als beweren dat het onmogelijk is, dat beweer ik niet.
Knap van je! Je bent dan de enige die die vraag begreepquote:Op zondag 28 juli 2013 15:22 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed, maar daar trap ik niet in in zo'n strik vraag vandaar dat ik hem eerst vroeg welk heb je in gedachte
quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou.... ik begreep die vraag totaal niet. Maar veel erger: ik vermoed dat ser_cap de vraag zelf ook niet begreep maar gewoon wat random woorden heeft neergezet met een vraagteken erachter.
Dat jij erin slaagt om dat te interpreteren als een zinvolle vraag vind ik hoogst wonderlijk.
Ik wel, daarom ging ik ook niet op en stelde de vraag wat heb jij in je gedachte.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou.... ik begreep die vraag totaal niet. Maar veel erger: ik vermoed dat ser_cap de vraag zelf ook niet begreep maar gewoon wat random woorden heeft neergezet met een vraagteken erachter.
Dat jij erin slaagt om dat te interpreteren als een zinvolle vraag vind ik hoogst wonderlijk.
Ik was ook met stomheid geslagen en probeerde daarom de vraag nog 2 keer opnieuw te begrijpen.quote:
Ultimate troll.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:22 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Nee, ik ben de weg, de waarheid en het leven.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Dus jij bent geveinsde onwetendheid in alle kernen dan?
Waarom ontkennen zij dat zij een religie hebben en dat wij aan Humanisme hun levensbeschouwing (religie) moeten volgen wat democratie heet? Leg mij dat eens dan uit?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:24 schreef Jace_TBL het volgende:
Anyway. Je vraag "hoe is alles dan ontstaan als zij ontkennen dat ze geen religie hebben?" (wat trouwens niet klopt, atheïsten erkennen juist dat ze geen religie hebben) is hopelijk beantwoord?
Want er is dus geen religie nodig om te weten dat je als mens de vraag hoe alles is ontstaan niet kunt beantwoorden.
Het label "atheïst" is een ontologisch label. Daarbij komt nog een epistemologisch label, bijvoorbeeld agnost. Je kan dus atheïst zijn terwijl je agnostisch staat tegenover de wereld, d.w.z. dat je denkt dat je nooit iets zeker kan weten. Maar je kan wel in graden van waarschijnlijkheid werken.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Jappie het volgende:
Atheist kun je dus eigenlijk alleen maar zijn wanneer je wel zou beweren dat het onmogelijk is dat er een scheppend(bewustzijn) bestaat welke de grondslag is van ons bestaan.
Absoluut! Eindelijk iemand die zinvolle vragen stelt, in plaats van na het label 'atheist' gehoord te hebben te denken alles over mij te weten. Mijn oprechte dank daarvoor.quote:
Sja, als het niet is wat jij ervan verwachtte dan spijt me dat. Overigens heb je me naar principes nog niet eens gevraagd.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Jappie het volgende:
[..]
Naar aanleiding van je herhaald advies om je toch vooral te vragen naar Molurus en niet naar zijn atheist zijn leek het mij in het kader van de discussie en zeker binnen het subgebied van levensbeschouwing en filosofie niet zo heel ver gezocht om van jou te mogen verwachtten dat je de basis principes van jouw levensbeschouwing en filosofie neer zou kalken maar kennelijk is dat slechts een verkeerde conclusie mijnerzijds.
Hoe is dit een belangrijk gegeven met betrekking tot mijn levensbeschouwing? Ik vind het toch frapant dat vragen die bedoeld zijn om iets te achterhalen ten aanzien van mijn overtuigingen vooral gaan over de overtuigingen van anderen. Waarom is dat?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:23 schreef Jappie het volgende:
Anyway..het meest belangrijke gegeven met betrekking tot dit topic en zeker met betrekking tot de discussie omtrent de defintie en afkadering van het a-theïsme an sich heb je al gegeven namelijk:
[..]
God is eeuwig, staat boven alles ook alle natuurwetten.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik ben de weg, de waarheid en het leven.
Maar vertel, wie of wat heeft god geschapen?
Kan jij me dan uitleggen wat hij vroeg? Ik ben nl niet zo snuggerquote:Op zondag 28 juli 2013 15:26 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
[..]
Ik wel, daarom ging ik ook niet op en stelde de vraag wat heb jij in je gedachte.
Dat houd in, niet reageren met zo'n vraag
Laten we daar niet over hebben, dat is niet ontopic.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kan jij me dan uitleggen wat hij vroeg? Ik ben nl niet zo snugger
Zoals de tekst waarop jouw Bijbelvertaling is gebaseerd, humanisme komt voort uit het christendom en de reformatiequote:Op zondag 28 juli 2013 15:28 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Waarom ontkennen zij dat zij een religie hebben en dat wij aan Humanisme hun levensbeschouwing (religie) moeten volgen wat democratie heet? Leg mij dat eens dan uit?
Laat staan hoe alles is begonnen en waarom worden door Humanisme Bijbels uitgebracht met valse teksten erin waarom zou ze dan doen? Leg mij dat eens uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |