Het leger is te schietgraag.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
Oh, ik zie het net pas over Egypte. Was te verwachten. Die coup gaat nergens over..
Ik vind het heel jammer. Ik begrijp dat ze hun macht (economisch ook) niet kwijt willen, maar zo blijven ze het land destabiliseren.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb beelden gezien waarbij zelfs ambulances worden aangevallen..
Minstens 120 doden en 4500 gewonden...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het heel jammer. Ik begrijp dat ze hun macht (economisch ook) niet kwijt willen, maar zo blijven ze het land destabiliseren.
Dat is grof geweld.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Minstens 120 doden en 4500 gewonden...
En terecht ook. De situatie is ontstaan door het leger. Je kan hun politieke visie bestrijden, maar doe dat dan op een politieke manier. Het leger heeft gekozen voor de harde hand - en dat zal Egypte naar de rand van de afgrond duwen. Ik zou tegen je zus zeggen dat ze daar zo snel mogelijk moet vertrekken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien toch maar hard onderdrukken die Moslimbroeders. Het ziet er immers niet naar uit dat ze zich neerleggen bij de ontstane situatie.
Ik vind het lastig. Aan de ene kant ben ik voor de democratische oplossing. Echter, zo'n Morsi deed het land ook geen goed.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En terecht ook. De situatie is ontstaan door het leger. Je kan hun politieke visie bestrijden, maar doe dat dan op een politieke manier.
Geloof niet alles wat je op het nieuws ziet.......er zijn al vaak genoeg gefakete beelden op het nieuws gekomen..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:45 schreef Disana het volgende:
Morsi deed het land geen goed, maar nu vallen er doden omdat het leger de touwtjes in handen wil blijven houden. Er wordt daar zomaar lukraak geschoten op mensen die niets doen of vreedzaam demonstreren. Dat is ook slecht voor het land.
De toeristen hadden geen last van die rare moslim. Bovendien moet je het interne beleid van een land niet laten afhangen van wat een dikke westerse toerist er allemaal van vindt. Feit is dat Morsi een puinhoop van Mubarak heeft geërfd. Dat kan je nimmer in één jaar goed maken. Daarnaast heeft Morsi zelf inderdaad ook steken laten vallen, dat rechtvaardigt echter een coup niet - zeker niet op de manier waarop het nu is gegaan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Aan de ene kant ben ik voor de democratische oplossing. Echter, zo'n Morsi deed het land ook geen goed.
Wat moet gebeuren, is een stabiele situatie creëren en de toeristen weer die kant oplokken. Dat lukt niet door de rare moslim uit te hangen.
Hier is niets fakes aan kerel. Mijn hemel, doe niet zo naïef...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:46 schreef darkmond het volgende:
[..]
Geloof niet alles wat je op het nieuws ziet.......er zijn al vaak genoeg gefakete beelden op het nieuws gekomen..
Het is een aanhoudende stroom berichten en getuigenverslagen, ik twijfel er niet aan dat het leger met harde hand bezig is.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:46 schreef darkmond het volgende:
[..]
Geloof niet alles wat je op het nieuws ziet.......er zijn al vaak genoeg gefakete beelden op het nieuws gekomen..
Ik zeg niet dat niks klopt....ik zeg alleen dat je het niet allemaal zomaar moet aannemen....naïefquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier is niets fakes aan kerel. Mijn hemel, doe niet zo naïef...
Dat is helemaal correct.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:49 schreef Friek_ het volgende:
De situatie in Egypte is de schuld van de moslims, dat moge duidelijk wezen.
U begrijpt het niet, beelden van geweld jegens moslims zijn per definitie trucage.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier is niets fakes aan kerel. Mijn hemel, doe niet zo naïef...
Welke moslims?? De zogenaamde Moslimbroeders???quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:49 schreef Friek_ het volgende:
De situatie in Egypte is de schuld van de moslims, dat moge duidelijk wezen.
We kunnen in ieder geval constateren dat er 120 mensen zijn gedood en dat er 4500 mensen gewond zijn geraakt. Aan wiens kant men ook staat, Egypte heeft verloren...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:49 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat niks klopt....ik zeg alleen dat je het niet allemaal zomaar moet aannemen....naïefNee ik ben echt niet naïef...helemaal niet
Aangezien het land voor weet ik hoeveel % uit moslims bestaat is de kans groot dat het de schuld is van moslims. Friek is weer even bezig met zijn alter ego.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:50 schreef darkmond het volgende:
[..]
Welke moslims?? De zogenaamde Moslimbroeders???
Het zijn vaak ook beelden die soms al 10 jaar oud zijn.....is al meerdere keren gebeurd...ook die getuigen, die worden vaak betaalt, en welke arme man neemt dat nou niet aan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:50 schreef Reya het volgende:
[..]
U begrijpt het niet, beelden van geweld jegens moslims zijn per definitie trucage.
Mwoah, ik zou me toch wel wat aantrekken van die dikke toerist, aangezien zo'n beetje het halve land geld verdient aan toerisme. Oké, ik chargeer, maar in de Sinaï werken bijvoorbeeld hele volksstammen in de toeristenindustrie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De toeristen hadden geen last van die rare moslim. Bovendien moet je het interne beleid van een land niet laten afhangen van wat een dikke westerse toerist er allemaal van vindt. Feit is dat Morsi een puinhoop van Mubarak heeft geërfd. Dat kan je nimmer in één jaar goed maken. Daarnaast heeft Morsi zelf inderdaad ook steken laten vallen, dat rechtvaardigt echter een coup niet - zeker niet op de manier waarop het nu is gegaan.
Het leger heeft altijd al een stokje
gestoken voor het democratische proces en doet het weer. Ze proberen louter de eigen economische belangen te behartigen. Feitelijk is het leger een aparte staat in een staat. Ze hebben 40% van de Egyptische economie in handen...
Je moet de moslims niet als een geheel zien....er zijn al eerste stromingen die elk anders zijn, en verder zijn er groepen zoals de moslimbroeders die samenwerken met Israël die het niet zo goed voor hebben met Egypte.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien het land voor weet ik hoeveel % uit moslims bestaat is de kans groot dat het de schuld is van moslims. Friek is weer even bezig met zijn alter ego.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |