Ik wil er niets meer over zeggen anders danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, net klaar met teruglezen. BB die doet als of hij dronken is
Zo praat je niet tegen een meerdere! En haal de grove smoel van je schedel.quote:
Prima plan.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:38 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik ben bored. Morgen chickies hosselen hngg?
''Ik poep op uw strepen KORPORAALTJEEE!!!'' Zo beter?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:41 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zo praat je niet tegen een meerdere! En haal de grove smoel van je schedel.
Ik moet alleen wel in m'n eentje, is verder niemand hierquote:
Eh, verkeerde topic?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 03:25 schreef EricOscuro het volgende:
Mensen die zo obsessief bezig zijn met mensen die gay zijn....![]()
Twijfel je aan jezelf?
Geen idee, wat denk je zelf?quote:
hehequote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Mogguh modje.
Bevalt het modschap je een beetje?
In die van mij komt wel waterquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Zwembad hebben mijn ouders ook. Maar die is leeg en staat vol planten
Niet zo handig om dit op internet te zettenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:41 schreef ErwinRommel het volgende:
Zwembad hebben mijn ouders ook. Maar die is leeg en staat vol planten
hehequote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet zo handig om dit op internet te zetten
Vergeet de worstjes nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:11 schreef Erasmo het volgende:
Denk er maar even over na ER
Ondertussen ben ik ff douchen en de stad in, moet nog rookmot halen voor de bbq
Mogguh Heer Rommelquote:
Die hepquote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:37 schreef ErwinRommel het volgende:
Denken laat je maar aan een paard over. Die hep een grote kop.
't is toch 'dat hep' dat weet ik zelfsquote:
'Hun hep' dan nog altijdquote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
't is toch 'dat hep' dat weet ik zelfs
Al, daar wacht ik ook op je. Je hebt nog 12 minuten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Weet je wat je kunt jitzzze? Naar de Mokerhei lopen
Bij de plantjes?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Tis goed met je. Kom deze kant maar op. Drinken we koude biertjes
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet zo handig om dit op internet te zetten
11:00B, huidige tijd dus...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:44 schreef jitzzzze het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te maken ER, de schoenen en de Kiwi staan hier klaar voor je. Ik verwacht je om 10:00A sharp.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Tijdzone, maar ik kan er niet zo goed mee omgaan
Aha, duidelijkquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tijdzones..
Z= 0
A= Wintertijd hier. (+1)
B= Zomertijd hier. (+2)
Dus, 09:00Z = 10:00A= 11:00B.
Hier slaat op NL, je zou ook LT kunnen gebruiken (local time). Maar elke tijdzone heeft zijn eigen letter.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:27 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Aha, duidelijk![]()
Maar dat "hier" gedeelte, dat is toch relatief?
Correct, op bv Kreta is het een uur later, Z+ 3. Oftewel, onze huidige tijd (zomertijd=B) +1.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:27 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Aha, duidelijk![]()
Maar dat "hier" gedeelte, dat is toch relatief?
Dat word dan toch C?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, op bv Kreta is het een uur later, Z+ 3. Oftewel, onze huidige tijd (zomertijd=B) +1.
Dat gaat vanzelf, je wordt niet ineens wakker in zone K ofzoquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:31 schreef Huppelmuts het volgende:
Alleen al die tijdzones zou voor mij een reden zijn om niet het leger in te gaan
Schat, ik probeer al jaren het AM/PM systeem in mn hoofd te stampen en zelfs dat lukt niet echtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf, je wordt niet ineens wakker in zone K ofzo
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:33 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Schat, ik probeer al jaren het AM/PM systeem in mn hoofd te stampen en zelfs dat lukt niet echt
Yup, atm wel, op het moment dat zij de wintertijd in gaan is het weer B. Ook daar hebben ze zomer en wintertijd.quote:
Ik vraag het wel aan mn veteraan. Of anders wacht ik wel tot ik de slet kan spelen op en een open dag en vraag het daarquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Huppel, ik heb nog wel een handboek soldaat liggen.
Mag je lenen
Rogier kopie.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, atm wel, op het moment dat zij de wintertijd in gaan is het weer B. Ook daar hebben ze zomer ten wintertijd.
Mjah, ik vind het nog wel meevallen.quote:
Ezelsbruggetje: ZAB (Zulu=0, A=+1, B=+2)quote:
Ik werk er te weinig mee om het te onthoudenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ezelsbruggetje: ZAB (Zulu=0, A=+1, B=+2)
Wintertijd = A time (WA, "Weer Afniften")
Zomertijd = B time (ZB, "Zeer Benauwd")
Of verzin zelf iets.
Dat klopt inderdaad welquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of verzin zelf iets.
Thermometer stuk?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
52 graden in de zon nu, 43 in de schaduw en het is windstil boh
Gerechtigheidquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:24 schreef jitzzzze het volgende:
Sta je lekker je gazonnetje te bewerken, gaat het ineens regenen
Wintertijd = A (Apres-Ski tijd)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of verzin zelf iets.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:40 schreef Erasmo het volgende:
Wie heeft het licht uitgedaan![]()
In één minuut donker geworden en een stormwind opgestoken...
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:
Je hebt van die dingen die je op een bbq kan doen, dekselsquote:
Serieus?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:28 schreef Erasmo het volgende:
Je hebt van die dingen die je op een bbq kan doen, deksels
Lui? Ik heb het hartstikke drukquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef Cobra4 het volgende:
Het is zaterdagmiddag, 14.27 uur, tijd voor..........goed idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:27 schreef Cobra4 het volgende:
Het is zaterdagmiddag, 14.27 uur, tijd voor..........Fixed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Enske of Groenlo?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:01 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ga straks naar Grolschgebied.
Ik denk dat ik aan het water ga
Welkomquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:01 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik ga straks naar Grolschgebied.
Ik denk dat ik aan het water ga
Avond. Had geen bonuskaart bij me (ik doe nooit boodschappen, mijn oudersquote:
Elke kassadame heeft er ook eentje bij de kassa liggenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:45 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Avond. Had geen bonuskaart bij me (ik doe nooit boodschappen, mijn ouders), bood een man me zijne aan. Achterhoekse gemoedelijkheid
Ja, dat probeerde hij me mompelend te vertellen (al te laat, was al gescannedquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Elke kassadame heeft er ook eentje bij de kassa liggen
Geen bonuskaart hebben is wel erg 1998quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat probeerde hij me mompelend te vertellen (al te laat, was al gescanned), maar ik vond het te veel moeite om uit te leggen dat mijn ouders op vakantie zijn, ik zelf thuis ben, ik nooit boodschappen doen, en dus echt geen bonuskaart heb
.
Pfftquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen bonuskaart hebben is wel erg 1998
Je verwart me met BB, dat zou me wel een heel jonge universitaire bachelor makenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh wacht, toen was je er nog niet eens
Oh wacht, dit is Samquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je verwart me met BB, dat zou me wel een heel jonge universitaire bachelor maken![]()
Wel een bonuskaart hebben...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen bonuskaart hebben is wel erg 1998
AchJa is onbekend met aanbiedingen in de supermarktquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel een bonuskaart hebben...![]()
![]()
Nooit gehad en wil het ook niet.
Kijk eens naar mijn onderschrift...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
AchJa is onbekend met aanbiedingen in de supermarkt
Ik snap wat je bedoeldquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk eens naar mijn onderschrift...
Op het moment dat bedrijven mijn koopgedrag aan een persoon kunnen koppelen haak ik af. Zeker als je bedenkt dat de AH een "samenwerking" is aangegaan met een zorgverzekeraar.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Gij, gij, gij! Vlootbaaldyslecticus!
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kom dan vechten kapitein mankpenis!
Heb je de 10 benodigdheden wel geregeld dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kom dan vechten kapitein mankpenis!
Luister naar AchJaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kapitein stinkoctopus, vlootbaal garnaal, commodore amore
Nee, ik hang aan uw lippen opper. Verlicht mij.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb je de 10 benodigdheden wel geregeld dan?
9 Man en heel veel lef.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, ik hang aan uw lippen opper. Verlicht mij.
Dat is traditioneel nodig om een vlootbaal uit te schakelen?quote:
Niet alleen traditioneelquote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat is traditioneel nodig om een vlootbaal uit te schakelen?
Ik denk dat ik met een mozambique drill uitgevoerd met een Glock 19 ook wel een eindje kom.
Was er dan nog ruimte voor een extra vinkje achter je naam?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:
Over Glock 19 gesproken.. ik zou er best één willen bezitten (+1 vinkje in MIVD database). Heb een zwak voor pistolen.
You know nothing Jitzzzze. Nothing.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Was er dan nog ruimte voor een extra vinkje achter je naam?
Zou je denken?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
You know nothing Jitzzzze. Nothing.
Pistolen mooi vinden is nog geen garantie voor treffers boeken...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat is traditioneel nodig om een vlootbaal uit te schakelen?
Ik denk dat ik met een mozambique drill uitgevoerd met een Glock 19 ook wel een eindje kom.
Als ik in de sim treffers kan boeken met een Glock dan kan ik dat in het echt vast ook wel. Met de Diemaco verneuk ik het namelijk in de sim altijd en in het echt schiet ik alles raak.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pistolen mooi vinden is nog geen garantie voor treffers boeken...
De sim...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als ik in de sim treffers kan boeken met een Glock dan kan ik dat in het echt vast ook wel. Met de Diemaco verneuk ik het namelijk in de sim altijd en in het echt schiet ik alles raak.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als ik in de sim treffers kan boeken met een Glock dan kan ik dat in het echt vast ook wel. Met de Diemaco verneuk ik het namelijk in de sim altijd en in het echt schiet ik alles raak.
Als je Diemaco fatsoenlijk is afgesteld (of je weet de afwijking en weet daar op in te spelen), dan is schieten op in ieder geval 100 meter geen fuck aan. Ik boek tijdens springend voorwaarts zelfs nog minimaal 80% treffers.quote:
Ik doelde op je vergelijking tussen Glock SIM en realiteit.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als je Diemaco fatsoenlijk is afgesteld (of je weet de afwijking en weet daar op in te spelen), dan is schieten op in ieder geval 100 meter geen fuck aan.
Want niet vergelijkbaar met Diemaco SIM/realiteit?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doelde op je vergelijking tussen Glock SIM en realiteit.
Maar je hebt toch al een 9mm?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:
Over Glock 19 gesproken.. ik zou er best één willen bezitten (+1 vinkje in MIVD database). Heb een zwak voor pistolen.
Diemaco verhoudt zich namelijk:quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Want niet vergelijkbaar met Diemaco SIM/realiteit?
Doe eens storingsreacties van de Glock vertellen?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Diemaco verhoudt zich namelijk:
SIM - Echt
Horror - Makkelijk
Ik pakte de Glock en zonder ooit een Glock aangeraakt te hebben wist ik intuïtief alles te doen. Dus in principe..
Intuitief...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik pakte de Glock en zonder ooit een Glock aangeraakt te hebben wist ik intuïtief alles te doen. Dus in principe..
Dat lijkt me niet helemaal de bedoelingquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Doe eens storingsreacties van de Glock vertellen?
Is dat ookal gereblidingest?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling
Dan nog hoef ik hem niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:40 schreef Thaboel het volgende:
@AJ je hoeft je bonuskaart niet op naam te zettenDan ben je nog redelijk 'anoniem'
Ze is blauw en gelijk zo doen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Durf het niet met zekerheid te zeggen, dus laten we er maar vanuit gaan
Met een Glock wist ik ook meteen waar alles zat...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Diemaco verhoudt zich namelijk:
SIM - Echt
Horror - Makkelijk
De onderdelen van het pistool zijn de loop, kogel en schot...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Met een Glock wist ik ook meteen waar alles zat...
Doe je toch iets niet helemaal goed, ik drink bier en kijk onweerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:57 schreef m.k het volgende:
Sport plan voor vandaag zit er weer op
Nu bier kijken en onweer drinken
Mooie flitsen hieroquote:
hier ookquote:
Best makkelijk. Hij is donkerder dan de omgeving.quote:
ik sta te schuilen in het rookhok van sassem cs :pquote:
Ik zei toch duidelijk "in huis"!!quote:
Nee, na het concert naar huis gereden. Gelukkig maar want het begon flink te hozen toen we er net weg waren.quote:
Je was naar Lichtenvoorde toe?quote:Op zondag 28 juli 2013 12:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nee, na het concert naar huis gereden. Gelukkig maar want het begon flink te hozen toen we er net weg waren.
Dat is correct!quote:
Ik voel me ook beledigdquote:Op zondag 28 juli 2013 12:26 schreef Erasmo het volgende:
Gezellie!![]()
En dan kom je niet eens op de koffie
quote:Op zondag 28 juli 2013 12:26 schreef Erasmo het volgende:
Gezellie!![]()
En dan kom je niet eens op de koffie
1) ik wist niet dat jullie daar wonenquote:Op zondag 28 juli 2013 12:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik voel me ook beledigd
Ik vraag me af of wij elkaar niet al eens toevallig hebben gezien
Hehe, ik ben geen koffiedrinker. Koffie met veel melk en suiker gaat er wel in, maar zwarte sterke koffie, bleghquote:Op zondag 28 juli 2013 12:33 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
[..]
1) ik wist niet dat jullie daar wonen
2) ik ging voor sabaton
3) koffie is bah
Wat is jouw reden? Mijne is dat de privé aangeschafte mag pouches van mij voor stalen magazijnen zijn gemaakt en niet voor de dikke plastic mags.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:49 schreef Schild het volgende:
Die stalen mags heb ik ook een tijdje lopen zoeken.. maar zijn nergens te krijgen. E-bay e.d. al meerdere malen afgespeurd.
Mogguh!!quote:
Gvd...quote:Op zondag 28 juli 2013 12:38 schreef samthegreat5 het volgende:
Hm, ik moet wat shopping doen.
Boodschappenlijstje:
- Bajonet voor Diemaco/Gevechtsmes
- Stalen patroonhouders ipv Plasticen
- Misschien andere sling
Alsof je dat ding ooit nodig hebt... WW1 is al een tijdje geleden...quote:Op zondag 28 juli 2013 12:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Middag
Weet iemand eigenlijk waarom we de bajonet niet meer krijgen?
Jawel, aangezien ik als reservist compleet andere taken uitvoer dan jij of een infanterist. Ik zal me voornamelijk bezig houden met bewaken in verstedelijkt gebied.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof je dat ding ooit nodig hebt... WW1 is al een tijdje geleden...
Ga toch weg man...quote:Op zondag 28 juli 2013 13:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel, aangezien ik als reservist compleet andere taken uitvoer dan jij of een infanterist. Ik zal me voornamelijk bezig houden met bewaken in verstedelijkt gebied.
We krijgen verder geen nonlethale geweldsopties en als je daar met een bajonet op je wapen een vitaal object staat te bewaken met een paar man aan de poort, tegen een boze menigte/demonstranten, dan is een bajonet toch echt mentaal een heel stuk afschrikwekkender dan alleen een loop.
?quote:
In wat voor dimensie leef jij eigenlijk?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:18 schreef samthegreat5 het volgende:
In dat opzicht is een busje CS of pepper spray ook erg handig om niet meteen te escaleren naar het hoogste geweldsspectrum. Als je in handgemeen belandt heb je jezelf al goed genaaid, en de andere optie is een kogel in z'n knie/torso. Dus waarom niet een landgenoot een kogel besparen en hem wat pepperspray in z'n gezicht spuiten voordat je full auto rambo op z'n reet gaat.
In de dimensie waar ik weet dat er best eens iets mis zou kunnen gaan tijdens het bewaken van een object. En in een dimensie waar ik weet dat als er dan iets mis gaat en ik sta daar alleen met mijn wapen, en een buddy naast me met ook alleen een wapen, er of landgenoten met vuurwapens verwond gaan worden of er weggerend gaat worden.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
In wat voor dimensie leef jij eigenlijk?
De geweldsinstructie is toch duidelijk? Wat begrijp jij niet aan "vitaal"?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
?
Omdat ik geen vertrouwen heb in de organisatie en mezelf probeer opties te geven om niet meteen motherfuckers te gaan lopen neersprayen like it's cool (wat ons in principe wel gezegd wordt in de geweldsinstructie: ''vitaal object, knallen!'')?
Kijk, als ik binnen in een vitaal complex patrouille aan het lopen ben. En ik zie een of andere mofo die aan het knutselen is aan een AA installatie of iets dergelijks, dan wordt ie aangeroepen en krijgt hij daarna een kogel in z'n harses inderdaad.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
De geweldsinstructie is toch duidelijk? Wat begrijp jij niet aan "vitaal"?
Lach wat je wilt, maar zou jij meteen op landgenoten beginnen te schieten als er bij de poort een boze mongool op je af komt? Binnen een vitaal object is een ander verhaal, zoals ik al zei.quote:
Ja doe ik ook. Alleen in de geweldsinstructie zit er tussen als het ware stap 0 (begin) en stap 10 (schieten) een heel stuk ''non-lethaal''. Wij hebben alleen niks om non-lethaal geweld toe te passen, snap je mijn puntquote:Op zondag 28 juli 2013 13:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Gewoon de geweldsinstructie aanhiuden. En ja, ik zal dan niet twijfelen om het vuur te openen.
Ja, met de huidige buksen is dat nog wel een optie (oude C7's). Maar met die nieuwe Colt's (die wij ergens in 2014 krijgen) is mij verteld dat dat een no-go is als je levend thuis wilt komen. Die uitschuifbare kut-kolf die breekt dan af, en dan ligt er op de grond een stukje miezerige plastic kolf met daarin meegenomen de buffer-groep. En dus is je wapen fucking nutteloos en schiet het niet meer.quote:
Moet je eens opletten hoe vlot hij aftakt na een waarschuwingsschot, zo niet, pech voor hem. De geldende geweldsinstructie is niet voor niets verzonnen. En op het moment dat we figuren aan de poort willen hebben die de geweldsinstructie naast hun neer leggen en een compleet eigen plan gaan trekken inclusief zelf aangeschafte bewapening hadden we wel officieren aan de poort gezet.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lach wat je wilt, maar zou jij meteen op landgenoten beginnen te schieten als er bij de poort een boze mongool op je af komt? Binnen een vitaal object is een ander verhaal, zoals ik al zei.
Maar opper, ik leg de geweldsinstructie niet naast me neer. Immers zoek ik juist een manier om de geweldsinstructie op te volgen. De geweldsinstructie zegt mij namelijk dat ik het liefste in de meeste situaties non-lethaal geweld toepas, alvorens ik als het echt nodig is begin met schieten.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je eens opletten hoe vlot hij aftakt na een waarschuwingsschot, zo niet, pech voor hem. De geldende geweldsinstructie is niet voor niets verzonnen. En op het moment dat we figuren aan de poort willen hebben die de geweldsinstructie naast hun neer leggen en een compleet eigen plan gaan trekken inclusief zelf aangeschafte bewapening hadden we wel officieren aan de poort gezet.
Met de loop tik je iemands sleutelbeen meteen in tweeën.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, met de huidige buksen is dat nog wel een optie (oude C7's). Maar met die nieuwe Colt's (die wij ergens in 2014 krijgen) is mij verteld dat dat een no-go is als je levend thuis wilt komen. Die uitschuifbare kut-kolf die breekt dan af, en dan ligt er op de grond een stukje miezerige plastic kolf met daarin meegenomen de buffer-groep. En dus is je wapen fucking nutteloos en schiet het niet meer.
Ja, de loop is ook een goede optie inderdaad. Tja, bajonet ziet er wellicht toch wat afschrikwekkender uit. En als ze snel genoeg weg zijn dan is een redelijke snee beter te verzorgen dan een kogelschot door je lever.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met de loop tik je iemands sleutelbeen meteen in tweeën.
Maar wat de neuk wil jij dan nog met een bajonet? Ipv die vent kapot schieten hem kapot steken?
En daar ben je prima voor uitgerust, daar heb je geen bajonet oid voor nodig. Komop man.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Maar opper, ik leg de geweldsinstructie niet naast me neer. Immers zoek ik juist een manier om de geweldsinstructie op te volgen. De geweldsinstructie zegt mij namelijk dat ik het liefste in de meeste situaties non-lethaal geweld toepas, alvorens ik als het echt nodig is begin met schieten.
Ik probeer dus gewoon een manier te vinden om eerst ten minste iets non-lethaals toe te passen, voordat ik begin met schieten.
Ik heb als enige op dit moment geweerloop gehoord.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar ben je prima voor uitgerust, daar heb je geen bajonet oid voor nodig. Komop man.
Uberhaupt al MZV met wapen gehad?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb als enige op dit moment geweerloop gehoord.
MZV is bij ons geschrapt na dat ongeval, dus ik heb 0.0 MZV gehad. Heb ik het kader en mijn collega's al op aangesproken.quote:
Huh?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:50 schreef Erasmo het volgende:
Sammie als jij bij de poort staat met je bajo zegt de luit gewoon ding eraf anders knal ik je erin.
Kortom, onwetendheid is de reden tot het willen aanschaffen van een bajonet...quote:Op zondag 28 juli 2013 13:44 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
MZV is bij ons geschrapt na dat ongeval, dus ik heb 0.0 MZV gehad. Heb ik het kader en mijn collega's al op aangesproken.
Kan je me het verwijten dat ik een oplossing probeer te vinden voor de geweldsinstructie aanhouden en niet meteen schieten?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, onwetendheid is de reden tot het willen aanschaffen van een bajonet...![]()
Als ik niet 6 maanden op de pouches van de baas had hoeven wachten.... Assumptions, the mother of all fuckups.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan nog even over je stalen magazijnen... Omdat jij peppie pouches hebt aangeschaft waar achteraf het door de baas verstrekte spul niet inpast niet heel lekker in past ga je maar naar de fout toe corrigeren door over te gaan op aanschaf van stalen magazijnen? Je had er ook voor kunnen kiezen om de pouches van de baas te gebruiken...
Al moet je er twee jaar op wachten, lekker bata.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:53 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als ik niet 6 maanden op de pouches van de baas had hoeven wachten.... Assumptions, the mother of all fuckups.
Nee? Want ik moest zeker 6 maanden lang mijn patroonhouders als een guerilla in mijn zakken stoppen?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Al moet je er twee jaar op wachten, lekker bata.
So I've heard. Gelukkig maarquote:Op zondag 28 juli 2013 13:55 schreef Schild het volgende:
MZV komt weer hoor Sam, en dan krijg je genoeg manieren om je buks leuk te gebruiken.
Dat wordt wel voor jou verzonnen. Als defensie oplossingen van soldaten nodig heeft wordt daar wel om gevraagd.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:53 schreef samthegreat5 het volgende:
Kan je me het verwijten dat ik een oplossing probeer te vinden voor de geweldsinstructie aanhouden en niet meteen schieten?
Alsof je die rommel dagelijks gebruikt...quote:Als ik niet 6 maanden op de pouches van de baas had hoeven wachten....
En de rest van je collega's heeft niets? Ik heb ondertussen wel 20 van die dingen verstrekt gekregen in allerlei soorten en maten... Er valt vast wel wat te lenen, of gaat iedereen bij jullie met 20 volle magazijnen op pad?quote:Op zondag 28 juli 2013 13:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee? Want ik moest zeker 6 maanden lang mijn patroonhouders als een guerilla in mijn zakken stoppen?
quote:
Nee niet dagelijks, maar vaak genoeg om überhaupt wat pouches nodig te hebben die de baas me niet wilde geven. Heb uiteindelijk inderdaad vrij snel een pouch geleend van iemand, maar dat zijn ten tweede ook nog eens oude afgeragde bokketuig tasjes die kut op mijn ops passen. Bovendien krijgen wij maar 2 magazijnen de man, en maar 2 tasjes de man.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de rest van je collega's heeft niets? Ik heb ondertussen wel 20 van die dingen verstrekt gekregen in allerlei soorten en maten... Er valt vast wel wat te lenen, of gaat iedereen bij jullie met 20 volle magazijnen op pad?
Gewoon een in het wapen en een ander eraan vast tapen. Dan roep je maar wat eerder pinda als de rest.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee? Want ik moest zeker 6 maanden lang mijn patroonhouders als een guerilla in mijn zakken stoppen?
[..]
So I've heard. Gelukkig maar
Nee, daar ben ik niet van. Ik wil gewoon op volle capaciteit mee kunnen draaien. Dus eigen tasje aangeschaft, vond ik geen probleem.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gewoon een in het wapen en een ander eraan vast tapen. Dan roep je maar wat eerder pinda als de rest.
Met maar liefst twee magazijnen is er uberhaupt geen reden om pouches daarvoor aan te schaffen...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:00 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Nee niet dagelijks, maar vaak genoeg om überhaupt wat pouches nodig te hebben die de baas me niet wilde geven. Heb uiteindelijk inderdaad vrij snel een pouch geleend van iemand, maar dat zijn ten tweede ook nog eens oude afgeragde bokketuig tasjes die kut op mijn ops passen. Bovendien krijgen wij maar 2 magazijnen de man, en maar 2 tasjes de man.
Meh, ik ben geen 17.5-jarige Soldaat Tinus wiens hersenen zo groot zijn als een pinda. Ik ben skeptisch en vertrouw niet blindelings op de baas, ik denk zelf na.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat wordt wel voor jou verzonnen. Als defensie oplossingen van soldaten nodig heeft wordt daar wel om gevraagd.
Wel als er oefeningen met scherp gedraaid worden waar je 4 opgetopte magazijnen krijgt uitgereikt.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met maar liefst twee magazijnen is er uberhaupt geen reden om pouches daarvoor aan te schaffen...
Alsof leeftijd mij wat boeit...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Meh, ik ben geen 17.5-jarige Soldaat
Op de schietbaan waar alle magazijnen soepel naast je op de grond liggen...quote:Wel als er oefeningen met scherp gedraaid worden waar je 4 opgetopte magazijnen krijgt uitgereikt.
Lees edit. Nadruk niet op leeftijd, nadruk op dat andere stukje.quote:
Nee, op een grasbaan met huisjes waar je op linie voorwaarts springt met de hele groep.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:03 schreef AchJa het volgende:
Op de schietbaan waar alle magazijnen soepel naast je op de grond liggen...
Ja en dan is de bajonet natuurlijk de oplossing waar we op zitten te wachten...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lees edit. Nadruk niet op leeftijd, nadruk op dat andere stukje.
Hoe vaak heb je dat gedaan? En wanneer was de laatste keer?quote:Nee, op een grasbaan met huisjes waar je op linie voorwaarts springt met de hele groep.
Ja, waarom niet. Zelfs als deze niet geplaatst is en om mijn been zit heb ik nog een extra non-lethale veiligheid.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja en dan is de bajonet natuurlijk de oplossing waar we op zitten te wachten...
Ja, pas na die oefening kreeg ik ze een keer verstrekt.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:08 schreef AchJa het volgende:
Hoe vaak heb je dat gedaan? En wanneer was de laatste keer?
Daarbij heb je twee pouches verstrekt gekregen, voldoende dus.
Heb je geen standaard mes dan?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, waarom niet. Zelfs als deze niet geplaatst is en om mijn been zit heb ik nog een extra non-lethale veiligheid.
[..]
Ja, pas na die oefening kreeg ik ze een keer verstrekt.
Godverdomme, serieus?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:18 schreef Schild het volgende:
Met dat standaard PGU mesje sneden al een hoop lui de vingers eraf.![]()
Gaat wat worden als ze dan ook een bajonet meekrijgen.
Ach natuurlijk... Het is natuurlijk wel een hele peppie oplossing zo'n bajonet... Maar als het je echt om het non lethale gaat heb je ruim voldoende middelen ter beschikking... Gvd zelfs je pio-schep is effectiever dan zo'n bajonet.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, waarom niet. Zelfs als deze niet geplaatst is en om mijn been zit heb ik nog een extra non-lethale veiligheid.
Dat was 1 keer dus...quote:Ja, pas na die oefening kreeg ik ze een keer verstrekt.
Alsof je het atm nodig hebt. Op het moment dat het echt nodig is krijg je echt wel aanvullend materiaal en opleiding.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:17 schreef samthegreat5 het volgende:
AchJa, je zegt dat ik het nadenken moet overlaten aan andere mensen. Maar tegelijkertijd kan ik met gebrek aan MZV vaardigheid in een gevaarlijke situatie komen waar ik niet meteen mag schieten. You bet your ass dat ik dan zelf een creatieve manier verzin om niet meteen te gaan schieten.
Wat ik gvd probeer te zeggen is dat ik zelf oplossingen moet gaan verzinnen voor non-lethaal omdat de baas me niks aanreikt. What the fuck moet ik dan doen?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach natuurlijk... Het is natuurlijk wel een hele peppie oplossing zo'n bajonet... Maar als het je echt om het non lethale gaat heb je ruim voldoende middelen ter beschikking... Gvd zelfs je pio-schep is effectiever dan zo'n bajonet.
Denk je nou echt dat ik niet in een situatie terecht kom waar ik non-lethaal hoef te gebruiken totdat de baas zegt: ''Hm, ik denk dat je wel eens non-lethaal zou kunnen moeten toepassen''.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof je het atm nodig hebt. Op het moment dat het echt nodig is krijg je echt wel aanvullend materiaal en opleiding.
En de bajonet is het enige wat je kan verzinnen? Gvd...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat ik gvd probeer te zeggen is dat ik zelf oplossingen moet gaan verzinnen voor non-lethaal omdat de baas me niks aanreikt. What the fuck moet ik dan doen?
Nee, niet het enige. Maar ik wilde even duidelijk krijgen dat ik wel zelf dingen MOET gaan bedenken omdat de baas te lam is om mij met die kennis uit te rusten (het is natuurlijk onzin dat ik pas in een gevaarlijke situatie kan komen als de baas dat zegt).quote:Op zondag 28 juli 2013 14:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
En de bajonet is het enige wat je kan verzinnen? Gvd...![]()
Ik heb al het voorbeeld van de pio-schep aangehaald, kost niks en krijg je verstrekt. Maar ja, dat zal wel weer lastig zijn zo'n ding...
Je moet niks zelf bedenken... Of staan de Russen hier al 400 rijen dik aan de poort te rammelen? Ga toch weg man. Als de pleuris echt uitbreekt krijg je dat snel genoeg te horen.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, niet het enige. Maar ik wilde even duidelijk krijgen dat ik wel zelf dingen MOET gaan bedenken omdat de baas te lam is om mij met die kennis uit te rusten (het is natuurlijk onzin dat ik pas in een gevaarlijke situatie kan komen als de baas dat zegt).
Als ik Sam snaai met zo'n zelf aangeschaft mes aan zijn loop dan krijgt Sam een hele bijzondere sportles.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Als Sam zo'n ding wilt kopen moet die dat toch helemaal zelf weten. Als hij er zijn voordelen uit kan trekken, why not?
Kopen? Er ligt gewoon een gevechtsmes voor hem klaar ergens in een wapenkamer of MOB-complex.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Als Sam zo'n ding wilt kopen moet die dat toch helemaal zelf weten. Als hij er zijn voordelen uit kan trekken, why not?
Is goed AchJa joh. Jij bent de eerste die ik telefoneer als ik mijn eerste demonstrant neerschiet terwijl ik hem ook een loop in z'n ribben/mes in z'n arm/wat dan ook, had kunnen geven.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je moet niks zelf bedenken... Of staan de Russen hier al 400 rijen dik aan de poort te rammelen? Ga toch weg man. Als de pleuris echt uitbreekt krijg je dat snel genoeg te horen.
Als het mag van zijn baas natuurlijkquote:Op zondag 28 juli 2013 14:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik Sam snaai met zo'n zelf aangeschaft mes aan zijn loop dan krijgt Sam een hele bijzondere sportles.
Je vind het zelf aanschaffen van wapens een goed idee?quote:Op zondag 28 juli 2013 14:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Leer lezen! Als het ECHT moet krijg jij echt wel voldoende spullen om je taak uit te voeren. Nu is het absoluut niet nodig.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Is goed AchJa joh. Jij bent de eerste die ik telefoneer als ik mijn eerste demonstrant neerschiet terwijl ik hem ook een loop in z'n ribben/mes in z'n arm/wat dan ook, had kunnen geven.
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind, ik zeg dat hij het zelf moet weten. Of dat een slechte/goede keuze is daar komt hij dan vanzelf achter.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je vind het zelf aanschaffen van wapens een goed idee?
In dit geval (omdat het over wapens gaat) mag en kan hij dat dus niet zelf weten.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind, ik zeg dat hij het zelf moet weten. Of dat een slechte/goede keuze is daar komt hij dan vanzelf achter.
Schei toch uit...quote:Op zondag 28 juli 2013 14:31 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind, ik zeg dat hij het zelf moet weten. Of dat een slechte/goede keuze is daar komt hij dan vanzelf achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |