fotografen lopen er niet verkleed, die lopen met camera, softboxen, reflectieschermen en toeters van lenzen.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:47 schreef mentalpower het volgende:
ziet er leuk uit, wil eigenlijk al jaren naar zo iets gaan.
maar is het niet een beetje "not done" om in je standaard kloffie daar te gaan schieten?
Oh, dat biedt leuke perspectieven inzake fotografisme, het fotograferen van fotografen die hun natuurlijk gedrag ontplooien.quote:Op zondag 28 juli 2013 12:05 schreef Stefan het volgende:
[..]
fotografen lopen er niet verkleed, die lopen met camera, softboxen, reflectieschermen en toeters van lenzen.
zelf zit ik al een tijdje te wachten om mijn m42 135mm f2.8 goed uit te proberen ook redelijk antiek.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:09 schreef Ouwesok het volgende:
Ah, er komt leven in
[..]
Oh, dat biedt leuke perspectieven inzake fotografisme, het fotograferen van fotografen die hun natuurlijk gedrag ontplooien.
Overigens loop ik in zoverre verkleed dat ik enigszins herkenbaar zou kunnen zijn aan mijn middeleeuwse lenzen
Welke heb jequote:Op zondag 28 juli 2013 16:25 schreef mentalpower het volgende:
[..]
zelf zit ik al een tijdje te wachten om mijn m42 135mm f2.8 goed uit te proberen ook redelijk antiek.
mghihihihiquote:Op zondag 28 juli 2013 14:09 schreef Ouwesok het volgende:
Ah, er komt leven in
[..]
Oh, dat biedt leuke perspectieven inzake fotografisme, het fotograferen van fotografen die hun natuurlijk gedrag ontplooien.
geen idee of je nu moet lachen of huilen.... tis een pentor.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Welke heb jeEr zijn honderden 135's gemaakt met een m42 vatting.
De mooiste 135 om te hebben voor dit soort gelegenheden is de Meyer Orestor. Je draait je er een hartverzakking aan, maar hij geeft waanzinnig leuke plaatjes.
Bij mij worden het waarschijnlijk m'n mensenlenzen, ofwel de Sonnar 2.8/180mm op een Pentax K20 en als alternatief de Minolta 4/70-210mm (beercan) op een Alfa500.
Dat laatste gaat het volgens mij toch een beetje omquote:Op zondag 28 juli 2013 16:43 schreef mentalpower het volgende:
[..]
geen idee of je nu moet lachen of huilen.... tis een pentor.
maarja of hij nou goed of slecht bevonden word, ik vind hem briljant
Ik blijf het altijd beschouwen als een vorm van natuurfotografiequote:
Ja, doe ik ook elk jaar, worden ze zenuwachtig vanquote:Op zondag 28 juli 2013 14:09 schreef Ouwesok het volgende:
Ah, er komt leven in
[..]
Voor iemand die gewend is dat zijn onderwerpen wegvliegen zodra ze die camera zien moet daar wel mee om te gaan zijnquote:Op zondag 28 juli 2013 19:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook elk jaar, worden ze zenuwachtig van
ik was op die tijd ook bij het kasteelquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:33 schreef janeway het volgende:
En ben je nog geweest? Ik kwam hier even kijken omdat dochter op een moment door erg veel fotografen op de foto is gezet.. Wie weet zijn er hier fotografen die haar ook gezien hebben.. We kregen wel wat visitekaartjes maar van de meesten niet..
Het was om een uur of 19:00 19:30 ze zat op een muurtje bij het kasteel met de zon als tegenlicht.
Wit jurkje met klimop erop, en een lavendel kroontje.. Haar haar was blond/groen...
Mocht iemand foto's gemaakt hebben van haar dan zien we die graag
Ik vond het trouwens erg leuk, we waren er voor het eerst.. Ik heb zelf niet zo veel foto's gemaakt. Maar heb mijn ogen uitgekeken op de creativiteit van iedereen..
Dat zie je niet elke dagquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:32 schreef Stefan het volgende:
Zo, vandaag een FOT'ter gezien die zijn username eer aan doet
allemaal kale veertigersquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:39 schreef janeway het volgende:
Het was ook een gekkenhuis op een gegeven moment werd ze door 20 man tegelijk gekiekt.. Heel bizar was dat, dit is een foto van zo'n moment..
[ afbeelding ]
tof he?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:41 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat zie je niet elke dag
We (zoon en ondergetekende) hebben ons suf lopen fotograferen met lenzen die in de steampunk-tuin eigenlijk helemaal geen slecht figuur sloegen
Prachtig evenement vol met knotsgekke, übercreatieve en vooral hele aardig mensen. Voor een jaar genoeg draailieren gehoord en nu druk bezig om alle opnamen van de camera's en de barbequelucht uit de neus te krijgen.
Doen ik volgend jaar weer
En de foto's volgen uiteraard nog
Uiteraard doe ik die showenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
tof he?
Ik zei het al, als je 1 x bent geweest, ben je hooked.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's die je gemaakt heb, doe je die wel ff showen?
Dezequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:33 schreef janeway het volgende:
En ben je nog geweest? Ik kwam hier even kijken omdat dochter op een moment door erg veel fotografen op de foto is gezet.. Wie weet zijn er hier fotografen die haar ook gezien hebben.. We kregen wel wat visitekaartjes maar van de meesten niet..
Het was om een uur of 19:00 19:30 ze zat op een muurtje bij het kasteel met de zon als tegenlicht.
Wit jurkje met klimop erop, en een lavendel kroontje.. Haar haar was blond/groen...
Mocht iemand foto's gemaakt hebben van haar dan zien we die graag
Ik vond het trouwens erg leuk, we waren er voor het eerst.. Ik heb zelf niet zo veel foto's gemaakt. Maar heb mijn ogen uitgekeken op de creativiteit van iedereen..
Bizar leuk of bizar creepy?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:02 schreef janeway het volgende:
Jah idd dat is ze.. Het was bizar om te zien.. Hoe dat ging..
Het was in dat hoekje bij het kasteel alsof er een collectiefje fotografen actief was die zodra er zich iets poseerderigs aandiende er gelijk met zijn twintigen bovenop doken alsof ze al in geen jaren meer een plaatje gemaakt hadden. Van voldoende afstand had het best wel wat aandoenlijks, zo'n hele club van die witte lenzen, sommige keurig met de zonnekap achterstevoren, anderen waarbij je de popupflitser keurig zag opspringenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:05 schreef janeway het volgende:
Bizar leuk, maar beetje vreemd ook wel. Ze zit op een muurtje eerst 1 fotograaf en toen liep het storm..
Vooral dit. Maar ze hebben er in ieder geval plezier in, en dat is waar het omdraait imo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het was in dat hoekje bij het kasteel alsof er een collectiefje fotografen actief was die zodra er zich iets poseerderigs aandiende er gelijk met zijn twintigen bovenop doken alsof ze al in geen jaren meer een plaatje gemaakt hadden. Van voldoende afstand had het best wel wat aandoenlijks, zo'n hele club van die witte lenzen, sommige keurig met de zonnekap achterstevoren, anderen waarbij je de popupflitser keurig zag opspringen
Mja daar kun je ook anders naar kijken, maar lkaten we die discussie hier niet starten.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:43 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Vooral dit. Maar ze hebben er in ieder geval plezier in, en dat is waar het omdraait imo.
nvt na updatequote:Op zondag 4 augustus 2013 10:32 schreef Stefan het volgende:
De fotos
http://www.leidschdagblad(...)-in-Lisse?lref=vptop
Ja, dat was de bedoeling, wilde een dromerige tegenlichtfoto, de personen heb ik ingeflitst. Op elke foto is overigens een flash gebruikt. De twee dames in t zwart tegen een de kasteelmuur heb ik een 2 points setup gebruikt, een op 45 graden links keylight, en backlight van 3 meter van boven. Het was toen al 9 uur savonds.quote:
Laten we hopen dat ze er plezier in hadden, ik had zo her en der de indruk dat ze zichzelf in zekere zin iets te serieus namen en daarmee vormden ze een minderheid op Castlefest maar waren ze tegelijkertijd wel weer iets van een bezienswaardigheidquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:43 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Vooral dit. Maar ze hebben er in ieder geval plezier in, en dat is waar het omdraait imo.
Meerderheid van de fotografen daar nemen t bloedserieusquote:Op zondag 4 augustus 2013 14:10 schreef Ouwesok het volgende:
n, ik had zo her en der de indruk dat ze zichzelf in zekere zin iets te serieus namen en daarmee vormden ze een minderheid op Castlefest
er lopen daar ook best veel vieze mannetjes rond...quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:19 schreef mentalpower het volgende:
mja ik vind het altijd nogal... sjah... sneu staan, en zou mezelf onbetaald daar niet tussen willen plaatsen. is het je werk dan moet je wel maar das andere koek.
krijg altijd een vies mannetje gevoel van zo een groepje... euh ....sjah hoe noem je ze eigenlijk?
De grote hoeveelheden van die grote toeters maakten ook al dat ik mijn Sonnar 2.8/180mm, een kolos van een lens, verving door zijn kleine Russische achterneef, de Jupiter J9 2.0/85. Beduidend minder intimiderende verschijning, maar wel met dezelfde eigenschappen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:13 schreef Mirjam het volgende:
en dat je dan met 30 man precies hetzelfde plaatje hebt, dat wil je toch niet?
Ik wil altijd net dat andere plaatje. Soms lukt dat, soms ook niet, maar ik probeer het altijd wel
dat zie je toch als je door je zoeker kijktquote:Op zondag 4 augustus 2013 14:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
n hoe weet je of je focus 100% is
Alleen met de Alfa schiet ik AF, het overige spul dat ik bij me had doet alleen MF. Focussen doe ik op de oude vertrouwde manier, goed je zoeker afstellen en dan op je matglasbeeld letten, eventueel geholpen door AF-assist, maar het matglasbeeld blijft leidend.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig zeg die furby..
Bizar..
Mooie foto ook! Lekker scherp.
Schiete jullie op mf of af ? En hoe weet je of je focus 100% is
ff zoeken inj je instellingenquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gebruik altijd MF sowieso.. Maar hoe zorg ik dat hij piept op een focus point dan.. 600D
Zodra ik mn lens op af zet schakelt hij dat uit toch ?
Een Canon geeft normaliter als je op de lens de AF uitzet nog steeds MF-assist. Gewoon even proberen dus, maar laat bij MF het zoekerbeeld altijd leidend zijn. Als het alleen draaien-tot-piep wordt is het beter om dat aan de AF over te laten (behoudens misschien bij video)quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gebruik altijd MF sowieso.. Maar hoe zorg ik dat hij piept op een focus point dan.. 600D
Zodra ik mn lens op af zet schakelt hij dat uit toch ?
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
Wat leuk om te lezen dat er ook nog fotografen zijn die zich - even afgaande op jullie posts - zich wel een beetje normaal kunnen gedragen, en nog mooie foto's maken ook!
Ik was dit jaar niet in kostuum (te warm, te lui..) dus ben ook niet gefotografeerd, maar ik ben wel ongeveer ondersteboven gelopen door een horde vieze mannetjes met veeuls te grote tele-lenzen
.
Vriend en ik lagen lekker op een rustig plekje te luieren, toen een soort duivels-elfje op de foto moest. Uiteraard duurde het een fractie van een seconde eer er 20 andere fotografen bij stonden, met van die licht-reflectieschermen en al erbij. En gewoon doen alsof wij niet bestonden, dus we zaten er opeens midden in... toen zelf maar weggegaan.![]()
Maar CF
wat gay zeg, stelletje klapharkenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
Wat leuk om te lezen dat er ook nog fotografen zijn die zich - even afgaande op jullie posts - zich wel een beetje normaal kunnen gedragen, en nog mooie foto's maken ook!
Ik was dit jaar niet in kostuum (te warm, te lui..) dus ben ook niet gefotografeerd, maar ik ben wel ongeveer ondersteboven gelopen door een horde vieze mannetjes met veeuls te grote tele-lenzen
.
Vriend en ik lagen lekker op een rustig plekje te luieren, toen een soort duivels-elfje op de foto moest. Uiteraard duurde het een fractie van een seconde eer er 20 andere fotografen bij stonden, met van die licht-reflectieschermen en al erbij. En gewoon doen alsof wij niet bestonden, dus we zaten er opeens midden in... toen zelf maar weggegaan.![]()
Maar CF
er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef RikH het volgende:
[..]
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.
Gelukkig ben ik sowieso niet zo van het fotograferen van vreemde mensen. Vraag me trouwens ook af wat die mannen met die foto's doen...
Bah bah.....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat gay zeg, stelletje klapharken
[..]
er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.
Toen ze na afloop om zijn kaartje vroeg voor de foto's, zei hij dus met droge ogen dat die foto's voor zijn prive-collectie waren![]()
![]()
![]()
Ik heb fotos gezien met de wow factor hoor maar das van 2 procent van t totaal aantal aanwezige fotografenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:47 schreef RikH het volgende:
[..]
Bah bah.....
En ik denk dat er maar weinig echt goede foto's gemaakt zijn. In ieder geval, ik moet de eerste nog tegen komen met de wow factor.... Wil niet zeggen dat de kostuums niet mooi zijn...
En dat waren de opdringerige fotografen of degene die hun eigen weg zochten?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb fotos gezien met de wow factor hoor maar das van 2 procent van t totaal aantal aanwezige fotografen
Nee dat waren fotografen met een setup afgezonderdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef RikH het volgende:
[..]
En dat waren de opdringerige fotografen of degene die hun eigen weg zochten?
Ja inderdaad...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee dat waren fotografen met een setup afgezonderd
Echt originele plaatjes krijg je niet nee, lijkt me....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef RikH het volgende:
[..]
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.
Op zich weet je dat je gefotografeerd kan worden op CF, zeker als je echt werk maakt van je uiterlijk. En veel mensen vinden het best leuk, het is toch een compliment als iemand je op de foto wil zetten.quote:Gelukkig ben ik sowieso niet zo van het fotograferen van vreemde mensen. Vraag me trouwens ook af wat die mannen met die foto's doen...
Ja, best onbeschoft was het wel ja. Ik wil best even aan de kant hoor (ook al kun je je afvragen of op het hele terrein niet genoeg plek is......), maar vraag het gewoon even.quote:
Iewlquote:er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.
Toen ze na afloop om zijn kaartje vroeg voor de foto's, zei hij dus met droge ogen dat die foto's voor zijn prive-collectie waren![]()
![]()
![]()
Vragen is primaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:58 schreef Dwyrin het volgende:
Word tijd voor etiquette regels voor fotografen op Castlefest
Voelde mij nu af en toe bijna schuldig als ik iemand aansprak voor het maken van een foto. Soms ben je de 1.000ste die het vraagt. En een andere keer staan er weer 20 hijgende mannetjes gelijk om je heen om ook foto's te schieten (en het liefst de hele scene overnemen met onhandig vastgehouden reflectieschermen die het liefst de zon kant van de persoon in kwestie belichten...)
Of ze vies waren laat ik even in het midden, maar echt veel oog voor de medemens had dat grote vuurpeloton dat rond het kasteel actief was niet echt, ze waren hinderlijk aanwezig en juist dat wil je als fotograaf voorkomen als je je op andermans feestje komt uitleven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
.
Maar CF
Ik doe dat altijd. Deels uit goed fatsoen, en deels omdat je daar nou eenmaal de mooiste foto's mee krijgt, mijns inziens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:48 schreef Ouwesok het volgende:
Moet je het vragen voor je op evenementen als CF iemand fotografeert
't Is wat je gewend bent en meest van tijd fotografeer ik geen mensen. Het fatsoen hou ik bij de opname al in de gaten (vraag je altijd af of je zelf zo gefotografeerd zou willen worden, is het antwoord nee, dan doe je het ook je medemens niet aan). Hoewel ik verder geen vragen stel laat het voor de onderwerpen weinig aan de verbeelding over waar ik mee bezig ben, het duurt met die ouwe manualfocus-lenzen nogal even voor je een plaatje bij elkaar gedraaid hebt. De meeste van mijn slachtoffers werden wel ongevraagd maar geenszins ongemerkt gefotografeerd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd. Deels uit goed fatsoen, en deels omdat je daar nou eenmaal de mooiste foto's mee krijgt, mijns inziens.
Nah, moet niet per se hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:48 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Of ze vies waren laat ik even in het midden, maar echt veel oog voor de medemens had dat grote vuurpeloton dat rond het kasteel actief was niet echt, ze waren hinderlijk aanwezig en juist dat wil je als fotograaf voorkomen als je je op andermans feestje komt uitleven.
Moet je het vragen voor je op evenementen als CF iemand fotografeert
Ik zelf doe dat over het algemeen niet, fotografeer allesbehalve stiekem en als iemand er blijk van geeft daar niet van gediend te zijn, dan fotografeer ik die gewoon niet. Daarbij wel aangetekend dat ik het puur en alleen voorzien had op de 'creaties' en niet op schaars geklede jongedames.
Lukt haar toch best goed. Zo hoorde je haar over drie gitaren heen spelen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De harpiste (Coca) van K.O.B. doet er alles aan om de harp ook als stoer instrument op de kaart te zetten.
Die combinatie van bewegingen is inderdaad bijzonder lastig.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:44 schreef Candaasje het volgende:
Draailieren zijn populair ja, vrijwel elke band gebruikt ze.
Ik heb zelf geen ervaring met het bespelen ervan (ik vind de toon erg indringend, in een band kan het leuk klinken maar als solo-instrument vind ik het niet prettig om naar te luisteren), maar 't is wel een kunst om goed te kunnen bespelen. (Het is namelijk én draaien, en met de andere hand toetsen bespelen.)
Ik vermoedde al zoiets.quote:Foto 24 is trouwens een nyckelharpa.
Thanksquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wow lekker kleurrijk.. Nice!
Met wat voor lens geschoten ?
Ook verschillendequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Lovely![]()
Met wat voor camera geschoten ?
Da's ook bijzonder fraai geworden met die 'close aanpak'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:58 schreef Mirjam het volgende:
Het duurde even, door gezondheidstoestanden had ik echt het fut niet om met de foto's aan de slag te gaan. Maar uiteindelijk toch gelukt
Zomaar een paar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja toch? Heb ik altijd al gevonden hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:16 schreef Ouwesok het volgende:
En dan zie je weer dat het zoveel leuker is als iedereen gewoon zijn eigen aanpak heeft in plaats van met een hele horde exact hetzelfde plaatje te maken.
Is ook leuk volgens mij, ik ben er nog nooit geweest helaas.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:26 schreef janeway het volgende:
Euh nee wel naar de midwinterfair is de planning
Lijkt mij ook leuk..We hebben een abbo op archeon dus kunnen daar zo heen. Ik wil voor dochter een snowqueen outfit maken en voor zoon zijn grijze jager outfit aanpassen aan een winters temp.. En ik als fotograaf en manager hahaha..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Is ook leuk volgens mij, ik ben er nog nooit geweest helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |