dat zie je toch als je door je zoeker kijktquote:Op zondag 4 augustus 2013 14:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
n hoe weet je of je focus 100% is
Alleen met de Alfa schiet ik AF, het overige spul dat ik bij me had doet alleen MF. Focussen doe ik op de oude vertrouwde manier, goed je zoeker afstellen en dan op je matglasbeeld letten, eventueel geholpen door AF-assist, maar het matglasbeeld blijft leidend.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig zeg die furby..
Bizar..
Mooie foto ook! Lekker scherp.
Schiete jullie op mf of af ? En hoe weet je of je focus 100% is
ff zoeken inj je instellingenquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gebruik altijd MF sowieso.. Maar hoe zorg ik dat hij piept op een focus point dan.. 600D
Zodra ik mn lens op af zet schakelt hij dat uit toch ?
Een Canon geeft normaliter als je op de lens de AF uitzet nog steeds MF-assist. Gewoon even proberen dus, maar laat bij MF het zoekerbeeld altijd leidend zijn. Als het alleen draaien-tot-piep wordt is het beter om dat aan de AF over te laten (behoudens misschien bij video)quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gebruik altijd MF sowieso.. Maar hoe zorg ik dat hij piept op een focus point dan.. 600D
Zodra ik mn lens op af zet schakelt hij dat uit toch ?
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
Wat leuk om te lezen dat er ook nog fotografen zijn die zich - even afgaande op jullie posts - zich wel een beetje normaal kunnen gedragen, en nog mooie foto's maken ook!
Ik was dit jaar niet in kostuum (te warm, te lui..) dus ben ook niet gefotografeerd, maar ik ben wel ongeveer ondersteboven gelopen door een horde vieze mannetjes met veeuls te grote tele-lenzen
.
Vriend en ik lagen lekker op een rustig plekje te luieren, toen een soort duivels-elfje op de foto moest. Uiteraard duurde het een fractie van een seconde eer er 20 andere fotografen bij stonden, met van die licht-reflectieschermen en al erbij. En gewoon doen alsof wij niet bestonden, dus we zaten er opeens midden in... toen zelf maar weggegaan.![]()
Maar CF
wat gay zeg, stelletje klapharkenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
Wat leuk om te lezen dat er ook nog fotografen zijn die zich - even afgaande op jullie posts - zich wel een beetje normaal kunnen gedragen, en nog mooie foto's maken ook!
Ik was dit jaar niet in kostuum (te warm, te lui..) dus ben ook niet gefotografeerd, maar ik ben wel ongeveer ondersteboven gelopen door een horde vieze mannetjes met veeuls te grote tele-lenzen
.
Vriend en ik lagen lekker op een rustig plekje te luieren, toen een soort duivels-elfje op de foto moest. Uiteraard duurde het een fractie van een seconde eer er 20 andere fotografen bij stonden, met van die licht-reflectieschermen en al erbij. En gewoon doen alsof wij niet bestonden, dus we zaten er opeens midden in... toen zelf maar weggegaan.![]()
Maar CF
er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef RikH het volgende:
[..]
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.
Gelukkig ben ik sowieso niet zo van het fotograferen van vreemde mensen. Vraag me trouwens ook af wat die mannen met die foto's doen...
Bah bah.....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat gay zeg, stelletje klapharken
[..]
er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.
Toen ze na afloop om zijn kaartje vroeg voor de foto's, zei hij dus met droge ogen dat die foto's voor zijn prive-collectie waren![]()
![]()
![]()
Ik heb fotos gezien met de wow factor hoor maar das van 2 procent van t totaal aantal aanwezige fotografenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:47 schreef RikH het volgende:
[..]
Bah bah.....
En ik denk dat er maar weinig echt goede foto's gemaakt zijn. In ieder geval, ik moet de eerste nog tegen komen met de wow factor.... Wil niet zeggen dat de kostuums niet mooi zijn...
En dat waren de opdringerige fotografen of degene die hun eigen weg zochten?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb fotos gezien met de wow factor hoor maar das van 2 procent van t totaal aantal aanwezige fotografen
Nee dat waren fotografen met een setup afgezonderdquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef RikH het volgende:
[..]
En dat waren de opdringerige fotografen of degene die hun eigen weg zochten?
Ja inderdaad...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee dat waren fotografen met een setup afgezonderd
Echt originele plaatjes krijg je niet nee, lijkt me....quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef RikH het volgende:
[..]
Haha ik zie het al helemaal voor me. Snap er ook de lol niet van. Iedereen heeft dezelfde foto's. Wanneer je er betaald voor krijgt is het een ander verhaal.
Op zich weet je dat je gefotografeerd kan worden op CF, zeker als je echt werk maakt van je uiterlijk. En veel mensen vinden het best leuk, het is toch een compliment als iemand je op de foto wil zetten.quote:Gelukkig ben ik sowieso niet zo van het fotograferen van vreemde mensen. Vraag me trouwens ook af wat die mannen met die foto's doen...
Ja, best onbeschoft was het wel ja. Ik wil best even aan de kant hoor (ook al kun je je afvragen of op het hele terrein niet genoeg plek is......), maar vraag het gewoon even.quote:
Iewlquote:er was dus 1 meisje dat me een verhaal vertelde, ze was echt nog geen 18, , ze liep s' middags in haar bh' tje omdat het zo warm was, ging er een man foto's van haar maken, prima.
Toen ze na afloop om zijn kaartje vroeg voor de foto's, zei hij dus met droge ogen dat die foto's voor zijn prive-collectie waren![]()
![]()
![]()
Vragen is primaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:58 schreef Dwyrin het volgende:
Word tijd voor etiquette regels voor fotografen op Castlefest
Voelde mij nu af en toe bijna schuldig als ik iemand aansprak voor het maken van een foto. Soms ben je de 1.000ste die het vraagt. En een andere keer staan er weer 20 hijgende mannetjes gelijk om je heen om ook foto's te schieten (en het liefst de hele scene overnemen met onhandig vastgehouden reflectieschermen die het liefst de zon kant van de persoon in kwestie belichten...)
Of ze vies waren laat ik even in het midden, maar echt veel oog voor de medemens had dat grote vuurpeloton dat rond het kasteel actief was niet echt, ze waren hinderlijk aanwezig en juist dat wil je als fotograaf voorkomen als je je op andermans feestje komt uitleven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Candaasje het volgende:
.
Maar CF
Ik doe dat altijd. Deels uit goed fatsoen, en deels omdat je daar nou eenmaal de mooiste foto's mee krijgt, mijns inziens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:48 schreef Ouwesok het volgende:
Moet je het vragen voor je op evenementen als CF iemand fotografeert
't Is wat je gewend bent en meest van tijd fotografeer ik geen mensen. Het fatsoen hou ik bij de opname al in de gaten (vraag je altijd af of je zelf zo gefotografeerd zou willen worden, is het antwoord nee, dan doe je het ook je medemens niet aan). Hoewel ik verder geen vragen stel laat het voor de onderwerpen weinig aan de verbeelding over waar ik mee bezig ben, het duurt met die ouwe manualfocus-lenzen nogal even voor je een plaatje bij elkaar gedraaid hebt. De meeste van mijn slachtoffers werden wel ongevraagd maar geenszins ongemerkt gefotografeerd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik doe dat altijd. Deels uit goed fatsoen, en deels omdat je daar nou eenmaal de mooiste foto's mee krijgt, mijns inziens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |