quote:
Op dinsdag 6 augustus 2013 20:48 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Of ze vies waren laat ik even in het midden, maar echt veel oog voor de medemens had dat grote vuurpeloton dat rond het kasteel actief was niet echt, ze waren hinderlijk aanwezig en juist dat wil je als fotograaf voorkomen als je je op andermans feestje komt uitleven.
Moet je het vragen voor je op evenementen als CF iemand fotografeert

Ik zelf doe dat over het algemeen niet, fotografeer allesbehalve stiekem en als iemand er blijk van geeft daar niet van gediend te zijn, dan fotografeer ik die gewoon niet. Daarbij wel aangetekend dat ik het puur en alleen voorzien had op de 'creaties' en niet op schaars geklede jongedames.
Nah, moet niet per se hoor

. Het gaat ook een beetje om de manier waarop; schiet je gewoon mooie 'sfeerfoto's', waar toevallig verschillende mensen op staan, dan is iedereen vragen of het wel OK is een hele klus, en niet echt nodig natuurlijk. En mensen die zelf bij het kasteel gaan poseren..nouja..die willen gewoon op de foto gezet worden. Anders ga je daar niet staan/zitten/liggen...
't Is meer dat sommige fotografen heel sneaky hun camera tevoorschijn halen, dan net zolang wachten totdat je kennelijk een keer leuk kijkt, (ondertussen probeer je dan charmant je knobi-broodje weg te werken tussen je tanden, want je hebt die camera heus wel gezien

) en daarna gewoon weglopen. Geef dan ten minste even een kaartje met het adres waar je foto's te vinden zijn ofzo. Dan hoef je het niet eens per se vooraf te vragen wat mij betreft, kan me voorstellen dat geposeerde foto's soms minder mooi zijn.
Niet dat ik nou echt veel problemen had hoor. Ik sta zelden op foto's

. (Eigen schuld, ik ga te simpel gekleed, en ik hou niet van poseren

) .
En de meeste mensen die wat foto's maken gedragen zich prima. Ik ben blij dat er mensen zijn die zo'n camera mee willen zeulen!
En toffe foto's! De harpiste (Coca) van K.O.B. doet er alles aan om de harp ook als stoer instrument op de kaart te zetten

.